Με κυρίαρχα θέματα τον συλλογικό προγραμματισμό, την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, οι εκπαιδευτικοί-μέλη της ΕΛΜΕ Ηλείας, πραγματοποίησαν χθες παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Πύργο.
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνας Αθανασόπουλος, ανέφερε σχετικά ότι «...το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ
140/20-1-2021 και τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει άλλη μία φορά πως βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, καθώς φαίνεται να αγνοεί τα σοβαρά προβλήματα που λειτουργούν σωρευτικά στα ήδη υφιστάμενα.
Η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης Υ.Α. αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα «αξιολογημένα» σχολεία των χωρών, όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αυξήθηκαν δραματικά.
Είναι σαφές ότι η επιλογή αυτή αποσκοπεί στην διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού τοπίου με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον αποχαρακτηρισμό της παιδείας από δημόσιο αγαθό. Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα ακολουθήσει το Σεπτέμβρη, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει δημόσια δηλώσει ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρει στη Βουλή σχετικό νόμο».
Από την πλευρά του ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιώργος Φωτεινόπουλος επεσήμανε ότι κατά την περίοδο της λήξης της σχολικής χρονιάς είθισται οι διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων να υποβάλουν μία ανάλυση των πεπραγμένων και των δράσεων των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε να να καταστεί ουσιαστικό το έργο της αξιολόγησης γεγονός που συντελεί στην βελτίωση του δημόσιου σχολείου.