Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024 14:39

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ θα φθάσουν οι online πωλήσεις

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τα 18 δισ. ευρώ αναμένεται να ξεπεράσουν το 2024 οι online πωλήσεις στην Ελλάδα με τον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας να συνεχίζει να επιβραδύνει σε σχέση με το παρελθόν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024 που δημοσιοποίησε το Eurocommerce, μέλος του οποίου είναι ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), η εκτίμηση για τη φετινή χρονιά είναι πως οι online αγορές από καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα μας θα κινηθούν στα επίπεδα των 18,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με το 2023, οπότε και είχαν «κλείσει» στα 17,3 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι για το 2023 το 45% των online αγορών (σε αξία) αφορούσε προϊόντα και το 55% υπηρεσίες.

Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σχέση με εκείνον του 2023 που είχε διαμορφωθεί στο 9% αλλά το 2022 (10%) και το 2021 (8%). Σημειωτέον πως το 2020 ήταν η χρονιά «έκρηξης» του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όταν το ποσοστό αύξησης των online πωλήσεων είχε ανέλθει στο 77% λόγω, προφανώς, των μέτρων αντιμετώπισης της COVID-19. Πάντως, ο ρυθμός ανάπτυξης κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από την υπόλοιπη Νότια Ευρώπη όπου ήταν στο 14% το 2023 αλλά είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 3%.

Τα στοιχεία της ευρωπαϊκής έκθεσης αναφέρουν πως το ποσοστό των online πωλήσεων επί του ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στο 7,86% για το 2024 έναντι 7,87% το 2023 και αυξημένο σε σχέση με το 7,22% του 2022. Επίσης, σταθερό στο 58% παρέμεινε το ποσοστό των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών που έκαναν κάποια online αγορά το 2024.

Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν από εγχώρια καταστήματα σε ποσοστό 86%, ενώ το 28% αγοράζει από e-shops από άλλες ευρωπαϊκές αγορές και το 12% εκτός ΕΕ. Σημειώνεται ότι στο σύνολο της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι στο 83%, 33% και 20% αντίστοιχα.

Επιβράδυνση στην Ευρώπη

Η έρευνα, στην οποία περιλαμβάνονται στοιχεία από 38 χώρες, έδειξε ότι το 2023, ο τομέας του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3%, από 2% το 2022, με τον ονομαστικό κύκλο εργασιών να αυξάνεται από 864 δισεκατομμύρια ευρώ σε 887 δισεκατομμύρια ευρώ και τον πληθωρισμό να μειώνεται από 8,5% σε 6,1%. Ωστόσο, παρά τη συνολική ονομαστική ανάπτυξη, το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες, όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

Η Δυτική Ευρώπη, παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, παρουσίασε μια μικρή μείωση 1%, κλείνοντας το 2023 στα 596 δισεκατομμύρια ευρώ. Αντίθετα, η Νότια Ευρώπη και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης 14% και 15% αντίστοιχα, με τζίρους που έφτασαν τα 166 δισεκατομμύρια ευρώ και 17 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη επέδειξε ανθεκτικότητα με αύξηση 8%, φτάνοντας τα 79 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η Βόρεια Ευρώπη αντιμετώπισε πτώση 5%, κλείνοντας στα 56 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά χώρα για το 2023, η Ουκρανία παρουσίασε τη σημαντικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 145%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Πολωνία με 19% και 17%, αντίστοιχα. Μεταξύ των κορυφαίων μειώσεων, η Σουηδία και η Νορβηγία παρουσίασαν αξιοσημείωτες μειώσεις στον κύκλο εργασιών λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, επηρεάζοντας πιο σημαντικά τα στοιχεία τους σε ευρώ. Το 2023, μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, το Ηνωμένο Βασίλειο ηγήθηκε με κύκλο εργασιών 249 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Γαλλία με σημαντική αύξηση στα 160 δισ. ευρώ. Η Ισπανία παρουσίασε επίσης θετική δυναμική με 84 δισ. ευρώ. Η Γερμανία, ωστόσο, παρουσίασε κάμψη, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών της στα 94 δισ. ευρώ, γεγονός που αντανακλά αξιοσημείωτη μείωση 9% από το προηγούμενο έτος.

Το 2023, οι ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετώπισαν υψηλό πληθωρισμό, κατά μέσο όρο 6,1%, που αντιπροσωπεύει μείωση από 8,5% το 2022. Παρά το χαμηλότερο ποσοστό, ο πληθωρισμός εξακολουθούσε να προκαλεί πραγματική μείωση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, με προσαρμογή -3% για τον πληθωρισμό, μετά από προσαρμογή -6% το προηγούμενο έτος. Η Ανατολική και Νότια Ευρώπη ήταν οι μόνες περιοχές που παρουσίασαν ανάπτυξη προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, με την Ανατολική Ευρώπη να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη 9,0% και τη Νότια Ευρώπη να σημειώνει ανάπτυξη 2,6%. Για το 2024, με προβλεπόμενο πιο τυπικό ρυθμό πληθωρισμού 2,7%, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό, υποδηλώνοντας θετική μεταβολή των συνθηκών της αγοράς.

Πηγή: Cnn.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024 09:56

Σχετικά Άρθρα

  • Θα αγοράζατε καινούργιο αυτοκίνητο online;
    Θα αγοράζατε καινούργιο αυτοκίνητο online;

    Οι online πωλήσεις ήταν ένας από τους πλέον φιλόδοξους στόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικά, αλλά όπως φαίνεται η κατάσταση δεν εξελίχθηκε έτσι όπως περίμεναν οι κατασκευαστές.

    Η Volvo για παράδειγμα είχε θεωρήσει πως έως το 2025 οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της θα γίνοντας διαδικτυακά. Στην πράξη όμως διαπίστωσε πως σχεδόν κανένας ιδιώτης πελάτης δεν αποκτούσε το νέο του αυτοκίνητο online με αποτέλεσμα να παγώσει την προσπάθειά της.

    Αντίστοιχα η Mercedes που έχει θέσει ως στόχο το 25% των δικών της πωλήσεων να διεκπεραιώνονται online έως το 2022, αναθεώρησε τις απόψεις της βάζοντας ως χρονιά ορόσημο το 2025 και μη αναφέροντας συγκεκριμένο ποσοστό.

    Το ίδιο ισχύει σε γενικές γραμμές και για τη Hyundai, ενώ γεγονός είναι πως οι προσπάθειες για online πωλήσεις έχουν επιταχύνει τις τεχνολογικές εξελίξεις στο συγκεκριμένο χώρο.

    Παρόλα αυτά έρευνες έδειξαν πως πολλοί αγοραστές αυτοκινήτων είναι μεν πρόθυμοι στο να ολοκληρώσουν τμήματα της συναλλαγής μέσω διαδικτύου, αλλά εξακολουθούν να προτιμούν κάποια προσωπική αλληλεπίδραση.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τα social media αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Κυρίαρχο «κανάλι» το smart phone
    Τα social media αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - Κυρίαρχο «κανάλι» το smart phone

    Το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα των βαλκανικών χωρών προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Mediapost Hit Mail.

    Άλλα στοιχεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον είναι ότι το 44% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών στην Ευρώπη επιλέγει λύσεις παράδοσης εκτός σπιτιού, ενώ τελικά μόλις το 68% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών δίνουν προτεραιότητα στην τιμή στις αγοραστικές τους αποφάσεις.

    Πάνω από 100 δισ. ευρώ η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

    H αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ειδικότερα το 2022 η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προσέγγισε τα 94 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 14% στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, ενώ το 2023 ξεπέρασε τα 100 δισ. ευρώ.

    Τα στοιχεία αυτά ερευνών που βλέπουν το φως της δημοσιότητας θα παρουσιαστούν στη διάρκεια του Balkan eCommerce Summit που διοργανώνεται στις 4 και 5 Απριλίου 2024 στη Σόφια της Βουλγαρίας, με την συμμετοχή 14 χωρών, μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων και ηλεκτρονικών πλατφόρμων. Αποκλειστικός αντιπρόσωπος του συνεδρίου στην Ελλάδα είναι η εταιρία Generation Y.

    Ο ιδρυτής του συνεδρίου που διοργανώνεται για δεύτερη φορά, επισημαίνει ότι στη διάρκεια των εργασιών θα δοθεί έμφαση στη δικτύωση των επιχειρήσεων που συμμετέχουν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους εκπροσώπους από διεθνείς πλατφόρμες e-commerce, όπως Meta, Tik-Tok, Microsoft, BigCommerce, Geopost Francekka για τη δημιουργία συνεργειών για επέκταση των online πωλήσεων σε μια αγορά που ξεπερνά τους 80 εκατ. κατοίκους και αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Θύμα απάτης το 18% των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές του - Οι οδηγίες των ειδικών
    Θύμα απάτης το 18% των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές του - Οι οδηγίες των ειδικών

    Σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες καταναλωτές έχει πέσει θύμα απάτης στις ηλεκτρονικές του αγορές κυρίως σε εορταστικές περιόδους με το ηλικιακό γκρουπ 18-26 ετών να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό εξαπάτησης.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες, που διενήργησε η Klarna - υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης- σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, το 18% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%).

    Παράλληλα το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.

    «Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα» σημειώνει ο επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα Ηλίας Πίτσαβος.

    Οι οδηγίες – συμβουλές για την αποφυγή απάτης

    Η Klarna προτείνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί ως προς τα παρακάτω σημεία, ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές:

    - Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις. Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.

    - Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.

    - Τρόποι πληρωμής. Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.

    - Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου είναι συστηματικοί online αγοραστές
    Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου είναι συστηματικοί online αγοραστές

    Τη σημαντική αλλαγή, που επήλθε και πλέον παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία χρονιά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στις διαδικτυακές αγορές λιανικής στην Ελλάδα, αναδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος).

    Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2023 σε δείγμα 900 καταναλωτών.

    Τα αποτελέσματα καταγράφουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης. Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVID και τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.

    Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την υψηλότερο μέτρηση που έχει καταγραφεί του Δεκεμβρίου 2020 (61%) στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%) την τελευταία μέτρηση πριν ξεσπάσουν έκτακτες συνθήκες.

    Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 9 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.

    Τουλάχιστον 1 στους 4 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παρουσιάζει αυξητική τάση σε σχέση με το 2022.

    Με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2023 να είναι μια ακόμη χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C, με τουλάχιστον 20,000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν πλέον σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • TikTok: Απέναντι από την Amazon στον ανταγωνισμό του online shopping
    TikTok: Απέναντι από την Amazon στον ανταγωνισμό του online shopping

    Στον χορό του ανταγωνισμού των ηλεκτρονικών πωλήσεων απέναντι από την Shein και την Amazon μπαίνει η μητρική του TikTok

    Στον χορό του ανταγωνισμού των ηλεκτρονικών πωλήσεων απέναντι από την Shein και την Amazon μπαίνει η μητρική του TikTok, ByteDance.

    Τις τελευταίες εβδομάδες, οι χρήστες στη Βρετανία βλέπουν μια νέα λειτουργία αγορών στην εφαρμογή TikTok που ονομάζεται «Trendy Beat», μια ενότητα που προσφέρει αντικείμενα που έχουν αποδειχθεί δημοφιλή σε βίντεο.

    Όλα τα είδη που διαφημίζονται αποστέλλονται από την Κίνα, από εταιρεία εγγεγραμμένη στη Σιγκαπούρη, η οποία ανήκει στη ByteDance, σύμφωνα με πληροφορίες των FT.

    Το μοντέλο, παρόμοιο με το αντίστοιχο της Amazon, σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή από αυτό που εφαρμόζει σήμερα το TikTok. Επί του παρόντος, επιτρέπει σε άλλους πωλητές να πωλούν αντικείμενα μέσω του TikTok Shop, το οποίο στη συνέχεια εισπράττει μια μικρή προμήθεια.

    Στο εξής θα εισπράττει όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της λειτουργίας Trendy Beat στο TikTok.

    Σύμφωνα με την εταιρεία, προς το παρόν βρίσκεται στα πρώτα στάδια πειραματισμού με νέες δυνατότητες αγορών.

    Η ByteDance αναζητά νέα έσοδα που μπορούν να δικαιολογήσουν την αποτίμησή της σε 300 δισ. δολάρια, που την καθιστά στην υψηλότερης αξίας ιδιωτική start-up στον κόσμο, πριν την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

    Το σχέδιο που αναπτύσσει είναι εσωτερικά γνωστόή ως «Project S» και σύμφωνα με πηγές που επικαλoύνται οι FT, η ByteDance κατασκευάζει μια ηλεκτρονική μονάδα λιανικής, ανταγωνιζόμενη εταιρείες όπως η fast-fashion Shein και η εφαρμογή Temu του Pinduoduo, ένας ιστότοπος που πουλά φθηνά προϊόντα και έχει μεγάλη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Το «Project S»

    Το «Project S» χρησιμοποιεί τις πληροφορίες του TikTok για αντικείμενα που γίνονται viral στην εφαρμογή, επιτρέποντας στην ByteDance να αποκτήσει ή να φτιάξει αυτά τα αντικείμενα η ίδια, αναφέρουν άτομα προσκείμενα στην εταιρεία. ίζουν το σχέδιο

    Σύμφωνα με το TikTok, χρησιμοποίησε ένα δίκτυο προμηθευτών για την παραγωγή αντικειμένων που θα πωλούνται μέσω της Trendy Beat.

    Η ByteDance θέλει να επιταχύνει τις προσφορές ηλεκτρονικού εμπορίου του TikTok για να επαναλάβει την επιτυχία με την Douyin, την κινεζική αδελφή της εφαρμογή, η οποία έχει επιτύχει πωλήσεις άνω των 10 δισεκατομμυρίων προϊόντων ετησίως. Η ByteDance πέτυχε πωλήσεις 85 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα.

    Η αγορά του TikTok, το TikTok Shop, ήταν επιτυχημένη σε αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Ινδονησίας και του Βιετνάμ, αλλά εξακολουθεί να δίνει μάχη για να κερδίσει μερίδιο στη Βρετανία, όπου κυκλοφόρησε πριν από περισσότερα από δύο χρόνια.

    Το TikTok υποβλήθηκε σε σημαντική αναδιάρθρωση τον περασμένο μήνα σε μια προσπάθεια να επικεντρωθεί εκ νέου στο ηλεκτρονικό εμπόριο στις υπάρχουσες αγορές του, όπως η Βρετανία, αντί να ξεκινήσει μια ευρύτερη διεθνή επέκταση σε άλλες δυτικές αγορές.

    Η σελίδα αγορών του Trendy Beat το συνδέει με μια εταιρεία που ονομάζεται Seitu, εγγεγραμμένη σε μια διεύθυνση στη Σιγκαπούρη. Πηγές που γνωρίζουν το θέμα, σύμφωνα με τους FT, ανέφεραν ότι η Seitu ανήκει στην ByteDance και η TikTok το επιβεβαίωσε.

    Σύμφωνα με δημόσια αρχεία, η Seitu συνδέεται επίσης με το If Yooou, μια επιχείρηση λιανικής που ανήκει στην ByteDance. Ο Lim Wilfred Halim, επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου της TikTok με αντικείμενο την κυβερνοασφάλεια εμφανίζεται ως διευθυντής του Seitu.

    Πηγή: OT.gr - In.gr

  • Google: Με τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις online αγορές ρούχων
    Google: Με τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις online αγορές ρούχων

    Θέλετε να ξέρετε πώς θα φαίνονται πάνω σας τα ρούχα πριν προχωρήσετε σε μια διαδικτυακή αγορά; Η Google έχει τη λύση.

    Η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα λειτουργία εικονικής δοκιμής που χρησιμοποιεί δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI). Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που υποστηρίζει μια νέα γενιά από chatbots και εργαλεία δημιουργίας εικόνων, για να απεικονίζει ρούχα πάνω σε μια μεγάλη ποικιλία σωματότυπων.

    Με τη λειτουργία αυτή, οι αγοραστές μπορούν να δουν πώς ένα ρούχο θα κρέμεται, θα διπλώνει, θα κολλάει, θα τεντώνεται, θα τσαλακώνεται και θα σχηματίζει σκιές πάνω σε πολλά διαφορετικά μοντέλα, σε διάφορες πόζες.

    Η Google λανσάρει επίσης μια λειτουργία που βοηθά τους χρήστες να βρουν παρόμοια ρούχα σε διαφορετικά χρώματα, μοτίβα ή στυλ, από εμπόρους σε όλο το διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο οπτικής αντιστοίχισης που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη.

    Περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη

    Αυτές οι προσπάθειες αποτελούν μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της Google να ενισχύσει τη μηχανή αναζήτησής της απέναντι στην απειλή ενός κύματος νέων εργαλείων με τεχνητή νοημοσύνη, στον απόηχο της viral επιτυχίας του ChatGPT.

    Στο συνέδριο προγραμματιστών της Google τον περασμένο μήνα, η εταιρεία αφιέρωσε περισσότερα από 90 λεπτά σε ανακοινώσεις σχετικές με την τεχνητή νοημοσύνη, ανάμεσά τους η επέκταση της πρόσβασης στο υπάρχον chatbot Bard και της εισαγωγής νέων δυνατοτήτων AI στο Google Search.

    Η Google δήλωσε ότι ανέπτυξε την εικονική δυνατότητα δοκιμής χρησιμοποιώντας πολλά ζεύγη εικόνων από περισσότερα από 80 μοντέλα που στέκονται ανφάς και προφίλ, μεγέθους XS έως XL, και με διαφορετικούς τόνους δέρματος, σωματότυπους και εθνική καταγωγή. Στη συνέχεια, το εργαλείο με τεχνητή νοημοσύνη έμαθε να ταιριάζει το σχήμα ορισμένων ρούχων σε αυτές τις θέσεις για να δημιουργήσει ρεαλιστικές εικόνες του ατόμου από όλες τις γωνίες.

    Η λειτουργία θα εγκαινιαστεί αρχικά με γυναικείες μπλούζες από μάρκες όπως οι Anthropology, Loft, H&M και Everlane. Η Google δήλωσε ότι στο μέλλον θα επεκταθεί και σε ανδρικά ρούχα, ενώ με την πάροδο του χρόνου το νέο εργαλείο θα γίνεται πιο ακριβές.

    Και άλλες εταιρείες

    Η Google δεν είναι η μόνη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου που συνδυάζει τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη με την εμπειρία αγορών. Ορισμένες εταιρείες όπως η Shopify και η Instacart χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να λάβουν αποφάσεις ψωνίζοντας. Η Amazon πειραματίζεται με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για να συνοψίζει τα σχόλια των πελατών σχετικά με τα προϊόντα στον ιστότοπό της, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος που χάνουν οι αγοραστές ψάχνοντας τις κριτικές πριν κάνουν μια αγορά. Και το eBay εγκαινίασε πρόσφατα ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει τους πωλητές να δημιουργήσουν περιγραφές στις λίστες προϊόντων.

    Με πληροφορίες από: Google is using AI to change how you shop by Samantha Kelly

    Πηγή: Cnn.gr

  • Παραγγέλνουν online και δεν παραλαμβάνουν ποτέ – Η συμπεριφορά που έχει διχάσει το TikTok
    σε Viral
    Παραγγέλνουν online και δεν παραλαμβάνουν ποτέ – Η συμπεριφορά που έχει διχάσει το TikTok

    «Σας βάλαμε με το ζόρι να τα παραγγείλετε; Με ποιο δικαίωμα παίζετε με τη δουλειά μας;».

    Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία αλλά επτά απαράδοτα δέματα από πελάτισσες, που ενώ παρήγγειλαν online με αντικαταβολή, στη συνέχεια έκαναν το κορόιδο και δεν παρέλαβαν ποτέ τα προϊόντα τους, έχει η ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος ένδυσης.

    Η ίδια με βίντεο που ανέβασε στο TikTok καταγγέλλει την κατάσταση και απειλεί πως την επόμενη φορά θα μιλήσει με ονοματεπώνυμα.

    «Είπα ότι δεν θα έκανα ποτέ τέτοιο βιντεάκι. Ε, δεν πάει άλλο. Και δεν θα τα πω και ήρεμα. Γιατί; Σας τα χρωστάγαμε;», αναφέρει αρχικά έξαλλη και προσθέτει:

    «Σας βάλαμε με το ζόρι να τα παραγγείλετε; Γιατί παίζετε με τα νεύρα μας; Με ποιο δικαίωμα παίζετε με τη δουλειά μας;».

    Το κλιπ μετρά χιλιάδες προβολές και σχόλια, με τους followers της να επισημαίνουν από την μεριά τους ότι πολλές φορές δεν φταίνε οι πελάτες αλλά οι κούριερ.

    «Να ξέρετε ότι πολλές εταιρείες κούριερ δεν τα φέρνουν και απλά στέλνουν ένα μήνυμα ότι δεν μας βρήκαν», «Να κοιτάτε και τους κούριερ. Φταίνε πάρα πολύ γιατί αργούν να τα φέρουν», «Πολλές φορές αργούν να παραδώσουν και κάπου ο άλλος δεν είναι και αναγκασμένος να το παραλάβει μετά από 10 μέρες», αναφέρουν χαρακτηριστικά κάποιοι χρήστες.

    Άλλοι πάλι τονίζουν ότι αυτοί είναι οι κανόνες όταν έχεις e-shop και άλλοι την κατηγορούν για αντιεπαγγελματισμό επειδή εκθέτει τις πελάτισσες.

    Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που της προτείνουν να αφαιρέσει την επιλογή της αντικαταβολής από το site.

    Δείτε το βίντεο

    //www.tiktok.com/@woman_sense_boutique_/video/7209991373334924550" data-video-id="7209991373334924550" style="max-width: 605px;min-width: 325px;">
    //www.tiktok.com/@woman_sense_boutique_?refer=embed" rel="noopener">@woman_sense_boutique_ 💣💣#womansenseboutique ♬ πρωτότυπος ήχος - Woman sense Boutique ❤️

    Πηγή: in.gr

  • 5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος
    5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο επεκτείνεται χρόνο με τον χρόνο και προτιμάται από όλο και περισσότερους επιχειρηματίες.

    Σήμερα, με την κατασκευή ενός οικονομικού e-shop μπορείτε να αποκτήσετε πολλές νέες ευκαιρίες και διεξόδους, οι οποίες - τις περισσότερες φορές - δεν προσφέρονται από ένα φυσικό κατάστημα. Ωστόσο, γνωρίζετε ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει το e-shop σας για να είναι επιτυχημένο;

    Πάμε να δούμε μαζί κάποια από τα πιο σημαντικά!

    1. Καλός σχεδιασμός ιστοσελίδας

    Αν η περιήγηση στον ιστότοπό σας δεν αποτελεί μια ευχάριστη διαδικασία για τον επισκέπτη, τότε, πιθανότατα, αυτός να μην ολοκληρώσει τις αγορές του και να τον “χάσετε”. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι καλά σχεδιασμένο διευκολύνει τους πελάτες να αναζητήσουν και να βρουν το προϊόν που επιθυμούν.

    Είναι σημαντικό, λοιπόν, να διαθέτετε ένα οργανωμένο, σύγχρονο και υψηλής αισθητικής e-shop, προκειμένου να μπορέσετε να κρατήσετε τους χρήστες, αλλά και να προσελκύστε περισσότερους σε αυτό.

    Ακόμα, προσπαθήστε να διατηρείτε γρήγορη τη σελίδα σας, αλλά και να ελέγχετε συχνά την επισκεψιμότητα που έχει το e-shop σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος μπορεί να ανταποκριθεί στον εκάστοτε όγκο επισκεπτών.

    1. Καλή υποστήριξη πελατών

    Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να παρέχει μια καλή υποστήριξη πελατών! Πρέπει τα άτομα που αναλαμβάνουν αυτό το πόστο να έχουν τις απαραίτητες τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.

    Επομένως, αν επιθυμείτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι επιτυχημένο, είναι απαραίτητο να έχετε μια καλά οργανωμένη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών, η οποία θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στους πελάτες και να απαντά σε κάθε ερώτημα και απορία αποτελεσματικά.

    1. Πολλαπλές επιλογές πληρωμής

    Η ύπαρξη μόνο μιας μεθόδου πληρωμής, πιθανότατα, να απωθήσει τους επισκέπτες του e-shop σας. Δεν προτιμούν όλοι οι πελάτες την αντικαταβολή, ούτε όλοι την προπληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

    Ο εκάστοτε πελάτης νιώθει πιο σίγουρος να πραγματοποιεί τις αγορές του με συγκεκριμένο τρόπο και είναι ορθό να του δίνετε την επιλογή για πολλές μεθόδους πληρωμής.

    Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες θα νιώθουν σίγουροι και ευχαριστημένοι, αλλά και εσείς - προφανώς - δε θα ρισκάρετε να χάσετε κάποιον επισκέπτη, ο οποίος αποθαρρύνθηκε επειδή δε βρήκε τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής στο e-shop σας.

    1. Απλή και εύκολη διαδικασία αγοράς

    Ένας πελάτης θα επισκεφτεί ξανά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μόνο αν έχει μείνει ικανοποιημένος από την όλη αγοραστική διαδικασία. Συνεπώς, οφείλετε να του την κάνετε όσο πιο απλή και εύκολη γίνεται, χωρίς να απαιτούνται περιττές ενέργειες που μπορεί να του δημιουργήσουν σύγχυση.

    Πάμε να δούμε όμως πιο συγκεκριμένα μερικές συμβουλές!

    Για αρχή, είναι καλό η ολοκλήρωση της αγοράς να γίνεται σε μια μόνο σελίδα (single page checkout) και να μην υπάρχει ανακατεύθυνση σε νέες σελίδες, γιατί μπορεί να μπερδέψει τον επισκέπτη.

    Εξίσου σημαντικό είναι να μπορούν να γίνουν αγορές και από κάποιον ο οποίος δεν έχει εγγραφεί με το email του και είναι απλός επισκέπτης (guest checkout). Αν υπάρχει αυτός ο περιορισμός, είναι πολύ πιθανό ο πελάτης να μην μπει σε αυτή την διαδικασία και να τον χάσετε.

    Επιπλέον, είναι απαραίτητο να αναφέρονται από την αρχή όλες οι χρεώσεις, έτσι ώστε ο πελάτης να γνωρίζει ακριβώς το ποσό που θα δώσει και να μην εκπλαγεί και αποθαρρυνθεί από επιπλέον χρεώσεις για τις οποίες δε θα είναι εξαρχής ενήμερος.

    1. Φιλικός σχεδιασμός για κινητά

    Οι περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω κινητού.

    Επομένως, είναι σημαντικό το e-shop σας να είναι με τέτοιο τρόπο διαμορφωμένο, ώστε να μπορεί να περιηγηθεί κανείς εύκολα και ανεμπόδιστα και από την κινητή του συσκευή.

    1. Καλές εικόνες και περιγραφή των προϊόντων

    Μέσω της εικόνας σχηματίζεται μια πρώτη εντύπωση για το προϊόν. Επομένως, οι εικόνες που θα βάλετε στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχουν εξαιρετική ποιότητα, προκειμένου να μπορεί να διακρίνει καθαρά ο πελάτης το προϊόν, αλλά - ταυτόχρονα - να είναι και δελεαστικές για να τον πείσουν.

    Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει κάτω από κάθε προϊόν περιγραφή που να γνωστοποιεί τα χαρακτηριστικά του.

    Εσείς διαθέτετε e-shop; Και αν ναι, μπορείτε να διακρίνετε αυτά τα έξι χαρακτηριστικά στην επιχείρησή σας;

    Αν όχι, φροντίστε να εφαρμόσετε όσο περισσότερα απ’ αυτά γίνεται, ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να επιτυχημένο!

    Κεντρική φωτογραφία από ijeab στο Freepik

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο