Της Βίκυς Γκουγκουστάμου
Οι μεγάλες καταστροφές που άφησε πίσω της η θεομηνία Daniel και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας τον περασμένο χειμώνα, με το κόστος επισκευής να αγγίζει τα 450 εκ ευρώ, απομακρύνουν την προοπτική να… ξανασφυρίξει τρένο στην Ηλεία, τουλάχιστον όχι σύντομα. Αυτή, ήταν εμμέσως πλην σαφώς, η απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου σε ερώτηση του Εντεταλμένου Συμβούλου Νέων Τεχνολογιών του Δήμου Πύργου Θανάση Τσαμπρινού, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Περιβάλλοντος στη Βουλή.
Αν και η συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη υπό την προεδρία της βουλευτή Ηλείας Δρος Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, είχε ως κύριο αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση και το ποδήλατο, ωστόσο η συζήτηση κάποια στιγμή στράφηκε γύρω από το τρένο, με τον υφυπουργό να σχολιάζει ότι είναι ο πλέον οικολογικός τρόπος μετακίνησης. Ο κ. Τσαμπρινός άδραξε την ευκαιρία να ρωτήσει τον κ. Οικονόμου σχετικά με την προοπτική επέκτασης του δικτύου στην Ηλεία και τον κυβερνητικό προγραμματισμό.
Ο κ. Οικονόμου στην απάντησή του, μίλησε για τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, με το ποσό των 450 εκ ευρώ να απαιτείται για να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. Ποσό, που όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, θα μπορούσε υπό διαφορετικές συνθήκες να διατεθεί και για την επέκταση της γραμμής στην Ηλεία.
« Έχουμε μια μεγάλη “τρύπα” στη Θεσσαλία, με τον Daniel. Έχουν διαλυθεί τα πάντα ! Για την αποκατάσταση του σιδηρόδρομου απαιτούνται 450 εκ. ευρώ. Θα φύγουν τεράστια κονδύλια για να ξαναγυρίσουμε εκεί που ήμασταν. Αυτό μας έχει ρημάξει… Καταρχάς έχει μείνει μια γραμμή, η δεύτερη έχει αχρηστευτεί στη Θεσσαλία. Γίνονται έργα αποκατάστασης όταν θα μπορούσαμε να δούμε το τρένο για την Πελοπόννησο προς το Ναύπλιο, την Καλαμάτα , την επέκταση για τον Πύργο που είναι και τουριστικής αξίας. Ο ΟΣΕ πλέον το βάρος αναγκαστικά το ρίχνει στο να αποκαταστήσει πλήρως αυτή την μεγάλη καταστροφή, συν του να έχουμε την αίσθηση της ασφάλειας, δηλαδή όλα τα συστήματα να λειτουργούν με τρόπο ώστε ο κόσμος να γνωρίζει ότι το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο, όπως και είναι» δήλωσε ο κ. Οικονόμου.