Τεχνολογία

Η Apple θέλει να κατοχυρώσει σαν trademark όλα τα μήλα του κόσμου

Η Apple θέλει να κατοχυρώσει σαν trademark όλα τα μήλα του κόσμου

Η Ελβετική FRUIT UNION είναι 111 ετών. Για το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της, είχε ως σύμβολο ένα κόκκινο μήλο με έναν λευκό σταυρό - την ελβετική εθνική σημαία πάνω σε ένα από τα πιο συνηθισμένα φρούτα. Όμως ο όμιλος, ο παλαιότερος και μεγαλύτερος οργανισμός αγροτών φρούτων στην Ελβετία, ανησυχεί ότι μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει το λογότυπό του, επειδή η Apple, ο τεχνολογικός γίγαντας, προσπαθεί να κερδίσει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας πάνω στις απεικονίσεις... των μήλων.

«Δυσκολευόμαστε να το καταλάβουμε αυτό, γιατί δεν είναι σαν να προσπαθούν να προστατεύσουν απλά το δαγκωμένο μήλο τους», λέει ο διευθυντής της Fruit Union Suisse, Jimmy Mariéthoz, αναφερόμενος στο εμβληματικό λογότυπο της εταιρείας. «Ο στόχος τους εδώ είναι πραγματικά να κατέχουν τα δικαιώματα σε όλα τα μήλα, το οποίο, για εμάς, είναι κάτι που είναι πραγματικά σχεδόν καθολικό…που θα πρέπει να είναι δωρεάν για χρήση από όλους».

Η Apple δεν απάντησε στα παραπάνω σχόλια, ωστόσο η ιστορία είναι αληθινή και δεν είναι καθόλου τρολ.

Οι προσπάθειες της Apple να εξασφαλίσει το εμπορικό σήμα στην Ελβετία χρονολογούνται από το 2017, όταν ο γίγαντας με έδρα το Κουπερτίνο της Καλιφόρνια υπέβαλε αίτηση στο Ελβετικό Ινστιτούτο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IPI) ζητώντας τα δικαιώματα IP για μια ρεαλιστική, ασπρόμαυρη απεικόνιση μιας ποικιλίας μήλων γνωστή ως Granny Smith—το κοινό πράσινο μήλο.

Το αίτημα κάλυπτε έναν εκτενή κατάλογο πιθανών χρήσεων—κυρίως σε ηλεκτρονικά, ψηφιακά και οπτικοακουστικά καταναλωτικά αγαθά και υλικό. Μετά από μια παρατεταμένη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των δύο μερών, η IPI αποδέχθηκε εν μέρει το αίτημα της Apple το περασμένο φθινόπωρο, λέγοντας ότι η Apple θα μπορούσε να έχει δικαιώματα σχετικά με ορισμένα μόνο από τα αγαθά που ήθελε, επικαλούμενη μια νομική αρχή που λαμβάνει υπόψη τις γενικές εικόνες κοινών αγαθών - όπως μήλα—να είναι δωρεάν για όλους. Την άνοιξη, η Apple ξεκίνησε μια νέα έκκληση.

Τα τελευταία χρόνια, η Apple επιδίωξε δικαστικές διαμάχες με μια εφαρμογή προετοιμασίας γευμάτων με λογότυπο ένα μήλο, έναν τραγουδιστή-τραγουδοποιό ονόματι Frankie Pineapple, μια γερμανική ποδηλατική διαδρομή με σήμα της το μήλο, ένα ζευγάρι κατασκευαστών χαρτικών και μια σχολική περιοχή (!), μεταξύ άλλων, περιπτώσεις που είχαν όλες σήμα τους το μήλο. Η εταιρεία επίσης έδωσε μια μάχη δεκαετιών με τη μουσική εταιρεία των Beatles, Apple Corps, η οποία έχει κι αυτή ένα μήλο για λογότυπο της.

Μια έρευνα το 2022 από το Tech Transparency Project, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που ερευνά την Big Tech αγορά, διαπίστωσε ότι μεταξύ 2019 και 2021, η Apple υπέβαλε περισσότερες δικαστικές αιτήσεις σχετικά με τα εμπορικά σήματα της —προσπάθειες επιβολής της IP της σε άλλες εταιρείες—από τις Microsoft, Facebook, Amazon και Google μαζί.

Η απόφαση του ελβετικού δικαστηρίου δεν θα είναι γνωστή για μήνες, ενδεχομένως και χρόνια. Για τους Ελβετούς καλλιεργητές μήλων, «εκατομμύρια» διακυβεύονται εάν χρειαστεί να κάνουν rebrand μετά από μια αρνητική απόφαση.

«Δεν επιδιώκουμε να ανταγωνιστούμε την Apple. δεν έχουμε σκοπό να πάμε στον ίδιο τομέα με αυτούς», λέει ο Mariéthoz, προσθέτοντας ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που είχαν οι 8.000 μήλο-καλλιεργητές που εκπροσωπεί ήταν ότι, «ξέρετε, η Apple δεν εφηύρε ξαφνικά τα μήλα… Είμαστε εδώ και 111 χρόνια ενεργοί, πολύ πριν από την Apple. Και νομίζω ότι τα μήλα υπάρχουν πολύ πιο πριν απ’ όλους μας».

Πηγή: Cnn.gr

TAGS:

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup