Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου 2024 19:27

Από τους μεγαλύτερους φόβους για τα αεροδρόμια οι προσκρούσεις πτηνών με αεροπλάνα: Πώς θα θωρακιστούν - Ο αόρατος κίνδυνος

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μέτρα για τη μείωση των προσκρούσεων με πτηνά λαμβάνει η Fraport Greece στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται στο πλαίσιο του προγράμματος μείωσης των κινδύνων για την ασφάλεια των πτήσεων. Αυτού του είδους οι προσκρούσεις, τα λεγόμενα bird strikes, αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες αιτίες ανησυχίας για τα αεροδρόμια διεθνώς, καθώς μπορεί οι περιπτώσεις ατυχημάτων να μην είναι συχνές, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που εξαιτίας τους αναγκάζονται να επιστρέψουν αεροσκάφη αμέσως μετά την προσγείωση και να καθηλωθούν στο έδαφος για επισκευή έχοντας χάσει ακόμα και τους δύο κινητήρες τους λόγω μαζικών προσκρούσεων.

Για το λόγο αυτό η EASA, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, έχει κατατάξει τις προσκρούσεις με πτηνά στους κινδύνους που πρέπει να αντιμετωπίζονται με συγκεκριμένες προειδοποιήσεις ειδικά μετά την πανδημία, καθώς το πολύμηνο ...σιωπητήριο στους αερολιμένες εξαιτίας της απαγόρευσης των πτήσεων έκανε πολλά αεροδρόμια ιδιαιτέρως ελκυστικά σε αρκετά είδη πανίδας.

Οι προσκρούσεις με πτηνά δεν είναι ένα άγνωστο πρόβλημα και στην Ελλάδα κυρίως στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Κέρκυρας. Για την αντιμετώπισή του η διεύθυνση Διαχείρισης Απειλών από την Άγρια Πανίδα των αερολιμένων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, εφαρμόζει σειρά μέτρων για την απομάκρυνσή τους, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις και όταν όλα τα υπόλοιπα μέτρα κρίνονται αναποτελεσματικά, έχει λάβει την άδεια του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιλεκτική θανάτωση πτηνών.

Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο Διονύσης Νταμπάκης επικεφαλής της συγκεκριμένης Διεύθυνσης, στο πλαίσιο των ενεργειών ελέγχου πανίδας, η ομάδα Διαχείρισης Απειλών από την Άγρια Πανίδα θα κάνει χρήση βιοακουστικής και ψηφιακών ήχων, ενώ στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας και Καβάλας γίνεται χρήση βολίδων κρότου. Επιπλέον εφαρμόζεται η χρήση ειδικού πιστοποιημένου laser για την απομάκρυνση των πτηνών σε όλα τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, καθώς πρόκειται για ένα πιστοποιημένο προϊόν που χρησιμοποιείται σε αερολιμένες διεθνώς και δεν προκαλεί βλάβη σε ζώα και ανθρώπους.

Σύμφωνα με την άδεια που έχει δοθεί από το υπουργείο, έως το τέλος του 2026, μόνο στην περίπτωση που οι λοιπές μέθοδοι για τον έλεγχο της άγριας πανίδας δεν είναι άμεσα αποτελεσματικές, η χρήση των κυνηγετικών όπλων για ανώδυνη επιλεκτική θανάτωση θα εφαρμοστεί για τα παρακάτω αεροδρόμια και είδη:

- Στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης: Ασημόγλαρος, Πρασινοκέφαλη πάπια, Σταχτοτσικνιάς, Πετροτουρλίδα, Κοινό περιστέρι και Καμπίσια πέρδικα

- Στον αερολιμένα Καβάλας: Ασημόγλαρος

- Στον αερολιμένα Κέρκυρας: Ασημόγλαρος, Πρασινοκέφαλη πάπια, Φασιανός (εκτροφείου), Σταχτοτσικνιάς και Κοινό περιστέρι

Η χρήση των κυνηγετικών όπλων επιτρέπεται εντός των ορίων των αερολιμένων ή περιμετρικά αυτών, μόνο όταν αυτό κρίνεται απολύτως αναγκαίο.

Ειδικά για τον αερολιμένα Θεσσαλονίκης και με στόχο τη μείωση του αριθμού των περιστεριών που φωλιάζουν στους τερματικούς σταθμούς, θα χρησιμοποιηθούν παγίδες για σύλληψη και θανάτωση τους με ανώδυνο τρόπο. Επίσης, στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί καταστροφή φωλεών, χωρίς νεοσσούς, μόνο με απομάκρυνση αυγών για τα είδη Πετροτουρλίδα, Νεροχελίδονο, Νανογλάρονο και Στρειδοφάγος.

«Εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα παρακολούθησης πτηνών σε ακτίνα 13 χιλιομέτρων γύρω από τα αεροδρόμια. Η θανάτωση είναι το τελευταίο μέτρο και σπανίως καταφευγουμε σε αυτό. Καθόλη τη διάρκεια του 2023 εφαρμόστηκε σε επτά φασιανούς που είχαν απελευθερωθεί στο παρελθόν από Κυνηγετικό Σύλλογο και ο πληθυσμός τους πολλαπλασιάστηκε. Υπάρχουν πολλά στάδια ελέγχου πριν απ΄αυτό. Αρχικά διαχειριζόμαστε τον χώρο εντός και γύρω από τα αεροδρόμια ώστε να μην προσελκύει πτηνά, αποστραγγίζουμε τα νερά, κόβουμε τα χόρτα πριν σποριάσουν. Στη συνέχεια - εάν χρειαστεί - χρησιμοποιούμε ψηφιακούς και μετά βιοακουστικούς ήχους απομάκρυνσης πτηνών, όμοιους με αυτούς που θα χρησιμοποιούσες ένα συγκεκριμένο είδος για να προειδοποιήσει για κίδυνο και αν και αυτά δεν έχουν αποτέλεσμα, καταφεύγουμε στο λέιζερ και τις βολίδες κρότου. Ο κανονισμός της Ε.Ε. υποχρεώνει τα αεροδρόμια να διαθέτουν ομάδες ελέγχου γι΄αυτό το θέμα», επισημαίνει ο κ. Νταμπάκης, προσθέτοντας ότι και στα ελληνικά αεροδρόμια έχουν αναγκαστεί αεροσκάφη να καθηλωθούν στο έδαφος εξαιτίας προσκρούσεων με πτηνά.

Αυξημένη η επαγρύπνηση στην επανεκκίνηση των ταξιδιών μετά την πανδημία

Η μείωση έως του σημείου μηδενισμού των πτήσεων κατά την περίοδο της πανδημίας, με τις λιγότερες κινήσεις αεροσκαφών και τις μεγάλες περιόδους «ησυχίας», έκανε ιδιαιτέρως ελκυστικούς σε πολλά είδη της άγριας πανίδας τους αερολιμένες σε αρκετές χώρες.

Για την επανεκκίνηση των ταξιδιών η EASA είχε ζητήσει τη λήψη αυξημένων μέτρων, καθώς μπορεί οι περισσότερες προσκρούσεις με πτηνά να μην προκαλούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των αεροσκαφών, αλλά υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που οδηγούν σε σημαντικές καθυστερήσεις των πτήσεων και σε αυξημένα κόστη.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, πάντως, δε μειώθηκε η εφαρμογή διαχείρισης των κινδύνων από την άγρια πανίδα ούτε κατά τις περιόδους lockdown, ενώ οι δράσεις ελέγχου της άγριας ζωής εντατικοποιήθηκαν πριν την επανέναρξη των εργασιών στις αρχές των καλοκαιριών 2020 και 2021.

Βάσει των στατιστικών στοιχείων, οι περισσότερες προσκρούσεις πτηνών σημειώνονται το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου όταν και η αεροπορική κίνηση είναι αυξημένη. «Θερμή» περίοδος είναι και η μεταναστευτική, ωστόσο μεγάλο μέρος της είναι εκτός υψηλής τουριστικής σεζόν, οπότε και οι κινήσεις στα αεροδρόμια είναι λιγότερες και κατά συνέπεια ο κίνδυνος περιορισμένος.

Από τα υφιστάμενα στοιχεία προκύπτει ότι τα πτηνά το 2021 ενεπλάκησαν στο 92,32% των αναφερόμενων προσκρούσεων και άλλα είδη άγριας ζωής στο 7,68%. Το είδος άγριας πανίδας που πλήττεται συχνότερα είναι το αποδημητικό χελιδόνι, ακολουθούμενο από τον γλάρο, το περιστέρι, το ευρασιατικό πετρόπουλο (μεταναστευτικό πουλί) και την αγριόπαπια.

Το 61% των προσκρούσεων σημειώθηκαν κατά τη διαδικασία προσγείωσης και το 71% κατά τη διάρκεια του 12ωρου 06:00 - 18:00. Τα μέρη του αεροσκάφους που πλήττονται πιο συχνά είναι οι κινητήρες, το ραντάρ, η «μύτη» του αεροπλάνου και το παρμπρίζ, ενώ έχουν καταγραφεί περιστατικά και σε μπροστινούς τροχούς.

Η έρευνα για τη βιοποικιλότητα

Εκτός από τον έλεγχο της πανίδας, σύμφωνα με τον κ. Νταμπάκη, μεγάλη βάση δίνεται στη διατήρηση της βιοποικιλότητας όταν αυτή δεν συνιστά απειλή για τα αεροσκάφη.

Για την περίπτωση του τσακαλιού, η παρακολούθηση με ειδικές κάμερες εντός του Αερολιμένων Σάμου και Καβάλας θα συνεχιστεί. Για την περίπτωση σύλληψης και απελευθέρωσης Βραχοκιρκίνεζων, Γερακινών και Καλαμόκιρκων, ειδικές παγίδες θα χρησιμοποιηθούν στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης. Τα πτηνά θα δακτυλιώνονται πριν απελευθερωθούν από πιστοποιημένο ορνιθολόγο δακτυλιωτή της Δράσης για την Άγρια Ζωή σε συνεργασία με την Ομάδα Διαχείρισης Απειλών από την Άγρια Πανίδα της Fraport Greece, η οποία αναλαμβάνει την σύλληψη των πτηνών.

Όσον αφορά την παρακολούθηση και καταγραφή της βιοποικιλότητας πραγματοποιείται η καταγραφή των ειδών νυχτερίδων με την μέθοδο της παθητικής ακουστικής παρακολούθησης για καταγραφή χωρίς σύλληψη, σε επιλεγμένα περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Μυτιλήνη, Σάμος κ.α.). Για την καταγραφή των ειδών μικροθηλαστικών στον αερολιμένα Καβάλας θα πραγματοποιηθεί σύλληψη και απελευθέρωση επί τόπου με ειδικές παγίδες.

Σημειώνεται ότι για τον έλεγχο του πληθυσμού ειδών άγριας πανίδας στους αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece δεν γίνεται χρήση αναισθητικών όπλων. Θα συλλεχθούν όσα άτομα απαιτηθούν για την αποτελεσματικότητα των Προγραμμάτων Διαχείρισης Απειλών από την Άγρια Πανίδα της Fraport Greece.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 11 Φεβρουαρίου 2024 17:49

Σχετικά Άρθρα

  • Το 92% των εξαφανίσεων πτηνών παγκοσμίως οφείλεται στον άνθρωπο - Τι αναφέρει έρευνα
    Το 92% των εξαφανίσεων πτηνών παγκοσμίως οφείλεται στον άνθρωπο - Τι αναφέρει έρευνα

    Η κρίση βιοποικιλότητας, ο συνεχόμενα αυξανόμενος ρυθμός εξαφανίσεων ζώων και φυτών σε όλο τον πλανήτη είναι μια από τις σοβαρές παγκόσμιες περιβαλλοντικές προκλήσεις μαζί με την κλιματική κρίση.

    Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση ομάδας επιστημόνων, στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Science», τα τελευταία 130.000 χρόνια, 610 είδη πουλιών έχουν εξαφανιστεί και οι ανθρώπινες δραστηριότητες σχετίζονται με τουλάχιστον 562 από αυτές, αντιπροσωπεύοντας το 92%.

    Ενδεικτικό της παγκόσμιας κρίσης της βιοποικιλότητας είναι ότι 27% των εξαφανισμένων ειδών χάθηκαν τα τελευταία 500 χρόνια. Ενώ η επιστημονική ομάδα προβλέπει πως αν δεν παρθούν άμεσα αποτελεσματικά μέτρα προστασίας είναι πιθανόν να χαθούν περισσότερα από 1000 είδη τους επόμενους δύο αιώνες.

    «Οι ανθρώπινες δραστηριότητες είναι η κύρια απειλή»

    Όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής Καθηγητής του ΕΚΠΑ και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΦΥΠΕΚΑ Κώστας Τριάντης, που συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα: «Στην εργασία καταδεικνύουμε με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι η βιοποικιλότητα του πλανήτη απειλείται και οι ανθρώπινες δραστηριότητες είναι η κύρια απειλή. Πέραν όμως από τον αριθμό των ειδών που χάνονται για πάντα, χάνουμε και άλλα δύο συστατικά στοιχεία της βιοποικιλότητας, την ξεχωριστή εξελικτική ιστορία κάθε είδους αλλά και τον ρόλο που επιτελεί εντός των οικοσυστημάτων».

    Πολλά από τα εξαφανισμένα είδη δημιουργήθηκαν πριν εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια και η απώλεια τους διαγράφει τη μοναδική τους πορεία στον χρόνο. Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι τα 610 εξαφανισμένα είδη αντιπροσωπεύουν συνολικά τρία δισεκατομμύρια χρόνια εξελικτικής ιστορίας. Παράλληλα, πολλά από τα είδη αυτά είχαν μοναδικές μορφές όπως το πασίγνωστο ντόντο, ενδημικό στο νησί του Μαυρικίου ή το «μεγάλο πουλί» της Μαδαγασκάρης που έφτανε ως και τα τρία μέτρα ύψος και ζύγιζε πάνω από 600 κιλά. 'Ανηκε στην οικογένεια Αιπυορνιθίδες, αλλιώς πουλιά ελέφαντες και όλα τα είδη της οικογένειας έχουν εξαφανιστεί. Επιπλέον, τα είδη επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες, κάποια είναι πτωματοφάγα που αφαιρούν νεκρούς οργανισμούς, άλλα περιορίζουν τα παράσιτα τρώγοντας έντομα και άλλα είναι σημαντικοί επικονιαστές. Όταν λοιπόν ένα είδος εξαφανίζεται, χάνεται και η λειτουργία του εντός των οικοσυστημάτων επηρεάζοντας την ίδια τη δομή τους.

    Σύμφωνα πάντα με τον κ. Τριάντη: «Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα για την αποτελεσματική προστασία των ειδών και την ανάσχεση της κρίσης βιοποικιλότητας είναι η αναγνώριση των ειδών που απειλούνται περισσότερο. Το προηγούμενο διάστημα ο ΟΦΥΠΕΚΑ υλοποίησε ένα έργο-σταθμό για την διατήρηση της βιοποικιλότητας της χώρας, αυτό του Κόκκινου Καταλόγου των Απειλούμενων Ειδών της Ελλάδας. Στο πλαίσιο του έργου, πάνω από 140 ειδικοί επιστήμονες, χρησιμοποιώντας τα αντικειμενικά κριτήρια που θέτει η Διεθνής Ένωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN) αξιολογήσαν τον κίνδυνο εξαφάνισης χιλιάδων ειδών της χώρας μας. Με αυτόν τον τρόπο η χώρα έχει στα χέρια της ένα ισχυρό και διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο για την επιλογή και ιεράρχηση των δράσεων προστασίας και διατήρησης σε εθνικό επίπεδο».

    Ανάμεσα στα είδη που αξιολογήθηκαν, συμπεριλαμβάνονται και 336 είδη πουλιών τα οποία αξιολογήθηκαν από πέντε ειδικούς ορνιθολόγους. Από αυτά, τα 13 αξιολογήθηκαν ως «Κρισίμως Κινδυνεύοντα», δηλαδή τοποθετήθηκαν στην υψηλότερη Κατηγορία Κινδύνου καθιστώντας τα έτσι ως τα πλέον απειλούμενα είδη πουλιών της χώρας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται ο Ασπροπάρης, ο Βασιλαετός και ο Θαλασσαετός .

    Πηγή: Cnn.gr
  • Αεροπλάνα: Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση
    σε Plus +
    Αεροπλάνα: Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση

    Όλοι έχουμε απορίες και αναζητήσεις σχετικά με λεπτομέρειες που αφορούν τα ταξίδια και ειδικά τις πτήσεις μας. Εμείς σας εξηγούμε εδώ γιατί τα φώτα στην καμπίνα του αεροσκάφους σβήνουν κατά την προσγείωση και απογείωση.

    Μπαίνουμε στο αεροπλάνο με την προσμονή του ταξιδιού, δένουμε τη ζώνη και παρακολουθούμε τις οδηγίες ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια μιας πτήσης ενδέχεται να μας δημιουργηθούν διάφορες απορίες που ίσως να μην τις εκφράσουμε -και να τις λύσουμε- ποτέ. «Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση;» Οι αεροσυνοδοί μας λύνουν την απορία.

    Γιατί σβήνουν τα φώτα κατά την απογείωση και την προσγείωση
    Η εξήγηση γι’ αυτό είναι πάρα πολύ απλή. Τα φώτα χαμηλώνουν μόνο όταν είναι έξω σκοτεινά: «Τα φώτα στην καμπίνα χαμηλώνουν το σούρουπο και κατά τη διάρκεια της νύχτας, έτσι ώστε η όραση των επιβατών να προσαρμόζεται πιο εύκολα αν χρειαστεί να εκκενωθεί το αεροσκάφος», τονίζει η Sue Fogwell, πρώην αεροσυνοδός της United Airlines.

    Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μετάβαση από ένα φωτεινό σε ένα σκοτεινό περιβάλλον χρειάζεται 20 έως 30 λεπτά ώστε να εγκληματιστούμε. Σε μια επείγουσα προσγείωση το αεροσκάφος πρέπει να εκκενωθεί άμεσα. Η Fogwell συμπληρώνει ότι οι επιβάτες έχουν περισσότερες πιθανότητες να βγουν με μεγαλύτερη ταχύτητα εφόσον έχουν καλύτερη όραση και να δουν τα φώτα δαπέδου που οδηγούν στις εξόδους κινδύνου.

    Σύμφωνα με την ίδια λογική, στην περίπτωση που έχει φως έξω κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι αεροσυνοδοί κρατούν τα φώτα της καμπίνας αναμένα. Αυτό συμβαίνει για να μην τυφλώσει τους επιβάτες το φως καθώς θα βγαίνουν από το αεροπλάνο.

    Άλλοι κανόνες ασφάλειας κατά την διάρκεια της πτήσης

    Αν έχετε προσέξει, πριν την απογείωση μπορεί να σας ζητηθεί να σηκώσετε το σκίαστρο του παραθύρου. Σύμφωνα με τον Patrick Smith, πιλότο της AskThePilot.com: «Το σκίαστρο του παραθύρου πρέπει να είναι σηκωμένο κατά την απογείωση και την προσγείωση, ώστε να διευκολύνει τις αεροσυνοδούς να αξιολογήσουν τυχόν εξωτερικούς κινδύνους όπως μια πυρκαγιά».

    Εκτός από τα προαναφερθέντα, θα σας ζητηθεί να έχετε κλειστό τραπεζάκι, την τσάντα κάτω από τη μπροστινή θέση και το κάθισμά σας σε ορθή στάση. Όλα αυτά δημιουργούν ξεκάθαρους διαδρόμους, ώστε να μην υπάρχουν εμπόδια κατά την έξοδό σας.

    Πηγή Diakopes

  • Τι γίνεται σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης - Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών
    Τι γίνεται σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης - Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών

    Χάος επικρατεί στα αεροδρόμια όλου του κόσμου μετά το «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft. Ως αποτέλεσμα καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν σχεδόν 1.400 πτήσεις με τους επιβάτες να βιώνουν μια απίστευτη ταλαιπωρία.

    Για τον λόγο αυτό η βρετανική ομάδα καταναλωτών Which? ενημερώνει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους εφόσον η πτήση τους ακυρωθεί ή καθυστερήσει. Όπως σημειώνει το BBC βέβαια οι επιβάτες δεν δικαιούνται καμία πρόσθετη οικονομική αποζημίωση επειδή πρόκειται για μια εξαιρετική περίσταση.

    Μάθετε τα δικαιώματά σας

    Εάν η πτήση μου ακυρωθεί, μπορώ να λάβω επιστροφή χρημάτων ή εισιτήριο για άλλη πτήση;

    Advertisement

    Εάν η πτήση σας ακυρωθεί δικαιούσθε:

    • Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
    • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό
    • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
    • Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

    Θα πληρώσει η αεροπορική εταιρεία για διαμονή και φαγητό;

    • Εάν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).
    • Εάν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

    Τι αποζημίωση μπορώ να πάρω εάν η πτήση μου καθυστερήσει;

    Δικαιούστε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

    Ποια είναι τα δικαιώματά μου εάν έχω κλείσει πακέτο διακοπών;

    Εάν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία που είναι μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε να πετάξετε με εναλλακτική πτήση είτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

    Μπορώ να ζητήσω επιπλέον αποζημίωση για περαιτέρω προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η καθυστέρηση ή η ακύρωση πτήσης;

    Πλέον, οι επιβάτες δεν δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση για την αναστάτωση που μπορεί να προκαλέσει μια απεργία του προσωπικού του αεροδρομίου, οι κακές καιρικές συνθήκες ή άλλες «έκτακτες περιστάσεις». Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις – όταν θεωρείται ότι φταίει η αεροπορική εταιρεία – έχετε ορισμένα δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Αυτά ισχύουν όταν πετάτε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ή φτάνετε σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου ή φτάνετε σε ένα αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το τι δικαιούστε εξαρτάται από το τι προκάλεσε την ακύρωση και από το πόσο νωρίς ενημερωθήκατε. Εάν ενημερωθήκατε για την ακύρωση της πτήσης σας λιγότερο από δύο εβδομάδες νωρίτερα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση με βάση τις ώρες της εναλλακτικής πτήσης που σας προτείνει η αεροπορική εταιρία.

    Το ποσό που δικαιούστε εξαρτάται επίσης από το πόσο μακριά ταξιδεύετε:

    • για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
    • για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ
    • για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ
    • Τι θα συμβεί αν δεν μπορώ να επιστρέψω στη δουλειά μου εξαιτίας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης;

    Οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα σας επιστρέψουν χρήματα για απώλεια κερδών. Είναι υπεύθυνες μόνο για την κάλυψη των άμεσων εξόδων, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Δεν υποχρεούνται να καλύψουν επακόλουθες ζημίες. Συνήθως, ούτε τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης καλύπτουν την απώλεια κερδών.

    Εάν πιστεύετε ότι θα αργήσετε να επιστρέψετε στη δουλειά σας λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, είστε υποχρεωμένοι να ενημερώσετε τον εργοδότη σας, σύμφωνα με νομικούς εμπειρογνώμονες. Οι εργοδότες δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση να πληρώσουν τους εργαζόμενους που απουσιάζουν εξαιτίας μιας καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, λένε οι ειδικοί, εκτός αν αυτό αναφέρεται στη σύμβασή τους.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πώς ξεκίνησε ο κανόνας των 100ml υγρών στα αεροπλάνα
    Πώς ξεκίνησε ο κανόνας των 100ml υγρών στα αεροπλάνα

    Το περιστατικό που έλαβε χώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2006 και άλλαξε τους ελέγχους στα αεροδρόμια

    Όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνο ξέρουν πως τα υγρά απαγορεύονται στις χειραποσκευές εκτός και εάν πρόκειται μια μικρά μπουκαλάκια των 100ml το πολύ, ενώ όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να βγαίνουν από τις τσάντες κατά το πέρασμα από τον έλεγχο.

    Σύμφωνα με τις τρέχουσες απαιτήσεις ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις αεροπορικές πτήσεις, «τα υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές, όπως αεροζόλ, ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ, πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας ενός λίτρου, ενώ καμία μεμονωμένη συσκευασία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 ml».

    Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν κάποιος έχει στην αποσκευή του ένα μπουκαλάκι με 150ml νερού, τότε θα αναγκαστεί να το πετάξει πριν ανέβει στο αεροπλάνο.

    Πώς ξεκίνησε ο κανόνας των 100ml

    Ο περιορισμός αυτός γίνεται για λόγους ασφαλείας μετά από ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2006.

    Οι βρετανικές αρχές σε έναν μυστικό έλεγχο που έκαναν στις αποσκευές του επιβάτη Abdulla Ahmed Ali, ο οποίος επέστρεφε από ένα ταξίδι στις ΗΠΑ και τον Καναδά, εντόπισαν μια ύποπτη ουσία στο αναψυκτικό του, καθώς και έναν μεγάλο αριθμό από μπαταρίες. Τα πράγματα που είχε μαζί του ανησύχησαν τις αρχές, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια μεγάλη έρευνα, στην οποία ενεπλάκη και η MI5, η βρετανική υπηρεσία αντικατασκοπείας και ασφαλείας.

    Σε κάποιο σημείο της έρευνας, οι αρχές αντιλήφθηκαν το κόλπο του Ali. Με μια σύριγγα άνοιγε μια μικροσκοπική τρύπα στα μπουκάλια του αναψυκτικού και έριχνε το εκρηκτικό σε υγρή μορφή, χωρίς να χρειαστεί να ανοίξει το καπάκι. Έτσι, το μπουκάλι θα πέρναγε από τον έλεγχο, καθώς θα φαινόταν πως δεν έχει ανοιχτεί.

    Η συγκεκριμένη ιστορία έγινε μέχρι και ντοκιμαντέρ στο Netflix με τίτλο «Τρομοκρατία στο Πάρα Πέντε». Τελικά, ο Abdulla Ahmed Ali, καθώς και πολλοί συνεργάτες του, συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν σε ισόβια το 2009. Έκτοτε οι έλεγχοι και οι περιορισμοί στις αποσκευές των επιβατών στις πτήσεις αυξήθηκαν.

    Ο νέος εξοπλισμός ελέγχου

    Όλο αυτό φαίνεται πως σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν, τουλάχιστον σε ορισμένα αεροδρόμια. Χάρη στους νέους σαρωτές αξονικής τομογραφίας (CT), οι οποίοι δημιουργούν τρισδιάστατες εικόνες των αποσκευών, τα υγρά μπορούν να αναλύονται ενώ παραμένουν στη βαλίτσα ή την τσάντα μας. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρονικά αντικείμενα. Θα υπάρξει επίσης ένα νέο όριο για κάθε δοχείο υγρών που θα φτάνει τα δύο λίτρα.

    Ωστόσο, δεδομένου ότι οι συσκευές αυτές είναι αρκετά ακριβές, τα αεροδρόμια τις εγκαθιστούν σταδιακά και ήδη υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις σε πέντε από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία είχαν προγραμματίσει να εγκαταστήσουν πλήρως τους νέους σαρωτές έως τον Ιούνιο του 2024.

    Προσοχή όμως! Το γεγονός ότι ένα αεροδρόμιο διαθέτει τους νέους σαρωτές δεν σημαίνει αυτόματα ότι σας επιτρέπεται ήδη να παίρνετε μαζί σας μεγαλύτερα δοχείο υγρών. Πρέπει πάντα να ενημερώνεστε από την ιστοσελίδα του αντίστοιχου αεροδρομίου για τους κανονισμούς.

    Σε ποια αεροδρόμια έρχονται αλλαγές;

    Εκτός από τα βρετανικά αεροδρόμια που έχουν ήδη καταργήσει τον κανόνα των 100ml, υπάρχουν πολλά ευρωπαϊκά που έχουν ενημερώσει για την πρόσθεση τους να εγκαταστήσουν τα νέα συστήματα ελέγχου.

    Δύο ισπανικά αεροδρόμια, το Αδόλφο Σουάρεθ-Μπαράχας της Μαδρίτης και το Ελ Πρατ της Βαρκελώνης, θα κάνουν την αλλαγή φέτος, οπότε οι ταξιδιώτες δεν θα πρέπει να σκεφτούν τους περιορισμούς για τα υγρά και την αφαίρεση των ηλεκτρονικών συσκευών από τις τσάντες τους. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ακολουθήσει και αυτό της Μαγιόρκα και το αντίστοιχο της Μάλαγα θα πραγματοποιήσει τις αλλαγές το 2025.

    Πηγή: in.gr

  • Σενεγάλη: Nέο ατύχημα για αεροσκάφος της Boeing - 11 τραυματίες
    Σενεγάλη: Nέο ατύχημα για αεροσκάφος της Boeing - 11 τραυματίες

    Συνολικά 11 άνθρωποι τραυματίστηκαν, οι τέσσερις σοβαρά, όταν αεροσκάφος Boeing ναυλωμένο από την αεροπορική εταιρεία Air Senegal βγήκε από τον διάδρομο κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Ντιάς κοντά στο Ντακάρ.

    Eιδικότερα, το αεροσκάφος Boeing 737-300 που ανήκει στην ιδιωτική εταιρεία Transair και εκτελούσε την πτήση Ντακάρ-Μπαμακό «βγήκε από τον διάδρομο κατά την απογείωση σήμερα 9 Μαΐου 2024 κατά την 01.00», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας που διευκρινίζει ότι «το αεροδρόμιο έκλεισε μέχρι να ληφθούν τα προβλεπόμενα μέτρα».

    Σύμφωνα με το BBC, ο πιλότος τραυματίστηκε ελαφρά, ενώ οι περισσότεροι από τους 78 επιβάτες της πτήσης δεν έχουν υποστεί σοβαρά χτυπήματα.

    Σημειώνεται ότι το ατύχημα έρχεται μόλις μία ημέρα μετά την εφιαλτική προσγείωση ενός άλλου αεροσκάφους της Boeing - φορτηγού αεροσκάφους 767 της αμερικανικής ταχυδρομικής υπηρεσίας FedEx - στην Τουρκία μετά από βλάβη του συστήματος προσγείωσής του.

    Πηγή: cnn.gr

  • Boeing: Κρίση με τα ζητήματα ασφαλείας - Γιατί όλοι έχουν πανικοβληθεί
    Boeing: Κρίση με τα ζητήματα ασφαλείας - Γιατί όλοι έχουν πανικοβληθεί

    Σοβαρές… αναταράξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροπλάνων στον κόσμο, έχουν προκαλέσει τα προβλήματα που εμφανίζουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αεροπλάνα της Boeing..

    Στις 5 Ιανουαρίου, ένα Boeing 737 MAX-9 της Alaska Airlines που πετούσε από το Πόρτλαντ στο Οντάριο της Καλιφόρνια προέβη σε αναγκαστική προσγείωση στο Όρεγκον, αφού η πόρτα του άνοιξε κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκαλώντας ταχεία αποσυμπίεση. Ευτυχώς, κανείς δεν καθόταν δίπλα στην ελαττωματική πόρτα και οι πιλότοι κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστούν επιβάτες.

    Αλλά το περιστατικό άνοιξε το κουτί της Πανδώρας και προκλήθηκαν ερωτήματα και δυσπιστία για την ασφάλεια των αεροσκαφών Boeing.

    Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) καθήλωσε προσωρινά τα περισσότερα από τα αεροσκάφη 737 MAX-9 της Boeing μετά το περιστατικό της Alaska Airlines. Η Ευρώπη γλίτωσε την εν λόγω εντολή, καθώς ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ (EASA) είπε ότι «καμία αεροπορική εταιρεία σε κράτος μέλος του EASA δεν χρησιμοποιεί επί της παρούσης τέτοιο αεροπλάνο».

    Απαγόρευση παραγωγής

    Η FAA τελικά έδωσε άδεια στο αεροσκάφος να πετάξει ξανά, αλλά με ορισμένους περιορισμούς. Η υπηρεσία απαγόρευσε στην Boeing να επεκτείνει την παραγωγή των τζετ MAX της ή να εγκρίνει πρόσθετες γραμμές παραγωγής για το αεροσκάφος «μέχρι να είμαστε ικανοποιημένοι ότι τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιλυθούν».

    Η FAA έλεγξε επίσης τη διαδικασία παραγωγής του αεροσκάφους, διαπιστώνοντας «πολλές περιπτώσεις όπου οι εταιρείες φέρεται να απέτυχαν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου της κατασκευής». Ζήτησε από την Boeing να αναπτύξει ένα σχέδιο για τη «διόρθωση ζητημάτων συστημικού ποιοτικού ελέγχου».

    Ο αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας Ουίλιαμ Σβέλμπαρ, ωστόσο, αναρωτήθηκε, «πόσος χρόνος μπορεί να χρειαστεί για να εκπαιδεύσουν τους επιθεωρητές της FAA και άλλους για να επιβλέπουν καλύτερα τι συμβαίνει στη Boeing».

    Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ φέρεται να έχει ξεκινήσει ποινική έρευνα για το περιστατικό, σύμφωνα με τους New York Times. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.

    Τα περιστατικά

    Αυτό δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό: μόνο αυτόν τον μήνα, τα αεροσκάφη της Boeing συνέχισαν να γίνονται πρωτοσέλιδα για μια σειρά περιστατικών σε όλο τον κόσμο.

    Στις 4 Μαρτίου, ένα Boeing 737-900 της United Airlines που πραγματοποιούσε πτήση από το Τέξας στη Φλόριντα, προέβη σε αναγκαστική προσγείωση, αφού ξέσπασαν φλόγες σε έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου.

    Σε μια άλλη περίπτωση από τις 13 Μαρτίου, ένα Boeing 777 της American Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια αφού το πλήρωμα ανέφερε ότι είχε σκάσει το ελαστικό αμέσως μετά την απογείωση.

    Σε ένα Boeing 777-200 που κατευθυνόταν προς την Ιαπωνία χρειάστηκε να γίνει εκτροπή προς το Λος Άντζελες στις 7 Μαρτίου, αφού ένα ελαστικό έπεσε λίγο μετά την απογείωση.

    Και μόλις την περασμένη εβδομάδα, τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν όταν μια πτήση Boeing 787 της LATAM Airlines έπεσε απότομα στη μέση της διαδρομής μεταξύ Σίδνεϊ και Ώκλαντ - μια βουτιά που πιθανότατα προκλήθηκε από ένα ατύχημα στο κάθισμα που έσπρωξε έναν πιλότο στα χειριστήρια, ανέφερε η Wall Street Journal. Μετά από αυτό το τελευταίο περιστατικό, η Boeing έδωσε εντολή στις αεροπορικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται αεροπλάνα 787 να ελέγξουν τα καθίσματα του πιλοτηρίου τους.

    Εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε στο Politico ότι «το περιστατικό βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση» και «περιμένουν τις αρμόδιες αρχές να δώσουν τα συμπεράσματά τους».

    Σε ένα από τα πιο πρόσφατα περιστατικά που αφορούσαν την Boeing, ένα αεροσκάφος 737-800 προσγειώθηκε στις 15 Μαρτίου στο Όρεγκον χωρίς ένα πάνελ στο κάτω μέρος του αεροπλάνου. Το αεροσκάφος είναι ένα παλαιότερο μοντέλο της Boeing, το οποίο έκανε την πρώτη του πτήση το 1998 και λειτουργεί από την United Airlines από το 2011, ανέφερε το Associated Press.

    Η FAA διερευνά αυτά τα περιστατικά.

    Είναι η ασφάλεια ένα νέο ζήτημα για την Boeing;

    Πριν από πέντε χρόνια υπήρξε μια γενικότερη κατακραυγή για την ασφάλεια των Boeing μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που συνέβησαν με διαφορά πέντε μηνών το ένα από το άλλο. Τον Δεκέμβριο του 2018 ένα αεροσκάφος Boeing 737 MAX συνετρίβη στην Ινδονησία, σκοτώνοντας 189 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ τον Μάρτιο του 2019 ένα άλλο αεροσκάφος του ίδιου μοντέλου συνετρίβη στην Αιθιοπία, σκοτώνοντας 157 άτομα.

    Τα Boeing 737 MAX ήταν καθηλωμένα σε όλο τον κόσμο για σχεδόν δύο χρόνια, αλλά τελικά δόθηκε έγκριση να πετάξουν μετά από ανανεώσεις στον σχεδιασμό, το λογισμικό και την εκπαίδευση του πληρώματος.

    Ωστόσο, πέντε χρόνια αργότερα, τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά ασφάλειας με την Boeing πυροδοτούν νέα ανησυχία.

    «Η εμπιστοσύνη στη μάρκα Boeing έχει σχεδόν εξαλειφθεί και θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επιστρέψει πλήρως», δήλωσε ο Γούτερ Ντίγουλφ, οικονομολόγος αεροπορικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας, υπενθυμίζοντας πως το άλλοτε σλόγκαν της εταιρείας «Αν δεν είναι η Boeing, δεν θα πάω», φαίνεται να μην ισχύει πλέον.

    «Αν ένα ακόμη σοβαρό ατύχημα ή περιστατικό με ένα 737 MAX συμβεί στο εγγύς μέλλον, είτε φταίει είτε όχι η Boeing, θα βλάψει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού, αλλά και των αρχών στο μοντέλο», προειδοποίησε ο καθηγητής.

    Η Μαρίνα Ευθυμίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια διαχείρισης αεροπορίας στο Business School του Πανεπιστημίου του Δουβλίνου, είπε ότι η ανησυχία του κοινού για την ασφάλεια της Boeing είναι «πολύ δικαιολογημένη», δεδομένου ότι τα προβλήματα συνεχίζονται εδώ και αρκετά χρόνια.

    Η αεροπορία είναι μια «πολύ ασφαλής βιομηχανία» και τα ατυχήματα είναι σπάνια «λόγω των αυστηρών διεθνών κανονισμών ασφάλειας», πρόσθεσε. Αλλά «το γεγονός ότι αυτά τα πράγματα συνέβησαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανησυχητικό».

    Αναφορές για έναν νεκρό πληροφοριοδότη της Boeing

    Την περασμένη εβδομάδα, ο πρώην υπάλληλος της Boeing Τζον Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός σε μια προφανή αυτοκτονία στη Νότια Καρολίνα, δήλωσαν οι τοπικές αρχές.

    Ο Μπάρνετ, ο οποίος εργαζόταν στην Boeing για περισσότερα από 30 χρόνια προτού φύγει από την εταιρεία το 2017, είχε εκφράσει ανησυχίες για τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας και βρισκόταν σε διαδικασία κατάθεσης εναντίον της Boeing, δήλωσαν οι δικηγόροι του.

    «Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του», δήλωσε η Boeing σε δήλωση στο Reuters.

    Η αστυνομία ερευνά τον θάνατό του.

    Τι λένε οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές

    Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δεν απέκλεισαν τη λήψη δραστικών μέτρων.

    Επί του παρόντος, στο πλαίσιο ενός διατλαντικού συμφώνου, ο EASA αναγνωρίζει τις εγκρίσεις ασφάλειας της FAA για αεροπλάνα Boeing. Ωστόσο, μετά τα τελευταία περιστατικά, ο Λουκ Τιτγκατ, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής της EASA, δήλωσε στο Reuters την περασμένη εβδομάδα ότι ο οργανισμός ήταν έτοιμος να αναστείλει την αναγνώριση των εγκρίσεων ασφαλείας στις ΗΠΑ «αν χρειαστεί».

    Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι δεν βλέπει αυτό να συμβαίνει σύντομα και ότι αισθάνεται «καθησυχασμένος» που η Boeing αντιμετωπίζει τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου της.

    Σύμφωνα με την κα Ευθυμίου, είναι απίθανο να γίνει μαζική προσάραξη αεροπλάνων Boeing στην Ευρώπη. Εάν το έκανε αυτό, θα είχε τεράστιες συνέπειες, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

    Οι τρέχουσες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών και τα συνεχιζόμενα ζητήματα εφοδιασμού έχουν ήδη λειτουργικές και οικονομικές επιπτώσεις στο σύστημα αερομεταφορών — αλλά θα είναι πολύ χειρότερες εάν το αεροσκάφος καθηλωθεί ξανά.

    «Τα "προβλήματα" της Boeing θα επηρεάσουν την τιμή των εισιτηρίων, τα σχέδια επέκτασης του στόλου και η ανάπτυξη δρομολογίων θα περιοριστεί λόγω των καθυστερήσεων των αεροσκαφών», είπε.

    «Έπειτα, υπάρχει η έλλειψη εμπιστοσύνης της αγοράς προς την Boeing και επίσης σημαντική ανησυχία των μετόχων, δεδομένου ότι η τιμή της μετοχής μειώνεται πολύ γρήγορα», πρόσθεσε. «Και η ρυθμιστική αρχή παρακολουθεί, δεν μπορούν να αντέξουν άλλο λάθος».

    Ο Σβέλμπαρ, από την πλευρά του, πρόσθεσε ότι αυτό δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα της Boeing ή τους πελάτες της.

    Υπάρχει λόγος ανησυχίας;

    Αν ανησυχείτε, δεν είστε οι μόνοι. Ο ιστότοπος κρατήσεων Kayak επιτρέπει στους πελάτες να φιλτράρουν τύπους αεροσκαφών από τον Μάρτιο του 2019. Η εταιρεία είπε ότι η χρήση του εργαλείου αυξήθηκε 15 φορές μετά το περιστατικό της Alaska Airlines.

    Ο Ντίγουλφ παραμένει αισιόδοξος για το 737 MAX, δεδομένου ότι «εξακολουθεί να είναι ο τύπος αεροσκάφους με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, υπάρχουν περισσότερες από 4.000 παραγγελίες για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους και η Airbus δεν έχει ικανότητα να καλύψει ενδεχόμενες ακυρώσεις».

    Και ακόμη και εν μέσω ανησυχιών, η κα Ευθυμίου είπε ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα αεροπορικά ταξίδια «παραμένουν ένα από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς».

    Ακόμη και ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ ήταν εντελώς δύσπιστος σχετικά με τις πτήσεις με αεροπλάνα Boeing. «Προτιμώ να πετάξω με Airbus παρά με Boeing. Η οικογένειά μου επίσης νοιάζεται για μένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Πηγή: cnn.gr

  • Boeing 777 χάνει τροχό εν ώρα πτήσης και αναγκάστηκε σε προσγείωση - Δείτε βίντεο με τη στιγμή της αποκόλλησης
    Boeing 777 χάνει τροχό εν ώρα πτήσης και αναγκάστηκε σε προσγείωση - Δείτε βίντεο με τη στιγμή της αποκόλλησης

    Το ελαστικό αναπήδησε και κατέληξε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου - Στις αρχές Ιανουρίου είχε ξεκολλήσει πόρτα σε έξοδο κινδύνου Boeing 737 MAX 9 εν ώρα πτήσης

    Επιβατικό αεροσκάφος Boeing 777 έκανε κατεπείγουσα προσγείωση στο Λος Άντζελες χθες Πέμπτη, αφού έχασε ελαστικό κατά την απογείωσή του, νέο συμβάν που προστέθηκε σε σειρά περιπετειών αεροπλάνων της εμβληματικής αμερικανικής βιομηχανίας τελευταία.
    Βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο δείχνει τον έναν από τους τροχούς του συστήματος προσγείωσης του Μπόινγκ να πέφτει, μερικά δευτερόλεπτα αφού απογειώνεται από το διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο.
    Το ελαστικό αναπήδησε και η πορεία του τερματίστηκε σε χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου. Προκλήθηκαν ζημιές σε αυτοκίνητα, πάντως δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, σύμφωνα με τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό KRON4.

    Το αεροσκάφος της United Airlines εκτελούσε δρομολόγιο με προορισμό την Ιαπωνία και είχε 249 επιβαίνοντες, ανέφερε η ίδια η εταιρεία.

    Το αεροσκάφος διαθέτει έξι τροχούς σε κάθε σκέλος του συστήματος προσγείωσης, ώστε να μπορεί να προσεδαφίζεται με ασφάλεια σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς τροχού, καθησύχασε.
    Το περιστατικό έρχεται δυο μήνες έπειτα από συμβάν στο οποίο ενεπλάκη άλλο μοντέλο της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας.

    Στις αρχές Ιανουαρίου, πόρτα σε έξοδο κινδύνου στο φτερό Boeing 737 MAX 9 της εταιρείας Alaska Airlines αποκολλήθηκε από την καμπίνα λίγο μετά την απογείωση.
    Άρχισαν να διενεργούνται έρευνες από τις αμερικανικές ομοσπονδιακές αρχές που είναι αρμόδιες για την ασφάλεια των αερομεταφορών, ενώ έκθεση ανεξάρτητης επιτροπής που ορίστηκε από τον εποπτικό φορέα, την αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA), επισήμανε κενά στους ελέγχους ποιότητας και ασφάλειας της Μπόινγκ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Απεργούν Δημόσιο και Μέσα Μεταφοράς την Τετάρτη - Δεμένα τα πλοία, δεν θα πετάξουν τα αεροπλάνα, χειρόφρενο και στα ταξί
    Απεργούν Δημόσιο και Μέσα Μεταφοράς την Τετάρτη - Δεμένα τα πλοία, δεν θα πετάξουν τα αεροπλάνα, χειρόφρενο και στα ταξί

    Μετ' εμποδίων οι μετακινήσεις στην Αθήνα μεθαύριο - Γενική 24ωρη απεργία έχει κηρυχθεί από την ΑΔΕΔΥ

    Μετ' εμποδίων θα γίνονται οι μετακινήσεις στην Αθήνα μεθαύριο, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, ημέρα που θα διεξαχθεί η απεργία της ΑΔΕΔΥ καθώς το ένα μετά το άλλο τα σωματεία των εργαζομένων στον κλάδο των μεταφορών εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις.
    Συγκεκριμένα, αποφάσεις για το πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), λαμβάνουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.
    Οι εργαζόμενοι στο Μετρό έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία. Στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ, θα πραγματοποιηθούν στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας, σύμφωνα με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ.
    Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται από τις 10:00 π.μ. ή αργότερα (έξοδος οχημάτων από τα αμαξοστάσια στις 8:30 π.μ.), ενώ τα τελευταία δρομολόγια αναμένεται να αναχωρήσουν από τις αφετηρίες γύρω στις 20:00.

    Επίσης, 24ωρη απεργία θα πραγματοποιηθεί στον σιδηρόδρομο, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με απόφαση σωματείων εργαζομένων (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ, Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

    Η αρχή έγινε από τον σιδηρόδρομο με την εξαγγελία απεργίας από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (μηχανοδηγοί), οι οποία προχωρά σε κινητοποιήσεις την 28η Φεβρουαρίου, ημέρα συμπλήρωσης ενός έτους από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία άφησε πίσω της 57 νεκρούς, ζητώντας την πλήρη διαλεύκανση των αιτίων.

    24ωρη πανελλαδική απεργία εξήγγειλε την Παρασκευή και το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς «αφενός ως ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών και αφετέρου στέλνοντας μήνυμα - απαίτηση προς κάθε κατεύθυνση ότι για εμάς τους Σιδηροδρομικούς πάνω από όλους και πάνω από όλα είναι η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων», όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους.

    Οι σιδηροδρομικοί απαιτούν «απόδοση ευθυνών στο σύστημα που διαχρονικά, στάθηκε απέναντι στο Σιδηρόδρομο και στους Σιδηροδρομικούς οι οποίοι με επαγγελματική ευσυνειδησία καθημερινά προσπαθούσαν και προσπαθούν να κρατήσουν «όρθιο» το Σιδηρόδρομο. Είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για όλα αυτά που συμβαίνουν καθώς χρόνια «φωνάζουν» προς όλες τις κατευθύνσεις για την ασφάλεια του Σιδηροδρόμου, γιατί έβλεπαν αυτά που έρχονταν! Απόδοση ευθυνών και πλήρη διαλεύκανση του τραγικού δυστυχήματος και απόδοση Δικαιοσύνης».

    Όπως επισημαίνουν ζητούν:
    - Άμεσες προσλήψεις προσωπικού κάνοντας λόγο για τραγικές ελλείψεις ακόμα και σε νευραλγικές ειδικότητες, καθιστούν αδύνατη την ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών μεταφορών.

    - Ολοκλήρωση των έργων. Βελτίωση, ανάπτυξη, εκσυγχρονισμό όλου του σιδηροδρομικού δικτύου.

    - Επαναφορά ενός ενιαίου και σύγχρονου σιδηροδρόμου.

    Η ΠΟΣ θα τελέσει επιμνημόσυνη δέηση την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 10.30 στον Ιερό Ναό Αγίου Θωμά στο Μακρυχώρι Λάρισας.

    Καμία πτήση δεν θα εκτελείται από και προς ελληνικά αεροδρόμια την Τετάρτη, καθώς και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συμμετέχουν με 24ωρη απεργία στην κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ. Εφόσον η απεργία πραγματοποιηθεί, καμία πτήση πλην των απαραίτητων (αεροδιακομιδές, κλπ) και των υπερπτήσεων δε θα εξυπηρετείται.

    Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν εξαγγείλει σύμφωνα με απόφαση του Σ.Α.Τ.Α. 48ωρη απεργία την Τρίτη 27 και την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024.

    Χωρίς μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ η Αθήνα

    Παράλληλα, χωρίς μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ θα μείνει η Αθήνα την Τετάρτη, 28/2, καθώς 7 σωματεία συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ.

    Τα σωματεία τα οποία συμμετέχουν στην απεργία είναι:

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ.ΣΥ.

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΜ & ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΣΤΑΣΥ (Σ.Ε.Τ.)

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΗΓΩΝ & ΛΟΙΠΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (Σ.Η.Ε.Κ.)

    - ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΣΤΑΘΜΑΡΧΩΝ – ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΗΓΩΝ ΤΡΑΜ ΑΤΤΙΚΗΣ (Σ.Η.Τ.Α.)

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΔΗΓΩΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (Σ.Η.Α.Μ.)

    - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ (Σ.Ε.Κ.Ε.Λ.Μ.Α.)

    Δεμένα τα πλοία

    Τέλος, δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, καθώς η ΠΕΝΕΝ προκήρυξε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση.

    Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:

    Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ συνεχίζει εντατικά την ενημέρωση, την προετοιμασία και την οργάνωση της απεργίας για τις 28/2.

    Στο πλαίσιο αυτό κλιμάκια του ΔΣ επισκέπτονται καθημερινά τα πλοία που βρίσκονται στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου στα οποία θα πραγματοποιηθεί η 24ωρη απεργία.

    Η ανταπόκριση του κλάδου στο κάλεσμα μας είναι καθολική γεγονός που προμηνύει ότι κανένα πλοίο στα προαναφερόμενα λιμάνια δεν θα λύσει κάβους και κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά το χρόνο που ισχύει η απεργία μας.

    Η απεργία των εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα αποτελεί την απάντηση του αγωνιστικού συνδικαλιστικού κινήματος στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική η οποία συσσωρεύει και οξύνει τα εργατικά και λαϊκά προβλήματα.

    Κορυφαία προβλήματα της περιόδου που διανύουμε είναι η ακρίβεια με την αλματώδη αύξηση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, στην ενέργεια και σε πλήθος υπηρεσιών που καταβροχθίζουν το λαϊκό εισόδημα.

    Τα αιτήματα μας:

    Είναι απαίτηση μας να παρθούν μέτρα κατά της αισχροκέρδειας, να υπογραφούν παντού ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις, να αντιμετωπισθούν τα εργασιακά προβλήματα, να καταργηθούν όλοι οι αντεργατικοί νόμοι, να δοθούν πίσω τα κλεμμένα στους συνταξιούχους, να σταματήσει η φοροληστεία στα εισοδήματα μας!

    Καλούμε τα ΜΜΕ να σταματήσουν την ιδιότυπη σιωπή τους και να προβάλλουν την απόφαση μας για απεργία ώστε να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό και όλοι οι χρήστες των Ακτοπλοϊκών και πορθμειακών συγκοινωνιών.

    Κλιμάκια της ΠΕΝΕΝ θα βρίσκονται στα τρία λιμάνια από τις 5:30 το πρωί στις 28/2/24.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς