Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024 21:37

Το 4ο Γυμνάσιο Πύργου στη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία στην Ολυμπία

Γράφτηκε από

Το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχε με 12 μαθητές/τριες στο πρόγραμμα «Βιώνω τις Ολυμπιακές Αξίες» που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία από τις 11 έως τις 13 Μαρτίου 2024.

Μετά το καλωσόρισμα των μαθητών/τριών και την εγκατάστασή τους στις πρόσφατα ανακαινισμένες εγκαταστάσεις της Ακαδημίας ακολούθησαν ομιλίες από τον κ. Αλικάκη, πρόεδρο της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, τον κ. Γάγγα, τέως καθηγητή του Παντείου Παν/μίου και την κα Ντενίζ Παναγοπούλου, Δ/ντρια της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας. Οι ομιλίες είχαν θέμα τις αξίες του Ολυμπισμού με εξέχουσα αναφορά στη φιλία, τον σεβασμό και την αριστεία.

Στη συζήτηση για τις Ολυμπιακές Αξίες συμμετείχε και ο ολυμπιονίκης Δημήτρης Μούγιος, ο οποίος αναφέρθηκε στην προσωπική του αθλητική πορεία αλλά και στην καθημερινότητα ενός αθλητή υψηλού επιπέδου. Επισήμανε τη σημαντικότητα της μάθησης και καλλιέργειας των Ολυμπιακών Αξιών για την επίτευξη των στόχων που κάθε αθλητής θέτει. Με την ομιλία του θέλησε να εμφυσήσει την αξία της ατομικής ακεραιότητας και να προωθήσει τις θετικές αθλητικές συμπεριφορές. Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις στον Ολυμπιονίκη και συζήτησαν μαζί του διάφορα αθλητικά θέματα.

Ακολούθως οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε αθλήματα, όπως βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, τένις και πινγκ πονγκ. Μετά τις αθλητικές δραστηριότητες οι ομάδες συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν με βιωματικό τρόπο τις απόψεις τους σε θέματα για την προστασία του περιβάλλοντος, του αθλητικού εκφοβισμού και τη διαχείριση της ήττας στην ομάδα.

Την δεύτερη μέρα της παραμονής των μαθητών/τριών πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας με συνοδεία ξεναγού. Το απόγευμα στο Κλειστό γήπεδο Ολυμπίας δοκίμασαν διαφορετικά αθλήματα, όπως ακοντισμό, σκοποβολή, άλμα χωρίς φορά, αλτικές ασκήσεις κ.ά. Επιστρέφοντας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Ιστορικό Αρχείο των Ολυμπιακών αγώνων Αθήνα 2004. Επιπλέον, οι ομάδες εργάστηκαν με βιωματικό τρόπο και ετοίμασαν αθλητικές συνεντεύξεις τις οποίες και παρουσίασαν.

Την τελευταία μέρα η ομιλία από την κα Ντενίζ Παναγοπούλου, Δ/τρια της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, αφορούσε τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθούν στο Παρίσι το 2024. Με το πέρας της ομιλίας, απονεμήθηκαν βεβαιώσεις σε όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το πρόγραμμα έκλεισε με την παρουσίαση συμπερασμάτων και εντυπώσεων, όλων των μαθητικών ομάδων, σχετικά με αυτά που αποκόμισαν τις μέρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Γεωργία Μουρούτη, Φυσικής Αγωγής και κ. Θεόδωρος Μπούσιας, Πληροφορικής.

4o gumnasio ol akadimia 2

4o gumnasio ol akadimia 3

4o gumnasio ol akadimia 4

4o gumnasio ol akadimia 5

4o gumnasio ol akadimia 6

4o gumnasio ol akadimia 7

4o gumnasio ol akadimia 8

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024 19:50

Σχετικά Άρθρα

  • 4ο Γυμνάσιο Πύργου: Συνεργασία με την ομάδα του Νεανικού Πλάνου
    4ο Γυμνάσιο Πύργου: Συνεργασία με την ομάδα του Νεανικού Πλάνου

    Το 4ο Γυμνάσιο Πύργου με ενθουσιασμό χαιρετίζει την εξαιρετική συνεργασία με την υπέροχη ομάδα του Νεανικού Πλάνου που αποτελεί τον πρώτο πολιτιστικό και καλλιτεχνικό οργανισμό στην Ελλάδα με αντικείμενο την κινηματογραφική εκπαίδευση. Με ιδιαίτερη χαρά και συναίσθηση ευθύνης οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετείχαν στο Πολιτιστικό πρόγραμμα για την καταγραφή, ανάδειξη και κινηματογράφηση στοιχείων της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς κατά τον μήνα Οκτώβριο. Η καινοτομία του προγράμματος έγκειται στο ότι έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των νεότερων γενεών, μέσω τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης σχετικά με τον σεβασμό στο περιβάλλον αξιοποιώντας την τέχνη του κινηματογράφου, που μπορεί με τη δυναμική του να φέρει την κοινωνική ενεργοποίηση και μεταβολή.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουμε τιτλοφορείται: «Νερό: Το υγρό θησαυροφυλάκιο της ζωής». Η δράση αυτή εστιάζει στο ζήτημα της διαχείρισης του νερού και τη βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον της ιδιαίτερης πατρίδας μας, της πόλης μας αλλά και της Δίβρης. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας γνωρίσαμε ανθρώπους της τέχνης, συμπατριώτες μας που μεγάλωσαν εδώ και είδαν τις αλλαγές που συντελέστηκαν λόγω της αλλαγής των περιβαλλοντικών συνθηκών στην Ηλεία, αλλά και ανθρώπους με όραμα και αγάπη για τον τόπο μας, όπως τον κύριο Νίκο Λίμουρα και την γλυκύτατη σύζυγό του κυρία Στέλλα Νικολοπούλου που μας ξενάγησαν στην αποξηραμένη Λίμνη Μουριάς και στον Αλφειό ποταμό. Ιδιαίτερη χαρά μας έδωσε και η συνεργασία μας με την εξαίρετη κυρία Νατάσα Ζουμή, χορογράφο και καλλιτεχνικό εκπρόσωπο του Εθελοντικού γραφείου του Δήμου Πύργου που μας έδειξε πώς η τέχνη του χορού μπορεί να συνδέσει το παρόν με το παρελθόν και το μέλλον με σεβασμό και αγάπη για το φυσικό στοιχείο του νερού. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν και από την κατατοπιστικότατη και χειμαρρώδη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κύριος Χάρης Μικελόπουλος, πρώην Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού του Δήμου μας σχετικά με την ιστορία των κρηνών της πόλης μας.

    Στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργαστήκαμε με τον εξαίρετο κ. Κορρέ, τον υπεύθυνο πολιτιστικών προγραμμάτων του Νεανικού Πλάνου, την εκλεκτή μας σκηνοθέτιδα, την κ. Διονυσία Κοπανά που τη λάτρεψαν οι μαθητές μας γιατί, εκτός των άλλων, ανέδειξε με την επίσκεψή της στο σχολείο μας πόσα πολλά πράγματα μπορούν να πετύχουν όλοι οι μαθητές τους οποίους μύησε στον κόσμο της κινηματογράφησης και της φωτογραφίας. Επιπλέον, η καλεσμένη μας κ. Βάσια Κουρεμένου με τις γνώσεις της και την αγάπη για το αντικείμενο της ενέπνευσε τους μαθητές μας για την υιοθέτηση οικολογικής συνείδησης. Ιδιαίτερα εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσία των Εκπαιδευτικών του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Κρεστένων: κ. Γαβράς Πέτρος, κ. Τσούρα Αγγελική, κ. Σχοινά Μαρία, που έμαθαν τόσα πολλά πράγματα τους μαθητές μας και τους ενημέρωσαν για το πολύτιμο απόθεμα των υδάτινων πόρων της Ηλείας στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

    Οι μαθητές μας μαζί με τους μαθητές του Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις της Δίβρης συμμετείχαν σε Επιμορφωτική Ημερίδα με τίτλο «Νερό: το υγρό θησαυροφυλάκιο της ζωής» που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024. Στην Ημερίδα μας τίμησαν με την παρουσία τους και τους ευχαριστούμε θερμά ο κ. Χρήστος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος Δ.Ε. Φεστιβάλ Ολυμπίας και ο κ. Διομήδης Τόλιος, εκπρόσωπος του Υπουργείου Πολιτισμού καθώς και οι εξαίρετοι ομιλητές:

    • Βάσια Κουρεμένου, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

    Θεματική: «Φυσική και Πολιτιστική Κληρονομιά: Ο Ρόλος του Νερού»,

    • Γαβράς Πέτρος, Τσούρα Αγγελική, Σχοινά Μαρία, Εκπαιδευτικοί - Κ.Ε.ΠΕ.Α. Κρεστένων,

    Θεματική: «Το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Κρεστένων και οι Δράσεις του-Το φυσικό και πολιτισμικό απόθεμα των υδάτινων πόρων της Ηλείας σε προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»,

    • Διονυσία Κοπανά, Σκηνοθέτις-Κινηματογραφίστρια, Υπεύθυνη Κινηματογραφικών Εργαστηρίων Ντοκιμαντέρ, Συνεργάτιδα Νεανικού Πλάνου & Φεστιβάλ Ολυμπίας.

    Θεματική : «Κινηματογραφικές Αφηγήσεις: Ιστορίες του νερού του Πύργου και της Δίβρης».

    Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μαθητές μας με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο κατοικίας τους και να εξοικειωθούν με τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, προκειμένου να αντιληφθούν πώς το περιβάλλον και η κληρονομιά συνδέονται μεταξύ τους. Μέσω αυτής της διαδικασίας, κατανόησαν τη σημασία της προστασίας και διατήρησης των υδάτινων πόρων αλλά και προβληματίστηκαν για την υπάρχουσα κατάσταση διατυπώνοντας με ενδιαφέρον τις σκέψεις τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη του μέλλοντος. Ταυτόχρονα, αντιλήφθηκαν το χρέος τους ως ενεργά μέλη του κοινωνικού εποικοδομήματος και συνειδητοποίησαν ότι η πολιτιστική κληρονομιά είναι ένα ζωντανό μέρος της καθημερινής ζωής τους και της κοινότητάς τους που έχουν χρέος να μεταλαμπαδεύσουν στις επόμενες γενιές.

    Ευχαριστούμε θερμά όλους τους ιθύνοντες καθώς με την πρωτοβουλία τους θα συμβάλλει και το σχολείο μας, το 4ο Γυμνάσιο Πύργου Ηλείας, στον εμπλουτισμό του ψηφιακού αποθετηρίου τοπικής ιστορίας που λειτουργεί με πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Ολυμπίας. Η δράση αυτή συνεχίζεται και περιμένουμε με ανυπομονησία την εξωτερίκευση των αποτελεσμάτων της σε όλη την κοινότητα! Ταυτόχρονα, θεωρούμε απαραίτητο να παρακινήσουμε και όλα τα σχολεία του νομού να συμμετέχουν σε ανάλογες δράσεις γιατί συντελούν στη διαμόρφωση ενός μαθητικού δυναμικού ικανού να αξιοποιήσει τις δυνάμεις του παρελθόντος για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας για το ζήλο και το μεράκι που επέδειξαν!

    4o gumnasio neaniko palno 2

    4o gumnasio neaniko palno 4

    4o gumnasio neaniko palno 3

    4o gumnasio neaniko palno 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: «Ποδαρικό» εβδομάδας με κατάληψη στο 4ο γυμνάσιο
    Πύργος: «Ποδαρικό» εβδομάδας με κατάληψη στο 4ο γυμνάσιο

    Με αλυσίδες και κάδους απορριμμάτων έκλεισαν οι μαθητές του 4ου γυμνασίου Πύργου την είσοδο του σχολείου τους. Η εβδομάδα ξεκίνησε με κατάληψη στη σχολική μονάδα, αν και καθυστερημένα καθώς στην πλειοψηφία των σχολείων έχουν ήδη πραγματοποιηθεί καταλήψεις το προηγούμενο διάστημα.

    Οι μαθητές διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις καθηγητών, τις συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ αντιτίθενται στον νέο νόμο για τις απουσίες, ο οποίος μειώνει το περιθώριο που έχουν να λείπουν από το σχολείο. Επιπλέον ζητούν άμεση επιδιόρθωση στις φθορές της σχολικής μονάδας.

    * φωτογραφία αρχείου

  • 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο 4ο Γυμνάσιο Πύργου
    11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο 4ο Γυμνάσιο Πύργου

    Με πρότυπα του τόπου μας και με Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» ομαδικών και ατομικών αθλημάτων γιόρτασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 4ου Γυμνασίου Πύργου την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

    Με πείσμα και αγάπη για τον αθλητισμό

    Ιδιαίτερη τιμή και χαρά μας έδωσε ο Παραολυμπιονίκης κ. Πολυχρόνης Χρονόπουλος, ο οποίος έλκει και την καταγωγή του από το Γούμερο και ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση μας και μας μίλησε για την αξία του αθλητισμού, την ευγενή άμιλλα και για την εμπειρία του στον χώρο του αθλητισμού ως άτομο με αναπηρία. Οι μαθητές/τριές μας είχαν ενημερωθεί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για το έργο και τις διεθνείς διακρίσεις του κ. Χρονόπουλου και είχαν παρακολουθήσει σχετικό οπτικοακουστικό υλικό ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του έργου του εξαίρετου αυτού ανθρώπου. Η ενασχόλησή του με τον αθλητισμό και τα διδάγματα του ενέπνευσαν τους μαθητές μας καθώς ανέδειξαν τη δυναμική του ανθρώπου να αξιοποιεί τις δυσκολίες της ζωής ως μέσο εξέλιξης και ατομικής και συλλογικής ανάπτυξης. Μετά την ομιλία του ακολούθησε συζήτηση με ενδιαφέρουσες ερωτήσεις από τους μαθητές και όλοι μαζί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται πείσμα και επιμονή για να διατηρεί κανείς την αυτονομία του. Επιπλέον, οι μαθητές μας έδωσαν υπόσχεση να γίνουν ενεργοί πολίτες που σέβονται όλους τους συμπολίτες τους και τα ΑμεΑ και ελέγχουν την τήρηση των νόμων επιδιώκοντας τη δικαιοσύνη και την ισότητα.

    Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή

    Πιστοί στο κάλεσμα της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας ακολουθώντας το κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» υλοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες στο σχολικό χώρο προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Με την καθοδήγηση του κ. Γκέκα, εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, διοργανώθηκαν εσωτερικά πρωταθλήματα και ομαδικές δραστηριότητες και παιχνίδια για την ενθάρρυνση της συνεργασίας και κοινωνικοποίησης. Με τους τρόπους αυτούς οι μαθητές διασκέδασαν και συμμετείχαν καθολικά μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους δημιουργώντας κοινές ευχάριστες εμπειρίες και ένα κλίμα συνεργατικό και φιλικό στο σχολικό περιβάλλον.

    Ακολουθούν φωτογραφίες:

    4o gumnasio sxol athl 2

    4o gumnasio sxol athl 3

    4o gumnasio sxol athl 4

    4o gumnasio sxol athl 5

    4o gumnasio sxol athl 6

    4o gumnasio sxol athl 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • 4ο Γυμνάσιο Πύργου: 26η Σεπτεμβρίου Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
    4ο Γυμνάσιο Πύργου: 26η Σεπτεμβρίου Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

    Το 4ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετείχε με ενθουσιασμό στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024.

    Σκοπός του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages), μεταξύ άλλων είναι:

    ➢ Η προώθηση της εκμάθησης ξένων γλωσσών και της πολυγλωσσίας.

    ➢ Η εκμάθηση και άλλων γλωσσών, εκτός των ευρύτερα γνωστών.

    ➢ Η διατήρηση του γλωσσικού πλούτου της Ευρώπης, η περαιτέρω καλλιέργεια και ανάδειξή του.

    ➢ Η συμπερίληψη των λιγότερο ομιλούμενων γλωσσών στις γλώσσες που μαθαίνουν οι μαθητές.

    Για το 2024, το θέμα του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών ήταν «Γλώσσες για την ειρήνη».

    Στο πλαίσιο λοιπόν αυτού του εορτασμού εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες του σχολείου μας συνεργάστηκαν για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο περιλάμβανε δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κουίζ, κολάζ και ψηφιακό υλικό (αφίσες, συννεφόλεξα, τραγούδια) σε διάφορες γλώσσες. Επίσης το σχολείο μας συνεργάστηκε με το Γυμνάσιο Ζαχάρως και το 1o Δημοτικό Σχολείο Μαλεσίνας στη δημιουργία ενός ψηφιακού συνεργατικού πίνακα ανακοινώσεων όπου αναρτήθηκαν τα έργα των μαθητών/τριών.

    Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες:

    4ο gumn agrotes 2

    4ο gumn agrotes 3

    4ο gumn agrotes 4

    4ο gumn agrotes 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: "Κοπάνα” ή απόπειρα απαγωγής στο 4ο γυμνάσιο;
    Πύργος: ¨Κοπάνα” ή απόπειρα απαγωγής στο 4ο γυμνάσιο;

    Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με περιστατικό που συνέβη το πρωί της Τετάρτης στο 4ο γυμνάσιο Πύργου. Άλλοι κάνουν λόγο για “κοπάνα” μαθήτριας και άλλοι για απόπειρα απαγωγής από το χώρο του σχολείου, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση για όσα ακούγονται και έχουν προκαλέσει αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και αντιπαραθέσεις σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, στα social media…

    Πληροφορίες του ilialive.gr αναφέρουν πως μαθήτρια στη διάρκεια της πρώτης ώρας του μαθήματος, φέρεται να δήλωσε πως δεν νιώθει καλά και να ζήτησε να βγει για λίγο από την τάξη για να επισκευθεί τη νοσηλεύτρια του σχολείου.

    Εκεί φαίνεται πως δεν πήγε ποτέ, αλλά φέρεται να έφυγε με φιλικό της πρόσωπο. Κάποιοι το παραπάνω περιστατικό το “μετέφρασαν” ως απόπειρα απαγωγής από το σχολείο, σενάριο το οποίο φέρεται να ενισχύθηκε από την παρουσία ομάδας τσιγγάνων στο χώρο.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η ομάδα αυτή ήταν συγγενικά πρόσωπα της μαθήτριας, που θέλησαν να ζητήσουν το λόγο από τη διεύθυνση του σχολείου, για την αδικαιολόγητη απουσία της κοπέλας.

    Η παρουσία της ομάδας αυτής, προκάλεσε εντάσεις και κλήθηκε η Αστυνομία που πραγματοποίησε για αρκετή ώρα περιπολίες στο σημείο.

    Ωστόσο, ούτε η Αστυνομία έχει επίσημη καταγραφή για κάποιο περιστατικό στη σχολική μονάδα, η διεύθυνση του 4ου γυμνασίου αρνήθηκε να διαψεύσει, να επιβεβαιώσει ή να σχολιάσει το οτιδήποτε και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, δεν απάντησε στην προσπάθεια τηλεφωνικής επικοινωνίας που έγινε από το μέσο μας.

  • Το εναρκτήριο Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση ''Από την Αρχαία Ολυμπία μέχρι σήμερα'' στέφθηκε με επιτυχία
    Το εναρκτήριο Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση ''Από την Αρχαία Ολυμπία μέχρι σήμερα'' στέφθηκε με επιτυχία

    Τον Ιούλιο του 2024 η συνεργασία που διαρκεί πάνω από μια δεκαετία μεταξύ του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών και της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας (ΔΟΑ) οδήγησε στη δημιουργία μιας νέας ακαδημαϊκής πρωτοβουλίας που διερευνά τη σύνδεση μεταξύ αθλητισμού και εκπαίδευσης. Η πρωτοβουλία αυτή φέρει τον τίτλο «Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση: από την Αρχαία Ολυμπία μέχρι σήμερα» και διεξήχθη για πρώτη φορά από τις 9 έως τις 12 Ιουλίου 2024 στις εγκαταστάσεις της Ακαδημίας.

    Εκτός από τους δύο μακροχρόνια συνεργαζόμενους φορείς, το Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση 2024 συνδιοργανώθηκε επίσης από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Κέντρο Stark για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν. Επίσης, έλαβε επιπλέον υποστήριξη από την ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ.

    Ακαδημαϊκός διευθυντής του νέου προγράμματος είναι ο Charles Stocking, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Κινησιολογίας και Αγωγής Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν και συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard. Ο Peter Miller (Πανεπιστήμιο του Γουίνιπεγκ), η Heather Reid (Exedra Mediterranean Center) και η Angela Schneider (Πανεπιστήμιο του Δυτικού Οντάριο) συμμετείχαν επίσης στην ομάδα των εκπαιδευτικών, μαζί με την Αλεξάνδρα Καλογερά, υπεύθυνη της ομάδας υδατοσφαίρισης γυναικών του Ολυμπιακού Πειραιώς, η οποία συμμετείχε ως προσκεκλημένη εισηγήτρια. Ο Mark Schiefsky, διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών και καθηγητής Κλασικών Σπουδών της έδρας C. Lois P. Grove στο Harvard, έδωσε επίσης το παρόν κατά το πρώτο μισό του προγράμματος.

    Το Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει το κενό στην κατανόηση του αθλητισμού και της εκπαίδευσης ως δύο πλευρές του ίδιου φάσματος αντί για διαφορετικές ή μερικές φορές συγκρουόμενες μεταξύ τους. Η αντίληψη αυτή βασίζεται αφενός στον ρόλο του αθλητισμού στη διαμόρφωση των αρχαίων μοντέλων γνώσης και αφετέρου στον τρόπο με τον οποίο το αρχαίο σύμπλεγμα άθλησης-γνώσης, γνωστό ως «παιδεία», διαμόρφωσε τη λειτουργία των σύγχρονων πανεπιστημίων και τον επαγγελματικό αθλητισμό. Για να επιτευχθεί αυτή η προσέγγιση, χρησιμοποιήθηκε μια εκπαιδευτικά καινοτόμα μέθοδος μάθησης με περιορισμένο αριθμό αναγνωσμάτων για προκαταρτική μελέτη, σεμινάρια σε μικρές ομάδες που έδωσαν προτεραιότητα στον διάλογο και επιτόπιες εισηγήσεις στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και στα δύο μουσεία της. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα διαφέρει δομικά από την προγενέστερη συνεργατική δράση μεταξύ Κέντρου και Ακαδημίας, τα Συμπόσια με γενική θεματική «Αθλητισμός, Κοινωνία και Πολιτισμός». Παρά την πρόκληση που συνεπάγεται μια τέτοια μετάβαση, η υλοποίηση της πρωτοβουλίας του 2024 στέφθηκε με επιτυχία.

    Ομάδα ανθρώπων διάφορων ηλικιών σε μουσειακό χώρο ακούει με προσοχή τον καθηγητή Stocking να μιλά και να χειρονομεί με τα χέρια του.

    Το πρόγραμμα για το 2024 υποδέχτηκε συνολικά 39 φοιτητές και φοιτήτριες προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου που επιλέχθηκαν με βάση την ακαδημαϊκή τους κατάσταση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις λήφθηκε υπόψη και η τρέχουσα σχέση τους με τον αθλητισμό, είτε μέσω της ενασχόλησής τους με κάποιο άθλημα είτε μέσω της έρευνάς τους σε συναφή πεδία. Ως αποτέλεσμα, η ομάδα των φοιτητών και φοιτητριών ήταν ετερόκλητη με άτομα ηλικιών μεταξύ 20 και 51 ετών και προερχόμενα από διάφορους ακαδημαϊκούς κλάδους που περιλάμβαναν κλασικές σπουδές, φυσική αγωγή, μηχανική και διοίκηση. Παρά τις διαφορές αυτές, ή ίσως λόγω αυτών, οι συζητήσεις στα σεμινάρια ήταν ζωηρές και παραγωγικές, ενώ οι αλληλεπιδράσεις εκτός τάξης ήταν περιεκτικές και διασκεδαστικές: γνήσιες αποδείξεις μιας εξαιρετικής πιλοτικής χρονιάς για το πρόγραμμα.

    Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παρακολούθησαν καθημερινά εντατικά σεμινάρια που έλαβαν χώρα είτε στην τάξη είτε με τη μορφή εισηγήσεων βιωματικής μάθησης στον αρχαιολογικό χώρο και στα μουσεία. Τα καθημερινά ομαδικά γεύματα και οι ψυχαγωγικές ή αθλητικές δραστηριότητες στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ΔΟΑ καλλιέργησαν μια ισχυρή αίσθηση κοινότητας και ενίσχυσαν τη μαθησιακή εμπειρία.

    Πάνελ τριών γυναικών και ενός άνδρα σε μια αίθουσα διδασκαλίας. Φαίνεται να συμμετέχουν σε συζήτηση και το κοινό τους ακούει προσεκτικά.

    Οι περισσότεροι φοιτητές και φοιτήτριες προέρχονταν από ελληνικά πανεπιστήμια (με αλφαβητική σειρά): το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, τα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Κρήτης, Πατρών, Πειραιώς και Πελοποννήσου, όλα εκπροσωπήθηκαν στο πρόγραμμα από φοιτητές και φοιτήτριές τους. Για πρώτη φορά σε πλαίσιο συνεργασίας του Κέντρου με τη ΔΟΑ, μέλη της ομάδας ήταν επίσης ένας αθλητής και μία αθλήτρια που παράλληλα σπουδάζουν στο Harvard, καθώς και δύο φοιτήτριες από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν.

    Το Κέντρο μας χρηματοδότησε ένα σημαντικό μέρος της συμμετοχής των δύο προπτυχιακών φοιτητών του Harvard, με σκοπό την προβολή της συγκεκριμένης συνεργατικής πρωτοβουλίας στο Τμήμα Αθλητισμού του Harvard, την ενίσχυση της σχέσης του Κέντρου με το Harvard στο ίδιο πλαίσιο, και την ανάπτυξη των συνθηκών προκειμένου να προσφέρεται η ευκαιρία ενός προγράμματος στο εξωτερικό σε μελλοντικούς αθλητές και αθλήτριες που παράλληλα σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο, το οποίο να εστιάζει και επεκτείνει με καινοτόμα ακαδημαϊκή προσέγγιση τη σχέση τους με τον αθλητισμό.

    Ένα ακόμη στοιχείο του φετινού προγράμματος ήταν η καταγραφή συνεντεύξεων των παρόντων ακαδημαϊκών για να χρησιμοποιηθούν ως πηγή και υλικό μιας βιβλιοθήκης υλικού ανοικτής πρόσβασης που θα αναπτυχθεί γύρω από το Πρόγραμμα για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση. Με χορηγία του Πανεπιστημίου Πατρών ένας επαγγελματίας εικονολήπτης ταξίδεψε στην Ολυμπία και συνεργάστηκε με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα διοικητικά στελέχη για τον σκοπό αυτό.

    Το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών και η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία θα ήθελαν να εκφράσουν την εκτίμησή τους σε όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες για την παρουσία και την ενεργή συμμετοχή τους. Οι διοργανωτές είναι επίσης καθ’ όλα ευγνώμονες στους συνεισφέροντες φορείς, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις επαγγελματίες του χώρου για την αποδοτική συνεργασία.

    Μετά την επιτυχία της φετινής χρονιάς, οι διοργανωτές προσανατολίζονται τώρα προς το μέλλον του Προγράμματος για τον Αθλητισμό και την Εκπαίδευση: οι συζητήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του και τη συμβολή πρόσθετων φορέων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με ανακοινώσεις για το μέλλον του να αναμένονται μέσα στο νέο ακαδημαϊκό έτος.

    (Δελτίο Τύπου)

  • 4ο Γυμνάσιο Πύργου: Μαθητικό Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Έκφρασης
    4ο Γυμνάσιο Πύργου: Μαθητικό Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Έκφρασης

    Στο 4ο Γυμνάσιο Πύργου πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 Μαθητικό Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Έκφρασης με κοινωνικό αποτύπωμα με τη συνεργασία του 4ου Γυμνασίου και του 3ου ΓΕΛ Πύργου. Στόχος της διοργάνωσης ήταν η Διασχολική Συνάντηση Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ηλείων μαθητών καθώς στις εκδηλώσεις παρευρέθηκαν και αλληλεπίδρασαν μαθητές από σχολεία της Ηλείας, αλλά και μαθητές από δύο σχολεία της Ιταλίας που συνεργάζονται με το 4ο Γυμνάσιο Πύργου στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus. Όλοι οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετοχικότητα στην πραγματοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας. Οι θεματικές που επιλέχθηκαν ήταν συναφείς με την τέχνη, τη φιλία, την ειρήνη, τον πόλεμο, την ενεργοποίηση για τα πολιτικά δρώμενα της Ευρώπης, τη διαπολιτισμική συνάντηση των λαών, την οικολογία, τον αθλητισμό και τους Ολυμπιακούς αγώνες και τις ομορφιές του τόπου μας. Στόχευση όλων ήταν η βιωματική σύνδεση των μαθητών/τριών με ποικίλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης που δύνανται να προάγουν την ειρήνη και τη συναδέλφωση των λαών παράλληλα με την καλλιέργεια του εθελοντισμού για την αντιμετώπιση των παθογενειών που μαστίζουν την ανθρωπότητα.

    Στο χώρο του 4ου Γυμνασίου Πύργου λειτούργησε από την Κοινωνική Υπηρεσία του σχολείου μας κέντρο συγκέντρωσης τροφίμων, ρούχων και άλλων προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης για παιδιά θύματα βίας και πολεμικών συγκρούσεων. Η προσφορά των συμπολιτών μας ήταν συγκινητική και γι’ αυτό η Κοινωνική υπηρεσία του σχολείου μας αποφάσισε να δέχεται ανάλογα προϊόντα μέχρι τις 20 Ιουνίου 2024.

    Εκλεκτός καλεσμένος των εκδηλώσεων μας ήταν ο εξαίρετος σκιτσογράφος κ. Τουμαζάτος Νίκος, ο οποίος συνεπήρε τους μαθητές μας μέσω του καλλιτεχνικού εργαστηρίου καλλιτεχνικής έκφρασης που διενήργησε στο χώρο του σχολείου μας.

    Η εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής κ. Μουρούτη με την χορευτική ομάδα του σχολείου μας απέδωσε μέσω του χορού τη σύζευξη της νέας γενιάς με την παράδοση και την εκφραστική δυναμική της τέχνης του χορού.

    Παράλληλες δράσεις που λειτούργησαν στο σχολείο μας ήταν η αξιοποίηση της λογοτεχνίας, της μουσικής και της ζωγραφικής για να αναδειχθεί η ομορφιά της φιλίας και της ειρηνικής συμβίωσης των λαών σε αντιδιαστολή με την ολέθρια επίδραση του πολέμου στη σύγχρονη πραγματικότητα αλλά και ως διαχρονικό φαινόμενο.

    Επιπλέον, οι μαθητές μας παρουσίασαν τις καλλιτεχνικές δημιουργίες τους που υλοποίησαν στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης του μαθήματος της τεχνολογίας με την καθοδήγηση της κ. Καρασάββα, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να αξιοποιήσουν τη γνώση της τεχνολογίας σε συναρμογή με την καλαισθησία της τέχνης.

    Η οικολογική συνείδηση των μαθητών καλλιεργήθηκε μέσω της παρουσίασης των αφισών που φιλοτέχνησαν οι μαθητές μας με την καθοδήγηση της κ. Τριχιά, η οποία μέσω ερευνητικών εργασιών βοήθησε τους μαθητές να αποτυπώσουν σε ηλεκτρονική και στη συνέχεια σε έντυπη μορφή τα πορίσματα των ερευνών που ανέλαβαν και να προτείνουν λύσεις για την εδραίωση ενός οικολογικού τρόπου λειτουργίας των μαθητών του σχολείου μας σε επίπεδο σχολικής και κοινωνικής ζωής.

    Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε και το μουσικό σχήμα του 3ου Λυκείου Πύργου με τους μαθητές Πόθο Γιώργο και Στεφανίδη Παύλο που γοήτευσαν τους παρευρισκόμενους και ανέδειξαν με μοναδικό τρόπο πως η νέα γενιά στηρίζει την τέχνη της μουσικής με συνέπεια, αξιοπρέπεια και ποιότητα!

    Αντίστοιχα, ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν και το βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές του 3ου Λυκείου Πύργου με την καθοδήγηση της κ. Κρεστενίτη σχετικά με την ευαισθητοποίηση σε θέματα πολιτικής ενεργοποίησης και παρακίνησης για τη συμμετοχή στις επερχόμενες ευρωεκλογές.

    Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και στους διοργανωτές καθηγητές! Ευχόμαστε ολόψυχα στο μέλλον να οργανωθούν συλλογικές διασχολικές δράσεις που θα αναδεικνύουν το δυναμισμό της νέας γενιάς του τόπου μας και θα αποτελούν αφορμή για την ανάπτυξη συνεργατικών δράσεων με απώτερο σκοπό την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων σε ζητήματα τέχνης, αρμονικής συνύπαρξης και επαφής με τον πολιτισμό στις ποικίλες εκφάνσεις του.

    Ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και δια βίου Μάθησης, κ. Κόρδα, την υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Ε. Ηλείας, κ. Τερζή και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης φιλολόγων ν. Ηλείας, κ. Νικολετσέα. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στο σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας αλλά και σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες που μας τίμησαν με την παρουσία τους και τη συμμετοχικότητα τους στο όραμά μας!

    4o gumnasio math fest 2

    4o gumnasio math fest 3

    4o gumnasio math fest 4

    4o gumnasio math fest 5

    4o gumnasio math fest 6

    (Δελτίο Τύπου)

  • 4ο Γυμνάσιο Πύργου: Συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας
    4ο Γυμνάσιο Πύργου: Συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας

    Το 4ο Γυμνάσιο Πύργου την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 συμμετείχε εξ αποστάσεως σε μια παρουσίαση στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» και το Σάββατο 20 Απριλίου 2024 με παρουσία των μαθητών μας δια ζώσης στο Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών που διοργάνωσε και συντόνισε το συνέδριο και το Δίκτυο σχολείων με τη συμμετοχή 394 σχολείων από όλη την Ελλάδα.

    Η διαδικτυακή αυτή συμμετοχή του σχολείου μας αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας, καθώς έμαθαν πολλά στοιχεία για την ομορφιά του τόπου μας και την πολιτιστική μας παραγωγή, προβληματίστηκαν, αλληλεπίδρασαν με άλλα παιδιά και κατάλαβαν την αξία του τοπικού πολιτισμού και τον σεβασμό που αρμόζει να επιδεικνύουμε στην ιδιαίτερή μας πατρίδα. Συνειδητοποίησαν επίσης ότι η πόλη μας έχει πολλά να προσφέρει στο εθνικό πολιτισμικό ψηφιδωτό που φιλοτέχνησαν με αριστοτεχνικό τρόπο οι εργασίες των 7520 συμμετεχόντων μαθητών με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους από 380 σχολικές μονάδες με 580 εργασίες. Νιώθουμε πολύ περήφανοι για τους μαθητές μας γιατί φάνηκαν αντάξιοι των περιστάσεων και αντιπροσώπευσαν την πόλη και το σχολείο μας με συνέπεια και υπευθυνότητα σε μια εκδήλωση με πανελλαδική εμβέλεια. Επιπλέον, παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εργασίες των υπολοίπων σχολείων της Ελλάδος μέσα από τις οποίες μπόρεσαν να γνωρίσουν την τοπική ιστορία άλλων περιοχών της χώρας μας.

    Οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες, έγραψαν κείμενα, πήραν συνεντεύξεις και κατέθεσαν και προσωπικές μαρτυρίες δημιουργώντας δύο δεκάλεπτα βίντεο σχετικά με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για παιδιά και νέους και τις παραδοσιακές ομορφιές του τόπου μας, όπως παρουσιάζονται από τη νεανική ματιά τους. Αρωγός και συμπαραστάτης των μαθητών μας για τη βιντεοσκόπηση και τον συντονισμό των κινηματογραφικών δράσεων ήταν ο κ. Σταύρος Ρομποτής που με την τεχνογνωσία του βοήθησε τους μαθητές μας να παρουσιάσουν ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα. Τον ευχαριστούμε θερμά!

    Οι δράσεις που παρακολουθήσαμε φέτος από το Olympia festival και η συνέντευξη που πήραν οι μαθητές μας από τον κ. Χρήστο Κωνσταντόπουλο, τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Φεστιβάλ ενέπνευσαν τους μαθητές μας να παρουσιάσουν υπέροχα ντοκιμαντέρ. Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε και στην κ. Κατερίνα Παρασκευοπούλου για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας κατέθεσε για τη δράση του Λυκείου Ελληνίδων Πύργου.

    Επιβλέποντες Εκπαιδευτικοί: Βλάσση Δήμητρα, Αναστοπούλου Σταυρούλα, Ασημακοπούλου Σπυρούλα, Γιαννακοπούλου Νεκταρία, Μαυρομάτης Κωνσταντίνος, Μουρούτη Γεωργία, Τριχιά Μαρία.

    Μαθητές/τριες που συμμετείχαν: Ηλέκτρα Φωτοπούλου, Βασίλης Στεφανίδης, Γιώργος Ντόμαρης, Γιάννης Ντόμαρης, Αντώνης Χριστόπουλος, Μαριτίνα Παναγιωτακοπούλου, Κωνσταντίνα Χαραλαμποπούλου, Κωνσταντίνα Τσόπελα, Αδαμαντία Χριστοδουλοπούλου, Τζόρτζια Τόλια, Ελένη Παπαζώη, Αφροδίτη Τζεβελέκου, Εμμανουέλα Πάγια, Πάρης Πανταζόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος, Αναστάσιος Παναγιωτόπουλος, Ντανιέλα Τόσκα, Αναστάσης Παπανδρέου, Βασιλική Βασιλοπούλου, Παναγιώτης Ψυχομάνης, Ιωάννης Βασιλόπουλος, Ιωάννα Γιαννάτου, Σοφιαλένα Φουφοπούλου.

    4o gumnasio sun istoria 2

    4o gumnasio sun istoria 3

    4o gumnasio sun istoria 4

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ