Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 21:49

Προειδοποίηση από FAA: Προσοχή στα συντρίμμια δορυφόρων που πέφτουν στη Γη! Είναι δυνητικά θανατηφόρα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το διάστημα γεμίζει με σκουπίδια και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) λέει ότι ανησυχεί ότι τα συντρίμμια θα μπορούσαν να είναι θανατηφόρα.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση, η FAA λέει ότι μέχρι το 2035, ένας άνθρωπος θα μπορούσε να σκοτώνεται κάθε δύο χρόνια από δορυφόρους που πέφτουν από το διάστημα. Οι εκτοξεύσεις γίνονται πιο συχνά στην ακτή Space Coast της Φλόριντα και οι ειδικοί λένε ότι η αυξημένη παρακολούθηση είναι ζωτικής σημασίας πριν κάποιος τραυματιστεί, σύμφωνα με δημοσίευμα του FOX 35 Orlando.

«Υπάρχουν εκατομμύρια, αν όχι δισεκατομμύρια ή τρισεκατομμύρια αντικείμενα που δεν παρακολουθούνται», δήλωσε ο Dr. Madhur Tiwari, επίκουρος καθηγητής αεροδιαστημικής μηχανικής στο Florida Tech.

Η FAA λέει ότι ανησυχεί επίσης για την αύξηση των διαστημικών απορριμμάτων επειδή, όπως δήλωσε η υπηρεσία, «η δραματική αύξηση των μη γεωστατικών δορυφόρων, ιδίως εκείνων σε χαμηλή γήινη τροχιά (LEO), δημιουργεί αυξημένο κίνδυνο για τους ανθρώπους στη Γη και την αεροπορία λόγω της επανεισόδου των συντριμμιών».

Μέχρι το 2035, η FAA πιστεύει ότι περίπου 28.000 κομμάτια δορυφόρων θα μπορούσαν να επιβιώσουν από την επανείσοδο και αυτό σημαίνει ότι ένας άνθρωπος στη Γη θα μπορούσε να τραυματιστεί ή να σκοτωθεί κάθε δύο χρόνια. «Το πρόβλημα με το διάστημα δεν είναι μόνο η ποσότητα, αλλά το πρόβλημα είναι επίσης το πόσο γρήγορα κινούνται», δήλωσε ο Tiwari.

Πηγής: Εthnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 20:28

Σχετικά Άρθρα

  • Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά
    Boeing: Νέος πονοκέφαλος για την εταιρεία με αιφνίδια διάλυση δορυφόρου της σε τροχιά

    Τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος που είχε κατασκευάσει η Boeing για την Intelsat διαλύθηκε σε 20 κομμάτια.

    Ενός κακού μύρια έπονται: το γνωμικό δείχνει να ταιριάζει απόλυτα στην Boeing μετά την ξαφνική διάλυση ενός τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου της σε τροχιά.

    Η εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Intelsat, ιδιοκτήτρια του δορυφόρου, επιβεβαίωσε την «πλήρη διάλυση» του δορυφόρου iS-33e, με αποτέλεσμα να επηρεαστούν πελάτες στην Ευρώπη, την Αφρική και τμήματα της Ασίας και του Ειρηνικού.

    Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη απεργία των εργαζομένων της Boeing, την έρευνα για την αποκόλληση ενός καλύμματος πόρτας ενός Boeing 737 εν πτήσει, και την καταδίκη της εταιρείας για το σχεδιαστικό πρόβλημα που οδήγησε στη συντριβή δύο Boeing 737 MΑΧ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 346 άνθρωποι.

    Πολλαπλές βλάβες σημειώθηκαν επίσης στην παρθενική πτήση του νέου σκάφους Starliner της Boeing στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Το σκάφος επέστρεψε άδειο και οι δύο αστροναύτες που μετέφερε θα επιβιβαστούν σε σκάφος της ανταγωνιστικής SpaceX τον Φεβρουάριο.

    Παραμένει άγνωστο τι προκάλεσε τη διάλυση του δορυφόρου iS-33e, ο οποίος εκτοξεύτηκε το 2016 και ήταν σχεδιασμένος να παραμείνει σε λειτουργία για 15 χρόνια.

    Το SpaceTrack, η υπηρεσία του Πενταγώνου για την καταγραφή διαστημικών αντικειμένων, ανέφερε ότι «παρακολουθεί αυτή τη στιγμή περίπου 20 κομμάτια» του δορυφόρου.

    Από τον περασμένο μήνα, οι περισσότεροι από 30.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Boeing βρίσκονται σε απεργία και επρόκειτο να ψηφίσουν την Τετάρτη αν θα αποδεχτούν την πρόταση της εταιρείας για αυξήσεις μισθών κατά 35% σε ορίζοντα τετραετίας.

    Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από τον Νοέμβριο θα προχωρήσει σε 17.000 απολύσεις, νούμερο που αντιστοιχεί στο 10% του δυναμικού της.

    Τον Ιούλιο, η Boeing δήλωσε ένοχη για την κατηγορία της συνωμοσίας και δέχτηκε να πληρώσει τουλάχιστον 243 εκατ. δολάρια για παραβίαση προηγούμενης συμφωνίας με την εισαγγελία. Η συμφωνία αφορούσε τις συντριβές των δύο 737 ΜΑΧ λόγω σφάλματος στο σύστημα που έλεγχε τον προσανατολισμό του αεροπλάνου.

    Πηγή: In.gr
  • Πρωτοποριακός ευρωπαϊκός δορυφόρος θα καταστραφεί σήμερα στην ατμόσφαιρα της Γης
    Πρωτοποριακός ευρωπαϊκός δορυφόρος θα καταστραφεί σήμερα στην ατμόσφαιρα της Γης

    Το μεγαλύτερο μέρος του δορυφόρου, βάρους 2 τόνων, θα καεί στην ατμόσφαιρα - Κάποια θραύσματα ενδέχεται να πέσουν στον ωκεανό

    Ένας πρωτοποριακός ευρωπαϊκός δορυφόρος πρόκειται να πραγματοποιήσει εντός της ημέρας μια ανεξέλεγκτη, πύρινη βουτιά στην ατμόσφαιρα της Γης.
    Ο ERS-2 της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (Esa) εκτοξεύτηκε το 1995 και επί 16 χρόνια παρατηρούσε τον πλανήτη μας από το διάστημα, μέχρι το τέλος της αποστολής του το 2011.
    Επί δύο μήνες η ESA πραγματοποίησε δεκάδες ελιγμούς εξόδου του δορυφόρου από την τροχιά, ώστε αυτός να καταστραφεί με ασφάλεια στην ατμόσφαιρα. Αυτό θα συμβεί σήμερα.
    Το μεγαλύτερο μέρος του δορυφόρου, βάρους 2 τόνων, θα καεί στην ατμόσφαιρα. Ωστόσο, είναι πιθανό κάποια μικρά τμήματα να αντέξουν τις υψηλές θερμοκρασίες. Το πιθανότερο είναι ότι τα θραύσματα αυτά θα πέσουν στη θάλασσα που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του πλανήτη.
    Η ESA εκτόξευσε δύο σχεδόν πανομοιότυπους δορυφόρους τηλεπισκόπησης της Γης (Earth Remote Sensing - ERS) τη δεκαετία του 1990. Ήταν οι πιο εξελιγμένοι πλανητικοί παρατηρητές της εποχής τους, μεταφέροντας μια σειρά από όργανα για την παρακολούθηση των αλλαγών στη γη, στους ωκεανούς και στον αέρα.
    Παρακολουθούσαν τις πλημμύρες, μετρούσαν τις θερμοκρασίες της ηπειρωτικής και της ωκεάνιας επιφάνειας, παρακολουθούσαν την κίνηση των πάγων και «αισθάνονταν» το κύρτωμα του εδάφους κατά τη διάρκεια των σεισμών. Ο ERS-2, ειδικότερα, είχε και τη δυνατότητα μέτρησης του στρώματος όζοντος της Γης.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Δορυφόρος 2,3 τόνων θα εισέλθει στην ατμόσφαιρα την Τετάρτη
    Δορυφόρος 2,3 τόνων θα εισέλθει στην ατμόσφαιρα την Τετάρτη

    Ένας δορυφόρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος αναμένεται να επανέλθει στην ατμόσφαιρα της Γης, το απόγευμα της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου.

    Το Γραφείο Διαστημικών Θραυσμάτων του Ευρωπαίκού Οργανισμού Διαστήματος, μαζί με ένα διεθνές δίκτυο παρακολούθησης, επιτηρεί τον δορυφόρο ERS-2, ο οποίος προβλέπεται – τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές – να κάνει την επανείσοδό του στις 17:24 ώρα Ελλάδας την Τετάρτη. Η εκτιμώμενη ώρα αλλάζει συνεχώς, ανάλογα με την ηλιακή δραστηριότητα που επηρεάζει την πυκνότητα της γήινης ατμόσφαιρας και τον τρόπο με τον οποίο αυτή έλκει τον δορυφόρο. Νέες ενημερώσεις αναρτώνται συνεχώς στην ιστοσελίδα του ΕΟΔ.

    «Καθώς η επανείσοδος του διαστημικού σκάφους είναι “φυσική”, χωρίς τη δυνατότητα εκτέλεσης ελιγμών, είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ακριβώς πού και πότε θα επανέλθει στην ατμόσφαιρα και θα αρχίσει να καίγεται», σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού.

    Καθώς ο ήλιος πλησιάζει στην κορύφωση του 11ετούς κύκλου του, γνωστή ως ηλιακό μέγιστο, η ηλιακή δραστηριότητα έχει αυξηθεί. Το ηλιακό μέγιστο αναμένεται να συμβεί αργότερα φέτος. Αυτή η αυξημένη δραστηριότητα είχε ήδη αντίκτυπο στην επιτάχυνση της επανεισόδου του δορυφόρου Aeolus του ΕΟΔ τον Ιούλιο του 2023.

    Πόσο κινδυνεύουμε από τα διαστημικά σκουπίδια;

    Ο δορυφόρος ERS-2 έχει εκτιμώμενη μάζα 2.294 κιλών μετά την εξάντληση των καυσίμων του, γεγονός που τον καθιστά παρόμοιο σε μέγεθος με άλλα διαστημικά σκουπίδια που επανέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα κάθε εβδομάδα περίπου, σύμφωνα με τον οργανισμό.

    Σε ύψος περίπου 80 χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της Γης, ο δορυφόρος αναμένεται να διαλυθεί και η πλειονότητα των θραυσμάτων του θα καεί στην ατμόσφαιρα. Ο ΕΟΔ δήλωσε ότι ορισμένα θραύσματα θα μπορούσαν να φτάσουν στην επιφάνεια του πλανήτη, αλλά δεν θα περιέχουν επιβλαβείς ουσίες και πιθανότατα θα πέσουν στον ωκεανό.

    Οι πιθανότητες να τραυματιστεί ένα άτομο από διαστημικά σκουπίδια κάθε χρόνο είναι λιγότερες από 1 στα 100 δισεκατομμύρια, δηλαδή περίπου 1,5 εκατομμύριο φορές μικρότερες από τον κίνδυνο να σκοτωθεί σε ατύχημα στο σπίτι του, σύμφωνα με τον ΕΟΔ.

    Τα 29 χρόνια «ζωής» του ERS-2

    Ο ERS-2, που παρατηρούσε τη Γη, εκτοξεύτηκε στις 21 Απριλίου 1995 και εκείνη την εποχή ήταν ο πιο εξελιγμένος δορυφόρος του είδους του που αναπτύχθηκε και εκτοξεύτηκε από την Ευρώπη.

    Μαζί με τον δίδυμό του, τον ERS-1, συνέλεξε πολύτιμα δεδομένα για την επιφάνεια του πλανήτη μας και παρατήρησε καταστροφές όπως πλημμύρες και σεισμούς σε απομακρυσμένες περιοχές. Τα δεδομένα που συνέλεξε ο ERS-2 χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα, σύμφωνα με τον ΕΟΔ.

    Το 2011, ο οργανισμός αποφάσισε να τερματίσει τη λειτουργία του δορυφόρου και να τον βγάλει από τη τροχιά του, αντί να προσθέσει στη δίνη των διαστημικών σκουπιδιών που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη.

    Ο δορυφόρος εκτέλεσε 66 ελιγμούς αποδρομολόγησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2011, πριν η αποστολή του ολοκληρωθεί επίσημα αργότερα το ίδιο έτος, στις 11 Σεπτεμβρίου. Οι ελιγμοί αυτοί εξάντλησαν τα υπόλοιπα καύσιμα του δορυφόρου και μείωσαν το υψόμετρό του, θέτοντάς τον σε τροχιά αργής σπειροειδούς προσέγγισης προς τη Γη και επανεισόδου στην ατμόσφαιρα εντός 15 ετών.

    Με πληροφορίες από: A 5,000-pound satellite is expected to fall to Earth this week by Ashley Strickland, CNN

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ο πρώτος επιχειρησιακός δορυφόρος στον κόσμο με οπτικές τηλεπικοινωνίες laser μεγάλων ταχυτήτων θα είναι ο Hellas Sat 5
    Ο πρώτος επιχειρησιακός δορυφόρος στον κόσμο με οπτικές τηλεπικοινωνίες laser μεγάλων ταχυτήτων θα είναι ο Hellas Sat 5

    Βρισκόμαστε στο 2028 και δύο σημεία πάνω στη Γη με απόσταση χιλιάδες χιλιόμετρα ανάμεσα, πρέπει να "μιλήσουν" μεταξύ τους. Εκείνη τη στιγμή ένας δορυφόρος στα 36.000 χιλιόμετρα μακριά από την επιφάνεια στις 39° ανατολικά στον ουρανό λαμβάνει εντολή από Έλληνες και Κύπριους χειριστές. Ένα σύστημα με ακτίνες laser θα ανταποκριθεί και θα μεταφέρει ένα τεράστιο πακέτο δεδομένων με ασφάλεια και υψηλή ταχύτητα. Η επικοινωνία αυτή με laser θα γράψει και τεχνολογική ιστορία αφού το Οπτικό Φορτίο Συστημάτων Επικοινωνίας που θα έχει πάνω του ο δορυφόρος Hellas Sat 5 θα επιτρέψει τη νέα εποχή τηλεπικοινωνιών να ξεκινήσει. Για πρώτη φορά στην ιστορία της λειτουργίας τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων το σύστημα laser θα μεταφέρει σε ελάχιστο χρόνο τα ογκώδη πακέτα δεδομένων...
    - Όχι, δεν πρόκειται για σκηνές από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά για τον νέο δορυφόρο που θα βρίσκεται στο ελληνικό "διαστημικό οικόπεδο" της Ελλάδας στον ουρανό...
    «Ο Hellas Sat 5 είναι το πρώτο επιχειρησιακό project που ασχολείται με laser που διέρχεται μέσα από την ατμόσφαιρα. Έχει είκοσι χρόνια που εξελίσσουμε laser για επικοινωνία και έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές από τότε που αρχίσαμε να ασχολούμαστε με την επικοινωνία με laser στο διάστημα. Είναι όμως πρόσφατα που έχουμε βελτιώσεις σε εφαρμογές στο έδαφος που επιτρέπουν αυτή την ιστορική στιγμή. Έχουμε βελτιώσει τις χωρητικότητες με τις οποίες αυξήσαμε τους όγκους μετάδοσης δεδομένων στο έδαφος, βελτιώθηκε και ο εξοπλισμός, εξοπλισμός που με παρόμοιο τρόπο θα χρησιμοποιήσουμε ώστε να φτάσουμε αυτές της υψηλές ταχύτητες», εξήγησε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ- ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104.9FM" o Γάλλος ειδικός στην τεχνολογία οπτικής επικοινωνίας αιχμής, Cyrille Laborde, επιστήμονας Quantum Communications and Optical Communications Capture.

    Ελληνογαλλική τεχνολογική συνεργασία

    Με την τελετή υπογραφής του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Hellas Sat και της ευρωπαϊκής Thales Alenia Space France για την εγκατάσταση οπτικών τηλεπικοινωνιών laser μεγάλων ταχυτήτων στον δορυφόρο Hellas Sat 5, το σενάριο άρχισε να υλοποιείται. Η προεργασία ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια αφού Έλληνες, Κύπριοι και Ευρωπαίοι όρισαν «...ήδη τα επόμενα βήματα για το Optical Communications Payload του δορυφόρου, το φορτίο οπτικών τηλεπικοινωνιών που πρέπει να τοποθετηθεί και να φιλοξενηθεί στο νέο Hellas Sat 5» όπως εξήγησε μιλώντας για το ίδιο πρότζεκτ η κα Lucie Metenier, Sales Manager για την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική στον τομέα των τηλεπικοινωνιών της Thales Alenia Space. Εξήγησε μάλιστα πως είναι μία ευρεία συνεργασία που βασίζεται και στη συμμετοχή της Γαλλικής Διαστημικής Υπηρεσίας, της CNES αλλά και σε εργασία της ESA, που είναι η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, μία πολύ σημαντική συνεργασία με επιστήμονες από την Ιταλία, την Ελβετία, και άλλες χώρες της Ευρώπης .«Μιλάμε για 100 Gigabit ανά λεπτό κάτι που είναι εξαιρετικά καλό για αυτήν την εμπορική χρήση. Με την Hellas Sat είμαστε κάτι παραπάνω από συνεργάτες εδώ και πολλά χρόνια και εδώ και καιρό έχουν δείξει ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες που αφορούν το μέλλον των δορυφόρων, για τις οπτικές τηλεπικοινωνίες που είναι το επόμενο βήμα όταν τη συγκρίνουμε με τις ράδιο συχνότητες. Έτσι λοιπόν επενδύουμε σε αυτή την καινούργια τεχνολογία», ανέφερε το στέλεχος της αεροδιαστημικής βιομηχανίας της Ευρώπης.

    'Αλμα τεχνολογίας μετά από δεκαετίες

    Για να φτάσει να είναι ο συγκεκριμένος δορυφόρος ο πρώτος στον κόσμο με εμπορική δορυφορική χρήση laser χρειάστηκε επιμονή και υπομονή. «Οι οπτικές επικοινωνίας δεν παρεμβάλλονται, είναι ασφαλείς, είναι ταχύτατες. Από το συγκεκριμένο δορυφόρο θα έχουμε δέκα δέσμες laser των 100 Gigabit η κάθε μία. Θα έχουμε δηλαδή, συνολικά ένα terabit όγκο ανταλλαγής πληροφοριών στο διάστημα. Είναι μία γέφυρα πληροφοριών ο νέος δορυφόρος μας, ο επόμενος στο Διάστημα, ταχύτητας ενός terabit, ταχύτητα οπτικής ίνας. Συνεπώς ωρίμασε τώρα η τεχνολογία και εφόσον ωρίμασε, είπαμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε τον Hellas Sat 5. Περιμέναμε να είναι ώριμες οι τεχνολογίες για να είμαστε πρώτοι...» εξήγησε ο κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Hellas Sat, ερωτηθείς για το πως έγινε εφικτό η Ελλάδα και η Κύπρος να συνεργαστούν πρώτες με τη Γαλλία, ώστε να έχει οπτικές τηλεπικοινωνίες laser μεγάλων ταχυτήτων ο Hellas Sat 5.
    Είχε προηγηθεί πολύχρονη έρευνα. «Ξεκινήσαμε από το 2018 επαφές με τους κατασκευαστές στην Ευρώπη, στην Αμερική, ακόμα και στη Αργεντινή είχαμε πάει, αλλά και στη Σιγκαπούρη... Είδαμε όλες τις λύσεις και βρήκαμε ότι πλέον έχει ωριμάσει η τεχνολογία και έχει φτάσει ο καιρός για να μπορούμε να έχουμε στη Γεωστατική τροχιά - είναι απόσταση 36.000 χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας - οπτικές τηλεπικοινωνίες laser. Οπωσδήποτε ήταν πολύ πιο δύσκολες οι τηλεπικοινωνίας με laser εκεί, παρά σε πιο χαμηλή τροχιά που είναι στα 300 χιλιόμετρα ύψος από τη Γη...» ανέφερε.

    Μεγαλύτερη παγκόσμια ανάγκη ασφάλειας

    Ωρίμασε ταυτόχρονα και η τεχνολογία ως προς τον όγκο του laser πάνω στο δορυφόρο και «ως προς το βάρος για να μπορεί να φιλοξενηθεί σε στους υφιστάμενους δορυφόρους με την απαραίτηρη ισχύ» τόνισε ο κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς. Το τεχνολογικό άλμα με αυτόν τον δορυφόρο φέρνει άλμα στην ταχύτητα αλλά και στην ασφάλεια αφού για πρώτη φορά στο Διάστημα θα υπάρχει μια εφεδρική τεχνολογία δορυφορικών τηλεπικοινωνιών. «Η κύρια διαφορά ανάμεσα σε αυτό το δορυφορικό φορτίο και σε εκείνα που κάναμε στο παρελθόν είναι η χρήση φωτός αντί για μικροκύματα για την μεταφορά της πληροφορίας και το laser έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα να μεταφέρει πληροφορίες από τα μικροκύματα. Μας δίνει τη ευκαιρία να έχουμε πολύ μεγάλα data rates συγκριτικά με ότι είχε γίνει πριν. Έχουμε και την κατευθυντικότητα - θέλεις να έχεις τους συνεργάτες σου σε άμεση θέα ώστε κανείς άλλος να μην μπορεί να "δει" τις πληροφορίες σου για ασφάλεια - ενώ επιπλέον χρησιμοποιούμε τα laser για να διανείμουμε και κβαντικά κλειδιά (quantum keys). "Χτίζουμε" μέσα στους δορυφόρους κβαντικά κλειδιά και χρησιμοποιούμε laser για να μεταφέρουμε στους χρήστες. Τα κβαντικά κλειδιά μπορούν να εξασφαλίζουν πως δύο άνθρωποι θα επικοινωνούν με ασφάλεια αφού από τη φύση τους είναι απρόβλεπτα. Είναι... άσπαστα!», τόνισε ο κ.Laborde.
    H χρήση laser μαζί με τα κβαντικά κλειδιά είναι η επιπλέον επανάσταση του σχεδίου. «Γνωρίζοντας και τις γεωπολιτικές συνθήκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην περιοχή μας στην περίπτωση που θα υπάρξει οποιαδήποτε διακοπή επικοινωνιακή σύνδεσης της Ελλάδος με οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου - που μπορεί να το δει να το δει κάποιος από τις 39° - μπορούμε να να αποκαταστήσουμε αυτές τις τηλεπικοινωνίες με το να στρέψουμε αυτές τις ακτίνες laser, τη μία στην Ελλάδα και την άλλη από κει που θέλουμε να επικοινωνήσει η Ελλάδα με ταχύτητα επικοινωνίας ενός terabit τηλεπικοινωνιών» εξήγησε ο κ. Πρωτοπαπάς. Από την πλευρά του ο κ. Laborde περιέγραψε και πως μια άλλη επιλογή θα μπορεί να είναι η ενδεχόμενη σύνδεση του Hellas Sat 5 μέσω laser με μελλοντικό δορυφόρο Χαμηλής Τροχιάς (LEO), να υπάρξουν έτσι δηλαδή δίκτυα στον ουρανό. «Εκτιμώ πως η Hellas Sat θα μπορεί ενδεχομένως να συνεργαστεί και με κάποιον άλλον operator και να μοιράζεται τις δράσεις διαμεταγωγής δεδομένων. Ότι δηλαδή γίνεται σήμερα στο έδαφος αφού όταν έχουμε ανταλλαγή δεδομένων οι πάροχοι ίντερνετ συνεργάζονται και τα δεδομένα μας περνούν ανάμεσα, σε διαφορετικούς παρόχους...» εξήγησε ο Γάλλος ειδικός.
    Με την ιστορική συμφωνία το πλάνο εκτόξευσης του νέου, με τεχνολογία laser επικοινωνίας Hellas Sat 5 έχει οριστεί στα τέλη του 2027 έως και τις αρχές του 2028 σύμφωνα με τον κ. Πρωτοπαπά και την κα. Metenier.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Το διοξείδιο του άνθρακα αποκάλυψε υπόγειο ωκεανό σε δορυφόρο του Δία
    Το διοξείδιο του άνθρακα αποκάλυψε υπόγειο ωκεανό σε δορυφόρο του Δία

    Οι επιστήμονες είναι πεπεισμένοι ότι ένας τεράστιος ωκεανός αλμυρού νερού βρίσκεται σε βάθος πολλών δεκάδων χιλιομέτρων κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της «Ευρώπης»

    Το διοξείδιο του άνθρακα που ανιχνεύθηκε σε έναν από τους δορυφόρους του Δία, την Ευρώπη, προέρχεται από έναν ωκεανό, κρυμμένο κάτω από ένα παχύ στρώμα πάγου, σύμφωνα με τα δεδομένα που συνέλεξε το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb και ενισχύουν τις ελπίδες ότι αυτό το νερό θα μπορούσε να υποστηρίξει τη ζωή.

    Οι επιστήμονες είναι πεπεισμένοι ότι ένας τεράστιος ωκεανός αλμυρού νερού βρίσκεται σε βάθος πολλών δεκάδων χιλιομέτρων κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της Ευρώπης. Το γεγονός αυτό την καθιστά ιδανική υποψήφια για να φιλοξενεί εξωγήινη ζωή, σε κάποια μορφή.

    Η λύση του μυστηρίου

    Είναι ωστόσο δύσκολο να καθοριστεί εάν αυτός ο κρυμμένος ωκεανός περιέχει εκείνα τα χημικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για να εμφανιστεί η ζωή. Διοξείδιο του άνθρακα (CO2), που, μαζί με το νερό, είναι ένα από τα θεμελιώδη δομικά στοιχεία αυτής της διαδικασίας, είχε ήδη εντοπιστεί στην επιφάνεια της Ευρώπης, όμως δεν είχε προσδιοριστεί η προέλευσή του.

    Για να λύσουν το μυστήριο, δύο ομάδες Αμερικανών ερευνητών χρησιμοποίησαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb. Κατάφεραν έτσι να χαρτογραφήσουν την επιφάνεια της Ευρώπης, σύμφωνα με δύο μελέτες που δημοσιεύτηκαν σήμερα στην επιστημονική επιθεώρηση Science.

    Η μεγαλύτερη ποσότητα CO2 βρέθηκε σε μια ζώνη πλάτους 1.800 χιλιομέτρων, την αποκαλούμενη Τάγκα Ρέτζιο. Η ζώνη αυτή καλύπτεται από «χαοτικό έδαφος», με ράχες και ρήγματα. Δεν είναι σαφές πώς δημιουργήθηκε αυτή η «δαντελωτή» επιφάνεια. Ενδέχεται το σχετικά ζεστό νερό του υπόγειου ωκεανού να ανεβαίνει, λιώνοντας τον πάγο, ο οποίος με το πέρασμα του χρόνου ξαναπαγώνει δημιουργώντας υψώματα.

    Σαν επιτραπέζιο αλάτι

    Στην πρώτη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από το τηλεσκόπιο James Webb για να καθοριστεί αν το CO2 θα μπορούσε να προέρχεται από άλλη πηγή, για παράδειγμα, από έναν μετεωρίτη. Συμπέρασμα: το διοξείδιο του άνθρακα «προέρχεται από το εσωτερικό, πιθανότατα από τον κρυμμένο ωκεανό του φεγγαριού», εξήγησε η Σαμάνθα Τράμπο, πλανητολόγος στο αμερικανικό πανεπιστήμιο του Κορνέλ και επικεφαλής της μελέτης.

    Στη ζώνη Τάγκα Ρέτζιο οι επιστήμονες εντόπισαν επίσης ένα στοιχείο αντίστοιχο του επιτραπέζιου αλατιού. Λόγω αυτού, η περιοχή είναι πιο κίτρινη από τις άλλες, λευκές εκτάσεις της Ευρώπης. Το στοιχείο αυτό μπορεί επίσης να έχει αναδυθεί από τον ωκεανό.

    «Πλέον, έχουμε CO2 και αλάτι: αρχίζουμε να μαθαίνουμε περισσότερα για την εσωτερική χημεία» της Ευρώπης, είπε η Τράμπο.

    Με βάση τα ίδια δεδομένα του James Webb, η δεύτερη μελέτη συμπεραίνει επίσης ότι το διοξείδιο του άνθρακα προέρχεται από το εσωτερικό της Ευρώπης.

    Η Ευρώπη, το ένα από τα τρία παγωμένα φεγγάρια του Δία, είναι ο στόχος δύο σημαντικών διαστημικών αποστολών που ελπίζουν ότι θα λύσουν το μυστήριο του ωκεανού της. Το διαστημικό σκάφος Juice της ευρωπαϊκής διαστημικής υπηρεσίας ESA εκτοξεύτηκε τον περασμένο Απρίλιο ενώ εκείνο της Nasa, το Europa Clipper, θα εκτοξευθεί τον Οκτώβριο του 2024. Θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να φτάσουν στον Δία και τους μεγάλους δορυφόρους του, την Ιώ, την Ευρώπη, τον Γανυμήδη και την Καλλιστώ, που ανακαλύφθηκαν από τον Γαλιλαίο το 1610.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP - In.gr

  • Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Δορυφόρος αποκαλύπτει το μέγεθος του πύρινου εφιάλτη (photos)
    Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Δορυφόρος αποκαλύπτει το μέγεθος του πύρινου εφιάλτη (photos)

    Τέσσερα τα ενεργά μέτωπα της πυρκαγιάς, ασθενέστεροι σήμερα οι άνεμοι - Δείτε τις φωτογραφίες από το Maxar Technologies

    Το τεράστιο σύννεφο καπνού που έχει καλύψει την περιοχή της Αλεξανδρούπολης και την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου γενικότερα αποκαλύπτουν οι εικόνες από αμερικανικό δορυφόρο, την ώρα που η τιτάνια προσπάθεια να σβήσει η φωτιά συνεχίζεται και σήμερα για πέμπτη ημέρα.

    Αυτό το μέγεθος της καταστροφής αποκαλύπτουν οι εικόνες που μετέδωσε το πρακτορείο Reuters από τον δορυφόρο του Ινστιτούτου Maxar των ΗΠΑ, το οποίο ειδικεύεται στην παρατήρηση της γης με δορυφόρους, μεταξύ άλλων υπηρεσιών.

    Στις φωτογραφίες φαίνεται το τεράστιο σύννεφο καπνού που έχει καλύψει την περιοχή, αλλά και η έκταση που έχει καεί πάνω από την πόλη.

    Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Τέσσερα τα ενεργά μέτωπα της πυρκαγιάς - Ασθενέστεροι σήμερα οι άνεμοι

    Ασθενέστεροι αλλά πάντα ρυθμιστές της έντασης, της πορείας και της ταχύτητας εξάπλωσης της πυρκαγιάς οι άνεμοι σήμερα στον Έβρο αναμένεται να καθορίσουν για άλλη μία μέρα, σύμφωνα με τις δασικές υπηρεσίες, τον βαθμό δυσκολίας και την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων κατάσβεσης στα τέσσερα εναπομείναντα μέτωπα του Νομού.

    Με τις επίγειες πυροσβεστικές δυνάμεις αμείωτες, επτά εναέρια μέσα -και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό κατάσβεσης να προτάσσει την ανθρώπινη ζωή, την περιουσία και το δάσος-, επιχειρείται από το πρωί να τιθασευτούν και να σβήσουν τα πύρινα μέτωπα της Δαδιάς, της Μελίας, της Λεπτοκαρυάς και της Συκορράχης.

    Παρακολουθώντας την πορεία του μετώπου που εξακολουθεί να καίει στη Δαδιά για τρίτη ημέρα οι δασικές υπηρεσίες του Νομού σε συνάρτηση και με τους βορειοανατολικούς ανέμους που πνέουν στην περιοχή οδηγώντας την πύρινη απειλή νοτιοδυτικά και μόλις συναντήσει μία ρεματιά να δημιουργεί μέτωπα με γεωμετρική πρόοδο, εκτιμούν ότι αν δεν τελειώσει η πυρκαγιά της Δαδιάς που είναι βορειότερα δεν θα ηρεμήσει ο νότιος Έβρος, όπως χαρακτηριστικά λένε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

    Αναφέρουν ως ενδεικτικό παράδειγμα τον οικισμό της Μελίας, όπου -ενώ η φωτιά που εκδηλώθηκε εκεί το προηγούμενο Σάββατο έχει σβήσει- απειλείται εκ νέου από την πυρκαγιά που κατεβαίνει απ' τη Δαδιά και ήδη την έχει πλησιάσει.

    Επίσης οι οικισμοί του 'Αβαντα, της Νίψας και του Δωρικού απειλήθηκαν τις προηγούμενες μέρες τόσο από την πυρκαγιά της Μελίας όσο και της Δαδιάς με τη δεύτερη να απειλεί και πάλι τον 'Αβαντα αν φύγει νοτιοδυτικά λόγω των βορειοανατολικών ανέμων.

    Οι επίγειες δυνάμεις που επιχειρούν σήμερα είναι 220 πυροσβέστες με 59 οχήματα, 11 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη και πέντε πυροσβεστικά ελικόπτερα.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Συντρίμμια ρωσικού πυραύλου έφεραν υπερθέαμα στον αυστραλιανό ουρανό (video)
    Συντρίμμια ρωσικού πυραύλου έφεραν υπερθέαμα στον αυστραλιανό ουρανό (video)

    Πύραυλος Soyuz είχε θέσει νωρίτερα σε τροχιά δορυφόρο για το ρωσικό αντίστοιχο του GPS.

    Οι πύρινες γραμμές που εμφανίστηκαν το βράδυ της Δευτέρας πάνω από τη νοτιονατολική Αυστραλία ήταν πιθανότατα τμήμα ρωσικού πυραύλου που έπεσε πίσω στην ατμόσφαιρα μετά την αποστολή του, ανακοίνωσε η Αυστραλιανή Διαστημική Υπηρεσία.

    Η δυνατή λάμψη που έμοιαζε να αφήνει φλόγες πίσω της έγινε ορατή σε μια μεγάλη περιοχή από την Βικτόρια ως την Τασμανία, μεταδίδει το δίκτυο ABC.

    «Η εκτόξευση του Soyuz-2 πραγματοποιήθηκε από το Κοσμοδρόμιο του Πλεσέτσκ νωρίτερα το απόγευμα» ανέφερε η διαστημική υπηρεσία, αναφερόμενη στο διαστημικό κέντρο της ρωσικής Άπω Ανατολής.

    «Σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, με την εκτόξευση τέθηκε σε τροχιά δορυφόρος νέας γενιάς Glonass-K2» συνεχίζει η ανακοίνωση, αναφερόμενη στο ρωσικό αντίστοιχο του GPS.

    Οι ρωσικές αρχές είχαν ενημερώσει ότι τμήμα του πυραύλου θα κατέπεφτε στον ωκεανό έξω από την Τασμανία.

    Τα χρώματα των πύρινων γραμμών υποδεικνύουν ότι επρόκειτο για ανθρώπινο αντικείμενο, δήλωσε ο αστρονόμος Άλαν Ντάφι του Πανεπιστημίου Σουίνμπερν.

    «Το γεγονός ότι καίγεται με τόσο έντονη λάμψη και για τόση ώρα μας λέει ότι ήταν μεγάλο, πιθανώς είχε αρχικό βάρος τουλάχιστον δύο τόνους» είπε.

    «Πέφτει από τροχιά με ταχύτητα γύρω στα 7 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο».

    Πηγή: In.gr
  • Υποβρύχιο στον Ατλαντικό: Τι μπορεί να δώσει απαντήσεις για την ενδόρρηξη του Titan - Ανασύρθηκαν πιθανά λείψανα
    Υποβρύχιο στον Ατλαντικό: Τι μπορεί να δώσει απαντήσεις για την ενδόρρηξη του Titan - Ανασύρθηκαν πιθανά λείψανα

    Απαντήσεις για το τι πήγε τόσο λάθος και βυθίστηκε το Titan στο ναυάγιο του Τιτανικού αναζητούν οι Αρχές, με τις απαντήσεις ωστόσο να μην είναι τόσο εύκολο να δοθούν καθώς το βαθυσκάφος δεν είχε κάποιο μαύρο κουτί ή άλλο καταγραφικό που να δίνει πληροφορίες για τις τελευταίες στιγμές των πέντε επιβαινόντων.

    Την Τετάρτη το λιμενικό των ΗΠΑ ανέφερε πως πιθανά «ανθρώπινα λείψανα» εντοπίστηκαν μεταξύ των συντριμμιών.

    Αμερικανοί ιατροδικαστές «θα διεξάγουν επίσημη ανάλυση των φερόμενων ως ανθρώπινων λειψάνων τα οποία συλλέχθηκαν με προσοχή (…) στο σημείο του δυστυχήματος», επεσήμανε η ανακοίνωση του λιμενικού.

    Η ανάλυση των αντικειμένων που εντοπίστηκαν αναμένεται ότι θα προσφέρει «κρίσιμα στοιχεία για την κατανόηση των αιτιών της τραγωδίας αυτής», δήλωσε ο Τζέισον Νιούμπαουερ επικεφαλής των ερευνών του λιμενικού.

    Βίντεο που μεταδόθηκε από το Canadian Broadcast Corp δείχνει κάτι που μοιάζει να είναι το ρύγχος του βαθυσκάφους και άλλα κομμάτια του τυλιγμένα σε μια λευκή λινάτσα να αναδύονται από τη θάλασσα με τη βοήθεια γερανού και να τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου Horizon Arctic.

    Στο βίντεο φαίνεται επίσης ένα κομμάτι από το κύτος του Titan και μηχανήματα με καλώδια που κρέμονται να μεταφέρονται από το πλοίο στο λιμάνι.

    Ο Ράιαν Ράμσεϊ πρώην πλοίαρχος υποβρυχίου στο Βασιλικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας μιλώντας στο BBC ανέφερε πως για να υπάρχει μια απάντηση για το πώς έγινε το δυστύχημα πρέπει να γίνει μια έρευνα αντίστοιχη με αυτή που γίνεται σε αεροπορικά δυστυχήματα.

    Ωστόσο, όπως τονίζει, υπάρχει μια βασική διαφορά με τα αεροπλάνα. «Δεν υπάρχει μαύρο κουτί, οπότε δεν θα μπορέσουν να εντοπίσουν τις τελευταίες κινήσεις του σκάφους».

    Όμως, εάν καταφέρουν και ανασύρουν αρκετά απομεινάρια και γίνει εξονυχιστική εξέταση κάθε αντικειμένου, κάθε ρωγμής θα μπορούν οι ερευνητές να έχουν μια ασφαλής εικόνα για το πώς έγινε το μουραίο.

    Εάν επιβεβαιωθεί ότι ευθύνεται κάποια δομική αστοχία, αυτό θα σήμαινε ότι το Titan αναγκάστηκε να αντέξει πίεση ισοδύναμη με το βάρος του Πύργου του Άιφελ, δήλωσε στο BBC ο καθηγητής Μπλερ Θόρντον του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

    Επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση θα εγείρονταν το ερώτημα κατά η αξιοπλοΐα του ελέγχθηκε σωστά.

    Το χρονικό της τραγωδίας

    Το Titan, ένα μικρό βαθυσκάφος μήκους περίπου 6,5 μέτρων το οποίο διαχειριζόταν ιδιωτική εταιρεία, καταδύθηκε στις 18 Ιουνίου με σκοπό να φτάσει στο ναυάγιο του Τιτανικού, σε βάθος περίπου 4 χιλιομέτρων, και αναμενόταν να αναδυθεί επτά ώρες αργότερα. Ωστόσο, η επαφή μαζί του χάθηκε περίπου δύο ώρες μετά την αναχώρησή του από το πλοίο Polar Prince.

    Έπειτα από μια τεράστια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, έγινε γνωστό ότι το βαθυσκάφος υπέστη «καταστροφική ενδόρρηξη» λίγη ώρα μετά την κατάδυσή του, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι πέντε επιβαίνοντες σε αυτό.

    Τα συντρίμμια του Titan, που βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το ναυάγιο του Τιτανικού, μεταφέρθηκαν χθες στην ξηρά, στο Σεντ Τζονς της Νέας Γης του Καναδά. Στη συνέχεια θα μεταφερθούν με πλοίο του αμερικανικού λιμενικού σε λιμάνι των ΗΠΑ για να υποβληθούν σε ανάλυση στο πλαίσιο της επίσημης έρευνας που έχουν ξεκινήσει οι αμερικανικές αρχές για το περιστατικό.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο