Την θέση τους για το θέμα των ολιγομελών τμημάτων των Γενικών Λυκείων στην Ηλεία, παρουσιάζουν με άρθρο τους η αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας Ευριδίκη Παυλοπούλου και το μέλος του ΔΣ Έλλη Μπίσσα.
Σε αυτό αναφέρουν τα εξής:
"Δύο ημέρες πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι και η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται σαν φαρσοκωμωδία. Ενώ η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ διατυμπανίζει ότι τα πάντα είναι «έτοιμα» για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στην πυρόπληκτη Ηλεία εξακολουθούν να βρίσκονται στον αέρα ολιγομελή τμήματα σχολείων (σε Πύργο, Βούναργο, Καράτουλα, Πελόπιο, Κρέστενα, Ανδρίτσαινα, Λαμπεία) και αγωνιούν παιδιά, γονείς εκπαιδευτικοί για το «τι μέλλει γενέσθαι». Η πολιτική ηγεσία, εν μέσω μάλιστα νέας όξυνσης της υγειονομικής κρίσης, ακόμα και στις πυρόπληκτες περιοχές της Ηλείας, φαίνεται να προκρίνει στην εκπαίδευση τη λύση «του μικρότερου δυνατού οικονομικού κόστους και των απόλυτων αριθμών», εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών. Γι’αυτό προσπαθεί να μειώσει, ελέγχοντας κεντρικά, τον αριθμό των τμημάτων των σχολείων.
Οι μαθητές όμως και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί. Στο μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών από το ΥΠΑΙΘ, πρέπει να μπει ένα τέλος. Το ζήτημα της επιλογής ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕΛ καθώς και τομέα και ειδικότητας στα ΕΠΑΛ είναι αδιαπραγμάτευτο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των παιδιών που τα δηλώνουν. Η επιλογή τομέα, ειδικότητας και ομάδας προσανατολισμού δεν μπορεί να μπαίνει απέναντι σε καμία οικονομική παράμετρο. Είναι μια επιλογή που ενδέχεται να καθορίσει το μέλλον των μαθητών, προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό. Είναι απαράδεκτο να τίθενται οποιαδήποτε εμπόδια σε αυτή την απόφαση τους. Είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική πράξη η εκδίωξη των μαθητών-τριών από το σχολικό περιβάλλον τους και ο εξαναγκασμός τους σε καθημερινή μετακίνηση (με όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτή και λόγω κορωνοϊού) πολλών χιλιομέτρων για να πάνε στο σχολείο (δεν είναι παιδιά «ενός κατώτερου Θεού»).
Μάλιστα τη χρονική περίοδο που προετοιμάζονται για Πανελλαδικές εξετάσεις θα πρέπει να είναι ήρεμοι-ες και προσηλωμένοι-ες στους στόχους τους. Δεν μπορεί επίσης να αφήνει αδιάφορους τους ιθύνοντες ο βίαιος αποχωρισμός από τα αδέλφια τους που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα ή στο τοπικό Γυμνάσιο ή Δημοτικό. Τέτοιες αποφάσεις, για κατάργηση τμημάτων, είναι κοινά παραδεκτό ότι υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τα οποία αποτελούν στηρίγματα της συνέχειας των τοπικών κοινωνιών.
Είναι ακόμη τραγικό η κατάργηση τμημάτων να αντιστρατεύεται την πραγματική ανάγκη αυτή τη στιγμή για ανασυγκρότηση της ύλης των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμμάτων των παιδιών από την τηλεκπαίδευση, καθώς και την ανάγκη για άμεσα μέτρα υποστήριξής τους με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
Τη Δευτέρα (13/9) με το πρώτο κουδούνι, για τους παραπάνω λόγους, πρέπει να έχουν εγκριθεί για να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε όλες τις σχολικές μονάδες και ταυτόχρονα να ικανοποιηθούν τα στοιχειώδη αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων ( 15 μαθητές στα τμήματα, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ με την αποκλειστική ευθύνη του ΕΟΔΥ στα σχολεία,αναγκαίοι μαζικοί διορισμοί…). Η προστασία της υγείας και της ζωής στις σχολικές κοινότητες είναι αδιαπραγμάτευτη".