Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 15:23

Facebook Marketplace: Απάτες το 34% των καταχωρήσεων - Τα «ύποπτα» προϊόντα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι τακτικές που μαρτυρούν απάτη στο Facebook Marketplace. Τι λέει η Meta.

Πάνω από το 1/3 των διαφημίσεων στο Facebook Marketplace ενδεχομένως είναι απάτες - με τους πελάτες του Ηνωμένου Βασιλείου να χάνουν σχεδόν 60 εκατομμύρια λίρες στην πλατφόρμα το 2023, σύμφωνα με έρευνα.

Το Facebook Marketplace επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν και να πουλούν νέα και μεταχειρισμένα αντικείμενα όπως αυτοκίνητα, ρολόγια, κονσόλες παιχνιδιών, φριτέζες, παπούτσια και τσάντες.

Σύμφωνα με το Sky News, η τράπεζα TSB της οποίας η ομάδα απάτης επικοινώνησε με 100 πωλητές στην ηλεκτρονική αγορά, υπολόγισε ότι οι αγοραστές του Ηνωμένου Βασιλείου χάνουν κάτι περισσότερο από 160.000 λίρες ημερησίως από αγορές στο Marketplace.

Οι τακτικές που μαρτυρούν απάτη

Η ομάδα συνεργάστηκε με τον πωλητή σε κάθε περίπτωση για να καθορίσει εάν τα αντικείμενα ήταν πραγματικά προς πώληση ή απάτη. Η ομάδα διαπίστωσε ότι το 34% των καταχωρίσεων ήταν απάτες, με τους πωλητές να χρησιμοποιούν τακτικές που είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούνται συνήθως από απατεώνες. Αυτές περιλάμβαναν την ανακατεύθυνση σε πλαστές ιστοσελίδες. Επίσης, αρνήθηκαν να επιτρέψουν την προβολή ενός αντικειμένου από κοντά και απαίτησαν προκαταβολές.

Η TSB ανακάλυψε επίσης αντικείμενα που διαφημίζονταν ως «ολοκαίνουρια» για εκατοντάδες λίρες λιγότερο από την πραγματική τιμή λιανικής τους.

Για παράδειγμα, ένα iPhone 13 ήταν στη λίστα με μόλις 84 λίρες - όταν ο ιστότοπος της Apple πουλά το μοντέλο για 599.

Κατά την επικοινωνία με τον πωλητή, ένας εμπειρογνώμονας απάτης της TSB κατευθύνθηκε σε έναν πλαστό ιστότοπο για να πραγματοποιήσει την πληρωμή.

Η ομάδα βρήκε επίσης ένα Audi Q3 του 2016 που διαφημιζόταν για 6.000 λίρες.

Η TSB λέει ότι ο πωλητής αρνήθηκε να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση και κατεύθυνε τον εμπειρογνώμονα απάτης σε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Κατά την αναζήτηση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η ομάδα ανακάλυψε ότι είχε αναφερθεί ως μέρος απάτης με αυτοκίνητα σε έναν ιστότοπο της κοινότητας το 2023.

Τα «ύποπτα» προϊόντα

Τα αντικείμενα που συνδέονταν περισσότερο με απάτες στο Facebook Marketplace το 2023 ήταν:

  • Όχημα / ανταλλακτικά οχήματος 21%
  • Τηλέφωνο 7%
  • Παπούτσια και ρούχα 7%
  • Κονσόλες παιχνιδιών και περιφερειακά 7%
  • Εισιτήρια συναυλιών και φεστιβάλ 6%
  • Μικρά ηλεκτρονικά είδη (λάπτοπ, κάμερες, υπολογιστές, drone κ.λπ.) 5%
  • Έπιπλα 5%
  • Ηλεκτρικές συσκευές 4%
  • Υπηρεσίες 3%
  • Οικοδομικά υλικά και εργαλεία 3%

Η TSB υπολόγισε ότι το 59.714.000 λίρες μπορεί να έχουν χαθεί από τους χρήστες του Facebook Marketplace το 2023.

Κατέληξαν στο αυτό το ποσό συνδυάζοντας δεδομένα από το UK Finance, μια εμπορική ένωση για τον τραπεζικό τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου, με τα εσωτερικά δεδομένα της TSB που δείχνουν ότι το 73% των τρεχουσών υποθέσεων απάτης αγορών σχετίζονται με το Facebook Marketplace.

Ο Matt Hepburn, εκπρόσωπος της TSB για τις απάτες, δήλωσε: «Δεν θα ψωνίζατε από ένα σούπερ μάρκετ αν το ένα τρίτο των προϊόντων ήταν ξεπερασμένο ή απομίμηση - επομένως το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για το Facebook Marketplace, όπου έχετε μία στις τρεις πιθανότητες να σας εξαπατήσουν όταν πληρώνετε διαδικτυακά.

Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει πραγματικά να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους βάσει του Χάρτη της Κυβερνητικής Απάτης στο Διαδίκτυο εκκαθαρίζοντας επειγόντως τις πλατφόρμες τους - η κατάργηση των διαφημίσεων απάτης είναι μια καλή πρώτη δοκιμή».

Η ομάδα απάτης της TSB διενήργησε την έρευνα τον Νοέμβριο του 2023.

Τι λέει η Meta

Ένας εκπρόσωπος της Meta, της εταιρείες που ανήκει το Facebook, δήλωσε στο Sky News: «Με δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές μας καθημερινά στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναγνωρίζουμε τον σημαντικό ρόλο μας στην αντιμετώπιση του παγκόσμιου ζητήματος των διαδικτυακών απατών στις αγορές και έχουμε συστήματα για τον αποκλεισμό των απατών.

Το Facebook Marketplace είναι μια τοπική υπηρεσία συνάντησης και συλλογής, επομένως δεν διευκολύνουμε πληρωμές ή αποστολές, αλλά οι απατεώνες το εκμεταλλεύονται αυτό επικεντρώνοντας τις συνομιλίες έξω από τις πλατφόρμες μας, τις οποίες δεν μπορούμε να επιβάλουμε.

Ενθαρρύνουμε την κοινότητά μας να αναφέρει αμέσως τις απάτες, ώστε να μπορέσουμε να αναλάβουμε δράση και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας γνώσεις για να συναλλάσσονται με ασφάλεια και να αποφεύγουν την απάτη στο Marketplace».

Πηγή: iEidiseis.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 10:47

Σχετικά Άρθρα

  • Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ
    Εξαπατήθηκε στα social media από άγνωστη που του «πούλησε» έρωτα και... του πήρε 20.000 ευρώ

    Μια σοκαριστική υπόθεση παρουσιάζει σήμερα η εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» του Mega.

    Μέσω των social media, μια άγνωστη «πούλησε» έρωτα σε έναν άνδρα, με σκοπό να του αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό.

    «Την γνώρισα μέσω ‘TikTok’. Mου συστήθηκε ως χορεύτρια και την αποδέχτηκα. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία για ενάμιση χρόνο. Μιλάγαμε μόνο με μηνύματα. Τρώγαμε πάντα μαζί, ακούγαμε μουσική μαζί. Ήθελε να κάνουμε παιδιά. Μου έλεγε ‘μου λείπεις, σε θέλω’».

    Όπως λέει ο ίδιος:

    «Με έπεισε να επενδύσω χρήματα σε πλατφόρμα δήθεν με μεγάλο επιτόκιο. Ξεκίνησα με μικρά ποσά και έφτασα να επενδύω περίπου 20.000 ευρώ. Κατάλαβα ότι είναι απάτη όταν μου έστειλε μήνυμα ένας άλλος εξαπατημένος. Επιχείρησα να κάνω ανάληψη και με μπλόκαρε. Άλλαξα τις τραπεζικές κάρτες γιατί ήταν αποθηκευμένες στην πλατφόρμα».

    «Έπαθα κατάθλιψη, πήγα σε γιατρό και ξεκίνησα φαρμακευτική αγωγή», σημειώνει.

    Μιλώντας στο MEGA η δικηγόρος του θύματος, Άννα Μαρία Φίλιππα, ανέφερε πως δεκάδες πολίτες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης.

    «Το πρόβλημά μας είναι να δικαιωθούμε αστικά από την τράπεζα που άφησε και δέχτηκε εντολές πληρωμής προς άγνωστους δικαιούχους χωρίς να ελέγξει νομιμοποιήσεις, χωρίς να τις καταστήσει ύποπτες και τις εκτέλεσε άμεσα», είπε.

    Μιλώντας για το θέμα, ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει:

    «Το φαινόμενο της ‘ρομαντικής απάτης’ έχει εμφανιστεί την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι όταν νιώθουν ότι εξαπατώνται συναισθηματικά, δεν έχουν διάθεση να το καταγγείλουν. Η ‘ρομαντική απάτη’ απαιτεί τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Οι δράστες δεν βιάζονται, γνωρίζουν ότι ο χρόνος είναι η μόνη παρακαταθήκη για τις ανθρώπινες σχέσεις».

    Απατεώνας από τη Νιγηρία εμφανίστηκε ως… Έλληνας μουσικός

    «Η τελευταία υπόθεση που είχαμε ήταν προ ημερών. Μία κυρία είχε ερωτευτεί έναν Έλληνα μουσικό, που της έχει πουλήσει έρωτα στο διαδίκτυο. Δεν είναι μουσικός, ανακαλύψαμε ότι είναι απατεώνας από τη Νιγηρία. Μόλις σταμάτησε να του δίνει χρήματα, αυτός εξαφανίστηκε», είπε στο MEGA ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρόεδρος του ελληνικού CSI.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε
    Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε

    Μαθητής Γυμνασίου του Βόλου, βρήκε και παρέδωσε την πιστωτική κάρτα στον άνθρωπο που την είχε χάσει, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε για τον εντοπισμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Η έκπληξη για τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την ξαναβρήκε χάρη στον μαθητή, ήταν πολύ ευχάριστη.

    Ο πρώην δήμαρχος του Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης σύμφωνα με το Thenewspaper είναι το άτομο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον μαθητή γνωστοποιώντας μάλιστα τα όσα έγιναν με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Μία πιστωτική κάρτα βρήκε και παρέδωσε στον ιδιοκτήτη του ένας μαθητής της τρίτης τάξης του 5ου Γυμνασίου του Βόλου.

    Μάλιστα, ο μαθητής έκανε τη δική του έρευνα μέσω facebook εντοπίζοντας τον κάτοχο της κάρτας, ο οποίος ήταν… ο τέως δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης.

    Η ανάρτηση του πρώην Δημάρχου

    «Όσες και όσοι έχετε χάσει πιστωτική κάρτα ξέρετε πολύ καλά τι ζόρι είναι ‒ οι υπόλοιπες και οι υπόλοιποι μπορείτε να το φανταστείτε. Το έπαθα σήμερα. Κι εκεί που με είχαν πιάσει τα διαόλια, λαμβάνω ένα μήνυμα στο messenger.

    Ο άγνωστος σε μένα αποστολέας, ο οποίος προφανώς με αναζήτησε μέσω του fb ‒να και ένα από τα καλά του‒ είχε βρει την κάρτα και με ρωτούσε ευγενικά αν ήμουν εγώ εκείνος που την είχε χάσει.

    Του απάντησα θετικά, μου έκανε μια ερώτηση για να βεβαιωθεί ότι πράγματι ήταν δική μου και, αφού βεβαιώθηκε, μου έδωσε ραντεβού στο σχόλασμα, στην έξοδο του σχολείου του.

    Όπως διαπίστωσα, ήταν μαθητής στην τρίτη τάξη του 5ου Γυμνασίου Βόλου. Βγήκε παρέα με κάποιους συμμαθητές του και μου παρέδωσε αμέσως την κάρτα, λέγοντάς μου ότι πρόσφατα η μητέρα του είχε χάσει τη δική της κάρτα και ξέρει πόσο ταλαιπωρήθηκε.

    Με συγκίνησε πάρα πολύ. Δεν σας κρύβω, όμως, ότι καταχάρηκα και όλα τα παιδιά. Φωτεινά πρόσωπα, με χιούμορ, σπιρτάδα και θετική ενέργεια.

    Είπαμε λίγα λόγια στο πόδι και χαιρετηθήκαμε, αφού πρώτα ευχαρίστησα και συγχάρηκα τον Άγγελο (Aggelos Dimas) και αφού του ευχήθηκα να πορευτεί σ’ όλη του τη ζωή με ήθος και αξιοπρέπεια. Υπήρξα τυχερός, μα πιο τυχεροί είναι οι γονείς του που έχουν έναν τέτοιο λεβέντη, και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Ένα μπράβο και στους καθηγητές και τις καθηγήτριές του. Τελικά, υπάρχει ελπίς!»

    Πηγή: cnn.gr- Image by stevepb on Pixabay

  • Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;
    Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;

    Από απάτες phishing έως την μόλυνση από κακόβουλο ή κατασκοπευτικό λογισμικό, το κινητό μας τηλέφωνο και όλα τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα σε αυτό κινδυνεύουν συχνά από κακόβουλες ενέργειες. Τι μπορούμε; όμως; να κάνουμε για αυτό;

    Η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) προσφέρει συμβουλές για να αποτρέψετε τους χάκερ και τους εισβολείς να επιτεθούν στο κινητό σας τηλέφωνο. H πιο αποδοτική μέθοδος είναι απλά το κλείσιμο του κινητού. Αυτή η απλή ενέργεια της επανεκκίνησης του κινητού μία φορά την εβδομάδα μπορεί να κάνει πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν πληροφορίες από το τηλέφωνό σας, αν και όχι εντελώς αδύνατο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την ασφάλεια του κινητού σας.

    Η NSA προτείνει:

    • Ενημερώστε τις εφαρμογές σας. Φροντίστε να ενημερώσετε τις εφαρμογές και το λειτουργικό σας σύστημα με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας
    • Χρησιμοποιήστε επίσημα καταστήματα εφαρμογών. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα, όπως το App Store της Apple ή το Google Play Store
    • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα αρχείων σε email και μηνύματα κειμένου, καθώς αυτοί είναι συνηθισμένοι τρόποι ενεργοποίησης κακόβουλου λογισμικού
    • Προσέξτε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε να συνδέεστε σε αυτά όταν είναι δυνατόν
    • Απενεργοποιήστε το Bluetooth όταν δεν το χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη σύνδεση μιας μη εξουσιοδοτημένης συσκευής στο τηλέφωνό σας
    • Χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης. Δημιουργήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης με τουλάχιστον έξι ψηφία για να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το τηλέφωνό σας
    • Αξιοποιήστε τα βιομετρικά στοιχεία. Ενεργοποιήστε την ενσωματωμένη σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής σας για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία
    • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστα αξεσουάρ, μόνο γνήσια καλώδια φόρτισης ή αξεσουάρ φόρτισης από αξιόπιστο κατασκευαστή. Αποφύγετε δημόσιους σταθμούς φόρτισης USB
    • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας όταν δεν χρειάζονται
    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης
    ΤτΕ: Σαρώνουν οι συναλλαγές με πλαστικό χρήμα – Τι συμβαίνει με τα περιστατικά απάτης

    Οι χρεωστικές διατηρούν την προτοκαθερδία τους ως υποκατάστατα των μετρητών - Σε ποιες συναλλαγές καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά απάτης

    Ραγδαία έχει αυξηθεί η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να καταγράφονται συναλλαγές 1,2 δισ. ευρώ περίπου με κάρτες στο α’ εξάμηνο του έτους.
    Οι κάρτες αποτελούν πια το πλέον διαδεδομένο μέσο πληρωμής, ενώ η ασφάλειά τους θεωρείται σχετικώς αυξημένη. Πλην όμως περιστατικά απατών συνεχίζουν να υπάρχουν και καταγράφονται από την χρηματοπιστωτική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος.
    Στα 11 εκατ. ευρώ προσδιορίζονται οι απάτες που διενεργούνται με κάρτες συναλλαγών σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, έναντι συνολικών συναλλαγών 53 δισ. ευρώ που διενεργήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2024.
    Τα περιστατικά βαίνουν μειούμενα αλλά αν και είναι περιορισμένα σε ποσοστό 0,02% δεν είναι λίγα σε απόλυτο μέγεθος. Σε 196.535 ανέρχονται οι συναλλαγές στις οποίες συμπολίτες μας εξαπατήθηκαν.

    Στα περιστατικά απάτης στις συναλλαγές με κάρτες πληρωμών το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκε μείωση του αριθμού συναλλαγών απάτης κατά 6% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

    Αντίστοιχα, ο δείκτης της αναλογίας του αριθμού των περιστατικών απάτης προς τον αριθμό των συναλλαγών μειώθηκε συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο κατά 7%, και αντιστοιχεί σε 1 συναλλαγή απάτης ανά 6 χιλ. συναλλαγές.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι
    Ηράκλειο: Της είπαν ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο και τους πέταξε μια σακούλα με χρήματα από το μπαλκόνι

    Ένα νέο περιστατικό απάτης με πρόσχημα τροχαίο, σημειώθηκε στο Ηράκλειο, με θύμα μία ηλικιωμένη γυναίκα.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost.gr, όλα συνέβησαν το χθες όταν άγνωστος άνδρας πήρε τηλέφωνο την ηλικιωμένη στο σπίτι της στο Ηράκλειο και της είπε ότι η κόρη της είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα και χρειαζόταν άμεσα επέμβαση.

    Ο δράστης έπεισε την γυναίκα πως θα έπρεπε άμεσα να συγκεντρωθεί ένα μεγάλο ποσό για να προχωρήσει το χειρουργείο. Η ηλικιωμένη, σε κατάσταση πανικού, κατάφερε να μαζέψει περίπου 3.600 ευρώ.

    Ηράκλειο: Οι οδηγίες με την σακούλα με τα χρήματα

    Ο δράστης επικοινώνησε ξανά με την ηλικιωμένη γυναίκα και μόλις τον ενημέρωσε ότι είχε μαζέψει το χρηματικό ποσό της έδωσε οδηγίες να τα βάλει σε μία πλαστική σακούλα και να τα πετάξει από το μπαλκόνι της, όπου από κάτω βρισκόταν μία γυναίκα που θα τα παραλάμβανε. Έτσι και έγινε, η γυναίκα η οποία ήταν συνεργός του δράστη, πήρε τη σακούλα με τα χρήματα και εξαφανίστηκε.

    Λίγες ώρες αργότερα η ηλικιωμένη συνειδητοποίησε πως έπεσε θύμα απάτης, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να πάει στο αστυνομικό τμήμα και να προχωρήσει σε καταγγελία. Οι αστυνομικές αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει τις έρευνες για την διαλεύκανση της υπόθεσης.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα
    Εξαπάτηση ηλικιωμένων: Προσποιήθηκαν τροχαίο ατύχημα και «άρπαξαν» 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες σε Σέρρες και Καβάλα

    Συνελήφθη ένας άνδρας και αναζητούνται οι συνεργοί του

    Εξιχνιάσθηκαν έπειτα από επιστάμενες έρευνες των αστυνομικών δύο υποθέσεις απατών που διαπράχθηκαν την 14 και 22-10-2024 σε βάρος ηλικιωμένων, σε περιοχές της Καβάλας και των Σερρών.
    Όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, χθες, Τρίτη, το απόγευμα στην Καβάλα συνελήφθη ένας ημεδαπός – μέλος σπείρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για το αδίκημα της απάτης και για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.
    Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και άγνωστους συνεργούς του που αναζητούνται.

    Ως προς τον τρόπο δράσης, οι δράστες κάλεσαν τηλεφωνικά τις ηλικιωμένες και με πρόσχημα αντίστοιχα ότι συγγενικό τους πρόσωπο είχε εμπλακεί σε ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης ή ότι προτίθενται να υποθάλψουν συγγενικό τους πρόσωπο το οποίο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα, απαιτούσαν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους.

    Ακολούθως, αφού κατάφεραν να πείσουν τις παθούσες, μετέβη ο συλληφθείς σε προκαθορισμένα σημεία και παρέλαβε τα συμφωνηθέντα, αποκομίζοντας συνολικά το χρηματικό ποσό των 7.000 ευρώ και πέντε 5 χρυσές λίρες.

    Στο πλαίσιο των ερευνών, έπειτα από σχετική καταγγελία, οι ανωτέρω αστυνομικοί πραγματοποίησαν συντονισμένη επιχείρηση κατά τη διάρκεια της οποίας χθες, κατά τις απογευματινές ώρες, συνέλαβαν τον ημεδαπό δράστη, τον οποίο εντόπισαν στην Εθνική οδό Δράμας – Καβάλας να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα το χρηματικό ποσό των 6.500 ευρώ και 5 χρυσές λίρες.

    Από την έρευνα που ακολούθησε διακριβώθηκε ότι τα ανωτέρω προέρχονταν από εξαπάτηση ηλικιωμένης που έλαβε χώρα την 22-10-2024 το μεσημέρι σε οικισμό των Σερρών, ενώ στην οικία του δράστη βρέθηκαν επιπλέον 35 ναρκωτικά δισκία και το χρηματικό ποσό των 210 ευρώ, το οποίο όπως διαπιστώθηκε αποτελούσε μέρος των χρημάτων που είχε παραλάβει την 14-10-2024 ο συλληφθείς από την πρώτη παθούσα.

    Κατασχέθηκαν τα ναρκωτικά δισκία καθώς επίσης και τα ανωτέρω χρηματικά ποσά και οι λίρες, τα οποία αποδόθηκαν στις δικαιούχους τους.

    Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας, για την ταυτοποίηση των συνεργών του και την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.
  • Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»
    Απάτη μέσω Viber: Προσοχή σε μηνύματα που λαμβάνετε από «φίλους»

    Με μια νέα απάτη μέσα από την εφαρμογή Viber βρίσκονται αντιμέτωποι οι χρήστες.

    Μια κλασική, αλλά καθ’ όλα επιτυχημένη μέθοδος εξαπάτησης, είναι σε έξαρση στο Viber, με τους επιτήδειους να χρησιμοποιούν μηνύματα από επαφές που οι χρήστες γνωρίζουν για να κλέψουν τους λογαριασμούς τους.

    Σύμφωνα με τον Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSIi),οι φίλοι και οι επαφές σας μετατρέπονται σε «Δούρειους Ίππους» και ως συνέπεια το υποψήφιο θύμα συχνά μερικές φορές αδυνατεί να συνειδοτοποιήσει πως πρόκειται για απάτη.

    Πώς γίνεται η απάτη βήμα-βήμα:

    Βήμα 1ο: Οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό ενός χρήστη ή δημιουργούν ένα προφίλ που μοιάζει με κάποιον που τα υποψήφια θύματα γνωρίζουν. Τους στέλνουν μήνυμα μέσω Viber, ζητώντας τους να τους στείλουν έναν κωδικό επαλήθευσης, με την αιτιολογία ότι τον χρειάζονται για να επαναφέρουν τον λογαριασμό τους.

    Βήμα 2ο: Ο κωδικός επαλήθευσης που ζητούν οι απατεώνες είναι ένας μοναδικός αριθμός που στέλνει το Viber στους χρήστες όταν προσπαθούν να συνδεθούν από μια νέα συσκευή. Αυτός ο κωδικός είναι απαραίτητος για να ασφαλίσουν οι χρήστες τον λογαριασμό τους, αλλά οι δράστες τον ζητούν για να πάρουν πρόσβαση.

    Βήμα 3ο: Αν οι χρήστες δώσουν αυτόν τον κωδικό, οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στον λογαριασμό τους.

    Βήμα 4ο: Με τον λογαριασμό υπό τον έλεγχό τους, οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο λογαριασμό για να εξαπατήσουν άλλους φίλους ή συγγενείς, δημιουργώντας ένα αλυσιδωτό φαινόμενο απάτης.

    Αν λάβετε μήνυμα από φίλο που σας ζητά κωδικό, καλέστε τον απευθείας για να επιβεβαιώσετε αν ήταν πραγματικά αυτός που έστειλε το μήνυμα. Μην επιστρέψετε οποιαδήποτε άγνωστη κλήση στο Viber, καθώς μπορεί να είναι παγίδα.

    Πηγή: NewsBomb.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο
    Αμαλιάδα: Εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη με προπληρωμένες κάρτες σε περίπτερο

    Θύμα απάτης έπεσε περιπτερούχος στην περιοχή της Αμαλιάδας τον περασμένο Ιούλιο και η υπόθεση εξιχνιάστηκε σχεδόν τρεις μήνες μετά από τους αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας.

    Ο δράστης της απάτης φρόντισε να “δέσει” το σενάριο καλά, για να έχει επιτυχία. Έτσι ξεκίνησε την απάτη του, από ένα άλλο κατάστημα. Προσποιήθηκε φίλο της ιδιοκτήτριας και πελάτη της και ζήτησε μια παραγγελία με προϊόντα. Ο δράστης δεν έμεινε εκεί και αφού δήλωσε πως αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, ζήτησε να του πάρει η καταστηματάρχης τσιγάρα και προπληρωμένες κάρτες χρημάτων από κοντινό περίπτερο. Όλα τα παραπάνω θα τα παραλάμβανε - υποθετικά - η κόρη του - ιδιοκτήτριας άλλης επιχείρησης - που θα έφτανε στο σημείο.

    Ο δράστης το “τραβούσε” και άλλο το σενάριο και ζήτησε και το κινητό τηλέφωνο της πρώτης γυναίκας, για να εξηγήσει στην περιπτερούχο τι ακριβώς ήθελε. Ο γυναίκα έστειλε υπάλληλό της στο περίπτερο με το τηλέφωνό της και χρήματα για να αγοράσει προπληρωμένη κάρτα και τσιγάρα. Ο δράστης κάλεσε στο κινητό τηλέφωνο και ζήτησε να μιλήσει με την περιπτερούχο. Σε αυτή προσποιήθηκε γνωστό γιατρό της Αμαλιάδας και της ζήτησε να εκδώσει τρεις προπληρωμένες κάρτες των 100 ευρώ και πως θα περάσει ο ίδιος να τις πληρώσει. Ο δράστης ζήτησε από τον υπάλληλο της πρώτης επιχείρησης να του πει τους κωδικούς των προπληρωμένων καρτών κάτι που έγινε.. Τα χρήματα είχαν περάσει ήδη στο λογαριασμό του δράστη.

    Όταν λίγα λεπτά αργότερο η περιπτερούχος κάλεσε το γιατρό για επιβεβαίωση, κατάλαβε πως έπεσε θύμα απάτης.

    Το ίδιο αντιλήφθηκε και η ιδιοκτήτρια της πρώτης επιχείρησης όταν έστειλε την παραγγελία στο κατάστημα που της είχε αναφέρει ο απατεώνας και ήταν κλειστό…

    Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Ήλιδας με εμπεριστατωμένη έρευνα, μέσα από ψηφιακά ίχνη και άλλα στοιχεία, έφτασαν στην αποκάλυψη της ταυτότητας του δράστη, ο οποίος φέρεται να έχει απασχολήσει ξανά στο παρελθόν τις Αστυνομικές Αρχές με άλλες υποθέσεις…

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο