Επίκαιρα

Παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ Ηλείας στη ΔΔΕ

Παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ Ηλείας στη ΔΔΕ

Η Ευρυδίκη Παυλοπούλου και η Έλλη Μπίσσα, μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ στην παράσταση διαμαρτυρίας στον ΔΔΕ υποστήριξαν τα εξής: Είναι βαθιά ταξικός (για“λίγους και εκλεχτούς”) ο χαρακτήρας του νέου νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΑΙΘ θεσπίζει την «ελάχιστη βάση εισαγωγής» και το «διπλό μηχανογραφικό»,που θα οδηγήσει χιλιάδες υποψηφίους σε αποκλεισμό από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα σε μαρασμό και κλείσιμο. Το επιχείρημα του Υπουργείου ότι έτσι θα αναβαθμίσει τα Πανεπιστήμια καταπίπτει από το γεγονός ότι εξίσωσε τα πτυχία των ΑΕΙ με τους τίτλους των κολεγίων, προσφέροντας πολύτιμα δώρα στην ιδιωτική εκπαίδευση και ανοίγοντας το δρόμο για την παραπέρα υποβάθμιση των σπουδών και του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Στην ίδια κατεύθυνση αποσκοπεί και το μέτρο του ανώτατου ορίου σπουδών (ν+ν/2). Η κυβερνητική δημαγωγία με τα ιδεολογήματα περί “τεμπέληδων” και “αιώνιων” φοιτητών, (που δεν επιβαρύνουν, ούτε κοστίζουν στο δημόσιο) στοχεύει στη σκληρή εντατικοποίηση ,καθεστώς που θα υποχρεώσει τους εργαζόμενους φοιτητές στην πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών.

Παράλληλα, η συγκρότηση “πανεπιστημιακής αστυνομίας” είναι ακραία αντιδημοκρατικό μέτρο (θυμίζει την εποχή της δικτατορίας των συνταγματαρχών) και στοχεύει στη φίμωση της νεανικής αμφισβήτησης, του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος, στον ασφυκτικό έλεγχο της κοινωνικοποίησης,της πολιτικοποίησης, της ακαδημαϊκής ελευθερίας, της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών εν μέσω τηλεκπαίδευσης τόνισαν:

-σε καμία διάταξη της ισχύουσας νομοθεσίας,όπως επισημαίνεται και από την ΟΛΜΕ(14/12/20), δεν προβλέπεται «τηλε-αξιολόγηση» των μαθητών.

-Στην τωρινή συγκυρία είναι πρωτίστως παιδαγωγικοί οι λόγοι για τη μη κατάθεση βαθμολογίας για τους μαθητές μας, όπως:

-στην τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζεται(με ευθύνη της κυβέρνησης) η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στο μάθημα(παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος).Γι’ αυτό και έθεσαν το ερώτημα στο ΔΔΕ: Πώς και με ποιο ενιαίο κριτήριο οι εκπαιδευτικοί θα βαθμολογήσουν τους μαθητές-τριες που έχουν λάπτοπ και ατομικό δωμάτιο σε σύγκριση μ' αυτούς-ές, που αναγκάζονται να παρακολουθούν από το τηλέφωνο (κινητό ή σταθερό) μαζί με άλλους;

-Η σκέψη είτε για παράδοση βαθμολογίας για ορισμένους μόνο μαθητές είτε η κατάθεση βαθμολογίας μόνο για τυπικούς λόγους, υποβαθμίζει την αξία του μαθήματος στα μάτια των μαθητών, ευτελίζει την εκπαιδευτική διαδικασία κι έχει αντιπαιδαγωγικές συνέπειες, καθώς διαχωρίζει τους μαθητές.

- Η κατάθεση βαθμολογίας νομιμοποιεί και κάνει αποδεκτή την τηλεκπαίδευση και την εξομοιώνει με τη δια ζώσης εκπαίδευση.

- Λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν με διαφάνεια γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον των μαθητών.Οι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να περιφρουρήσουν τον παιδαγωγικό ρόλο και την αξιοπρέπειά τους μη καταχωρώντας βαθμολογία στο Α΄τετράμηνο, δυνατότητα που υπάρχει στην ισχύουσα νομοθεσία;

Σχετικά με τις απουσίες είναι αδιανόητο να κοπούν μαθητές μας από απουσίες webex. Τονίζουμε ότι δεν μπορούμε με βεβαιότητα να διαπιστώσουμε αν οι μαθητές, που φαίνονται στην οθόνη του υπολογιστή μας ως συμμετέχοντες, παρακολουθούν την όλη διαδικασία ή πότε λείπουν από υπαιτιότητα τους ή λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Τέλος είναι αναγκαία να διασφαλιστεί επιτέλους η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια: με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, /πρόσληψη εκπαιδευτικών και των καθαριστριών για τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου/ μαζικά και δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ στους συναδέλφους και στους μαθητές/ εμβολιασμό κατά προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν/ ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.

(Δελτίο Τύπου)

.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup