Υγεία

Πέντε σημάδια ότι είστε εργασιομανείς – Tρόποι να αφήσετε τη δουλειά έξω από το σπίτι

Πέντε σημάδια ότι είστε εργασιομανείς – Tρόποι να αφήσετε τη δουλειά έξω από το σπίτι

Μήπως είστε παντρεμένοι με τη δουλειά σας και την παίρνετε μαζί σας ακόμη και στο σπίτι, όταν επιστρέφετε από το γραφείο; Ένας business coach προτείνει στρατηγικές διαχείρισης της εργασιομανίας ώστε να αποτραπούν οι καταστροφικές της συνέπειες

Για τους ανθρώπους που έχουν «παντρευτεί» τη δουλειά τους και φέρουν την εργασιομανία ως παράσημο μίλησε στο Femail ο Andy Brown, business & leadership coach από το Ντόρτσεστερ, παραθέτοντας τα αναγνωριστικά σημάδια μιας κατάστασης με βαρύ κόστος για τις προσωπικές σχέσεις αλλά και τη σωματική και ψυχική υγεία.

«Πολλοί άνθρωποι δεν θα παραδεχθούν ποτέ ότι είναι “εργασιομανείς”, αλλά τα σημάδια είναι εκεί. Συχνά, είναι ο περίγυρός τους που το βλέπει πιο καθαρά -ο σύντροφος που μένει να μεγαλώνει μόνος τα παιδιά κάθε βράδυ ή οι φίλοι που δεν στέλνουν πλέον μηνύματα γιατί ήδη ξέρουν ότι η απάντηση θα είναι “όχι απόψε, πρέπει να δουλέψω”» εξηγεί.

Πέρα από τα χαρακτηριστικά της εργασιομανίας, ο ίδιος προτείνει οκτώ τρόπους διαχείρισης του προβλήματος, προτού οι κατεστραμμένες σχέσεις και οι κρίσεις πανικού, όταν πια η κατάσταση είναι στα όρια, γίνουν πραγματικότητα.

Εδώ, αποκαλύπτει τα πέντε κύρια σημάδια ότι είσαι εργασιομανής, μαζί με οκτώ τρόπους για την αντιμετώπιση του προβλήματος, ώστε να μπορείς να ζήσεις τη ζωή σου με περισσότερη ισορροπία.

5 σημάδια εργασιομανίας

  • Τιμωρητικά ωράρια: Η εργασία μέχρι αργά το βράδυ και τα σαββατοκύριακα είναι ξεκάθαρο σημάδι εργασιομανίας. Πολύ συχνά, τα ωράρια αυτά συνεπάγοντα θυσία ύπνου και προσωπικού χρόνου.
  • Αδυναμία αποσύνδεσης: Η αδυναμία χαλάρωσης ή η σκέψη της δουλειάς ακόμα και στον ελεύθερο χρόνο. Μπορεί να οδηγήσει σε κρίσεις άγχους, αϋπνία και, τελικά, σε εξουθένωση.
  • Δυσκολίες στην προσωπική ζωή: Συνήθης συνέπεια του «γάμου με τη δουλειά» είναι να παραμελούνται οι σχέσεις και τα χόμπι.
  • Συνεχές άγχος: Το χρόνιο άγχος, η κόπωση και η εξουθένωση είναι κοινά στους εργασιομανείς. Τα σωματικά συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν στομαχικές διαταραχές και μυϊκή ένταση (στρες), ενώ τα ψυχικά περιλαμβάνουν δυσκολία συγκέντρωσης και συνεχή ανησυχία.
  • Αίσθημα ενοχής για το διάλειμμα: Από τις ισχυρότερες ενδείξεις της εργασιομανίας είναι το άγχος ή ενοχές του ατόμου επειδή κάνει διάλειμμα ή χρήση της ετήσιας άδειάς του. «Μπορεί να δουλεύετε κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού και να τρώτε στο γραφείο επειδή φοβάστε να κάνετε διάλειμμα» σημειώνει ο Brown.

Στρατηγικές αντιμετώπισης

  1. Αναγνωρίστε πότε φτάνετε στα όριά σας: Οι εργασιομανείς συχνά θυσιάζουν την υγεία τους για την επαγγελματική επιτυχία. Αναγνωρίζοντας πότε σας κατατρύχει το άγχος, μπορείτε να ξεκινήσετε αλλαγές για να αποφύγετε την εξουθένωση. «Η επίγνωση των συναισθηματικών σας ορίων επιτρέπει να εντοπίσετε ανθυγιεινές συνήθειες και να κάνετε άμεσα μικρές αλλαγές» εξηγεί.
  2. Εντοπίστε τα κίνητρα: Εντοπίζοντας τη μηχανή που τροφοδοτεί την εργασιομανία, όπως η ανάγκη για έλεγχο ή το αίσθημα καθήκοντος, μπορείτε να διαχειριστείτε αυτές τις συμπεριφορές και να μειώσετε την υπερεργασία.
  3. Προτεραιοποιήστε την υγεία: «Οι εργασιομανείς πρέπει να αρχίσουν να εκτιμούν τον ύπνο, την ξεκούραση και την ψυχαγωγία ως μέσα για να κάνουν την καλύτερη δουλειά τους» συμβούλευσε ο Brown.
  4. Απορρίψτε τον μύθο της «σκληρής δουλειάς»: Η πεποίθηση ότι πρέπει πάντα να αγωνίζεστε σκληρά για την επιτυχία βλάπτει, επισημαίνει ο ειδικός. «Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να κάνετε περισσότερα με λιγότερη προσπάθεια, αν μπορέσετε να “σπάσετε” τις συνηθισμένες μεθόδους εργασίας» ανέφερε ο Brown, φέροντας ως παράδειγμα την ανάθεση καθηκόντων.
  5. Ισορροπημένη ενσυναίσθηση: Ενώ η ενσυναίσθηση είναι πολύτιμη, δεν πρέπει να προκρίνεται έναντι της ευημερίας. «Αποφύγετε τις υπερβολές στη δέσμευση για να υποστηρίξετε συναδέλφους αν νιώθετε ότι σας επηρεάζει αρνητικά».
  6. Παρατηρήστε τις συμπεριφορές των άλλων: Αναγνωρίστε ότι όλοι έχουν καλές και κακές μέρες, για να μπορέσετε να συμβάλετε στη διαμόρφωση ενός υγιέστερου εργασιακού περιβάλλοντος και να μειώσετε το συλλογικό άγχος.
  7. Ακούστε τους αγαπημένους σας: Ρωτήστε τους αγαπημένους σας πώς τους επηρεάζουν οι εργασιακές σας συνήθειες. Τα σχόλιά τους μπορεί να σας παρακινήσουν για θετικές αλλαγές. «Οι δύσκολες συζητήσεις μπορεί να γίνουν το κίνητρο που χρειάζεστε για να κάνετε ουσιαστικές αλλαγές» τόνισε ο Brown.
  8. Θέστε στόχους πέραν των επαγγελματικών: Προσδιορίστε τι εκτιμάτε πέραν της δουλειάς. Εφαρμόστε τις εργασιακές σας δεξιότητες, όπως η τακτικότητα και η συγκέντρωση, σε προσωπικές ή συλλογικές δραστηριότητες που συντείνουν στην ευημερία σας.

«Όλοι μπορούν να είναι επιτυχημένοι στη δουλειά τους χωρίς να καταλήξουν εργασιομανείς και να θυσιάσουν την ψυχική και σωματική τους υγεία» κατέληξε ο Μπράουν.

Πηγή: Ygeiamou.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup