Δευτέρα, 13 Μαϊος 2024 21:20

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πύργου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ “Think new-Act green”, έξι μαθητές/τριες και δύο εκπαιδευτικοί , η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Πρέντζα Λαμπρινή και η κ. Νικολαβγένη Βασιλική, επισκέφθηκαν το σχολείο IES de Mos στην πόλη Μος, Ποντεβέντρα της Ισπανίας από 15 έως 19 Απριλίου 2024.

Κατά την επίσκεψή μας, από την πρώτη ημέρα τύχαμε θερμότατης υποδοχής από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής IES de Mos. Στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος ,οι μαθητές μας παρουσίασαν το σχολείο μας, περιοχές του νομού μας καθώς και το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Η Τελευταία Μαύρη Γάτα" ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου. Ακολούθησε ξενάγηση στο χώρο του σχολείου από μαθητές της ισπανικής Ομάδας Erasmus, συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες "γνωριμίας" , παρακολούθηση μαθήματος Βιολογίας με τη δίγλωσση ομάδα Ισπανών μαθητών και παρουσίαση για τη βιωσιμότητα "Ωκεανοί και Κίνδυνοι".

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με εθελοντική εργασία καθαρισμού της παραλίας Praia America στην περιοχή Νigran της Γαλικίας. Στη συνέχεια στο εργαστήριο φυσικών επιστημών οι μαθητές αξιολόγησαν την περιεκτικότητα σε μικροπλαστικά της άμμου που συνέλεξαν και παρακολούθησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης. Τις επόμενες μέρες επισκεφθήκαμε την αυτόνομη κοινότητα Tameiga όπου ενημερωθήκαμε για τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής αλλά και τα μέτρα που λαμβάνει η συγκεκριμένη κοινότητα για την προστασία της περιοχής και τον σημαντικό ρόλο των εντόμων ως γονιμοποιητές. Στη συνέχεια οι μαθητές με υλικά που μάζεψαν από το δάσος δημιούργησαν ξύλινα' ξενοδοχεία' εντόμων. Επίσης επισκεφθήκαμε τα νησιά Cies, Εθνικό Πάρκο των Νησιών του Ατλαντικού της Γαλικίας, προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura. Απολαύσαμε τις φυσικές ομορφιές του νησιού, που αποτελεί καταφύγιο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας. Στη συνέχεια οι μαθητές ως ανατροφοδότηση έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, απολαμβάνοντας τη φύση. Κατά την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στο Μος παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τη 'γρήγορη' μόδα και τις επιπτώσεις της στην οικονομία και στο περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές στο πλαίσιο της δραστηριότητας 'Τίποτα δεν πάει χαμένο' έφτιαξαν έξυπνες κατασκευές εμπνευσμένες από τον Πικάσο, χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν συλλέξει από τον καθαρισμό της παραλίας από προηγούμενη δράση τους. Το πρόγραμμα έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς και με την απονομή πιστοποιητικών και δώρων από το σχολείο φιλοξενίας προς την ελληνική αποστολή του Erasmus.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με την βαθιά αίσθηση μέσα στην καρδιά, της μοναδικότητας, σε βιωματική γνώση κι εμπειρία, τέτοιων προγραμμάτων. Οι μαθητές μας προσαρμόστηκαν εύκολα στις οικογένειες που τους φιλοξένησαν και ανέπτυξαν φιλίες με τα παιδιά του σχολείου γενικότερα, συμμετείχαν πρόθυμα στις ομαδικές δραστηριότητες, αντάλλαξαν απόψεις, ήρθαν σε επαφή με στοιχεία από την κουλτούρα της χώρας που τους φιλοξένησε, γνώρισαν ενδιαφέροντα μέρη και έφυγαν από τη χώρα πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα οφέλη των προγραμμάτων Erasmus+ είναι πολλά αφού συμβάλλουν στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και των γλωσσικών δεξιοτήτων όλων όσων παίρνουν μέρος σε αυτά. Επίσης δίνουν την ευκαιρία της ανακάλυψης νέων πολιτισμών, της γνωριμίας καινούριων εκπαιδευτικών συστημάτων και του εμπλουτισμού γνώσεων και εμπειριών. Καλλιεργούν συγχρόνως τη συνεργασία, την ανεκτικότητα, την ευελιξία και την αυτοπεποίθηση μαθητών και καθηγητών.

1o gumnasio erasmus kin 2

1o gumnasio erasmus kin 3

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 13 Μαϊος 2024 18:47

Σχετικά Άρθρα

  • Η σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου
    Η σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940 στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου

    Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Αρχικά, έγινε η ανάγνωση του Πρακτικού του Συλλόγου διδασκόντων για τον ορισμό των σημαιοφόρων και των παραστατών για το σχολικό έτος 2024-2025 και η παράδοση της σημαίας από τον διευθυντή του σχολείου κ. Άγγελο Λαμπρόπουλο. Ακολούθησε η απονομή των αριστείων και βραβείων για την επίδοση των μαθητών/τριών κατά το σχολικό έτος 2023-2024.

    Μετά την ανάγνωση του μηνύματος του Υπουργού Pαιδείας κ. Κυριάκου Πιερρακάκη από την υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Μποσμή Αικατερίνη, οι μαθητές παρακολούθησαν την επετειακή εκδήλωση, όπου μέσα από αναγνώσεις κειμένων, προβολή αρχειακού υλικού και τραγούδια τέθηκε αδρομερώς το ιστορικό πλαίσιο του ελληνοϊταλικού πολέμου και εν γένει του ηρωικού αγώνα των Ελλήνων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αυτοθυσία και τον ηρωισμό των Ελλήνων αγωνιστών στα βουνά της Πίνδου και στον βαρυσήμαντο ρόλο των Ελληνίδων στην προάσπιση της λευτεριάς.

    Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί από τη χορευτική ομάδα του σχολείου, η οποία καταχειροκροτήθηκε από τους παρευρισκόμενους μαθητές και καθηγητές. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό μας Ύμνο.

    Το επετειακό υλικό επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κ. Νικολακοπούλου Αιμίλία και κ. Παντή Λαμπρινή. Η προετοιμασία της χορευτικής ομάδας έγινε από τον γυμναστή του σχολείου μας, κ. Γεωργούλια Ιωάννη.

    1o gumasio 28i 24 2

    1o gumasio 28i 24 2

    1o gumasio 28i 24 3

    1o gumasio 28i 24 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024 "I (AI) SING ERASMUS+, I HAIKU ERASMUS+”
    Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας: Erasmus Days2024

    Mε ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός των Erasmus Days 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 14-19 Οκτωβρίου 2024 με τη διοργάνωση 10111 εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών - Εθνικής Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ και διοργάνωσε την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus” σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Εrasmus+ Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024.

    Τριάντα τέσσερις (34) εξαιρετικές δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι ή Haiku ποίημα για την Erasmus+ εμπειρία τους με ή χωρίς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.

    Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκαν οι εμπειρίες και οι ευκαιρίες που προσφέρει στη Σχολική Κοινότητα το Erasmus+ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ) με συμμετοχές και από τις 3 Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας. Παράλληλα αναδείχθηκε η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω κυρίως της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης δηλαδή της χρήσης της ως εργαλείο, σε ένα μέρος μίας ολοκληρωμένης μαθησιακής εμπειρίας και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης νοημοσύνης.

    Οι δημιουργίες των μαθητών υπάρχουν διαθέσιμες στον ακόλουθο ψηφιακό τοίχο:

    https://padlet.com/pdedeerasmusdays2021/erasmusdays-2024-o54oofrhma7jtht6

    Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε σε όλους τους συμμετέχοντες η δημιουργικότητα , η φαντασία αλλά και τα συναισθήματα χαράς για τις νέες εμπειρίες και γνώσεις, που καθρεφτίζονταν μέσα στις δημιουργίες των μαθητών. Τα παιδιά μίλησαν για την αξία της ειρήνης καταδικάζοντας τη φρίκη του πολέμου, τις αρχές της ισότητας και της δικαιοσύνης, τη σημασία της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, την αξία της συμπερίληψης, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αειφορία, τη σημασία της ευζωίας και την προσδοκία για ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους. Αναφέρθηκαν στη λαχτάρα και την προσμονή που ένοιωθαν πριν την υλοποίηση του προγράμματος αλλά εξέφρασαν και την ικανοποίηση τους για όλες τις μοναδικές στιγμές που βίωσαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εκδήλωση συμμετείχε και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας, του οποίου πρόσφατα αναγνωρίσθηκε το έργο πανευρωπαϊκά αφού ήταν ένα εκ των 96 σχολείων σε όλη την Ευρώπη που απέσπασε το Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας 2024, μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναγνώριση του έργου και των επιτευγμάτων εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν εξαίρετες πρακτικές αλλά και της ταυτόχρονης προβολής της αξίας του Erasmus+.

    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Μπαλωμένου Αθανασία ως εκπρόσωπος της Περ/κης Δ/νσης Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΠΔΕ Παπαδόπουλος Τάκης, η, Επικεφαλής Europe Direct Δυτικής Ελλάδας Βουτσινά Μαρία, η εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελλήνων Δημοσιογράφων Ριζογιάννη Μαρίνα ενώ στήριξαν την πρωτοβουλία πλήθος Συμβούλων Εκπαίδευσης. Την εκδήλωση παρουσίασαν και συντόνισαν η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία και η Προωθήτρια Erasmus+ Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Σαρλή Έλενα.

    Μπορείτε να ψηφίσετε σε Online ψηφοφορία τα αγαπημένα σας τραγούδια και Haiku ανταμείβοντας την προσπάθειά εκπαιδευτικών και μαθητών έως και τις 31 Οκτωβρίου 2024 στον ακόλουθο σύνδεσμο:

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEI9b5oa7p3LmJ9YH0SHY3j8uE2B_KPIjsyHbS7vvIf5xBkQ/viewform

    Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, «συνοδοιπόρους και συνταξιδιώτες», για τη συμμετοχή και τη συνεργασία σε αυτή την μοναδική εμπειρία.

    Οργανωτική-Τεχνική Υποστήριξη: Βλασσοπούλου Ευαγγελία (Αν. Προωθήτρια Εrasmus+ Δυτικής Ελλάδας), Προδρόμου Ελευθερία, Καραγιάννης Θεόδωρος.

    perif dieyth erasmus 2

    perif dieyth erasmus 3

    perif dieyth erasmus 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Nέo Διοικητικό Συμβούλιο γονέων και κηδεμόνων στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου
    Nέo Διοικητικό Συμβούλιο γονέων και κηδεμόνων στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου

    Πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβούλιου Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Πύργου του ιστορικότερου σχολείο της πόλης μας.

    Μετά την β επαναληπτική συνέλευση και την συγκρότηση σεσώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο αποτελείται από τους :

    ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ

    ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΤΣΩΝΗ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ

    ΤΑΜΙΑΣ: ΔΗΜΟΥΛΙΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ

    ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ: ΨΑΡΡΑ ΘΕΟΔΩΡΑ

    ΜΕΛΟΣ: ΑΛΤΑΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    ΜΕΛΟΣ: ΜΠΟΤΖΙΟΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Πιστεύουμε το νέο διοικητικό συμβούλιο θα συνεισφέρει τα μέγιστα για την ομαλή λειτουργιά του σχολείου μας και θα διοργανώσει ενδιαφέρουσες μαθητικές δράσεις και εκδηλώσεις.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου
    Erasmus Days στο 6o Δημοτικό Σχολείο Πύργου

    Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ κάλεσε και φέτος τους δικαιούχους του προγράμματος να συμμετέχουν στις Erasmus Days 2024, την πανευρωπαϊκή γιορτή, διοργανώνοντας εκδήλωση από τις 14 έως τις 19 Οκτωβρίου 2024.

    Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με την εκδήλωση “Ι (ΑΙ) Sing Erasmus+, I Haiku Erasmus+", σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δια της Περιφερειακής Επόπτριας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις σχολικές μονάδες και φορείς που ωφελήθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus + να ανεβάσουν τις δημιουργίες τους σε padlet- ψηφιακό τοίχο που δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό.

    Οι δημιουργίες των σχολείων παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση, την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024. Το 6ο δημοτικό σχολείο Πύργου συμμετείχε στην ευρωπαϊκή γιορτή με το τραγούδι: «Green cheer» το οποίο μιλάει για την κλιματική αλλαγή και την προσπάθεια του σχολείου να δημιουργήσει υπεύθυνους πολίτες. Το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (Gemini και Suno). Η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Καζάκου Μαρία εμπνεύστηκε τη χορογραφία στην οποία συμμετείχαν οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης.

    Επίσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί: Τσουράς Γιώργος, Τσακριλής Λάμπρος, Ρηγούτσου Ανδριανή και Μπελελή Κατερίνα. Η δημιουργία του σχολείου καταχειροκροτήθηκε από όλους τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2024 στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου
    Εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2024 στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου

    Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, το 1ο Γυμνάσιο Πύργου πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκδήλωση στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών 2024. Οι μαθητές παρουσίασαν με ενθουσιασμό τις εργασίες και τις δράσεις που υλοποίησαν, για να αναδείξουν τη σημασία της πολυγλωσσίας και της πολιτιστικής πολυμορφίας.

    Η εκδήλωση ξεκίνησε με την εκτέλεση του Ύμνου της Ευρώπης στις τρεις ξένες γλώσσες που διδάσκονται οι μαθητές στο σχολείο, αναδεικνύοντας τη γλωσσομάθειά τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές απήγγειλαν απόσπασμα από το ποίημα "Ειρήνη" του Γιάννη Ρίτσου, μεταφρασμένο σε όλες τις γλώσσες που μιλούνται στο σχολείο μας, προβάλλοντας έτσι την έννοια της ειρήνης μέσα από τη γλώσσα.

    Οι μαθητές παρουσίασαν επίσης επί σκηνής γλωσσοδέτες σε διάφορες γλώσσες με θεατρικό τρόπο, προκαλώντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του κοινού. Επιπλέον, προβλήθηκαν οι ψηφιακές αφίσες που δημιούργησαν οι μαθητές με θέμα "Γλώσσες για την Ειρήνη", καθώς και ακροστιχίδες με τη λέξη "Ειρήνη" σε διάφορες γλώσσες, αναδεικνύοντας την πολυγλωσσία με δημιουργικό τρόπο.

    Μια ιδιαίτερη πινελιά στην εκδήλωση αποτέλεσε η συμμετοχή της θεατρικής ομάδας, η οποία δραματοποίησε σκηνές της καθημερινότητας, αποτυπώνοντας την αρνητική στάση ορισμένων ανθρώπων απέναντι στην πολυγλωσσία και αναδεικνύοντας με έντονο και παραστατικό τρόπο τις συνέπειες που προκύπτουν από την αδυναμία γλωσσικής επικοινωνίας.

    Η εκδήλωση είχε ως στόχο:

    • να προαγάγει την κατανόηση και τον σεβασμό προς την γλωσσική και την πολιτιστική πολυμορφία της Ευρώπης
    • να ενισχύσει την αντίληψη ότι η πολυγλωσσία αποτελεί πηγή ειρήνης και συνεργασίας μεταξύ των λαών
    • να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα των μαθητών μέσω της ανάπτυξης ψηφιακών αφισών και θεατρικών παρουσιάσεων
    • να προσφέρει μια πολυαισθητηριακή εκπαιδευτική εμπειρία που εμπλουτίζει τη μάθηση μέσω της τέχνης και της πολιτιστικής έκφρασης

    Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, είναι μια υπενθύμιση της σημασίας της πολυγλωσσίας και της γλωσσικής εκμάθησης στην Ευρώπη. Η ημέρα αυτή προωθεί την πολυγλωσσία ως εργαλείο για την ενίσχυση της διαπολιτισμικής κατανόησης και της συνεργασίας μεταξύ των λαών. ‘Έχει επίσης ως στόχο να προωθήσει την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλομορφία της Ευρώπης και να καλλιεργήσει τον σεβασμό προς αυτήν.

    Την εκδήλωση συντόνισε η κ. Πρέντζα Λαμπρινή (Αγγλικής Φιλολογίας). Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Αργυροπούλου Μαγδαληνή (Αγγλικής Φιλολογίας), Θεοφιλοπούλου Παναγιώτα (Γερμανικής Φιλολογίας), Σαργέντη Βασιλική (Ελληνικής Φιλολογίας), Σκεμπέ Ελισάβετ (Γαλλικής Φιλολογίας), καθώς και η κ. Μάλεση Σοφία ως υπεύθυνη της θεατρικής ομάδας.

    Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας που συμμετείχαν με οποιοδήποτε τρόπο στις δράσεις για τον εορτασμό της ημέρας και στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης.

    1o gumnasio europaiki glos 2

    1o gumnasio europaiki glos 4

    1o gumnasio europaiki glos 3

    1o gumnasio europaiki glos 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ελαιόλαδο: Νέα απειλή για τους παραγωγούς – Ποιοι κυνηγούν την πίτα των 14 δισ. ευρώ
    Ελαιόλαδο: Νέα απειλή για τους παραγωγούς – Ποιοι κυνηγούν την πίτα των 14 δισ. ευρώ

    Οι μικροί καλλιεργητές ελιάς στην Ισπανία μάχονται για το μέλλον του κλάδου του ελαιολάδου

    Μια νέα απειλή αντιμετωπίζουν οι μικροί καλλιεργητές ελιάς, στο λίκνο της παγκόσμιας παραγωγής ελιολάδου, στη νότια Ισπανία.

    Καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά την ξηρασία όλο και πιο πιθανή σε ολόκληρη τη νότια Ευρώπη, χιλιάδες μικροκαλλιεργητές στην Ανδαλουσία έχουν έρθει αντιμέτωποι με ένα νέο και ταχέως αναπτυσσόμενο «εχθρό», που δεν είναι άλλος από τους ανταγωνιστές μεγαλοαγρότες.

    Στόχος εδώ και καιρό, των «μεγάλων» αγροτών ήταν σύμφωνα με δημοσίευμα του FT, να εισβάλλουν σε μια αγορά στην οποία μέχρι πρότινος κυριαρχούσαν οι μικροκαλλιεργητές, καθώς οι τιμές στο ελαιόλαδο παραμένουν κοντά σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ. Πρόκειται άλλωστε για μια βιομηχανία αξίας 14 δισ. ευρώ.

    Η έκταση της γης που αφιερώνεται σε υπερ-εντατικές ελαιοκαλλιέργειες αυξάνεται

    Ειδικότερα, οι «σούπερ εντατικές» επιχειρήσεις προσπαθούν να επωφεληθούν από τις τιμές του ελαιολάδου που παραμένουν κοντά στα υψηλά επίπεδα ρεκόρ που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Διαθέτουν σειρές δέντρων σε πυκνά στοιβαγμένες γραμμές σε επίπεδες εκτάσεις κοντά σε ποτάμια ή δεξαμενές. Αυτό επιτρέπει την άρδευση – κρίσιμη κατά τη διάρκεια της ξηρασίας και κάτι που οι περισσότεροι μικροκαλλιεργητές μπορούν μόνο να ονειρευτούν – και τη συγκομιδή με μηχανήματα. Αυτό σημαίνει χαμηλότερο κόστος, υψηλότερη παραγωγικότητα και μεγαλύτερα κέρδη.

    Επέκταση της ελαιοκαλλιέργειας

    Η έκταση της γης που αφιερώνεται σε υπερ-εντατικές ελαιοκαλλιέργειες αυξάνεται. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν επεκταθεί από το πουθενά και αντιπροσωπεύουν το 7% του εδάφους της Ισπανίας για ελιές και το 11% της παραγωγής, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου. Εξαπλώνονται επίσης βόρεια πέρα από την Ανδαλουσία και προσελκύουν κεφάλαια από μεγάλους ομίλους ελαιολάδου όπως η Innoliva και η De Prado.

    Τέτοιου είδους καλλιέργειες, φαίνεται ότι τα πήγαν καλύτερα από τους παραδοσιακούς ελαιώνες κατά τη διάρκεια της ξηρασίας, καθώς υπέστησαν λιγότερο δραστικές μειώσεις στην παραγωγή.

    «Η οικονομική λογική του ελαιολάδου των ορεινών ελαιώνων μειώνεται επειδή η παραγωγικότητα μειώνεται, κυρίως λόγω του προβλήματος του νερού», δήλωσε ο Ignacio Silva, πρόεδρος της Deoleo, η οποία αγοράζει από μικρούς και μεγάλους αγρότες ως ο μεγαλύτερος έμπορος ελαιολάδου στον κόσμο.

    Οι μέγα-ελαιοκαλλιέργειες έχουν επίσης πολλαπλασιαστεί, καθώς οι γαιοκτήμονες, που ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή, στρέφονται από τα εσπεριδοειδή, τα δημητριακά και τα ριζώδη λαχανικά στις ελιές, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπίσουν το υδατικό στρες καλύτερα από τις περισσότερες άλλες καλλιέργειες.

    Η βιαστική αυτή στροφή στην ενασχόληση με την ελαιοκαλλιέργεια επιταχύνθηκε από τις υψηλές τιμές και την προοπτική για άνοιγμα νέων αγορών. Τα στελέχη της βιομηχανίας φλερτάρουν εκατομμύρια δυνητικούς νέους καταναλωτές εκτός Ισπανίας και Ιταλίας, κυρίως στις ΗΠΑ και τη βόρεια Ευρώπη, όπου πολλά νοικοκυριά εξακολουθούν να βασίζονται σε άλλα μαγειρικά λίπη.

    Οι ελαιοκαλλιέργειες υψηλής πυκνότητας είναι επίσης ελκυστικές για τους επενδυτές στην Ιταλία, τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγό ελαιολάδου στον κόσμο μετά την Ισπανία. Κεφάλαια εισρέουν από εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων, όπως η DeA Capital με έδρα το Μιλάνο, ιστορικές οικογένειες οινοποιών και εταιρείες εμφιάλωσης.

    Οι παραδοσιακές φάρμες παράγουν κατά μέσο όρο 500 έως 850 κιλά ελαιόλαδο ανά εκτάριο, σε σύγκριση με την απόδοση των 1.200 κιλών στις μεγαλύτερες αρδευόμενες επιχειρήσεις

    Η έκταση που αφιερώνεται στην ελαιοκαλλιέργεια υψηλής τεχνολογίας στην Ιταλία είναι ακόμη μικρή, καθώς αντιπροσωπεύει μόλις 15.000 εκτάρια από τα 1 εκατ. εκτάρια ελαιόδεντρων. Όμως ο Michele Buccelletti, γόνος οικογένειας που καλλιεργεί ελιές στην Τοσκάνη από τον 17ο αιώνα, προβλέπει ότι η Ιταλία θα ακολουθήσει το μονοπάτι των σούπερ αγροκτημάτων που χάραξε η Ισπανία.

    Οι αντιθέσεις

    Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για την καλλιέργεια στην Ισπανία. Σύμφωνα με τους FT, ενώ οι παραδοσιακοί ελαιοπαραγωγοί στην Ισπανία έχουν κατά μέσο όρο 80 έως 120 δέντρα ανά εκτάριο, οι μεγαλο-αγρότες έχουν οπουδήποτε από 800 έως 2.000 μικρότερα δέντρα. Οι παραδοσιακές φάρμες παράγουν κατά μέσο όρο 500 έως 850 κιλά ελαιόλαδο ανά εκτάριο, σε σύγκριση με την απόδοση των 1.200 κιλών στις μεγαλύτερες αρδευόμενες επιχειρήσεις, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.

    Ταυτόχρονα, οι «σούπερ φάρμες» χρησιμοποιούν ελαιοσυλλέκτες που μοιάζουν με τρακτέρ ύψους 4 μέτρων. Το πιο κοντινό που έχουν οι παραδοσιακοί αγρότες στη μηχανοποίηση είναι οι χειροκίνητες ράβδοι δόνησης, που τινάζουν τις ελιές από τα κλαδιά.

    Κατά συνέπεια, το κόστος παραγωγής για έναν τυπικό παραδοσιακό αγρότη ανέρχεται σε 3,80 ευρώ ανά κιλό ελαιολάδου, ενώ το κόστος σε μια τυπική σούπερ φάρμα είναι το μισό.

    Ένας μεγαλοκαλλιεργητής κοντά στην Κόρδοβα, ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη συγκομιδή ενός από τα 100 εκτάρια αγροτεμαχίων του στα τέλη Οκτωβρίου. «Με πέντε μηχανήματα μπορώ να κάνω όλο το κτήμα σε πέντε ημέρες», δήλωσε. Για τη συγκομιδή της ίδιας έκτασης ορεινών ελιών, μια ομάδα 10 ατόμων θα μπορούσε να χρειαστεί 70 έως 100 ημέρες.

    Η ταχύτητα φέρνει ένα άλλο πλεονέκτημα. Ο καρπός για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο πρέπει να προέρχεται από την πρώτη συγκομιδή της χρονιάς, αλλά αν μείνει στο δέντρο για πολύ καιρό αλλοιώνεται. Σε μια μεγαλοαγροτική εκμετάλλευση «μπορείς να επιλέξεις την ακριβή στιγμή της συγκομιδής», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Rioboo Cabello de Alba. Αλλά ένας αγρότης του βουνού, πρόσθεσε, δεν μπορεί να συλλέξει τα πάντα τη στιγμή της βέλτιστης ωρίμανσης.

    Παρόλο που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την ταχύτητα ή τις αποδόσεις, μικροκαλλιεργητές υποστηρίζουν ότι προσφέρουν ένα ανώτερο προϊόν.

    Οι «σούπερ φάρμες» και οι πολυφαινόλες

    Οι πολυφαινόλες προσδίδουν στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο την πικάντικη γεύση και την πικράδα που εκτιμάται στη Μεσόγειο. Παρέχουν επίσης, μαζί με το ελαϊκό οξύ, τα αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη που έχουν δείξει πολλές επιστημονικές μελέτες. «Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι μια κουταλιά από το ελαιόλαδό μας μπορεί να σας απαλλάξει από τον πονοκέφαλο ή τον πόνο στις αρθρώσεις», δήλωσε ο Jiménez López.

    Οι φάρμες υψηλής πυκνότητας, εν τω μεταξύ, χρησιμοποιούν λίγες μόνο ποικιλίες ελιάς που τείνουν να παράγουν λιγότερες πολυφαινόλες. «Τότε οι αρδευόμενες ελιές χάνουν την ένταση της γεύσης τους, επειδή το νερό λειτουργεί ως μαλακτικό», δήλωσε ο Manuel Parras Rosa, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Jaén.

    Για ορισμένες νέες αγορές, ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί απαραίτητα πρόβλημα. Η Deoleo διαπίστωσε ότι στους καταναλωτές των ΗΠΑ, για παράδειγμα, δεν αρέσει η ελαφριά αίσθηση καψίματος που θα περίμενε ένας νοτιοευρωπαίος από ένα εξαιρετικό παρθένο έλαιο κορυφαίας ποιότητας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • 1ο Γυμνάσιο Πύργου: Με κατάληψη είπαν "καλημέρα" οι μαθητές διαμαρτυρόμενοι για τα νέα μέτρα του υπ. Παιδείας
    1ο Γυμνάσιο Πύργου: Με κατάληψη είπαν

    Με ένα κοινό μήνυμα με την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που αναφέρει πως «Το σχολείο δεν είναι αναμορφωτήριο και οι μαθητές δεν είναι εγκληματίες» συντάχθηκαν σήμερα κάποιοι από τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πύργου μαζί με άλλα σχολεία ανά την Ελλάδα, που από τις 7 του μήνα έχουν προβεί σε καταλήψεις, διαμαρτυρόμενοι για τα νέα μέτρα του υπουργείου Παιδείας.

    Σήμερα το πρωί διευθυντής και καθηγητές βρήκαν κλειδωμένο το σχολείο, με τους καταληψίες μαθητές, να παραδίδουν το ακόλουθο έγγραφο στην διεύθυνση του Γυμνασίου, με το οποίο δικαιολογούν τους λόγους της διαμαρτυρίας τους.

    katalipsi proto gymnasio

  • Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας
    Τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, που φιλοξενούνται στο 1ο Λύκειο Αμαλιάδας τίμησε ο Δήμος Ήλιδας

    Τους 13 εκπαιδευτικούς και τους 20 μαθητές από τέσσερις χώρες, που φιλοξενήθηκαν για μία εβδομάδα στην περιοχή μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, τίμησε σε μία λιτή γιορτή το 1ο Γενικό Λύκειο Αμαλιάδας που είχε αναλάβει την υλοποίηση και ο Δήμος Ήλιδας.

    Πρόκειται για Ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο το 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας εκπροσώπησε τη χώρα μας, ενώ συμμετείχαν σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Τουρκία.

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στη γιορτή του σχολείου συνοδευόμενος από τον σύμβουλό του σε θέματα Παιδείας κ. Γιάννη Ντακούλια, μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων, τα οποία συμβάλλουν στην ανταλλαγή ιδεών, πολιτισμικών στοιχείων και καλών πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης ανάμεσα στα σχολεία.

    Παράλληλα, ο Δήμος έδωσε δώρα με τοπικά προϊόντα σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, αλλά και βιβλία με την ιστορία της Αρχαίας Ήλιδας για τις βιβλιοθήκες των σχολείων τους.

    Ο διευθυντής του 1ου ΓΕΛ κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος και η αρμόδια για την υλοποίηση του προγράμματος και υποδιευθύντρια του σχολείου, κα Ιωάννα Παπαδάκη, είχαν προετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για όλους, με τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών σχολείων να τους ευχαριστούν για τις ξεχωριστές στιγμές που δημιούργησαν μαζί τους.

    dimos ilidas vrav erasmus 2

    dimos ilidas vrav erasmus 3

    dimos ilidas vrav erasmus 4

    dimos ilidas vrav erasmus 5

    dimos ilidas vrav erasmus 6

    dimos ilidas vrav erasmus 7

    dimos ilidas vrav erasmus 8

    dimos ilidas vrav erasmus 9

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο