Τεχνολογία

Χωρίς διαφημιστικά έσοδα το Χ κινδυνεύει με χρεοκοπία – Τι θα κάνει ο Μασκ

Χωρίς διαφημιστικά έσοδα το Χ κινδυνεύει με χρεοκοπία – Τι θα κάνει ο Μασκ

Οι επιθέσεις του Μασκ κατά των εταιρειών που αποσύρουν τις διαφημιστικές τους καταχωρήσεις έχουν προκαλέσει οικονομική ασφυξία στο Χ.

Επιβεβαιώνοντας τη λαϊκή θυμοσοφία ότι το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται, ο Έλον Μασκ τα έχει βρει σκούρα με το (πρώην Twitter).

Κι ενώ οι διαφημιστικές εταιρείες αποσύρουν τις καταχωρήσεις τους από το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, λόγω της παρουσίασης τους δίπλα σε φιλοναζιστικές αναρτήσεις, ο Νοτιοαφρικανός επιχειρηματίας αντί να κάνει ότι περνά από το χέρι του για να διασφαλίσει την επιστροφή τους, αφού αποτελούν το 90% των εσόδων του Χ, ρίχνει λάδι στη φωτιά πραγματοποιώντας προσωπικές επιθέσεις στα διευθυντικά στελέχη τους.

Γράφοντας σχετικά ο δημοσιογράφος του BBC, Τζέιμς Κλέιτον, που ειδικεύεται στο ρεπορτάζ τεχνολογίας θυμάται μια συνέντευξη που είχε κάνει με τον ιδρυτή της Tesla και πρόεδρο του Χ από τον περασμένο Απρίλιο, εκείνες τις πρώτες ημέρες της περίφημης εξαγοράς που είχε διαφημιστεί ότι θα άλλαζε το τοπίο στα μέσα κοινωνική δικτύωσης.

Η Disney, η Apple και οι άλλες

«Αν η Disney αισθάνεται άνετα να διαφημίζει παιδικές ταινίες [στο Twitter] και η Apple αισθάνεται άνετα να διαφημίζει iPhone, αυτά αποτελούν καλές ενδείξεις ότι το Twitter είναι ένα καλό μέρος για διαφήμιση», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο ευφυής μεγιστάνας. Επτά μήνες αργότερα, τόσο η Disney όσο και η Apple δεν διαφημίζονται πλέον στο X και ο Μασκ προτρέπει τις εταιρείες που έχουν αποχωρήσει από την πλατφόρμα να «πάνε να….».

Μάλιστα, την περασμένη Τετάρτη, σε μια νέα συνέντευξη που έδωσε σε ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα δεν δίστασε να ρίξει στο τραπέζι την τρομερή και φοβερή λέξη χρεοκοπία θέλοντας να δείξει πόσο καταλυτικά επηρεάζει το μποϊκοτάζ των διαφημιστικών εταιρειών τη βιωσιμότητα της εταιρείας του.

Για μια εταιρεία που πέρυσι αγοράστηκε έναντι του ποσού των 44 δισ. δολαρίων η χρεωκοπία μπορεί να μοιάζει απίθανη, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι πολύ πιθανή. «Εάν η εταιρεία αποτύχει… θα αποτύχει λόγω του μποϊκοτάζ των διαφημιστικών εταιρειών. Αυτό θα φταίει που θα χρεοκοπήσει το Χ», δήλωσε ο Μασκ, λίγο πριν ο Μαρκ Γκέι από την συμβουλευτική εταιρεία μάρκετινγκ Ebiquity που διατηρεί συνεργασία με τις περισσότερες εξ αυτών ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις για την πιθανή επιστροφή τους στο άμεσο μέλλον.

Έπεται χρεωκοπία;

Μάλιστα, πριν το παραπάνω σχόλιο συζητηθεί και αναλυθεί ο γίγαντας λιανικής Walmart ανακοίνωσε ότι δεν διαφημίζεται πλέον στο X, την ώρα που οι ύβρεις του Μασκ, που μεταδόθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με το ξέσπασμα του, δεν βοήθησαν την όλη κατάσταση. «Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να καταλάβει και να γνωρίζει ότι η δημόσια και προσωπική επίθεση σε διαφημιστές και εταιρείες που πληρώνουν τους λογαριασμούς του X δεν θα κάνει καλό στις επιχειρήσεις», ήταν το σχετικό σχόλιο της Γιασμίν Ένμπεργκ, αναλύτριας στο Insider Intelligence.

Όσον αφορά το μεγάλο ερώτημα, αν τελικά θα χρεοκοπήσει το Χ, η απάντηση έχει ως εξής. Το 2022, τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter ήταν περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία φέτος αναμένονται να πέσουν στα 1.9 δισ. δολάρια. Η εταιρεία έχει δύο μεγάλες δαπάνες. Η πρώτη είναι οι μισθοδοσίες, που ο Μασκ έχει περιορίσει σημαντικά με τις χιλιάδες απολύσεις που έκανε όταν ανελαβε το τιμόνι του Χ, και η δεύτερη είναι η εξυπηρέτηση των δανείων που πήρε για την αγορά του ύψους περίπου 13 δισ. δολαρίων.

Εάν η εταιρεία δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους τόκους των δανείων της, που σύμφωνα με το Reuters ανέρχονται σε 1.2 δισ. δολάρια το χρόνο ή να αντέξει οικονομικά να πληρώσει το προσωπικό της, τότε το Χ θα μπορούσε πραγματικά να χρεοκοπήσει.

Οι επιλογές

Σε κάθε περίπτωση επιλογές υπάρχουν, γράφει το βρετανικό δημοσίευμα. Η πιο απλή κίνηση θα ήταν ο Μασκ να βάλει βαθιά το χέρι στο τσέπη και να ρίξει περισσότερα από τα χρήματα του στο Χ, που δεν φαίνεται όμως να θέλει να πραγματοποιήσει. Θα μπορούσε επίσης να να επαναδιαπραγματευτεί με τις τράπεζες για λιγότερο επαχθείς πληρωμές τόκων, αλλά αν αυτό δεν αποδώσει καρπούς σε βάθος χρόνου, δηλαδή οι τράπεζες δεν πάρουν τα χρήματά τους, τότε η πτώχευση θα είναι η μόνη επιλογή. Σίγουρο στοίχημα επίσης πρέπει να θεωρηθεί ότι οι τράπεζες θα απαιτήσουν και αλλαγή διοίκησης του Χ.

«Το βρίσκω πολύ δύσκολο», λέει ο. «Αν συνέβαινε (η χρεοκοπία) του Χ, θα ήταν επειδή ο Έλον θα αποφάσιζε να τραβήξει το χαλί. Αλλά ακόμα και τότε, αν το έκανε, οι πιστωτές θα είχαν την επιλογή να ωθήσουν την εταιρεία σε χρεοκοπία, να διορίσουν έναν διαχειριστή και να πατήσουν και πάλι τον διακόπτη», λέει ο Τζάρεντ Ελίας, καθηγητής νομικού δικαίου στο Χάρβαρντ, εξηγώντας ότι η επιχειρηματική φήμη του Μασκ μπορεί τελικά να πληγεί, το Χ όμως θα συνεχίσει να βρίσκεται ανάμεσα μας, σε όλες ανεξαιρέτως τις οθόνες μας.

Σε μια πρώτη ανάγνωση του τι πρόκειται να συμβεί φαίνεται ότι ο Μασκ προσπαθεί. Έχει κυκλοφορήσει μια νέα υπηρεσία κλήσεων ήχου και βίντεο. Τον περασμένο μήνα έκανε streaming τον εαυτό του παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, με την ελπίδα ότι το X μπορεί να ανταγωνιστεί εφαρμογές όπως το Twitch. Στόχος του Μασκ είναι το X να γίνει η «εφαρμογή για τα πάντα», από συνομιλίες μέχρι διαδικτυακές πληρωμές.

Η δυσκολία

Σύμφωνα με τους New York Times, οι οποίοι απέκτησαν το pitch deck που έδινε ο Μασκ στους επενδυτές πέρυσι, το X υποτίθεται ότι θα αντλήσει 15 εκατομμύρια δολάρια από την υπηρεσία e-payments το 2023, με στόχο να αυξήσει τα έσοδα περίπου στα 1,3 δισ. δολάρια έως το 2028.

Το X διαθέτει επίσης σε έναν τεράστιο θησαυρό δεδομένων και το τεράστιο αρχείο συνομιλιών του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση chatbots. Ο Μασκ πιστεύει ότι αυτά τα δεδομένα είναι εξαιρετικά πολύτιμα και έτσι είναι, αλλά σε βάθος χρόνου.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καμία από αυτές τις παραπάνω επιλογές δεν μπορεί να κλείσει την τρύπα, που άνοιξε η σχεδόν μαζική αποχώρηση των διαφημιστών από το Χ.

Πηγή: In.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup