Σχόλιο για το μάθημα των Λατινικών
Σήμερα οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Επιστημών διαγωνίσθηκαν στο μάθημα των Λατινικών που επανήλθε ως πανελλαδικά εξεταζόμενο. Τα θέματα ήταν σαφή και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές αναμένεται να σημειώσουν υψηλές βαθμολογίες.
Ειδικότερα, τα ζητούμενα προέρχονταν από αποσπάσματα των κειμένων 16, 36 και 45 από τα οποία οι υποψήφιοι κλήθηκαν να μεταφράσουν τα δύο τελευταία κείμενα. Οι ερωτήσεις εισαγωγής και ετυμολογικών ήταν αναμενόμενες. Οι ασκήσεις της γραμματικής και του συντακτικού ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια και προϋπέθεταν καλή γνώση της γραμματικής, καθώς οι ερωτήσεις κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα της ύλης, όπως και καλή γνώση των συντακτικών φαινομένων της ανάλυσης μετοχής και του πλαγίου λόγου.
Εκ μέρους των καθηγητών του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος ευχόμαστε στους μαθητές καλά αποτελέσματα και καλή συνέχεια στα επόμενα μαθήματα.
Λέντζιου Έφη - Φιλόλογος
Πρότυπο Φροντιστηριακό Κέντρο Άνοδος
Δείτε το video:
Οι απαντήσεις στα Λατινικά
Α1. Εκείνος παρουσιάστηκε σε αυτούς για να τον δουν να κάθεται σε σκαμνί κοντά στη φωτιά και να τρώει από ξύλινο πιάτο. Περιφρόνησε τα πλούτη των Σαμνιτών και οι Σαμνίτες θαύμασαν τη φτώχεια του. Δηλαδή, όταν είχαν προσφέρει σε αυτόν πολύ χρυσάφι σταλμένο από το δημόσιο ταμείο για να το χρησιμοποιήσει, χαλάρωσε το αυστηρό του πρόσωπο με γέλιο και αμέσως είπε.
Φροντίζει και προνοεί, αν αρπαχθεί η επιστολή, να μην μαθευτούν τα σχέδιά μας από τους εχθρούς. Γι’ αυτό το λόγο στέλνει επιστολή γραμμένη στα ελληνικά. Συμβουλεύει τον απεσταλμένο, αν δεν μπορέσει να πλησιάσει, να δέσει την επιστολή στον ιμάντα του ακοντίου και να την ρίξει μέσα στο στρατόπεδο. Στην επιστολή γράφει ότι θα έρθει γρήγορα με τις λεγεώνες. Ο Γαλάτης επειδή φοβήθηκε τον κίνδυνο αποφάσισε να ρίξει το ακόντιο.
Β1.
1γ
2 α
3 δ
4 β
5 ε
Β2.
1 στ
2 α
3 δ
4 γ
5 β
Γ1. Noster
hostibus
tergorum
eques
maiore
caedi
illud - illius
id
pondera
vultus
re
celerius, celerrime
pericula
Γ2. gesserint
cernetur
fite
miraturos esse, miratos esse
allatum
utens, usurus, usus
dic
curabimus
misit
adeundo
potuisset
abice
Δ1α. eis: αντικείμενο στο ρήμα occurunt
assidentem: κατηγορηματική μετοχή του αντικειμένου, με υποκείμενο το se
risu: απρόθετη αφαιρετική οργανική του τρόπου στο solvit
consilia: υποκείμενο στο ρήμα cognoscantur
ob rem: εμπρόθετος προσδιορισμός του εξωτερικού αναγκαστικού αιτίου στο ρήμα mittit
Δ1β. δευτερεύουσα ονοματική βουλητική πρόταση, που λειτουργεί ως αντικείμενο στα ρήματα curat και providet. Εισάγεται με τον βουλητικό σύνδεσμο ne (αποφατική) και εκφέρεται με υποτακτική, γιατί το περιεχόμενό της είναι απλώς επιθυμητό. Σύμφωνα με την ιδιομορφία του κανόνα ακολουθίας των χρόνων εκφέρεται με υποτακτική ενεστώτα (cognoscantur), γιατί εξαρτάται από το curat και providet, που είναι αρκτικοί χρόνοι (ενεστώτας). Αναφέρεται στο παρόν- μέλλον. Η βούληση είναι ιδωμένη την στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής της (συγχρονισμός κύριας με δευτερεύουσα πρόταση).
Δ2α. missum: quod missum erat
veritus: quia Gallus veritus erat (αντικειμενική αιτιολογία)
quia Gallus veritus esset (υποκειμενική αιτιολογία)
cum Gallus veritus esset (αίτιο αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας)
Δ2β. Ego cum legionibus celeriter adero.
Σχολιασμός Θεμάτων
Τα θέματα των λατινικών χαρακτηρίζονται απλά και κατανοητά. Δεν ελλόχευαν κίνδυνοι για τους υποψηφίους, γι’ αυτό και μπόρεσαν να ανταποκριθούν χωρίς δυσκολία στις απαιτήσεις του διαγωνίσματος.
Η φιλολογική ομάδα του Πρότυπου Φροντιστηριακού Κέντρου Άνοδος
Ασημακόπουλος Παναγιώτης
Βούρτση Ζωή
Λέντζιου Έφη
Λέντζιου Ελένη
Λούτα Γιορένα
Σαργέντη Σοφία
Σεφερλή Γιάννα
Σχόλιο για το μάθημα της Χημείας
Τα θέματα Χημείας ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και ο χρόνος επαρκούσε για να απαντηθούν, όπως διαβεβαιώνουν οι μαθητές που διαγωνίστηκαν. Τα θέματα απαιτούσαν χημική σκέψη από τους μαθητές και δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία εκτός από λίγα ερωτήματα που ήταν απαιτητικά π.χ Β4 και Δ3(ii) αλλά και το Δ2 που ήταν παρόμοια άσκηση με το σχολικό αλλά σημαντικής δυσκολίας για όσους δεν την είχαν δουλέψει.
Μια γενική εκτίμηση των θεμάτων είναι ότι είναι ευκολότερα από τα περσινά και για το λόγο ότι επαρκούσε ο χρόνος στους μαθητές. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την προσπάθεια των μαθητών του φροντιστηρίου μας.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλά αποτελέσματα.
Οι χημικοί του πρότυπου φροντιστηριακού κέντρου άνοδος
Κουτρουμάνος Γιάννης
Χιώτη Οδύσσεια
Δείτε το video:
Οι απαντήσεις στο μάθημα της Χημείας
Σχόλιο στο μάθημα της Πληροφορικής
Τα θέματα ήταν αναμενόμενα, κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και δεν είχαν υψηλό βαθμό δυσκολίας. Για να ανταποκριθούν λοιπόν τα παιδιά με επιτυχία, έπρεπε να έχουν μελετήσει ικανοποιητικά τη θεωρία του σχολικού εγχειριδίου, καθώς και να έχουν εντρυφήσει στις αρχές του δομημένου και αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.
Ειδικότερα:
ΘΕΜΑ Α: Αναμενόμενα θέματα θεωρίας χωρίς δυσκολίες.
ΘΕΜΑ Β: Στο Β1 θα πρέπει να γνωρίζουμε τη λειτουργία της ουράς για να συμπληρώσουμε σωστά τα κενά. Στο Β2 έχουμε αναμενόμενο θέμα με διάγραμμα ροής και μετατροπής
εντολής επανάληψης.
ΘΕΜΑ Γ: Κλασική άσκηση δομής επανάληψης αγνώστου πλήθους. Απαιτούσε επίλυση σε πρόχειρο, μιας και είχε αρκετά ερωτήματα.
ΘΕΜΑ Δ: Αναμενόμενη άσκηση με πίνακες. Χρειάζεται προσοχή στον τρόπο διαβάσματος των πινάκων. Στο Δ5 πρέπει να γίνει ταξινόμηση με βάση τον μέσο όρο με παράλληλη
αντιμετάθεση στα ονόματα των σχολείων.
Η εκτίμηση μας είναι ότι οι διαβασμένοι και καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να φτάσουν σε υψηλή βαθμολογία. Βέβαια ήθελε μεγάλη προσοχή, προκειμένου να αποφευχθούν λάθη στην ανάπτυξη των απαντήσεων.
Τομέας Πληροφορικής
ΠΡΟΤΥΠΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΑΝΟΔΟΣ»
Οι απαντήσεις στο μάθημα της Πληροφορικής