Μήπως αποτελεί μια άσχημη παιδική ανάμνηση να προσπαθείτε να λύσετε μια άσκηση μαθηματικών στον πίνακα και να σας λούζει κρύος ιδρώτας από το άγχος; Σύμφωνα με μια πρόσφατη δημοσκόπηση ο εφιάλτης των μαθηματικών δεν τελειώνει στα μαθητικά χρόνια, αλλά προκαλεί άγχος και στην ενήλικη ζωή
Δεν είναι λίγοι όσοι θα ήθελαν να διαγράψουν από τη μνήμη τους την τραυματική εμπειρία εκμάθησης των μαθηματικών στο σχολείο. Φαίνεται, όμως, πως ο εφιάλτης των μαθηματικών δεν παραμένει μόνο στην παιδική ηλικία αλλά συνεχίζεται και στην ενήλικη ζωή.
Σύμφωνα με μια νέα δημοσκόπηση, που πραγματοποιήθηκε από μια βρετανική εταιρία επαγγελματικών υπηρεσιών και έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, το ένα τρίτο των ενηλίκων δηλώνει ότι τα μαθηματικά εξακολουθούν να τους προκαλούν άγχος. Μάλιστα, ένας στους πέντε νιώθει τόσο μεγάλο φόβο, που αυτός σωματοποιείται, προκαλώντας σωματική δυσφορία!
Στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση έλαβαν μέρος 3.000 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Εστιάζοντας ειδικότερα στα αποτελέσματα, διαπιστώθηκε ότι αρκετοί άνθρωποι μοιράζονται τον κοινό φόβο και το άγχος για την αριθμητική, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (29%) δηλώνει ότι προσπαθεί ενεργά να αποφεύγει οτιδήποτε έχει σχέση με αριθμούς και δεδομένα.
Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) παραδέχονται ότι σταμάτησαν να μελετούν μαθηματικά ήδη από το σχολείο, όταν πλέον δεν τους ήταν τόσο απαραίτητο μάθημα. Ωστόσο, το ένα τρίτο (34%) έχει φροντίσει να βελτιώσει τις δεξιότητές του μετά την αποφοίτησή του.
«Η ικανότητα χειρισμού των αριθμών δεν προορίζεται μόνο για τους μαθηματικούς, αλλά είναι μια βασική δεξιότητα που μας βοηθάει να πλοηγηθούμε στην καθημερινή ζωή – από την κατανόηση των επιτοκίων μέχρι τον υπολογισμό της αξίας των χρημάτων κατά τη διάρκεια των αγορών», αναφέρει σχετικά η Bina Mehta, πρόεδρος της εταιρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Όπως συμπληρώνει, «όσοι δεν έχουν αυξημένες μαθηματικές ικανότητες, είναι πιο ευάλωτοι στα χρέη, την ανεργία και την απάτη. Όπως υπογραμμίζει η έρευνά μας, ο αντίκτυπος στην ευημερία δεν μπορεί να υποτιμηθεί, ιδίως με φόντο την κρίση του κόστους ζωής».
Παρόμοιες δυσκολίες, όμως, αντιμετωπίζουν και οι γονείς, όταν έρχονται στη μοιραία θέση να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα μαθήματα του σχολείου και ειδικότερα με τα μαθηματικά. Μια διαφορετική μελέτη από το 2021 διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς γονείς (56%) δηλώνουν ότι αισθάνονται απελπισμένοι στην προσπάθειά τους να μελετήσουν μαζί με τα παιδιά τους.
Πηγή: ygeiamou.gr
Φωτογραφία: creativeart on Freepik