Πρωτογενής Τομέας

Ιταλία και Ελλάδα κυριαρχούν στην σερβική αγορά ελαιολάδου, αλλά τα ελληνικά είναι χύμα

Ιταλία και Ελλάδα κυριαρχούν στην σερβική αγορά ελαιολάδου, αλλά τα ελληνικά είναι χύμα

Στη Σερβία το ηλιέλαιο παραμένει ο πιο δημοφιλής και φθηνότερος τύπος βρώσιμου λαδιού στη χώρα, ωστόσο, το μερίδιο του μειώθηκε ελαφρά τα τελευταία χρόνια. Το ελαιόλαδο, προοδευτικά, αναδεικνύεται ως εναλλακτική λύση για το ηλιέλαιο.

Η κατανάλωση ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς στη Σερβία έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αφενός λόγω των εισροών Σέρβων τουριστών στη Μεσόγειο και της γνωριμίας τους με τη μεσογειακή διατροφή, αφετέρου εξαιτίας της βελτίωσης του βιοτικού τους επιπέδου.

Η τάση αυτή οδηγεί σε αλλαγή διατροφικών συνηθειών και στην υιοθέτηση πιο υγιεινής διατροφής. Παρόλα αυτά η κατανάλωση ελαιολάδου περιορίζεται στις σαλάτες, ενώ στη κουζίνα οι Σέρβοι προτιμούν τα σπορέλαια.

Ο κύριος όγκος εισαγωγών παρθένου ελαιολάδου προέρχεται από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Ισπανία. Η Ιταλία και η Ελλάδα κατέχουν, περίπου, το 90% της αγοράς, σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Σερβίας.

Το ελαιόλαδο προσφέρεται σε γυάλινες συσκευασίες των 250 ml, 500 ml, 750 ml και του 1 L, όπως και σε μεταλλικές του 1 L και των 3 L. Η μεγαλύτερη κατανάλωση παρθένου ελαιόλαδου παρατηρείται στις γυάλινες συσκευασίες των 500 ml και 750 ml. Η γυάλινη συσκευασία δίνει την εικόνα ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας.

Επί της συσκευασίας του προϊόντος πρέπει να αναφέρονται στη σερβική γλώσσα τα εξής πληροφοριακά στοιχεία:

  • Η ονομασία πώλησης του προϊόντος
  • Πληροφορίες για τη κατηγορία του ελαιολάδου
  • Η καθαρή ποσότητα του περιεχομένου σε μονάδες όγκου
  • Ο παρασκευαστής ή συσκευαστής
  • Ο εισαγωγέας και ο διανομέας
  • Η ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας του προϊόντος
  • Συνθήκες διατήρησης

Δεδομένου ότι παραδοσιακά οι ελληνικές εξαγωγές ελαιόλαδου πραγματοποιούνται, κυρίως, σε μορφή χύμα, κύριος εθνικός στόχος είναι να μεταβληθούν οι όροι εμπορίας του, αυξάνοντας τη προστιθέμενη αξία του και τα αντίστοιχα έσοδα από τη διάθεσή του στο εξωτερικό, τονίζει έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βελιγράδι. Αυτή εξάλλου η πολιτική ακολουθείται από τους ανταγωνιστές μας επί δεκαετίες.

Η ανωτέρω πολιτική σημαίνει εξαγωγή σε επώνυμες συσκευασίες ειδικών προδιαγραφών με τρόπο που να αποκτήσει αναγνωσιμότητα και σταθερή παρουσία, ώστε να απολαμβάνει υψηλότερων τιμών, ανάλογων της ποιότητάς του.

Επίσης το μερίδιο του ελληνικού ελαιόλαδου είναι περιορισμένο διότι διατίθεται, κυρίως, από ελληνικών συμφερόντων σημεία πώλησης και λιγότερο από άλλες, μεγαλύτερες αλυσίδες.

Οι ανωτέρω λόγοι επιβάλλουν τη δρομολόγηση σειράς δράσεων για την αύξηση του μεριδίου του ελληνικού ελαιολάδου και της ελιάς στη σερβική αγορά. Οι δράσεις αυτές θα πρέπει να αξιοποιούν τη γενικότερη εικόνα που επικρατεί για την ελληνική κουζίνα, ως ιδιαίτερα εύγευστης και υγιεινής, καθώς και τη συνεχή επέκταση των δικτύων διανομής.

Πηγή: Agrotypos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup