Πρωτογενής Τομέας

Αύξηση πωλήσεων έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στο Ηνωμένο Βασίλειο, κερδισμένοι οι Ισπανοί

Αύξηση πωλήσεων έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στο Ηνωμένο Βασίλειο, κερδισμένοι οι Ισπανοί

Σε σχέση με όλα τα βρώσιμα έλαια το ελαιόλαδο καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων λιανικής στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, σε ποσοστό 20,9%, αναφέρει έκθεση που δημοπσιοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο.

Από τις υποκατηγορίες του ελαιολάδου, μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται για το αρωματισμένο ελαιόλαδο (εμπλουτισμένο ελαιόλαδο με γεύσεις κυρίως αρωματικών βοτάνων, τρούφας κ.α., σε ποσοστό +37,8%), ενώ ακολουθούν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο (+22,8%) και το απλό ελαιόλαδο (+21,7%).

Ωστόσο η επιπλέον ζήτηση για εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο το 2021 καλύφθηκε κατά βάση από την Ισπανία και από μη ελαιοπαραγωγούς χώρες (Βέλγιο, Γερμανία και Ολλανδία με επανεξαγωγές), με την αξία των ελληνικών εξαγωγών να ξεπερνά κατά τι αυτήν του 2020 (κατέχει μερίδιο αγοράς μόλις 5%).

Συγκεκριμένα οι εξαγωγές ελληνικού έξτρα παρθένου ελαιολάδου το 2020 ήταν αξίας 4.253.196 λιρών και το 2021 ανήλθαν σε 4.614.601 λιρών (1 ευρώ = 0.84 λίρας).

Η Ισπανία από την πλευρά της αύξησε την αξία των εξαγωγών της από 27.460.169 λίρες το 2020 σε 33.179.153 λίρες το 2021.

Στην περίπτωση δε του απλού παρθένου ελαιολάδου, οι ελληνικές εξαγωγές το 2021 υποχώρησαν σε επίπεδο χαμηλότερο από αυτό του 2019 (1.392.144 λίρες το 2020 και 327.388 λίρες το 2021).

Ελαιόλαδα ΠΟΠ και οργανικά ελαιόλαδα θεωρούνται ανερχόμενες υποκατηγορίες για το 2022, όπως και τα εμπλουτισμένα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα με γεύσεις από φυσικές ουσίες.

H πανδημία ενίσχυσε την αντίληψη των καταναλωτών ότι το ελαιόλαδο αποτελεί υγιεινό τρόφιμο και αυτή του η ιδιότητα θα πρέπει να εξακολουθήσει να προβάλλεται, ώστε να αξιοποιηθεί η δυναμική που δημιουργήθηκε. Ομοίως, θα πρέπει να τονίζεται η άρρηκτη σχέση του με τη χορτοφαγική διατροφή (vegan).

Προέλευση, ιχνηλασιμότητα και βιωσιμότητα, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικά σημεία του προωθητικού μηνύματος των επιχειρήσεων στη βρετανική αγορά. Επίσης η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των παραγωγών με την υιοθέτηση μεθόδων αειφόρου καλλιέργειας και συσκευασίας (π.χ. χρήση συσκευασιών με ανακυκλωμένη πρώτη ύλη) θα εξακολουθήσει να αποτελεί ζητούμενο από τους Βρετανούς καταναλωτές και οι επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα τάση.

Πηγή: Agrotypos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup