H Audi επιβεβαιώνει τις φήμες που αναφέρουν ότι το επόμενης γενιάς R8 θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικό μοτέρ.
Τα τελευταία χρόνια, η Audi είχε αναφέρει μέσα σε ανύποπτες στιγμές ορισμένες πληροφορίες σχετικά με το σύστημα κίνησης του supercar μοντέλου της R8.
Οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας δεν είχαν απορρίψει την ιδέα της αμιγούς ηλεκτρικής εκδοχής, κάτι που επιβεβαιώνεται και επισήμως δια στόματος της Linda Kurz της επικεφαλής τμήματος marketing της Audi. Πιο συγκεκριμένα η Kurz ανέφερε πως, «η εταιρεία θα μεταμορφώσει τα R» αλλά αυτό είναι που δεν θα γίνει άμεσα, για παράδειγμα μέσα στο 2022.
Επίσης πρόσθεσε ότι αυτός είναι ένας στόχος για την επόμενη δεκαετία, αν και δεν διευκρίνισε ποιος ή πως θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του R8. Η Audi έχει εκφράσει τις ανησυχίες της σχετικά με το εάν η τεχνολογία των μπαταριών είναι αρκετά ώριμη για να υποστηρίξει ένα σωστό σπορ αυτοκίνητο αλλά λογικά, θα υπάρξει τεράστια πρόοδος τα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς το κόστος των ηλεκτρικών συνεχώς συμπιέζεται ενώ παράλληλα η απόδοσή τους αυξάνεται.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2021 12:08
Η Audi κλείνει τον κύκλο του εικονικού R8, κατασκευάζοντας το τελευταίο μοντέλο στη Γερμανία.
Η Audi ολοκλήρωσε έναν σημαντικό κύκλο στην ιστορία της, ρίχνοντας μετά από 17 ολόκληρα χρόνια και δύο γενεές τίτλους τέλους στο supercar μοντέλο της, το αγαπημένο μας R8
Έτσι, το τελευταίο μοντέλο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Bollinger Hofe στη Γερμανία και βαμμένο σε χρώμα Vega Yellow είναι γεγονός.
Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για το R8 αυξήθηκε σημαντικά (+49% για το 2023) από την στιγμή που η Audi ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγής του, παρέμεινε το αυτοκίνητο με τις λιγότερες πωλήσεις στην γκάμα της εταιρείας.
Μάλιστα η Audi καθυστέρησε αρκετά να σταματήσει την παραγωγή του καθώς αποφάσισε να δεχτεί τις τελευταίες παραγγελίες των συλλεκτών που ήθελαν να βάλουν ένα R8 στο γκαράζ τους.
Το τελευταίο R8 παρόλα αυτά δε θα καταλήξει στα χέρια κάποιου ιδιοκτήτη, αλλά θα τοποθετηθεί στο μουσείο της Audi στο Ίνγκοσταντ. Είναι εξοπλισμένο με τον V10 κινητήρα των 5,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 602 ίππους και είναι σε θέση να πετύχει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική του ταχύτητα, αυτή αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα.
Ποιο θα είναι το μέλλον του R8; Μάλλον, δε θα υπάρξει κανένα μέλλον για το supercar της Audi, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής δεν σκοπεύει να κατασκευάσει κάποιον αντικαταστάτη στο άμεσο μέλλον.
Το μοναδικό πράγμα που ίσως δούμε από την Audi είναι κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό supercar που θα ακολουθεί την κληρονομιά του R8.
Ο βελτιωτής VF Engineering εξελίσσει το Audi R8 δίνοντάς του εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Μπορεί το Audi R8 να αποδίδει στην ισχυρότερη εκδοχή του 620 ίππους, αλλά αυτό δεν πτόησε τους μηχανικούς της VF Engineering να αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την μέγιστη ισχύ του V10 μηχανικού συνόλου.
Το R8 άλλαξε περισσότερο τα δεδομένα για την Audi. Η γερμανική εταιρεία είχε ήδη διαμορφωμένη μια πολύ καλή σπορ εικόνα αλλά με αυτό το μοντέλο ενεπλάκη σε μια κατηγορία στην οποία δεν πήγαινε το μυαλό κάποιου, αυτή των supercars.
Με τη βοήθεια της Lamborghini, τα στελέχη της Audi αποφάσισαν τη δημιουργία και παρουσίασαν το 2006 το R8, το οποίο βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα της Gallardo. Το 2015 παρουσιάστηκε η 2η γενιά του R8 και αργότερα ήρθε η κορυφαία έκδοση «Performance» στην οποία ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας των 5,2 λίτρων αποδίδει 620 ίππους.
To R8 αποδείχτηκε ένα αγαπημένο όχημα και για τους βελτιωτές, καθώς ο κινητήρας του επιτρέπει την παρέμβασή τους και την εφαρμογή των ιδεών τους ώστε να αυξηθεί η απόδοσή του
Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του βελτιωτικού οίκου VF Engineering. Οι άνθρωποι της εταιρείας με έδρα την Καλιφόρνια προσθέτουν στον V10 έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή τύπου «Roots», ο οποίος είναι της Eaton και αυξάνει την ισχύ στους 842 ίππους και τη ροπή στα 850 Nm.
Το κιτ βελτίωσης με κωδική ονομασία «VF8XX» περιλαμβάνει εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού, υδρόψυκτη πολλαπλή εισαγωγή και χωριστό δοχείο υγρού. Επίσης, υπάρχει σύστημα το οποίο αποτρέπει την αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα όταν ο οδηγός κινείται με σταθερή ταχύτητα, χωρίς να πιέζει έντονα το δεξί πεντάλ.
Τέλος, όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να ζητήσει να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του καπάκι στην κεφαλή του κινητήρα και της εισαγωγής το οποίο να είναι βαμμένο στο χρώμα που επιθυμεί.
Το Audi R8 θα κλείσει το κεφάλαιο των θερμικών κινητήρων με την πιο σκληροπυρηνική έκδοση που είχε ποτέ.
Το τέλος της παρούσας γενιάς του Audi R8 θα σημάνει και το τέλος των θερμικών κινητήρων για το εντυπωσιακό supercar της Audi το οποίο όπως έχει ήδη γίνει γνωστό θα κάνει το επόμενο βήμα του στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Ωστόσο το τέλος αυτού το κεφαλαίου θα είναι άκρως εντυπωσιακό καθώς ενισχύονται οι φήμες που μιλούν για τη δημιουργία μιας αποχαιρετιστήριας έκδοσης, με ακόμα πιο δυναμικό ύφος.
Αφορμή αποτέλεσαν δηλώσεις του Διευθυντή της Audi Sport Gmbh, Sebastian Grams, ο οποίος σε συνέντευξη στο Βρετανικό Top Gear ανέφερε πως θα έρθουν περισσότερα πάνω στην υφιστάμενη πλατφόρμα του R8.
Το μοντέλο που θα ρίξει την αυλαία φημολογείται πως θα ονομάζεται R8 GT και φαίνεται πως θα πλεονεκτεί στους τομείς των επιδόσεων, της ισχύος και της δυναμικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, δεν θα προκαλέσει έκπληξη αν θα προορίζεται για αποκλειστική χρήση στην πίστα, κάτι που θα σημάνει την υιοθέτηση πολλών αεροδυναμικών βοηθημάτων από τις αγωνιστικές εκδόσεις του R8 (GT2, GT3, GT4), πιο σφιχτή ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα και φυσικά μειωμένο βάρος.
Καρδιά της νέας έκδοσης θα αποτελεί φυσικά ο V10 των 5.204 κ.εκ. που πιθανότητα θα δίνει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, ενισχύοντας έτσι τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ωστόσο δεν υπάρχουν πληροφορίες για το αν θα υπάρξει κάποια αύξηση της απόδοσης πάνω από τους 620 PS της έκδοσης Performance. Πιθανότατα η πρεμιέρα της νέας έκδοσης να γίνει μέσα στην άνοιξη του 2022 και θα πωλείται μέχρι το 2023 οπότε θα κλείσει η αυλαία του τρέχοντος μοντέλου.
Σύμφωνα με πηγές μέσα από το εργοστάσιο το νέας γενιάς Audi R8 θα διαθέτει μοτέρ υβριδικής τεχνολογίας, χωρίς να αποκλείεται και μία ηλεκτρική έκδοση.
Οι δηλώσεις του διευθυντή marketing της Audi, Hildegard Wortmann, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για την επόμενη γενιά, να μην διαθέτει τον ίδιο κωδικό με το τωρινό μοντέλο (R8), αλλά να φέρει νέα ονομασία.
Ο Wortmann επιβεβαίωσε ότι το νέο R8 δεν αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο διάστημα αλλά πάλι, δεν θα αργήσει και πολύ. «Το R8 είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για τη μάρκα μας. Ως τέτοιο όμως, δεν είναι απαραίτητο να μείνει πιστό στις βασικές του προδιαγραφές για να συνεχίσει και στο μέλλον να είναι εμβληματικό. Διάδοχός του, δεν θα είναι απλά ένα R8 με ηλεκτροκινητήρα. Πρέπει να είναι R8 αλλά διαφορετικό».
Αυτά δήλωσε ο Wortmann σε πρόσφατη συνέντευξή του, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και για αλλαγή ονόματος στη μελλοντική εκδοχή του Γερμανικού supercar. Ωστόσο, από τη Γερμανία έρχεται μια είδηση που μόνο ως καλή μπορεί να χαρακτηριστεί για τους οπαδούς του μοντέλου αλλά και της μάρκας γενικότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από έγκυρα μέσα, θα πρέπει να περιμένουμε τη νέα γενιά του μοντέλου μέσα στο 2023.
Μπορεί να μην έχουμε επιβεβαιωμένες πληροφορίες που να αφορούν στο μοντέλο και τα χαρακτηριστικά του αλλά οι προβλέψεις κάνουν λόγο για κάποιες λεπτομέρειες που θα είχαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να τις βλέπαμε να υλοποιούνται. Σύμφωνα με την ίδια πηγή λοιπόν, το R8 του 2023 πιθανότατα θα χρησιμοποιεί τον V8 των 4,0 λίτρων, κάτι που αυτομάτως σημαίνει πως η ατμοσφαιρική υπόσταση θα είναι παρελθόν για το μοντέλο. Το μοτέρ αυτό το έχουμε δει σε πολλά αυτοκίμνητα του Ομίλου VW, όπως είναι κάποια από τα RS της Audi αλλά και η Lamborghini Urus και με μια τέτοια εφαρμογή, θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για να αλλάξει ύφος και να στρίψει προς ένα υβριδικό μέλλον και η Lamborghini με τα δικά της μοντέλα.
Σύμφωνα με το ίδιο «προφητικό» δημοσίευμα, το R8 του 2023 θα είναι υβριδικό λοιπόν και η απόδοσή του θα φτάνει τους 700 ίππους. Αναφορικά με την αισθητική του, η Audi μας έχει δώσει κάποιο «στίγμα» για το πώς θα μπορούσε να «κινηθεί» σχεδιαστικά, με το πρωτότυπο PB18 e-Tron που έχουμε στις φωτογραφίες. Σίγουρα πάντως, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη πρόταση από την Audi, μια και θεωρούμε δεδομένη την παρουσία της στην κατηγορία.
Ένας πύραυλος σε έκδοση supercar με αδιανόητες επιδόσεις
Εδώ και 3 σχεδόν δεκαετίες, η Hennessey Performance Engineeringπαίρνει ήδη λαμπρά supercars και τα φτάνει σε επιδόσεις και τεχνικά ύψη που δεν θα μπορούσαν ενδεχομένως να φανταστούν ούτε καν οι κατασκευαστές τους.
Όταν μιλάμε για ακραίες ανακατασκευές και αισθητικές υπερβολές, η Hennessey δεν έχει δεύτερό της στον κόσμο.
Κι ενώ ο οίκος βελτιώσεων από το Τέξαςασχολείται συνήθως με αμερικανικά sports cars, μια στο τόσο βάζει στο χέρι και τα καμάρια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Hennessey κράτησε τον αρχικό V10 των 5,2 λίτρων, του χάρισε ωστόσο δύο καινοτόμα turbochargersκαι μια σειρά από αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη που είχαν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην απόδοση της μηχανής.
Ο ανακατασκευασμένος κινητήρας αποδίδει πλέον άλλα… 350 άλογα, από τους 562 αρχικούς ίππους, καταλήγοντας στο αστρονομικό νούμερο των 912 αλόγων (στις 7.400 rpm).
Η κτηνώδης ιπποδύναμη στέλνει το HPE 900 από τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα!
Όσο για την τιμή του πακέτου αναβάθμισης, η Hennessey θέλει 79.500 δολάρια (73.000 ευρώ) για να μετατρέψει το R8 σε HPE 900, εκεί που ένα R8 κυμαίνεται στα 155.000 ευρώ…