Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2021 13:10

Οι στόχοι της ΚΑΠ για τους φυσικούς πόρους

Γράφτηκε από την

Οι επιλογές χωρών της ΕΕ είναι θεμελιώδεις για την επίτευξη του στόχου της ΚΑΠ για τους φυσικούς πόρους.

Η ΚΑΠ παρέχει προστιθέμενη αξία στην ΕΕ ορίζοντας υψηλότερο επίπεδο φιλοδοξίας από αυτό που θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο βάσει μιας καθαρά εθνικής προσέγγισης, που απαιτεί ελάχιστα επίπεδα οικονομικής στήριξης και υποστηρίζοντας την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των κρατών μελών.

Ωστόσο, το δυναμικό της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση της βιώσιμης διαχείρισης των φυσικών πόρων δεν αξιοποιήθηκε πλήρως την περίοδο 2014-2020. Τα κράτη μέλη δεν διέθεσαν επαρκή χρηματοδότηση στα πιο στοχευμένα μέτρα και/ή επέλεξαν μια μινιμαλιστική προσέγγιση για την πολλαπλή συμμόρφωση και τους οικολογικούς όρους. Αυτά είναι μεταξύ των βασικών ευρημάτων από την «Αξιολόγηση του αντίκτυπου της κοινής αγροτικής πολιτικής στη βιοποικιλότητα, το έδαφος και το νερό (φυσικοί πόροι)» που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με βάση τρεις εξωτερικές μελέτες για τη βιοποικιλότητα, το έδαφος και το νερό , μια αντίστοιχη δημόσια διαβούλευση, η Αξιολόγηση επιβεβαιώνει τις σχετικές πολιτικές επιλογές που προτείνονται για την ΚΑΠ μετά το 2020. Αυτά περιλαμβάνουν μια στρατηγική προσέγγιση για τη βελτίωση της στόχευσης, τη συνέπεια της προσέγγισης και τη συνολική απόδοση, καθώς και βελτιωμένη χρηματοδότηση και κίνητρα για τη βελτίωση του αντίκτυπου της ΚΑΠ στους φυσικούς πόρους, σύμφωνα με τη φιλοδοξία της Πράσινης Συμφωνίας.

Η αξιολόγηση επιβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη συνάφεια του στόχου της ΚΑΠ για την αντιμετώπιση της αειφόρου διαχείρισης των φυσικών πόρων. Αναγνωρίζει τη δυνατότητα της ΚΑΠ να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τους στόχους βιώσιμης διαχείρισης παρέχοντας εκτεταμένη προστασία μέσω πολλαπλής συμμόρφωσης, πράσινων υποχρεώσεων και πιο στοχευμένων εθελοντικών δεσμεύσεων στο πλαίσιο της στήριξης της αγροτικής ανάπτυξης. Η αξιολόγηση κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι η ΚΑΠ μπορεί να αποτρέψει την εγκατάλειψη γης και να επιβραδύνει την εξειδίκευση των γεωργικών συστημάτων, συμβάλλοντας στη διατήρηση της διαφοροποιημένης χρήσης γης, της γεωργίας και των μόνιμων λιβαδιών.

Πηγή: NeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2021 10:26

Σχετικά Άρθρα

  • Σταμενίτης: Επενδύουμε στις αναπτυξιακές δυνατότητες της ΚΑΠ για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα των νησιωτικών περιοχών της χώρας
    Σταμενίτης: Επενδύουμε στις αναπτυξιακές δυνατότητες της ΚΑΠ για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα των νησιωτικών περιοχών της χώρας

    Με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Λέσβου την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, παρουσία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Διονύση Σταμενίτη, η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Προοπτικές, επενδυτικές δυνατότητες και ευκαιρίες του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023-2027».

    Την εκδήλωση διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών σε συνεργασία με το ΓΕΩΤΕΕ – Παράρτημα Αιγαίου.

    Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Διονύσης Σταμενίτης, ενώ χαιρετισμό απεύθυναν ο βουλευτής Λέσβου, κ. Χαράλαμπος Αθανασίου, εκπρόσωπος του βουλευτή, κ. Παναγιώτη Παρασκευαΐδη, η Αντιπεριφερειάρχης, κα Αναστασία Αντωνέλλη, ο εκπρόσωπος του δημάρχου Δυτικής Λέσβου, κ. Ταξιάρχη Βέρρου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, κ. Ευάγγελος Μυρσινιάς, ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ, κ. Μενέλαος Γαρδικιώτης και ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Αιγαίου, κ. Παναγιώτης Κατσαβέλης.

    Παρουσιάσεις στη θεματολογία της εκδήλωσης είχαν ο Γενικός Γραμματέας του Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, κ. Δημήτρης Παπαγιαννίδης, Προϊστάμενοι των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης και Εφαρμογής της ΚΑΠ, καθώς και ο Γεν. Δντης της ΕΤΑΛ, κ. Αναστάσιος Περιμένης.

    Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μίλησε για τη σημασία αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων που διαθέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων από τις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές. Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός κ. Σταμενίτης τόνισε: «Τα νησιά μας, και συνολικά οι αγροτικές περιοχές είναι σημαντικό να καταφέρουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα χρηματοδοτικά προγράμματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και ειδικά τους πόρους που διατίθενται μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου της νέας ΚΑΠ για τη στήριξη της γεωργικής δραστηριότητας και των παραγωγών μας».

    Επιπρόσθετα σημείωσε ότι, ο στόχος του ΥΠΑΑΤ είναι να διαμορφωθούν οι καταλληλότερες και πιο ευνοϊκές συνθήκες για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των σημαντικότατων πόρων της νέας ΚΑΠ, οι οποίοι όπως τόνισε, εξασφαλίστηκαν μέσα από την προσωπική παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τη στήριξη του εισοδήματος των παραγωγών και τη μετάβαση στο νέο παραγωγικό και αναπτυξιακό πρότυπο. Ενώ συμπλήρωσε, ότι το ζητούμενο μέσα από την εφαρμογή της Νέας ΚΑΠ, είναι στη βάση ρεαλιστικών στόχων, να προωθηθούν με ισόρροπο τρόπο μεταρρυθμίσεις για την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική αειφορία του αγροδιατροφικού μας συστήματος.

    Ο Υφυπουργός, κ. Σταμενίτης επεσήμανε ότι η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, με επικεφαλής τον Υπουργό, κ. Τσιάρα, εργάζεται στη βάση ενός συγκεκριμένου στρατηγικού σχεδιασμού συνεχίζοντας με πιο εντατικούς ρυθμούς το μεταρρυθμιστικό έργο των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας για τον Πρωτογενή Τομέα, έχοντας ως τελικό προορισμό τον παραγωγικό μετασχηματισμό του, στόχος που συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά και επιδιώκοντας συνολικά την αλλαγή τρόπου που βλέπουμε, αντιμετωπίζουμε και υπηρετούμε τον αγροτικό κόσμο της χώρας μας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Στο τραπέζι νέες ρυθμίσεις και απλούστευση των διαδικασιών στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ
    Στο τραπέζι νέες ρυθμίσεις και απλούστευση των διαδικασιών στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ

    Στόχος των προωθούμενων ρυθμίσεων στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ «να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα»

    Νέες «αρχές» για τη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων στους αγρότες, αναδιανομή των ενισχύσεων, που θα εξασφαλίζει τη «δίκαιη κατανομή» των πόρων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα, καθώς και απλούστευση των διαδικασιών για την άσκηση της αγροτικής δραστηριότητας, βάζει στο «τραπέζι» των συζητήσεων για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), που έρχεται μετά το 2027, γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ).

    Ταυτόχρονα εντοπίζει τα «κακώς κείμενα» της ισχύουσας ΚΑΠ 2023-27, χαρακτηρίζοντας διατάξεις ως ανεπαρκείς, όπως αυτές που αφορούν «τη φιλική προς το κλίμα διαχείριση της γης», συνιστώντας επίσης να λαμβάνεται υπόψη στη νέα ΚΑΠ ο κλάδος εκείνος του πρωτογενούς τομέα, που αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Σημείο «αιχμής» αποτελεί η προσαρμογή των παρεμβάσεων της νέας ΚΑΠ ανάλογα με τις ανάγκες και την ποικιλομορφία των αγροτικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της ΕΕ.

    Αλλαγές στη νέα ΚΑΠ, υπό την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων στην Ευρώπη, έχουν ήδη προταθεί στην έκθεση του Στρατηγικού Διαλόγου για το μέλλον της γεωργίας της ΕΕ, που παρουσιάστηκε στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην οποία περιλαμβάνονται σειρά συστάσεις για αλλαγές στον αγροτικό τομέα. Σε αυτήν, προτείνεται ανάμεσα σε άλλα αντί να δίνεται απευθείας στήριξη στους αγρότες με βάση τη γη που διαθέτουν, να χορηγούνται οι επιδοτήσεις «σε ενεργούς αγρότες που τις χρειάζονται περισσότερο», με τις σχετικές αποφάσεις να βασίζονται στην «οικονομική βιωσιμότητα» των αγροτών αυτών.

    «Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο όσον αφορά την εφαρμογή νέων ρυθμίσεων προκειμένου να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα», τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών

    Οι άμεσες ενισχύσεις στη νέα ΚΑΠ
    Με το επιχείρημα ότι «δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο όσον αφορά την εφαρμογή νέων ρυθμίσεων προκειμένου να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα», η ΕτΠ, τονίζει ότι θα απαιτηθούν νέες αρχές ως προς τη χορήγηση άμεσων ενισχύσεων και την καλύτερη ρύθμιση της αγοράς.

    Αυτό περιλαμβάνει επανεξέταση των κανόνων για τον καθορισμό ανώτατου ορίου για τις ενισχύσεις προς αποφυγή της περαιτέρω αποδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

    «Κρούει» μάλιστα το καμπανάκι, η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις που απορρέουν από την Πράσινη Συμφωνία να πραγματοποιηθεί εγκαίρως. Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αποφυγή πρόσθετων διοικητικών διατυπώσεων.

    «Δίκαιο εγγυημένο εισόδημα» στη νέα ΚΑΠ

    Στο ίδιο μήκος κύματος, η ΕτΠ, καλεί την Κομισιόν να σχεδιάσει ένα μέσο «δίκαιου εγγυημένου εισοδήματος» για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που δεν αποκομίζουν εισόδημα ικανοποιητικού επιπέδου από τις γεωργικές τους δραστηριότητες. Το μέσο αυτό, όπως προτείνεται, θα πρέπει να συμπληρώνει το αγροτικό εισόδημα, καθιστώντας το συγκρίσιμο με άλλους τομείς.

    Να προβλεφθούν υποχρεωτικές και αυξημένες αναδιανεμητικές ενισχύσεις (ενισχύσεις για μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις)

    Ταυτόχρονα, το μέσο αυτό, θα μπορεί δε να χρησιμοποιείται σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση γεωργικών εκτάσεων πολλαπλών χρήσεων, όπως οι γεωργικές εκτάσεις υψηλής φυσικής αξίας, σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που εφαρμόζουν παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής και σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που είναι απαραίτητες για την πρόληψη της εγκατάλειψης των γεωργικών δραστηριοτήτων και της συρρίκνωσης του πληθυσμού των αγροτικών περιοχών, καθώς και για τη διατήρηση οικοσυστημάτων υψηλής φυσικής αξίας, όπως αυτά που είναι αφιερωμένα στην εκτατική ή ορεινή κτηνοτροφία ή στην εκτροφή αυτόχθονων φυλών ζώων.

    Αναδιανομή των ενισχύσεων στη νέα ΚΑΠ

    Μάλιστα, προκειμένου να καταστεί δυνατή η αναδιανομή των ενισχύσεων ανά τους διάφορους τύπους και μεγέθη γεωργικών εκμεταλλεύσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε τόπου, προτείνεται να συνεκτιμηθούν οι υπό τις οποίες ασκούνται οι γεωργικές δραστηριότητες.

    Ειδικότερα, θα πρέπει να προβλεφθούν υποχρεωτικές και αυξημένες αναδιανεμητικές ενισχύσεις (ενισχύσεις για μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις), με παράλληλο καθορισμό ανώτατου ορίου για τις επιδοτήσεις της ΚΑΠ, με μέλημα την αύξηση των εσόδων όλων των γεωργών.

    Επιπλέον, καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αυξήσει τη χρήση των χρηματοδοτικών μέσων ώστε να μπορούν οι γεωργοί να έχουν πρόσβαση σε πιστώσεις.

    Εξισορρόπηση πρώτου και δεύτερου πυλώνα

    Συστήνει να διατηρηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει η ΚΑΠ στα κράτη μέλη προκειμένου να εξισορροπούν τις ενισχύσεις και τις παρεμβάσεις του πρώτου πυλώνα με αυτές του δεύτερου.

    Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά τη μετατόπιση των άμεσων ενισχύσεων από μια προσέγγιση βασισμένη στη γεωργική έκταση σε ένα σύστημα που θα συνδυάζει πολλαπλούς παράγοντες: την ένταση εργασίας, το μέγεθος της γεωργικής εκμετάλλευσης, την κατηγορία του ιδιοκτήτη (στήριξη ιδίως των νέων γεωργών), τη γεωργική προστιθέμενη αξία, τις περιοχές στις οποίες εφαρμόζονται μέτρα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, τις περιοχές στις οποίες ασκείται βιώσιμη γεωργία και τον βαθμό χρήσης και προστασίας των περιβαλλοντικών πόρων (αντίκτυπος των δραστηριοτήτων στο περιβάλλον).

    Η μετατόπιση αυτή πρέπει να είναι σταδιακή προκειμένου να μπορέσουν οι γεωργοί να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες.

    Απλούστευση της νέας ΚΑΠ

    Τα αιτήματα περί απλούστευσης των διαδικασιών για την άσκηση των αγροτικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΚΑΠ 2027+, υποστηρίζει η ΕτΠ. Η μείωση του διοικητικού φόρτου για τους γεωργούς και η θέσπιση πιο συνεπών και εύκολα εφαρμόσιμων κανόνων για τον ηλεκτρονικό έλεγχο της εκπλήρωσης αυτών των διατυπώσεων θα καταστήσει τις δραστηριότητές τους πιο αποτελεσματικές, μειώνοντας τις περιττές διαδικασίες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να επικεντρωθούν στην παραγωγή, στην καινοτομία και στις επενδύσεις, και βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του γεωργικού τομέα.

    Μάλιστα, ζητεί να απλουστευθούν οι απαιτήσεις της ΕΕ για τα εθνικά στρατηγικά σχέδια για την επόμενη περίοδο χρηματοδότησης και να εγκρίνονται ταχύτερα οι εκτελεστικοί κανονισμοί της ΕΕ, καθώς, ορισμένες φορές, εγκρίθηκαν πολύ αργά κατά την τρέχουσα περίοδο χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερέστερη η εφαρμογή τους. Παρόμοιες απλουστεύσεις θα πρέπει να εφαρμόζονται σε όλους τους τομείς της ΚΓΠ, συμπεριλαμβανομένης της αγροτικής ανάπτυξης.

    Υποστηρίζεται η απλούστευση των διαδικασιών για την άσκηση των αγροτικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΚΑΠ 2027+

    Έκτακτο σχέδιο για ανανέωση των γενεών

    Στη γνωμοδότηση της ΕτΠ, υπάρχει επίσης εισήγηση για διάθεση στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ πρόσθετων κονδυλίων και εφαρμογή ειδικών πολιτικών ανά περιοχή, όπου το μέλλον της γεωργίας είναι αμφίβολο, λόγω της πληθυσμιακής συρρίκνωσης, της γήρανσης του πληθυσμού ή του συνδυασμού των δύο.

    Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της γήρανσης του αγροτικού πληθυσμού, προτείνεται η στήριξη των νέων αγροτών, για παράδειγμα, όσον αφορά την εξαγορά επιχειρήσεων και τη μετάδοση της γνώσης. Οι νέοι αγρότες είναι άλλωστε εκείνοι που διατηρούν ζωντανό τον πολιτισμό, συμβάλλουν στην κοινωνικοοικονομική συνοχή των αγροτικών περιοχών και είναι ανοικτοί σε καινοτόμες λύσεις.

    Στο πλαίσιο αυτό, ζητεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει και να διευκολύνει την ενεργοποίηση ενός έκτακτου σχεδίου ανανέωσης των γενεών, το οποίο θα ευνοεί την πρόσβαση των νέων σε εκτάσεις γης, τη διάδοση της καινοτομίας και των υπηρεσιών στις γεωργικές επιχειρήσεις, ώστε να καταστούν πιο αποτελεσματικές, ζωτικές και βιώσιμες. Η στήριξη θα πρέπει επίσης να παραταθεί πέραν των πρώτων πέντε ετών από το άνοιγμα της εκμετάλλευσης για νέους γεωργούς που εφαρμόζουν αγροοικολογικές μεθόδους, προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητά της με σταθερό τρόπο και να ενθαρρυνθεί η διαδοχή των γενεών στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις με την ίδρυση δημόσιων τραπεζών γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • LEADER: Αποκατάσταση της φύσης με πρωτοβουλία των τοπικών κοινοτήτων
    LEADER: Αποκατάσταση της φύσης με πρωτοβουλία των τοπικών κοινοτήτων

    H αποκατάσταση της φύσης αποτελεί ευκαιρία για τα συστήματα χρηματοδότησης της ΕΕ, διότι κάθε ευρώ που επενδύεται από την ΕΕ στην αποκατάσταση της γης αποφέρει οικονομικές αποδόσεις από 8 έως 38 ευρώ.

    Η χρηματοδότηση από την Κοινή Γεωργική Πολιτική (ΚΓΠ), συμπεριλαμβανομένης της συνιστώσας LEADER, μπορεί να βοηθήσει τα κράτη μέλη να βελτιστοποιήσουν αυτές τις οικονομικές δυνατότητες από δράσεις αποκατάστασης της φύσης.

    Οι προοπτικές χρηματοδότησης έργων αποκατάστασης της φύσης από το LEADER είναι άφθονες κατά την τρέχουσα περίοδο προγραμματισμού των στρατηγικών σχεδίων της ΚΓΠ (ΕΣΧ). Τα κονδύλια CSP για το LEADER, για παράδειγμα, μπορούν να στηρίξουν έργα αγροτικής ανάπτυξης παρέχοντας μετρήσιμες συνεισφορές στον νέο νόμο για την αποκατάσταση της φύσης (NRL). Αυτό το αναθεωρημένο εγχειρίδιο κανόνων, που διέπει τη βιοποικιλότητα και τους οικοτόπους της ΕΕ, αποσκοπεί στην αποκατάσταση τουλάχιστον του 20% των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών της ΕΕ έως το 2030 και όλων των οικοσυστημάτων που χρειάζονται αποκατάσταση έως το 2050.

    Η ασφάλεια δικαίου σχετικά με την αποκατάσταση της φύσης έχει πλέον καθιερωθεί από το NRL και το κοινό του θεμέλιο σε όλες τις χώρες της ΕΕ παρέχει δεσμεύσεις για τη διασφάλιση της πράσινης ανάπτυξης του μπλοκ. Ως εκ τούτου, τα κράτη μέλη πρέπει τώρα να εφαρμόσουν γεωργικά μέτρα που αποδεικνύουν θετικές τάσεις σε διάφορους δείκτες, όπως ο δείκτης πεταλούδας χορτολιβαδικών εκτάσεων, το μερίδιο γεωργικής γης με χαρακτηριστικά τοπίου υψηλής ποικιλομορφίας και ο δείκτης πτηνών γεωργικών εκτάσεων, αντιστρέφοντας παράλληλα την επιζήμια μείωση των πληθυσμών επικονιαστών.

    Υπάρχουν περαιτέρω υποχρεώσεις όσον αφορά τους αποστραγγιζόμενους γεωργικούς τυρφώνες και την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης των χορτολιβαδικών εκτάσεων.

    Μια νέα θεματική ομάδα στο δίκτυο της ΚΓΠ της ΕΕ συγκεντρώνει εμπειρογνώμονες της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα και την εφαρμογή των εθνικών στρατηγικών σχεδίων.

    Αυτό θα βοηθήσει τους γεωργούς, τα συμβουλευτικά συστήματα και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να κατανοήσουν πώς μπορούν να μοιραστούν καλύτερα και να ενισχύσουν τις συνδυασμένες ικανότητές τους για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας σε επίπεδο τοπίου (πέρα από τις μεμονωμένες γεωργικές εκμεταλλεύσεις). Το TG επιδιώκει επίσης να βελτιώσει τη βασική συνδεσιμότητα των οικοτόπων.

    Οι Ομάδες Τοπικής Δράσης (ΟΤΔ) του LEADER ανήκουν στην ομάδα-στόχο της Θεματικής Ομάδας και η 30ετής εμπειρία του LEADER στην υποστήριξη έργων για τη φύση προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για έμπνευση και αναπαραγωγή.

    Πηγή: Etheas.gr

  • ΚΑΠ: Αυξημένες προκαταβολές ενισχύσεων στους αγρότες ενέκρινε η Κομισιόν
    ΚΑΠ: Αυξημένες προκαταβολές ενισχύσεων στους αγρότες ενέκρινε η Κομισιόν

    Ποιες αλλαγές στις πληρωμές των προκαταβολών από τα κονδύλια της ΚΑΠ ενέκρινε η Κομισιόν

    Το πράσινο φως στα κράτη μέλη της ΕΕ να καταβάλουν υψηλότερες προκαταβολές στις επιδοτήσεις που προβλέπονται στα κονδύλια της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) στους αγρότες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί, έδωσε σήμερα η Κομισιόν.

    Ειδικότερα, στα κράτη μέλη που θα αξιοποιήσουν τη δυνατότητα αυτή, οι αγρότες θα μπορούν να λάβουν εκ των προτέρων έως και το 70% των άμεσων ενισχύσεών τους από τις 16 Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το ισχύον ως τώρα 50%. Ομοίως, οι προκαταβολές για παρεμβάσεις με βάση την έκταση και τα ζώα στο πλαίσιο της αγροτικής ανάπτυξης μπορούν να αυξηθούν στο 85%, αντί του συνήθους 75%.

    Προβλήματα ρευστότητας, ιδίως λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων που είχαν αντίκτυπο στις αποδόσεις τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζουν οι αγρότες

    Προβλήματα ρευστότητας

    Οι αγρότες της ΕΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, ιδίως λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων που είχαν αντίκτυπο στις αποδόσεις τα τελευταία χρόνια, των υψηλών επιτοκίων στις ευρωπαϊκές χρηματοπιστωτικές αγορές και των υψηλών τιμών των γεωργικών εισροών και των εμπορευμάτων.

    Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, όπως επισημαίνει η Κομισιόν στην απόφασή της, «και σύμφωνα με έναν από τους θεμελιώδεις στόχους της ΚΑΠ για τη δημιουργία ενός διχτυού οικονομικής ασφάλειας για τους αγρότες της ΕΕ, ορισμένα κράτη μέλη ζήτησαν έγκριση για αύξηση των προκαταβολών».

    Πέραν της σειράς μέτρων που λήφθηκαν φέτος, κάτω από την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων σε πολλές χώρες της Ευρώπης, η Κομισιόν έχει επίσης κατανείμει μέρος του γεωργικού αποθεματικού σε αγρότες ορισμένων κρατών μελών που αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών.

    Πηγή: In.gr
  • Άτυπη σύνοδος των υπουργών Γεωργίας: Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις για την επόμενη ΚΑΠ
    Άτυπη σύνοδος των υπουργών Γεωργίας: Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις για την επόμενη ΚΑΠ

    Η άτυπη σύνοδος των υπουργών Γεωργίας στη Βουδαπέστη, στις 10 Σεπτεμβρίου, έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για την πολιτική συζήτηση σχετικά με την Κοινή Γεωργική Πολιτική μετά το 2027.

    Το θέμα της συνάντησης ήταν «Γεωργία της ΕΕ με επίκεντρο τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις: προς μια ανταγωνιστική, ανθεκτική στην κρίση, βιώσιμη, φιλική προς τους γεωργούς και βασισμένη στη γνώση, μελλοντική Κοινή Γεωργική Πολιτική», σύμφωνα με τις προτεραιότητες της ουγγρικής Προεδρίας.

    Οι ευρωπαίοι γεωργοί χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις στο πρόσφατο παρελθόν, όπως ακραία καιρικά φαινόμενα που προκλήθηκαν από την κλιματική αλλαγή, το υψηλό κόστος εισροών, τις αρνητικές επιπτώσεις του πολέμου ή τις διαταραχές της αγοράς που προκλήθηκαν από την αύξηση των εισαγωγών από τρίτες χώρες. Ταυτόχρονα, πρέπει να πληρούν ολοένα και αυστηρότερα πρότυπα παραγωγής και να αντιμετωπίζουν τον αυξημένο διοικητικό φόρτο.

    Οι γεωργοί χρειάζονται απαντήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε αυτές τις προκλήσεις.

    Στόχος της ουγγρικής Προεδρίας είναι να ξεκινήσει συζήτηση στο Συμβούλιο σχετικά με την Κοινή Γεωργική Πολιτική μετά το 2027. Εν τω μεταξύ, η Προεδρία θα περιγράψει επίσης τις προσδοκίες των υπουργών Γεωργίας στα συμπεράσματα. Αυτό θα καθοδηγήσει τη νέα Επιτροπή, η οποία αναμένεται να συσταθεί το φθινόπωρο, καθώς προετοιμάζει νομοθετικές προτάσεις για την ΚΓΠ μετά το 2027.

    Η υπουργική ανταλλαγή απόψεων επικεντρώθηκε σε τρία θέματα:

    • Πρώτον, διεξήχθη συζήτηση σχετικά με την απλούστευση των πληρωμών γεωργικής στήριξης και των κύριων τύπων στήριξης.
    • Δεύτερον, εξετάσαμε τρόπους αύξησης της συμβολής του γεωργικού τομέα στους πράσινους στόχους χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η ανταγωνιστικότητα των γεωργών.
    • Τέλος, το σύστημα των μέσων διαχείρισης κρίσεων έπρεπε να αναθεωρηθεί ώστε να καταστεί δυνατή η στήριξη των γεωργών σε ολοένα συχνότερες καταστάσεις κρίσης.

    Πηγή: Etheas.gr

  • ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τις αυτόχθονες φυλές
    ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τις αυτόχθονες φυλές

    Η παρέμβαση της ΚΑΠ έχει ως στόχο την καταβολή οικονομικής ενίσχυσης στους κατόχους αυτόχθονων φυλών, προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τον αριθμό των ζώων αυτών

    Το πλαίσιο εφαρμογής της παρέμβασης Π3-70-1.5 «Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027 υπεγράφη από τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Χρήστο Κέλλα.

    Η εν λόγω παρέμβαση έχει ως στόχο την καταβολή οικονομικής ενίσχυσης στους κατόχους αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τον αριθμό των ζώων αυτών. Παράλληλα, συμβάλλει στη διατήρηση και ενίσχυση της βιοποικιλότητας στον τομέα της ζωικής παραγωγής και στην αειφόρο ανάπτυξη και ισορροπία της φύσης.

    Η παρέμβαση καλύπτει όλη την χώρα, ενώ δικαιούχοι είναι φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών, οι οποίοι είναι κάτοχοι αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, που απειλούνται με εξαφάνιση σε συγκεκριμένες, περιοριστικά αναφερόμενες στην ΥΑ, περιοχές.

    Το ύψος της ενίσχυσης, που χορηγείται ετησίως κυμαίνεται από 371 μέχρι 629 ευρώ, ανά Μονάδα Ζωικού Κεφαλαίου

    Η ενίσχυση

    Σημειώνεται ότι επιλέξιμα για ενίσχυση είναι τα θηλυκά ζώα αναπαραγωγής, τα οποία είναι εγγεγραμμένα στα γενεαλογικά βιβλία των φυλών που τηρούνται από τα Κέντρα Ζωικών Γενετικών Πόρων, εκτός των ίππων, όπου ενισχύονται, τόσο τα θηλυκά, όσο και τα αρσενικά ζώα.

    Το ύψος της ενίσχυσης, που χορηγείται ετησίως, σε αναπλήρωση της απώλειας εισοδήματος που επιφέρει η διατήρηση των αυτόχθονων φυλών, κυμαίνεται από 371 μέχρι 629 ευρώ, ανά Μονάδα Ζωικού Κεφαλαίου, αναλόγως του είδους ζώου και της διατήρησης ή μη της απαιτούμενης αναλογίας αρσενικών και θηλυκών ζώων αναπαραγωγής.

    Ο υφυπουργός, Χρήστος Κέλλας δήλωσε σχετικά με την υπογραφή της απόφασης: «Στεκόμαστε δίπλα στους κτηνοτρόφους, στηρίζοντας τις αυτόχθονες φυλές αγροτικών ζώων, που απειλούνται με εξαφάνιση. Εξασφαλίζουμε, έτσι, την διατήρηση και ενίσχυση της βιοποικιλότητας στον τομέα της ζωικής παραγωγής και την αειφόρο ανάπτυξη και ισορροπία της φύσης».

    Πηγή: in.gr

  • ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τους νέους αγρότες – Όλα τα κριτήρια
    ΚΑΠ: Πώς θα εφαρμοστεί η παρέμβαση για τους νέους αγρότες – Όλα τα κριτήρια

    Τα κριτήρια επιλεξιμότητας, η οικονομική στήριξη, το επιχειρηματικό σχέδιο των υποψηφίων για την παρέμβαση των νέων αγροτών της ΚΑΠ

    Από τις 11 έως τις 25 Ιουλίου 2024 τίθονται σε διαβούλευση οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρέμβασης «Π3-75.1 – Εγκατάσταση γεωργών νεαρής ηλικίας» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) της Ελλάδας 2023 – 2027.

    Στόχοι της παρέμβασης είναι η προσέλκυση και διατήρηση νέων σε ηλικία γεωργών, η διευκόλυνση της βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης σε αγροτικές περιοχές, η προώθηση της απασχόλησης, της ανάπτυξης, της ισότητας των φύλων, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των γυναικών στη γεωργία και η προώθηση της κοινωνικής ένταξης και της τοπικής ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της κυκλικής βιοοικονομίας και της αειφόρου δασοκομίας.

    Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η παροχή κατ’ αποκοπή οικονομικής στήριξης σε νέους οι οποίοι κατά το έτος έναρξης της υποβολής αιτημάτων στήριξης δεν έχουν υπερβεί το 40ο έτος της ηλικίας τους ώστε να εγκατασταθούν για πρώτη φορά στο τομέα της γεωργίας ως αρχηγοί βιώσιμης γεωργικής εκμετάλλευσης και να παραμείνουν σε αυτόν.

    Η οικονομική στήριξη χορηγείται με τη μορφή κεφαλαίου και καταβάλλεται σε δύο δόσεις

    Κριτήρια επιλεξιμότητας της γεωργικής εκμετάλλευσης

    Η γεωργική εκμετάλλευση πρέπει να βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του τόπου της μόνιμης κατοικίας του/της αρχηγού της εκμετάλλευσης. Εκμεταλλεύσεις ή τμήματα εκμεταλλεύσεων που δεν βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του τόπου μόνιμης κατοικίας των αρχηγών της εκμετάλλευσης δεν γίνονται αποδεκτά για τους σκοπούς του προγράμματος.

    Κατά το έτος αναφοράς, η γεωργική εκμετάλλευση πρέπει να έχει ελάχιστο μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας (εκφρασμένη ως τυπική απόδοση) μεγαλύτερο ή ίσο των:

    • 12.000 € για την ηπειρωτική χώρα, την Κρήτη και την Εύβοια. Από αυτά, τουλάχιστον τα 10.000 ευρώ πρέπει να προέρχονται, αθροιστικά, από παραγωγικές φυτείες, ετήσιες καλλιέργειες, εκτροφές, μελισσοσμήνη και μεταξοσκώληκες.
    • 10.000 € για τα νησιά με πληθυσμό μεγαλύτερο των 3.100 κατοίκων πλην Κρήτης και Εύβοιας. Από αυτά τουλάχιστον 8.300 ευρώ πρέπει να προέρχονται, αθροιστικά, από παραγωγικές φυτείες, ετήσιες καλλιέργειες, εκτροφές, μελισσοσμήνη και μεταξοσκώληκες.
    • 8.000€ για τα νησιά με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 3.100 κατοίκων. Από αυτά τουλάχιστον 6.700 ευρώ πρέπει να προέρχονται, αθροιστικά, από παραγωγικές φυτείες, ετήσιες καλλιέργειες, εκτροφές, μελισσοσμήνη και μεταξοσκώληκες.

    Κατά παρέκκλιση, λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντική περιβαλλοντική συμβολή της μελισσοκομίας και τις προτεραιότητες της ΕΕ για τους επικονιαστές (Πράσινη Συμφωνία, Στρατηγικές Από το Αγρόκτημα στο Πιάτο και Βιοποικιλότητα), ανεξάρτητα από τον τόπο εγκατάστασης του γεωργού νεαρής ηλικίας, είναι επιλέξιμες οι εκμεταλλεύσεις που αξιοποιούν και δηλώνουν στην ΕΑΕ του έτους αναφοράς τουλάχιστον 103 κυψέλες για την ηπειρωτική χώρα την Κρήτη και την Εύβοια, 74 για τα νησιά της χώρας με λιγότερους από 3.100 κατοίκους και 92 για τα υπόλοιπα νησιά της Χώρας.

    Τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης πρέπει να είναι:

    • Ιδιόκτητα ή μισθωμένα ή συνδυασμός τους.
    • Μεγαλύτερα ή ίσα της ελάχιστης έκτασης κατά τύπο αγροτεμαχίου που είναι επιλέξιμη για υποβολή στην ΕΑΕ.

    Το ζωικό και μελισσοκομικό κεφάλαιο της εκμετάλλευσης πρέπει να είναι ιδιόκτητο, ενώ το σύνολο της γεωργικής εκμετάλλευσης πρέπει να έχει περιληφθεί σε αποδεκτή ενιαία αίτηση ενίσχυσης κατά το έτος αναφοράς της αίτησης στήριξης προς ένταξη στο παρέμβαση από τον υποψήφιο.

    Οι οικογενειακές εκμεταλλεύσεις

    Ως προς τις οικογενειακές εκμεταλλεύσεις ισχύουν επιπλέον τα ακόλουθα:

    • Μόνο ένας εκ των συζύγων μπορεί να θεωρηθεί ως αρχηγός της οικογενειακής εκμετάλλευσης. Μεταβίβαση της αρχηγίας γεωργικής εκμετάλλευσης από σύζυγο που είναι εγγεγραμμένος στο ΜΑΑΕ με την ιδιότητα του επαγγελματία αγρότη ή έχει τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού στο ΜΑΑΕ ως επαγγελματίας αγρότης, δεν γίνεται αποδεκτή για την ένταξη στην παρέμβαση.
    • Το σύνολο της οικογενειακής εκμετάλλευσης πρέπει να έχει περιληφθεί στην αποδεκτή ενιαία αίτηση ενίσχυσης που ο υποψήφιος έχει υποβάλλει στον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά το έτος αναφοράς της αίτησης στήριξης στην παρέμβαση Π3-75.1. Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω ο/η σύζυγος της/του υποψηφίου δύναται να υποβάλλει ΕΑΕ κατά το έτος αναφοράς της αίτησης με συνολική τυπική απόδοση που να μην υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ.

    Για τις ανάγκες του παρέμβασης Π3-75.1, το σύνολο των ιδιόκτητων αγροτεμαχίων/ζωικού κεφαλαίου της οικογένειας θεωρείται ότι κατέχεται από τον υποψήφιο κατά την υποβολή της αίτησης στήριξης.

    Οικονομική Στήριξη

    Η οικονομική στήριξη για την πρώτη εγκατάσταση των γεωργών νεαρής ηλικίας χορηγείται με τη μορφή κατ΄ αποκοπή ποσού στήριξης μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης πράξεων, που αφορούν το αίτημα στήριξης.

    Η οικονομική στήριξη χορηγείται με τη μορφή κεφαλαίου και καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Η α’ δόση (70% του συνολικού ποσού στήριξης) καταβάλλεται αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης ένταξης. Η τελευταία δόση καταβάλλεται εντός 5 ετών από την έναρξη υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου με προϋποθέσεις την ορθή υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου και την επίτευξη του στόχου και των δεσμεύσεων.

    Το ποσό στήριξης δεν συνδέεται με επιλέξιμες δαπάνες ή κόστη, ωστόσο δύναται να βαθμολογείται η υλοποίηση επενδύσεων.

    Ως ποσό στήριξης ορίζονται τα 30.000 ευρώ. Το ποσό αυτό μπορεί να προσαυξάνεται, αθροιστικά, μέχρι και 14.000 ευρώ ως εξής:

    • α) Προσαύξηση κατά 2.500 ευρώ, εφόσον η περιοχή μόνιμης κατοικίας των αρχηγών των εκμεταλλεύσεων βρίσκεται σε περιοχές ορεινές ή περιοχές που αντιμετωπίζουν φυσικούς 24 περιορισμούς εκτός των ορεινών ή περιοχές που επηρεάζονται από ειδικά μειονεκτήματα και σε περιφερειακές ενότητες με πληθυσμιακή πυκνότητα μικρότερη ή ίση των 35 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο με βάση την απογραφή πληθυσμού του 2021) ή συνδυασμό αυτών των κατηγοριών περιοχών ή β) προσαύξηση κατά 4.000 ευρώ εφόσον η περιοχή μόνιμης κατοικίας των αρχηγών των εκμεταλλεύσεων βρίσκεται σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους.
    • Προσαύξηση κατά 10.000 ευρώ, εφόσον η κατεύθυνση της γεωργικής εκμετάλλευσης κατά την ολοκλήρωση του επιχειρηματικού σχεδίου είναι η πτηνοκτηνοτροφική.

    Επιχειρηματικό σχέδιο υποψηφίων

    Οι υποψήφιοι προκειμένου να αξιολογηθούν υποχρεούνται να υποβάλλουν πολυετές Επιχειρηματικό Σχέδιο, το οποίο πρέπει να περιγράφει με ρεαλιστικότητα τις ενέργειες για την ανάπτυξη της γεωργικής εκμετάλλευσης σε σχέση με την αρχική κατάσταση μέσω διατύπωσης σχετικών δεσμευτικών ποσοτικών στόχων για την οικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα της εκμετάλλευσης.

    Το επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να έχει γεωργικό προσανατολισμό και να αφορά τον γεωργικό τομέα, δηλαδή να αφορά την πρωτογενή γεωργική παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων δραστηριοτήτων όπως η διαλογή και απλή συσκευασία ιδίων προϊόντων.

    Ως έναρξη υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου θεωρείται η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων στήριξης στο ΟΠΣΚΕ. Κατά συνέπεια το πρώτο έτος υλοποίησης αφορά την ΕΑΕ που υποβάλλεται μετά την ανωτέρω ημερομηνία.

    Η ελάχιστη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου είναι τα τρία και η μέγιστη τα τέσσερα έτη.

    Το επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αίτησης στήριξης και συμπληρώνεται σε συγκεκριμένα πεδία του ΟΠΣΚΕ για τα οποία είναι δυνατή η πρόβλεψη ελάχιστου και μέγιστου αριθμού χαρακτήρων κειμένου. Η υποβολή του επιχειρηματικού σχεδίου σε ηλεκτρονική μορφή όπως και η συμφωνία με το περιεχόμενο και τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου είναι υποχρεωτική, δηλαδή αποτελεί όρο επιλεξιμότητας.

    Δείτε το κείμενο της διαβούλευσης ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • ΕΕ: Στα 53,8 δισ. ευρώ τα κονδύλια για την ΚΑΠ το 2025
    ΕΕ: Στα 53,8 δισ. ευρώ τα κονδύλια για την ΚΑΠ το 2025

    Στα 0,9 δισ. ευρώ η χρηματοδότηση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

    Το ποσό των 53,8 δισ. ευρώ προτείνει η Κομισιόν να διατεθεί το 2025 από τον ετήσιο προϋπολογισμό της ΕΕ ύψους 199,7 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) και των 0,9 δισ. ευρώ για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας.

    Τα παραπάνω ποσό η Κομισιόν προτείνει να διατεθούν στις διάφορες προτεραιότητες της ΕΕ (σε αναλήψεις υποχρεώσεων) για τους ευρωπαίους αγρότες και αλιείς, αλλά και για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του αγροδιατροφικού και του αλιευτικού τομέα και την παροχή των απαραίτητων δυνατοτήτων για διαχείριση κρίσεων.

    Από τα 199,7 δισ. ευρώ του ετήσιου προϋπολογισμού της ΕΕ, τα 53,8 δισ. ευρώ προτείνεται να κατευθυνθούν στην ΚΑΠ

    Ο ετήσιος προϋπολογισμός της ΕΕ ύψους 199,7 δισ. ευρώ θα συμπληρωθεί με εκταμιεύσεις κατ’ εκτίμηση ποσού ύψους 72 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του NextGenerationEU. Αυτό το χρηματοδοτικό κονδύλι θα στηρίξει την ΕΕ στην εκπλήρωση των πολιτικών της προτεραιοτήτων, ενσωματώνοντας παράλληλα τις αλλαγές που συμφωνήθηκαν στην ενδιάμεση αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (ΠΔΠ) τον Φεβρουάριο του 2024.

    Το σχέδιο

    Το σχέδιο προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2025 περιλαμβάνει τις δαπάνες που καλύπτονται από τις πιστώσεις στο πλαίσιο των μακροπρόθεσμων ανώτατων ορίων του προϋπολογισμού, οι οποίες χρηματοδοτούνται από ιδίους πόρους. Αυτές συμπληρώνονται από δαπάνες στο πλαίσιο του NextGenerationEU, οι οποίες χρηματοδοτούνται με δανεισμό από τις κεφαλαιαγορές. Όσον αφορά τον βασικό προϋπολογισμό, προτείνονται δύο ποσά για κάθε πρόγραμμα στο σχέδιο προϋπολογισμού — αναλήψεις υποχρεώσεων και πληρωμές. Οι «αναλήψεις υποχρεώσεων» αφορούν τη χρηματοδότηση που μπορεί να συμφωνηθεί βάσει συμβάσεων εντός συγκεκριμένου έτους και οι «πληρωμές» αφορούν τα ποσά που πράγματι καταβάλλονται.

    Το σχέδιο προϋπολογισμού για το 2025 αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της Ένωσης, όπως εγκρίθηκε στα τέλη του 2020 και όπως τροποποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 με τις μεταγενέστερες τεχνικές προσαρμογές, και επιδιώκει να μετατρέψει τις προτεραιότητές του σε συγκεκριμένα ετήσια αποτελέσματα.

    Ο ετήσιος προϋπολογισμός για το 2025 θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από την αρμόδια για τον προϋπολογισμό αρχή πριν από το τέλος του έτους.

    Πηγή: In.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ