Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2024 22:18

Google εναντίον Microsoft: Γιατί προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Προσφυγή της Google ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού της Microsoft.

Η Google υπέβαλε καταγγελία κατά της Microsoft στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατηγορώντας την για αθέμιτες πρακτικές στον τομέα του «cloud».

Σύμφωνα με τη Google, η Microsoft προωθεί τις υπηρεσίες «cloud» της με τρόπο που ευνοεί αθέμιτα τη δική της πλατφόρμα, περιορίζοντας τις επιλογές των πελατών και παραβιάζοντας τους κανόνες του ανταγωνισμού. Η υπόθεση αυτή προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες ανησυχίες της ΕΕ για τη συγκέντρωση ισχύος των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών.

«Θεωρούμε ότι η ενέργεια αυτήν ενώπιον της ρυθμιστικής αρχής είναι ο μόνος τρόπος για να τεθεί τέλος στο κλείδωμα που εφαρμόζεται από την Microsoft, ώστε να επιτραπεί στους πελάτες να έχουν επιλογή και να δημιουργηθούν όροι αγοράς δίκαιοι για τους ανταγωνιστές», δήλωσε ο Αμιτ Ζαβέρι, γενικός διευθυντής και αντιπρόεδρος της πλατφόρμας Google Cloud κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Οι όροι αδειοδότησης του λογισμικού της Microsoft εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς να μεταφέρουν τις εργασίες τους από το Azure (πλατφόρμα cloud της Microsoft) προς ανταγωνιστικά «cloud», εξηγεί η Google σε ανακοίνωσή της.

Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που διαθέτουν το λειτουργικό λογισμικό Windows Server της Microsoft και επιθυμούν να το λειτουργήσουν σε άλλη πλατφόρμα «cloud» από αυτήν της Microsoft, όπως στο Google Cloud ή το AWS, το «cloud» της Amazon, αντιμετωπίζουν υπέρογκο κόστος, το οποίο μπορεί να φτάσει σε εκτόξευση της τιμής κατά 400% και «σε περιορισμό των ενημερώσεων ασφαλείας», σύμφωνα με την Google.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο τοποτηρητής των κανόνων του ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ενωση που έχει πολλές φορές επιβάλει κυρώσεις κατά της Microsoft για πρακτικές που παραβιάζουν τους κανόνες του ανταγωνισμού, ξεκίνησε τον Ιούλιο 2023 επίσης έρευνα για τον όμιλο Redmond για τον οποίο υπάρχουν υποψίες για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης του στα λογισμικά ώστε να ευνοηθεί η εφαρμογή τηλεδιάσκεψης Teams εις βάρος άλλων ανταγωνιστών.

Αυτή η διαδικασία ανάγκασε την εταιρεία που έχει ιδρύσει ο Μπιλ Γκέιτς να ανακοινώσει την αποσύνδεση της Teams από τα λογισμικά Word, Excel, Powerpoint et Outlook αρχικά στη Ευρώπη και στην συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο.

Η Google βρίσκεται επίσης συχνά στο στόχαστρο των Βρυξελλών για θέματα παραβίασης των κανόνων του ανταγωνισμού.

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2024 18:49

Σχετικά Άρθρα

  • Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;
    Τι θα μας συμβεί εάν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ διαλύσει τη Google;

    Ειδικός από το Πανεπιστήμο του Λάνκαστερ (Ηνωμένο Βασίλειο) εξηγεί τι σημείναι στην πράξη η διάλυση της Google σε κομμάτια

    Υπό την άμεση απειλή διάλυσής της βρίσκεται αντιμέτωπος η Google καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θέλει να τιθασεύσει τον τεχνολογικό γίγαντα που έχει εξελιχθεί σε πανίσχυρο πόλο εξουσίας.

    Αν και αυτό είναι ακόμα μια μακρινή προοπτική, εξετάζεται μετά από μια σειρά αποφάσεων στις ΗΠΑ και την ΕΕ που υποδηλώνουν ότι οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν όλο και περισσότερο από την ισχύ που συγκεντρώνουν οι εταιρείες αιχμής στην τεχνολογία.

    Σύμφωνα με τον Λέκτορα Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, Ρενό Φουκάρ, εάν η αμερικανική κυβέρνηση προχωρήσει και περάσει αυτό και από τα δικαστήρια, θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία θα χωριστεί σε ξεχωριστές οντότητες -μηχανή αναζήτησης, διαφημιστική εταιρεία, ιστότοπος βίντεο, εφαρμογή χαρτογράφησης (google map)- που δεν θα επιτρέπεται να μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους

    Τι θα πετύχαινε όμως η διάλυση αυτών των τεχνολογικών κολοσσών για τους καταναλωτές; Ο Φουκάρ υποστηρίζει με άρθρο στο The Conversation πως όσοι τάσσονται υπέρ του «σεισμού» στη Silicon Valley, με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν ότι θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και περισσότερες επιλογές.

    Το καλύτερο σενάριο θα μπορούσε υπάρχει διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και εφαρμογές πχ. WhatsApp. Εξάλλου, η αποστολή και λήψη μηνυμάτων από διαφορετικές εφαρμογές είναι πλέον τόσο συνηθισμένη που μόλις και μετά βίας το παρατηρείτε.

    Με τον ίδιο τρόπο που θα μπορούσατε να στείλετε ένα email από το Gmail στο Hotmail το 2024, μπορείτε πλέον να επιλέξετε από μια σειρά εφαρμογών κοινωνικών μέσων -μαζί με το Instagram, το TikTok και το Snapchat- με κείμενο, φωτογραφίες και βίντεο που δημοσιεύονται σε ένα δίκτυο εύκολα προσβάσιμα μέσω άλλου.

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο «τεμπέληδες»…

    «Επιλέγετε μια εφαρμογή επειδή σας αρέσει η εμφάνισή της ή ο τρόπος που φιλτράρει και παρουσιάζει περιεχόμενο – όχι μόνο επειδή όλοι οι άλλοι συμμετέχουν σε αυτήν.

    Επίσης, η επιλογή ενός εστιατορίου θα μπορεί να διευκολύνεται από τις κριτικές που έχουν κάνει άλλα άτομα ανεξαρτήτως της εφαρμογής που χρησιμουποιούνε.

    Η διαφήμιση προϊόντων και το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη δεν υπάρχε πρακτικά, καθώς η εφαρμογή χαρτογράφησης δεν θέλει να διακινδυνεύσει να δώσει συμβουλές που δεν θέλει ο χρήστη. «Εάν το έκανε, απλώς θα μεταβείτε σε έναν ανταγωνιστή που παρέχει ανώτερη υπηρεσία».

    «Αυτό το αυξημένο επίπεδο ανταγωνισμού είναι κεντρικό για όσους υποστηρίζουν τη διάλυση της μεγάλης τεχνολογίας» συνεχίζει ο Φουκάρ. «Αντί οι προγραμματιστές εφαρμογών να πρέπει να πληρώνουν το 30% των πωλήσεών τους στην Google ή την Apple, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα καταστήματα εφαρμογών, όλα ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τις καλύτερες εφαρμογές μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Η θεωρία είναι ότι η αγορά εφαρμογών -και η τεχνολογική καινοτομία- θα ευδοκιμήσουν ως αποτέλεσμα».

    Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η ύπαρξη ανταγωνιστικών εφαρμογών κάνει τους καταναλωτές λιγότερο τεμπέληδες και αναγκάζει τις επιχειρήσεις να προσφέρουν καλύτερα προϊόντα και καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.

    Καλά νέα για την ιδιωτικότητα

    Σήμερα η Google κατέχει τα δεδομένα των χρηστών της τα οποία μπορεί να πουλάει σε επιχειρήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Φουάρ, μεγάλη επιπλέον αλλαγή που θα μπορούσε να προέλθει από τη διάλυση μεγάλων τεχνολογιών είναι ότι μπορεί τελικά να γίνουμε οι μοναδικοί κάτοχοι των δεδομένων.

    «Δυνητικά, θα είστε ο μόνος με πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησής σας – τα προϊόντα που αναζητήσατε, αυτά που αγοράσατε και αυτά που σχεδόν αγοράσατε. Θα σας ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με το πού πήγατε για μεσημεριανό γεύμα, τι παραγγείλατε και πόσα ξοδέψατε» λέει ο λέκτορας.

    Σε αυτές τις πληροφορίες εντάσσονται βίντεο που μας κάνουν να γελάμε, τη βιβλία που αφήσαμε στη μέση, ή ο δρόμος που παίρνουμε για τη δουλειά μας, ή αν γνωρίζαμε την/τον σύντροφό μας από το διαδίκτυο από το τραπέζι προσθέτοντας και πληροφορίες όπως ο τρόπος μετακίνησής μας, .

    Σε έναν τέτοιο φανταστικό σενάριο ο Φουκάρ αναφέρει ότι «θα διατηρούσατε αυτά τα δεδομένα σε έναν κρυπτογραφημένο διακομιστή και διαφορετικές εταιρείες θα πρόσφεραν εφαρμογές για να σας βοηθήσουν να οργανώσετε και να διαχειριστείτε τις πληροφορίες σας. Όποτε το θέλατε, μπορείτε να αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα σας για δικούς σας σκοπούς».

    Ο χωρισμός είναι δύσκολο να γίνει

    Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η διάσπαση μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας δεν είναι χωρίς κινδύνους. Μια προφανής συνέπεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες θα ήταν λιγότερο κερδοφόρες.

    Αυτήν τη στιγμή, η Google και η Meta κερδίζουν (πολλά) χρήματα από τη διαφήμιση και αυτό είναι δυνατό μόνο επειδή κατέχουν τόσες πολλές πληροφορίες για εμάς. Εάν δεν το έκαναν, μπορεί να καταλήξουν να χρεώνουν τους χρήστες για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

    Η διαλειτουργικότητα και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός μπορεί επίσης να παρέχουν περισσότερο χώρο στους χειριστές εφαρμογών που είναι όμως απάτη, αναφέρει ο ειδικός. «Και ενώ περισσότερες επιλογές σχετικά με τις εφαρμογές μπορεί να είναι καλές για μερικούς, μπορεί να είναι προβληματικό για όσους βρίσκουν ήδη τη σύγχρονη τεχνολογία αρκετά προκλητική» λέει.

    Ωστόσο, προειδοποιεί ότι για τις ρυθμιστικές αρχές, η πρόκληση της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να είναι η αίσθηση της αδυναμίας. «Και αν αποφασίσουν να κάνουν τη ριζοσπαστική επιλογή και να διαλύσουν κυρίαρχες εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στον διαδικτυακό κόσμο για όλους μας» καταλήγει.

    Πηγή: In.gr
  • Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους
    Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους

    Σκάνδαλο μεγατόνων με νοθεία στο μέλι αποκαλύπτει η Ευρωπαίκή Επιτροπή. Το 50% του μελιού είναι νοθευμένο με φθηνά εισαγόμενα μέλια. Μελισσοκομικές ενώσεις ανεβάζουν τη νοθεία στο 80%.

    Σε κρίση βρίσκεται η εγχώρια και η ευρωπαϊκή αγορά μελιού εδώ και αρκετά χρόνια, με τους μελισσοκόμους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η μελισσοκομία δεν θα καταφέρει να επιβιώσει στον αθέμιτο ανταγωνισμό, που έχει δημιουργηθεί από τη νοθεία στο μέλι και τις αθρόες εισαγωγές.

    Αυτή την στιγμή η Ευρώπη κινδυνεύει ακόμα και να χάσει το ρόλο της ως βασικός παραγωγός μελιών, με τους επαγγελματίες μελισσοκόμους να προειδοποιούν ότι η ΕΕ θα μετατραπεί απλώς σε έναν κόμβο για την επεξεργασία εισαγόμενου μελιού.

    Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι και Έλληνες μελισσοκόμοι βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η εισροή φθηνών εισαγωγών, μια αγορά που κατακλύζεται από νοθευμένο μέλι και ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής, έχει γονατίσει τον κλάδο της μελισσοκομίας, απειλώντας τα προς το ζην.

    Στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%

    Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στοιχεία για το μέγεθος της απάτης που πραγματικά σοκάρουν. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδόν το 50% του μελιού στην αγορά είναι νοθευμένο από κινέζικα και ουκρανικά φθηνά μέλια, αμφιβόλου ποιότητας. Αντίστοιχα, τα στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%.

    Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματιών Μελισσοκόμων (EPBA) διεξήγαγε έρευνα στη Γερμανία, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν πραγματικά αποκαλυπτικό: Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία.

    Αθέμιτος ανταγωνισμός

    Ο αθέμιτος ανταγωνισμός με τα εισαγόμενα «σιρόπια» και τις γλυκαντικές ουσίες, που πωλούνται ως μέλια, έχει οδηγήσει τόσο τους Έλληνες όσο και τους ευρωπαίους μελισσοκόμους σε οικονομικό αδιέξοδο και εγκατάλειψη. Και αυτό γιατί, τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται να πουλήσουν το μέλι τους στη χονδρική, καθώς η τιμή του είναι σημαντικά υψηλότερη από το εισαγόμενο. Μάλιστα, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία ευρωπαϊκών μελισσοκομικών οργανώσεων, σε ορισμένες χώρες το ποσοστό εγκατάλειψης αγγίζει το 75%, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ολόκληρη η ΕΕ από έλλειψη επικονιαστών.

    Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ της Γερμανίας βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία

    «Η νοθεία αυτή τη στιγμή είναι ένα ευρωπαϊκό φαινόμενο που χτυπά όχι μόνο τον πρωτογενή τομέα, αλλά και το καταναλωτικό κοινό», επισημαίνει στον ΟΤ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος Κώστας Λεονταράκης, τονίζοντας ότι βασικός κίνδυνος παραμένει ο αφανισμός του πρωτογενή τομέα, ο οποίος είναι αθωράκιστος σε τέτοιου είδους φαινόμενα και πρακτικές.

    Δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο

    Με τι τιμές εισάγεται το μέλι

    Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία για τις τιμές των μελιών που κυκλοφορούν στην αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία από τις ευρωπαϊκές συνεταιριστικές οργανώσεις Copa-Cogeca, το πρώτο εξάμηνο του 2024, η μέση τιμή του μελιού που εισάγεται στην ΕΕ ήταν μόλις 2,17 ευρώ ανά κιλό, μια πτώση 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το κινεζικό και το ουκρανικό μέλι αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% αυτών των εισαγωγών, με συγκλονιστικά χαμηλές τιμές 1,28 ευρώ/κιλό και 1,75 ευρώ/κιλό, αντίστοιχα.

    Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας, προκύπτει ότι το μέλι πωλείται ακόμα και με 1,93 το μισό κιλό (3,86 ευρώ το κιλό). «Με έναν μόνο μεσάζοντα, θα πρέπει να έχει αγοραστεί στα 83 λεπτά από το μελισσοκόμο! Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση να παραχθεί μέλι με τόσο χαμηλό κόστος πουθενά στον κόσμο», τονίζει χαρακτηριστικά η EPBA.

    Εν τω μεταξύ, η παραγωγή ενός κιλού μελιού κοστίζει μεταξύ 3 και 4 ευρώ. Με αυτό το τεράστιο χάσμα τιμών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το μέλι συσσωρεύεται στις αποθήκες, απούλητο. Ταυτόχρονα, δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο.

    Πώς περνά τους ελέγχους το νοθευμένο μέλι

    «Η νοθεία ευημερεί καθώς κάποιοι επιτήδειοι έμποροι κυκλοφορούν κινέζικα και ουκρανικά μέλια, τα οποία επέτρεψε η Ευρώπη να εισάγονται χωρίς δασμούς μέσα στον ευρωπαϊκό χώρο. Αυτά τα μέλια είναι πάμφθηνα και μηδαμινής θρεπτικής αξίας», σημειώνει στον ΟΤ ο κ. Λεονταράκης, εξηγώντας ότι «τα μέλια αυτά είναι επικίνδυνα, καθώς φιλτράρονται για να μπορούν εύκολα να περνούν τους ελέγχους ως γλυκαντικές ουσίες. Στη συνέχεια οι ουσίες αυτές αναμειγνύονται με μικρές ποσότητες μελιού, παίρνοντας τη θέση στην αγορά από τα ελληνικά ντόπια και καθαρά μέλια».

    Στη συνέχεια οι μελισσοκόμοι πέφτουν «θύματα» κατά την πώληση στη χονδρική, που όπως εξηγεί στον ΟΤ, ο κ. Λεονταράκης: «Όταν εμείς προσπαθούμε να πουλήσουμε τα δικά μας τα μέλια αυτά υποτιμούνται, καθώς είναι πλέον εύκολο ένας έμπορος να προμηθευτεί μέλια τέτοιου τύπου με 1 και 2 ευρώ. Έτσι, τα δικά μας είτε μένουν αδιάθετα είτε τα παίρνουν οι έμποροι όποτε θέλουν και τα πληρώνουν όσο θέλουν».

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας

    Σε δεινή κατάσταση οι μελισσοκόμοι στην Ελλάδα

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας μας, με τους μελισσοκόμους να δίνουν μάχη να κρατήσουν εν ζωή τα μελισσοσμήνη τους, λόγω ελλείψεως ανθοφορίας ή μελιττοφορίας, φέρνοντάς τους έτσι σε οικονομικό αδιέξοδο, με τα κόστη να πολλαπλασιάζονται.

    Επίσης, κατασταλτικός παράγοντας ήταν και είναι η έξαρση ασθενειών και μελισσοφάγων που αποδεκατίζουν τα μελισσοσμήνη, έχοντας τεράστιες απώλειες και εισοδήματος αλλά και ζωικού κεφαλαίου, κάτι που θα συνεχίσει ως τη νέα σεζόν.

    «Χάνουμε τα μελίσσια από λιμοκτονία, καθώς η φυσική τους τροφή το νέκταρ και η γύρη, δεν υπήρχαν φέτος στη φύση και δεν μπορέσαμε να τα καλύψουμε με τα υποκατάσταση που δίνουμε», προειδοποιεί ο κ. Λεονταράκης, τονίζοντας στον ΟΤ ότι δεν υπάρχει άλλος χρόνος για καθυστερήσεις, καθώς οι μελισσοκόμοι έχουν φτάσει στα όρια τους.

    Διαχείριση και όχι επίλυση του προβλήματος

    «Μέχρι τώρα όλη η Ευρώπη απλά διαχειρίζεται την κατάσταση, ενώ υπάρχει νομοθετικό κενό με τους ελέγχους. Στη χώρα μας η έλλειψη πρόνοιας από τα αρμόδια υπουργεία και των εκάστοτε κυβερνήσεων απέναντι στον κλάδο μας, έχει φέρει τη μελισσοκομία σε αδιέξοδο. Το φωνάξαμε και συνεχίζουμε να φωνάζουμε: Πάρτε μέτρα. Μέχρι σήμερα όμως, δεν έχει ληφθεί κανένα», σημειώνει ο κ. Λεονταράκης, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη μελισσοκομική δύναμη στην Ευρώπη, με έναν τεράστιο αριθμό επαγγελματιών και μελισσοσμηνών και μια πολύ καλή παραγωγή όταν το επιτρέψει η φύση και οι καιρικές συνθήκες.

    Τόσο η ΟΜΣΕ στη χώρα μας όσο και οι ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας να αλλάξει η κατάσταση με την κατάλληλη νομοθεσία, που θα προβλέπει αυστηρούς ελέγχους και μέτρα κατά του νοθευμένου μελιού. Ταυτόχρονα, ζητούν να θεσπιστούν άμεσα εναρμονισμένες μεθόδους ανίχνευσης της νοθείας, με ένα ισχυρό σύστημα ιχνηλασιμότητας για την καλύτερη παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού μελιού και τον εντοπισμό περιπτώσεων απάτης.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζουν οι Copa-Cogeca, «απέχουμε ακόμη πολύ από την επίτευξη του στόχου που προτείναμε για 0% νοθεία έως το 2030.

    Πηγή: OT - In.gr

  • Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης
    Πυρηνική ενέργεια πρόκειται να αγοράσει η Google – Στόχος η ενδυνάμωση της τεχνητής νοημοσύνης

    Μία πρωτόγνωρη συμφωνία έκανε η Google, κατά την οποία πρόκειται να αγοράσει πυρηνική ενέργεια με στόχο να τροφοδοτήσει τα συστήματά της

    Σε μία πρωτόγνωρη συμφωνία προχώρησε η Google, κατά την οποία θα αγοράσει ενέργεια από ένα σύνολο μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.

    Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται με στόχο να παραχθεί ενέργεια για την ανάπτυξη στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

    Η συμφωνία που έκανε η Google

    Η εταιρεία έχει παραγγείλει την αξιοποίηση έξι ή επτά μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων από την Kairos Power της Καλιφόρνια. Το πρώτο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και τα υπόλοιπα μέχρι το 2035.

    Με την απόφαση αυτή η Google πιστεύει ότι θα παρέχει μία λύση χαμηλής παραγωγής άνθρακα στα κέντρα δεδομένων τους, τα οποία για την ορθή και αποτελεσματική τους λειτουργία απαιτούν μεγάλο όγκο ηλεκτρισμού, σύμφωνα με τον Guardian. Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξήσει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας.

    Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν κάνει η Microsoft και η Amazon, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την οικονομική συμφωνία της Google δεν έγιναν γνωστές.

    Τι αναφέρει η Google

    Ο Michael Terrell, ο ανώτερος υπεύθυνος για την ενέργεια και το κλίμα της Google, υποστήριξε ότι «το δίκτυο χρειάζεται νέες πηγές ηλεκτροδότησης για να υποστηρίξει τις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης που δίνουν ενέργεια στην επιστημονική πρόοδο, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες και οδηγώντας τον εθνικό ανταγωνισμό και την οικονομική ανάπτυξη».

    Ο υπεύθυνος συνέχισε λέγοντας πως, «η συγκεκριμένη τεχνολογία βοηθάει να επιταχυνθεί μία νέα τεχνολογία που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ενεργειακές ανάγκες καθαρά και αξιόπιστα και να ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για όλους».

    Πηγή: In.gr
  • Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα
    Google: Χάνει το προβάδισμα στο… googlάρισμα

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%

    Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.

    Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.

    Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.

    Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.

    Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Χάνει έδαφος η Google

    Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.

    Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.

    «Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.

    Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.

    «Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.

    Απαντήσεις και διαφημίσεις

    Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.

    Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”

    «Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».

    Λέξεις-κλειδιά TikTok

    Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.

    Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

    Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.

    Πηγή ΟΤ - In.gr

  • Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google
    Theft Detection Lock: «Μπλόκο» στους κλέφτες κινητών από την Google

    Η Google αναπτύσσει ένα νέο σύνολο χαρακτηριστικών με στόχο να καταστήσει λιγότερο εύκολο για τους κλέφτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σας.

    Η Google ξεκινά σταδιακά να διαθέτει μια τριάδα νέων χαρακτηριστικών προστασίας από κλοπή για συσκευές Android 10+ ενισχύοντας την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών και αποθαρρύνοντας τις επίδοξους κλέφτες.

    Ο Αμερικανικός κολοσσός επεκτείνει τη διάθεση των λειτουργιών Theft Detection Lock, Offline Device Lock και Remote Lock σε χρήστες Android σε όλο τον κόσμο.

    Τον Μάιο του 2024 η Google προανήγγειλε ένα νέο εργαλείο για τηλέφωνα που «τρέχουν» λογισμικό Android και πλέον ήρθε η ώρες της εφαρμογής στην πράξη.

    Οι τρεις νέες προσθήκες

    Αρχικά το Theft Detection Lock, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, αναγνωρίζει πότε ένα τηλέφωνο αρπάζεται από το χέρι του χρήστη με ανιχνευτή κίνησης και κλειδώνει αυτόματα και άμεσα την οθόνη αποτρέποντας την πρόσβαση σε εφαρμογές και δεδομένα.

    Το Offline Device Lock είναι ένα άλλο εργαλείο που κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν ο κλέφτης αποσυνδέσει το τηλέφωνο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στην αποτροπή της πρόσβασης στα δεδομένα ακόμα και όταν η συσκευή είναι εκτός σύνδεσης.

    Η τρίτη λειτουργία, το Remote Lock, επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν απομακρυσμένα το τηλέφωνό τους χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου οι χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν στο Find My Device χρησιμοποιώντας τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού τους Google.

    Ξεκίνησαν η διάθεση

    Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Reddit από τον δημοσιογράφο Mishaal Rahman, το Theft Detection Lock κυκλοφορεί επιτέλους σε ευρύτερη κλίμακα. «Μόλις έλεγξα το Xiaomi 14T Pro μου και παρατήρησα ότι έχω το Theft Detection Lock και το Offline Device Lock αλλά όχι το Remote Lock», έγραψε. «Κάποιοι χρήστες του Pixel στις ΗΠΑ μου λένε ότι έχουν Remote Lock αλλά όχι τα άλλα δύο». Πολλοί χρήστες απάντησαν ότι είχαν κάποιες ή όλες τις λειτουργίες.

    Η Google επιβεβαίωσε ότι οι τελικές εκδόσεις αυτών των λειτουργιών θα είναι διαθέσιμες σε περισσότερους χρήστες φέτος.

    Τι κάνει καθεμία από αυτές τις λειτουργίες:

    • Το Theft Detection Lock χρησιμοποιεί ένα μοντέλο μηχανικής εκμάθησης (AI) για να ανιχνεύσει σενάρια κλοπής.
    • Το Offline Device Lock κλειδώνει αυτόματα την οθόνη εάν το τηλέφωνο παραμένει αποσυνδεδεμένο από το διαδίκτυο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
    • Το Remote Lock επιτρέπει στους χρήστες να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους από απόσταση χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου τους.

    Η Google εξηγεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του τηλεφώνου σας για να παρακολουθεί τις «συνηθισμένες κινήσεις που σχετίζονται με την κλοπή». Το ποιες ακριβώς είναι αυτές οι κινήσεις δεν περιγράφονται λεπτομερώς αλλά πιθανότατα πρόκειται για ένα γρήγορο τράνταγμα ή τράνταγμα που ακολουθείται από ταχεία επιτάχυνση. Εάν το εργαλείο ανιχνεύσει αυτές τις κινήσεις, κλειδώνει αμέσως την οθόνη του τηλεφώνου σας.

    Πηγή: In.gr
  • To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο
    To Google Maps σε πάει πίσω στο… χρόνο

    Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας σε μία περιοχή για δεύτερη φορά αναρωτιέστε αν κάτι έχει αλλάξει στο τοπίο σε σχέση με το παρελθόν, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να μπείτε στο Google Maps!

    Η Google ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι επεκτείνει τη διαθεσιμότητα μίας δυνατότητας του Street View να προσφέρει τη δυνατότητα να δει κανείς πως ήταν ένα σημείο σε 80 χώρες -που υποστηρίζει η υπηρεσία- και στο παρελθόν.

    Η συγκεκριμένη δυνατότητα υπάρχει πλέον και για την Ελλάδα και ουσιαστικά σου επιτρέπει να κάνεις ένα μικρό ταξίδι πίσω στο χρόνο.

    Πως λειτουργεί η υπηρεσία

    Για όσους δεν γνωρίζουν το Street View είναι η έκδοση του Google Maps όπου περιηγείσαι σε μία περιοχή μέσα από 3D φωτογραφίες που έχουν τραβήξει τα περίφημα «οχήματα» με τις ειδικές κάμερες της Google. Αυτά τα οχήματα περνούν από την ίδια περιοχή κατά καιρούς οπότε οι φωτογραφίες είναι ούτως ή άλλως διαθέσιμες. Οπότε αν κάποιος/α επισκεφθεί στο Google Maps τηγέφυρα του Μόρνου κοντά στη Ναύπακτο και επιλέξει το Street View θα δει το σημείο όπως ήταν τον Νοέμβριο του 2022, όπως αναφέρεται στη σχετική σημείωση, καθώς τότε πέρασε από το σημείο το αυτοκίνητο της Google.

    Όμως, επιπλέον, μπορεί να επιλέξει το «δείτε περισσότερες ημερομηνίες» και να δει τις αντίστοιχες φωτογραφίες από τον Απρίλιο του 2019 και τον Νοέμβριο του 2011.

    Ταξίδια στο χρόνο

    Η Google διαθέτει περί τα 280 δισ. φωτογραφίες από τις περιηγήσεις των οχημάτων της, οπότε τώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει όλο αυτόν τον πλούτου των πληροφοριών που υπάρχει. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, πάντως, να αποτελεί και ένα πολύ ενδιαφέρον δείγμα για το τι μπορεί να αξιοποιηθεί από αυτό τον τεράστιο όγκο δεδομένων που υπάρχει εκεί έξω.

    H Google πάντως αρέσκεται στα ταξίδια στο χρόνο καθώς μία άλλη υπηρεσία στο Google Earth είναι το αποκαλούμενο Timelapse, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν πως αλλάζει η μορφή μίας πόλης κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αξιοποιώντας φωτογραφίες αρχείου που έχουν ψηφιοποιηθεί. Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο για κάποια ελληνική πόλη.

    Προφανώς για το Timelapse έχουν αξιοποιηθεί οι πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης της Google, οι οποίες χρησιμοποιούνται και σε άλλα πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, προκειμένου να αφαιρούνται τα σύννεφα από τις δορυφορικές φωτογραφίες που έχει το Google Maps και το Google Earth. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείται το Cloud Score+ AI μοντέλο που έχει αναπτύξει η Google, για την οποία οι εφαρμογές που σχετίζονται με τους χάρτες και τις τοποθεσίες εξελίσσονται σε μία εξαιρετικά σημαντική πηγή εσόδων. Ιδίως από τη στιγμή που το Google Maps έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την αναζήτηση ξενοδοχείων, εστιατορίων, καφέ και γενικότερα αποτελεί μία εναλλακτική μορφή αναζήτησης πληροφοριών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Γιατί Snapchat, TikTok και YouTube μπήκαν στο στόχαστρό της
    Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Γιατί Snapchat, TikTok και YouTube μπήκαν στο στόχαστρό της

    Τα αιτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Snapchat, το TikTok και το YouTube υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε, την Τετάρτη (2/10), πληροφορίες από το YouTube, το Snapchat και το TikTok σχετικά με τις παραμέτρους που χρησιμοποιούν οι αλγόριθμοί τους για να προτείνουν περιεχόμενο στους χρήστες και τον ρόλο τους στην ενίσχυση ορισμένων συστημικών κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τις εκλογές, την ψυχική υγεία και την προστασία των ανηλίκων.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), «αφορούν επίσης στα μέτρα των πλατφορμών για τον μετριασμό της πιθανής επιρροής των συστημάτων σύστασής τους στη διάδοση παράνομου περιεχομένου, όπως η προώθηση παράνομων ουσιών και η ρητορική μίσους, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

    Ακόμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι ζήτησε πρόσθετες πληροφορίες από το TikTok σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία για να εμποδίσει τους κακούς παράγοντες, προκειμένου να χειραγωγήσουν την εφαρμογή, με στόχο να μειώσει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογές και τον πολιτικό διάλογο.

    Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να παράσχουν τις ζητούμενες πληροφορίες έως τις 15 Νοεμβρίου, δήλωσε η Ε.Ε., και στη συνέχεια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πρόστιμα.

    Επισημαίνεται ότι η Ε.Ε. έχει ανοίξει στο παρελθόν διαδικασίες μη συμμόρφωσης στο πλαίσιο του DSA, ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες τους, όπως είναι το Facebook και το Instagram της Meta, η AliExpress και το TikTok.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Microsoft Copilot: Νέα εργαλεία AI για τις εφαρμογές του Office
    Microsoft Copilot: Νέα εργαλεία AI για τις εφαρμογές του Office

    Η νέα σειρά εργαλείων προσφέρει, ανάμεσα σε άλλα, τη δυνατότητα συνεργασίας με το Microsoft Copilot σαν να είναι «συνάδελφος»

    Η Microsoft ανακοίνωσε ένα ακόμα κύμα νέων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που προστίθενται στη σουίτα εφαρμογών παραγωγικότητας 365 – το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 700 ενημερώσεις και πάνω από 150 νέες δυνατότητες – με στόχο τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας.

    Η νέα σειρά εργαλείων προσφέρει, ανάμεσα σε άλλα, τη δυνατότητα συνεργασίας με το Copilot σαν να είναι «συνάδελφος», τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων από συνομιλίες, την ενεργοποίηση δυναμικής αφήγησης στο Power Point, καθώς ακόμα και τη δυνατότητα βαθύτερων αναλύσεων δεδομένων χωρίς να απαιτείται εξειδίκευση στο Excel.

    Microsoft Copilot για Excel

    Για όσους εργάζονται με δεδομένα και θέλουν να αποκομίσουν πραγματική αξία από αυτά, η απάντηση είναι το Microsoft Excel, το περιβάλλον για όλα τα επιχειρηματικά δεδομένα. Πλέον με την είσοδο του Copilot στο Excel, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να εργάζονται με δεδομένα που δεν έχουν καν μορφοποιηθεί ως πίνακας, όπως και η λειτουργία με κείμενο εκτός από αριθμητικά δεδομένα.

    Παράλληλα για πρώτη φορά η Microsoft συνδυάζει τη δύναμη της Python – μίας από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού για την επεξεργασία δεδομένων- με το Copilot στο Excel. Οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης συνδυάζονται με την ισχύ της γλώσσας προγραμματισμού για να προσφέρουν βαθύτερες αναλύσεις δεδομένων χωρίς να απαιτείται εξειδίκευση σε Python ή Excel.

    Ουσιαστικά, οποιοσδήποτε μπορεί να συνεργαστεί με το Copilot για να πραγματοποιήσει προηγμένες αναλύσεις όπως πρόβλεψη, ανάλυση κινδύνου, μηχανική μάθηση και οπτικοποίηση σύνθετων δεδομένων, χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα και χωρίς να απαιτείται η γνώση προγραμματισμού. Είναι σαν να προσθέτετε έναν εξειδικευμένο αναλυτή δεδομένων στην ομάδα σας.

    Copilot για PowerPoint

    Κανείς μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να φτάσει από μία ιδέα σε μία εντυπωσιακή παρουσίαση με ένα μόνο prompt. Τώρα με το Narrative Builder – ένα εργαλείο δημιουργίας αφήγησης – στο Microsoft Power Point, οι χρήστες μπορούν να αξιοποιούν το Copilot σαν συνεργάτη, δουλεύοντας μαζί του για τη δημιουργία ενός εξαιρετικά ικανοποιητικού πρώτου προσχέδιου μέσα σε λίγα λεπτά διατηρώντας φυσικά τον συνολικό έλεγχο της δημιουργικής διαδικασίας.

    Το Copilot ξεκινάει με την προτροπή κάθε χρήστη, και δημιουργεί ένα μενού με θέματα προς επεξεργασία και βελτίωση ώστε να δημιουργηθεί το πρώτο προσχέδιο. Στη συνέχεια ο χρήστης μπορεί να προσθέσει αρχεία από τα οποία το Copilot μπορεί να αντλήσει περιεχόμενο, ενώ παράλληλα με τον Brand Manager, έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει την εταιρική ταυτότητα και να διασφαλίσει ένα συνεπές αποτέλεσμα σε ότι αφορά το branding, με εγκεκριμένα υλικά και εικόνες που επικοινωνούν σωστά το ύφος της εταιρείας.

    Το Copilot στο Word μπορεί να ανατρέξει γρήγορα σε κάθε πληροφορία που προέρχεται από το διαδίκτυο όπως και σε δεδομένα από αρχεία Word, PowerPoint και PDF

    Τι αλλάζει για το Teams

    Στις Teams συναντήσεις σήμερα, υπάρχουν δύο σημαντικές συνομιλίες: αυτή που εκφωνείται και αυτή που λαμβάνει χώρο παράλληλα στο Chat. Το Copilot στο Teams μπορεί πλέον να ενώσει τις δύο αυτές συνομιλίες και να συνοψίσει όσα ακούγονται – τα ‘πρακτικά’ της συνάντησης – και όσα γράφονται στο Chat, προσφέροντας μία πλήρη εικόνα του τι συζητήθηκε. Οι χρήστες μπορούν να ρωτήσουν το Copilot αν υπήρχαν ερωτήσεις που έχασαν σε μία συνάντηση ή να ζητήσουν μια σύνοψη συναντήσεων στις οποίες δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν και αυτό μέσα σε δευτερόλεπτα, καθώς σαρώνοντας τι ειπώθηκε και τι πληκτρολογήθηκε μπορεί να δώσει πληροφορίες για αναπάντητες ερωτήσεις ή για τα κύρια θέματα της συνάντησης.

    Τι συμβαίνει με το Outlook

    Όλοι πλέον καλούνται καθημερινά να διαχειριστούν ένα υπέρογκο αριθμό email. Τώρα με το Prioritize My Inbox (ιεράρχηση εισερχομένων), το Copilot στο Outlook βοηθάει τους χρήστες να έχουν άμεση πρόσβαση στα πιο σημαντικά μηνύματα με βάση το περιεχόμενο και το ιστορικό τους όπως και το ιστορικό του χρήστη. Για παράδειγμα το νέο εργαλείο δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε π.χ. μηνύματα στα οποία ο χρήστης έχει ανταποκριθεί στο παρελθόν, ενώ προσδιορίζει τον ρόλο και το περιβάλλον του, όπως επίσης και το σε ποιους αναφέρεται ή με ποιους συνεργάζεται.

    Copilot για Word

    Οι χρήστες του Microsoft Word συχνά χρειάζονται να εισάγουν περιεχόμενο από άλλα αρχεία και εφαρμογές. Η αναζήτηση και η ενσωμάτωση αυτών των πληροφοριών συνήθως είναι χρονοβόρα και μπορεί να διακόψει τη διαδικασία γραψίματος. Το Copilot στο Word μπορεί να ανατρέξει γρήγορα σε κάθε πληροφορία που προέρχεται από το διαδίκτυο όπως και σε δεδομένα από αρχεία Word, PowerPoint και PDF, κρυπτογραφημένα έγγραφα αλλά και σε email και Teams συναντήσεις.

    Επιπλέον, μπορεί να ενσωματώσει τις πληροφορίες αυτές απευθείας στη ροή εργασίας, ώστε οι χρήστες να μπορούν να δημιουργήσουν γρήγορα ένα καλό προσχέδιο. Στο πλαίσιο της συνεχόμενης βελτίωσης του Copilot ως βοηθού σε κάθε εργασία, υπάρχει πλέον η δυνατότητα prompt για δυναμικό προβάδισμα στη δημιουργική διαδικασία όπως και η δυνατότητα παράλληλης συνεργασίας με το Copilot online, όσο οι χρήστες εστιάζουν σε συγκεκριμένες ενότητες του αρχείου που επεξεργάζονται.

    Το Copilot σε αριθμούς

    • Το Copilot βοηθάει ήδη από τις πιο μικρές μέχρι τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Συγκεντρώνοντας σχόλια από τους πρώτους 1000 πελάτες που χρησιμοποιούν Copilot, με στόχο τη διερεύνηση του αντίκτυπου του εργαλείου, καθώς και των σημείων προς βελτίωση, προχώρησε ήδη σε πάνω από 700 ενημερώσεις και πάνω από 150 νέες δυνατότητες. Οι απαντήσεις του Copilot είναι δύο φορές ταχύτερες κατά μέσο όρο, ενώ η ποιότητα των απαντήσεων έχει βελτιωθεί κατά 75%. Αθροιστικά η Microsoft έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο και καλύτερο κανάλι ανατροφοδότησης (feedback) σε σχέση με το AI, σε μια συνεχόμενη προσπάθεια βελτίωσης με βάση τη συμβολή των χρηστών.
    • Τους τελευταίους 18 μήνες, η συνεργασία με το Copilot έχει γίνει καθημερινή συνήθεια για τους ανθρώπους παγκοσμίως, βοηθώντας τους να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους γρηγορότερα, να πραγματοποιήσουν πιο στοχευμένες συναντήσεις, να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά και να εξορθολογήσουν τις επιχειρηματικές τους διαδικασίες.
    • Πάνω από 60% η αύξηση πελατών Copilot ανά τρίμηνο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν Copilot καθημερινά στη δουλειά διπλασιάστηκε.
    • Η επίδραση του Copilot γίνεται ακόμα πιο εμφανής μέσα από το δίκτυο συνεργατών μας που κάνει χρήση του βοηθού. Ανακοινώθηκε πρόσφατα πως η Vodafone έχει επενδύσει στο Copilot για 68.000 εργαζόμενους. Η Amgen το χρησιμοποιεί ήδη για την επιτάχυνση της έρευνας σε σπάνιες νόσους. Η Teladoc αναφέρει πως το προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών εξοικονομεί ήδη 5 ώρες την εβδομάδα με προβάδισμα σε προσχέδια απαντήσεων σε συχνές ερωτήσεις καταναλωτών. Η Finastra φτάνει από την ιδέα στην παραγωγή περιεχομένου 75% πιο γρήγορα ενώ αντίστοιχα στη Honeywell εξοικονομούν ήδη 1 ½ ώρα κατά μέσο όρο την εβδομάδα από τη χρήση Copilot σε συγκεκριμένες εργασίες.

    Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ RITCHIE B. TONGO

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο