Σάββατο, 10 Ιουνίου 2023 17:45

Φροντιστήρια Βόλλαρης: Ενδεικτικές απαντήσεις & σχόλιο για ΑΟΔΕ ΕΠΑΛ

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Vollaris AODE 2023 EPAL

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 12 Ιουνίου 2023 14:30

Σχετικά Άρθρα

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχολιασμός των θεμάτων της Φυσικής
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχολιασμός των θεμάτων της Φυσικής

    Τα θέματα στη Φυσική Προσανατολισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, ήταν πολλά, απαιτητικά και για αυτό ο μαθητής θα έπρεπε να διαχειριστεί ορθά τον χρόνο του.

    Ειδικότερα, στο θέμα Α εξετάστηκαν ακόμη και λεπτομέρειες της θεωρίας, ενώ στο θέμα Β η επίλυση των ζητούμενων απαιτούσε πολλές αριθμητικές πράξεις (Β2) και οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ τα υποερωτήματα είχαν στοιχεία παγίδες.

    Στο θέμα Γ για πρώτη φορά συνδυάζονται στοιχεία θεωρίας. Απαιτούνταν προσοχή από το πρώτο υποερώτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η απάντηση του θέματος, ενώ ζητήθηκε μετά από αρκετά χρόνια απόδειξη (Γ2).

    Τέλος, στο θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλος ο αριθμός των ζητούμενων με πολλά υποερωτήματα, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να έχουν τον χρόνο σύμμαχό τους.

    Συνδυαστικά, οι δυσκολίες των σημερινών θεμάτων στην Φυσική αλλά και στα Μαθηματικά σίγουρα θα πιέσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου επιστημονικού πεδίου.

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα ΑΟΘ
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα ΑΟΘ

    Η σημερινή εξέταση των μαθητών στο μάθημα «ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ», κάλυπτε το σύνολο της εξεταστέας ύλης.

    Το θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου, το θέμα β, ζητούσε διαγραμματικές μεταβολές ενώ το θέμα Γ αν και είχε αρκετά ερωτήματα και πράξεις, δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό.
    Τέλος, στο θέμα Δ το οποίο συνδύαζε 1, 7 και 9 κεφάλαιο, δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 που χρειάζονταν πέρα από τις γνώσεις και την κριτική σκέψη των εξεταζόμενων.
    Καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

    Απαντήσεις

    ΘΕΜΑ Α

    Α1. α. ΛΑΘΟΣ, β. ΛΑΘΟΣ, γ. ΣΩΣΤΟ, δ. ΣΩΣΤΟ, ε. ΛΑΘΟΣ

    Α2. Β

    Α3. Δ

    ΘΕΜΑ Β

    Σελ.96-97: « Μεταβολή της ζήτησης. Έστω η καμπύλη προσφοράς…η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.»

    Σελ. 97-98: « Μεταβολή της προσφοράς. Έστω η καμπύλη προσφοράς S1…ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.»

    ΘΕΜΑ Γ

    vollaris panelladikes24 aoth 1

    Γ2. Σελ.89: « Οι μεταβολές του μέσου προϊόντος είναι μικρότερες… του μεταβλητού συντελεστή και του προϊόντος.»

    Γ3. 70=(1500—1150)/(30-L), L=25, ΔL=40-25=15

    Γ4. 50= (2000-Q)/(40-32), Q=1600

    19200=100*32+C*1600, c=10

    Γ5. Για Q=1600, VC=19200

    Cq=10*1600=16000, (16000/19200)*100=83.3%

    WL=100*32=3200, (3200/19200)*100=16.7%

    ΘΕΜΑ Δ

    vollaris panelladikes24 aoth 2

    Δ4.

    LX=2000/4=500

    LY=8000/8=1000

    Δ5.

    ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Χ=50, AΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Χ=450, Χ=450*4=1800

    ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Ψ=200, ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Ψ=800, Ψ=800*8=6400

    ΔΕΜΕΚΑ Ν. ΘΕΟΔΩΡΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα ΑΟΔΕ - ΕΠΑΛ
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις στα θέματα ΑΟΔΕ - ΕΠΑΛ
    Τα φετινά θέματα στο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων» για τους μαθητές των ΕΠΑΛ ήταν σαφή και κατανοητά.
    Το κομμάτι της εξέτασης που αφορούσε την θεωρία απαιτούσε ουσιαστική γνώσης της ύλης, ιδιαίτερα το θέμα Γ1β και Γ1γ, ενώ η άσκηση του θέματος Δ δεν ήταν απαιτητική από άποψη πράξεων.
    vollaris panelladikes24 aode epal
  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο για τα θέματα της Πληροφορικής
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο για τα θέματα της Πληροφορικής

    Τα θέματα σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζονται από σαφήνεια και απλότητα.

    Πιο συγκεκριμένα το Θέμα Α καλύπτει όλο το εύρος της ύλης όσον αφορά το θεωρητικό κομμάτι χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

    Το Θέμα Β έχει απλές εφαρμογές αλγορίθμων (ίσως το Β4 προβλημάτισε ελαφρώς τους εξεταζόμενους).

    Τέλος, τα Θέματα Γ και Δ θεωρούνται αναμενόμενα, που στηρίζονται σε βασικές γνώσεις για την επίλυση τους.

    Σε κάθε περίπτωση, ένας μαθητής που έκανε μεθοδικό διάβασμα και σωστή προετοιμασία κατά την διάρκεια της χρονιάς μπορούσε να ανταποκριθεί με επιτυχία στα θέματα.

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Απαντήσεις & σχόλιο για τα θέματα της Χημείας
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Απαντήσεις & σχόλιο για τα θέματα της Χημείας

    Τα θέματα στο μάθημα της Χημείας που εξετάζεται σήμερα καλύπτουν όλα τα κεφάλαια της ύλης με αρκετά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.

    Το θέμα Α δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους. Αντίστοιχα, το θέμα Β περιλαμβάνει τυπικά ερωτήματα θεωρίας και καλή γνώση της θεωρίας. Το θέμα Γ αντίστοιχα εξετάζει βασικές μεθοδολογίες στις οποίες θα ανταποκριθούν με επάρκεια οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές. Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζει το Θέμα Δ με διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα. Γενικά, οι υποψήφιοι έπρεπε να κατανείμουν ορθολογικά και σωστά το χρόνο τους, για να μπορέσουν με πληρότητα να απαντήσουν όλα τα ερωτήματα.

    Απαντήσεις

    vollaris panelladikes24 ximia 1

    vollaris panelladikes24 ximia 2

    vollaris panelladikes24 ximia 3

    vollaris panelladikes24 ximia 4

    vollaris panelladikes24 ximia 5

    vollaris panelladikes24 ximia 6

    vollaris panelladikes24 ximia 7

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα των Λατινικών
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο & απαντήσεις για τα θέματα των Λατινικών

    Τα θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.

    Ζητήθηκε από τους υποψηφίους η μετάφραση αποσπασμάτων από τα κείμενα 19 και 42. Οι ασκήσεις που σχετίζονται με την εισαγωγή και την ετυμολογία των λέξεων χαρακτηρίζονται εύκολα επιλύσιμες. Οι ασκήσεις της γραμματικής δεν παρουσιάζουν δυσκολίες. Οι ασκήσεις του συντακτικού είναι απλές και διατυπωμένες με σαφήνεια.

    Ανακεφαλαιώνοντας, τα θέματα είναι βατά και κατανοητά. Οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να αριστεύσουν.

    Απαντήσεις

    Α1. Όταν ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας και ο Γάιος Αντώνιος ήταν ύπατοι, o Λεύκιος Σέργιος

    Κατιλίνας, (ένας) άνδρας πάρα πολύ αριστοκρατικής καταγωγής, αλλά πάρα πολύ διεφθαρμένου χαρακτήρα, συνωμότησε ενάντια στην πολιτεία. Τον είχαν ακολουθήσει μερικοί ένδοξοι, αλλά φαύλοι άνδρες. Ο Κατιλίνας διώχτηκε από την πόλη από τον Κικέρωνα. Οι σύντροφοί του συνελήφθησαν και στραγγαλίστηκαν στη φυλακή.

    Ενεργώντας κάτω από την επιρροή αυτών πολλοί, όχι μόνον αχρείοι αλλά και άπειροι, αν τον είχα τιμωρήσει, θα έλεγαν πως αυτό έγινε σκληρά και τυραννικά. Τώρα καταλαβαίνω πως, αν αυτός φτάσει στο στρατόπεδο του Μάνλιου, όπου κατευθύνεται, κανείς δε θα είναι τόσο ανόητος, που να μη βλέπει πως έγινε συνωμοσία, κανείς τόσο αχρείος, που να μην το ομολογήσει.

    Β1.

    1. β

    2.α

    3. β

    4. γ

    5. γ

    Β2.

    Ρεαλιστής : rem

    Σοσιαλισμός : Socii

    Στραγγαλίζω : strangulati

    Φίρμα : confirmaverunt

    Ρήγας : regie

    Γ1.

    nobilissima genera

    clariores – clarissimi

    cuiusdam

    viros

    urbium

    carcer

    spe

    sententiam

    multum / multo - plus - plurimum

    earum

    coniuratio

    Γ2. α.

    pervenerit : pervenire

    videat : videre

    fateatur : fateri

    Γ2.β.

    coniurem

    consequuntur

    expelebas

    deprehendendi

    aluissemus

    nascituram

    dic

    intellectu

    esse

    Δ1.α.

    ingenii: είναι γενική της ιδιότητας στο «vir»,

    ex urbe: είναι εμπρόθετος επιρρηματικός προσδιορισμός της απομάκρυνσης στο «expulsus est».

    eius: είναι ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, γενική κτητική στο «Socii».

    non credendo: είναι απρόθετη αφαιρετική γερουνδίου που δηλώνει τρόπο στο «confirmaverunt»

    actum esse: είναι ειδικό απαρέμφατο, αντικείμενο του «dicerent»

    Δ1.β.

    qui non fateatur (coniurationem esse factam): δευτερεύουσα αναφορική επιρρηματική συμπερασματική πρόταση που λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του συμπεράσματος στο περιεχόμενο της κύριας. Στην κύρια πρόταση υπάρχει το επίρρημα tam, που είναι λέξη ενδεικτική για την αναφορική συμπερασματική. Εκφέρεται με υποτακτική (δυνητική), γιατί το αποτέλεσμα στα λατινικά θεωρείται υποκειμενική κατάσταση· συγκεκριμένα, με υποτακτική ενεστώτα (videat), γιατί εξαρτάται από αρκτικό χρόνο (lego)· υπάρχει ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων, γιατί το αποτέλεσμα είναι ιδωμένο τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση.)

    Δ2.α.

    Ab Antōnio, altero consule, Catilīna ipse […] proelio victus, interfectus est»:

    Antonius, alter consul, Catilinam ipsum […] proelio victum, interfecit

    Δ2.β.

    «Marco Tullio Cicerōne et Gaio Antōnio consulibus»

    Ιδιόμορφη αφαιρετική απόλυτη, που έχει θέση επιρρηματικού προσδιορισμού του χρόνου στο coniuravit. Οι αφαιρετικές Marco Tullio Cicerone και Gaio Antonio είναι τα υποκείμενά της, ενώ η αφαιρετική consulibus είναι κατηγορηματικός προσδιορισμός σε αυτά.

    Cum Marcus Tullio Cicero et Gaius Antonius consules essent.

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο για τα θέματα στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

    Τα θέματα στο μάθημα των μαθηματικών στις ομάδες Προσανατολισμού θετικών επιστημών και Οικονομίας –Πληροφορικής είναι διαβαθμισμένες δυσκολίας , καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και χαρακτηρίζονται μεγαλύτερης δυσκολίας σε σχέση με αυτά προηγούμενων ετών. Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

    Συγκεκριμμένα ανά θέμα και ανά υποερώτημα:

    ΘΕΜΑ Α

    Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος.

    Α2. Βασικός ορισμός.

    Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος.

    Α4. 5 ερωτήματα Σωστού-Λάθους που η απάντησή τους είναι άμεση και προκύπτει από τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.

    ΘΕΜΑ Β

    Β1.Βασική άσκηση στις συναρτήσεις

    Β2.Υπαρξη και εύρεση αντίστροφης συνάρτησης με βασικό τύπο.

    Β3. Εύρεση ασύμπτωτων συνάρτησης με βασικό τύπο.

    Β4. Απλή εξίσωση. Προσοχή στις δεκτές ρίζες

    ΘΕΜΑ Γ

    Γ1. Βασικές γνώσεις συνέχειας συνάρτησης

    Γ2.Απαιτεί καλή γνώση της θεωρίας στη μονοτονία και στα ακρότατα κλαδικής συνάρτησης.

    Γ3. i) Γνώση του θεωρήματος μέσης τιμής του Διαφορικού λογισμού ως προς τις προϋποθέσεις του.
    ii)Εφαρμογή του Θ.ΜΤ. (του ερωτήματος ( i) σε σχέση με την θεωρία από ευθείες.

    Γ4. Απαιτητική άσκηση στο Ρυθμό μεταβολής.

    ΘΕΜΑ Δ

    Δ1.Εφαρμογή ακροατών, μονοτονία. Απαιτεί συνθετική σκέψη.

    Δ2. Απαιτητικό θέμα που εξετάζει συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.

    Δ3. Συνέχεια του ερωτήματος Δ2 που απαιτεί συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.

    Δ4. Υπολογισμός εμβαδού, υπολογισμός ορισμένου ολοκληρώματος που συνδέεται με τα προηγούμενα ερωτήματα.

    Απαιτεί καλή γνώση ολοκληρωμάτων και παραγωγών.

  • Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο για τα θέματα της Βιολογίας
    Φροντιστήρια Βόλλαρης: Σχόλιο για τα θέματα της Βιολογίας

    Τα φετινά θέματα στη Βιολογία ήταν, σύμφωνα με το σχολιασμό του ΟΕΦΕ, χωρίς ασάφειες, διαβαθμισμένης δυσκολίας που απαιτούσαν βαθιά κατανόηση και συνδυασμό της ύλης και γενικότερα τη δυνατότητα παρουσίασης και τεκμηρίωσης βιολογικών εννοιών, διαδικασιών, φαινομένων για την τελική αξιολόγηση όλων των δεδομένων και την εξαγωγή των αποτελεσμάτων.

    Όσον αφορά το ΘΕΜΑ Α, δυσκολία παρουσιάζουν το Α2 και Α5.

    Στο ΘΕΜΑ Β παρουσιάζει δυσκολία το Β3.

    Στο ΘΕΜΑ Γ το ζήτημα Γ4 μπορεί να προβληματίσει τους μαθητές.

    Το ΘΕΜΑ Δ είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς