Η αλματώδης αύξηση των ταχυμεταφορών, ως αποτέλεσμα του περιορισμού των μετακινήσεων και του κλεισίματος των καταστημάτων, εν μέσω πανδημίας, έπιασε απροετοίμαστο τον κλάδο. Η αύξηση στις online αγορές οδήγησε στην εκθετική αύξηση στις αποστολές σε σημείο που να μην μπορούν οι εταιρίες να ανταποκριθούν στην ζήτηση του κόσμου και να
Ο μεγάλος όγκος των αποστολών προκάλεσε συσσώρευση προϊόντων σε τέτοιο βαθμό που οδήγησε στην επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης, με αποτέλεσμα να σημειώνεται καθυστέρηση στην διανομή προϊόντων. Πλέον στην Ηλεία και στον Πύργο, οι εταιρίες courier προχωρούν σε αναζήτηση νέων χώρων, επεκτάσεις αποθηκών και επαναπρογραμματισμό της δουλειάς, καθώς όπως φαίνεται το νέο lockdown και το δεύτερο και το πιθανό τρίτο κύμα της πανδημίας, άλλαξαν άρδην τα δεδομένα.
Ο Μάκης Αλεξόπουλος, courier στην Γενική Ταχυδρομική, σημείωσε ότι “ μπορεί να δουλέψω και υπερωρίες για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στην διανομή των προϊόντων. Γίνονται καθυστερήσεις στις διανομές και ο αυξημένος αριθμός των προϊόντων οδήγησε στην ενοικίαση αποθήκης για να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε προϊόντα, καθώς πλέον δεν υπάρχει αρκετός χώρος”.
Τα καταστήματα παραμένουν κλειστά και εκατοντάδες προϊόντα, αντικείμενα στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, δημιουργώντας μια “εφιαλτική” εικόνα και περιμένουν να διανεμηθούν από τους courier. Οι υπάλληλοι τρέχουν να προλάβουν γεμίζοντας δίκυκλα και αυτοκίνητα για να ξεκινήσουν τις διανομές, προσπαθώντας στην αποσυμφόρηση του χώρου.
Ο Χαράλαμπος Ανθούλης, υπεύθυνος της ΕΛΤΑ Courier και της μεταφορικής Ανθούλης, μίλησε στο ilialive.gr και τόνισε τα προβλήματα και σχολίασε την αύξηση του όγκου των εργασιών στις ταχυμεταφορές, στην περίοδο που τα καταστήματα είναι κλειστά και οι ηλεκτρονικές αγορές στο ζενίθ.
“Ο όγκος είναι τεράστιος και εμείς προσωπικά για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στον τεράστιο όγκο εργασίας δουλεύουμε 16 ώρες την ημέρα. Ήδη έχουμε προβεί στην ίδρυση δεύτερου υποκαταστήματος με αποθήκη, ώστε να αυξήσουμε τον αποθηκευτικό χώρο για τα προϊόντα. Κάνουμε έναν υπεράνθρωπο αγώνα και με τον σωστό προγραμματισμό και την σωστή διατήρηση των πόρων μας, προς το παρόν δεν έχουμε καθυστερήσεις στις διανομές”.
Η Αγγελική Μουρούτη,υπεύθυνη καταστήματος Speedex μεταφορική, τόνισε ότι “… οι διανομές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και κάνουμε τα πάντα για την μεταφορά των προϊόντων ώστε να φτάνουν στην ώρα τους, χωρίς καθυστερήσεις, με σκοπό να αποφύγουμε την παραλαβή από το κατάστημα για να μην παρουσιάζεται συνωστισμός έξω από τον κατάστημα μας”.
Ο Δημήτρης Παπανικολάου σχολίασε χαρακτηριστικά ενόψει Black Friday ότι “… η μαύρη Παρασκευή προβλέπεται να είναι μαύρη για όλους του κλάδου μου”.
“Ήμασταν προετοιμασμένοι από το προηγούμενο Lockdown και έχοντας πλέον μετακομίσει σε νέο και μεγαλύτερο κατάστημα με μεγαλύτερο χώρο μπορούμε να ανταποκριθούμε κατάλληλα στην μεγάλη ζήτηση της αγοράς”, επισήμανε η Αναστασία Αγγελοπούλου, υπεύθυνη της ACS μεταφορικής.
Εν όψει Black Friday, με τις ηλεκτρονικές αγορές να υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν κατακόρυφα, ο φόρτος εργασίας που πέφτει στους ώμους σε όλες τις υπηρεσίες των ταχυμεταφορών θα είναι μεγάλος.