Uncategorised

Θερινές εκπτώσεις: Με «όπλο» την τεχνολογία οι έλεγχοι στην αγορά

Θερινές εκπτώσεις: Με «όπλο» την τεχνολογία οι έλεγχοι στην αγορά

Με ένα νέο «εργαλείο» στη διάθεση του υπουργείου Ανάπτυξης και τη βοήθεια της τεχνολογίας θα κάνει πρεμιέρα η θερινή εκπτωτική περίοδος, την προσεχή Δευτέρα 10 Ιουλίου, στην προσπάθεια να μπει «φρένο» σε περιπτώσεις πλασματικών εκπτώσεων.

Μέσω μία νέας πλατφόρμας η οποία έχει ξεκινήσει να λειτουργεί τον προηγούμενο μήνα, για πρώτη φορά θα υπάρχει η δυνατότητα εν μέσω εκπτώσεων, για εξ αποστάσεως ελέγχους στα καταστήματα λιανικού εμπορίου ώστε να διαπιστώνεται εάν οι επιχειρήσεις κάνουν πραγματικές εκπτώσεις στα προϊόντα τους.

Το πλεονέκτημα που προσφέρει ο ηλεκτρονικός έλεγχος που γίνεται απομακρυσμένα, σε σύγκριση με τους επιτόπιους - οι οποίοι επίσης συνεχίζονται - είναι, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, πως ο ελεγχόμενος δεν γνωρίζει πότε ακριβώς ελέγχεται, οπότε θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι ελέγχεται διαρκώς και για το σύνολο μάλιστα των κωδικών που διαθέτει προς πώληση. Το νέο εργαλείο θα μπορεί να ελέγχει από απόσταση όλα τα στοιχεία της επιχείρησης που είναι απαραίτητα για να διαπιστωθεί ότι αν υπάρχει παράβαση και εάν η έκπτωση που γίνεται είναι πραγματική.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που ισχύει από τις αρχές του χρόνου και για πρώτη φορά εφαρμόστηκε στις χειμερινές εκπτώσεις, η έκπτωση στην οποία προχωρά το κατάστημα θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων. Κι όχι επί της τιμής που είχε το προϊόν μία ή ακόμη και λίγες μέρες πριν. Η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς και πάνω σε αυτή θα πρέπει να γίνεται η οποιαδήποτε έκπτωση αποφασίζει να κάνει η επιχείρηση και την αναγράφει στο προϊόν.

Παράλληλα οι καταναλωτές που θεωρούν ότι έχουν πέσει θύματα παραπλάνησης, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν την καταγγελία τους στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr, η οποία αφορά γενικότερα σε παραβάσεις καταναλωτικής νομοθεσίας όπως και ζητήματα αισχροκέρδειας. Εκεί ο καταναλωτής καθοδηγείται με έναν συστηματοποιημένο τρόπο πώς πρέπει να υποβάλλει την καταγγελία αλλά και πού απευθύνεται. Οι καταγγελίες γίνονται τόσο επώνυμα όσο και ανώνυμα, με τις επώνυμες καταγγελίες να έχουν πάντοτε προτεραιότητα στην εξέτασή τους.

Πηγή: cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup