Με κομψή εμφάνιση, σύγχρονο και premium διάκοσμο, fun-to-drive χαρακτήρα και χαμηλό κόστος χρήσης, τα ηλεκτρικά e-208 και e-2008 αποτελούν δύο από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς.
Αδιάψευστοι μάρτυρες οι πωλήσεις τους που κατατάσσουν την Peugeot ως μία από της ηγέτιδες δυνάμεις στο πεδίο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Άξιοι εκπρόσωποί της το e-208 και το «Ελληνικό Car of the Year», e-2008. Ας συστηθούμε, λοιπόν, μαζί τους.
Έρωτας με την πρώτη ματιά. Το e-208 ακολουθεί ευλαβικά τη σχεδιαστική γλώσσα της κομψής συμβατικής έκδοσης, εμπλουτίζοντας την εμφάνισή του με το μονόγραμμα “e” που προδίδει την ηλεκτρική του υπόσταση. Τα γυαλιστερά μαύρα τόξα των φτερών, οι ζάντες αλουμινίου 17’’ κομμένες με ακρίβεια διαμαντιού και τα κάθετα led φώτα ημέρας που παραπέμπουν σε δόντια λιονταριού δημιουργούν ένα –πανθομολογούμενος- εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το στιλ απογειώνει και η μαύρη φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της θύρας του πορτπαγκάζ και ενώνει τα φώτα με τις 3 νυχιές.
Άκρως θελκτική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, παρουσία πολυτελούς επένδυσης με αλκαντάρα και ύφασμα. Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το πρωτοποριακό i-Cockpit με νέες επιπλέον λειτουργίες για τις ηλεκτρικές ανάγκες του e-208, μεταξύ των οποίων ένδειξη για το πρόγραμμα οδήγησης -Eco, Normal ή Sport-και για το επίπεδο αυτονομίας, τεχνολογικά γραφήματα πληροφοριών που απεικονίζουν τη λειτουργία της κίνησης σε πραγματικό χρόνο, κ.ά.
Στην καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος του e-208 βρίσκεται ένας εξελιγμένος ηλεκτροκινητήρας με των 130ίππων και 260 Νm ροπής. Με τη βύθιση του ποδιού στο πεντάλ γκαζιού, η μέγιστη ροπή απελευθερώνεται ακαριαία, κάτι που συνδράμει αποφασιστικά στην επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα. Μία επίδοση κορυφαία για την κατηγορία του, που το προσδίδει δυναμικά χαρακτηριστικά σπορ μοντέλου.
Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί κίνηση από μια μπαταρία μεγάλης ενεργειακής χωρητικότητας που φτάνει τις 50 kWh. Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο των επιβατών και καλά προστατευμένη για το ενδεχόμενο σύγκρουσης.
Η Peugeot συμπληρώνει την ηλεκτρική της διάταξη με ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης της μπαταρίας, έτσι ώστε αυτή να βρίσκεται πάντα στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας είτε για το ταξίδι είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτισή της. Τα 340 χλμ. αυτονομίας απαλλάσσουν τον οδηγό από το άγχος της αυτονομίας και η 8ετής εγγύηση (ή 160.000 χλμ. για το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας) εφησυχάζουν πλήρως τον οδηγό.
Η Peugeot προσφέρει το e-208 σε δύο εκδόσεις σε ό,τι αφορά τους on-board φορτιστές. Μία με 7,4 kW και μία με 11,0 kW. Σε οικιακή πρίζα η φόρτιση διαρκεί 16 ώρες, όταν σε wallbox ισχύος 11 kW απαιτούνται 7,5 ώρες. Ο απαιτούμενος χρόνος μπορεί να συρρικνωθεί στα μόλις 30 λεπτά (για το 0-80%) εφόσον επιλεχθεί ταχυφορτιστής ισχύος 100 kW DC.
Peugeot e-2008
Η ηλεκτρική έκδοση του Ελληνικού Car of The Year με δάφνες σχεδιαστικής πρωτοτυπίας και premium αισθητικής διεκδικεί το e-2008, που κληρονομεί τη σχεδιαστική πρωτοπορία της Peugeot. Η εμφάνιση του προσδίδει κύρος και αισθητική υπεροχή, ενώ το σύγχρονο οπλοστάσιό του υπόσχεται μηδενικές εκπομπές ρύπων, χαμηλά λειτουργικά έξοδα και εντυπωσιακές επιδόσεις.
Το Εco για τη βέλτιστη αξιοποίηση της αυτονομίας, το Normal για ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και την απόδοση, και το Sport όπου ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει το maximum για κορυφαίες επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά. Σύμμαχος αυτών των προγραμμάτων και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, σε δύο στάδια ισχύος, με το πιο έντονο να επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με ένα μόνο πεντάλ (χωρίς την ανάγκη χρήσης του φρένου).
Περνώντας στο εσωτερικό, πέρα από τη διάχυτη αύρα πολυτέλειας, γίνεται εμφανής και η αφθονία χώρων. Η ευχέρεια κινήσεων για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ιδιαίτερα μεγάλη, και τα 405 λτ. (έως 1.015 με αναδίπλωση) του χώρου αποσκευών είναι κορυφαία.
Μην ξεχνάμε πως τα ηλεκτρικά ξεχωρίζουν και για τους παρακάτω λόγους:
– Οικονομικές μετακινήσεις: Χάρη στη χαμηλή τιμή του ρεύματος σε σύγκριση με εκείνη των ορυκτών καυσίμων.
– Ελάχιστα λειτουργικά έξοδα: Εξαιτίας της μικρότερης συχνότητας βλαβών και των χαμηλότερων εξόδων για σέρβις που απαιτούν οι ηλεκτροκινητήρες.
– Απεριόριστη πρόσβαση: Τα ηλεκτρικά μπορούν να κινούνται σε πολλές «πράσινες» περιοχές, οι οποίες είναι απαγορευτικές για τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Peugeot 3008 Hybrid
Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε, πως πέρα από αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά, οι Γάλλοι διαθέτουν στην γκάμα τους και το πολύ ικανό plug-in υβριδικό 3008, που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Στην “απλή”, Hybrid, υπάρχει ο βενζινοκινητήρας 1,6 λτ. PureTech των 181 PS που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 81kW στον εμπρός άξονα, με τη συνδυαστική απόδοση να φθάνει στους 225 ίππους.
Η δεύτερη είναι η τετρακίνητη Hybrid4 όπου το θερμικό μοτέρ αποδίδει 200 ίππους, και πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες των 81 kW, έναν σε κάθε άξονα. Συνδυαστικά παράγονται 300 ίπποι που αποτελούν εχέγγυο για δυναμικές επιδόσεις. Του λόγου το αληθές αποδεικνύει η ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ. Αμφότερες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με το εξαιρετικό σε απόδοση και αμεσότητα αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των 8 σχέσεων και ενσωματώνουν μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh, η οποία προσφέρει έως και 59 χλμ.
Τέλος, η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot προσφέρει πολλές και σημαντικές υπηρεσίες και after sales παροχές, δείχνοντας έμπρακτα πως μεριμνά για τις ανάγκες του πελάτη, ακόμα και μετά την αγορά του οχήματος.