Auto Moto

Η Ελλάδα στην πρώτη τριάδα των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών χωρών στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο

Η Ελλάδα στην πρώτη τριάδα των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών χωρών στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο
Η πατρίδα μας βρίσκεται επίσης στη δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά, όσον αφορά στον κίνδυνο σοβαρού δυστυχήματος ταξιδεύοντας με σιδηρόδρομο.

Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν μεγάλες πληγές στην κοινωνία, αλλά και αιμορραγία στην οικονομία.

Υπολογίζεται, ότι πάνω από το 40% του εξωγενούς κόστους στον κλάδο των συγκοινωνιών αναλογεί στα ατυχήματα και πληρώνεται από τους ίδιους τους πολίτες είτε με τη μορφή φόρων είτε με ασφαλιστικές εισφορές υγείας και περίθαλψης.

Ωστόσο, η ασφάλεια των μετακινήσεων διαφέρει πολύ από χώρα σε χώρα, όπως αποδεικνύεται σε πανευρωπαϊκή έρευνα της γερμανικής οργάνωσης Allianz Schiene, η οποία αξιολόγησε όλα τα τροχαία δυστυχήματα με αυτοκίνητα και τρένα με νεκρούς και σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη δεκαετία 2013 - 2022.

H κατάταξη των χωρών έγινε με βάση τους θανάτους και τους τραυματισμούς ανά δισεκατομμύριο επιβατοχιλιόμετρα, μια μονάδα μέτρησης του μεταφορικού έργου, που χρησιμοποιείται ευρέως για τέτοιου είδους συγκρίσεις. Ένα επιβατόμετρο αντιστοιχεί στη διάνυση ενός χιλιομέτρου από έναν επιβάτη, για παράδειγμα ένα λεωφορείο που εκτελεί ένα δρομολόγιο 20 χιλιομέτρων και μεταφέρει 40 επιβάτες εκτελεί μεταφορικό έργο 20Χ40 = 800 επιβατοχιλιόμετρα.

Πρότυπο οδικής ασφάλειας η Σουηδία

Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι οι δύο πιο επικίνδυνες ευρωπαϊκές χώρες για μετακινήσεις με αυτοκίνητο είναι η Ρουμανία και η Πολωνία, όπου η πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος είναι αντίστοιχα τριπλάσια και υπερδιπλάσια από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση της σχετικής ευρωπαϊκής κατάταξης με 2,75 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με αυτοκίνητο ανά δισεκατομμύριο επιβατοχιλιόμετρα, όταν η μέση ευρωπαϊκή τιμή είναι 2,5 θάνατοι, ενώ στην τέταρτη θέση ακολουθεί η Αυστρία με 2,60 θανάτους. Η ασφαλέστερη ευρωπαϊκή χώρα, όσον αφορά στις μετακινήσεις με αυτοκίνητα είναι η Σουηδία με 1,31 θανάτους ανά δισεκατομμύριο επιβατοχιλιόμετρα.

Η ίδια χώρα εμφάνισε μηδενικό αριθμό θυμάτων το διάστημα 2012 - 2023, όσον αφορά στις μετακινήσεις με σιδηρόδρομο, οπότε κατέκτησε και εδώ την κορυφαία θέση στη σχετική λίστα. Τις χειρότερες επιδόσεις, όσον αφορά στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε., είχε η Ισπανία με 0,36 νεκρούς ανά δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα, ενώ η Ελλάδα κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 0,19 θανάτους. Τρίτη η Ρουμανία με 0,12 θανάτους ανά δισεκατομμύριο επιβατοχιλιόμετρα και τέταρτη η Πολωνία με 0,10 απώλειες ζωών, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται στο 0,07.

Οι ερευνητές της οργάνωσης Allianz Schiene διαπίστωσαν, ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες δεν θεωρούν τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο επικίνδυνες, αν και τα στοιχεία δείχνουν, ότι η πιθανότητα θανατηφόρου και σοβαρού τραυματισμού είναι δεκάδες φορές μεγαλύτερη με ένα τροχοφόρο όχημα από ό,τι με τον σιδηρόδρομο.

Πηγή: iEidiseis.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις