Τετάρτη, 22 Μαϊος 2024 17:42

Eurostat: Πόσο μέλι εισήγαγε η ΕΕ το 2023 – Οι κύριες χώρες προέλευσης

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η ΕΕ εισήγαγε μέλι αξίας 359,3 εκατομμυρίων ευρώ το 2023

Στους 163.700 τόνους ανέρχονται οι εισαγωγές μελιού από χώρες εκτός ΕΕ , αξίας 359,3 εκατομμυρίων ευρώ το 2023. Ταυτόχρονα, μόλις 24.900 τόνοι εξήχθησαν από τα μέλη της ΕΕ εκτός ΕΕ, αξίας 146 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, σε σύγκριση με το 2013, οι εισαγωγές μελιού από χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκαν κατά 20% (από 136.300 σε 163.700 τόνους) και οι εξαγωγές σε χώρες εκτός ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14% (από 21.700 σε 24.900 τόνους).

Οι εξαγωγές έφτασαν τους 24.900 τόνους, αξίας 146 εκατ. ευρώ

Κίνα για εισαγωγές, Ηνωμένο Βασίλειο για εξαγωγές

Το 2023, οι εισαγωγές μελιού από χώρες εκτός ΕΕ προέρχονταν κυρίως από την Κίνα (60.200 τόνοι, ή το 37% των συνολικών εισαγωγών μελιού εκτός ΕΕ), ακολουθούμενες από την Ουκρανία (45.800 τόνοι, 28%), την Αργεντινή (20.400 τόνοι , 12%), το Μεξικό (10.700 τόνοι, 7%) και την Κούβα (4.700 τόνοι, 3%).

Το Ηνωμένο Βασίλειο αναδείχθηκε ως ο κύριος εξαγωγικός εταίρος το 2023, λαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών μελιού της ΕΕ (4.300 τόνοι, ή 17% του συνόλου των εξαγωγών μελιού εκτός ΕΕ). Ακολουθούν στενά η Σαουδική Αραβία (3.500 τόνοι, 14%), η Ελβετία (3.400 τόνοι, 13%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (3.300 τόνοι, 13%) και η Ιαπωνία (2.500 τόνοι, 10%).

Γερμανία – ο μεγαλύτερος εισαγωγέας μελιού

Το 2023, η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας μελιού της ΕΕ εντός της ΕΕ, εισάγοντας 41.000 τόνους μελιού από χώρες εκτός ΕΕ, ή το 25% του συνόλου των εισαγωγών της ΕΕ. Το Βέλγιο ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας (31.400 τόνοι, 19%), μπροστά από την Πολωνία (23.300 τόνοι, 14%), την Ισπανία (15.700 τόνους, 10%) και τη Γαλλία (7.700 τόνους, 5%).

Η Ισπανία πρωτοστάτησε ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας, στέλνοντας 7.100 τόνους μελιού σε χώρες εκτός ΕΕ, ή το 29% του συνόλου των εξαγωγών μελιού εκτός ΕΕ. Ακολούθησε η Γερμανία με 5.500 τόνους (22% του συνόλου των εξαγωγών), μπροστά από τη Ρουμανία (1.700 τόνοι, 7%), την Ουγγαρία (1.600 τόνους, 6%) και την Ελλάδα (1.500 τόνους, 6%).

Πηγή: In.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 22 Μαϊος 2024 10:51

Σχετικά Άρθρα

  • LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα
    LinkedΙn: Πρόστιμο 310 εκατ. από την ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα

    Το πρόστιμο στην Linkedin επέβαλε η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Πρόστιμο ύψους 310 εκατ. ευρώ επέβαλαν οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην LinkedIn για παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των δεδομένων, όπως αναφέρει το Associated Press.

    Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων – Data Protection Commission DPC- επέπληξε τον ιστότοπο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στη Microsoft λόγω ανησυχιών σχετικά με τη «νομιμότητα, τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια» της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς.

    Οι παραβιάσεις της Linkedin

    Ο εποπτικός φορέας είναι η εθνική ανεξάρτητη αρχή που είναι υπεύθυνη για την προάσπιση του θεμελιώδους δικαιώματος των ατόμων στην ΕΕ να προστατεύονται τα προσωπικά τους δεδομένα.

    Η DPC είναι η εποπτική αρχή της Ιρλανδίας για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) και έχει επίσης λειτουργίες και εξουσίες που σχετίζονται με άλλα σημαντικά ρυθμιστικά πλαίσια, συμπεριλαμβανομένων των ιρλανδικών κανονισμών προστασίας προσωπικών δεδομένων (2011) και της Οδηγίας της ΕΕ, γνωστής ως Οδηγία επιβολής του νόμου.

    Είναι ο κύριος ρυθμιστικός φορέας προστασίας του LinkedIn στην ΕΕ των 27 χωρών, επειδή εκεί βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας.

    Ο εποπτικός φορέας ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε έρευνα η οποία διαπίστωσε ότι η LinkedIn δεν είχε νόμιμη βάση για τη συλλογή δεδομένων ώστε να μπορεί να στοχεύει χρήστες με διαδικτυακές διαφημίσεις, γεγονός που αποτελεί παραβίαση των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής που είναι γνωστοί ως Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ή GDPR. Διέταξε το LinkedIn να συμμορφωθεί με τους κανόνες.

    Η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων «χωρίς κατάλληλη νομική βάση αποτελεί σαφή και σοβαρή παραβίαση» του δικαιώματος στην προστασία των δεδομένων στην ΕΕ, ανέφερε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής επίτροπος Graham Doyle.

    Η LinkedIn από την πλευρά του υποστήριξε ότι ενώ πιστεύει ότι «συμμορφώνεται» με τους κανόνες, εργάζεται ωστόσο για να διασφαλίσει ότι οι «διαφημιστικές πρακτικές» του πληρούν τις απαιτήσεις.

    Η Microsoft ανακοίνωσε πέρυσι ότι αναμένεται να χρεωθεί με περίπου 425 εκατομμύρια δολάρια για πιθανό πρόστιμο από την ιρλανδική ρυθμιστική αρχή για το LinkedIn.

    Πηγή: OT.gr - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • ΕΕ: Όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με μελέτη
    ΕΕ: Όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με μελέτη

    Σχεδόν ένας μουσουλμάνος στους δύο είπε τώρα ότι αντιμετωπίζει ρατσισμό στην καθημερινή ζωή του, σε σύγκριση με 39% το 2016

    Οι μισοί από τους μουσουλμάνους που ζουν μέσα στην ΕΕ λένε πως υφίστανται καθημερινά διακρίσεις, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, μια κατάσταση που είχε επιδεινωθεί πριν ακόμη από την «κορύφωση του μίσους» που προκλήθηκε από τις επιθέσεις της Χαμάς στο ισραηλινό έδαφος. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν δείχνουν ότι είναι «όλο και πιο δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος μέσα στην ΕΕ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FRA) Νικόλ Ρομέν.
    Από τα 9.600 πρόσωπα που ερωτήθηκαν στο διάστημα από τον Οκτώβριο 2021 ως τον Οκτώβριο 2022 σε 13 χώρες της ΕΕ, σχεδόν ένας μουσουλμάνος στους δύο είπε ότι αντιμετωπίζει ρατσισμό στην καθημερινή ζωή του, σε σύγκριση με 39% το 2016, όταν είχε πραγματοποιηθεί η προηγούμενη μελέτη. Από τις 7 Οκτωβρίου 2023, οι μελέτες δείχνουν «μια κορύφωση του μίσους εναντίον των μουσουλμάνων», που τροφοδοτείται από τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, προσθέτει η Ρομέν. Τον Ιούλιο, ο οργανισμός αυτός της ΕΕ που έχει την έδρα του στη Βιέννη, είχε δημοσιοποιήσει μια μελέτη για την «ανερχόμενη πλημμυρίδα του αντισημιτισμού».

    Η Αυστρία (71%) και η Γερμανία (68%) είναι οι δύο χώρες στις οποίες διαμαρτύρονται περισσότερο ότι είναι θύματα ρατσισμού. Η Γαλλία βρίσκεται στο 39%, ενώ η Ισπανία και η Σουηδία έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας και στην αναζήτηση στέγης, η έρευνα κάνει λόγο για μια «κάθετη άνοδο» των διακρίσεων, με τις γυναίκες που φορούν ενδύματα με βάση τη θρησκεία τους να είναι πιο εκτεθειμένες απ' ό,τι αυτές που δεν τα φορούν, όπως και από τους άνδρες.
    Σύμφωνα μ' αυτή τη μελέτη, «οι μουσουλμάνοι γίνονται στόχοι όχι μόνο εξαιτίας της θρησκείας τους, αλλά επίσης για το χρώμα του δέρματός τους και για την εθνοτική ή μεταναστευτική προέλευσή τους». «Σχεδόν οι μισοί πιστεύουν πως η τελευταία σύλληψή τους οφειλόταν στο φυλετικό προφίλ τους» και ήταν παράνομη, ενώ είναι «τρεις φορές πιθανότερο απ' ό,τι ο γενικός πληθυσμός να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο».

    Μπροστά σ' αυτά τα «ανησυχητικά» συμπεράσματα, ο FRA συνιστά στην ΕΕ να επικεντρώσει στην αντιμετώπιση του ρατσισμού εναντίον των μουσουλμάνων, ο οποίος «επιδεινώνεται», σύμφωνα με την πρόεδρο του οργανισμού Σίρπα Ραούτιο, «από μια ρητορική απανθρωποίησης την οποία παρατηρούμε σε όλη την ήπειρο».

    Οι μουσουλμάνοι αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη σε μέγεθος θρησκευτική ομάδα της ΕΕ και 26 εκατομμύρια ζουν στο έδαφός της, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις του Pew Research Center, που χρονολογούνται από το 2016, δηλαδή αποτελούν το 5% του συνολικού πληθυσμού. Οι περισσότεροι κατοικούν στη Γαλλία και τη Γερμανία.

    Ο αριθμός αυτός «έχει αυξηθεί σημαντικά αυτά τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των προσώπων που διαφεύγουν από τις συγκρούσεις στο Αφγανιστάν, το Ιράκ και τη Συρία», υπογραμμίζεται στην έκθεση. Η πρώτη έκθεση του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ είχε συνοδευθεί από τη δημιουργία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της θέσης του συντονιστή της μάχης εναντίον του μίσους κατά των μουσουλμάνων.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ ABEDIN TAHERKENAREH
  • Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους
    Μέλι: Νοθευμένη η μία στις δύο συσκευασίες – Σήμα κινδύνου από τους Έλληνες μελισσοκόμους

    Σκάνδαλο μεγατόνων με νοθεία στο μέλι αποκαλύπτει η Ευρωπαίκή Επιτροπή. Το 50% του μελιού είναι νοθευμένο με φθηνά εισαγόμενα μέλια. Μελισσοκομικές ενώσεις ανεβάζουν τη νοθεία στο 80%.

    Σε κρίση βρίσκεται η εγχώρια και η ευρωπαϊκή αγορά μελιού εδώ και αρκετά χρόνια, με τους μελισσοκόμους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η μελισσοκομία δεν θα καταφέρει να επιβιώσει στον αθέμιτο ανταγωνισμό, που έχει δημιουργηθεί από τη νοθεία στο μέλι και τις αθρόες εισαγωγές.

    Αυτή την στιγμή η Ευρώπη κινδυνεύει ακόμα και να χάσει το ρόλο της ως βασικός παραγωγός μελιών, με τους επαγγελματίες μελισσοκόμους να προειδοποιούν ότι η ΕΕ θα μετατραπεί απλώς σε έναν κόμβο για την επεξεργασία εισαγόμενου μελιού.

    Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι και Έλληνες μελισσοκόμοι βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς η εισροή φθηνών εισαγωγών, μια αγορά που κατακλύζεται από νοθευμένο μέλι και ο αντίκτυπος της κλιματικής αλλαγής, έχει γονατίσει τον κλάδο της μελισσοκομίας, απειλώντας τα προς το ζην.

    Στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%

    Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στοιχεία για το μέγεθος της απάτης που πραγματικά σοκάρουν. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδόν το 50% του μελιού στην αγορά είναι νοθευμένο από κινέζικα και ουκρανικά φθηνά μέλια, αμφιβόλου ποιότητας. Αντίστοιχα, τα στοιχεία από ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις ανεβάζουν αυτό το ποσοστό της νοθείας ακόμα και στο 80%.

    Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματιών Μελισσοκόμων (EPBA) διεξήγαγε έρευνα στη Γερμανία, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν πραγματικά αποκαλυπτικό: Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία.

    Αθέμιτος ανταγωνισμός

    Ο αθέμιτος ανταγωνισμός με τα εισαγόμενα «σιρόπια» και τις γλυκαντικές ουσίες, που πωλούνται ως μέλια, έχει οδηγήσει τόσο τους Έλληνες όσο και τους ευρωπαίους μελισσοκόμους σε οικονομικό αδιέξοδο και εγκατάλειψη. Και αυτό γιατί, τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται να πουλήσουν το μέλι τους στη χονδρική, καθώς η τιμή του είναι σημαντικά υψηλότερη από το εισαγόμενο. Μάλιστα, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία ευρωπαϊκών μελισσοκομικών οργανώσεων, σε ορισμένες χώρες το ποσοστό εγκατάλειψης αγγίζει το 75%, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ολόκληρη η ΕΕ από έλλειψη επικονιαστών.

    Περίπου το 80% του μελιού στα σούπερ-μάρκετ της Γερμανίας βρέθηκε νοθευμένο, όπως ακριβώς συνέβη και στη Σερβία

    «Η νοθεία αυτή τη στιγμή είναι ένα ευρωπαϊκό φαινόμενο που χτυπά όχι μόνο τον πρωτογενή τομέα, αλλά και το καταναλωτικό κοινό», επισημαίνει στον ΟΤ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος Κώστας Λεονταράκης, τονίζοντας ότι βασικός κίνδυνος παραμένει ο αφανισμός του πρωτογενή τομέα, ο οποίος είναι αθωράκιστος σε τέτοιου είδους φαινόμενα και πρακτικές.

    Δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο

    Με τι τιμές εισάγεται το μέλι

    Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία για τις τιμές των μελιών που κυκλοφορούν στην αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία από τις ευρωπαϊκές συνεταιριστικές οργανώσεις Copa-Cogeca, το πρώτο εξάμηνο του 2024, η μέση τιμή του μελιού που εισάγεται στην ΕΕ ήταν μόλις 2,17 ευρώ ανά κιλό, μια πτώση 14% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το κινεζικό και το ουκρανικό μέλι αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% αυτών των εισαγωγών, με συγκλονιστικά χαμηλές τιμές 1,28 ευρώ/κιλό και 1,75 ευρώ/κιλό, αντίστοιχα.

    Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε σούπερ μάρκετ της Γερμανίας, προκύπτει ότι το μέλι πωλείται ακόμα και με 1,93 το μισό κιλό (3,86 ευρώ το κιλό). «Με έναν μόνο μεσάζοντα, θα πρέπει να έχει αγοραστεί στα 83 λεπτά από το μελισσοκόμο! Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση να παραχθεί μέλι με τόσο χαμηλό κόστος πουθενά στον κόσμο», τονίζει χαρακτηριστικά η EPBA.

    Εν τω μεταξύ, η παραγωγή ενός κιλού μελιού κοστίζει μεταξύ 3 και 4 ευρώ. Με αυτό το τεράστιο χάσμα τιμών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το μέλι συσσωρεύεται στις αποθήκες, απούλητο. Ταυτόχρονα, δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, πώς το μέλι μπορεί να πωλείται τόσο φτηνά και ταυτόχρονα να παραμένει κερδοφόρο.

    Πώς περνά τους ελέγχους το νοθευμένο μέλι

    «Η νοθεία ευημερεί καθώς κάποιοι επιτήδειοι έμποροι κυκλοφορούν κινέζικα και ουκρανικά μέλια, τα οποία επέτρεψε η Ευρώπη να εισάγονται χωρίς δασμούς μέσα στον ευρωπαϊκό χώρο. Αυτά τα μέλια είναι πάμφθηνα και μηδαμινής θρεπτικής αξίας», σημειώνει στον ΟΤ ο κ. Λεονταράκης, εξηγώντας ότι «τα μέλια αυτά είναι επικίνδυνα, καθώς φιλτράρονται για να μπορούν εύκολα να περνούν τους ελέγχους ως γλυκαντικές ουσίες. Στη συνέχεια οι ουσίες αυτές αναμειγνύονται με μικρές ποσότητες μελιού, παίρνοντας τη θέση στην αγορά από τα ελληνικά ντόπια και καθαρά μέλια».

    Στη συνέχεια οι μελισσοκόμοι πέφτουν «θύματα» κατά την πώληση στη χονδρική, που όπως εξηγεί στον ΟΤ, ο κ. Λεονταράκης: «Όταν εμείς προσπαθούμε να πουλήσουμε τα δικά μας τα μέλια αυτά υποτιμούνται, καθώς είναι πλέον εύκολο ένας έμπορος να προμηθευτεί μέλια τέτοιου τύπου με 1 και 2 ευρώ. Έτσι, τα δικά μας είτε μένουν αδιάθετα είτε τα παίρνουν οι έμποροι όποτε θέλουν και τα πληρώνουν όσο θέλουν».

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας

    Σε δεινή κατάσταση οι μελισσοκόμοι στην Ελλάδα

    Τη φετινή χρονιά οι παραγωγές ήταν ισχνές ή μηδαμινές στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας μας, με τους μελισσοκόμους να δίνουν μάχη να κρατήσουν εν ζωή τα μελισσοσμήνη τους, λόγω ελλείψεως ανθοφορίας ή μελιττοφορίας, φέρνοντάς τους έτσι σε οικονομικό αδιέξοδο, με τα κόστη να πολλαπλασιάζονται.

    Επίσης, κατασταλτικός παράγοντας ήταν και είναι η έξαρση ασθενειών και μελισσοφάγων που αποδεκατίζουν τα μελισσοσμήνη, έχοντας τεράστιες απώλειες και εισοδήματος αλλά και ζωικού κεφαλαίου, κάτι που θα συνεχίσει ως τη νέα σεζόν.

    «Χάνουμε τα μελίσσια από λιμοκτονία, καθώς η φυσική τους τροφή το νέκταρ και η γύρη, δεν υπήρχαν φέτος στη φύση και δεν μπορέσαμε να τα καλύψουμε με τα υποκατάσταση που δίνουμε», προειδοποιεί ο κ. Λεονταράκης, τονίζοντας στον ΟΤ ότι δεν υπάρχει άλλος χρόνος για καθυστερήσεις, καθώς οι μελισσοκόμοι έχουν φτάσει στα όρια τους.

    Διαχείριση και όχι επίλυση του προβλήματος

    «Μέχρι τώρα όλη η Ευρώπη απλά διαχειρίζεται την κατάσταση, ενώ υπάρχει νομοθετικό κενό με τους ελέγχους. Στη χώρα μας η έλλειψη πρόνοιας από τα αρμόδια υπουργεία και των εκάστοτε κυβερνήσεων απέναντι στον κλάδο μας, έχει φέρει τη μελισσοκομία σε αδιέξοδο. Το φωνάξαμε και συνεχίζουμε να φωνάζουμε: Πάρτε μέτρα. Μέχρι σήμερα όμως, δεν έχει ληφθεί κανένα», σημειώνει ο κ. Λεονταράκης, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη μελισσοκομική δύναμη στην Ευρώπη, με έναν τεράστιο αριθμό επαγγελματιών και μελισσοσμηνών και μια πολύ καλή παραγωγή όταν το επιτρέψει η φύση και οι καιρικές συνθήκες.

    Τόσο η ΟΜΣΕ στη χώρα μας όσο και οι ευρωπαϊκές μελισσοκομικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας να αλλάξει η κατάσταση με την κατάλληλη νομοθεσία, που θα προβλέπει αυστηρούς ελέγχους και μέτρα κατά του νοθευμένου μελιού. Ταυτόχρονα, ζητούν να θεσπιστούν άμεσα εναρμονισμένες μεθόδους ανίχνευσης της νοθείας, με ένα ισχυρό σύστημα ιχνηλασιμότητας για την καλύτερη παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού μελιού και τον εντοπισμό περιπτώσεων απάτης.

    Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζουν οι Copa-Cogeca, «απέχουμε ακόμη πολύ από την επίτευξη του στόχου που προτείναμε για 0% νοθεία έως το 2030.

    Πηγή: OT - In.gr

  • Γιατί εξαφανίζεται το ελληνικό μέλι; Η μείωση στην παραγωγή και ο «βραχνάς» των ελληνοποιήσεων
    Γιατί εξαφανίζεται το ελληνικό μέλι; Η μείωση στην παραγωγή και ο «βραχνάς» των ελληνοποιήσεων

    «Δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή. Η μελισσοκομία δέχεται ισχυρό πλήγμα», αναφέρουν ειδικοί.

    Δύσκολη είναι η εφετινή χρονιά για την ελληνική μελισσοκομία, αφού κλάδος είναι άμεσα πληττόμενος από την κλιματική αλλαγή. Η ξηρασία έχει προκαλέσει ραγδαία μείωση της παραγωγής, η οποία φθάνει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και το 90%.

    Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, παράλληλα με το αυξημένο κόστος παραγωγής και τις «ελληνοποιήσεις» εισαγόμενων μελιών, έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για το μέλλον της μελισσοκομίας και τους παραγωγούς.

    Επιπλέον, το φαινόμενων των παράνομωντυποποιήσεων μελιού δεν είναι μονάχα ελληνικό. Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Προς την αναζήτηση λύσεων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στη δημιουργία μίας νέας πλατφόρμας για το μέλι. Σε αυτήν, εμπειρογνώμονες από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούν να υποβάλλουν τις απόψεις τους για την γνησιότητα και την ιχνηλασιμότητα του προϊόντος, ώστε να αντιμετωπισθεί η «μάστιγα» της νόθευσης του μελιού. Στην Ελλάδα, από τον Μάρτιο γίνεται πράξη η πλήρης ψηφιακή αποτύπωση της αλυσίδας παραγωγής, εμπορίας και διακίνησης μελιού και η διασύνδεση με το Εθνικό Ηλεκτρονικό Μητρώο.

    Ακόμη, ο τομέας της μελισσοκομίας έχει ενταχθεί στο στρατηγικό σχέδιο της νέας ΚΑΠ 2023 – 2027, με ειδικό πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενων τομεακών παρεμβάσεων οι οποίες είναι συγχρηματοδοτούμενες, κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 50% από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο προϋπολογισμός για τα τομεακά προγράμματα της μελισσοκομίας για την περίοδο 2023 – 2027 ανέρχεται συνολικά στα 61.626.450 ευρώ, δηλαδή 12.325.000 περίπου ευρώ ετησίως.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Συντάξεις: Η μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά 5 δισ. το 2023 φέρνει μεγαλύτερες αυξήσεις το 2025
    Συντάξεις: Η μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά 5 δισ. το 2023 φέρνει μεγαλύτερες αυξήσεις το 2025

    Άμεσο κέρδος 0,2% στις συντάξεις με τελική αύξηση 2,4% το 2025 - Λύθηκε και το πρόβλημα με την «βόμβα χρέους» από τη Eurostat

    Πολλαπλά κέρδη για όλους φέρνουν τα νέα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χτες, για την πορεία της ανάπτυξης στη χώρα. Η ελληνική οικονομία «ψήλωσε» πέρυσι 5 δισ. περισσότερο από όσο είχε ανακοινωθεί, έχοντας πραγματική ανάπτυξη 2,3% το 2023, και όχι 2% που είχε αρχικά εκτιμηθεί. Μαζί με την εκτίμηση για το ΑΕΠ του 2023 όμως, αλλάζουν προς τα πάνω και μια σειρά δεδομένα με τα οποία πορευόταν η χώρα.
    Τα βασικότερα όλων είναι τα εξής:

    • Άμεσο κέρδος 0,2% θα έχουν οι συνταξιούχοι που, όπως όλα δείχνουν, θα λάβουν αύξηση 2,4% το 2025 και όχι 2,2% που θα είχαν, αν δεν άλλαζαν χθες τα στοιχεία για το ΑΕΠ της χώρας.

    Στην πράξη, η μεγαλύτερη αύξηση του ΑΕΠ (κατά 0,3%) επιπλέον από όσο είχε αρχικά ανακοινωθεί πριν 6 μήνες, «μεταφράζεται» αυτομάτως σε μεγαλύτερη αύξηση συντάξεων. Αιτία είναι ο νόμος Κατρούγκαλου και ο κανόνας ότι οι αυξήσεις στις συντάξεις δίνονται προκαταβολικά κάθε χρόνο με βάση τις προβλέψεις για ΑΕΠ και πληθωρισμό, αλλά «διορθώνονται» απολογιστικά τον επόμενο χρόνο.

    Από 1.1.2024 οι συνταξιούχοι πήραν αυξήσεις, με βάση την εκτίμηση που έκανε τον Οκτώβριο πέρυσι η κυβέρνηση στον Προϋπολογισμό για άνοδο ΑΕΠ 2,4% το 2023. Τον Μάρτιο του 2024 η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε (1η εκτίμηση) ότι το ΑΕΠ το 2023 δεν αυξήθηκε 2,4% αλλά 2%. Αυτό σημαίνει ότι στις αυξήσεις που θα δοθούν από 1.1.2025, θα έπρεπε να αφαιρεθεί το 50% της Ανάπτυξης που προβλέφθηκε αλλά δεν ήρθε. Θα «κόβονταν» δηλαδή 0,2 μονάδες, από την αύξηση του 2025.

    Αυτό «διορθώθηκε» χτες, όμως, καθώς η ΕΛΣΤΑΤ ανέβασε το ΑΕΠ στο 2,3%. Η διαφορά από την περσινή πρόβλεψη του υπουργείου Οικονομικών θεωρείται αμελητέα και δεν θα αφαιρεθεί το 2025. Και με βάση τις νέες εκτιμήσεις του προϋπολογισμού του 2025, οι τελικές αυξήσεις στις συντάξεις θα είναι 2,4%, χωρίς τη μείωση που θα είχαν αν είχαν πέσει έξω οι προβλέψεις του ΥΠΕΘΟ για το ΑΕΠ.

    • Η χώρα γλιτώνει τη «βόμβα χρέους» που -κατά πολλούς- την απειλούσε. Πρόκειται για τη στατιστική αλλαγή στους κανόνες της Eurostat που, αν τελικώς επιβληθεί και εφαρμοστεί, θα υποχρεώνουν τη χώρα να εμφανίζει -και αναδρομικά κιόλας- στο δημόσιο χρέος της, αναβαλλόμενους τόκους δανείων που έχουν περίοδο χάριτος πληρωμής από το 2032 και μετά!

    Αν και αφορά στατιστική απεικόνιση χωρίς πραγματικό κίνδυνο για τους επενδυτές (ενώ αντιθέτως ο κίνδυνος αυτός έχει προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί σε όλες τις εκθέσεις βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους –DSA), υπήρχε ανησυχία στην Αθήνα ότι με την αλλαγή αυτή θα χαλούσε στο εξωτερικό η εξαιρετική εικόνα μείωσης του ελληνικού χρέους, που δείχνει ότι πέφτει στο 153,7% φέτος, και ακόμα χαμηλότερα στα επόμενα χρόνια.

    anaptixi-pinakas
    Τώρα όμως, εξαιτίας της αναθεώρησης του ΑΕΠ, ο κίνδυνος για τη χώρα μηδενίζεται! Ό,τι και να γίνει, το 2024 το χρέος θα παραμένει -στατιστικά και λογιστικά- σχεδόν στο 153,7%, ακολουθώντας την ίδια πορεία μείωσης. Ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ βελτιώνεται κατά περίπου 3,5 ποσοστιαίες μονάδες. Και αυτό συνεπάγεται ότι σε συνδυασμό με την αποπληρωμή των δανείων (ύψους 7,9 δισ. ευρώ από τον ου GLF), απορροφάται σχεδόν στο σύνολό της η επίδραση από τυχόν αναδρομική συμπερίληψη των τόκων του EFSF στο λόγο χρέους προς ΑΕΠ.

    anaptixi-pinakas2
    Όλα τα παραπάνω αφορούν το μέλλον.

    Η αναδρομική αναθεώρηση του ΑΕΠ για το 2023 όμως, δείχνει και κάτι παραπάνω: ότι η χώρα έχει συνεχώς πλέον «ανάπτυξη πάνω στην ανάπτυξη», παρόλες τις κρίσεις που ξεσπάνε διεθνώς. Ακολουθώντας κανόνες σταθερότητας, μπορεί να τα πηγαίνει όλο και καλύτερα, όχι μόνο εν σχέσει με τις αρχικές προβλέψεις της κυβέρνησης και των διεθνών οργανισμών, αλλά καλύτερα και από τα προκαταρκτικά απολογιστικά στοιχεία.

    Με τις συνεχείς εκπλήξεις αυτές (μαζί και με τη χθεσινή από την ΕΛΣΤΑΤ), διαπιστώνεται τελικά ότι:

    1. το ονομαστικό ΑΕΠ του 2023 ήταν 225,2 δισ. ευρώ και όχι 220,3 δισ. όπως εκτιμήθηκε τον Μάρτιο.

    2. το 2023 οι επενδύσεις στη χώρα αυξήθηκαν 6,6% και όχι 4% όπως διαφαινόταν αρχικά.

    3. συνολικά στην πενταετία 2019-2023 το πραγματικό ΑΕΠ της χώρας είχε αύξηση 6,8%, και όχι 5,8% όπως φαινόταν. Την ίδια περίοδο η Ευρωζώνη είχε ανάπτυξη πραγματικού ΑΕΠ μόλις 3,5%.

    anaptixi-pinakas3
    4. Παρά την παγκόσμια ύφεση του 2020 (-9,2% του ΑΕΠ στη χώρα μας) στα έτη 2019-2023 η Ελλάδα «τρέχει» με μέσο ρυθμό ανάπτυξης 2% (!) και όχι 1,7% που ήταν η ως τώρα «επίσημη» εικόνα της χώρας.

    anaptixi-pinakas4
    5. Η Ελλάδα είχε την δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ευρώπη (EE-27). Με βάση της αναθεώρηση του ΑΕΠ, στη διετία 2022-2023 το κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε 2,8%, αντί 2,5% που αρχικά εκτιμήθηκε. Συνολικά στην πενταετία, η σωρευτική ανάπτυξη του κατά κεφαλήν πραγματικού ΑΕΠ έφτασε στο 8,7%, αντί 7,8% που ήταν η ως τώρα εκτίμηση.

    anaptixi-pinakas5
    «Δεν ισχυρίζεται, φυσικά, κανείς ότι η χώρα μας έγινε ξαφνικά οικονομική υπερδύναμη», όπως δήλωσε με αφορμή την αναθεώρηση ο Κωστής Χατζηδάκης. Αντιθέτως, ο υπουργός Οικονομικών έστειλε μήνυμα ότι «δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση λόγο να επαναπαυτούμε. Οφείλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτή την πρόοδο και να προχωρήσουμε μπροστά με μεταρρυθμίσεις που έχουν στόχο μια σύγχρονη και δίκαιη οικονομία με ενίσχυση των εισοδημάτων, στήριξη της επιχειρηματικότητας και περισσότερες ευκαιρίες για όλους».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Μεταναστευτικό: Σκληραίνει τη στάση της η ΕΕ – Τι αποφάσισαν οι 27, έρχεται «σύντομα νέος νόμος»
    Μεταναστευτικό: Σκληραίνει τη στάση της η ΕΕ – Τι αποφάσισαν οι 27, έρχεται «σύντομα νέος νόμος»

    Οι αποφάσεις της συνόδου Κορυφής της ΕΕ για το μεταναστευτικό - Επικεντρώνονται στην «αύξηση και επιτάχυνση των επιστροφών»

    Παρά τις επιμέρους διαφορές τους στο μεταναστευτικό, τα κράτη – μέλη της ΕΕ κατά τη σύνοδο των ηγετών τους αποφάσισαν επί τοις ουσίας να σκληρύνουν τη στάση τους, καλώντας για επιτάχυνση και αύξηση των επιστροφών.

    Μάλιστα, οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν την Πέμπτη να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου, της αναπτυξιακής βοήθειας και της πολιτικής θεωρήσεων, για να επιταχύνουν τις επιστροφές των μεταναστών που εισέρχονται στο μπλοκ και ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντάξει επειγόντως έναν νόμο, όπως μεταδίδει το Reuters.

    Σύντομα νόμος

    «Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί σε αποφασιστική δράση σε όλα τα επίπεδα για τη διευκόλυνση, αύξηση και επιτάχυνση των επιστροφών από την Ευρωπαϊκή Ένωση με τη χρήση όλων των σχετικών μέσων και εργαλείων πολιτικής της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της διπλωματίας, της ανάπτυξης, του εμπορίου και των θεωρήσεων», ανέφεραν οι ηγέτες στα συμπεράσματα της συνάντησής τους.

    Από τους 484.000 πολίτες τρίτων χωρών που διατάχθηκαν να εγκαταλείψουν την ΕΕ πέρυσι, μόνο το 20% επέστρεψε στην πατρίδα του. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν δήλωσε ότι η Επιτροπή εργάζεται για τη βελτίωση αυτού του αριθμού και σύντομα θα παρουσιάσει νόμο για την αντιμετώπισή του.

    Υποστήριξη των 27 στην Πολωνία

    Οι ηγέτες υποστήριξαν επίσης την Πολωνία στο σχέδιό της να αναστείλει προσωρινά την αποδοχή αιτήσεων ασύλου από μετανάστες που ωθούνται στα ανατολικά σύνορα της χώρας από τη Λευκορωσία και τη Ρωσία.

    Ενώ πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις λένε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί παραβίαση του χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων της ΕΕ, η φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι ήταν νόμιμη ως προσωρινή απάντηση σε μια υβριδική επίθεση από το Μινσκ και τη Μόσχα.

    «Η Ρωσία και η Λευκορωσία… δεν μπορεί να επιτραπεί να καταχρώνται τις αξίες μας, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος ασύλου, και να υπονομεύουν τις δημοκρατίες μας», ανέφεραν οι ηγέτες της ΕΕ στα συμπεράσματα. «Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εκφράζει την αλληλεγγύη του προς την Πολωνία. … Οι εξαιρετικές καταστάσεις απαιτούν κατάλληλα μέτρα».

    Τον Νοέμβριο τα νεότερα

    Το Συμβούλιο επανέλαβε τη δέσμευσή του για αποτελεσματικό έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της Ένωσης. Ζητά παράλληλα «ενισχυμένη συνεργασία με τις χώρες καταγωγής και διέλευσης, μέσω συνολικών αμοιβαία επωφελών εταιρικών σχέσεων, για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών και την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και του λαθρεμπορίου, με σκοπό την πρόληψη της απώλειας ζωών και των παράτυπων αναχωρήσεων».

    Το μεταναστευτικό θα επιστρέψει στο τραπέζι τόσο στην άτυπη Σύνοδο της Βουδαπέστης τον Νοέμβριο όσο και στο τακτικό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Δεκεμβρίου με τα κράτη-μέλη να καλούνται να περάσουν σε πράξεις πριν να είναι αργά.

    Ενδιαφέρον των 27 για τη συμφωνία Ιταλίας – Αλβανίας

    Σημειώνεται πως μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε η διαπραγμάτευση της Ιταλίδας πρωθυπουργού με την Αλβανία για τις υπεράκτιες διαδικασίες ασύλου, που ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα. Η συμφωνία προβλέπει ότι για μία περίοδο πέντε ετών, η Αλβανία θα δέχεται έως και 36.000 μετανάστες ετησίως και οι αιτήσεις ασύλου τους θα διεκπεραιώνονται σε δύο κέντρα.

    Μητσοτάκης: Η ΕΕ ήρθε πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις

    «Η ευρωπαϊκή πολιτική στο μεταναστευτικό ήρθε πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις» τόνισε από τις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός μετά το τέλος των εργασιών της Συνόδου Κορυφής και υποστήριξε ότι δρομολογείται ευρωπαϊκό πλαίσιο, σύμφωνα με το οποίο, όποιος δεν δικαιούται άσυλο θα πρέπει να επιστρέφει στη χώρα προέλευσης.

    Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «αυτό το οποίο ερχόμαστε τώρα να συμπληρώσουμε, ως επόμενο βήμα, είναι να δρομολογήσουμε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις επιστροφές. Διότι η επιχειρηματολογία μας θα είναι πλήρης μόνο αν πούμε ότι εμείς καθορίζουμε ποιος θέλει να μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά όποιος δεν μπορεί και δεν έχει θέση στην Ευρώπη γιατί δεν δικαιούται άσυλο, πρέπει να επιστρέφει στη χώρα από την οποία προήλθε.

    Αυτό ακριβώς είναι το αντικείμενο και της οδηγίας που δώσαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να επεξεργαστεί γρήγορα νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία γύρω από τα ζητήματα των επιστροφών.

    Άρα, θεωρώ ότι η Ευρώπη με αργά αλλά σταθερά βήματα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και προς μία κατεύθυνση που εξυπηρετεί σίγουρα και τις ελληνικές θέσεις».

    Τι είπε ο Μητσοτάκης για τη συμφωνία Ιταλίας και Αλβανίας

    Σχετικά με τη συμφωνία της Ιταλίας με την Αλβανία, παρότι είχε δηλώσει στους FT, ότι αυτό είναι δύσκολο να υιοθετηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κ. Μητσοτάκης δεν το απέρριψε ως μία διμερή συμφωνία.

    «Είναι μια καινούργια, ενδιαφέρουσα, θα έλεγα, λύση -εγώ δεν την απέρριψα σε καμία περίπτωση- για τις περιπτώσεις εκείνες των μεταναστών οι οποίοι συλλέγονται σε διεθνή ύδατα -η Ελλάδα κατά τεκμήριο δεν έχει τέτοιου είδους ζητήματα- και των οποίων οι αιτήσεις ασύλου θα τύχουν επεξεργασίας, με βάση το ιταλικό δίκαιο, στην Αλβανία. Όμως, οι άνθρωποι αυτοί, τελικά, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα περάσουν πάλι μέσα από την Ιταλία.

    Και ,να το τονίσω αυτό, είναι μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ιταλίας και Αλβανίας. Δεν είναι μια απόφαση η οποία, σε αυτό το επίπεδο, έχει ευρωπαϊκή διάσταση», είπε και πρόσθεσε:

    «Στην επιστολή της κυρίας von der Leyen, για τις επιστροφές υπάρχει μια φράση ότι «θα εξετάσουμε και καινοτόμες λύσεις». Και μέσα στις καινοτόμες λύσεις που μπορούν να εξεταστούν είναι και αυτή η ιδέα των κέντρων εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα οποία θα αποστέλλονται μετανάστες, των οποίων οι αιτήσεις ασύλου θα απορρίπτονται, εάν αυτοί δεν μπορούν να επιστραφούν κατευθείαν στις χώρες προέλευσής τους.

    Αυτό είναι ακόμα μια ιδέα, δεν έχει τύχει επεξεργασίας. Επί της αρχής τη βρίσκω θετική. Και προφανώς όταν δούμε τις συγκεκριμένες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μπορούμε να τοποθετηθούμε».

    Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Stephanie Lecocq
  • Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αυτό που λείπει από την ΕΕ είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών
    Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αυτό που λείπει από την ΕΕ είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστηρίζει ότι η ΕΕ έχει έρθει κοντά στις ελληνικές θέσεις για το μεταναστευτικό

    Δηλώσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία, για τα ζητήματα ανταγωνιστικότητας και για το μεταναστευτικό έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσερχόμενος στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ.

    Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η ΕΕ έχει έρθει κοντά στις ελληνικές θέσεις στη μεταναστευτική πολιτική

    Αυτό που λείπει είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών, υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός σχετικά με το τρίτο ζήτημα.

    Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα μας απασχολήσουν τρία θέματα, σημείωσε αρχικά ο κ. Μητσοτάκης. «Θα έχουμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον πρόεδρο Ζελένσκι και να ακούσουμε τις προτάσεις του σχετικά με το σχέδιο νίκης το οποίο έχει διαμορφώσει. Θέλω να επαναλάβω την πάγια θέση της Ελλάδας η οποία είναι και θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Η Ουκρανία είναι εκείνη που θα επιλέξει τον χρόνο τον οποίο θα ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις ειρήνης με τη Ρωσία. Πρέπει όμως να μπορεί να το κάνει από θέση ισχύος και όχι από θέση αδυναμίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    «Θα έχουμε μία πρώτη συζήτηση για τα θέματα ανταγωνιστικότητας τα οποία θα εξετάσουμε και σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια στο άτυπο συμβούλιο της Βουδαπέστης. Θέλω να επαναλάβω την απόλυτη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στις προτάσεις τις οποίες κατέθεσε ο κ. Ντράγκι μέσα από το πόρισμά του σχετικά με τα ζητήματα της ανταγωνιστικότητας στην ΕΕ. Και να ξαναπώ ακόμα μία φορά ότι όπως είμαστε σήμερα οι φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ δεν εναρμονίζονται με τα οικονομικά μέσα τα οποία έχουμε στη δυνατότητά μας για να μπορούμε να τους πετύχουμε», τόνισε ο πρωθυπουργός.

    Για την ευρωπαϊκή μεταναστευτική πολιτική

    «Θα μας απασχολήσει πολύ και το ζήτημα της μετανάστευσης. Η Ελλάδα εδώ και πέντε χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή υλοποίησης μιας πολύ αυστηρής αλλά δίκαιης πολιτικής για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και με χαρά διαπιστώνω ότι σταδιακά και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν έρθει πολύ κοντά στις ελληνικές θέσεις δίνοντας πολύ μεγάλη σημασία στην εξωτερική διάσταση του ζητήματος της παράνομης μετανάστευσης και της αποτελεσματικής φύλαξης των συνόρων της ΕΕ.

    Αυτό το οποίο λείπει από την ευρωπαϊκή μας στρατηγική είναι μία αποτελεσματική πολιτική επιστροφών και χαίρομαι ιδιαίτερα ότι αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζεται και από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την οποία και θα εξουσιοδοτήσουμε καθώς φαίνεται να μπορέσει να καταθέσει στο Συμβούλιο καινοτόμες προτάσεις για το πώς μπορούμε να κάνουμε τις επιστροφές όσων δεν δικαιούνται άσυλο στις χώρες προέλευσής τους πιο αποτελεσματικές. Και εκεί θέλω να θυμίσω ότι επιστροφές πρέπει να γίνονται και προς την Τουρκία γιατί αυτό είναι και στο πλαίσιο της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας από το 2016.

    Προσβλέπω λοιπόν σε μία πολύ ουσιαστική συζήτηση για ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί πολύ την Ευρώπη, αλλά ένα ζήτημα το οποίο, θέλω να το τονίσω, δεν βρίσκεται ψηλά στα προβλήματα τα οποία οι Έλληνες πολίτες μας λένε ότι τους απασχολούν διότι πολύ απλά η Ελλάδα υπήρξε πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση του ζητήματος της παράνομης μετανάστευσης», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    Πηγή: In.gr

  • Οικονομική Ελευθερία: Στην χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ η Ελλάδα
    Οικονομική Ελευθερία: Στην χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ η Ελλάδα

    Με βάση το δείκτη για την οικονομική ελευθερία η Ελλάδα καταλαμβάνει την 70η θέση ανάμεσα σε 165 χώρες και την 16η χειρότερη ως προς το μέγεθος του κράτους.

    Η Ελλάδα έχει να διανύσει πολύ δρόμο ακόμα για να αποκτήσει μεγαλύτερη οικονομική ελευθερία, και να βελτιώσει τη θέση της σε μείζονα ζητήματα όπως το μέγεθος του κράτους, την επιχειρηματικότητα, τα εισοδήματα και το εμπόριο.

    Σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) – η οποία έγινε σε συνεργασία με το Καναδικό Ινστιτούτο Fraser – η χώρα μας βρίσκεται στο τελευταίο «σκαλί» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με την Πολωνία, με βάση τον δείκτη οικονομικής ελευθερίας.

    Ο Δείκτης Οικονομικής Ελευθερίας μετρά τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικές και οι θεσμοί 165 χωρών υποστηρίζουν την οικονομική ελευθερία

    Στην παγκόσμια κατάταξη τοποθετείται ανάμεσα στη Μογγολία και την Κένυα. Με στοιχεία του 2022, καταλαμβάνει την 70η θέση ανάμεσα σε 165 χώρες και την 16η χειρότερη ως προς το μέγεθος του κράτους.

    Η Ελλάδα στα βασικά πεδία

    Η κατάταξη της Ελλάδας στα πέντε βασικά πεδία του δείκτη είναι:

    • 150η θέση ως προς το μέγεθος του κράτους
    • 50η θέση με κριτήριο το κράτος δικαίου και τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα
    • 68η θέση ως προς τη πρόσβαση σε ισχυρό νόμισμα
    • 36η θέση όσον αφορά στην Ελευθερία στο διεθνές εμπόριο
    • 75η θέση ως προς το ρυθμιστικό περιβάλλον, την τραπεζική πίστη, τα εργασιακά και την επιχειρηματικότητα

    Στη κορυφή της «λίστας» φιγουράρουν για ακόμα μία χρονιά το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη, καταλαμβάνοντας την 1η και τη 2η θέση αντίστοιχα. Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις ανάμεσα σε 165 χώρες στο Δείκτη Οικονομικής Ελευθερίας συμπληρώνουν η Ελβετία, η Νέα Ζηλανδία και οι ΗΠΑ.

    Από την Ε.Ε ξεχωρίζουν η Δανία που καταλαμβάνει την 6η θέση στη παγκόσμια κατάταξη, η Γερμανία την 16η θέση, η Γαλλία την 36η θέση και η Ιταλία την 51η θέση ενώ η Ρωσία βρίσκεται στην 94η θέση, η Ιαπωνία στην 11η θέση, η Κίνα στην 104η θέση, η Ινδία στην 84η θέση και η Βραζιλία καταλαμβάνει την 119η θέση.

    Οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη βαθμολογία είναι η Αλγερία, η Συρία, το Σουδάν, η Ζιμπάμπουε, και τελευταία η Βενεζουέλα ενώ χώρες όπως η Βόρεια Κορέα και η Κούβα δεν ταξινομούνται λόγω έλλειψης δεδομένων.

    Ο Δείκτης

    Ο Δείκτης Οικονομικής Ελευθερίας μετρά τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικές και οι θεσμοί 165 χωρών υποστηρίζουν την οικονομική ελευθερία.

    Το Ινστιτούτο Fraser εκπονεί την ετήσια μελέτη για την Οικονομική Ελευθερία στον Κόσμο σε συνεργασία με ένα δίκτυο ανεξάρτητων ερευνητικών και εκπαιδευτικών ινστιτούτων από περίπου 100 χώρες, μεταξύ των οποίων είναι το ΚΕΦΙΜ.

    Πρόκειται για μια πρωτότυπη μέτρηση της οικονομικής ελευθερίας, που υπολογίζεται βάσει των θεσμών και των πολιτικών που εφαρμόζει κάθε χώρα σε πέντε πεδία: το μέγεθος του κράτους· το κράτος δικαίου και τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα · την πρόσβαση σε ισχυρό νόμισμα· την ελευθερία στο διεθνές εμπόριο· και το ρυθμιστικό περιβάλλον στην τραπεζική πίστη, τα εργασιακά και την επιχειρηματικότητα.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης ο Γενικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ, Νίκος Ρώμπαπας επισημαίνει ότι «η Ελλάδα συνεχίζει και φέτος να καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην ΕΕ ως προς την οικονομική ελευθερία. Ταυτόχρονα, είμαστε στην προτελευταία θέση στην ΕΕ ως προς το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Τα δύο αυτά δεδομένα συνδέονται απόλυτα. Η ελληνική οικονομία δεν πάσχει από υπερβολική ελευθερία, όπως συνεχίζεται να λέγεται, αλλά ακριβώς από το αντίθετο. Και η κατάσταση δεν θα διορθωθεί ουσιαστικά με αναιμικές βελτιώσεις. Χρειάζεται πολλή περισσότερη προσπάθεια τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από την κοινωνία».

    Πηγή: ΑΠΕ - In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο