Το 1989, η Toyota ανακοίνωσε επίσημα την ίδρυση της Lexus ως μια προσπάθεια να δημιουργήσει μια νέα σειρά αυτοκινήτων που θα ανήκουν στην πολυτελή κατηγορία, με πρώτο δείγμα το LS 400, ένα αυτοκίνητο που προκάλεσε μεγάλη εντύπωση.
Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια της Toyota να δημιουργήσει ένα πολυτελές όχημα. Το είχε πράξει ήδη από το 1967 με την παρουσίαση του Century, ενός μεγάλων διαστάσεων σεντάν μοντέλου.
Βεβαίως, τότε κανείς δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία σε μια ιαπωνική εταιρεία η οποία κατασκεύαζε μικρά αυτοκίνητα και προσπαθούσε να βρει τη θέση της στην αγορά.
Πάντως, η Toyota διατήρησε το εν λόγω μοντέλο στο πέρασμα των δεκαετιών ως μια ιδιαίτερη κατασκευή περιορισμένης παραγωγής. Το Century είναι χειροποίητο και συναρμολογείται από εξαιρετικά έμπειρους εργαζόμενους της εταιρείας, οι οποίοι επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια.
Αυτοί έχουν μοναδικές δεξιότητες και θεωρούνται η ελίτ στο σύνολο των εργαζομένων της Toyota και Lexus. Συνολικά, οι μόλις 40 έχουν την εντολή να προσφέρουν το καλύτερο. To αποτέλεσμα σε κάθε Century είναι σαφώς ανώτερο από οποιοδήποτε πολυτελές μοντέλο της δεύτερης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει όριο χρόνου για την κατασκευή ενός Century. Όσοι απασχολούνται στη διαδικασία μπορούν να συνεργάζονται μεταξύ τους, να ρωτούν συμβουλές και να αποσυναρμολογούν ξανά και ξανά ένα τμήμα του οχήματος μέχρι να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Για παράδειγμα, για να τοποθετηθεί μία βίδα μπορεί να χρειαστεί δωδεκαπλάσιο χρονικό διάστημα από αυτό που κάνει ένας άλλος εργαζόμενος σε ένα αυτοκίνητο της Toyota ή της Lexus.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικάνικου μέσου Forbes, τα στελέχη της Toyota εξετάζουν το ενδεχόμενο να μετατρέψουν το Toyota Century σε ονομασία εταιρείας.
Το οικονομικό έντυπο επικαλείται ως πηγή ένα στέλεχος της εταιρείας, το οποίο θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, που είχε μία συνομιλία με τον δημοσιογράφο κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Εάν, τελικά, ληφθεί η απόφαση για την ίδρυση της Century, τα αυτοκίνητά της θα είναι σαφώς ποιοτικότερα από αυτά της Lexus. Τέλος, θυμίζουμε ότι πέρυσι τον Σεπτέμβριο η Toyota παρουσίασε το καινούργιο Century, το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία του είναι SUV και όχι sedan.