Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2022 15:28

Τέλος εποχής για τα Dodge Challenger και Charger

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με την κυκλοφορία επετειακών εκδόσεων των Charger και Challenger R/T η Dodge σηματοδοτεί το τέλος των κλασσικών muscle cars με τους V8 κινητήρες.

Ίσως δεν υπάρχουν τυπικότερα muscle cars από τα Dodge Charger και Challenger R/T, όπως αυτά ορίζονται στην αμερικανική αυτοκινητική κουλτούρα. Πλέον, το μέλλον τους διαγράφεται ηλεκτρικό και αυτό σημαίνει την οριστική αποπομπή ενός από τα βασικότερα στοιχεία τους: του V8 κινητήρα.

Τα στελέχη της Dodge έχουν αποφασίσει να σταματήσουν την παραγωγή των παρόντων μοντέλων εντός του 2023. Για τον λόγο αυτό θα δημιουργήσουν επτά διαφορετικές επετειακές εκδόσεις τους, οι οποίες προσδιορίζονται με τον χαρακτηρισμό «Last Call Special Edition». Όπως έγινε γνωστό, κάθε μία από αυτές θα κατασκευαστεί μόνο σε 1.000 αριθμημένες μονάδες.

Η πρώτη είναι το Challenger Shakedown R/T με το οποίο η αμερικανική εταιρεία αποτίνει φόρο τιμής στο ομώνυμο πρωτότυπο που παρουσίασε το 2016 στην έκθεση «SEMA» («Specialty Equipment Market Association»). Έτσι, στο καπό του θα υπάρχει το προεκτείνον άνοιγμα για την εισαγωγή αέρα και το αμάξωμά του διατρέχεται από μαύρες και κόκκινες γραμμές.

Εκτός αυτών, το Challenger Shakedown R/T θα διατίθεται με ειδικά σχεδιασμένους τροχούς ελαφρού κράματος διάστασης 20 ιντσών, φρένα της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός (με κόκκινο κάλυμμα), καθώς και το εκσυγχρονισμένο εμπορικό σήμα στη μάσκα του οχήματος. Στο εσωτερικό του, θα υπάρχει επένδυση από δέρμα και Alcantara και κόκκινου χρώματος ραφές στα καθίσματα και το ταμπλό.

Σύμφωνα με την Dodge, από τα 1.000 Challenger Shakedown R/T που θα κατασκευαστούν, τα 500 θα είναι βαμμένα σε γκρι χρώμα («Destroyer Gray») και τα υπόλοιπα μισά σε μαύρο («Pitch Black»). Να θυμίσουμε ότι η Dodge παρουσίασε στα μέσα Αυγούστου το Charger Daytona SRT, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο, από το οποίο αναμένεται να προέλθει η επόμενη γενιά των Challenger και Charger, τα οποία θα είναι ηλεκτρικά.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2022 10:58

Σχετικά Άρθρα

  • Το Dodge Charger και ηλεκτρικό
    Το Dodge Charger και ηλεκτρικό

    Ένα από τα πιο εμβληματικά αμερικανικά αυτοκίνητα, το Dodge Charger περνά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

    Σε μια κίνηση ορόσημο, και μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες χωρίς αλλαγή, η Dodge παρουσιάζει την ηλεκτροκίνητη έκδοση του εμβληματικού Charger, χωρίς όμως να κλείνει την πόρτα στην ιστορία του μοντέλου και στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
    Το νέας γενιάς Charger θα βγαίνει σε δύο εκδοχές. Η σειρά Charger Daytona είναι σχεδιασμένη για χρήση ηλεκτροκίνησης, ενώ θα υπάρξουν και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις Charger με την ονομασία «Sixpack».


    Το Dodge Charger Daytona διαθέτει μια εντυπωσιακή γκάμα, ξεκινώντας από μία έκδοση 503 ίππων και 548 Nm ροπής και ανεβαίνοντας σε μια τετρακίνητη παραλλαγή 680 ίππων και 850 Nm ροπής. H αυτονομία σύμφωνα με την εταιρεία φθάνει τα 510 χιλιόμετρα. Το κορυφαίο μοντέλο Scat Pack EV μπορεί να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 km/h σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα.

    Το Charger με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο πρόκειται να μπει στην παραγωγή το 2025, διατηρεί τις κλασικές επιλογές με ισχύ που κυμαίνεται από 426 έως 558 ίππους.

    Αυτά τα μοντέλα θα τροφοδοτούνται από τον εξακύλινδρο κινητήρα Stellantis Hurricane, παρέχοντας επιδόσεις επιπέδου V8 με ένα πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης.


    Διεκδικώντας πλέον τον τίτλο ως το ταχύτερο και ισχυρότερο muscle car παγκοσμίως, το Dodge Charger Daytona θέτει νέα στάνταρ στις επιδόσεις αυτών των οχημάτων της αμερικάνικης σχολής.

    Εμβαθύνοντας περισσότερο στις προδιαγραφές του Charger Daytona, το όχημα κάνει το ντεμπούτο του σε δύο εκδόσεις, R/T και Scat Pack. Και οι δύο τροφοδοτούνται από μια μεγάλη μπαταρία 100,5 kWh με δύο ηλεκτροκινητήρες.

    Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα STLA Large, το Charger Daytona εξασφαλίζει τη βέλτιστη κατανομή βάρους, ενισχύοντας τα δυναμικά του χαρακτηριστικά στην σπορ οδήγηση.

    Για τη διαχείριση του αυξημένου βάρους του, το Charger Daytona εφοδιάζεται με ένα ολοκληρωμένο πακέτο ελαστικών και φρένων, το οποίο συμπληρώνεται από ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

    Οι λάτρεις των επιδόσεων θα εκτιμήσουν τις δυνατότητες αύξησης ιπποδύναμης του Charger Daytona, με το μοντέλο Scat Pack των 680 ίππων να ενισχύεται ακόμα περισσότερο μέσα από τη λειτουργία PowerShot που μοιάζει με τα συστήματα χρήσης nitro, προσθέτοντας 40 ίππους για 15 δευτερόλεπτα την κάθε φορά.

    Πέρα από την απόλυτη ισχύ του, το Charger Daytona διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση, με διαμόρφωση liftback για μεγαλύτερη πρακτικότητα και ευρύχωρο εσωτερικό το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στις παραδοσιακές λύσεις και τις σύγχρονες απαιτήσεις για ψηφιακές παροχές.

    Κοιτάζοντας μπροστά, η Dodge προϊδεάζει για την άφιξη του βενζινοκίνητου Charger Sixpack το 2025, θέλοντας να μην διακόψει ακόμα την επαφή της με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις ρίζες του μοντέλου.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Η νέα εποχή του Dodge Charger
    Η νέα εποχή του Dodge Charger

    Το θρυλικό muscle car της Dodge αλλάζει οριστικά σελίδα και ξεκινά ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο από αυτό των V8 κινητήρων μπαίνοντας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

    H ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει πολύ τα δεδομένα και όχι μόνο για παραδοσιακές εταιρείες και μοντέλα της Ευρώπης, αφού ακριβώς το ίδιο έχει γίνει και στις ΗΠΑ και σε θρυλικά muscle cars όπως το Dodge Charger. Στο τέλος της περασμένης χρονιάς η Dodge σταμάτησε η παραγωγή του Charger έπειτα από 57 χρόνια. Το μοντέλο παρουσιάστηκε για το 1966 και ήταν η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας να δημιουργήσει ένα όχημα με καλύτερες επιδόσεις και να ενταχθεί στην κατηγορία muscle cars.
    Ωστόσο το Charger δεν θα πάψει να υπάρχει. Τα στελέχη της Dodge, η οποία ανήκει στον Όμιλο Stellantis, αποφάσισαν να συνεχίσουν να το κατασκευάζουν αλλά με διαφορετική τεχνολογική φιλοσοφία. Πλέον, δεν θα το κινούν μόρια βενζολίου αλλά ηλεκτρόνια.

    Η αμερικανική εταιρεία είχε προετοιμάσει το έδαφος (και την ψυχολογία των Αμερικανών) σχετικά. Η νέα γενιά τού Charger (όνομα και πράγμα, πλέον!) θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη! Πρόσφατα, διέρρευσαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από τα πρωτότυπα με τα οποία γίνονται οι δοκιμές εξέλιξης, Σε αυτές μπορούμε να δούμε κάποια στοιχεία του αμαξώματός του καινούργιου Charger, όπως τα εμπρός φώτα του, τη γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματός του (που προσπαθεί να μιμηθεί αυτό του απερχόμενου μοντέλου) και ότι θα είναι δίθυρο, τιμώντας την παράδοση.

    Επίσης, φαίνεται το εμπορικό έμβλημα «Fratzog» το οποίο είναι φωτιζόμενο. Αυτό το χρησιμοποιούσε η εταιρεία στα μοντέλα της από το 1962 ως το 1976 και εγκαταλείφθηκε πλήρως το 1982 όταν ο Λι Ιακόκα, Πρόεδρος του Ομίλου Chrysler, αποφάσισε να υιοθετήσει το έμβλημα του αστεριού με τις πέντε ακτίνες σε όλα μοντέλα των εταιρειών που ανήκαν σε αυτόν, μεταξύ των οποίων και η Dodge.

    Μετά τη διαρροή των συγκεκριμένων φωτογραφιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα στελέχη της εταιρείας αρνήθηκαν να σχολιάσουν ή να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Όπως έχει γίνει γνωστό, το αμιγώς ηλεκτρικό Charger θα παρουσιαστεί προς το τέλος του 2024. Θα βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα αρχιτεκτονικής 800 Volt (αυτή που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Banshee) και θα διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδύσεις αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του. Μάλιστα, η κορυφαία εξ αυτών πιθανόν να έχει και το σύστημα παραγωγής ήχου θερμικού κινητήρα το οποίο έχει ένταση έως 126 dB, σε μια προσπάθεια να ταυτιστεί με το παρελθόν τού μοντέλου.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Ειδική έκδοση για το Dodge Challenger
    Ειδική έκδοση για το Dodge Challenger

    Σε μόλις 300 αντίτυπα θα περιοριστεί η παραγωγή της νέας ειδικής έκδοσης Black Ghost του Dodge Challenger.

    Η νέα ειδική έκδοση που θα είναι και μια από τις τελευταίες στην καριέρα του σημερινού Challenger είναι εμπνευσμένη από το Dodge Challenger RT SE του 1970 που ανήκε στον Godfrey Quails. Το αυτοκίνητο ήταν ένας θρύλος στους αυτοσχέδιους αγώνες (κόντρες) στη λεωφόρο Woodward τη δεκαετία του ’70. Το μοντέλο του ’70 είχε ένα 426 Hemi V8 και ήταν διάσημο για την ικανότητά του να κερδίζει όσους το… προκαλούσαν.
    Το αυτοκίνητο απέκτησε γρήγορα φήμη στη… νυχτερινή ζωή του Ντιτρόιτ, αφού εξαφανιζόταν μέσα στη νύχτα αμέσως μετά τον παράνομο αγώνα. Ο ιδιοκτήτης του, Godfrey Quails, ήταν ένας αστυνομικός του Ντιτρόιτ, που (όπως καταλαβαίνετε) έπρεπε να κρατήσει αυστηρά μυστική την καριέρα του στις… κόντρες, κάτι που βοήθησε ώστε το αυτοκίνητο να κερδίσει το παρατσούκλι του ως «Μαύρο Φάντασμα».
    Για να τιμήσει τον θρύλο, το Dodge Challenger Black Ghost του 2023, αποκτά επένδυση οροφής «gator skin» που ταιριάζει με την οροφή βινυλίου από δέρμα “αλιγάτορα” του αρχικού. Διαθέτει επίσης λευκά γραφικά στο πίσω φτερό και logo μάσκας Challenger.
    Αυτή είναι η έκτη από τις επτά ειδικές εκδόσεις Last Call Dodge, μετά τις Dodge Challenger Shakedown, Charger Super Bee, Challenger, Charger Scat Pack Swinger και το Dodge Charger King Daytona ως αποχαιρετιστήρια μοντέλα. Θα πρέπει τώρα να περιμένουμε πάνω από ένα μήνα πριν μάθουμε ποια είναι η τελευταία ειδική έκδοση Last Call, επειδή αυτή θα παρουσιαστεί στην έκθεση SEMA 2022, η οποία θα γίνει από 1-4 Νοεμβρίου στο Λας Βέγκας.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Το Dodge Challenger γίνεται cabrio
    Το Dodge Challenger γίνεται cabrio

    Το διάσημο muscle car της Dodge αποκτά για πρώτη φορά έκδοση με ανοιγόμενη οροφή η οποία φέρει τη σφραγίδα της εξειδικευμένη εταιρίας εξατομίκευσης Drop Top Customs.

    Η Dodge εξακολουθεί να μην έχει στην γκάμα της ένα ανοιχτό Challenger, αλλά οι αγοραστές που αναζητούν το χάδι του ήλιου στο πρόσωπό τους έχουν τώρα την επιλογή για μια μετατροπή από τρίτους με την άδεια της εταιρίας.

    Ξεκινώντας από τα μοντέλα του 2022, οι αντιπροσωπείες της Dodge θα δέχονται παραγγελίες για τα νέα Challenger cabrio που κατασκευάζονται από την Drop Top Customs. Η διαδικασία πραγματοποιείται πριν παραλάβει ο πελάτης, το αυτοκίνητο αλλά δεν είναι φθηνή. Η αλλαγή σε ανοιχτό κοστίζει 26.000 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το κόστος του αυτοκινήτου.

    Η διαδικασία είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλή. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές επισκέπτονται τον τοπικό αντιπρόσωπο της Dodge και κάνουν μια παραγγελία για ένα νέο Challenger , είτε σε R/T, R/T Scat Pack ή SRT Hellcat. Στη συνέχεια, η αντιπροσωπεία επιλέγει μια επιλογή ταχείας αποστολής στην Drop Top Customs όπου πραγματοποιείται η διαδικασία μετατροπής. Το αυτοκίνητο θα αποσταλεί απευθείας από το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Dodge στο Brampton στο κατάστημα που εδρεύει στη Φλόριντα για την αλλαγή. Όταν ετοιμαστεί το Challenger Convertible αποστέλλεται στην αντιπροσωπεία για παράδοση στον αγοραστή.

    Το αυτοκίνητο διατηρεί την εργοστασιακή του εγγύηση για όλα τα μη τροποποιημένα σημεία. Τα εξαρτήματα, που έχουν προστεθεί έχουν εγγύηση για τρία χρόνια. Η Dodge λέει ότι έτσι ο χρόνος από την κατασκευή στην παράδοση μειώνεται. Δεν αναφέρεται ακριβώς πόσο διαρκεί η διαδικασία, αλλά λέει, ότι οι παραγγελίες ξεκίνησαν στις 16 Αυγούστου για τα νέα Challenger του 2022. Η διαδικασία θα είναι επίσης διαθέσιμη για τα μοντέλα του 2023 όταν ανοίξουν αυτές οι παραγγελίες. «Ενώ πατάμε το γκάζι προς τη νέα μας πορεία, η Dodge γιορτάζει δεκαετίες δύναμης στα muscle cars», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dodge, Tim Kuniskis.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Το Dodge Charger Hellcat Widebody Concept στο Pikes Peak
    Το Dodge Charger Hellcat Widebody Concept στο Pikes Peak

    Οι ατμοσφαιρικοί V12 είναι είδος προς εξαφάνιση. Εντούτοις, η Ferrari 812 Superfast και η LamborghiniaVentador SVJ, πού τούς υπερασπίζονται, δεν φαίνονται έτοιμες να καταθέσουν τα όπλα.

    Την ίδια μέρα που η Dodge αποκάλυψε το νέο Charger SRT Hellcat Widebody, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι το SRT Hellcat Widebody Concept θα δώσει το παρών στο Pikes Peak International Climb με τον Randy Pobst στο τιμόνι.

    Η εταιρία έκανε πολλά για να είναι έτοιμο το αγωνιστικό αυτοκίνητο. Κάτω από το καπό ένας ειδικά ρυθμισμένος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 των 6.2 λίτρων προσφέρει ατελείωτες συγκινήσεις. Η νέα αγωνιστική εξάτμιση καθώς και ο “τσιτωμένος” κινητήρας σχεδιάστηκαν ειδικά για τις αυξημένες απαιτήσεις του αγώνα – η εκκίνηση είναι στα 2.862 m ενώ η γραμμή τερματισμού βρίσκεται στα 4.302 m. Τα αμορτισέρ είναι της Bilstein, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση προέρχεται από το εργοστασιακό SRT, τα ελαστικά είναι της Toyo Proxes RR σε ζάντες 20 ιντσών και υπόσχονται απύθμενο grip. Εντός υπάρχει roll cage πιστοποιημένο από την FIA, αγωνιστικό κάθισμα, ενώ η κυψέλη καυσίμου αυξάνει την ασφάλεια του concept.Ωστόσο, η Dodge δεν αλλάζει τα πάντα.

    Στα φρένα συναντάμε εξαπίστονες δαγκάνες Brembo για στους εμπρός τροχούς και αντίστοιχα τετραπίστονες πίσω, όλες από το μοντέλο παραγωγής. Το πρωτότυπο θα διαθέτει επίσης το ίδιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων TorqueFlite με 8 σχέσεις. Διατηρεί ακόμη και τον συμπιεστή κλιματισμού από το αυτοκίνητο παραγωγής. Πρόκειται για τον ψυχωμένο αδελφό του Dodge Charger SRT Hellcat Widebody. Ο κινητήρας παράγει ροπή 717 PS και ροπή 881 Nm στο μοντέλο παραγωγής με μέγιστη ταχύτητα 315 km/h. Το Pikes Peak International Hill Climb είναι ένα εξαντλητικό τεστ με 156 στροφές που διαδίδονται στα 12,4 μίλια και ο Pobst τόνισε πως το αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει μέχρι και 200 km/h στην πορεία. Το Pikes Peak ξεκινά την Κυριακή 30 Ιουνίου στις 7:30 π.μ.
    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς