Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2022 11:11

Φροντιστήρια Βόλλαρης: Απαντήσεις & σχόλιο για τα θέματα των Λατινικών

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τα θέματα των Λατινικών Προσανατολισμού στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Ομάδας των Ανθρωπιστικών Σπουδών χαρακτηρίζονται εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Ζητήθηκε από τους υποψηφίους η μετάφραση δύο εκ των τριών αποσπασμάτων από κείμενα του σχολικού βιβλίου. Οι νέου τύπου ερωτήσεις εισαγωγής και ετυμολογικών κρίνονται αναμενόμενες και δεν προβλημάτισαν τους υποψηφίους.

Οι ασκήσεις της γραμματικής δεν δημιούργησαν προβλήματα, ακολουθήθηκε ο τρόπος εξέτασης των προηγούμενων ετών και κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης.

Στο σκέλος του συντακτικού οι ασκήσεις ήταν διατυπωμένες με απόλυτη σαφήνεια, γεγονός που δεν προκάλεσε καμία δυσκολία ενώ ήταν λιγότερες σε πλήθος από τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στο σύνολο των ασκήσεων του συντακτικού εξετάστηκαν μονομερώς και τμηματικά ορισμένα συντακτικά φαινόμενα που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή.

Με τα θέματα αυτά οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι είχαν τη δυνατότητα να γράψουν υψηλές βαθμολογίες.

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ !!!

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

A1.

Εκείνος παρουσιάστηκε μπροστά τους για να τον δουν να κάθεται σε σκαμνί δίπλα στη φωτιά και να γευματίζει από ξύλινο πιάτο. Περιφρόνησε τα πλούτη των Σαμνιτών και οι Σαμνίτες θαύμασαν τη φτώχεια του. Δηλαδή, ενώ είχαν φέρει σε αυτόν πολύ χρυσάφι που στάλθηκε από την πολιτεία, για να το χρησιμοποιήσει), χαλάρωσε το (αυστηρό) πρόσωπό του με το γέλιο και αμέσως είπε:

Φροντίζει και προνοεί να μην μαθευτούν τα σχέδιά μας από τους εχθρούς, αν αρπάξουν την επιστολή. Για τον λόγο αυτό στέλνει επιστολή γραμμένη στα ελληνικά. Συμβουλεύει τον απεσταλμένο, αν δεν μπορέσει να πλησιάσει, να δέσει την επιστολή στον ιμάντα του ακοντίου και να το ρίξει μέσα στο στρατόπεδο. Στην επιστολή γράφει πως θα έλθει γρήγορα με τις λεγεώνες του. Ο Γαλάτης, επειδή φοβήθηκε τον κίνδυνο, αποφάσισε να ρίξει το ακόντιο.

Β1.

1→ γ,

2→ α,

3→ δ,

4→ β,

5→ ε

Β2.

1→ στ

2→ α

3→ δ

4→ γ

5→ β

Γ1.

noster

hostibus

tergorum

eques

maiore

caedi

illud- illius

id

pondera

vultus

re

celerius- celerrime

pericula

Γ2

gesserint

cernetur

fite

miraturos esse – miratos fore

allatum

utens- usurus-usus

dic

curabimus

misit

adeundo

potuisset

abiece

Δ1. α) eis: δοτική ως συμπλήρωμα (αντικείμενο) στο occurrunt

assidentem: κατηγορηματική μετοχή με υποκείμενο το se συνημμένη (το spectandum, από το οποίο εξαρτώνται, ανήκει σε ρήμα αίσθησης)

risu: απρόθετη αφαιρετική οργανική που δηλώνει τρόπο και προσδιορίζει το solvit

consilia: υποκείμενο στο cognoscantur

ob rem: εμπρόθετος επιρρηματικός προσδιορισμός που δηλώνει αιτία και συγκεκριμένα εξωτερικό αναγκαστικό αίτιο· προσδιορίζει το mittit

Δ1. β. ne, intercepta epistula, nostra consilia ab hostibus cognoscantur: δευτερεύουσα

ουσιαστική βουλητική πρόταση

  • Εκφέρεται με έγκλιση υποτακτική (όπως όλες οι βουλητικές), γιατί το περιεχόμενό της είναι απλώς επιθυμητό· συγκεκριμένα χρόνου ενεστώτα (cognoscantur), γιατί εξαρτάται από ρήμα αρκτικού χρόνου (curat-providet: ενεστώτας). Παρατηρείται ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων, γιατί η βούληση είναι ιδωμένη τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση) και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής της. Η πρόταση αναφέρεται στο παρόν-μέλλον.
  • Λειτουργεί ως αντικείμενο στα ρήματα curat, providet

Δ2. α. quod missum erat /est

Cum veritus esset (αιτιολογία ως αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας)

Quod / quoniam / quia veritus erat (αντικειμενική αιτιολογία)

Quod / quoniam / quia veritus esset (υποκειμενική αιτιολογία)

Δ2. α)

  • veritus: Αιτιολογική Μετοχή, Παρακειμένου, που δηλώνει το Προτερόχρονο. Εξάρτηση από Ιστορικό χρόνο: constituit (ΠΡΚ). Η μετοχή θα τραπεί σε χρόνο Υπερσυντέλικο, ώστε να δηλωθεί το προτερόχρονο.

- quod veritus erat (Οριστ. Υπερσυντέλικου. Αντικειμενική Αιτιολογία αντικειμενικά αποδεκτή )

- quod veritus esset (Υποτ. Υπερσυντέλικου. Υποκειμενική Αιτιολογία)

- cum veritus esset (Υποτ. Υπερσυντέλικου. Εσωτερική λογική διεργασία)

β) Ego cum legionibus celeriter adero

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2022 11:34

Σχετικά Άρθρα

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχολιασμός των θεμάτων της Φυσικής
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχολιασμός των θεμάτων της Φυσικής

    Τα θέματα στη Φυσική Προσανατολισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, ήταν πολλά, απαιτητικά και για αυτό ο μαθητής θα έπρεπε να διαχειριστεί ορθά τον χρόνο του.

    Ειδικότερα, στο θέμα Α εξετάστηκαν ακόμη και λεπτομέρειες της θεωρίας, ενώ στο θέμα Β η επίλυση των ζητούμενων απαιτούσε πολλές αριθμητικές πράξεις (Β2) και οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ τα υποερωτήματα είχαν στοιχεία παγίδες.

    Στο θέμα Γ για πρώτη φορά συνδυάζονται στοιχεία θεωρίας. Απαιτούνταν προσοχή από το πρώτο υποερώτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η απάντηση του θέματος, ενώ ζητήθηκε μετά από αρκετά χρόνια απόδειξη (Γ2).

    Τέλος, στο θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλος ο αριθμός των ζητούμενων με πολλά υποερωτήματα, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να έχουν τον χρόνο σύμμαχό τους.

    Συνδυαστικά, οι δυσκολίες των σημερινών θεμάτων στην Φυσική αλλά και στα Μαθηματικά σίγουρα θα πιέσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου επιστημονικού πεδίου.

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα ΑΟΘ
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα ΑΟΘ

    Η σημερινή εξέταση των μαθητών στο μάθημα «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ», κάλυπτε το σύνολο της εξεταστέας ύλης.

    Το θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου, το θέμα β, ζητούσε διαγραμματικές μεταβολές ενώ το θέμα Γ αν και είχε αρκετά ερωτήματα και πράξεις, δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό.
    Τέλος, στο θέμα Δ το οποίο συνδύαζε 1, 7 και 9 κεφάλαιο, δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 που χρειάζονταν πέρα από τις γνώσεις και την κριτική σκέψη των εξεταζόμενων.
    Καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

    Απαντήσεις

    ΘΕΜΑ Α

    Α1. α. ΛΑΘΟΣ, β. ΛΑΘΟΣ, γ. ΣΩΣΤΟ, δ. ΣΩΣΤΟ, ε. ΛΑΘΟΣ

    Α2. Β

    Α3. Δ

    ΘΕΜΑ Β

    Σελ.96-97: « Μεταβολή της ζήτησης. Έστω η καμπύλη προσφοράς…η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.»

    Σελ. 97-98: « Μεταβολή της προσφοράς. Έστω η καμπύλη προσφοράς S1…ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.»

    ΘΕΜΑ Γ

    vollaris panelladikes24 aoth 1

    Γ2. Σελ.89: « Οι μεταβολές του μέσου προϊόντος είναι μικρότερες… του μεταβλητού συντελεστή και του προϊόντος.»

    Γ3. 70=(1500—1150)/(30-L), L=25, ΔL=40-25=15

    Γ4. 50= (2000-Q)/(40-32), Q=1600

    19200=100*32+C*1600, c=10

    Γ5. Για Q=1600, VC=19200

    Cq=10*1600=16000, (16000/19200)*100=83.3%

    WL=100*32=3200, (3200/19200)*100=16.7%

    ΘΕΜΑ Δ

    vollaris panelladikes24 aoth 2

    Δ4.

    LX=2000/4=500

    LY=8000/8=1000

    Δ5.

    ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Χ=50, AΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Χ=450, Χ=450*4=1800

    ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Ψ=200, ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Ψ=800, Ψ=800*8=6400

    ΔΕΜΕΚΑ Ν. ΘΕΟΔΩΡΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα ΑΟΔΕ - ΕΠΑΛ
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα ΑΟΔΕ - ΕΠΑΛ
    Τα φετινά θέματα στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων» για τους μαθητές των ΕΠΑΛ ήταν σαφή και κατανοητά.
    Το κομμάτι της εξέτασης που αφορούσε την θεωρία απαιτούσε ουσιαστική γνώσης της ύλης, ιδιαίτερα το θέμα Γ1β και Γ1γ, ενώ η άσκηση του θέματος Δ δεν ήταν απαιτητική από άποψη πράξεων.
    vollaris panelladikes24 aode epal
  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλια & απαντήσεις για τα θέματα σε Χημεία - Λατινικά - Πληροφορική
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλια & απαντήσεις για τα θέματα σε Χημεία - Λατινικά - Πληροφορική

    Σχόλιο για τα θέματα στη Χημεία

    orosimo panelladikes24 ximeia sxolio

    Απαντήσεις για τα θέματα της Χημείας

    orosimo panelladikes24 ximeia 1

    orosimo panelladikes24 ximeia 2

    orosimo panelladikes24 ximeia 3

    orosimo panelladikes24 ximeia 4

    orosimo panelladikes24 ximeia 5

    Σχόλιο για τα θέματα στα Λατινικά

    orosimo panelladikes24 latinika sxolio

    Απαντήσεις για τα θέματα στα Λατινικά

    orosimo panelladikes24 latinika 1

    orosimo panelladikes24 latinika 2

    orosimo panelladikes24 latinika 3

    Σχόλιο για τα θέματα της Πληροφορικής

    orosimo panelladikes24 pliroforiki sxolio

    Απαντήσεις για τα θέματα της Πληροφορικής

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 1

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 2

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 3

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 4

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 5

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 6

    orosimo panelladikes24 pliroforiki 7

  • Φροντιστήριο Κύβος: Σχολιασμός των θεμάτων στα Λατινικά
    Φροντιστήριο Κύβος: Σχολιασμός των θεμάτων στα Λατινικά

    Ελαφρώς πιο απαιτητικά τα θέματα σε σχέση με πέρυσι

    Τα φετινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται σαφή και ξεκάθαρα χωρίς ιδιαιτερότητες αλλά απαιτούσαν μεγαλύτερη προσοχή στις γραμματικές παρατηρήσεις .Ειδικότερα έπεσαν αποσπάσματα των κειμένων 19 και 42 του σχολικού εγχειριδίου και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να μεταφράσουν ένα μέρος των κειμένων . Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν πολλαπλής επιλογής κάτι που βοήθησε τους υποψηφίους να κερδίσουν εύκολα τις βαθμολογικές μονάδες. Επίσης το (Β2) η συσχέτιση των λέξεων της Λατινικής με λέξεις που χρησιμοποιούνται στα Νέα Ελληνικά ήταν αρκετά εύκολη. Οι παρατηρήσεις (Γ1, Γ2α, Γ2β) που σχετίζονται με τη γραμματική εξέταζε μεγάλος εύρος της ύλης και ήθελε ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια, ωστόσο οι παρατηρήσεις ήταν αναμενόμενες. Μάλιστα η ( Γ2α) έπεσε με τη μορφή εντοπισμού .

    Το συντακτικό ήταν διαχειρίσιμο από τους μαθητές . Κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητήθηκε η συντακτική αναγνώριση λέξεων, αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης , μετατροπή από παθητική σύνταξη σε ενεργητική ενώ το ( Δ2β) ζητούσε αναγνώριση αφαιρετικής απόλυτης μετοχής και ανάλυση της σε δευτερεύουσα χρονική πρόταση.

    Συμπερασματικά ,στο σύνολο τους τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας .Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα δυσκολευτούν και αναμένεται να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.

    Τους ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προσπάθειά τους και καλά αποτελέσματα!!!

    kyvos panelladikes24 zefi psaraki

    Ψαράκη Ζέφη - Φιλόλογος

    Κύβος, Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης

  • Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Σχόλιο & απαντήσεις στα Λατινικά (video)
    Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος: Σχόλιο & απαντήσεις στα Λατινικά

    Σήμερα οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Επιστημών διαγωνίσθηκαν στο μάθημα των Λατινικών. Τα θέματα ήταν σαφή και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές αναμένεται να σημειώσουν υψηλές βαθμολογίες.

    Τα ερωτήματα αφορούσαν αποσπάσματα των κειμένων 19 και 42. Οι ερωτήσεις εισαγωγής και ετυμολογικών ήταν αναμενόμενες και δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία.

    Ειδικότερα, η ερώτηση εισαγωγής περιοριζόταν στις πρώτες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου. Οι ασκήσεις της Γραμματικής και του Συντακτικού ακολουθούν τον τρόπο εξέτασης των προηγούμενων ετών και ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια.

    Πιο συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις της Γραμματικής εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ενώ οι ασκήσεις του Συντακτικού προϋπέθεταν καλή γνώση των συντακτικών φαινομένων των δευτερευουσών προτάσεων, της μετατροπής της σύνταξης και της ανάλυσης μετοχής.

    Δείτε το σχόλιο της Φιλολόγου Ελένης Λέντζιου από το Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος στον Πύργο, για τα θέματα που εξετάστηκαν οι μαθητές των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 στα Λατινικά.

    Απαντήσεις

    Α1. Όταν ήταν ύπατοι ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας και ο Γάιος Αντώνιος, ο Λεύκιος Σέργιος Κατιλίνας, άνδρας πάρα πολύ αριστοκρατικής καταγωγής αλλά πάρα πολύ διεφθαρμένου χαρακτήρα συνωμότησε εναντίον της πολιτείας. Αυτόν κάποιοι ένδοξοι αλλά φαύλοι άνδρες (τον) ακολούθησαν. Ο Κατιλίνας από τον Κικέρωνα εκδιώχτηκε από την πόλη. Οι σύντροφοί του συνελήφθησαν και στη φυλακή στραγγαλίστηκαν.

    […] ενεργώντας κάτω από την επιρροή αυτών πολλοί, όχι μόνο αχρείοι αλλά και άπειροι, αν τον είχα τιμωρήσει, θα έλεγαν ότι αυτό έγινε σκληρά και τυραννικά. Τώρα καταλαβαίνω ότι αν αυτός φθάσει στο στρατόπεδο του Μανλίου, όπου κατευθύνεται, κανείς δεν θα είναι τόσο ανόητος, που (ώστε) να μην βλέπει ότι έγινε συνωμοσία, κανείς τόσο αχρείος, που (ώστε) να μην το ομολογήσει.

    B1. 1.β

    2.α.

    3.β

    4.γ

    5.γ

    Β2. ρεαλιστής → rem

    σοσιαλισμός → socii

    στραγγαλίζω → strangulati sunt

    φίρμα → confirmaverunt

    ρήγας → regie

    Γ1. nobilissima genera

    clariores – clarissimi

    cuiusdam

    viros

    urbium

    carcer

    spe

    sententiam

    multum – plus – plurimum

    earum

    coniuratio

    Γ2α. pervenerit → pervenire

    videat → videre

    fateatur → fateri

    Γ2β. coniurem

    consequuntur

    expellebas

    deprehendendi

    aluissemus

    nascituram

    dic

    intellectu

    esse

    Δ1.α. ingenii → γενική της ιδιότητας στο vir

    ex urbe → εμπρόθετος προσδιορισμός κίνησης από τόπο στο expulsus est

    eius → γενική κτητική στο socii

    non credendo → απρόθετη αφαιρετική γερουνδίου που λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου στο ρήμα confirmaverunt

    factum esse: αντικείμενο στο ρήμα dicerent και ειδικό απαρέμφατο

    Δ1β. qui non fateatur: δευτερεύουσα επιρρηματική αναφορική συμπερασματική πρόταση. Εισάγεται με την αναφορική αντωνυμία qui (non), γιατί είναι αρνητική (qui non = ut non is) και προσδιορίζει τον όρο neminem της πρότασης εξάρτησης. Στην κύρια πρόταση υπάρχει το επίρρημα tam, με το οποίο προεξαγέλλεται η αναφορική συμπερασματική πρόταση. Εκφέρεται με υποτακτική, γιατί το αποτέλεσμα στη λατινική θεωρείται πάντοτε μια υποκειμενική κατάσταση. Συγκεκριμένα, χρόνου ενεστώτα (fateatur), γιατί εξαρτάται από αρκτικό χρόνο (άμεσα από το απαρέμφατο fore: μέλλοντας και έμμεσα από το ρήμα intellego: ενεστώτας) και αναφέρεται στο παρόν – μέλλον. Έχουμε ιδιομορφία ως προς την ακολουθία των χρόνων, γιατί το αποτέλεσμα είναι ιδωμένο τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση) και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του.

    Δ2α. Antonius, alter consul, Catilinam ipsum proelio victum interfecit.

    Δ2β. Marco Tullio Cicerone et Gaio Antonio consulibus: ιδιόμορφη αφαιρετική απόλυτη του χρόνου στο ρήμα coniuravit. Τα κύρια ονόματα Marco Tullio Cicerone και Gaio Antonio λειτουργούν ως υποκείμενο, ενώ το consulibus, ουσιαστικό που δηλώνει αξίωμα, λειτουργεί ως κατηγορηματικός προσδιορισμός στο υποκείμενο. Η χρήση της ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης γίνεται λόγω έλλειψης μετοχής ενεστώτα του ρήματος sum.

    Μετατροπή: Cum Marcus Tullius Cicero et Gaius Antonius consules essent.

    Η φιλολογική ομάδα του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου άνοδος

    Ασημακόπουλος Παναγιώτης

    Βούρτση Ζωή

    Λέντζιου Ελένη

    Λέντζιου Έφη

    Λούτα Γιορένα

    Σαργέντη Σοφία

    Σεφερλή Γιάννα

  • Φροντιστήριο Θεμέλιο: Απαντήσεις & σχολιασμός των θεμάτων στα Λατινικά Προσανατολισμού
    Φροντιστήριο Θεμέλιο: Απαντήσεις & σχολιασμός των θεμάτων στα Λατινικά Προσανατολισμού

    Τα σημερινά θέματα στο μάθημα των Λατινικών Προσανατολισμού για το Γενικό Λύκειο κινούνται στο ίδιο ύφος με αυτά των προηγούμενων ετών.

    Παρά το γεγονός αυτό κρίνονται απαιτητικά γιατί καλύπτουν πολύ μεγάλο εύρος της ύλης στην εξέταση των γραμματικών φαινομένων, ενώ και η σωστή προσέγγιση των των συντακτικών παρατηρήσεων προϋποθέτουν άριστη και λεπτομερή γνώση και κατανόηση από την πλευρά των υποψηφίων.
    Πιο συγκεκριμένα, τα αποσπάσματα προς εξέταση προέρχονται από το μάθημα 19 (σχολικό εγχειρίδιο Β΄Λυκείου) και από το μάθημα 42 (σχολικό εγχειρίδιο Γ΄Λυκείου).
    Από τους υποψηφίους ζητήθηκαν η μετάφραση κάποιων αποσπασμάτων, μία παρατήρηση από την εισαγωγή με τη μορφή πολλαπλής επιλογής και εντοπισμός λατινικών λέξεων ετυμολογικά συγγενών με λέξεις που δίνονται στη νέα ελληνική.
    Οι παρατηρήσεις στη γραμματική καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης (ουσιαστικά, επίθετα, παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, ρήματα), ενώ η εξέταση του συντακτικού περιλαμβάνει εκτός από την συντακτική αναγνώριση λέξεων, αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης, τροπή σύνταξης και ανάλυση φράσης σε δευτερεύουσα πρόταση.
    Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι τα Λατινικά μπορεί να θεωρείται από πολλούς το "εύκολο" μάθημα της Κατεύθυνσης, αλλά οι υψηλές βαθμολογίες επιτυγχάνονται με προσεκτική και μεθοδική μελέτη από τη Β΄Λυκείου με τη συνδρομή της κατάλληλης φροντιστηριακής υποστήριξης από έμπειρους καθηγητές.
    themelio panelladikes24 anastasopoulos
    Για το Φροντιστήριο Μ.Ε. Θεμέλιο,
    Γιώργος Αναστασόπουλος - Φιλόλογος

    Απαντήσεις

    themelio panelladikes24 latinika 1
    themelio panelladikes24 latinika 2
    themelio panelladikes24 latinika 3
  • Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις για τα Λατινικά
    Φροντιστήρια Ορόσημο - Θαλής: Σχόλιο & απαντήσεις για τα Λατινικά

    orosimo panelladikes24 latinika sxolio

    orosimo panelladikes24 latinika 1

    orosimo panelladikes24 latinika 2

    orosimo panelladikes24 latinika 3

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς