Δύο νέες αιτήσεις για ευρεσιτεχνίες κατέθεσε η Mazda, οι οποίες αφορούν ένα νέο περιστροφικό κινητήρα με turbo. Αν μπει στην παραγωγή θα εξοπλίζουν την νέα γενιά των RX-7 και RX-8, που όλοι περιμένουμε.
Η Mazda είναι η μόνη εταιρία, η οποία κρατά (στην γκάμα της) και εξελίσσει τους Wankel κινητήρες. Επίσης δεν έχει κρύψει την επιθυμία της να παρουσιάσει ένα sport μοντέλο με rotary μοτέρ όταν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ρύπων αλλά και οικονομίας. Οι τελευταίες αιτήσεις για τα πνευματικά δικαιώματα στα προτεινόμενα σχέδια/λύσεις (πατέντες) που κατέθεσε δείχνουν πως έφτασε στον στόχο της.
Οι εικόνες του νέου κινητήρα δείχνουν πως έχει νέα πλευρική έξοδο καυσαερίων για την καλύτερη ροή τους, ενώ το turboείναι φτιαγμένο ειδικά για αυτό το μοτέρ. Βελτιωμένα είναι και τα επίπεδα των ρύπων αλλά και η κατανάλωση καυσίμου. Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τους περιστροφικούς κινητήρες να χρησιμοποιούνται ως υποστηρικτικοί ή για λύσεις ανάγκης στα ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα. Όμως στις αιτήσεις ευρεσιτεχνίας δεν παρουσιάστηκαν μαζί με άλλα μοτέρ.
Έτσι ίσως γίνουν πραγματικότητα οι ελπίδες μας για παραγωγή του RX-Vision Concept (του 2015) για τον εορτασμό της επετείου των 100 χρόνων της Mazda το 2020. Άλλωστε ο διευθυντής του τμήματος και εξέλιξης Kiyoshi Fujiwara είχε δηλώσει τον Οκτώβριο του 2017, ότι το πρωτότυπο θα βγει στην παραγωγή όταν ο rotary κινητήρας είναι έτοιμος.