Πέμπτη, 21 Μαϊος 2020 19:57

Πανεπιστήμια: Πώς θα γίνει η εξεταστική - Δείτε την υπουργική απόφαση

Γράφτηκε από
Ad Slot

Τι είπε στους πρυτάνεις ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης αναφορικά με τον τρόπο εξετάσεων των φοιτητών

Προφορικές εξετάσεις, αλλά και κατάθεση εργασίας από τον φοιτητή είναι ο βασικός τρόπος εξετάσεων για τα Πανεπιστήμια, όπως τον παρουσίασε στην εισήγησή του στους πρυτάνεις ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης.

Ο κ. Διγαλάκης ανέλυσε την πρόταση υπουργείου Παιδείας, για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων του τρέχοντος θερινού εξαμήνου και των επαναληπτικών του Σεπτεμβρίου στα ΑΕΙ αναφερόμενος ειδικότερα, στα εργαστηριακά και κλινικά μαθήματα, τα οποία δεν μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως -υπολογίζονται στο 3,5% του συνόλου των μαθημάτων- τα οποία θα ξεκινήσουν στα ΑΕΙ την προσεχή Δευτέρα.

Παράλληλα, συνεχίζεται η εξ αποστάσεως διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων. Η σύσκεψη των πρυτάνεων των ΑΕΙ, χθες, εστίασε στη διενέργεια των εξετάσεων. Από το υπουργείo Παιδείας προκρίνονται οι προφορικές εξετάσεις με κατάθεση εργασίας, χωρίς να αποκλείεται ο παραδοσιακός τρόπος των εξετάσεων διά ζώσης με αυστηρή τήρηση των προληπτικών μέτρων ασφαλείας κατά του κορωνοϊού.

Οι τελικές ρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του εξαμήνου και την εξεταστική στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το τρέχον εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 ανακοινώθηκαν με απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλη Διγαλάκη. Η σχετική απόφαση ρυθμίζει ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τη διενέργεια κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων, την πρακτική άσκηση των φοιτητών και τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε σχέση με τον χρόνο που θα γίνουν αυτές αλλά και των μέσων που θα χρησιμοποιηθούν.

Μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι τα ΑΕΙ μπορούν κατά την κρίση τους να παρατείνουν εκτάκτως τη διάρκεια του εξαμήνου για περισσότερο από δύο εβδομάδες, υπερβαίνοντας τον χρονικό περιορισμό που ίσχυε μέχρι τώρα. Η διεξαγωγή κλινικών και εργαστηριακών εξετάσεων δύναται να διενεργηθεί κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου ή και να επεκταθεί στις ημέρες του σαββατοκύριακου, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο.

Σχετικά με την εξεταστική, η υπουργική απόφαση αποσαφηνίζει τον τρόπο και τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους οι διδάσκοντες προκειμένου να αξιολογήσουν τους φοιτητές τους.

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι γραπτές εργασίες και ασκήσεις, οι εργαστηριακές ασκήσεις, η γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών και η γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.

Τέλος, σχετικά με την πρακτική άσκηση, δίνονται σαφείς οδηγίες, βάσει των οποίων τα ιδρύματα μπορούν να λάβουν τις κατάλληλες αποφάσεις για την ολοκλήρωσή της.

Ο κ. Διγαλάκης εξέφρασε την εμπιστοσύνη του ότι τα πανεπιστήμια θα φέρουν σε πέρας με επιτυχία τόσο την ολοκλήρωση του εξαμήνου, όσο και τη διεξαγωγή της εξεταστικής, δηλώνοντας σχετικά ότι «η δυνατότητα ευελιξίας που προβλέπεται για τα πανεπιστήμια δεν απορρέει μόνο από τη λειτουργία του αυτοδιοίκητου, αλλά και από την υπεύθυνη και αποτελεσματική στάση που έχει επιδείξει η ακαδημαϊκή κοινότητα σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία». Παράλληλα, τόνισε ότι: «η διεξαγωγή της εξεταστικής με εξ αποστάσεως μεθόδους απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς και περιγραφή ισχυρών ασφαλιστικών δικλίδων από μέρους των ΑΕΙ, τόσο για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και της εγκυρότητας της εξέτασης όσο και για την προστασία των προσωπικών δεδομένων».


Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την υπουργική απόφαση
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 21 Μαϊος 2020 19:21

Σχετικά Άρθρα

  • Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ
    Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ

    Από το 2025 το 48% των εγγεγραμμένων φοιτητών κινδυνεύουν να διαγραφούν, ως «αιώνιοι φοιτητές». Έχουν ξεπεράσει δηλαδή το όριο των v+2 χρόνων σπουδών. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη.

    Από του χρόνου πάνω από 333.000 «αιώνιοι φοιτητές» κινδυνεύουν να διαγραφούν οριστικά από τις λίστες των εγγεγραμμένων στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος 4957/2022 – γνωστός και ως «νόμος Κεραμέως» για τα ΑΕΙ όσοι έχουν εξαντλήσει το ανώτατο όριο σπουδών διαγράφονται αυτοδικαίως από το Σεπτέμβριο του 2025.

    Πρόκειται για το περιβόητο όριο του v+2, δηλαδή το τυπικό πρόγραμμα σπουδών συν δύο επιπλέον χρόνια, για τις σχολές τετραετούς φοίτησης ή τρία χρόνια για τις σπουδές πενταετούς και εξαετούς φοίτησης.

    Ενεργοί και «αιώνιοι φοιτητές»

    Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ημερομηνία πρόσβασης 2/6/2023, στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχουν εγγεγραμμένοι 704.047 φοιτητές. Από αυτούς ως ενεργοί – δηλαδή όσοι δεν έχουν ξεπεράσει το v+2 υπολογίζονται οι 379.559, ήτοι το 54%.

    Ως εκ τούτου η ΕΘΑΑΕ υπολογίζει στις λίστες των «αιωνίων» ή των «λιμναζόντων» φοιτητών όπως ονομάζονται εκείνοι που καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο δυσθεώρητο ποσοστό του 46% (324.488). Το νούμερο αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να υπολογίσουμε πόσοι φοιτητές είναι πραγματικά «φαντάσματα» και πόσοι απλώς έχουν καθυστερήσει την ολοκλήρωση των σπουδών τους εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών.

    Με βάση προδημοσιεύσεις από τη φετινή ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ – η οποία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επεξεργασίας, η εικόνα για το 2024 δεν είναι ριζικά διαφορετική.

    Όπως γράφει η «Καθημερινή» της Κυριακής, ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών έχει μειωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, στους 695.678. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργών φοιτητών, στους 361.937 (52,03%). Αυξημένος όμως εμφανίζεται ο αριθμός των «αιωνίων» στους 333.741 φοιτητές.

    Δηλαδή σε ένα ακαδημαϊκό έτος άλλοι 9.253 φοιτητές προστέθηκαν σε όσους θεωρούνται «λιμνάζοντες».

    Ανησυχία και αντιδράσεις

    Η ανησυχία ανάμεσα στους φοιτητές που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο όριο φοίτησης είναι εύλογη, καθώς πρέπει να επισπεύσουν να περάσουν τα μαθήματα που χρωστούν μέσα σε τρεις εξεταστικές, αλλιώς κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ο νόμος Κεραμέως για τα ΑΕΙ, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 μόνο με τις ψήφους της ΝΔ, αφού καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης (η Πλεύση Ελευθερίας είχε δηλώσει «παρών»), είχε ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις τόσο στην φοιτητική όσο και στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Εκτός από τις διαγραφές φοιτητών προέβλεπε τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας. Οι αλλαγές στην ανάδειξη της διοίκησης των πανεπιστημίων επικρίθηκαν σφοδρά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ως βαθιά αντιδημοκρατικές αλλά και αναποτελεσματικές, ενώ σε ουκ ολίγες περιπτώσεις οδήγησαν σε παραλυσία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

    Ο νόμος Πιερρακάκη του 2024 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, έφερε ένα «ολικό» ρετούς στο νόμο Κεραμέως, τροποποιώντας πάνω από 100 άρθρα, αλλά η ρύθμιση για το ν+2 παραμένει.

    Πρώτο σε «αιώνιους» το ΕΚΠΑ

    Σύμφωνα με τα ανανεωμένα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ, τα χαμηλότερα ποσοστά «αιωνίων» ή «λιμναζόντων» φοιτητών έχουν η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (21,7%), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (29.31%), το Πολυτεχνείο Κρήτης (33,98%), το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 36,69% και το Πανεπιστήμιο Κρήτης (39,19%).

    Στον αντίποδα, τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητών που έχουν ξεπεράσει το όριο του v+2 έχει το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με 59.92%.

    Καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, με περισσότερους από 100.823 εγγεγραμμένους φοιτητές, αυτό σημαίνει ότι πάνω από 60.000 κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ακολουθεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (58,78%), το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (57,47%), το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης (56,44%) και το Πάντειο Πανεπιστήμιο (54,71%)

    Αμφισβήτηση στοιχείων

    Όμως έχουν υπάρξει πανεπιστήμια που αμφισβητούν τις μετρήσεις του ΕΘΕΑΕ.

    Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα που το κατέτασσε στην 4η θέση της λίστας με τους περισσότερους «αιώνιους», διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λαθροχειρίας. Οι μη ενεργοί φοιτητές προέρχονταν στην πλειονότητά τους από τα καταργημένα προγράμματα σπουδών των πρώην ΤΕΙ. Ο πραγματικός αριθμός των λεγόμενων «λιμναζόντων» απαντά το πανεπιστήμιο ανέρχεται μόλις στο 8,42% των εγγεγραμμένων, κάτι που δεν αποτυπώνεται στους πίνακες.

    Εγκατάλειψη σπουδών και κόστος ζωής

    Ερωτηματικά και αμφιβολίες εκφράζονται κατά πόσο θα εφαρμοστεί το v+2 στην πράξη. Ήδη από πανεπιστήμια της περιφέρειας έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες, αρχικά όχι για τον νόμο καθεαυτό, αλλά για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σχετικά με το κόστος στέγασης και διαβίωσης των φοιτητών. Πρόκειται για έναν παράγοντα που λειτουργεί ανασταλτικά για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο προβλεπόμενο διάστημα, αφού είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν παράλληλα. Έτσι, θέλοντας και μη προστίθενται στις στρατιές των «λιμναζόντων», ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που τις εγκαταλείπουν ολοσχερώς.

    Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πάτρας Χρήστου Μπούρα, για το υπέρογκο κόστος των ενοικίων στην πόλη, αλλά ακόμα και για τα υψηλά μεταφορικά κόστη. Όπως είχε δηλώσει στην τοπική εφημερίδα Πελοπόννησο, με αφορμή την έναρξη της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, τα υψηλά ενοίκια θα αναγκάσουν πολλούς φοιτητές να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, καθώς οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως «τραγική».

    Κλείσιμο τμημάτων

    Η Πάτρα δεν είναι η μόνη πόλη που «αιμορραγεί» από φοιτητές λόγω του υψηλού κόστους ζωής. Ο κ. Μπούρας είχε δηλώσει ότι από τα 416 πανεπιστημιακά τμήματα που λειτουργούν στη χώρα μας, τα επόμενα 10 χρόνια θα κλείσουν τα 100 λόγω έλλειψης φοιτητών.

    Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας, ο οποίος κατά τα άλλα εφαρμόζει σκληρά πειθαρχικά μέτρα και διώξεις κατά φοιτητών –αναδεικνύει πιθανόν και άθελά του τη σύνδεση του υψηλού κόστους ζωής με την εγκατάλειψη των σπουδών.

    Ο μύθος των τεμπέληδων «αιώνιων φοιτητών», διαψεύδεται και από σχετικές επιστημονικές έρευνες, που δείχνουν ότι η εγκατάλειψη ή η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών είναι ένα σύνθετο φαινόμενο – με πολλαπλά αίτια, ιδίως οικονομικά και κοινωνικά αλλά και προσωπικά.

    Πολυσύνθετο φαινόμενο

    Μία από τις πιο πλήρεις μελέτες για το φαινόμενο των «λιμναζόντων φοιτητών» είχε εκπονηθεί το 2015 από ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ, υπό την επιστημονική διεύθυνση του καθηγητή κοινωνιολογίας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

    Αν και έκτοτε οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία έχουν αλλάξει, η έρευνα παραμένει επίκαιρη στα βασικά της συμπεράσματα.

    Όπως αναφέρεται, ένας βασικός παράγοντας για το χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η κοινωνική προέλευση των φοιτητών. Για παράδειγμα, από το δείγμα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η πλειονότητα των φοιτητών που χαρακτηρίζονται «λιμνάζοντες» έχουν γονείς που προέρχονται από τις μεσαίες και κατώτερες κοινωνικο-επαγγελματικές κατηγορίες.

    Αντίστοιχα, οι οικονομικοί παράγοντες είτε από μόνοι τους, είτε σε συνδυασμό με άλλους, συμβάλλουν στην καθυστέρηση των σπουδών των φοιτητών. Οι φοιτητές αναγκάζονται να φύγουν από την πόλη των σπουδών ή και να εργαστούν. Αυτό έχει ως συνέπεια να αποκόβονται από το πανεπιστήμιο και να μην έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, διαπιστώνει η έρευνα.

    Πηγή: In.gr
  • Έλληνες του εξωτερικού: Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
    Έλληνες του εξωτερικού: Τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

    Δείτε το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα

    Ανακοινώθηκε το Πρόγραμμα και τα Εξεταστικά κέντρα για τις εξετάσεις μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού, ειδικών και μουσικών μαθημάτων, υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτους 2024.
    Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνονται συγκεντρωτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τα Εξεταστικά κέντρα για τις εξετάσεις μαθημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού, ειδικών και μουσικών μαθημάτων, υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έτους 2024, καθώς και η προθεσμία υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ.

    Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024
    pinakas-1
    pinakas-2

    Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 16.00 μ.μ. Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

    Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες.

    Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2024
    pinakas-3
    pinakas-4
    pinakas-4

    Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων. Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:

    - των ξένων γλωσσών είναι τρεις (3) ώρες,
    - των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,
    - για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής
    διαρκεί 4΄ έως 6΄ λεπτά ανά υποψήφιο.
    - για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια
    τρεις (3) ώρες και 30΄ λεπτά.

    Γ1. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

    Οι εξετάσεις σ’ όλα τα μαθήματα, διενεργούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τη δήλωση του κάθε υποψηφίου. Οι υποψήφιοι θα παραλάβουν το Δελτίο Εξεταζομένου τους, από το εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα προσέλθουν για εξετάσεις, την ημέρα έναρξης των εξετάσεων.

    Τα εξεταστικά κέντρα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων Γενικής Παιδείας και Ομάδων Προσανατολισμού θα λειτουργήσουν :

    1) Στην Αθήνα και συγκεκριμένα:
    α) 15ο ΓΕΛ Αθηνών (Κυψέλης 46 και Παξών, 11362, τηλ. 2108238552) στο οποίο θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Α μέχρι και Λ
    β) 26ο ΓΕΛ Αθηνών (Μαρασλή 10, Τ.Κ 10676, τηλ: 2107247387) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Μ μέχρι και Ω
    2) Στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
    α) 1ο ΓΕΛ Ευόσμου (Νεμέας & Θαλείας, Εύοσμος Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56224, τηλ.2310768147) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Α μέχρι και Καπ
    β) 1ο ΓΕΛ Σταυρούπολης (Πεσόντων Ηρώων 2, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ.56430, τηλ. 2310656387) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Καρ μέχρι και Ν
    γ) 2ο ΓΕΛ Συκεών (Σπάρτακου 24, Συκιές Θεσσαλονίκης, Τ.Κ.56626, τηλ.2310202091) στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των οποίων τα επώνυμα αρχίζουν από Ξ μέχρι και Ω

    Γ2. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

    α) 15ο ΓΕΛ Αθηνών (Κυψέλης 46 και Παξών, 11362, τηλ. 2108238552)
    β) 1ο ΓΕΛ Ευόσμου (Νεμέας & Θαλείας, Εύοσμος Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56224, τηλ.2310768147)
    Γ3. ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ»
    Ειδικά για το μάθημα Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία οι εξετάσεις για όλους τους υποψηφίους (συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) θα διενεργηθούν στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οδός Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι.
    Εξεταστικό κέντρο για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» ορίζεται στην Αθήνα, το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης (ΘΕΣΗ ΜΑΡΙΖΑ - ΠΑΛΛΗΝΗ, Τ.Κ. 15351, Παλλήνη, τηλ.2106668547, 2106668794) της Δ/νσης Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής στο οποίο θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι.

    Δ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

    Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», εξετάζονται (προφορικά) στα μαθήματα γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού όπως και στα ειδικά μαθήματα, εφόσον έχουν αποστείλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ήδη ανακοινωθεί, τις ίδιες ώρες και ημέρες, στο 50ο Γυμνάσιο Αθηνών (Χατζηαποστόλου 74-76 και Δόρδου 10443, Αθήνα, τηλ. 210 5136686) από επιτροπή που θα λειτουργήσει στην Αθήνα.

    Ε. ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΦΑΑ

    Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία (αγωνίσματα) των υποψηφίων της ειδικής κατηγορίας «Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό», για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2024-25 θα διεξαχθεί το διάστημα από την Παρασκευή 13-9-2024 μέχρι και την Παρασκευή 20-9-2024 σε επιτροπές στην Αθήνα με έδρα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας (Χίου 16-18, Τ.Κ.10438 Αθήνα, τηλ. 214-4069221) και στη Θεσσαλονίκη με έδρα τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης (Κολοκοτρώνη 22,Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης Τ.Κ.56430 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-605703). Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στην αρμόδια Επιτροπή υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, προκειμένου να δηλώσουν τις ημέρες συμμετοχής στις πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά το δελτίο εξεταζομένου και κατά προτίμηση και την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο.

    ΣΤ. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

    1. Κατά την εξέταση στο «Γραμμικό Σχέδιο» δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 50 Χ 70 εκ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 50 Χ 58 εκ.. Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων ανάλογων με το χαρτί σχεδίασης και τα απαραίτητα για τη σχεδίαση όργανα και υλικά, δηλαδή χαρτί πρόχειρο σχεδίασης (ρυζόχαρτο ή άλλο), μολύβια με διαφορετική σκληρότητα για διαφορετικά πάχη γραμμών, όργανα για σχεδίαση με μολύβι ή με σινική μελάνη, ταυ ή παραλληλογράφο, τρίγωνα σχεδίασης, κοινό υποδεκάμετρο και τα λοιπά αναγκαία μέσα σχεδίασης (διαβήτη, καμπυλόγραμμο, γομολάστιχα, ασπίδα σβησίματος, ξύστρα - καμπάνα κλπ.).

    Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει μεγεθυντικό φακό. Απαγορεύεται, όμως, να χρησιμοποιεί συστήματα σχεδίασης, δηλαδή ειδικά εκτυπωτικά μηχανήματα γραφής και σχεδίασης γραμμάτων, ζελατίνες ή μεταλλικά στοιχεία τυποποιημένων γραμμάτων, αυτοκόλλητα (ράστερ, λετρασέτ κλπ.) γραμμάτων ή γραμμοσκιάσεων και κλιμακόμετρα (υποδεκάμετρα σε διάφορες κλίμακες, ένα : είκοσι, ένα : πενήντα κλπ.), μοιρογνωμόνιο, καθώς και υπολογιστικές μηχανές (κομπιούτερς).

    2. Κατά την εξέταση στο «Ελεύθερο Σχέδιο», δίνεται στους υποψηφίους χαρτί σχεδίασης, που οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι 50 Χ 70 εκ. και οι εσωτερικές διαστάσεις, στις οποίες γίνεται η σχεδίαση, 50 Χ 50 εκ.. Για τον λόγο αυτό, ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του στις εξετάσεις πινακίδα σχεδίασης, διαστάσεων ανάλογων με το χαρτί σχεδίασης. Η σχεδίαση γίνεται με μολύβια. Ο υποψήφιος πρέπει να έχει μαζί του, εκτός από την πινακίδα, μολύβια μαλακά και σκληρά, γομολάστιχα, ξύστρα. Επίσης, επιτρέπεται η χρήση βελόνας μετρήματος κα νήματος στάθμης, ενώ δεν επιτρέπεται η χρήση οργάνων σχεδίασης και η χρήση σπρέι.

    Ζ. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    Για το μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» διευκρινίσεις έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘΑ.

    Για το μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία», οι υποψήφιοι θα πρέπει να φέρουν μαζί τους τα μουσικά όργανα στα οποία θα εξεταστούν, εκτός από τα μουσικά όργανα πιάνο και ευρωπαϊκά κρουστά, τα οποία θα υπάρχουν στο χώρο εξέτασης τους.

    Για την εξέταση των έργων των α) «Κλασική, Δυτικοευρωπαϊκή μουσική», β) «Τζάζ και Δημοφιλής μουσική» ειδών μουσικής, καθώς και των έργων Βυζαντινής Ψαλτικής του είδους «Λαϊκή – Παραδοσιακή Μουσική και Βυζαντινή Ψαλτική», οι υποψήφιοι έχουν το δικαίωμα χρήσης δικής τους παρτιτούρας, αντίγραφο της οποίας επιπλέον πρέπει υποχρεωτικά να παραδώσουν (μέσω ενός επιτηρητή) και στους εξεταστές.

    Διευκρινίσεις έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘΑ.

    Οι υποψήφιοι κατά την εξέτασή τους δεν θα πρέπει να φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν
    Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν

    Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία

    Σε λίγες ημέρες ξεκινά η διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25. Κάθε χρόνο, η έναρξη πραγματοποιείται τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου με την ακριβή ημερομηνία για το τρέχον έτος να αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.
    Η έναρξη της διαδικασίας των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 πλησιάζει, καθώς κάθε χρόνο ξεκινά περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία.
    Υπενθυμίζεται, ότι οι εγγραφές στα Τμήματα και τις Σχολές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων στις Πανελλήνιες γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και δεν απαιτείται φυσική παρουσία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ζητηθούν επιπλέον στοιχεία και/ή δικαιολογητικά εντός ειδικών προθεσμιών για την ταυτοπροσωπία και την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής.
    Η διαδικασία των εγγραφών

    Οι εγγραφές στα Τμήματα και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πρόκειται να ξεκινήσουν εντός των επομένων ημερών, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης με εγκύκλιο από το υπουργείο Παιδείας. Στη συγκεκριμένη Εγκύκλιο που θα εκδοθεί, θα περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία εγγραφής.
    Υπενθυμίζεται, ότι σε περίπτωση που κάποιος είναι ήδη εγγεγραμμένος φοιτητής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν δύναται να εγγραφεί στη νέα Σχολή ή στο Τμήμα εισαγωγής του, αν δεν διαγραφεί προηγουμένως από τη Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος.

    Για τη διαδικασία της εγγραφής, απαιτείται από τους επιτυχόντες η χρήση μοναδικού συνδυασμού username και password στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας, όταν αυτή ανοίξει.
    Ως username του επιτυχόντα, ορίζεται ο Κωδικός Εξετάσεων, όπως αυτός έχει αποδοθεί από το σχολείο του.
    O επιτυχών-χρήστης θα χρησιμοποιήσει ως password, το ίδιο που χρησιμοποίησε για την υποβολή του Μηχανογραφικού του Δελτίου.

    Η διάρκεια της διαδικασίας εγγραφών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ορίζεται στην αρχική σελίδα της εφαρμογής ενώ η υποβολή αιτήσεων εγγραφής των επιτυχόντων στο Τμήμα/Σχολή επιτυχίας τους γίνεται μόνο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων» στην πλατφόρμα eregister.it.minedu.gov.gr.

    Μετά τη λήξη της προθεσμίας, η Γραμματεία του Τμήματος ή Σχολής ελέγχει και αντιπαραβάλλει τον πίνακα των εισαγομένων, που υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, όπως αυτός θα αποσταλεί ηλεκτρονικά από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με τον αντίστοιχο πίνακα επιτυχόντων για τις κατηγορίες των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της φετινής χρονιάς, που έχει ήδη αποσταλεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.
    Επισημαίνεται, ότι η Γραμματεία δύναται να ζητήσει επιπλέον δικαιολογητικά από τους εισαγομένους.

    Μετά την οριστικοποίηση της αίτησης εγγραφής μέσω του Π.Σ. «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων», οι χρήστες (πρωτοετείς φοιτητές) θα μεταβούν σε ειδική σελίδα, όπου θα τους παρουσιαστεί το μήνυμα "Επιτυχής Οριστική Υποβολή".

    Ο χρήστης θα πρέπει να δει και να αποθηκεύσει το pdf με την αίτηση εγγραφής του, η οποία έχει λάβει πλέον αριθμό πρωτοκόλλου.

    Αφού ολοκληρωθεί η επιτυχής υποβολή της αίτησης, ο χρήστης χρειάζεται να μεταβεί σε ειδική σελίδα προκειμένου να συμπληρώσει το Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Φοιτητή.

    Σημειώνεται, ότι για τους επιτυχόντες στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Δεν πέρασες στη σχολή που ήθελες; Οι 6 καλύτερες επιλογές για όσους δεν εισήχθησαν σε ΑΕΙ
    Πανελλήνιες 2024: Δεν πέρασες στη σχολή που ήθελες; Οι 6 καλύτερες επιλογές για όσους δεν εισήχθησαν σε ΑΕΙ

    Κάθε χρόνο μετά ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στα πανεπιστήμια της χώρας ένας μεγάλος αριθμός παιδιών μένει εκτός των πανεπιστημίων ενώ κάποιοι εισήχθησαν σε σχολές τις οποίες δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν.

    Σε αυτή τη κατάσταση είναι περίπου 30.000 απόφοιτοι λυκείων όλων των κατηγορών (Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ). Αυτά τα παιδιά καλούνται να αποφασίσουν τι θα κάνουν την επόμενη μέρα ώστε να λάβουν μια εκπαίδευση, που θα τους οδηγήσει στην αγορά εργασίας αλλά και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Οι πλέον συνηθισμένες λύσεις είναι έξι.

    Ξαναδίνω εξετάσεις την επόμενη χρονιά

    Σίγουρα είναι μια δύσκολη απόφαση καθώς απαιτεί κόπο και σίγουρα είναι μια εξαιρετικά αγχωτική διαδικασία. Όμως εάν κάποιος τα ξεπεράσει αυτά, θα έχει τη δυνατότητα μια ολόκληρη χρονιά να αφιερωθεί στο σωστό διάβασμα χωρίς να έχει τη φοίτηση στο σχολείο και μεθοδικά να φτάσει στο αποτέλεσμα που επιθυμεί. Είναι πολλά τα παραδείγματα παιδιών που έδωσαν εξετάσεις και δυο και τρείς φορές έως ότου τα καταφέρουν.

    Συμπλήρωση μηχανογραφικού με το 10%

    Είναι μια λύση που ακολουθούν πολλοί καθώς δεν χρειάζεται να περάσουν ξανά το βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων. Διατηρώντας τα μόρια που «έπιασαν» στις πανελλαδικές , καταθέτουν την επόμενη χρονιά μόνο μηχανογραφικό δελτίο με τις σχολές που επιθυμούν να εισαχθούν. Σε αυτή την επιλογή φυσικά και η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη αλλά μπορεί κάποιος μέσα στη χρονιά να δοκιμάσει και κάποια από τις υπόλοιπες επιλογές έτσι ώστε να μη χάνει χρόνο περιμένοντας την κατάθεση του μηχανογραφικού με αυτή την κατηγορία.

    Σπουδές στα ΙΕΚ (δημόσια και Ιδιωτικά)

    Σίγουρα αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Τα τελευταία χρόνια ένας πολύ μεγάλος αριθμός νέων ακολουθεί τη λύση των δημόσιων ΙΕΚ (από φέτος ονομάζονται ΣΑΕΚ) καθώς αυτά διαθέτουν σύγχρονες ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά εργασίας αλλά και επειδή οι σπουδές είναι δωρεάν.

    Όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ακολουθούν το δρόμο των ιδιωτικών ΙΕΚ, τα οποία όμως έχουν δίδακτρα. Συνεπώς όσοι δεν συμπλήρωσαν το Παράλληλο Μηχανογραφικό μπορούν και τώρα να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Όσοι απόφοιτοι Λυκείου ενδιαφέρονται να εγγραφούν σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σύστημα Επιλογής Υποψηφίων Καταρτιζόμενων (https://diek.it.minedu.gov.gr/site/index) από τη Δευτέρα 19/08/2024 μετά τις 9 π.μ. μέχρι και την Τρίτη 10/09/2024 στις 15:00. Δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ βρίσκονται ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές, και συνεπώς οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εντοπίσουν ένα ινστιτούτο κοντά στο σπίτι τους και ταυτόχρονα να αναζητήσουν την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει.

    Διαθέτουν δεκάδες ειδικότητες με σύγχρονο περιεχόμενο κατάρτισης καθώς προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει η αγορά εργασίας αλλά και οι τοπικές επιχειρήσεις, οι φορείς κλπ. Οι πιο δημοφιλείς ειδικότητες είναι η Αθλητική Δημοσιογραφία, οι Προπονητές Ποδοσφαίρου, οι εγκαταστάτες κλιματιστικών, οι βοηθοί παιδαγωγών, φαρμακείων και υπηρεσιών υγείας, τα τουριστικά και ναυτιλιακά, οι μηχανικοί αυτοκινήτων, οι τεχνικοί μακιγιάζ, νυχιών, video games, πληροφορική κ.α

    Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

    Μία από τις πιο γνωστές επιλογές είναι αυτή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου όπου λειτουργούν τέσσερις Σχολές και χορηγούνται πτυχία, τα οποία είναι ισότιμα με αυτά των υπόλοιπων δημόσιων πανεπιστημίων, με τη μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Βέβαια δεν είναι μια επιλογή για πολλούς καθώς τα προπτυχιακά προγράμματα που διαθέτει το ΕΑΠ είναι λίγα αλλά για κάποιους αποτελεί μια θαυμάσια λύση. Η εισαγωγή γίνεται χωρίς εξετάσεις, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων αποφοίτων Λυκείου εντός των προθεσμιών που ορίζει το ΕΑΠ. Η φοίτηση στο ΕΑΠ περιλαμβάνει δίδακτρα και η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης για τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών ορίζεται στα τέσσερα ακαδημαϊκά έτη. Ωστόσο, λόγω της ευελιξίας που προσφέρει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μπορεί κανείς να παρατείνει και τη φοίτηση και την αποπληρωμή των διδάκτρων.

    Ιδιωτικά κολέγια ή σπουδές στο εξωτερικό

    Η επιλογή της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μια λύση που ακολουθούν χιλιάδες νέοι κάθε χρόνο. Τα κολέγια μπορούν να παρέχουν σπουδές, εφόσον τα συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών έχουν λάβει πιστοποίηση από διεθνείς οργανισμούς. Για τους τίτλους σπουδών που χορηγούν τα κολέγια, υπάρχει η δυνατότητα της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας με τίτλους σπουδών ελληνικών ΑΕΙ. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται μια εξαιρετικά σοβαρή «έρευνα αγοράς» ώστε ο ενδιαφερόμενος να εντοπίσει ένα κολέγιο με κύρος όσο αφορά στο επίπεδο σπουδών και τα πτυχία που παρέχει. Τα ίδια ισχύουν και για τις σπουδές στο εξωτερικό που σίγουρα απαιτούν πολύ «ψάξιμο» και βέβαια την ανάλογη οικονομική δυνατότητα. Πάντως αρκετές χώρες έχουν χαμηλά ή και καθόλου δίδακτρα για τους φοιτητές/τριες από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά το κόστος ζωής παραμένει υψηλό.

    Σπουδές στα δημόσια και ιδιωτικά ΑΕΙ της Κύπρου.

    Η Κύπρος έχει δύο δημόσια πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με έδρα τη Λευκωσία και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου με έδρα τη Λεμεσό. Ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πτυχία της αναγνωρίζονται απευθείας στην Ελλάδα, μέσα από τη διαδικασία του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης. Το ίδιο ισχύει και για τα ιδιωτικά ΑΕΙ του νησιού στα οποία τα τελευταία χρόνια σπουδάζουν χιλιάδες Έλληνες καθώς έχουν αποκτήσει πολύ καλή φήμη για το επίπεδο σπουδών που διαθέτουν. Το κόστος για τα δίδακτρα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου διαφέρει πάρα πολύ από ίδρυμα σε ίδρυμα ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμεί κάποιος και το κύρος του ιδρύματος.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Ν.Μ. Κρεστένων: Κάθε Τρίτη και Πέμπτη οι δωρεάν αιματολογικές εξετάσεις
    Ν.Μ. Κρεστένων: Κάθε Τρίτη και Πέμπτη οι δωρεάν αιματολογικές εξετάσεις

    Άμεσα ανταποκρίθηκε η Αναπληρώτρια Διοικήτρια του Γ.Ν. Ηλείας-Ν.Μ. Κρεστένων Αριστέα Παπαδοπούλου στο αίτημα του Διευθυντή του Κ.Υ Ζαχάρως Προκόπη Παπαζαφείρη για επέκταση της δράσης δωρεάν αιματολογικών εξετάσεων και στους ασφαλισμένους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής λόγω μεγάλης ζήτησης.

    Με γνώμονα πάντα την προάσπιση του αγαθού της υγείας και την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Ν. Ηλείας-και όχι μόνο-η Διοίκηση της Μονάδας επεκτείνει το πρόγραμμα δωρεάν αιματολογικών εξετάσεων εκτός από κάθε Τρίτη και κάθε Πέμπτη της εβδομάδας.

    Η πρωτοβουλία για τους ανασφάλιστους αλλά και ασφαλισμένους πολίτες της Ν. Ηλείας ξεκινά αύριο Τρίτη 23 Ιουλίου και ώρα 7.30 έως 10.00.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τελευταία ημέρα μαθημάτων για τα γυμνάσια - Πότε ξεκινούν οι προαγωγικές εξετάσεις
    Τελευταία ημέρα μαθημάτων για τα γυμνάσια - Πότε ξεκινούν οι προαγωγικές εξετάσεις

    Το τελευταίο κουδούνι για την τρέχουσα σχολική χρονιά, 2023-24, θα ακουστεί σήμερα, Τρίτη 28/05, στα γυμνάσια της επικράτειας, καθώς είναι η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

    Αύριο, 29 Μαΐου, οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συγκληθούν για να αποφασίσουν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών και των μαθητριών, χωρίς ωστόσο να διεξαχθούν μαθήματα.

    Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις στα γυμνάσια θα διεξαχθούν στο διάστημα μεταξύ 3 και 17 Ιουνίου 2024.

    Τα αποτελέσματα των εξετάσεων, θα πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 19 Ιουνίου.

    Υπενθυμίζεται, για τα λύκεια, ότι οι ενδοσχολικές εξετάσεις για την Γ' λυκείου ολοκληρώθηκαν χθες και πλέον τη σκυτάλη θα πάρουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις την Πέμπτη για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ και την Παρασκευή για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.

    Οι προαγωγικές εξετάσεις για την Α' και Β' λυκείου θα ολοκληρωθούν στις 14 Ιουνίου 2024.

    Πηγή: Cnn.gr

  • PISA: Σήμερα οι εξετάσεις - Συμμετέχουν 12.000 μαθητές από 660 σχολεία σε όλη την Ελλάδα
     PISA: Σήμερα οι εξετάσεις - Συμμετέχουν 12.000 μαθητές από 660 σχολεία σε όλη την Ελλάδα

    Από τις 9 έως τις 12.00 οι εξετάσεις σε Γλώσσα και Μαθηματικά

    Οι εξετάσεις της ελληνικής Pisa διεξάγονται σήμερα, Τετάρτη 22 Μαϊου, με τη υποχρεωτική συμμετοχή 660 Δημοτικών και Γυμνασίων απ’όλη την Ελλάδα.

    Αφού κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο η στάση εργασίας της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ μέσα στις εξετάσεις της ελληνικής Pisa, ακολούθησε η ΑΔΕΔΥ, που επίσης κήρυξε στάση εργασίας. Το υπουργείο Παιδείας έστειλε έγγραφο στα σχολεία, σύμφωνα με το οποίο «Δεν είναι νόμιμη η συμμετοχή των υπηρετούντων σε αυτές εκπαιδευτικών στην ανακοινωθείσα μόνο με καταχώριση στον Τύπο την 21.05.2024 τετράωρη διευκολυντική στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ για την 22.05.2024».

    Οι εξετάσεις της «Ελληνικής PISA», όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται, διαφέρουν από το διεθνή διαγνωστικό διαγωνισμό του ΟΟΣΑ στον οποίο οι Ελληνες μαθητές δεν είχαν καταγράψει καλές επιδόσεις και η χώρα μας είχε καταλάβει την 44 η θέση μεταξύ 80 χωρών. Στην ελληνική PISA, η dιεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα πραγματοποιείται σε μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων. Έχει ως στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας - Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών. Απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

    Η διαδικασία των διαγνωστικών εξετάσεων

    Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, σήμερα, Τετάρτη 22 Μαϊου 2024, θα διεξαχθούν οι διαγνωστικές εξετάσεις της «ελληνικής PISA».
    Πρόκειται να συμμετάσχουν 12.000 μαθητές – 6.000 της ΣΤ’ Δημοτικού και 6.000 της Γ’ Γυμνασίου - από 660 δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες όλης της χώρας.

    Η λεγόμενη «Ελληνική Pisa» περιλαμβάνεται στο νόμο 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

    Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα, θα διαρκέσουν συνολικά 190’ – από τις 9πμ έως τις 12.10 μμ.

    Οι μαθητές θα εξεταστούν αρχικά στη Νεοελληνική Γλώσσα (75’). Ύστερα από διάλειμμα τριών λεπτών, θα εξεταστούν στα Μαθηματικά (75’). Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τη συμπλήρωση των κοινωνικοδημογραφικών στοιχείων (10’).

    Ειδικότερα, οι εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων.

    Την ευθύνη της διενέργειας και της εποπτείας των εξετάσεων έχει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, ο οποίος ορίζει δύο εκπαιδευτικούς ως επιτηρητές σε κάθε αίθουσα, εκτός αν πρόκειται για μονοθέσιο σχολείο, οπότε ορίζεται ένας επιτηρητής.

    Η συμμετοχή των σχολείων είναι υποχρεωτική ενώ οι σχολικές μονάδες, που έχουν επιλεγεί, θεωρούνται αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, με εξαίρεση τα ειδικά σχολεία, τα ξενόγλωσσα σχολεία και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης.

    Εάν, κάποια επιλεγμένη σχολική μονάδα αιτιολογημένα αδυνατεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις τοπικών εορτασμών/αργιών ή υπάρχουν σοβαρά κωλύματα ασθένειας, αντικαθίσταται με ευθύνη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από άλλη σχολική μονάδα με τα ίδια χαρακτηριστικά και ενημερώνεται το Ι.Ε.Π.

    Σημειώνεται, ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

    Σε κάθε περίπτωση το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει να διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις, βάσει των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων.

    Η επόμενη ημέρα

    Τα αποτελέσματα πρόκειται, στη συνέχεια, να αξιοποιηθούν μέσα από τη διατύπωση εισηγήσεων προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προτάσεων βελτίωσης των Προγραμμάτων Σπουδών, του εκπαιδευτικού υλικού, της διδακτικής μεθοδολογίας, των προσεγγίσεων συμπεριληπτικής και αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, καθώς και ανάπτυξης εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων.

    Οι αντιδράσεις

    Αφού κρίθηκε παράνομη η προκηρυχθείσα στάση εργασίας της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ μέσα στις εξετάσεις της ελληνικής PISA από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, ακολούθησε η εκ νέου προκήρυξη στάση εργασίας από την ΑΔΕΔΥ, ύστερα από αίτημα της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.

    Το υπουργείο Παιδείας έστειλε έγγραφο προς τα σχολεία, το οποίο αναφέρει τα εξής:

    «Προς ενημέρωση των Διευθυντών/ντριων – Προϊσταμένων των Σχολικών Μονάδων και των εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε επίσης την υπ’ αρ. 461/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (Ειδική Διαδικασία Εργατικών Διαφορών-Απεργιακή Διαφορά), με την οποία αναγνωρίσθηκε και κρίθηκε ως παράνομη η κηρυχθείσα με τις από 13.05.2024 και 17.05.2024, αντίστοιχα, αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των συνδικαλιστικών οργανώσεων:

    α) με την επωνυμία «Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης» (ΟΛΜΕ) και

    β) με την επωνυμία ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ» (Δ.Ο.Ε), στάση εργασίας για την 22η Μαΐου 2024, που καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των Εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών στην ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού και στην Γ’ τάξη του Γυμνασίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4823/2021, και συγκεκριμένα η τρίωρη στάση εργασίας που κήρυξε η πρώτη συνδικαλιστική οργάνωση και το πρώτο τετράωρο του πρωινού προγράμματος που κήρυξε η δεύτερη συνδικαλιστική οργάνωση».

    Στο έγγραφο του υπουργείου υπογραμμίζεται η απαγόρευση των συγκεκριμένων συνδικαλιστικών οργανώσεων να προχωρήσουν σε απεργία – αποχή, κηρύσσοντας προσωρινά εκτελεστή την απόφαση.
    Όπως δε τονίζεται από το υπουργείο Παιδείας, η απόφαση είναι δεσμευτική για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, οι οποίοι συμμετέχουν στις εξετάσεις της ελληνικής PISA.

    Από την πλευρά της, η ΔΟΕ απάντησε ως ακολούθως:

    «Ξεπερνώντας κάθε όριο χρηστής διοίκησης και με τον Γενικό Γραμματέα να προχωρά σε αντιποίηση της ιδιότητας του δικαστή, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ανήμπορη να αποτρέψει τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ενάντια στην πραγματοποίηση των διαγνωστικών εξετάσεων «τύπου PISA» έστειλε μέσα στη νύχτα στις σχολικές μονάδες ένα απαράδεκτο έγγραφο δίχως καμία νομική ισχύ όπου ούτε λίγο ούτε πολύ αποφαίνεται (αφού δεν πρόλαβε να προσβάλει την απόφαση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δικαστικά) ότι η στάση «δεν είναι νόμιμη…γιατί ανακοινώθηκε μόνο στον Τύπο».

    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι η στάση εργασίας που κήρυξε σήμερα η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος των σχολικών μονάδων, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων PISA, δεν έχει προσβληθεί και φυσικά δεν έχει κριθεί δικαστικά, δεν μπορεί, επομένως, να κριθεί ως μη νόμιμη από τον, παντελώς αναρμόδιο για κάτι τέτοιο Γενικό Γραμματέα και οι εκπαιδευτικοί τυγχάνουν της κάλυψης της τριτοβάθμιας οργάνωσης (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.) για τη συμμετοχή τους σ’ αυτήν.

    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετέχουν μαζικά στη στάση εργασίας αποτρέποντας την πραγματοποίηση των εξετάσεων που εντάσσονται στη λογική της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης που διαπνέει τον ν.4823/21».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σήμερα οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία
    Σήμερα οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία

    Σε εξέλιξη είναι από το πρωί του Σαββάτου 18/05 οι εισαγωγικές εξετάσεις για την πλήρωση 1.794 θέσεων στα Πρότυπα σχολεία της επικράτειας.

    Συγκεκριμένα, οι εξετάσεις αφορούν την εισαγωγή των μαθητών/τριών στις εισαγωγικές τάξεις (Α' Γυμνασίου/ Α' Λυκείου) των Πρότυπων και στις τάξεις Α' Γυμνασίου/Α' Λυκείου των Εκκλησιαστικών σχολείων.

    Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι:

    - 150 λεπτά για τα Γυμνάσια και

    - 225 λεπτά για τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια,

    - 180 λεπτά για τα Λύκεια και

    - 240 λεπτά για τα Εκκλησιαστικά Λύκεια.

    Για υποψήφιους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ο χρόνος εξέτασής τους είναι επαυξημένος, κατά 45 λεπτά.

    Επίσης, δυνατή αποχώρηση δίνεται μία ώρα μετά την έναρξη της γραπτής δοκιμασίας.

    Οι υποψήφιοι και υποψήφιες θα αξιολογηθούν σε δυο γνωστικά αντικείμενα, τη γλώσσα και τα μαθηματικά, και ερωτήσεις αξιολόγησης θα είναι κλειστού τύπου/πολλαπλής επιλογής. Οι υποψήφιοι για τα Εκκλησιαστικά σχολεία θα εξεταστούν επιπλέον στο μάθημα των θρησκευτικών.

    Αξίζει να σημειωθεί, ότι συνολικά, φέτος, υποβλήθηκαν 9.454 αιτήσεις για συμμετοχή στις εξετάσεις, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας.

    Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι χθες, Παρασκευή, πραγματοποιήθηκε η δημόσια κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία, καθώς επίσης και η διαδικασία απόδοσης τυχαίου Αριθμού Προτεραιότητας, σε περίπτωση ισοβαθμίας στα Πρότυπα Σχολεία. Τα αποτελέσματα μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στον σύνδεσμο: https://depps.minedu.gov.gr/?p=12642 .

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο