Τρίτη, 30 Μαρτίου 2021 15:05

Μία «επίσκεψη» στη δρα Google μπορεί να κάνει τους ασθενείς λίγο καλύτερους στη διάγνωση

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι γιατροί συχνά συμβουλεύουν τους ασθενείς τους να μην ψάχνουν στο διαδίκτυο για να κάνουν διάγνωση των συμπτωμάτων τους, επειδή μπορεί να μπερδευτούν ή να τρομοκρατηθούν χωρίς λόγο. Όμως, μία νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλοί ασθενείς κάνουν κάπως καλύτερες αυτοδιαγνώσεις της κατάστασής τους χάρη στη βοήθεια της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να αυξάνεται το άγχος τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ντέιβιντ Λιβάιν του Νοσοκομείου Brigham & Women's της Βοστώνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», μελέτησαν 5.000 άτομα που κλήθηκαν να ψάξουν στο διαδίκτυο προκειμένου να κάνουν μόνοι τους διάγνωση για διάφορα ήπια έως σοβαρά συμπτώματα που υποτίθεται ότι είχαν συγγενείς τους.

Διαπιστώθηκε ότι μετά τη διαδικτυακή αναζήτηση οι συμμετέχοντες ήταν ελαφρώς καλύτεροι στο να διαγνώσουν σωστά το ιατρικό περιστατικό τους, χωρίς να νιώσουν κατ' ανάγκη κάποια αυξημένη ανησυχία από όσα έμαθαν χάρη στη «δρα Google».

«Έχω ασθενείς, όλη την ώρα, οι οποίοι για τη μόνη αιτία που έρχονται στο ιατρείο μου είναι επειδή έψαξαν στη Google κάτι και το ίντερνετ τους είπε ότι έχουν καρκίνο. Οπότε αναρωτιέται κανείς πόση κυβερνο-υποχονδρία δημιουργεί το διαδίκτυο. Η μελέτη μας, πάντως, δείχνει ότι είναι εντάξει να πει κανείς στους ασθενείς του "γκούγκλαρέ το". Δεν πρόκειται να προκληθεί ιδιαίτερο πρόβλημα από αυτό και μάλιστα μπορεί να προκύψει και κάτι καλό», ανέφερε ο δρ Λιβάιν.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, δεν είναι σαφές εάν το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που τα συμπτώματα τα είχαν οι ίδιοι οι άνθρωποι και όχι κάποιος συγγενής τους. Επίσης, εκ των πραγμάτων, οι συμμετέχοντες στη μελέτη δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί όλων των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ιατρικές αναζητήσεις, συνεπώς μπορεί κάποιοι, όντως, να επηρεασυούν αρνητικά.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2777835?resultClick=3

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 30 Μαρτίου 2021 11:04

Σχετικά Άρθρα

  • Το Μικροβίωμα και ο ύπνος: Πώς η υγεία του εντέρου επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
    Το Μικροβίωμα και ο ύπνος: Πώς η υγεία του εντέρου επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου

    Φανταστείτε ότι είστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι, έτοιμοι για την αγκαλιά του Μορφέα, αλλά το μυαλό σας τρέχει, το σώμα σας είναι ανήσυχο, και η γλυκιά ανακούφιση του ύπνου φαίνεται να μην έρχεται ποτέ. Σωστά καταλάβατε—το μικροβίωμα του εντέρου, τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών που ζουν στο πεπτικό μας σύστημα, παίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην ποιότητα και διάρκεια του ύπνου από όσο ίσως νομίζετε.

    Από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος έως τη ρύθμιση της διάθεσης, το μικροβίωμα του εντέρου είναι απαραίτητο για τη συνολική υγεία, και ένας από τους τρόπους που βοηθά είναι και η επίδρασή του στην ποιότητα του ύπνου. Αλλά πώς ακριβώς αυτό το μικρο-οικοσύστημα επηρεάζει κάτι φαινομενικά άσχετο όπως ο ύπνος; Ας δούμε τη συναρπαστική σύνδεση εντέρου-ύπνου και ας ανακαλύψουμε μερικά πρακτικά βήματα για την βελτίωση του ύπνου μέσω της φροντίδας του μικροβιώματος.

    Ο άξονας εντέρου - εγκεφάλου: Ο καλύτερος φίλος του ύπνου

    Σε πρώτη ματιά, το έντερο και ο εγκέφαλος μπορεί να φαίνονται σαν μακρινά ξαδέρφια και όχι σαν στενά συνδεδεμένα όργανα. Στην πραγματικότητα, βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία μεταξύ τους. Αυτή η αλληλεπίδραση ονομάζεται άξονας εντέρου-εγκεφάλου—ένα δίκτυο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του εγκεφάλου και του εντέρου, που υποστηρίζεται από νεύρα, ορμόνες και βιοχημικούς νευροδιαβιβαστές.

    Μέσω αυτού του άξονα, η κατάσταση του εντέρου μπορεί να επηρεάσει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένου του ύπνου. Το εντυπωσιακό είναι ότι πολλοί από τους νευροδιαβιβαστές που είναι υπεύθυνοι για τη ρύθμιση του κύκλου ύπνου-αφύπνισης, όπως η μελατονίνη, η ντοπαμίνη και η σεροτονίνη, παράγονται και στο έντερο! Σχεδόν το 90% της σεροτονίνης του σώματός, ενός βασικού πρόδρομου της μελατονίνης (της "ορμόνης του ύπνου"), παράγεται στο έντερο από το μικροβίωμά . Αυτό σημαίνει ότι αν η υγεία του εντέρου είναι εκτός ισορροπίας, ο ύπνος μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά.

    Ευ-βίωση

    Μελέτες δείχνουν ότι η μεγαλύτερη μικροβιακή ποικιλία συνδέεται με καλύτερο ύπνο. Άτομα με πλούσιο μικροβίωμα τείνουν να κοιμούνται περισσότερο, να έχουν καλύτερη ποιότητα ύπνου και να ξυπνούν λιγότερο συχνά τη νύχτα. Ένα βασικό μέτρο, η ποικιλότητα Shannon, που μετριέται στα τεστ μικροβιώματος, δείχνει την ισχυρότερη σύνδεση με την αποτελεσματικότητα ύπνου, υποδεικνύοντας πως η ισορροπημένη μικροβιακή χλωρίδα συμβάλλει σε έναν πιο ξεκούραστο ύπνο.

    Συγκεκριμένα βακτήρια, ειδικά από το φύλο Bacteroidetes, έχουν ισχυρή σύνδεση με την υγεία του ύπνου. Αυτά τα βακτήρια συνδέονται με λιγότερες διαταραχές ύπνου και καλύτερες γνωστικές λειτουργίες, όπως η δημιουργική σκέψη. Αυτό υπογραμμίζει τη σύνθετη σχέση μεταξύ της υγείας του εντέρου, της ανοσολογικής ρύθμισης και της εγκεφαλικής λειτουργίας στην επιρροή του ύπνου.

    Κορτιζόλη και Φλεγμονή

    Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο τα βακτήρια του εντέρου επηρεάζουν τον ύπνο είναι μέσω της ρύθμισης της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Όταν το μικροβίωμα του εντέρου βρίσκεται σε κατάσταση δυσβίωσης (ανισορροπία στα βακτήρια του εντέρου), μπορεί να προκαλέσει χρόνια χαμηλής έντασης φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης. Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, ιδιαίτερα τη νύχτα, μπορούν να σας κρατήσουν ξύπνιους ή να προκαλέσουν ανήσυχο ύπνο, καθώς το σώμα δυσκολεύεται να χαλαρώσει.

    Κιρκάδιοι Ρυθμοί

    Το μικροβίωμα ακολουθεί επίσης τους δικούς του κιρκάδιους ρυθμούς, κάτι που σημαίνει ότι η σύνθεση του μικροβιώματος αλλάζει ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Όπως το σώμα έχει φυσικό κύκλο ύπνου-αφύπνισης, έτσι και το μικροβίωμα ακολουθεί τον δικό του ρυθμό. Έρευνες δείχνουν ότι η διαταραχή αυτού του ρυθμού—λόγω, για παράδειγμα, του jet lag, της νυχτερινής εργασίας, ή ακανόνιστων μοτίβων πρόσληψης τροφής—μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου και να οδηγήσει ακόμη και σε μεταβολικά προβλήματα, όπως η αύξηση βάρους και η αντίσταση στην ινσουλίνη.

    Προβλήματα του Εντέρου; Πιθανόν να Χάνετε Ύπνο

    Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) ή η πεπτική δυσφορία επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου. Οι πεπτικές διαταραχές, είτε είναι χρόνιες είτε οξείες, συχνά οδηγούν σε κατακερματισμένο ή κακής ποιότητας ύπνο, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο: η έλλειψη ύπνου επιδεινώνει την υγεία του εντέρου, γεγονός που διαταράσσει ακόμη περισσότερο τον ύπνο.

    Πώς να Βελτιώσετε την Υγεία του Εντέρου για Καλύτερο Ύπνο

    1. Τροφή για το Μικροβίωμα

    Το είδος και η ποιότητα της τροφής έχει άμεσο αντίκτυπο στα βακτήρια του εντέρου. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, ζυμωμένες τροφές και πρεβιοτικά μπορεί να αυξήσει την ποικιλία των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο, υποστηρίζοντας την παραγωγή νευροδιαβιβαστών που βοηθούν στον ύπνο.

    • Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες: Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί και δημητριακά ολικής άλεσης τροφοδοτούν τα καλά βακτήρια του εντέρου.
    • Ζυμωμένες τροφές: Γιαούρτι, κεφίρ, ξινολάχανο και κιμτσί περιέχουν προβιοτικά που τρέφουν ένα υγιές μικροβίωμα.
    • Τροφές σπιτικές φτιαγμένες με φροντίδα που καταναλώνονται με καλή συντροφιά γύρω από το τραπέζι.

    2. Διαχείριση Στρες

    Το χρόνιο άγχος μπορεί να διαταράξει το μικροβίωμα του εντέρου, αυξάνοντας τα επίπεδα κορτιζόλης και φλεγμονής, επηρεάζοντας αρνητικά τον ύπνο. Η ενσωμάτωση τεχνικών διαχείρισης άγχους όπως η ανάγνωση ενός καλού βιβλίου, το άκουσμα αγαπημένης χαλαρωτικής μουσικής, ο διαλογισμός, η γιόγκα ή η επαφή με τη φύση, μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα κορτιζόλης και να βελτιώσουν τόσο την υγεία του εντέρου όσο και την ποιότητα του ύπνου.

    3. Ρουτίνα Ύπνου

    Όπως η υγεία του εντέρου επηρεάζει τον ύπνο, τα μοτίβα του ύπνου μπορούν επίσης να επηρεάσουν το μικροβίωμά. Έρευνες δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου μειώνει την ποικιλία των μικροβίων. Προσπαθήστε να κοιμάστε 7-9 ώρες κάθε βράδυ για να διατηρείτε το μικροβίωμά ισορροπημένο. Η δημιουργία ενός σταθερού προγράμματος ύπνου και μιας χαλαρωτικής ρουτίνας πριν τον ύπνο μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση αυτών των υγιών μοτίβων. Αυτό μεταφράζεται σε αποφυγή γευμάτων αργά :2-3 ώρες πριν τον ύπνο, αποφυγή έκθεσης σε ηλεκτρονικές συσκευές εως και 1 ώρα πριν και καθαρό δροσερό δωμάτιο χωρίς φως.

    4. Ενυδάτωση

    Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, καθώς βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και στην απομάκρυνση των αποβλήτων. Το να πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση ενός υγιούς μικροβιώματος και να βελτιώσει τον ύπνο σας.

    5. Περιορισμός Αλκοόλ και Ζάχαρης

    Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και ζάχαρης μπορεί να διαταράξει το μικροβίωμα του εντέρου και να επηρεάσει αρνητικά τον ύπνο. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά πριν τον ύπνο, και μειώστε την πρόσληψη τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή και να διαταράξουν την ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο.

    Συμπέρασμα

    Η υγεία του εντέρου δεν αφορά μόνο την πέψη. Το μικροβίωμα παίζει καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου, επηρεάζοντας τη ρύθμιση της σεροτονίνης και της μελατονίνης, τον έλεγχο του στρες και την ανοσολογική απόκριση. Ένα ισορροπημένο μικροβίωμα συμβάλλει σε έναν πιο ήρεμο και ξεκούραστο ύπνο.

    Για να βελτιώσουμε τον ύπνο μας, η φροντίδα του μικροβιώματος μας απαιτεί συνδυασμό από σωστή διατροφή, μείωση του άγχους, καλή ενυδάτωση και υγιεινές συνήθειες ύπνου. Αυτές οι μικρές αλλαγές ενισχύουν την ευεξία μας και δημιουργούν μια πιο ισορροπημένη ζωή.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;
    Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;

    Ειδικός από το Πανεπιστήμο του Λάνκαστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) εξηγεί τι σημείναι στην πράξη η διάλυση της Google σε κομμάτια

    Υπό την άμεση απειλή διάλυσής της βρίσκεται αντιμέτωπος η Google καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θέλει να τιθασεύσει τον τεχνολογικό γίγαντα που έχει εξελιχθεί σε πανίσχυρο πόλο εξουσίας.

    Αν και αυτό είναι ακόμα μια μακρινή προοπτική, εξετάζεται μετά από μια σειρά αποφάσεων στις ΗΠΑ και την ΕΕ που υποδηλώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο από την ισχύ που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αιχμής στην τεχνολογία.

    Σύμφωνα με τον Λέκτορα Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, Ρενό Φουκάρ, εάν η αμερικανική κυβέρνηση προχωρήσει και περάσει αυτό και από τα δικαστήρια, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία θα χωριστεί σε ξεχωριστές οντότητες -μηχανή αναζήτησης, διαφημιστική εταιρεία, ιστότοπος βίντεο, εφαρμογή χαρτογράφησης (google map)- που δεν θα επιτρέπεται να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους

    Τι θα πετύχαινε όμως η διάλυση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών για τους καταναλωτές; Ο Φουκάρ υποστηρίζει με άρθρο στο The Conversation πως όσοι τάσσονται υπέρ του «σεισμού» στη Silicon Valley, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν ότι θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες επιλογές.

    Το καλύτερο σενάριο θα μπορούσε υπάρχει διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές πχ. WhatsApp. Εξάλλου, η αποστολή και λήψη μηνυμάτων από διαφορετικές εφαρμογές είναι πλέον τόσο συνηθισμένη που μόλις και μετά βίας το παρατηρείτε.

    Με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσατε να στείλετε ένα email από το Gmail στο Hotmail το 2024, μπορείτε πλέον να επιλέξετε από μια σειρά εφαρμογών κοινωνικών μέσων -μαζί με το Instagram, το TikTok και το Snapchat- με κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύονται σε ένα δίκτυο εύκολα προσβάσιμα μέσω άλλου.

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο «τεμπέληδες»…

    «Επιλέγετε μια εφαρμογή επειδή σας αρέσει η εμφάνισή της ή ο τρόπος που φιλτράρει και παρουσιάζει περιεχόμενο – όχι μόνο επειδή όλοι οι άλλοι συμμετέχουν σε αυτήν.

    Επίσης, η επιλογή ενός εστιατορίου θα μπορεί να διευκολύνεται από τις κριτικές που έχουν κάνει άλλα άτομα ανεξαρτήτως της εφαρμογής που χρησιμουποιούνε.

    Η διαφήμιση προϊόντων και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχε πρακτικά, καθώς η εφαρμογή χαρτογράφησης δεν θέλει να διακινδυνεύσει να δώσει συμβουλές που δεν θέλει ο χρήστη. «Εάν το έκανε, απλώς θα μεταβείτε σε έναν ανταγωνιστή που παρέχει ανώτερη υπηρεσία».

    «Αυτό το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού είναι κεντρικό για όσους υποστηρίζουν τη διάλυση της μεγάλης τεχνολογίας» συνεχίζει ο Φουκάρ. «Αντί οι προγραμματιστές εφαρμογών να πρέπει να πληρώνουν το 30% των πωλήσεών τους στην Google ή την Apple, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα καταστήματα εφαρμογών, όλα ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις καλύτερες εφαρμογές μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Η θεωρία είναι ότι η αγορά εφαρμογών -και η τεχνολογική καινοτομία- θα ευδοκιμήσουν ως αποτέλεσμα».

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο τεμπέληδες και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα και καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

    Καλά νέα για την ιδιωτικότητα

    Σήμερα η Google κατέχει τα δεδομένα των χρηστών της τα οποία μπορεί να πουλάει σε επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Φουάρ, μεγάλη επιπλέον αλλαγή που θα μπορούσε να προέλθει από τη διάλυση μεγάλων τεχνολογιών είναι ότι μπορεί τελικά να γίνουμε οι μοναδικοί κάτοχοι των δεδομένων.

    «Δυνητικά, θα είστε ο μόνος με πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησής σας – τα προϊόντα που αναζητήσατε, αυτά που αγοράσατε και αυτά που σχεδόν αγοράσατε. Θα σας ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με το πού πήγατε για μεσημεριανό γεύμα, τι παραγγείλατε και πόσα ξοδέψατε» λέει ο λέκτορας.

    Σε αυτές τις πληροφορίες εντάσσονται βίντεο που μας κάνουν να γελάμε, τη βιβλία που αφήσαμε στη μέση, ή ο δρόμος που παίρνουμε για τη δουλειά μας, ή αν γνωρίζαμε την/τον σύντροφό μας από το διαδίκτυο από το τραπέζι προσθέτοντας και πληροφορίες όπως ο τρόπος μετακίνησής μας, .

    Σε έναν τέτοιο φανταστικό σενάριο ο Φουκάρ αναφέρει ότι «θα διατηρούσατε αυτά τα δεδομένα σε έναν κρυπτογραφημένο διακομιστή και διαφορετικές εταιρείες θα πρόσφεραν εφαρμογές για να σας βοηθήσουν να οργανώσετε και να διαχειριστείτε τις πληροφορίες σας. Όποτε το θέλατε, μπορείτε να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας για δικούς σας σκοπούς».

    Ο χωρισμός είναι δύσκολο να γίνει

    Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η διάσπαση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Μια προφανής συνέπεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες θα ήταν λιγότερο κερδοφόρες.

    Αυτήν τη στιγμή, η Google και η Meta κερδίζουν (πολλά) χρήματα από τη διαφήμιση και αυτό είναι δυνατό μόνο επειδή κατέχουν τόσες πολλές πληροφορίες για εμάς. Εάν δεν το έκαναν, μπορεί να καταλήξουν να χρεώνουν τους χρήστες για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Η διαλειτουργικότητα και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μπορεί επίσης να παρέχουν περισσότερο χώρο στους χειριστές εφαρμογών που είναι όμως απάτη, αναφέρει ο ειδικός. «Και ενώ περισσότερες επιλογές σχετικά με τις εφαρμογές μπορεί να είναι καλές για μερικούς, μπορεί να είναι προβληματικό για όσους βρίσκουν ήδη τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά προκλητική» λέει.

    Ωστόσο, προειδοποιεί ότι για τις ρυθμιστικές αρχές, η πρόκληση της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να είναι η αίσθηση της αδυναμίας. «Και αν αποφασίσουν να κάνουν τη ριζοσπαστική επιλογή και να διαλύσουν κυρίαρχες εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στον διαδικτυακό κόσμο για όλους μας» καταλήγει.

    Πηγή: In.gr
  • Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει
    Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει

    Η ακρίβεια «γονατίζει» τα νοικοκυριά και αυτό εντοπίζεται σχεδόν σε όλες τις έρευνες κοινής γνώμης των τελευταίων ετών. Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη.

    Η ακρίβεια έχει εδραιωθεί ως η μείζονα ανησυχία των πολιτών στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, γίνεται αντιληπτή όχι πλέον ως «εισαγόμενο» πρόβλημα αλλά ως ζήτημα δομικού χαρακτήρα, που επιτείνει το αίσθημα της υλικής και ψυχολογικής επισφάλειας σε μια εποχή επάλληλων κρίσεων.

    Η έρευνα πεδίου διεξήχθη από τις 10 έως τις 16 Οκτωβρίου σε πανελλαδικό δείγμα 1007 ατόμων ηλικίας 17 ετών και άνω.

    Στην πανελλαδική έρευνα κοινής γνώμης για το ζήτημα της ακρίβειας και του κόστους ζωής, της Metron Analysis, που παρουσίασαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Αλέξης Τσίπρας, οι Στράτος Φαναράς και Γιάννης Μπαλαμπανίδης, παρουσιάζονται οι πολλαπλές πτυχές της οικονομικής ζωής, που σχετίζονται με την αντιλαμβανόμενη αύξηση του κόστους ζωής σε βασικά αγαθά όπως η ενέργεια, η στέγαση, αλλά και υγεία, παιδεία, αναψυχή.

    «Αγκάθι» οι καθημερινές δαπάνες

    Στο ερώτημα αν η χώρα μας αυτή την περίοδο κινείται προς τη σωστή ή προς τη λάθος κατεύθυνση το 75% απαντά προς τη λάθος αυξανόμενο συνεχώς από τον Ιανουάριο του 2024.

    Με τον ορίζοντα των οικονομικών προσδοκιών να στενεύει, πάνω από 2 στους 3 εκτιμούν ότι οι καταναλωτικές τους δυνατότητες έχουν χειροτερέψει.

    Για τους περισσότερους ερωτηθέντες αυτό που βαραίνει περισσότερο είναι οι καθημερινές δαπάνες παρά οι μηνιαίοι λογαριασμοί.

    Ανάμεσα στις δαπάνες της καθημερινότητας, οι πλέον επιβαρυντικές είναι και οι πιο ανελαστικές (σούπερ μάρκετ, μετακινήσεις, ιατρικά έξοδα) ενώ λιγότερο όσες αφορούν διασκέδαση και αναψυχή.

    Η ιεράρχηση της βαρύτητας των δαπανών παραμένει ίδια και εάν εστιάσουμε μόνο σε όσους αφορά η κάθε μια δαπάνη.

    Στις τακτικές/μηνιαίες δαπάνες, το ηλεκτρικό ρεύμα είναι σαφώς η πιο επιβαρυντική δαπάνη. Μαζί με την τηλεφωνία και το νερό, είναι οι τακτικές δαπάνες που αφορούν οριζόντια σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού.

    Λαμβάνοντας υπόψη μόνο όσους αφορά η κάθε δαπάνη, ο λογαριασμός του ρεύματος παραμένει η σημαντικότερη επιβάρυνση, ενώ ακολουθούν οι ιδιωτικές δαπάνες εκπαίδευσης και στέγασης (ενοίκιο, στεγαστικό δάνειο).

    Οριακά τα βγάζουν πέρα

    Στο άμεσο μέλλον, η προοπτική είναι κατά βάση ο περιορισμός δαπανών (ένδυση/υπόδηση, σούπερ μάρκετ, θέρμανση/ψύξη, διασκέδαση, διακοπές) ή η διατήρησή τους έστω στα ίδια επίπεδα (μετακινήσεις, υγεία, παιδεία, στέγαση).

    Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι είτε οριακά τα βγάζουν πέρα είτε ότι τα χρήματα τελειώνουν προτού τελειώσει ο μήνας. Σχεδόν 9 στους 10 δηλώνουν πως «τα φέρνουν βόλτα ίσα ίσα» και «τα λεφτά τελειώνουν πριν «τελειώσει ο μήνας».

    Οι προσδοκίες παρέμβασης για τη συγκράτηση του πληθωρισμού αφορούν πρωτίστως την κυβέρνηση και δευτερευόντως την ΕΕ ή τις επιχειρήσεις.

    Η ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση θεωρείται σαφώς περισσότερο αναγκαία από την αυτορρύθμιση της αγοράς σε ποσοστό άνω του 80%.

    Τελικά, οι προσδοκίες για το μέλλον παραμένουν χαμηλές και η απαισιοδοξία επικρατεί, καθώς σχεδόν 2 στους 3 εκτιμούν ότι η αύξηση του πληθωρισμού δεν θα σταματήσει εδώ.

    Κυριαρχεί η απαισιοδοξία

    Από την έρευνα γίνεται αντιληπτό ότι οι καταναλωτικές δυνατότητες θεωρείται ότι έχουν επιδεινωθεί. Σε μια σειρά βασικών δαπανών η τάση είναι ο περιορισμός ή έστω η συγκράτησή τους. Για τη μεγάλη πλειονότητα, το ισοζύγιο εισοδημάτων και δαπανών είναι οριακό μέσα στον μήνα.

    Στο διά ταύτα, λοιπόν, και σε επίπεδο δημόσιας πολιτικής, προκύπτουν ορισμένα σημεία που αξίζει να συγκρατηθούν:

    Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη και στο επίπεδο της κατανάλωσης, επιτείνοντας την αίσθηση ενός ορίζοντα χαμηλών προσδοκιών συνολικά για τη χώρα, σε μια κρίσιμη καμπή για την οικονομία και για το πολιτικό σύστημα

    Στο πεδίο της Ακρίβειας φαίνεται να προκύπτει ως ζητούμενο η παρέμβαση πρωτίστως σε εθνικό επίπεδο –αφού το πρόβλημα θεωρείται εγγενές και όχι «εισαγόμενο»– και συμπληρωματικά σε επίπεδο Ε.Ε.

    Μερίδιο ευθύνης αποδίδεται στην αγορά, χωρίς να υπάρχουν προσδοκίες από την αυτορρύθμισή της ούτε όμως από ένα οργανωμένο καταναλωτικό κίνημα στην κοινωνία πολιτών αλλά τελικά από μια ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση ρύθμισης της αγοράς για τη μείωση των τιμών των αγαθών.

      Πηγή: In.gr

    • Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης
      Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης

      Μία πρωτόγνωρη συμφωνία έκανε η Google, κατά την οποία πρόκειται να αγοράσει πυρηνική ενέργεια με στόχο να τροφοδοτήσει τα συστήματά της

      Σε μία πρωτόγνωρη συμφωνία προχώρησε η Google, κατά την οποία θα αγοράσει ενέργεια από ένα σύνολο μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.

      Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται με στόχο να παραχθεί ενέργεια για την ανάπτυξη στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

      Η συμφωνία που έκανε η Google

      Η εταιρεία έχει παραγγείλει την αξιοποίηση έξι ή επτά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων από την Kairos Power της Καλιφόρνια. Το πρώτο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και τα υπόλοιπα μέχρι το 2035.

      Με την απόφαση αυτή η Google πιστεύει ότι θα παρέχει μία λύση χαμηλής παραγωγής άνθρακα στα κέντρα δεδομένων τους, τα οποία για την ορθή και αποτελεσματική τους λειτουργία απαιτούν μεγάλο όγκο ηλεκτρισμού, σύμφωνα με τον Guardian. Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξήσει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας.

      Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν κάνει η Microsoft και η Amazon, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την οικονομική συμφωνία της Google δεν έγιναν γνωστές.

      Τι αναφέρει η Google

      Ο Michael Terrell, ο ανώτερος υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα της Google, υποστήριξε ότι «το δίκτυο χρειάζεται νέες πηγές ηλεκτροδότησης για να υποστηρίξει τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης που δίνουν ενέργεια στην επιστημονική πρόοδο, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες και οδηγώντας τον εθνικό ανταγωνισμό και την οικονομική ανάπτυξη».

      Ο υπεύθυνος συνέχισε λέγοντας πως, «η συγκεκριμένη τεχνολογία βοηθάει να επιταχυνθεί μία νέα τεχνολογία που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ενεργειακές ανάγκες καθαρά και αξιόπιστα και να ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για όλους».

      Πηγή: In.gr
    • Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα
      Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα

      Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%

      Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.

      Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

      Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.

      Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.

      Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

      Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

      Χάνει έδαφος η Google

      Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

      Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.

      «Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.

      Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.

      «Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.

      Απαντήσεις και διαφημίσεις

      Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.

      Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”

      «Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».

      Λέξεις-κλειδιά TikTok

      Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.

      Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

      Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.

      Πηγή ΟΤ - In.gr

    • Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google
      Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google

      Η Google αναπτύσσει ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών με στόχο να καταστήσει λιγότερο εύκολο για τους κλέφτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας.

      Η Google ξεκινά σταδιακά να διαθέτει μια τριάδα νέων χαρακτηριστικών προστασίας από κλοπή για συσκευές Android 10+ ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και αποθαρρύνοντας τις επίδοξους κλέφτες.

      Ο Αμερικανικός κολοσσός επεκτείνει τη διάθεση των λειτουργιών Theft Detection Lock, Offline Device Lock και Remote Lock σε χρήστες Android σε όλο τον κόσμο.

      Τον Μάιο του 2024 η Google προανήγγειλε ένα νέο εργαλείο για τηλέφωνα που «τρέχουν» λογισμικό Android και πλέον ήρθε η ώρες της εφαρμογής στην πράξη.

      Οι τρεις νέες προσθήκες

      Αρχικά το Theft Detection Lock, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αναγνωρίζει πότε ένα τηλέφωνο αρπάζεται από το χέρι του χρήστη με ανιχνευτή κίνησης και κλειδώνει αυτόματα και άμεσα την οθόνη αποτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές και δεδομένα.

      Το Offline Device Lock είναι ένα άλλο εργαλείο που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν ο κλέφτης αποσυνδέσει το τηλέφωνο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στην αποτροπή της πρόσβασης στα δεδομένα ακόμα και όταν η συσκευή είναι εκτός σύνδεσης.

      Η τρίτη λειτουργία, το Remote Lock, επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν απομακρυσμένα το τηλέφωνό τους χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν στο Find My Device χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού τους Google.

      Ξεκίνησαν η διάθεση

      Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Reddit από τον δημοσιογράφο Mishaal Rahman, το Theft Detection Lock κυκλοφορεί επιτέλους σε ευρύτερη κλίμακα. «Μόλις έλεγξα το Xiaomi 14T Pro μου και παρατήρησα ότι έχω το Theft Detection Lock και το Offline Device Lock αλλά όχι το Remote Lock», έγραψε. «Κάποιοι χρήστες του Pixel στις ΗΠΑ μου λένε ότι έχουν Remote Lock αλλά όχι τα άλλα δύο». Πολλοί χρήστες απάντησαν ότι είχαν κάποιες ή όλες τις λειτουργίες.

      Η Google επιβεβαίωσε ότι οι τελικές εκδόσεις αυτών των λειτουργιών θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερους χρήστες φέτος.

      Τι κάνει καθεμία από αυτές τις λειτουργίες:

      • Το Theft Detection Lock χρησιμοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής εκμάθησης (AI) για να ανιχνεύσει σενάρια κλοπής.
      • Το Offline Device Lock κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν το τηλέφωνο παραμένει αποσυνδεδεμένο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
      • Το Remote Lock επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους.

      Η Google εξηγεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου σας για να παρακολουθεί τις «συνηθισμένες κινήσεις που σχετίζονται με την κλοπή». Το ποιες ακριβώς είναι αυτές οι κινήσεις δεν περιγράφονται λεπτομερώς αλλά πιθανότατα πρόκειται για ένα γρήγορο τράνταγμα ή τράνταγμα που ακολουθείται από ταχεία επιτάχυνση. Εάν το εργαλείο ανιχνεύσει αυτές τις κινήσεις, κλειδώνει αμέσως την οθόνη του τηλεφώνου σας.

      Πηγή: In.gr
    • To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο
      To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο

      Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας σε μία περιοχή για δεύτερη φορά αναρωτιέστε αν κάτι έχει αλλάξει στο τοπίο σε σχέση με το παρελθόν, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στο Google Maps!

      Η Google ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι επεκτείνει τη διαθεσιμότητα μίας δυνατότητας του Street View να προσφέρει τη δυνατότητα να δει κανείς πως ήταν ένα σημείο σε 80 χώρες -που υποστηρίζει η υπηρεσία- και στο παρελθόν.

      Η συγκεκριμένη δυνατότητα υπάρχει πλέον και για την Ελλάδα και ουσιαστικά σου επιτρέπει να κάνεις ένα μικρό ταξίδι πίσω στο χρόνο.

      Πως λειτουργεί η υπηρεσία

      Για όσους δεν γνωρίζουν το Street View είναι η έκδοση του Google Maps όπου περιηγείσαι σε μία περιοχή μέσα από 3D φωτογραφίες που έχουν τραβήξει τα περίφημα «οχήματα» με τις ειδικές κάμερες της Google. Αυτά τα οχήματα περνούν από την ίδια περιοχή κατά καιρούς οπότε οι φωτογραφίες είναι ούτως ή άλλως διαθέσιμες. Οπότε αν κάποιος/α επισκεφθεί στο Google Maps τηγέφυρα του Μόρνου κοντά στη Ναύπακτο και επιλέξει το Street View θα δει το σημείο όπως ήταν τον Νοέμβριο του 2022, όπως αναφέρεται στη σχετική σημείωση, καθώς τότε πέρασε από το σημείο το αυτοκίνητο της Google.

      Όμως, επιπλέον, μπορεί να επιλέξει το «δείτε περισσότερες ημερομηνίες» και να δει τις αντίστοιχες φωτογραφίες από τον Απρίλιο του 2019 και τον Νοέμβριο του 2011.

      Ταξίδια στο χρόνο

      Η Google διαθέτει περί τα 280 δισ. φωτογραφίες από τις περιηγήσεις των οχημάτων της, οπότε τώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει όλο αυτόν τον πλούτου των πληροφοριών που υπάρχει. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, πάντως, να αποτελεί και ένα πολύ ενδιαφέρον δείγμα για το τι μπορεί να αξιοποιηθεί από αυτό τον τεράστιο όγκο δεδομένων που υπάρχει εκεί έξω.

      H Google πάντως αρέσκεται στα ταξίδια στο χρόνο καθώς μία άλλη υπηρεσία στο Google Earth είναι το αποκαλούμενο Timelapse, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν πως αλλάζει η μορφή μίας πόλης κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αξιοποιώντας φωτογραφίες αρχείου που έχουν ψηφιοποιηθεί. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο για κάποια ελληνική πόλη.

      Προφανώς για το Timelapse έχουν αξιοποιηθεί οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης της Google, οι οποίες χρησιμοποιούνται και σε άλλα πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, προκειμένου να αφαιρούνται τα σύννεφα από τις δορυφορικές φωτογραφίες που έχει το Google Maps και το Google Earth. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται το Cloud Score+ AI μοντέλο που έχει αναπτύξει η Google, για την οποία οι εφαρμογές που σχετίζονται με τους χάρτες και τις τοποθεσίες εξελίσσονται σε μία εξαιρετικά σημαντική πηγή εσόδων. Ιδίως από τη στιγμή που το Google Maps έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την αναζήτηση ξενοδοχείων, εστιατορίων, καφέ και γενικότερα αποτελεί μία εναλλακτική μορφή αναζήτησης πληροφοριών.

      Πηγή: Cnn.gr
    • Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της
      Google: Οι ηλικίες που σταματούν να χρησιμοποιούν την αναζήτησή της

      Πώς η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης (Google) χάνει το «στοίχημα» στις νεότερες γενιές και γιατί συμβαίνει αυτό.

      H Google LLC είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών. Ιδρύθηκε από τον Λάρρυ Πέιτζ και τον Σεργκέι Μπριν το 1996 και έγινε πασίγνωστη από τη μηχανή αναζήτησής της.

      Η φράση «γκουγκλαρέ το» που ακούγεται εδώ και αρκετά χρόνια όταν δεν γνωρίζουμε ή δεν θυμόμαστε την απάντηση μιας ερώτησης και έγινε η αγαπημένη των millennials. Μέσα σε δύο δεκαετίες η Google εκτοξεύτηκε και έγινε – κατά κοινή ομολογία – η εταιρεία που συνέβαλε να αλλάξει ο… ψηφιακός κόσμος.

      Η Google μέσα σε 20 χρόνια εκτινάχθηκε στην κορυφή αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως θα παραμείνει εκεί

      Οι νέες γενιές όμως σταδιακά εγκαταλείπουν την Google και την αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης που λάνσαρε, υπέρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024, σε 2.000 Αμερικανούς, από το Forbes Advisor και την Talker Research έδειξε… ανατροπή.

      Δεν «γκουγκλάρουν» πλέον

      Το 45% των χρηστών της γενιάς Z έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να χρησιμοποιούν λειτουργίες αναζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντί της Google, ενώ το 35% των millennials, το 20% της γενιάς X και λιγότερο από 10% των Boomers έκαναν το ίδιο.

      Οι νεότεροι χρήστες του διαδικτύου δεν «γκουγκλάρουν» πλέον απλώς «ψάχνουν» ανέφερε ο Mark Shmulik, αναλυτής της Bernstein Research. «Κατευθύνονται ολοένα και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, την Amazon ή ακόμα και τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη όπως το ChatGPT για να βρουν αυτό που ψάχνουν» πρόσθεσε ο Shmulik.

      Σε πλατφόρμες όπως το TikTok, μια αναζήτηση για μια συνταγή ή κριτικές εστιατορίων δίνει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες βίντεο. Οι νέοι, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, σε ένα συνέδριο το 2022, αναζητούν «ένα μέρος για μεσημεριανό γεύμα στα κοινωνικά δίκτυα» και «δεν πηγαίνουν στους χάρτες της Google ή στην αναζήτηση».

      Το 2016, μόνο το 40% περίπου της γενιάς Z δήλωνε ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια μέθοδο αναζήτησης, αλλά το 2023, ο αριθμός αυτός ανέβηκε στο 53%, ανέφερε το Fortune, επικαλούμενο στοιχεία από την GWI Core.

      Ένα νέο «ταξίδι» στον χώρο του διαδικτύου

      Η νέα γενιά βασίζεται ήδη στις κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok ως πρωταρχική πηγή ενημέρωσης και ακολουθεί τους αγαπημένους της influencers, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες «καταναλώνουν» την πληροφορία.

      Η Google, που τρομάζει στην ιδέα να έχει την τύχη της Yahoo, είναι πανέτοιμη να προσφέρει ένα νέο «ταξίδι» στους χρήστες της. Σύμφωνα με το Fortune, επένδυσε σε τεχνολογία, όπως τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας της εταιρείας ή τη λειτουργία «Ask Photos» που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν για πληροφορίες σε εικόνες που βλέπει ο χρήστης υποσχόμενη ένα συναρπαστικό μέλλον.

      Πηγή: In.gr
    Sites του Ομίλου

    Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

    Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

    Up & High Media & Productions

    ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

    Μέλος του 
    Μητρώο ΜΗ

    Marma Touch