Τα νέα λεωφορεία θα τεθούν σταδιακά στις συγκοινωνιακές γραμμές της Αττικής από τις επόμενες ημέρες
Υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Οδικές Συγκοινωνίες) και των Εταιρειών ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE, ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ και ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΕ-MED BUS, η σύμβαση για την μίσθωση μέσω leasing λεωφορείων αστικού τύπου. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε τρία έτη με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. για ένα ακόμη έτος.
Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΣΥ, το γεγονός της μίσθωσης των οχημάτων αυτών ενισχύει σημαντικά τον στόλο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. και αποτελεί ένα ακόμη βήμα υπέρ του επιβατικού κοινού, στις αυξημένες από την πανδημία ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου. Και αυτή η Σύμβαση εντάσσεται στο πλαίσιο του συνολικού εκσυγχρονισμού των Οδικών Συγκοινωνιών, που αποτελεί τον βασικό στόχο της Εταιρείας και του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών.
Όπως έχει εξαγγελθεί, τα νέα λεωφορεία θα τεθούν σταδιακά στις συγκοινωνιακές γραμμές της Αττικής από τις επόμενες ημέρες.
Όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε. κ. Στέφανος Αγιάσογλου: «Η σημερινή υπογραφή των συμβάσεων με τις τρεις ανάδοχες Εταιρείες ολοκληρώνει στην πράξη μία αναδιοργάνωση που άρχισε τον Μάρτιο του 2020, με πρώτη κίνηση την επαναφορά στην κυκλοφορία μεγάλου μέρους των υφιστάμενων οχημάτων, την πρόσληψη 423 οδηγών και τεχνιτών και την ενίσχυση τώρα με αυτά τα λεωφορεία EURO V - 10 ετών και νεότερα.
Με πραγματικά fast track και απόλυτα διαφανείς διαδικασίες – όπως και οι δύο ανεξάρτητες αρχές ΑΣΕΠ και Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάνθηκαν – προχωράμε στην επίτευξη του βασικού στόχου, που είναι ο απόλυτος εκσυγχρονισμός των δημόσιων Οδικών Συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού».
Τα εν λόγω λεωφορεία θα αρχίσουν να ενσωματώνονται σταδιακά στο στόλο της ΟΣΥ από τις 10 Απριλίου. Αρχικώς – όπως είχε επισημάνει και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής - θα προστεθούν στο στόλο περί τα 40 – 50 οχήματα, ενώ για την ενσωμάτωση του συνολικού αριθμού των λεωφορείων θα απαιτηθεί διάστημα ακόμα 1,5 – 2 μηνών.
Η υπογραφή της σύμβασης κατέστη δυνατή αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό. Αιτία ήταν η μη ύπαρξη ανοιγοκλειόμενων παραθύρων στα 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) ντιζελοκίνητα λεωφορεία.
Τόσο από το υπουργείο Μεταφορών όσο και από την ΟΣΥ έχει ξεκαθαριστεί ότι στα 300 λεωφορεία που αποκτώνται με με τη διαδικασία του leasing θα γίνουν οι απαραίτητες μετασκευές ώστε όταν παραληφθούν να διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Πού θα κάνουν δρομολόγια τα 300 λεωφορεία
Τα 300 οχήματα θα δρομολογηθούν σε γραμμές με υψηλή πληρότητα, η οποία είναι σταθερά πάνω από το οριζόμενο 65%, στο οποίο υποχρεώνουν οι κανόνες προστασίας αποφυγής διασποράς του κορονοϊού. Πρόκειται για 20 γραμμές, στις οποίες συγκαταλέγονται η 040 Πειραιάς – Σύνταγμα και η 022 Ακαδημία – Νέα Κυψέλη.
Σε επίπεδο τιμήματος, υπενθυμίζεται ότι βάσει των εκπτώσεων που προσέφεραν οι ανάδοχοι, το μηνιαίο μίσθωμα κυμαίνεται από 2.500 έως 2.700 ευρώ για τα 12μετρα και από 2.700 έως 2.800 ευρώ για τα αρθρωτά. Αλλωστε σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, τα 2.800 ευρώ ήταν το «ταβάνι» για το προτεινόμενο μίσθωμα.
Οι συμβάσεις προβλέπεται να είναι τριετείς με δυνατότητα παράτασής τους για ακόμα ένα χρόνο μετά την παρέλευση του οποίου η ΟΣΥ θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τα οχήματα που βάσει των προδιαγραφών θα είναι έως δέκα ετών, έναντι 12.000 ευρώ για τα κανονικά και 15.000 ευρώ για τα αρθρωτά.
Παράλληλα το υπουργείο έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού αέρα τόσο για τους συρμούς του Μετρό όσο και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, υπό την προϋπόθεση ότι τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς.
Πηγή: Εthnos.gr