Το κτιριακό ζήτημα που απασχολούσε εδώ και χρόνια τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, έχει δρομολογηθεί και δεν θα αργήσει η ώρα που θα φύγουν από τις λυόμενες αίθουσες. Όμως χρονίζουν άλλα σοβαρά ζητήματα που αφορούν το επαγγελματικό μέλλον αυτών των παιδιών. Έτσι οι μαθητές χθες συμμετείχαν στην πανελλαδική διαμαρτυρία των μουσικών σχολείων και σήμερα συνεχίζουν με την κατάληψη που ξεκίνησε από χθες.
Ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, Όλσι Σολάι, μιλώντας στο ilialive.gr τόνισε Η διαμαρτυρία αυτή γίνεται σε όλη την Ελλάδα σε όλα τα μουσικά σχολεία με κύρια αιτήματα την πιστοποίηση των μουσικών σπουδών και μαθημάτων μουσικών οργάνων, η μοριοδότηση μουσικών σχολών, απαιτούμε δωρεάν βιβλία, πρόσληψη καθηγητών μουσικών οργάνων με μικρότερη ζήτηση όπως τρομπόνι, σαξόφωνο κ.α, η κατάληψη θα συνεχιστεί και αύριο έχει αποφασιστεί από τον σύλλογο πρόεδρο μουσικών, να γίνει τριήμερη διαμαρτυρία , με την ελπίδα ότι θα ακουστούμε”.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν χθες οι μαθητές σχετικά με τα αιτήματα τους αναφέρουν τα εξής:
“Σήμερα (σ.σ. χθες), το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού συμμετέχει στην πανελλήνια διαμαρτυρία Μουσικών Σχολείων με την προσπάθεια να διεκδικήσουμε τα μουσικά δικαιώματα μας. Αρχικά θα θέλαμε να αναφέρουμε πως τα αιτήματα αφορούν τα μουσικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα.Το κάθε σχολείο αντιμετωπίζει διαφορετικά ζητήματα και σε διαφορετικό βαθμό, ενώ συγχρόνως διαφέρουν από τις ανάγκες των γενικής παιδείας σχολείων.
Πρώτα από όλα πάγιο αίτημά μας είναι η πιστοποίηση των θεωρητικών μουσικών σπουδών σε κάθε απόφοιτο του μουσικού σχολείου(θεωρία, αρμονία) και των μαθημάτων μουσικών οργάνων. Δεν είναι δυνατόν να “δουλεύουμε” 6 χρόνια πάνω στην μουσική και να μην πιστοποιείτε πουθενά αυτό.
Επιπλέον ζητούμε την συγγραφή σχολικών εγχειριδίων για τα μαθήματα που εξειδικεύονται στη θεωρητική μουσική εκπαίδευση (θεωρία, αρμονία, ιστορία μουσικής, μορφολογία, οργανογνωσία) και στα μαθήματα των μουσικών οργάνων, καθώς δεν διαθέτουν όλες οι οικογένειες την ίδια οικονομική δυνατότητα που απαιτείται για να τα προμηθευτουν.
Ακόμη ένα αίτημά μας είναι αναβάθμιση και η συντήρηση του μουσικού εξοπλισμού καθώς επίσης να υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός μουσικών οργάνων με τα οποία θα μπορούν να δανείζονται οι μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους.
Ουσιώδες αίτημά μας είναι επίσης η επιπλέον μοριοδότηση των παιδιών που ενδιαφέρονται για μουσικές σχολές καθώς για την εισαγωγή δεν μας εξασφαλίζεται κάποια ιδιαίτερη παροχή όπως επιπλέον μόρια.
Τέλος, θα θέλαμε να επισημανθεί η έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών μουσικής παιδείας, ιδιαιτέρως σε όργανα με μικρότερη ζήτηση ώστε το κάθε παιδί να είναι σε θέση να αποδώσει με τον βέλτιστο τρόπο στο μουσικό όργανο που ικανοποιεί τις επιθυμίες του.
Γενικότερα, είναι υψίστης σημασίας να οικοδομηθεί ένα σχολικό περιβάλλον που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και τις δυνατότητες μαθητών και καθηγητών και διευκολύνει την ισότιμη διαδικασία της μάθησης” καταλήγει η ανακοίνωση.