Μία σειρά ζητημάτων, με κυρίαρχο αυτό του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που έχει ως τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» είχαν την δυνατότητα να συζητήσουν με τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιώργο Φωτεινόπουλο, οι εκπαιδευτικοί μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας, ύστερα από την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι.
Αναφορικά με το νέο νομοσχέδιο ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρύφωνας Αθανασόπουλος επεσήμανε ότι: «Το συγκεκριμένο νομοθέτημα θέλει να βάλει φραγμούς στην εισαγωγή των παιδιών, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, στην εκπαίδευση. Αυτό επιτυγχάνεται με τη βαθμολογία, με την τράπεζα θεμάτων, με τον περιορισμό του χρόνου φοίτησης. Από τη στιγμή που ξέρουμε ότι τα παιδιά για να σπουδάσουν, όπως για παράδειγμα στην Ηλεία που τα περισσότερα δεν φοιτούν στον τόπο τους και αναγκάζονται να ξενιτεύονται και να δουλεύουν, τους βάζει το Ν+2 και στην ουσία τους περιορίζει τη δυνατότητα να σπουδάσουν.
Το νέο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τα δικαιώματα των φοιτητών ακόμα και με την αστυνόμευση στα Πανεπιστήμια. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να σταματήσει το σχεδιασμό της για τα νομοσχέδια, που η ίδια είχε εξαγγείλει για την αξιολόγηση και το νέο τρόπο διορισμών, και όλα αυτά που εκπορεύονται από την έκθεση Πισσαρίδη και να ασχοληθεί με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολές τα οποία οξύνθηκαν λόγω της πανδημίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αθανασόπουλος προσθέτοντας ότι: «Η κυβέρνηση εδώ και 10 μήνες δεν έχει ικανοποιήσει ούτε ένα από τα αιτήματα των φορέων της εκπαίδευσης. Ζητούσαμε μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη, να γίνονται διαρκώς τεστ για να μπορούν τα σχολεία να είναι ανοιχτά. Τώρα που ανοίγουν τα σχολεία τα κρούσματα είναι περισσότερα από τότε που έκλεισαν. Θεωρούμε ότι σχεδιάζει με γνώμονα την επικοινωνία και αφήνει στην τύχη της και απροστάτευτη την κοινωνία. Όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών για το πρώτο τετράμηνο και τις απουσίες θεωρούμε ότι το θέμα των απουσιών ειδικά την περίοδο που λειτουργούμε μέσω webex δεν θα πρέπει να τίθεται. Δεν πρέπει να μετρηθούν αυτές οι απουσίες για πολλούς λόγους που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία και τη δυνατότητα πρόσβασης των μαθητών μας.
Παράλληλα έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε ποιος είναι πίσω από την οθόνη. Αναφορικά με τη βαθμολόγηση των μαθητών πήραμε ξεκάθαρη θέση ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα που δίνεται να αξιολογήσουν τους μαθητές τους το δεύτερο τετράμηνο με την προϋπόθεση ότι θα ανοίξουν τα σχολεία και να μην πιεστεί κανένας συνάδελφος να βαθμολογήσει από τη στιγμή που δεν έχει πλήρη εικόνα για τους μαθητές».
Από την πλευρά του ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Φωτεινόπουλος αποστασιοποιήθηκε από το θέμα του Νομοσχεδίου, ενώ σχετικά με το ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητών και των απουσιών σημείωσε πως: «Όσον αφορά την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων δεν αποφασίζουμε εμείς το πότε θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία αλλά η επιτροπή των ειδικών. Το Σάββατο μπορούν να πάνε οι εκπαιδευτικοί και να κάνουν τεστ δωρεάν σε τέσσερις πόλεις του Νομού μας και ειδικότερα στο Λύκειο Λεχαινών, στο 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας, στο 2ο ΓΕΛ Πύργου και στη Κρέστενα.
Το θέμα της αξιολόγησης έχει δύο πλευρές. Το πρώτο είναι το ηθικό μέρος. Η βαθμολόγηση των μαθητών γενικά είναι θέμα αξιολόγησης του κόπου και την προσπάθειας που κάνουν. Συνεπώς ένας μαθητής που συμμετείχε δύο μήνες στην διαζώσης εκπαίδευση, αγόρασε laptop και έκανε και προσπάθεια εξ αποστάσεως δεν μπορούμε να μην τον βαθμολογήσουμε –κατά τη γνώμη μου. Δεν είναι δυνατό, στο ένα σχολείο να δοθούν βαθμοί και στο άλλο να μην δοθούν. Παράλληλα εάν συνεχίσει η εξ αποστάσεως και κάνουμε όλο το χρονικό διάστημα με αυτό τον τρόπο μάθημα, δεν γίνεται να μην βαθμολογήσουμε τα παιδιά. Δηλαδή θα τα αφήσουμε να την χάσουν την χρονιά επειδή η εκπαίδευση έγινε εξ αποστάσεως; Υπάρχει και το νομικό κομμάτι.
Για τα λύκεια ισχύει ο 4610/19 όπου στο άρθρο 103 αναφέρει στην παράγραφο 4 ότι με την λήξη του α’ και β’ τετραμήνου, ο εκπαιδευτικός καταθέτει στον διευθυντή του σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τμήμα- τάξη χωριστά τους βαθμούς επίδοσης. Άρα κάθε καθηγητής πρέπει να δώσει βαθμολογία. Για κάθε μάθημα που διδάχτηκε λιγότερο από 10 ώρες δεν κατατίθεται βαθμολογία αν αποδειγμένα ο καθηγητής δεν διαθέτει επαρκεί στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών. Εάν από την ονομαστική κατάσταση λείπει βαθμός μαθητής θα πρέπει να δικαιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη απόφαση του και το ίδιο ισχύει για τα ΕΠΑΛ όπως και για τα γυμνάσια. Άρα ερμηνεύουν τις νόμους αυτούς για να λειτουργήσουν. Εκείνο που θέλω να πω, είναι ότι στη βαθμολογία που θα βάλουμε, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη όλες τις δυσκολίες που υπήρχαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και παιδαγωγικά να είμαστε επιεικείς. Για τις απουσίες θεωρώ ότι θα υπάρχει ρύθμιση από πλευράς του υπουργείου καθώς ήρθε προχθές από το υπουργείο έγγραφο που λέει ότι στο τέλος του χρόνου υπολογίζεται ο χαρακτηρισμός φοίτησης. Αυτό σημαίνει ότι καταχωρούμε τις απουσίες αλλά αναμένουμε έως τον χαρακτηρισμό φοίτησης. Θεωρώ ότι όποια απουσία δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του μαθητή, ναι μεν καταγράφεται αλλά δεν θα έχουν να κάνουν με τον χαρακτηρισμό φοίτησης του».