Σάββατο, 13 Απριλίου 2024 12:37

Αλλάζουν όσα ξέραμε για Μετρό και λεωφορεία – Καταργούνται τα χάρτινα εισιτήρια

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μέσα στο επόμενο διάστημα το χάρτινο εισιτήριο αναμένεται να αντικατασταθεί

Αχρείαστο αναμένεται να καταστεί το επόμενο διάστημα το χάρτινο εισιτήριο στα ΜΜΜ, καθώς θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα πληρωμής. Πρόκειται για το σύστημα “Tap’N’Pay” που θα επιτρέπει στον επιβάτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ, δίχως να χρειάζεται να προμηθευτεί τα εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card.

Το μόνο που θα χρειάζεται ο επιβάτης είναι να πλησιάζει την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο) σε ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα.

Ανέπαφες πληρωμές στα ΜΜΜ

Η κα Αλεξοπούλου δήλωσε ότι «ήδη σε κάποιες πόλεις όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα η υπηρεσία αυτή προσφέρεται και πολύ σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην Αθήνα πρώτα απ’ όλα στις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ως το τέλος του 2024 αυτή η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία».

Αξίζει να διευκρινιστεί, ότι τα υφιστάμενα εισιτήρια δεν θα καταργηθούν, καθώς θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή, διευκολύνοντας όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, όπως είναι αρκετοί ηλικιωμένοι.

Ωστόσο, πολύ γρήγορα, τα χάρτινα εισιτήρια αναμένεται να εξαφανιστούν, μιας και το νέο σύστημα θα επιλέγεται από όλο και περισσότερους επιβάτες. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που θα προσφέρει το νέο σύστημα στον χρήστη είναι ότι αυτός θα εξοικονομεί χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να αναζητά τα σημεία πώλησης εισιτηρίων.

Μετρό Αθήνα

Επιπροσθέτως, δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Όπως έχουμε γράψει, το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης.

Θα συμβάλει, επίσης, στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς η μείωση της έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων θα σημάνει τον μετριασμό του φαινομένου της απόρριψής τους σε δημόσιους χώρους, το οποίο παρατηρείται έντονα.

Τέλος, το νέο σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 13 Απριλίου 2024 10:17

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία στο μετρό: Η κυβερνητική ενέργεια καταναλώνεται στη συγκάλυψη των Τεμπών
    ΣΥΡΙΖΑ για τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία στο μετρό: Η κυβερνητική ενέργεια καταναλώνεται στη συγκάλυψη των Τεμπών

    Ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση»

    Τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος, επισημαίνει ο βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Γιώργος Καραμέρος, με αφορμή τη νέα παρ’ ολίγον τραγωδία που σημειώθηκε στο μετρό, λίγο διάστημα μετά το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους όπου είχαν μπει δύο τρένα σε μονή γραμμή.

    Όπως σημειώνει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, «είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από τη φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά».

    «Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις»

    Προσθέτει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ «στον χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών».

    Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση».

    Αναλυτικά η δήλωση του Γιώργου Καραμέρου:

    «Τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο.

    Πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

    Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από τη φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.

    Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στον χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

    Ρωτάμε επισήμως, ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;

    Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου.

    Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ/ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.

    Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους».

    Πηγή: In.gr
  • Νεπάλ: Δύο λεωφορεία παρασύρθηκαν σε ποταμό - Τουλάχιστον 66 αγνοούμενοι
    Νεπάλ: Δύο λεωφορεία παρασύρθηκαν σε ποταμό - Τουλάχιστον 66 αγνοούμενοι

    Τουλάχιστον 66 άνθρωποι αγνοούνται στο κεντρικό Νεπάλ έπειτα από κατολίσθηση που παρέσυρε δυο λεωφορεία σε ποταμό, ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές.

    «Δυο λεωφορεία, το ένα με 24 επιβάτες και το άλλο με 42 επιβάτες, παρασύρθηκαν εξαιτίας κατολίσθησης στον ποταμό Τρισούλι», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Χιμανάντα Μπουσάλ, αξιωματούχος στην περιφέρεια Τσίτουαν.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ARMED POLICE FORCE NEPAL/ HANDOUT
  • Πανικός στη Νέα Υόρκη: Ένοπλοι άνοιξαν πυρ στο μετρό - 1 νεκρός και 5 τραυματίες
    Πανικός στη Νέα Υόρκη: Ένοπλοι άνοιξαν πυρ στο μετρό - 1 νεκρός και 5 τραυματίες

    Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και πέντε τραυματίστηκαν από σφαίρες σε αποβάθρα σταθμού του μετρό στη συνοικία Μπρονξ της Νέας Υόρκης τη Δευτέρα, όταν ένοπλοι άνοιξαν πυρ εναντίον επιβατών με τους οποίους καβγάδισαν.

    Η αστυνομία αναζητά τουλάχιστον έναν δράστη, ο οποίος διέφυγε από τον τόπο του εγκλήματος, αλλά δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να υπάρχουν πολλοί ύποπτοι.

    Απόλυτο πανδαιμόνιο

    Οι πυροβολισμοί ξέσπασαν μετά από καβγά μεταξύ δύο ομάδων εφήβων στην υπερυψωμένη πλατφόρμα του σταθμού Mount Eden Avenue στο Μπρονξ περίπου στις 4.38 μ.μ. - μια ώρα που οι σταθμοί σε όλη την πόλη γεμίζουν με παιδιά που επιστρέφουν από το σχολείο και όταν πολλοί εργαζόμενοι ξεκινούν τη βραδινή τους μετακίνηση.

    Ένας 34χρονος άνδρας σκοτώθηκε. Στους τραυματίες περιλαμβάνονται ένα 14χρονο κορίτσι, ένα 15χρονο αγόρι και τρεις ενήλικες ηλικίας 28, 29 και 71 ετών. Ορισμένα από τα θύματα πιστεύεται ότι συμμετείχαν στη διαμάχη και άλλα ήταν παρευρισκόμενοι που περίμεναν το τρένο, ανέφερε η αστυνομία, περιγράφοντας τέσσερις από τους τραυματισμούς ως σοβαρούς.

    "Είδα λάμψεις καθώς οι σφαίρες χτυπούσαν τον τοίχο", πρόσθεσε. "Μια γυναίκα κρατούσε ένα παιδί που ούρλιαζε".

    Βίντεο από ελικόπτερα τηλεοπτικών ειδήσεων έδειχνε ένα τρένο του μετρό σταματημένο στο σταθμό και πορτοκαλί κώνους αποδεικτικών στοιχείων στην υπερυψωμένη πλατφόρμα.

    «Ήταν το απόλυτο πανδαιμόνιο», δήλωσε ο Luis Rodriguez, 34 ετών, στη New York Post. "Σε κάνει να φοβάσαι να ταξιδέψεις με το τρένο".

    Τρεις υπέστησαν «σοβαρά τραύματα» κι ο τελευταίος «ελαφρά», ενημέρωσε το Γαλλικό Πρακτορείο μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκπρόσωπος της πυροσβεστικής της Νέας Υόρκης (FDNY).

    Η εγκληματικότητα, ιδίως οι ανθρωποκτονίες με τη χρήση όπλων, καταγράφουν καθαρή μείωση στη Νέα Υόρκη από τα χρόνια 2022-2023, μετά την πανδημία, ενώ η οπλοφορία σε δημόσιους χώρους υπόκειται σε αυστηρό έλεγχο, σε σύγκριση με άλλες πόλεις και πολιτείες των ΗΠΑ.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • ΑμεΑ βλέπουν «παραθυράκι» αποκλεισμού από τα ΜΜΜ - Ο νέος Κανονισμός, οι υποδομές, και οι παρατάσεις προστίμων
    ΑμεΑ βλέπουν «παραθυράκι» αποκλεισμού από τα ΜΜΜ - Ο νέος Κανονισμός, οι υποδομές, και οι παρατάσεις προστίμων

    «Ενας Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών, που προβλέπει ότι ένας μεταφορέας θα μπορεί κατ' εξαίρεση να αρνηθεί σε άτομο με αναπηρία την επιβίβαση στο λεωφορείο, εφόσον οι υποδομές είναι ακατάλληλες, και θεωρείται δύσκολη ή και επικίνδυνη η μετακίνησή του μ΄αυτό, είναι απολύτως αναγκαίος (και έχει νόημα) σε μία χώρα που η έλλειψη προσβασιμότητας είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Σε μια χώρα που διαθέτει ένα ελάχιστο επίπεδο προσβασιμότητας και με αυτόν τον τρόπο προστατεύει τον επιβάτη και τον οδηγό για τη μία στις 1.000 φορές που θα χαλάσει η ράμπα του λεωφορείου. Στην Ελλάδα που μπορεί 1 στις 2 ράμπες να είναι χαλασμένες, μια τέτοια οδηγία μοιάζει περισσότερο με παραθυράκι ώστε τα ανάπηρα άτομα να αποκλειστούμε».

    Με τα λόγια αυτά σχολιάζει τον νέο Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών στα ΜΜΜ και τις προβλέψεις του για τα άτομα με αναπηρία, ο Χρήστος Μελέτης ή capten.amearica για όσους τον γνωρίζουν από τα social media κυρίως εξαιτίας του περιστατικού μισαναπηρικής συμπεριφοράς που είχε βιώσει από οδηγό λεωφορείου του οποίου η ράμπα δε λειτουργούσε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

    Τι προβλέπει ο νέος Κανονισμός

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, δίνεται κατ΄εξαίρεση η δυνατότητα σε έναν μεταφορέα να αρνηθεί την έκδοση εισιτηρίου ή την επιβίβαση σε εμποδιζόμενα άτομα εφόσον οι υποδομές είναι ακατάλληλες. Δεδομένης της κατάστασης των υποδομών στην Ελλάδα, αυτό αφήνει ανοιχτό ένα τεράστιο παράθυρο μη εξυπηρέτησης με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μιας μεγάλης μερίδας πολιτών.

    Οι προβληματικές και απροσπέλαστες στάσεις, τα ακατάλληλα οχήματα, η έλλειψη αστυνόμευσης, που αφήνει την παράνομη στάθμευση να βάζει πρόσθετα επόδια στην κίνηση των ατόμων με αναπηρία, αλλά και οι συχνές βλάβες των ανελκυστήρων στους σταθμούς των μέσων σταθερής που κατά τα άλλα αποτελούν τα πιο προσπελάσιμα μέσα, μετατρέπουν σε κανονικό Γολγοθά την κίνηση των εμποδιζόμενων ατόμων στην Αθήνα.

    Οπως λέει σε ανάρτησή του ο Χρήστος Μελέτης, «αυτή τη στιγμή τα ελληνικά ΜΜΜ δεν είναι αξιόπιστα για την μετακίνηση ατόμων με αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τα αστικά λεωφορεία, οι περισσότερες στάσεις δεν είναι κατάλληλες για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ και δεν υπάρχει σχέδιο από το υπουργείο για να γίνουν».

    «Είμαστε τόσο πίσω που και οι προσπάθειες που θα γίνουν, θα μοιάζουν με ημίμετρα»

    Ο ίδιος μιλώντας στο «Εθνος» αναφέρθηκε και στα καινούρια λεωφορεία: «Και διαστημικά λεωφορεία να φέρουν, αν οι στάσεις παραμείνουν μη προσβάσιμες, θα είναι για μας διακοσμητικά. Είμαστε τόσο πίσω που και οι προσπάθειες που θα γίνουν, θα μοιάζουν με ημίμετρα. Οταν γνωρίζω από την απάντηση του ίδιου του υπουργείου ότι δε θα αυξηθούν οι προσβάσιμες στάσεις, θα βλέπουμε τα λεωφορεία χωρίς να μπορούμε να πλησιάσουμε από τα διαλυμένα πεζοδρόμια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Στις δεσμεύσεις του υπουργείου συγκαταλέγεται και η δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα για ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για βλάβες σε ανελκυστήρες, κλπ: «Αυτό θα ήταν χρήσιμο αν τέτοιες δυσλειτουργίες ήταν περιστασιακές. Όμως επειδή στην Ελλάδα δεν είναι περιστασιακές, είναι ένα ημίμετρο που απλά θα προτρέψει το ανάπηρο άτομο να μην συμμετάσχει στα κοινωνικά δρώμενα. Είναι καλό να γνωρίζεις ότι μπορεί να μη δουλεύει ένα στα 100 ασανσέρ. Αλλά αν δε δουλεύουν σε 4 -5 από τους 25 σταθμούς, εγώ που να πάω;», λέει.

    Ένας καθημερινός «Γολγοθάς»

    Θυμάται πως ξεκινώντας από τη Νέα Ιωνία όπου μένει, επιχείρησε να πάει στο ΚΠΣΝ. Ο ανελκυστήρας στο Φάληρο δε λειτουργούσε, οπότε αναγκάστηκε να φτάσει μέχρι τον Πειραιά και να πάρει από εκεί το τραμ διασχίζοντας και 1,5 χλμ. Αλλη φορά προσπάθησε να κατέβει στο σταθμό του Ηρακλείου, αλλά ο ανελκυστήρας ήταν χαλασμένος στην πλευρά που ήθελε να φτάσει: «Βρίσκεσαι διαρκώς σε μια κατάσταση που πρέπει να λύσεις προβλήματα. Αν είναι νύχτα, είναι δύσκολο να κινηθείς με το αμαξίδιο. Θα σε πατήσουν».

    Αλλά και την ημέρα τα πράγματα δεν είναι πάντα πιο εύκολα, καθώς όπως λέει ο ίδιος συχνά διασχίζει με ..προσευχές μεγάλους δρόμους: «Στην Πειραιώς δεν υπάρχουν ράμπες, στη Μεσογείων σε πολλά σημεία το ίδιο, αλλού ανεβαίνεις σε ενα πεζοδρόμιο από ράμπα και φτάνεις στην άλλη άκρη και δεν υπάρχει ράμπα, πράγμα πολύ επικίνδυνο και για πτώση με το αμαξίδιο».

    Κι αν η κατάσταση είναι καλύτερη στα μέσα σταθερής τροχιάς – εφόσον βέβαια λειτουργούν οι ανελκυστήρες – τα οδικά μέσα, λεωφορεία και τρόλει, είναι σχεδόν απαγορευτικά για την μετακίνηση εμποδιζόμενων ατόμων: «Δύο φορές έχω μπει μόνος μου σε αστικό λεωφορείο», λέει. Η μία έγινε ευρέως γνωστή από το βίντεο που τράβηξε με τον οδηγό να τον εγκαλεί ουσιαστικά επειδή βγήκε μόνος του. Τη δεύτερη φορά το όχημα είχε ράμπα, αλλά το πεζοδρόμιο είχε κολωνάκια. Ως αποτέλεσμα η ράμπα δεν μπόρεσε να ξεδιπλωθεί και επειδή βρήκε σε εμπόδιο, χάλασε κιόλας.

    «Στο ΚΤΕΛ πρέπει να με κουβαλήσει κάποιος»

    Αντίστοιχα και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ: «Εκεί δεν μπορεί να μπει αμαξίδιο οπότε θα πρέπει να με κουβαλήσει κάποιος και να παραμείνω 7 ώρες στο κάθισμα μέχρι την Κεφαλλονιά. Σε αναγκάζουν να στραφείς στο αεροπλάνο, το οποίο εκτός του ότι είναι πιο ακριβό, απαιτεί και πρόσθετη μετακίνηση από το αεροδρόμιο».

    Σαφώς αναβαθμισμένα είναι τα πράγματα στα αεροπορικά ταξίδια, αν και δε λείπουν κι εκεί τα προβλήματα. Ο ίδιος βρέθηκε στη Σουηδία τον περασμένο Μάιο και ενώ όλα πήγαν καλά στη μετάβαση, στην επιστροφή η αεροπορική εταιρία του ζητούσε ιατρική γνωμάτευση με το ακριβές πρόβλημα που αντιμετωπίζει: «Εκτός του ότι πρόκειται για προσωπικά δεδομένα, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα άτομα με αναπηρία δεν αντιμετωπίζουν πρόσθετους κινδύνους από τον μέσο άνθρωπο σε ένα αεροπορικό ταξίδι».

    «Πέρασα πολλά χρόνια κλεισμένος στο σπίτι»

    Οι δυσκολίες για τα άτομα που κινούνται με αμαξίδιο ξεκινούν από το ίδιο το εργαλείο της μετακίνησής τους. Οπως λέει ο Χρήστος, η Αθήνα έχει ανηφόρες, απαιτεί ένα καλό αμαξίδιο για να κυκλοφορήσει ένα εμποδιζόμενο άτομο: «Πρόκειται για ένα κόστος γύρω στα 3.000 ευρώ, από τα οποία καλύπτονται περίπου τα 700. Δεν είναι δεδομένο ότι έχουν να διαθέσουν όλοι αυτά τα χρήματα. Πολλά ανάπηρα άτομα μένουν σπίτι. Κι εγώ πέρασα πολλά χρόνια κλεισμένος στο σπίτι. Το 2021 άρχισα να βγαίνω. Ικανοποιημένος θα είμαι όταν θα ξέρω πως μπορώ να κυκλοφορώ με ασφάλεια, όταν δεν αποκλείομαι εγώ και οι φίλοι μου. Θες να ζησεις τη ζωή σου, την καθημερινότητά σου και τελικά πέφτει πάνω σου το βάρος να διεκδικήσεις τα αυτονόητα. Είμαστε ακόμα πολύ πίσω. Συζητάμε αυτά που το αναπηρικό κίνημα στην Αγγλία ή την Αμερική διεκδικούσε το ΄80 και το ΄90».

    Και συνεχίζει: « Το Α και το Ω είναι οι υποδομές προσβασιμότητας και οι ελλείψεις που συναντώνται. Μέχρι να υπάρξει ουσιαστική ανεμπόδιστη μετακίνηση, όλα τα υπόλοιπα θα είναι ημίμετρα. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός παραδέχτηκε την κατάσταση των υποδομών προσβασιμότητας, στις 04/12/2023, στην ημερίδα της ΕΣΑμεΑ «Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία: Εθνική Στρατηγική 2024-2030», λέγοντας «Θα χρειαστούμε ακόμα χρόνο και πολλή υπομονή ώστε οι συγκοινωνίες μας να γίνουν πραγματικά φιλικές προς τον καθένα». Είμαι 29, άραγε πόση υπομονή θα πρέπει να κάνω ώστε να μετακινούμαι στη χώρα μου με αξιοπρέπεια χωρίς να κάνω παρκούρ κάθε φορά»;

    Η κατάσταση στα ΜΜΜ μέσα από την απάντηση του υπουργείου

    Αμέσως μόλις γνωστοποιήθηκε το περιστατικό του περασμένου Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας κάλεσε στο υπουργείο τον Χρήστο Μελέτη. Ο ίδιος άφησε λίστα συγκεκριμένων ερωτημάτων, τα οποία απαντήθηκαν γραπτώς πριν από περίπου 1,5 μήνα από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά.

    Οπως προκύπτει από την απαντητική επιστολή αυτη τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση των προεξοχών των πεζοδρομίων. Έως σήμερα έχουν τοποθετηθεί σε περίπου 400 στάσεις λεωφορείων και τρόλει. «Ωστόσο ο ΟΑΣΑ δεν εξετάζει την πιθανότητα τοποθέτησης επιπλέον προεξοχών πεζοδρομίου στο άμεσο μέλλον για τους παρακάτω λόγους:

    • Oι θέσεις για τις οποίες πληρούνται οι τυπικές προυποθέσεις έχουν εξαντληθεί.
    • Οι προεξοχές χρήζουν τακτικής συντήρησης λόγω της παράνομης στάθμευσης πάνω σε αυτές μεγάλων οχημάτων και
    • O χώρος των στάσεων πρέπει να εξασφαλίζεται με συνεχή αστυνόμευση και όχι με τοποθέτηση εμποδίων».

    Το υπουργείο ανέφερε επίσης ότι πρέπει να εξασφαλίζεται μια αλυσίδα προσβασιμότητας προσθέτοντας ότι για να μπορεί να πλησιάσει το λεωφορείο στην άκρη του πεζοδρομίου στη θέση της κάθε στάσης πρέπει να μην υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα ή άλλα εμπόδια.

    Αναφορικά με τη συντήρηση των ανελκυστήρων στα μεσα σταθερής τροχιάς, ο κ. Ξιφαράς επεσήμανε ότι η ΣΤΑΣΥ ακολουθεί έναν τακτικό προγραμματισμό με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές η βλάβη να διορθώνεται αυθημερόν. Παραδέχεται ωστόσο καθυστερήσεις στην επαναλειτουργάι στη Γραμμή 1, τις οποίες αποδίδει στην παλαιότητα των ανελκυστήρων και στη δυσκολία εύρεσης ανταλλακτικών. Στην επιστολή επισημαίνει ότι ακούγονται ηχητικά μηνύματα για τους ανελκυστήρες που βρίσκονται εκτός λειτουργίας δεσμευόμενος ότι το επόμενο διάστημα θα είναι εφικτή η ενημέρωση των επιβατών και από την ιστοσελίδα της ΣΤΑΣΥ.

    Για τα λεωφορεία σχεδιάζεται μέσω της εφαρμογής της τηλεματικής να υπάρχει ενημέρωση γα τη διαθεσιμότητα των προσβάσιμων οχημάτων ώστε ο επιβάτης να γνωρίζει εάν αυτό που θα προσεγγίζει στη στάση διαθέτει εξοπλισμο σε λειτουργία.

    Σύμφωνα με το υπουργείο, τα 2/3 του στόλου των οδικών μέσων διαθέτουν λετουργική χειροκίνητη ή ηλεκτρική ράμπα ράμπα και ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει την επιγονάτιση ή και τη ράμπα εφοσον τη διαθέτει το όχημα για την επιβίβαση και την αποβίβαση εμποδιζόμενων ατόμων. Σε περίπτωση που τα άτομα με αμαξίδιο δε διαθέτουν συνοδό, ο οδηγός θα παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια εφόσον του ζητηθεί, ενώ όλοι οι οδηγοί έχουν εημερωθεί να παρέχουν κάθε σχετική διευκόλυνση τηρώντας πάντα τις προσδιαγραφές ασφαλείας, όπως τονίζεται.

    Παράλληλα υπάρχει υπηρεσία με ειδικά οχήματα για τη μεταφορά των ατόμων με αναπηρία, η οποία παρέχει κατόπιν ραντεβού δωρεάν μετακίνηση από τις 8 το πρωί έως τις 10 το βράδυ σε όσους δεν μορούν να εξυπηρετηθούν από τα συμβατικά οχήματα των αστικών συγκοινωνιών.

    Τα ειδικά διαμορφωμένα οχήματα της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι τρία και έχουν πραγματοποιήσει 2.051 μετακινήσεις το 2021, 2.686 το 2022 και 1.454 το πρώτο εξάμηνο του 2023. Σύμφωνα με το υπουργείο, η ΟΣΥ εξετάζει το ενδεχόμενο προμήθειας τριών νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχολογίας προς ενίσχυση των παλαιότερων με στόχο την αύξηση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης.

    Αναφορικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των ΜΜΜ, το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι όλο το προσωπικό λαμβάνει τη σχετική εκπαίδευση για τη σωστή εξυπηρέτηση των ΑμΕΑ και τις επανεκπαιδεύσεις τους τονίζονας ωστόσο ότι την περίοδο των περιορισμών λόγω της πανδημίας μέρος των επανεκπαιδεύσεων δεν πραγματοποιήθηκε.

    Μη προσβάσιμα και τα κτίρια αλλά οι κυρώσεις αναστέλλονται συνεχώς

    Δεν είναι μόνο τα ΜΜΜ που κάνουν τα άτομα με αναπηρία να διστάζουν να τα χρησιμποιήσουν. Πολλά ιδιωτικά, αλλά και δημόσια κτίρια παραμένουν ακόμα και σήμερα απροσπέλαστα για τα εμποδιζόμενα άτομα.

    Ετσι, αν και ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ) του 2012 ορίζει την υποχρεωτική εφαρμογή των κανόνων προσβασιμότητας σε οικοδομικές άδειες για νέα και υφιστάμενα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, οι σχετικές προθεσμίες συμμόρφωσης λαμβάνουν διαρκώς παρατάσεις με την τελευταία να έχει δοθεί τον περασμένο Απρίλιο και να ορίζει την αναστολή επιβολής κυρώσεων έως και τις 31 Μαρτίου 2024.

    Η αναστολή των κυρώσεων αρχικά έληγε την 31.12.2020. Παρατάθηκε για μια διετία έως την 31/12/2022. Θεσμοθετήθηκε νέα τρίμηνη παράταση μέχρι στις 31 Μαρτίου 2023 καιτελικά δόθηκε νέα παράταση για έναν ακόμη χρόνο, έως τις 31 Μαρτίου 2024.

    Ο ΝΟΚ προβλέπει ότι θα είναι υποχρεωτική στις νέες οικοδομικές άδειες η σύνταξη μελέτης προσβασιμότητας με ευθύνη του μηχανικού καθώς και οι παρεμβάσεις για υφιστάμενα κτίρια κατοικίας, εμπορίου, γραφείων και υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως επίσης στα κτίρια του δημοσίου και των δήμων και πλήθος άλλων κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα.

    Σε διαφορετική περίπτωση – βάσει του κανονισμού – τα κτίρια θα θεωρούνται αυτομάτως αυθαίρετα με τις συνέπειες που έχει αυτό σε περιπτώσεις μίσθωσης, μεταβίβασης, κλπ.

    Το ζήτημα των διαρκών παρατάσεων στην προσβασιμότητα των κτιρίων, έχει σχολιάσει σε βίντεό του και ο Χρήστος Μελέτης, ο οποίος μάλλον δε θα στοιχημάτιζε ότι η συγκεκριμένη προθεσμία δε θα έπαιρνε νέα παράταση τον προσεχή Μάρτιο.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος επισημαίνει ότι αποτελεί μεγάλο πρόβλημα το ότι ο νομοθέτης απαλλάσσει την επιχείρηση από την υποχρέωση ύπαρξης τουαλέτας αναπήρων εφόσον το εμβαδόν των τραπεζοκαθισμάτων είναι μικρότερο των 100 τ.μ.: «Δηλαδή μπορεί μια καφετέρια να είναι προσβάσιμη στην είσοδο, το ανάπηρο άτομο να μπει, να καταναλώσει, να πληρώσει, αλλά δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα», τονίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Καβγάς σε μετρό οδήγησε σε θάνατο: Δέχθηκε γροθιά, έπεσε στις ράγες και τον παρέσυρε ο συρμός
    Καβγάς σε μετρό οδήγησε σε θάνατο: Δέχθηκε γροθιά, έπεσε στις ράγες και τον παρέσυρε ο συρμός

    Τραγική κατάληξη είχε καβγάς που ξέσπασε στο μετρό της Φιλαδέλφεια, καθώς ο ένας από τους δύο εμπλεκόμενος έπεσε στις ράγες του μετρό και τον πάτησε συρμός με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

    Το περιστατικό συνέβη την περασμένη Πέμπτη στον σταθμό που βρίσκεται κοντά στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Σε βίντεο που κυκλοφορεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται το θύμα να έχει ακινητοποιήσει ένα άνδρα με μικρότερο ανάστημα σε κολώνα του μετρό και τον χτυπά.

    Σοκαριστικό βίντεο

    Ο δεύτερος αντεπιτίθεται, ρίχνοντας του γροθιά, το θύμα χάνει την ισορροπία του και πέφτει στις ράγες του μετρό. Μια γυναίκα ουρλιάζει την ώρα που από το βάθος ακούγεται το μετρό να πλησιάζει στην αποβάθρα. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, περνά συρμός και πατάει τον μεγαλόσωμο άνδρα, σκοτώνοντας τον.

    Για την υπόθεση η αστυνομία συνέλαβε τον 40χρονο Τσαζ Λατόουν Γουέρινγκ.Ο Γουέρινγκ, που πιστεύεται ότι είναι άστεγος κατηγορείται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας. Είχε απασχολήσει και στο παρελθόν τις Αρχές, ενώ σε βάρος του εκκρεμούσε και ένταλμα σύλληψης για άλλη επίθεση.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Θεσσαλονίκη: Οδηγοί λεωφορείου και Ι.Χ. τράκαραν και μετά πιάστηκαν στα χέρια
    Θεσσαλονίκη: Οδηγοί λεωφορείου και Ι.Χ. τράκαραν και μετά πιάστηκαν στα χέρια

    Oδηγός λεωφορείου πιάστηκε στα χέρια με οδηγό Ι.Χ. σε κεντρικό δρόμο του Εύοσμου Θεσσαλονίκης, με τη συμπλοκή να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια επιβατών και περαστικών.

    Ειδικότερα, ένα λεωφορείο του ΟΑΣΘ συγκρούστηκε με Ι.Χ. και τότε ο οδηγός του αυτοκινήτου κατέβηκε από το όχημά του για να ζητήσει εξηγήσεις από τον οδηγό του λεωφορείου. Όμως, οι τόνοι ανέβηκαν και οι δύο οδηγοί πιάστηκαν στα χέρια.

    Στο βίντεο του Mega διακρίνεται ο οδηγός του λεωφορείου να είναι μέσα στο όχημα, να βγάζει το χέρι του και να γρονθοκοπά τον οδηγό του ΙΧ.

    Kατά πληροφορίες, ο οδηγός του λεωφορείου ισχυρίστηκε πως πήγε στο νοσοκομείο γιατί ένιωσε ζάλη, ενώ έλαβε μία ημέρα αναρρωτική άδεια.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αύξηση του κόστους εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ σε αστικά και υπεραστικά
    Αύξηση του κόστους εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ σε αστικά και υπεραστικά

    Αύξηση της τάξης του 9% στην τιμή του εισιτηρίου σημειώθηκε στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανά την επικράτεια, μία αναπροσαρμογή που έρχεται 14 χρόνια μετά την τελευταία ανατίμηση του 2010.

    Σημειώνεται πως, οι αυξήσεις στα εισιτήρια τίθενται άμεσα σε ισχύ. Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου η αναπροσαρμογή του κομίστρου κρίθηκε απολύτως αναγκαία, καθώς το λειτουργικό κόστος έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

    Συγκεκριμένα, μετά από διαπραγματεύσεις, η διοίκηση της ΠΟΑΣ κατέληξε σε συμφωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 0,10 λεπτά, δηλαδή 9% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β΄7141/20/12/2023 που δημοσιεύτηκε, μετά την τροποποίηση της υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας».

    Παραδείγματα:

    • Η τιμή του κανονικού εισιτηρίου από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αναμένεται να διαμορφωθεί στα 46,73 ευρώ από 42,87 που κοστίζει σήμερα.
    • Το φοιτητικό εισιτήριο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη από 21,44 ευρώ θα κοστίζει 23,37 ευρώ.
    • Το κανονικό εισιτήριο μετ' επιστροφής από Αθήνα για Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 93,46 ευρώ από 85,74 ευρώ ενώ το αντίστοιχο φοιτητικό εισιτήριο θα κοστίζει 46,73 ευρώ από 42,87 ευρώ.
    • Η επιβάρυνση στο εισιτήριο απλής μετάβασης από την Πάτρα για την Αθήνα θα είναι +1,90 ευρώ.

    Η αύξηση δεν επηρεάζει την ισχύουσα τιμή των μηνιαίων και ετήσιων καρτών μετακινήσεων, όπως και τα τρέχοντα πακέτα προσφορών εισιτηρίων (10+1).

    Επίσης, δεν επηρεάζεται η τιμή των εισιτηρίων που ισχύει όταν αυτά επιδίδονται από τον οδηγό απευθείας στον επιβάτη, εντός του οχήματος, κατά τη διάρκεια της προκαθορισμένης διαδρομής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Χάος στο μετρό του Πεκίνου: Συγκρούστηκαν συρμοί - 102 άνθρωποι στο νοσοκομείο με κατάγματα
    Χάος στο μετρό του Πεκίνου: Συγκρούστηκαν συρμοί - 102 άνθρωποι στο νοσοκομείο με κατάγματα

    Χάος επικράτησε στο μετρό του Πεκίνου το βράδυ της Πέμπτης όταν τα δύο τελευταία βαγόνια συρμών του μετρό αποκολλήθηκαν και συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα 102 άνθρωποι να τραυματιστούν.

    Πρόκειται για περιστατικό που πολύ σπάνια συμβαίνει στην κινεζική πρωτεύουσα, ωστόσο το δίκτυό της έχει επηρεαστεί από τις χιονοθύελλες των τελευταίων ημερών, που έχουν επηρεάσει τη λειτουργία των ΜΜΜ σε όλη την πόλη.

    102 άνθρωποι στο νοσοκομείο με κατάγματα

    Συνολικά 515 άνθρωποι μετέβησαν στο νοσοκομείο για εξέταση, εκ των οποίων οι 102 υπέστησαν κατάγματα, μετέδωσε το κρατικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο CCTV.

    Μέχρι τις 6 το πρωί της Παρασκευής, 423 άτομα είχαν πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο, ανέφερε το CCTV, προσθέτοντας ότι άλλοι 67 εξακολουθούσαν να λαμβάνουν θεραπεία, ενώ 25 άτομα βρίσκονταν υπό παρακολούθηση. Δεν είχε καταγραφεί κανένας θάνατος από το ατύχημα.

    Μια προκαταρκτική έρευνα για το περιστατικό διαπίστωσε ότι ο χιονιάς είχε κάνει ολισθηρές τις γραμμές. Οι δύο συρμοί κινούνταν στην ίδια γραμμή προς την ίδια κατεύθυνση, ο ένας μπροστά και ο άλλος πίσω. Στον μπροστινό συρμό λειτούργησε το αυτόματο σύστημα πέδησης ενώ ο πίσω συρμός δεν πρόλαβε να σταματήσει, αναφέρει o Guardian.

    Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως: «Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για το ατύχημα που συνέβη. Οι επιβάτες που έφυγαν ασυνόδευτοι κατά τη διάρκεια της εκκένωσης και δεν αισθάνονται καλά μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας ανά πάσα στιγμή. Θα αναλάβουμε το κόστος της περίθαλψης».

    Εικόνες που κυκλοφόρησαν στα social media δείχνουν ανθρώπους πεσμένους ακόμα στις ράγες.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο