Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2020 15:13

Κινέζοι ερευνητές πέτυχαν το «κβαντικό πλεονέκτημα» στους υπολογιστές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Κινέζοι ερευνητές πέτυχαν το «κβαντικό πλεονέκτημα» στους υπολογιστές, χρησιμοποιώντας φωτόνια και ρίχνοντας το γάντι στη Google

Μία ομάδα Κινέζων επιστημόνων ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε την πρώτη αδιαμφισβήτητη επίδειξη του λεγόμενου «κβαντικού πλεονεκτήματος» (όρου που αντικατέστησε τον παλαιότερο «κβαντική υπεροχή»), αξιοποιώντας την κβαντομηχανική για να πραγματοποιήσει υπολογισμούς, οι οποίοι είναι αδύνατο να γίνουν σε συμβατικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Είναι η δεύτερη φορά που γίνεται μία τέτοια ανακοίνωση, καθώς είχε προηγηθεί η αμερικανική Google το 2019, όμως είχαν εκφραστεί αμφιβολίες κατά πόσο -όντως- επρόκειτο για κβαντική υπεροχή. Άλλοι επιστήμονες είχαν υποστηρίξει τότε ότι ήταν εφικτός ένας καλύτερος κλασσικός αλγόριθμος, που θα μπορούσε να ξεπεράσει τον κβαντικό υπολογιστή Sycamore της Google.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τζιαν-Γουέι Παν του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στη Χεφέι, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με το «Nature» και το «New Scientist», δήλωσαν ότι οι κβαντικοί υπολογισμοί που πέτυχαν μέσα σε μόνο λίγα λεπτά (200 δευτερόλεπτα), με τη βοήθεια ακτίνων φωτός λέιζερ, θα χρειάζονταν 600 εκατομμύρια χρόνια για να εκτελεσθούν στον ισχυρότερο υπερυπολογιστή του κόσμου, τον ιαπωνικό Fugaku, ή δυόμισι δισεκατομμύρια χρόνια (τη μισή ηλικία της Γης!) για να εκτελεσθούν στον ισχυρότερο κινεζικό υπερυπολογιστή και Νο4 στον κόσμο, τον Sunway TaihuLight.

«Δείξαμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φωτόνια, τη θεμελιώδη μονάδα του φωτός, για να πετύχουμε κβαντική υπολογιστική ισχύ πολύ πέρα από τους κλασσικούς υπολογιστές», ανέφερε ο Παν. Είναι η πρώτη φορά που το κβαντικό πλεονέκτημα επιτεύχθηκε με τη χρήση της φωτονικής.

Για «σημαντικό ορόσημο» έκανε λόγο ο φυσικός Ίαν Γουόλμσλεϊ του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου. Διευκρίνισε, όμως, ότι -αντίθετα με τον κβαντικό υπολογιστή Sycamore της Google- ο κινεζικός κβαντικός αλγόριθμος δεν είναι δυνατό να προγραμματιστεί, συνεπώς δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων, κάτι που όμως πιθανώς καταστεί εφικτό στο μέλλον, ώστε να αξιοποιηθεί π.χ. στην κβαντική κρυπτογράφηση ή στην κβαντική χημεία.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
https://science.sciencemag.org/content/early/2020/12/02/science.abe8770

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2020 10:00

Σχετικά Άρθρα

  • Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;
    Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;

    Ειδικός από το Πανεπιστήμο του Λάνκαστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) εξηγεί τι σημείναι στην πράξη η διάλυση της Google σε κομμάτια

    Υπό την άμεση απειλή διάλυσής της βρίσκεται αντιμέτωπος η Google καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θέλει να τιθασεύσει τον τεχνολογικό γίγαντα που έχει εξελιχθεί σε πανίσχυρο πόλο εξουσίας.

    Αν και αυτό είναι ακόμα μια μακρινή προοπτική, εξετάζεται μετά από μια σειρά αποφάσεων στις ΗΠΑ και την ΕΕ που υποδηλώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο από την ισχύ που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αιχμής στην τεχνολογία.

    Σύμφωνα με τον Λέκτορα Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, Ρενό Φουκάρ, εάν η αμερικανική κυβέρνηση προχωρήσει και περάσει αυτό και από τα δικαστήρια, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία θα χωριστεί σε ξεχωριστές οντότητες -μηχανή αναζήτησης, διαφημιστική εταιρεία, ιστότοπος βίντεο, εφαρμογή χαρτογράφησης (google map)- που δεν θα επιτρέπεται να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους

    Τι θα πετύχαινε όμως η διάλυση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών για τους καταναλωτές; Ο Φουκάρ υποστηρίζει με άρθρο στο The Conversation πως όσοι τάσσονται υπέρ του «σεισμού» στη Silicon Valley, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν ότι θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες επιλογές.

    Το καλύτερο σενάριο θα μπορούσε υπάρχει διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές πχ. WhatsApp. Εξάλλου, η αποστολή και λήψη μηνυμάτων από διαφορετικές εφαρμογές είναι πλέον τόσο συνηθισμένη που μόλις και μετά βίας το παρατηρείτε.

    Με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσατε να στείλετε ένα email από το Gmail στο Hotmail το 2024, μπορείτε πλέον να επιλέξετε από μια σειρά εφαρμογών κοινωνικών μέσων -μαζί με το Instagram, το TikTok και το Snapchat- με κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύονται σε ένα δίκτυο εύκολα προσβάσιμα μέσω άλλου.

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο «τεμπέληδες»…

    «Επιλέγετε μια εφαρμογή επειδή σας αρέσει η εμφάνισή της ή ο τρόπος που φιλτράρει και παρουσιάζει περιεχόμενο – όχι μόνο επειδή όλοι οι άλλοι συμμετέχουν σε αυτήν.

    Επίσης, η επιλογή ενός εστιατορίου θα μπορεί να διευκολύνεται από τις κριτικές που έχουν κάνει άλλα άτομα ανεξαρτήτως της εφαρμογής που χρησιμουποιούνε.

    Η διαφήμιση προϊόντων και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχε πρακτικά, καθώς η εφαρμογή χαρτογράφησης δεν θέλει να διακινδυνεύσει να δώσει συμβουλές που δεν θέλει ο χρήστη. «Εάν το έκανε, απλώς θα μεταβείτε σε έναν ανταγωνιστή που παρέχει ανώτερη υπηρεσία».

    «Αυτό το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού είναι κεντρικό για όσους υποστηρίζουν τη διάλυση της μεγάλης τεχνολογίας» συνεχίζει ο Φουκάρ. «Αντί οι προγραμματιστές εφαρμογών να πρέπει να πληρώνουν το 30% των πωλήσεών τους στην Google ή την Apple, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα καταστήματα εφαρμογών, όλα ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις καλύτερες εφαρμογές μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Η θεωρία είναι ότι η αγορά εφαρμογών -και η τεχνολογική καινοτομία- θα ευδοκιμήσουν ως αποτέλεσμα».

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο τεμπέληδες και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα και καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

    Καλά νέα για την ιδιωτικότητα

    Σήμερα η Google κατέχει τα δεδομένα των χρηστών της τα οποία μπορεί να πουλάει σε επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Φουάρ, μεγάλη επιπλέον αλλαγή που θα μπορούσε να προέλθει από τη διάλυση μεγάλων τεχνολογιών είναι ότι μπορεί τελικά να γίνουμε οι μοναδικοί κάτοχοι των δεδομένων.

    «Δυνητικά, θα είστε ο μόνος με πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησής σας – τα προϊόντα που αναζητήσατε, αυτά που αγοράσατε και αυτά που σχεδόν αγοράσατε. Θα σας ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με το πού πήγατε για μεσημεριανό γεύμα, τι παραγγείλατε και πόσα ξοδέψατε» λέει ο λέκτορας.

    Σε αυτές τις πληροφορίες εντάσσονται βίντεο που μας κάνουν να γελάμε, τη βιβλία που αφήσαμε στη μέση, ή ο δρόμος που παίρνουμε για τη δουλειά μας, ή αν γνωρίζαμε την/τον σύντροφό μας από το διαδίκτυο από το τραπέζι προσθέτοντας και πληροφορίες όπως ο τρόπος μετακίνησής μας, .

    Σε έναν τέτοιο φανταστικό σενάριο ο Φουκάρ αναφέρει ότι «θα διατηρούσατε αυτά τα δεδομένα σε έναν κρυπτογραφημένο διακομιστή και διαφορετικές εταιρείες θα πρόσφεραν εφαρμογές για να σας βοηθήσουν να οργανώσετε και να διαχειριστείτε τις πληροφορίες σας. Όποτε το θέλατε, μπορείτε να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας για δικούς σας σκοπούς».

    Ο χωρισμός είναι δύσκολο να γίνει

    Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η διάσπαση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Μια προφανής συνέπεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες θα ήταν λιγότερο κερδοφόρες.

    Αυτήν τη στιγμή, η Google και η Meta κερδίζουν (πολλά) χρήματα από τη διαφήμιση και αυτό είναι δυνατό μόνο επειδή κατέχουν τόσες πολλές πληροφορίες για εμάς. Εάν δεν το έκαναν, μπορεί να καταλήξουν να χρεώνουν τους χρήστες για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Η διαλειτουργικότητα και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μπορεί επίσης να παρέχουν περισσότερο χώρο στους χειριστές εφαρμογών που είναι όμως απάτη, αναφέρει ο ειδικός. «Και ενώ περισσότερες επιλογές σχετικά με τις εφαρμογές μπορεί να είναι καλές για μερικούς, μπορεί να είναι προβληματικό για όσους βρίσκουν ήδη τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά προκλητική» λέει.

    Ωστόσο, προειδοποιεί ότι για τις ρυθμιστικές αρχές, η πρόκληση της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να είναι η αίσθηση της αδυναμίας. «Και αν αποφασίσουν να κάνουν τη ριζοσπαστική επιλογή και να διαλύσουν κυρίαρχες εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στον διαδικτυακό κόσμο για όλους μας» καταλήγει.

    Πηγή: In.gr
  • Το ΑΙ δίνει ώθηση στην επόμενη γενιά των φορητών υπολογιστών
    Το ΑΙ δίνει ώθηση στην επόμενη γενιά των φορητών υπολογιστών

    Στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών και ειδικά των φορητών συστημάτων κάνει δυναμική πλέον είσοδο η τεχνητή νοημοσύνη με το ΑΙ να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες πάνω στον οποίο αναμένεται να στηριχθεί ο κλάδος προκειμένου να προωθήσει το επόμενο βήμα ανάπτυξης των laptops.

    Τα αποκαλούμενα και AI PCs αποτελούν τη νέα τάση στο χώρο των φορητών υπολογιστών με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι μέχρι το 2027 θα αποτελούν το 60% των συνολικών πωλήσεων προσωπικών υπολογιστικών συστημάτων παγκοσμίως από 18% που αναμένεται να είναι το 2024.

    Το ερώτημα είναι, βέβαια, ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που διαφοροποιούν ένα AI PC από ένα παραδοσιακό σύστημα. Σε αυτό το σημείο είναι αρκετοί οι αναλυτές που υποστηρίζουν πως υπάρχει μία σύγχιση. Πολύ απλά, γιατί ακόμη και τα «παραδοσιακά» laptops μπορούν να «τρέξουν» μία εφαρμογή που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη. Για παράδειγμα, η Microsoft, όπως ανέφεραν στελέχη του αμερικανικού κολοσσού κατά τη διάρκεια πρόσφατης ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους ελληνικών μέσων ενημέρωσης, υποστηρίζει ότι όλα τα PC με Windows μπορούν να «τρέξουν» το Copilot, το οποίο αποτελεί τον ΑΙ ψηφιακό βοηθό που έχει αναπτύξει η εταιρεία και ο οποίος αξιοποιεί τις δυνατότητες του ChatGPT.

    Η σημασία της NPU

    Όμως, για να πάρει ένα laptop τον χαρακτηρισμό Copilot+ PC που έχει λανσάρει εδώ και μερικούς μήνες η Microsoft θα πρέπει να έχει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που επιτρέπει να είναι εφικτό να «τρέχουν» πιο προηγμένες εφαρμογές ΑΙ. Το επιπλέον αυτό χαρακτηριστικό είναι η αποκαλούμενη NPU (Neural Processing Unit), ήτοι ένα εξειδικευμένο chip που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να «τρέχει» εφαρμογές AI και μηχανικής μάθησης (machine learning). Μάλιστα, στην περίπτωση των Copilot+ PCs, η NPU θα πρέπει να είναι ενσωματωμένη με τον βασικό επεξεργαστή (CPU) του μηχανήματος και να μπορεί να μπορεί να πραγματοποιεί το λιγότερο 40 τρισεκατομμύρια πράξεις ανά δευτερόλεπτο (trillion operations per second ή TOPS).

    Ο λόγος που είναι απαραίτητη μία NPU είναι προκειμένου να είναι εφικτό να «τρέξουν» ΑΙ εφαρμογές απευθείας από τον υπολογιστή χωρίς να απαιτείται η σύνδεση στο Διαδίκτυο και δη σε cloud υποδομές. Πρόκειται για το αποκαλούμενο On Device AI, το οποίο έχουμε ήδη δει και σε smartphones όπως τα κορυφαία Samsung Galaxy και τη σειρά 14T της Xiaomi αλλά και το Apple Intelligence που θα υποστηρίζουν τα νέα iPhone 16.

    Στην περίπτωση των Copilot+ PCs, η ύπαρξη μίας ισχυρής NPU είναι ο λόγος που είναι εφικτές αρκετές νέες εφαρμογές από την πλευρά της Microsoft όπως είναι η αυτόματη εισαγωγή υποτίτλων με ταυτόχρονη μετάφραση σε πολυάριθμες γλώσσες (Live Captions Translation) που παρέχεται ήδη. Όπως είναι το Windows Studio Effects, το οποίο βελτιώνει αυτόματα την εικόνα και τον ήχο κατά τη διάρκεια video κλήσεων ή τη λήψη video ή το Cocreator που σε βοηθά να φτιάξεις τις δικές σου εντυπωσιακές εικόνες, απλά γράφοντας τι ακριβώς θες να δημιουργήσεις!

    Προφανώς, οι εφαρμογές που θα αξιοποιούν το on device AI θα πολλαπλασιαστούν καθώς η Microsoft θέλει να αναπτυχθεί ένα οικοσύστημα γύρω από αυτό. Και επιπλέον, μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Lenovo και η HP, όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε σε διάφορες παρουσιάσεις αυτή την εβδομάδα, έχουν δημιουργήσει τους δικούς τους ψηφιακούς βοηθούς (Lenovo AI και HP AI αντίστοιχα) προκειμένου να προσφέρουν επιπλέον λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στους χρήστες των νέων μηχανημάτων τους.

    Η νέα γενιά laptops

    Τα laptops με NPU δεν είναι ιδιαίτερα πολλά αλλά ο αριθμός τους θα αυξάνεται διαρκώς τα επόμενα χρόνια. Intel και AMD έχουν σπεύσει να παρουσιάσουν τις δικές τους πλατφόρμες που ενσωματώνουν CPU, GPU (Graphics Processing Unit που ήταν και το chip που μέχρι τώρα «επιβαρυνόταν» με τις ΑΙ εργασίες) αλλά και NPU. Το ζήτημα για τις δύο κορυφαίες εταιρείες επεξεργαστών είναι ότι στον «αγώνα» έχει εισέλθει πλέον και η Qualcomm, η οποία είναι ο ηγέτης στο χώρο των chips για smartphones και tablets.

    Η Qualcomm έχει τη δική της πλατφόρμα για laptops, ονόματι Snapdragon X που προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις σε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά. Συν ότι προσφέρει εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στην μπαταρία, καθώς πρακτικά ένα laptop που βασίζεται σε Snapdragon X μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να συνδεθεί σε πρίζα ακόμη και για περισσότερες από 24 ώρες. Ο λόγος είναι ότι βασίζεται στην αρχιτεκτονική ARM, γεγονός που φέρνει ορισμένους περιορισμούς όσον αφορά κάποιες εφαρμογές. Περιορισμοί που μειώνονται διαρκώς καθώς δημιουργού εφαρμογών όπως η Adobe ετοιμάζονται να βγάλουν εκδόσεις των λύσεων τους και για ARM συστήματα.

    Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα Copilot+ PCs είναι ακόμη σχετικά ακριβά, καθώς οι τιμές κυμαίνονται σε επίπεδα άνω των 1200 ευρώ. Όμως, μέσα στη χρονιά θα δούμε και μηχανήματα με Snapdragon X με τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1000 ευρώ. Και η πτώση θα συνεχιστεί, γι’ αυτό και η εκτίμηση ότι πολύ σύντομα η πλειοψηφία των PCs που θα πωλούνται παγκοσμίως θα είναι σε θέση να «τρέξει» ΑΙ εφαρμογές ακόμη και σε τοπικό επίπεδο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης
    Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης

    Μία πρωτόγνωρη συμφωνία έκανε η Google, κατά την οποία πρόκειται να αγοράσει πυρηνική ενέργεια με στόχο να τροφοδοτήσει τα συστήματά της

    Σε μία πρωτόγνωρη συμφωνία προχώρησε η Google, κατά την οποία θα αγοράσει ενέργεια από ένα σύνολο μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.

    Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται με στόχο να παραχθεί ενέργεια για την ανάπτυξη στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

    Η συμφωνία που έκανε η Google

    Η εταιρεία έχει παραγγείλει την αξιοποίηση έξι ή επτά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων από την Kairos Power της Καλιφόρνια. Το πρώτο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και τα υπόλοιπα μέχρι το 2035.

    Με την απόφαση αυτή η Google πιστεύει ότι θα παρέχει μία λύση χαμηλής παραγωγής άνθρακα στα κέντρα δεδομένων τους, τα οποία για την ορθή και αποτελεσματική τους λειτουργία απαιτούν μεγάλο όγκο ηλεκτρισμού, σύμφωνα με τον Guardian. Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξήσει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας.

    Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν κάνει η Microsoft και η Amazon, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την οικονομική συμφωνία της Google δεν έγιναν γνωστές.

    Τι αναφέρει η Google

    Ο Michael Terrell, ο ανώτερος υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα της Google, υποστήριξε ότι «το δίκτυο χρειάζεται νέες πηγές ηλεκτροδότησης για να υποστηρίξει τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης που δίνουν ενέργεια στην επιστημονική πρόοδο, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες και οδηγώντας τον εθνικό ανταγωνισμό και την οικονομική ανάπτυξη».

    Ο υπεύθυνος συνέχισε λέγοντας πως, «η συγκεκριμένη τεχνολογία βοηθάει να επιταχυνθεί μία νέα τεχνολογία που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ενεργειακές ανάγκες καθαρά και αξιόπιστα και να ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για όλους».

    Πηγή: In.gr
  • Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα
    Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%

    Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.

    Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

    Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.

    Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.

    Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Χάνει έδαφος η Google

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.

    «Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.

    Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.

    «Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.

    Απαντήσεις και διαφημίσεις

    Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.

    Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”

    «Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».

    Λέξεις-κλειδιά TikTok

    Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.

    Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

    Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.

    Πηγή ΟΤ - In.gr

  • Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google
    Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google

    Η Google αναπτύσσει ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών με στόχο να καταστήσει λιγότερο εύκολο για τους κλέφτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας.

    Η Google ξεκινά σταδιακά να διαθέτει μια τριάδα νέων χαρακτηριστικών προστασίας από κλοπή για συσκευές Android 10+ ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και αποθαρρύνοντας τις επίδοξους κλέφτες.

    Ο Αμερικανικός κολοσσός επεκτείνει τη διάθεση των λειτουργιών Theft Detection Lock, Offline Device Lock και Remote Lock σε χρήστες Android σε όλο τον κόσμο.

    Τον Μάιο του 2024 η Google προανήγγειλε ένα νέο εργαλείο για τηλέφωνα που «τρέχουν» λογισμικό Android και πλέον ήρθε η ώρες της εφαρμογής στην πράξη.

    Οι τρεις νέες προσθήκες

    Αρχικά το Theft Detection Lock, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αναγνωρίζει πότε ένα τηλέφωνο αρπάζεται από το χέρι του χρήστη με ανιχνευτή κίνησης και κλειδώνει αυτόματα και άμεσα την οθόνη αποτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές και δεδομένα.

    Το Offline Device Lock είναι ένα άλλο εργαλείο που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν ο κλέφτης αποσυνδέσει το τηλέφωνο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στην αποτροπή της πρόσβασης στα δεδομένα ακόμα και όταν η συσκευή είναι εκτός σύνδεσης.

    Η τρίτη λειτουργία, το Remote Lock, επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν απομακρυσμένα το τηλέφωνό τους χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν στο Find My Device χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού τους Google.

    Ξεκίνησαν η διάθεση

    Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Reddit από τον δημοσιογράφο Mishaal Rahman, το Theft Detection Lock κυκλοφορεί επιτέλους σε ευρύτερη κλίμακα. «Μόλις έλεγξα το Xiaomi 14T Pro μου και παρατήρησα ότι έχω το Theft Detection Lock και το Offline Device Lock αλλά όχι το Remote Lock», έγραψε. «Κάποιοι χρήστες του Pixel στις ΗΠΑ μου λένε ότι έχουν Remote Lock αλλά όχι τα άλλα δύο». Πολλοί χρήστες απάντησαν ότι είχαν κάποιες ή όλες τις λειτουργίες.

    Η Google επιβεβαίωσε ότι οι τελικές εκδόσεις αυτών των λειτουργιών θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερους χρήστες φέτος.

    Τι κάνει καθεμία από αυτές τις λειτουργίες:

    • Το Theft Detection Lock χρησιμοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής εκμάθησης (AI) για να ανιχνεύσει σενάρια κλοπής.
    • Το Offline Device Lock κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν το τηλέφωνο παραμένει αποσυνδεδεμένο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
    • Το Remote Lock επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους.

    Η Google εξηγεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου σας για να παρακολουθεί τις «συνηθισμένες κινήσεις που σχετίζονται με την κλοπή». Το ποιες ακριβώς είναι αυτές οι κινήσεις δεν περιγράφονται λεπτομερώς αλλά πιθανότατα πρόκειται για ένα γρήγορο τράνταγμα ή τράνταγμα που ακολουθείται από ταχεία επιτάχυνση. Εάν το εργαλείο ανιχνεύσει αυτές τις κινήσεις, κλειδώνει αμέσως την οθόνη του τηλεφώνου σας.

    Πηγή: In.gr
  • To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο
    To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο

    Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας σε μία περιοχή για δεύτερη φορά αναρωτιέστε αν κάτι έχει αλλάξει στο τοπίο σε σχέση με το παρελθόν, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στο Google Maps!

    Η Google ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι επεκτείνει τη διαθεσιμότητα μίας δυνατότητας του Street View να προσφέρει τη δυνατότητα να δει κανείς πως ήταν ένα σημείο σε 80 χώρες -που υποστηρίζει η υπηρεσία- και στο παρελθόν.

    Η συγκεκριμένη δυνατότητα υπάρχει πλέον και για την Ελλάδα και ουσιαστικά σου επιτρέπει να κάνεις ένα μικρό ταξίδι πίσω στο χρόνο.

    Πως λειτουργεί η υπηρεσία

    Για όσους δεν γνωρίζουν το Street View είναι η έκδοση του Google Maps όπου περιηγείσαι σε μία περιοχή μέσα από 3D φωτογραφίες που έχουν τραβήξει τα περίφημα «οχήματα» με τις ειδικές κάμερες της Google. Αυτά τα οχήματα περνούν από την ίδια περιοχή κατά καιρούς οπότε οι φωτογραφίες είναι ούτως ή άλλως διαθέσιμες. Οπότε αν κάποιος/α επισκεφθεί στο Google Maps τηγέφυρα του Μόρνου κοντά στη Ναύπακτο και επιλέξει το Street View θα δει το σημείο όπως ήταν τον Νοέμβριο του 2022, όπως αναφέρεται στη σχετική σημείωση, καθώς τότε πέρασε από το σημείο το αυτοκίνητο της Google.

    Όμως, επιπλέον, μπορεί να επιλέξει το «δείτε περισσότερες ημερομηνίες» και να δει τις αντίστοιχες φωτογραφίες από τον Απρίλιο του 2019 και τον Νοέμβριο του 2011.

    Ταξίδια στο χρόνο

    Η Google διαθέτει περί τα 280 δισ. φωτογραφίες από τις περιηγήσεις των οχημάτων της, οπότε τώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει όλο αυτόν τον πλούτου των πληροφοριών που υπάρχει. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, πάντως, να αποτελεί και ένα πολύ ενδιαφέρον δείγμα για το τι μπορεί να αξιοποιηθεί από αυτό τον τεράστιο όγκο δεδομένων που υπάρχει εκεί έξω.

    H Google πάντως αρέσκεται στα ταξίδια στο χρόνο καθώς μία άλλη υπηρεσία στο Google Earth είναι το αποκαλούμενο Timelapse, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν πως αλλάζει η μορφή μίας πόλης κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αξιοποιώντας φωτογραφίες αρχείου που έχουν ψηφιοποιηθεί. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο για κάποια ελληνική πόλη.

    Προφανώς για το Timelapse έχουν αξιοποιηθεί οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης της Google, οι οποίες χρησιμοποιούνται και σε άλλα πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, προκειμένου να αφαιρούνται τα σύννεφα από τις δορυφορικές φωτογραφίες που έχει το Google Maps και το Google Earth. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται το Cloud Score+ AI μοντέλο που έχει αναπτύξει η Google, για την οποία οι εφαρμογές που σχετίζονται με τους χάρτες και τις τοποθεσίες εξελίσσονται σε μία εξαιρετικά σημαντική πηγή εσόδων. Ιδίως από τη στιγμή που το Google Maps έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την αναζήτηση ξενοδοχείων, εστιατορίων, καφέ και γενικότερα αποτελεί μία εναλλακτική μορφή αναζήτησης πληροφοριών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της
    Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της

    Πώς η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης (Google) χάνει το «στοίχημα» στις νεότερες γενιές και γιατί συμβαίνει αυτό.

    H Google LLC είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών. Ιδρύθηκε από τον Λάρρυ Πέιτζ και τον Σεργκέι Μπριν το 1996 και έγινε πασίγνωστη από τη μηχανή αναζήτησής της.

    Η φράση «γκουγκλαρέ το» που ακούγεται εδώ και αρκετά χρόνια όταν δεν γνωρίζουμε ή δεν θυμόμαστε την απάντηση μιας ερώτησης και έγινε η αγαπημένη των millennials. Μέσα σε δύο δεκαετίες η Google εκτοξεύτηκε και έγινε – κατά κοινή ομολογία – η εταιρεία που συνέβαλε να αλλάξει ο… ψηφιακός κόσμος.

    Η Google μέσα σε 20 χρόνια εκτινάχθηκε στην κορυφή αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως θα παραμείνει εκεί

    Οι νέες γενιές όμως σταδιακά εγκαταλείπουν την Google και την αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης που λάνσαρε, υπέρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024, σε 2.000 Αμερικανούς, από το Forbes Advisor και την Talker Research έδειξε… ανατροπή.

    Δεν «γκουγκλάρουν» πλέον

    Το 45% των χρηστών της γενιάς Z έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να χρησιμοποιούν λειτουργίες αναζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντί της Google, ενώ το 35% των millennials, το 20% της γενιάς X και λιγότερο από 10% των Boomers έκαναν το ίδιο.

    Οι νεότεροι χρήστες του διαδικτύου δεν «γκουγκλάρουν» πλέον απλώς «ψάχνουν» ανέφερε ο Mark Shmulik, αναλυτής της Bernstein Research. «Κατευθύνονται ολοένα και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, την Amazon ή ακόμα και τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT για να βρουν αυτό που ψάχνουν» πρόσθεσε ο Shmulik.

    Σε πλατφόρμες όπως το TikTok, μια αναζήτηση για μια συνταγή ή κριτικές εστιατορίων δίνει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες βίντεο. Οι νέοι, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, σε ένα συνέδριο το 2022, αναζητούν «ένα μέρος για μεσημεριανό γεύμα στα κοινωνικά δίκτυα» και «δεν πηγαίνουν στους χάρτες της Google ή στην αναζήτηση».

    Το 2016, μόνο το 40% περίπου της γενιάς Z δήλωνε ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια μέθοδο αναζήτησης, αλλά το 2023, ο αριθμός αυτός ανέβηκε στο 53%, ανέφερε το Fortune, επικαλούμενο στοιχεία από την GWI Core.

    Ένα νέο «ταξίδι» στον χώρο του διαδικτύου

    Η νέα γενιά βασίζεται ήδη στις κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok ως πρωταρχική πηγή ενημέρωσης και ακολουθεί τους αγαπημένους της influencers, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες «καταναλώνουν» την πληροφορία.

    Η Google, που τρομάζει στην ιδέα να έχει την τύχη της Yahoo, είναι πανέτοιμη να προσφέρει ένα νέο «ταξίδι» στους χρήστες της. Σύμφωνα με το Fortune, επένδυσε σε τεχνολογία, όπως τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας ή τη λειτουργία «Ask Photos» που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν για πληροφορίες σε εικόνες που βλέπει ο χρήστης υποσχόμενη ένα συναρπαστικό μέλλον.

    Πηγή: In.gr
  • Έξι τρόποι για να φύγει ο πονοκέφαλος μετά από ώρες στις οθόνες
    Έξι τρόποι για να φύγει ο πονοκέφαλος μετά από ώρες στις οθόνες

    Ποια είναι τα συμπτώματα από τις πολλές ώρες στις οθόνες και τί μπορείτε να κάνετε

    Ένας γιατρός εξήγησε τα έξι πράγματα που πρέπει να κάνετε αν έχετε πονοκεφάλους από τον πολύ χρόνο που περνάτε στην οθόνη.

    Η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών -γνωστή και ως σύνδρομο όρασης υπολογιστή- είναι ένας σχετικά νέος τύπος πάθησης και πιθανώς μπορείτε να μαντέψετε ποιος είναι ο ένοχος.

    Σωστά, το να περνάτε πολύ χρόνο στο τηλέφωνό σας έχει πλέον το δικό του ιατρικό όνομα.

    Χάρη στις μεγάλες εξελίξεις στην τεχνολογία, η σύγχρονη εργάσιμη ημέρα για τους περισσότερους από εμάς είναι να περνάμε οκτώ ώρες την ημέρα καθισμένοι μπροστά στην οθόνη ενός φορητού υπολογιστή.

    Προσθέστε το αυτό στον χρόνο που ο μέσος άνθρωπος περνάει στο τηλέφωνό του ή βλέποντας τηλεόραση…

    Συμπτώματα από τις πολλές ώρες στις οθόνες

    Πώς σχετίζονται οι οθόνες με τους πονοκεφάλους και τα προβλήματα όρασης;

    Καταστάσεις όπως η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών, η κακή στάση του κεφαλιού και του αυχένα, η μυωπία (μυωπία) και οι πονοκέφαλοι μπορούν να προκληθούν από την υπερβολική παραμονή μπροστά σε μια οθόνη.

    Τα συμπτώματα της ψηφιακής καταπόνησης των ματιών μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν: παλλόμενο πόνο στη μία πλευρά του κεφαλιού, ναυτία, ζάλη, ευαισθησία στο φως, σφίξιμο στον αυχένα και τους ώμους, ξηροφθαλμία και σε ορισμένες περιπτώσεις, ημικρανίες.

    Τι μπορείτε να κάνετε για να σταματήσετε τους πονοκεφάλους

    Σύμφωνα με τις οδηγίες του MedicalNewsToday, υπάρχουν έξι απλά πράγματα που μπορείτε να εφαρμόσετε στην καθημερινή σας ζωή και τα οποία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης πονοκεφάλων από την ψηφιακή καταπόνηση των ματιών.

    Αυτά είναι τα εξής:

    1. Να κάνετε τακτικά διαλείμματα για την οθόνη μακριά από τον φορητό σας υπολογιστή.
    2. Χρήση κατάλληλου φωτισμού φόντου. Συνιστάται να χρησιμοποιείτε τη συσκευή σας σε έμμεσο ή θωρακισμένο φωτισμό και να αποφεύγετε να έχετε κοντά σας έντονα ή εκτυφλωτικά φώτα.
    3. Να φοράτε γυαλιά με φίλτρο μπλε φωτός
    4. Αποφυγή της περιττή έκθεση στην οθόνη
    5. Διατηρώντας την κατάλληλη απόσταση από την οθόνη. Μια απόσταση 50-100 εκατοστών μεταξύ των ματιών και της οθόνης είναι ιδανική, με το πάνω μέρος της οθόνης σας στο επίπεδο -ή λίγο κάτω από- το επίπεδο των ματιών.
    6. Ελαχιστοποίηση των αντανακλάσεων στην οθόνη.

    Οι πονοκέφαλοι που σχετίζονται με τις οθόνες και η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών μπορούν επίσης να αντιμετωπιστούν με μη συνταγογραφούμενα φάρμακα ανακούφισης από τον πόνο και οφθαλμικές σταγόνες, ωστόσο μπορεί να αξίζει να συμβουλευτείτε τον οπτικό σας ή τον παθολόγο σας εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή επιδεινώνονται.

    Πηγή: In.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο