Σε “αναμμένα κάρβουνα” κάθονται οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, καθώς ενώ έχει εκπνεύσει η διετία από την ημέρα του διορισμού τους και θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες μονιμοποίησης, αυτό δεν έχει συμβεί με αποτέλεσμα να αισθάνονται ότι τελούν υπό καθεστώς ομηρίας.
Για τον λόγο αυτό, έχοντας και την στήριξη της ΕΛΜΕ Ηλείας, προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας. Όπως τόνισε μάλιστα η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Στέλλα Αναστασίου, «...ήρθαμε σήμερα εδώ για να καταγγείλουμε την στάση του υπουργείου Παιδείας απέναντι στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, οι οποίοι αν και διορίστηκαν το καλοκαίρι, τον Αύγουστο του 2020 και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, αφού εκπνεύσει η διετία θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες μονιμοποίησής τους αλλά αυτό δεν έχει συμβεί.
Είναι τεράστια η ευθύνη του υπουργείου Παιδείας που συνεχίζει και διαιωνίζει γι’ αυτούς τους συναδέλφους το καθεστώς αβεβαιότητας. Δεν φτάνει που τα τελευταία χρόνια οι συνάδελφοι έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα και αναπλήρωναν στην ουσία τους εαυτούς τους, δεν φτάνει που ήταν υποχρεωμένοι επί δύο χρόνια να μείνουν μακριά από τον τόπο διαμονής τους, για να ολοκληρωθεί η διετία, ενώ παλιότερα ήταν ένας χρόνος διαμονής, συνεχίζει πλέον το καθεστώς αβεβαιότητας για τους συναδέλφους γιατί δεν προχωράει την διαδικασία της μονιμοποίησης.
Ζητάμε από τον διευθυντή δευτεροβάθμιας να προχωρήσει αυτή η διαδικασία όπως είχε γίνει και σε άλλες διευθύνσεις, γιατί οι συνάδελφοι πραγματικά δεν αξίζει να τους συμπεριφέρονται έτσι ενώ τόσα χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην δημόσια εκπαίδευση.
Θεωρούμε επίσης ότι ο διευθυντής δευτεροβάθμιας θα έπρεπε σήμερα να ήταν εδώ, προκειμένου να ακούσει τους συναδέλφους σε αυτό το δίκαιο αίτημά τους. Τον είχαμε ενημερώσει από την Δευτέρα ότι πρόκειται να κάνουμε παράσταση διαμαρτυρίας και χθες στείλαμε υπενθύμιση. Θεωρούμε ότι δεν είναι καθόλου καλή αυτή η στάση γιατί έτσι απαξιώνει και αυτός με τη σειρά του τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής, όπως τους απαξιώνει και το υπουργείο Παιδείας».
Από την πλευρά της η Ευρυδίκη Παυλοπούλου, αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ, σημείωσε πως «... είμαστε εδώ να στηρίξουμε το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων, οι οποίοι είναι νεοδιόριστοι, έχουν διοριστεί το 2020 με το νόμο 4589 άρα έχει περάσει το περιθώριο της δοκιμασίας τους, ήταν δόκιμοι μέχρι τώρα συνάδελφοι, επομένως θα έπρεπε η διεύθυνση δευτεροβάθμιας να έχει περάσει στο να δώσει πράξη μονιμοποίησης. Έχουν δίκιο οι συνάδελφοι που διαμαρτύρονται, στην ουσία αυτή τη στιγμή είναι κάτω από την ανασφάλεια και το άγχος της μονιμοποίησης τους. Σκεφτόμαστε ότι θέλουν να κρατούν τους συναδέλφους σε ομηρία γι’ αυτό υπάρχει και αυτή η καθυστέρηση. Είναι παράνομη με την έννοια ότι βάσει του νόμου που έχουν διοριστεί θα έπρεπε ήδη να έχουν μονιμοποιηθεί».
Να ισχύσει και στην δική τους περίπτωση ότι ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις ζητησε με την σειρά της η Παναγιώτα Παπαδοπούλου, φιλόλογος ειδικής αγωγής.
«Διορίστηκα το 2020 και μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει η μονιμοποίησή μας ως όφειλε και ως υπάρχει η κείμενη νομοθεσία. Διεκδικούμε το αυτονόητο από όλες τις διευθύνσεις στην Ελλάδα και για όλους τους εκπαιδευτικούς σε αυτή την κατηγορία».
Τέλος, η Ελένη Πανταζόπουλου, φυσικός ειδικής αγωγής, σημείωσε πως «... αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή, καθώς γνωρίζουμε ότι συνάδελφοί μας που διορίστηκαν με τον ίδιο τρόπο με εμάς έχουν μονιμοποιηθεί. Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για αυτή την ανισότητα που υπάρχει, έτσι ώστε και για εμάς να τηρηθεί αυτό που είναι νόμιμο και να διοριστούμε όπως πρέπει και να μονιμοποιηθούμε. Να έρθει δηλαδή η οριστική μονιμοποίησή μας.
Αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει από τον Αύγουστο που εξέπνευσε η διετία, παρόλα αυτά, πέρασε και μία δίμηνη παράταση και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και ούτε έχει έρθει κάποια οδηγία έτσι ώστε να συνεχίσει αυτή η διαδικασία όπως τυπικά έγινε σε άλλες διευθύνσεις. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μία αδικία ως προς εμάς και θέλουμε με κάποιον τρόπο να λυθεί. Έτσι ώστε να σταματήσει αυτή η αβεβαιότητα».