Δέκα εκατομμύρια ψάρια χάθηκαν στο μεγαλύτερο τσιμπούσι που έχει καταγραφεί ποτέ στη Γη ...
Ματίας Λεσόρ: «Είμαι χαρούμενος και συγκεντρωμένος στον Παναθηναϊκό»
Ελισάβετ Μουτάφη για την υιοθεσία του γιου της: Μου είχαν στείλει φωτογραφία του, ήταν το πρώτο παιδί που είδα ...
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Νέες επιδοτήσεις ύψους €4.102.607,44 σε 972 δικαιούχους
Ο ιδρυτής του ΤikTok είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα με περιουσία 49 δισ. ευρώ
ΑΕΚ: Το συγκινητικό μήνυμα του Αλμέιδα για την επέτειο των γενεθλίων του Μαραντόνα ...
Αλλαγή ώρας: Η μέρα μικραίνει και η διάθεση χαλάει – Πώς να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας όταν σκοτεινιάζει νωρίς ...
Η μνήμη του Ποιητή του Φωτός της Ολυμπίας - Μνημόσυνο για τα 48 έτη από τον θάνατό του στον Πύργο ...
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση τα Χριστούγεννα - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και πότε θα δουν τα χρήματα ...
Φλώρινα: «Αν κοιμόμασταν, θα ήμασταν νεκροί» - Νέες μαρτυρίες για το ξενοδοχείο και τη δηλητηρίαση ...
Τα θέματα στη Φυσική Προσανατολισμού θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα, ήταν πολλά, απαιτητικά και για αυτό ο μαθητής θα έπρεπε να διαχειριστεί ορθά τον χρόνο του.
Ειδικότερα, στο θέμα Α εξετάστηκαν ακόμη και λεπτομέρειες της θεωρίας, ενώ στο θέμα Β η επίλυση των ζητούμενων απαιτούσε πολλές αριθμητικές πράξεις (Β2) και οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ τα υποερωτήματα είχαν στοιχεία παγίδες.
Στο θέμα Γ για πρώτη φορά συνδυάζονται στοιχεία θεωρίας. Απαιτούνταν προσοχή από το πρώτο υποερώτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η απάντηση του θέματος, ενώ ζητήθηκε μετά από αρκετά χρόνια απόδειξη (Γ2).
Τέλος, στο θέμα Δ ήταν αρκετά μεγάλος ο αριθμός των ζητούμενων με πολλά υποερωτήματα, γεγονός που θα δυσκολέψει τους μαθητές να έχουν τον χρόνο σύμμαχό τους.
Συνδυαστικά, οι δυσκολίες των σημερινών θεμάτων στην Φυσική αλλά και στα Μαθηματικά σίγουρα θα πιέσουν τις βάσεις εισαγωγής των σχολών του 2ου επιστημονικού πεδίου.
ΘΕΜΑ Α
Α1. α. ΛΑΘΟΣ, β. ΛΑΘΟΣ, γ. ΣΩΣΤΟ, δ. ΣΩΣΤΟ, ε. ΛΑΘΟΣ
Α2. Β
Α3. Δ
ΘΕΜΑ Β
Σελ.96-97: « Μεταβολή της ζήτησης. Έστω η καμπύλη προσφοράς…η τιμή και η ποσότητα ισορροπίας.»
Σελ. 97-98: « Μεταβολή της προσφοράς. Έστω η καμπύλη προσφοράς S1…ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.»
ΘΕΜΑ Γ
Γ2. Σελ.89: « Οι μεταβολές του μέσου προϊόντος είναι μικρότερες… του μεταβλητού συντελεστή και του προϊόντος.»
Γ3. 70=(1500—1150)/(30-L), L=25, ΔL=40-25=15
Γ4. 50= (2000-Q)/(40-32), Q=1600
19200=100*32+C*1600, c=10
Γ5. Για Q=1600, VC=19200
Cq=10*1600=16000, (16000/19200)*100=83.3%
WL=100*32=3200, (3200/19200)*100=16.7%
ΘΕΜΑ Δ
Δ4.
LX=2000/4=500
LY=8000/8=1000
Δ5.
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Χ=50, AΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Χ=450, Χ=450*4=1800
ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ Ψ=200, ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ Ψ=800, Ψ=800*8=6400
ΔΕΜΕΚΑ Ν. ΘΕΟΔΩΡΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
Πιο συγκεκριμένα το Θέμα Α καλύπτει όλο το εύρος της ύλης όσον αφορά το θεωρητικό κομμάτι χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Το Θέμα Β έχει απλές εφαρμογές αλγορίθμων (ίσως το Β4 προβλημάτισε ελαφρώς τους εξεταζόμενους).
Τέλος, τα Θέματα Γ και Δ θεωρούνται αναμενόμενα, που στηρίζονται σε βασικές γνώσεις για την επίλυση τους.
Σε κάθε περίπτωση, ένας μαθητής που έκανε μεθοδικό διάβασμα και σωστή προετοιμασία κατά την διάρκεια της χρονιάς μπορούσε να ανταποκριθεί με επιτυχία στα θέματα.
Τα θέματα στο μάθημα της Χημείας που εξετάζεται σήμερα καλύπτουν όλα τα κεφάλαια της ύλης με αρκετά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.
Το θέμα Α δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους. Αντίστοιχα, το θέμα Β περιλαμβάνει τυπικά ερωτήματα θεωρίας και καλή γνώση της θεωρίας. Το θέμα Γ αντίστοιχα εξετάζει βασικές μεθοδολογίες στις οποίες θα ανταποκριθούν με επάρκεια οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές. Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζει το Θέμα Δ με διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα. Γενικά, οι υποψήφιοι έπρεπε να κατανείμουν ορθολογικά και σωστά το χρόνο τους, για να μπορέσουν με πληρότητα να απαντήσουν όλα τα ερωτήματα.
Ζητήθηκε από τους υποψηφίους η μετάφραση αποσπασμάτων από τα κείμενα 19 και 42. Οι ασκήσεις που σχετίζονται με την εισαγωγή και την ετυμολογία των λέξεων χαρακτηρίζονται εύκολα επιλύσιμες. Οι ασκήσεις της γραμματικής δεν παρουσιάζουν δυσκολίες. Οι ασκήσεις του συντακτικού είναι απλές και διατυπωμένες με σαφήνεια.
Ανακεφαλαιώνοντας, τα θέματα είναι βατά και κατανοητά. Οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να αριστεύσουν.
Α1. Όταν ο Μάρκος Τύλλιος Κικέρωνας και ο Γάιος Αντώνιος ήταν ύπατοι, o Λεύκιος Σέργιος
Κατιλίνας, (ένας) άνδρας πάρα πολύ αριστοκρατικής καταγωγής, αλλά πάρα πολύ διεφθαρμένου χαρακτήρα, συνωμότησε ενάντια στην πολιτεία. Τον είχαν ακολουθήσει μερικοί ένδοξοι, αλλά φαύλοι άνδρες. Ο Κατιλίνας διώχτηκε από την πόλη από τον Κικέρωνα. Οι σύντροφοί του συνελήφθησαν και στραγγαλίστηκαν στη φυλακή.
Ενεργώντας κάτω από την επιρροή αυτών πολλοί, όχι μόνον αχρείοι αλλά και άπειροι, αν τον είχα τιμωρήσει, θα έλεγαν πως αυτό έγινε σκληρά και τυραννικά. Τώρα καταλαβαίνω πως, αν αυτός φτάσει στο στρατόπεδο του Μάνλιου, όπου κατευθύνεται, κανείς δε θα είναι τόσο ανόητος, που να μη βλέπει πως έγινε συνωμοσία, κανείς τόσο αχρείος, που να μην το ομολογήσει.
Β1.
1. β
2.α
3. β
4. γ
5. γ
Β2.
Ρεαλιστής : rem
Σοσιαλισμός : Socii
Στραγγαλίζω : strangulati
Φίρμα : confirmaverunt
Ρήγας : regie
Γ1.
nobilissima genera
clariores – clarissimi
cuiusdam
viros
urbium
carcer
spe
sententiam
multum / multo - plus - plurimum
earum
coniuratio
Γ2. α.
pervenerit : pervenire
videat : videre
fateatur : fateri
Γ2.β.
coniurem
consequuntur
expelebas
deprehendendi
aluissemus
nascituram
dic
intellectu
esse
Δ1.α.
ingenii: είναι γενική της ιδιότητας στο «vir»,
ex urbe: είναι εμπρόθετος επιρρηματικός προσδιορισμός της απομάκρυνσης στο «expulsus est».
eius: είναι ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, γενική κτητική στο «Socii».
non credendo: είναι απρόθετη αφαιρετική γερουνδίου που δηλώνει τρόπο στο «confirmaverunt»
actum esse: είναι ειδικό απαρέμφατο, αντικείμενο του «dicerent»
Δ1.β.
qui non fateatur (coniurationem esse factam): δευτερεύουσα αναφορική επιρρηματική συμπερασματική πρόταση που λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του συμπεράσματος στο περιεχόμενο της κύριας. Στην κύρια πρόταση υπάρχει το επίρρημα tam, που είναι λέξη ενδεικτική για την αναφορική συμπερασματική. Εκφέρεται με υποτακτική (δυνητική), γιατί το αποτέλεσμα στα λατινικά θεωρείται υποκειμενική κατάσταση· συγκεκριμένα, με υποτακτική ενεστώτα (videat), γιατί εξαρτάται από αρκτικό χρόνο (lego)· υπάρχει ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων, γιατί το αποτέλεσμα είναι ιδωμένο τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του (συγχρονισμός της κύριας με τη δευτερεύουσα πρόταση.)
Δ2.α.
Ab Antōnio, altero consule, Catilīna ipse […] proelio victus, interfectus est»:
Antonius, alter consul, Catilinam ipsum […] proelio victum, interfecit
Δ2.β.
«Marco Tullio Cicerōne et Gaio Antōnio consulibus»
Ιδιόμορφη αφαιρετική απόλυτη, που έχει θέση επιρρηματικού προσδιορισμού του χρόνου στο coniuravit. Οι αφαιρετικές Marco Tullio Cicerone και Gaio Antonio είναι τα υποκείμενά της, ενώ η αφαιρετική consulibus είναι κατηγορηματικός προσδιορισμός σε αυτά.
Cum Marcus Tullio Cicero et Gaius Antonius consules essent.
Τα θέματα στο μάθημα των μαθηματικών στις ομάδες Προσανατολισμού θετικών επιστημών και Οικονομίας –Πληροφορικής είναι διαβαθμισμένες δυσκολίας , καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και χαρακτηρίζονται μεγαλύτερης δυσκολίας σε σχέση με αυτά προηγούμενων ετών. Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Συγκεκριμμένα ανά θέμα και ανά υποερώτημα:
ΘΕΜΑ Α
Α1. Απόδειξη βασικού θεωρήματος.
Α2. Βασικός ορισμός.
Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος.
Α4. 5 ερωτήματα Σωστού-Λάθους που η απάντησή τους είναι άμεση και προκύπτει από τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
ΘΕΜΑ Β
Β1.Βασική άσκηση στις συναρτήσεις
Β2.Υπαρξη και εύρεση αντίστροφης συνάρτησης με βασικό τύπο.
Β3. Εύρεση ασύμπτωτων συνάρτησης με βασικό τύπο.
Β4. Απλή εξίσωση. Προσοχή στις δεκτές ρίζες
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Βασικές γνώσεις συνέχειας συνάρτησης
Γ2.Απαιτεί καλή γνώση της θεωρίας στη μονοτονία και στα ακρότατα κλαδικής συνάρτησης.
Γ3. i) Γνώση του θεωρήματος μέσης τιμής του Διαφορικού λογισμού ως προς τις προϋποθέσεις του.
ii)Εφαρμογή του Θ.ΜΤ. (του ερωτήματος ( i) σε σχέση με την θεωρία από ευθείες.
Γ4. Απαιτητική άσκηση στο Ρυθμό μεταβολής.
ΘΕΜΑ Δ
Δ1.Εφαρμογή ακροατών, μονοτονία. Απαιτεί συνθετική σκέψη.
Δ2. Απαιτητικό θέμα που εξετάζει συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.
Δ3. Συνέχεια του ερωτήματος Δ2 που απαιτεί συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.
Δ4. Υπολογισμός εμβαδού, υπολογισμός ορισμένου ολοκληρώματος που συνδέεται με τα προηγούμενα ερωτήματα.
Απαιτεί καλή γνώση ολοκληρωμάτων και παραγωγών.
Τα φετινά θέματα στη Βιολογία ήταν, σύμφωνα με το σχολιασμό του ΟΕΦΕ, χωρίς ασάφειες, διαβαθμισμένης δυσκολίας που απαιτούσαν βαθιά κατανόηση και συνδυασμό της ύλης και γενικότερα τη δυνατότητα παρουσίασης και τεκμηρίωσης βιολογικών εννοιών, διαδικασιών, φαινομένων για την τελική αξιολόγηση όλων των δεδομένων και την εξαγωγή των αποτελεσμάτων.
Όσον αφορά το ΘΕΜΑ Α, δυσκολία παρουσιάζουν το Α2 και Α5.
Στο ΘΕΜΑ Β παρουσιάζει δυσκολία το Β3.
Στο ΘΕΜΑ Γ το ζήτημα Γ4 μπορεί να προβληματίσει τους μαθητές.
Το ΘΕΜΑ Δ είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.