Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 09:41

Υπουργική εποπτεία για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς

Γράφτηκε από τον

Δείτε αναλυτικά τι προβλέπει η απόφαση του Σταύρου Αραχωβίτη

Ο τρόπος άσκησης κρατικής εποπτείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επί των Αγροτικών Συνεταιρισμών καθορίζεται με σχετική Υπουργική Απόφαση, που υπέγραψε ο Σταύρος Αραχωβίτης στις 23 Οκτωμβρίου 2018 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8 Νοεμβρίου (ΦΕΚ 4985).

Σύμφωνα με την Απόφαση η εποπτεία των Αγροτικών Συνεταιρισμών ασκείται από το ΥπΑΑΤ μέσω της Διεύθυνσης Οικονομικών Ελέγχων, Επιθεώρησης και Συνεργατισμού, η οποία στο εξής θα είναι η αρμόδια αρχή και θα εποπτεύει τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, τους Κλαδικούς Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, τους Κλαδικούς Εθνικούς Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, τους αναγκαστικούς Αγροτικούς Συνεταιρισμούς και τις Ενώσεις τους, τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις.

Η άσκηση της εποπτείας σε συγκεκριμένο Αγροτικό Συνεταιρισμό γίνεται με εντολή του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στα αρμόδια όργανα σε περιπτώσεις που υπάρχουν σαφείς και εμπεριστατωμένες καταγγελίες σε βάρος των Διοικήσεων για μη τήρηση νόμου, καταστατικού, αποφάσεων οργάνων διοίκησης και γενικά των τηρούμενων βιβλίων και στοιχείων καθώς και οικονομικοδιαχειριστικών ζητημάτων, καθώς και ύστερα από αίτημα όσων έχουν έννομο συμφέρον, αλλά και αν ο Υπουργός κρίνει ότι πρέπει να ασκηθεί εποπτεία και έλεγχος.

Οι υπάλληλοι - ελεγκτές της αρμόδιας αρχής έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε πληροφορία ή στοιχείο που αφορά ή είναι χρήσιμο για την άσκηση του έργου και της αποστολής τους ενώ ειδικότερα οι υπάλληλοι-ελεγκτές για οικονομικοδιαχειριστικά θέματα έχουν, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, δικαιώματα και καθήκοντα ανακριτικού υπαλλήλου, τα οποία ασκούνται σύμφωνα με τους όρους και τις διατυπώσεις της ισχύουσας νομοθεσίας.

Στην περίπτωση που από το πόρισμα εποπτείας, προκύψουν ενδείξεις ότι έχουν τελεσθεί από μέλη των οργάνων διοίκησης πράξεις που τιμωρούνται από τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα ή άλλων ειδικών νόμων ή από τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 4384/2016.

Ολόκληρη η Υπουργική Απόφαση έχει ως εξής:

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής κρατικής εποπτείας

Η εποπτεία επί των Αγροτικών Συνεταιρισμών ασκείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διά της Διεύθυνσης Οικονομικών Ελέγχων, Επιθεώρησης και Συνεργατισμού, στο εξής αρμόδια αρχή. Ειδικότερα η αρμόδια αρχή ασκεί εποπτεία επί:

α) των αγροτικών συνεταιρισμών (Α.Σ),

β) των κλαδικών αγροτικών συνεταιρισμών (ΚΑΣ),

γ) των κλαδικών εθνικών αγροτικών συνεταιρισμών (ΚΕΑΣ),

δ) των αναγκαστικών αγροτικών συνεταιρισμών και των ενώσεων τους (ΑνΣ-ΕΑνΣ) των περιπτώσεων γ, δ, ε, ζ του άρθρου 47 του ν. 2169/1993 (ΦΕΚ Α΄149) το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 50 παρ 1 περ β) του ν. 4384/2016 (ΦΕΚ Α' 78)
ε) των Αγροτικών Εταιρικών Συμπράξεων ως προς την τήρηση των

διατάξεων του άρθρου 33 του ν. 4384/2016.

Άρθρο 2

Περιεχόμενο και καθήκοντα οργάνων κρατικής εποπτείας

1. Το περιεχόμενο της κρατικής εποπτείας που ασκεί η Διεύθυνση Οικονομικών Ελέγχων, Επιθεώρησης και Συνεργατισμού και τα καθήκοντα των οργάνων εποπτείας του άρθρου 3 της παρούσης αφορούν:

α) τη διαπίστωση της σύννομης λειτουργίας των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ και ειδικότερα τη διαπίστωση της νομιμότητας των πράξεων και την ορθή εφαρμογή των διατάξεων του νόμου, του καταστατικού και των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης,

β) την υποβοήθηση του έργου των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ για την πληρέστερη άσκηση των δραστηριοτήτων τους,

γ) την τήρηση του Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιρισμών και

άλλων συλλογικών μορφών του άρθρου 19 του ν. 4384/2016 και την αξιολόγηση των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ και ΑΕΣ μέσω αυτού,

δ) την εξακρίβωση της αλήθειας των χρηματοιοκονομικών καταστάσεων και γενικά των βιβλίων και στοιχείων που τηρούνται από τους ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ,

ε) την εξακρίβωση της καταβολής της αξίας των συνεταιρικών μερίδων ή άλλων ληξιπρόθεσμων οικονομικών υποχρεώσεων των μελών των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ.

2. Η άσκηση συγκεκριμένου έργου εποπτείας ανατίθεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

3. Ειδικότερα για τις ΑΕΣ το περιεχόμενο της κρατικής εποπτείας αφορά την τήρηση των διατάξεων του άρθρου 33 του ν. 4384/2016 και την επικαιροποίηση των απαραίτητων στοιχείων και δικαιολογητικών στο Μητρώο του ν. 4384/2016.

Άρθρο 3

Όργανα εποπτείας

Όργανα εποπτείας ορίζονται οι υπάλληλοι της αρμόδιας αρχής των κλάδων ΠΕ 9 και ΠΕ 10 στους οποίους με την εντολή του άρθρου 4 της παρούσης ανατίθεται συγκεκριμένο έργο εποπτείας είτε για νομικοδιοικητικά (ΠΕ9) είτε για οικονομικοδιαχειριστικά θέματα (ΠΕ10).

Οι υπάλληλοι-ελεγκτές έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε κάθε πληροφορία ή στοιχείο που αφορά ή είναι χρήσιμο για την άσκηση του έργου και της αποστολής τους ενώ ειδικότερα οι υπάλληλοι-ελεγκτές για οικονομικοδιαχειριστικά θέματα έχουν, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, δικαιώματα και καθήκοντα ανακριτικού υπαλλήλου, τα οποία ασκούνται σύμφωνα με τους όρους και τις διατυπώσεις της ισχύουσας νομοθεσίας.

Άρθρο 4

Τρόπος άσκησης κρατικής εποπτείας

1. Η άσκηση της εποπτείας σε συγκεκριμένο ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ διενεργείται με εντολή του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στα αρμόδια όργανα εποπτείας του άρθρου 3 της παρούσης, ως κάτωθι:

α) σε περιπτώσεις που υπάρχουν σαφείς και εμπεριστατωμένες καταγγελίες σε βάρος της διοίκησης ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣ-ΕΑνΣ για μη τήρηση νόμου, καταστατικού, αποφάσεων οργάνων διοίκησης και γενικά των τηρούμενων βιβλίων και στοιχείων καθώς και οικονομικοδιαχειριστικών ζητημάτων,

β) ύστερα από αίτημα όσων έχουν έννομο συμφέρον.

Έννομο συμφέρον έχουν: βα) το ένα πέμπτο (1/5) των μελών του ΑΣ, ΑνΣ, ή των αντιπροσώπων των ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΕΑνΣ ββ) το εποπτικό συμβούλιο του ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ και ΑνΣΕΑνΣ έπειτα από την υποβολή σχετικής έκθεσης στην αρμόδια αρχή

γ) στις περιπτώσεις που ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κρίνει ότι πρέπει να ασκηθεί εποπτεία και έλεγχος.

2. Τα όργανα εποπτείας του άρθρου 3 της παρούσης μέσω άμεσου και προσφιλή τρόπου (ταχυδρομικά, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεομοιοτυπία) συλλέγουν τα απαραίτητα για την άσκηση του ελέγχου στοιχεία από τον ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ και ΑΕΣ και διενεργούν τον έλεγχο στην έδρα της αρμόδιας αρχής ή στην έδρα των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ και ΑΕΣ. Αν κριθεί απαραίτητο από τα όργανα εποπτείας οργανώνεται σύσκεψη με τους νόμιμους εκπροσώπους των ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ ή/και καταγγέλλοντες στην έδρα της αρμόδιας αρχής.

3. Ειδικότερα οι ελεγκτές ελέγχουν

α) για νομικοδιοικητικά θέματα: τη νομιμότητα των αποφάσεων και των πράξεων των οργάνων διοίκησης των ΑΣ, την ορθή τήρηση του βιβλίου μητρώου μελών βιβλίων πρακτικών των οργάνων διοίκησης και κάθε άλλου βιβλίου που προβλέπεται από το καταστατικό.

β) για οικονομικοδιαχειριστικά θέματα: τη λογιστική τάξη και ορθή τήρηση των λογιστικών βιβλίων και στοιχείων, τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις και την έκθεση πεπραγμένων διαχείρισης του ΔΣ, τη διαχειριστική τάξη (όσον αφορά τη νομιμότητα της πραγματοποίησης των δαπανών) και την οικονομική κατάσταση του ΑΣ.

Άρθρο 5

Υποχρεώσεις οργάνων εποπτείας και εποπτευόμενων

οργανώσεων έναντι των οργάνων αυτών

Οι υποχρεώσεις των ασκούντων την εποπτεία οργάνων είναι:

α) η τήρηση εχεμύθειας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους,

β) η εκτέλεση του έργου τους με ευσυνειδησία, υπευθυνότητα, αντικειμενικότητα και με βάση τους επιστημονικούς κανόνες και τις ισχύουσες νομικές διατάξεις,

γ) η έγκαιρη δήλωση κωλύματος εξαίρεσης άσκησης έργου εποπτείας που τους έχει ανατεθεί σε συγκεκριμένο ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ και ΑΕΣ.

Κώλυμα υπάρχει όταν το όργανο που ασκεί την εποπτεία συνδέεται με την ελεγχόμενη οργάνωση με οποιαδήποτε οικονομική σχέση ή όταν είναι συγγενής εξ αίματος ή αγχιστείας μέχρι τρίτου βαθμού με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ή με διευθυντικά στελέχη της εποπτευόμενης οργάνωσης.

Όποιος παραλείψει να ζητήσει την εξαίρεση του, υπάρχει πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις

Οι ΑΣ, ΚΑΣ, ΚΕΑΣ, ΑνΣ-ΕΑνΣ και ΑΕΣ έχουν υποχρέωση να θέτουν στη διάθεση των ασκούντων την εποπτεία οργάνων τα βιβλία, εγγραφές και οποιαδήποτε άλλα αναγκαία για την άσκηση της εποπτείας στοιχεία και πληροφορίες ανταποκρινόμενοι στα οριζόμενα του άρθρου 4 παρ. 2 της παρούσης.

Άρθρο 6

Διοικητικές κυρώσεις

Σε περίπτωση διαπίστωσης μη σύννομης λειτουργίας ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 6 παρ. 1 περίπτωση δ), παρ. 2 και παρ. 3 της υπουργικής απόφασης 2062 (ΦΕΚ Β'3938), όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. 656 (ΦΕΚ Β'913/15-3-2018) υπουργική απόφαση.

Άρθρο 7

Ποινικές κυρώσεις

Τα όργανα άσκησης εποπτείας, στην περίπτωση που από το

πόρισμα εποπτείας, προκύπτουν ενδείξεις ότι έχουν τελεσθεί από μέλη των οργάνων διοίκησης πράξεις που τιμωρούνται από τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα ή άλλων ειδικών νόμων ή από τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 4384/2016, υποχρεούνται να υποβάλουν το πόρισμα ή τη σχετική έκθεση τους στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή εντός δέκα (10) ημερών και να αναφέρουν στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τις παραβάσεις του νόμου ή του καταστατικού.

Άρθρο 8

Έναρξη ισχύος

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε εδώ την Υπουργική Απόφαση όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ

Πηγή: Neapaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 21:53

Σχετικά Άρθρα

  • Στα σκαριά συνεταιρισμός από εκτροφείς Μαύρου Χοίρου για ανάδειξη της ποιοτικής του υπεροχής
    Στα σκαριά συνεταιρισμός από εκτροφείς Μαύρου Χοίρου για ανάδειξη της ποιοτικής του υπεροχής

    Στην ίδρυση Πανελλήνιου Συνεταιρισµού προχωρούν οι εκτροφείς του αυτόχθονου Μαύρου Χοίρου, σε µια απόπειρα να καλύψει ο κλάδος το κενό εκπροσώπησης στα κέντρα των αποφάσεων και ταυτόχρονα να αναδείξει την ταυτότητα και τα ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος που παράγει, ώστε να αποκτήσει προστιθέµενη αξία και να απολαµβάνει καλύτερο εισόδηµα και ο παραγωγός.

    Οι «ζυµώσεις» µεταξύ των πρωταγωνιστών της πρωτοβουλίας έχουν φτάσει σε στάδιο ωρίµανσης και τουλάχιστον 18 εκτροφείς από σχεδόν όλη την Ελλάδα, µε ισάριθµες εκµεταλλεύσεις δυναµικότητας περίπου 1.800 χοιροµητερών, έχουν συµφωνήσει να συγκροτήσουν τον ιδρυτικό «πυρήνα» του υπό σύσταση συνεργατικού σχήµατος.

    «Υπάρχουν άλλοι εννέα συνάδελφοι εκτροφείς ελληνικού αυτόχθονα µαύρου χοίρου, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να µετάσχουν στον Πανελλήνιο Συνεταιρισµό, αλλά πιθανότατα θα ενταχθούν σε µια επόµενη φάση», αναφέρει στην Agrenda ο Γιώργος Γιωρούδης από τον Ταξιάρχη Χαλκιδικής, ο οποίος διαθέτει µονάδα µε 200 χοιροµητέρες και είναι από τους πρωτεργάτες του εγχειρήµατος.

    Σύµφωνα µε τον ίδιο, συνολικά στην επικράτεια υπάρχουν 53 εκτροφές αυτόχθονα µαύρου χοίρου, µε δυναµικότητα 3.582 χοιροµητέρες, που σηµαίνει ότι ο συνεταιρισµός από τα πρώτα του βήµατα θα εκπροσωπεί πάνω από το 50% του δυναµικού των γεννητόρων του είδους στη χώρα.

    Ως προς τις διαδικαστικές ενέργειες που έχουν δροµολογηθεί, ήδη έχει συνταχθεί το καταστατικό ίδρυσης του Συνεταιρισµού και κατατέθηκε και στο Ειρηνοδικείο Πολυγύρου και πλέον αναµένεται η αναγνώρισή του και από το τοπικό Πρωτοδικείο της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής, ώστε στη συνέχεια να οριστεί το πρώτο προσωρινό πενταµελές ∆.Σ., να εκδοθεί ο ΑΦΜ µε έδρα στον Πολύγυρο και να οριστούν αρχαιρεσίες, ώστε να εκλεγεί η πρώτη διοίκηση, η οποία θα έχει 5ετή διάρκεια.

    Σε ανοικτή συνέλευση που πραγµατοποιήθηκε την περασµένη Τρίτη 15 Φεβρουαρίου, µε συµµετοχή των ιδρυτικών µελών, δόθηκε το τελικό σήµα στον νοµικό που συµβουλεύει τους εκτροφείς, να προβεί στις απαραίτητες διευθετήσεις για τον καταµερισµό, ανάλογα µε τον αριθµό χοιροµητερών του καθενός, του αρχικού µετοχικού κεφαλαίου της οργάνωσης που, εκτός απροόπτου, θα είναι στα 150.000 ευρώ.

    ∆ιαδικασίες για γενετική ταυτοποίηση του είδους και κατόπιν ενέργειες πιστοποίησης της φυλής κατά ΠΟΠ

    Προς ώρας το κρέας του ελληνικού αυτόχθονα µαύρου χοίρου πωλείται κυρίως χονδρική σε τιµές 5,70 και 6,50 ευρώ, µε το 50% και πλέον του ετήσιου τζίρου λίγο πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων και µέχρι την Καθαρά ∆ευτέρα. «Φέτος έχουµε άνοδο ζήτησης έως και 60%. Ωστόσο, µε τις ανατιµήσεις στις ζωοτροφές ίσα που µας µένουν 50 λεπτά στο κιλό ως κέρδος, γι’ αυτό θέλουµε να πάµε στη µικρή συσκευασία και να αυξήσουµε το κέρδος µας κατά περίπου 1–1,5 ευρώ ακόµη», λέει ο Γιώργος Γιωρούδης από τον Ταξιάρχη Χαλκιδικής. Παράλληλα, θα επιχειρηθεί η γενετική ταυτοποίηση και η πιστοποίηση του είδους λέει ο Γιώργος Βατζιάς, επίκουρος καθηγητής της Γεωπονικής του ΑΠΘ και τεχνικός σύµβουλος του υπό σύσταση Πανελλήνιου Συνεταιρισµού Αυτόχθονου Μαύρου Χοίρου, ενώ πιθανότατα θα δροµολογηθεί και η πιστοποίηση της φυλής κατά ΠΟΠ.

    Πηγή: Agronews.gr

  • Φορολογικά κίνητρα συνεργασίας σε συνεταιρισμούς και επιχειρήσεις
    Φορολογικά κίνητρα συνεργασίας σε συνεταιρισμούς και επιχειρήσεις

    Στο χτεσινό υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης παρουσίασαν το νομοσχέδιο για τα κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων.

    Στο νομοσχέδιο αυτό, μεταξύ άλλων, εισάγεται ο θεσμός της συνεργασίας επιχειρήσεων για την από κοινού προώθηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και συμπεριλαμβάνει και τη συμβολαιακή γεωργία.

    Στα βασικά φορολογικά κίνητρα περιλαμβάνονται:

    -Απαλλαγή για 3 έτη κατά 30% από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των κερδών, υπό την προϋπόθεση ενός ελάχιστου αθροιστικά κύκλου εργασιών, τόσο στην περίπτωση μετασχηματισμού επιχειρήσεων όσο και στη συνεργασία προσώπων.

    -Απαλλαγή για 3 έτη κατά 30% από την καταβολή φόρου εισοδήματος στην περίπτωση μετατροπής ή συνένωσης ατομικών επιχειρήσεων.

    -Η απαλλαγή δύναται να ανέλθει συνολικά έως του ποσού του 1 εκατ.

    -Απαλλαγή της νέας επιχείρησης από τον φόρο εισοδήματος που προκύπτει από την υπεραξία μεταβίβασης στοιχείων του ενεργητικού σε τρίτο υπό προϋποθέσεις.

    -Έκπτωση των δαπανών που πραγματοποιούνται για την απόκτηση τίτλων στην περίπτωση εξαγοράς επιχείρησης.

    Αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι η προώθηση των συνενώσεων και συνεργασιών μεταξύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακος, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, τη μείωση του «κενού Φ.Π.Α.» και της αδήλωτης εργασίας, την αύξηση των επενδύσεων των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και τη βελτίωση της πρoσβασιμότητάς τους στο τραπεζικό σύστημα.

    Με τα κίνητρα των συνεργασιών και των συνενώσεων που εισάγει το νομοσχέδιο, σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» (δάνεια σχεδόν μηδενικού επιτοκίου), η πολιτεία ενθαρρύνει και ενισχύει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακος και να ανταγωνιστούν αποτελεσματικότερα τόσο σε ό,τι αφορά στην εξωστρέφεια, όσο και σε ό,τι αφορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται από επιχειρήσεις που επιμένουν στο μοντέλο των αδήλωτων κερδών και της αδήλωτης εργασίας.

    To νομοσχέδιο αφορά σε επιχειρήσεις που απασχολούν έως 250 εργαζόμενους με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50 εκατ. ευρώ και θα προβούν σε εταιρικό μετασχηματισμό (συγχώνευση, διάσπαση, μετατροπή κ.ά.), καθώς και μικρές επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν σε συνεργασία και απασχολούν έως 50 εργαζομένους με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 10 εκατ.

    Πηγή: NeaPaseges.gr

  • Λιβανός: Το μέλλον του αγροτικού κόσμου περνάει μέσα από τα συνεταιριστικά σχήματα
    Λιβανός: Το μέλλον του αγροτικού κόσμου περνάει μέσα από τα συνεταιριστικά σχήματα

    Ενώνοντας δυνάμεις είμαστε αισιόδοξοι για το αύριο

    Το μέλλον του αγροτικού κόσμου περνάει μέσα από τα συλλογικά σχήματα, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σπήλιος Λιβανός, σε χαιρετισμό του στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΘΕΑΣ, επισημαίνοντας ότι τα συλλογικά σχήματα ισχυροποιούν τον αγρότη.

    Ο κ. Λιβανός υπογράμμισε ότι για τη ΝΔ αποτελεί προτεραιότητα η δημιουργία ισχυρών και υγειών συνεταιρισμών και ανέφερε ότι εκτός από τον θεσμοθετημένο μειωμένο φορολογικό συντελεστή του 10% για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, το ΥΠΑΑΤ βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπ. Οικονομικών με στόχο να δημιουργηθεί ένα φορολογικό πλαίσιο που θα δίνει κίνητρα στους αγρότες να οργανωθούν στους συνεταιρισμούς.

    Μεταξύ άλλων ο κ. Λιβανός είπε: «Για το Υπουργείο είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση να βλέπει τον αγροτικό κόσμο να ξεπερνά τις παθογένειες του παρελθόντος και να συγκροτεί ξανά έναν ισχυρό και ενιαίο φορέα, που θα αποτελεί θεσμικό συνομιλητή του Υπουργείου.

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μέλλον του αγροτικού κόσμου περνάει μέσα από τα συλλογικά σχήματα, που ισχυροποιούν τον αγρότη.

    Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι προτεραιότητα η ενίσχυση του πνεύματος του συνεταιρίζεσθαι και η δημιουργία ισχυρών και υγειών συνεταιρισμών

    Για αυτό και με ένα από τα πρώτα νομοθετήματα μας, θεσμοθετήσαμε το μειωμένο φορολογικό συντελεστή του 10% για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς. Η προσπάθεια που κάνουμε τώρα – και είναι κοινωνός αυτών των προσπαθειών ο κ. Γιαννακάκης- είναι να προτεραιοποιηθεί το θέμα ενός νέου φορολογικού πλαισίου το οποίο θα παρέχει κίνητρα στους αγρότες και στους συνεταιρισμούς και ταυτόχρονα θα διαμορφώνει ένα ορθολογικό πλαίσιο συνολικά στην οικονομική δραστηριότητα. Υπάρχει μεγάλη στενότητα και πίεση στο οικονομικό επιτελείο, όμως πιστεύω ότι σύντομα θα το προχωρήσουμε κι αυτό».

    Τόνισε ότι υπάρχει καλή επικοινωνία και συναντίληψη για τα συμφέροντα του αγροτικού κόσμου με την ΕΘΕΑΣ και σημείωσε ότι μια φορά την βδομάδα βρίσκεται σε κάποια περιοχή της περιφέρειας για να ακούει από κοντά τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου, ενώ ταυτόχρονα οικοδομείται μια σχέση εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους της παραγωγής.

    «Είναι ιστορικές οι στιγμές για το συνεταιριστικό κίνημα. Αντιπαρήλθατε τα προβλήματα που υπήρχαν. Γεφυρώθηκαν διαφορές με τη συνδρομή τη δική μας». Ο κ. Λιβανός είπε ότι και για τον ίδιο η ενίσχυση της υγιούς συνεταιριστικότητας αποτελεί προτεραιότητα. Γι΄αυτό και μία από τις πρώτες πρωτοβουλίες του στο Υπουργείο ήταν να γεφυρωθούν οι διαφορές μεταξύ της ΕΘΕΑΣ και του Σ.Α.Σ.Ο.Ε.Ε. προκειμένου να επιτευχθεί η ενοποίηση του συνεταιριστικού κινήματος, μέσα από τη σύγκλιση των απόψεων. Ο ΥΠΑΑΤ είπε επίσης ότι ισχύουν οι δεσμεύσεις του υπουργείου για στήριξη και σε οικονομικό επίπεδο της ΕΘΕΑΣ.

    Αναφερόμενος στη θεματολογία του ΔΣ ο κ. Λιβανός ανέλυσε επιγραμματικά τα οφέλη της ΚΑΠ των 19,3 δις ευρώ για τους αγρότες μας, ενώ αναφερόμενος στην ενίσχυση του Ταμείου Ανάκαμψης (περίπου 2 δις ευρώ ) προς τον πρωτογενή τομέα, έδωσε έμφαση στα αρδευτικά έργα τα οποία, όπως υπολογίζεται, και μέσω ΣΔΙΤ θα ξεπεράσουν το 1,5 δις ευρώ, ξεκαθαρίζοντας και πάλι ότι σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση έργων.

    etheas2

    Χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να γίνουν τομές στον αγροτικό χώρο σημειώνοντας ότι τα αρδευτικά έργα που προγραμματίζονται, για τους αγρότες είναι τόσο σημαντικά όσο είναι για το σύνολο της κοινωνίας τα μεγάλα έργα υποδομής.

    «Υλοποιούνται έργα ΣΔΙΤ που θα δημιουργήσουν πολύτιμες εγγειοβελτιωτικές υποδομές, αποτελώντας τα μεγαλύτερα έργα υποδομής από τις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Θα υλοποιηθούν δράσεις για την ψηφιακή γεωργία αλλά και δράσεις μετασχηματισμού της πρωτογενούς παραγωγής. Η ανάπτυξη έρχεται μόνο από τέτοιου είδους μεγάλες παρεμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

    Ο συνδυασμός αυτών των δύο εργαλείων (ΚΑΠ και Ταμείο Ανάκαμψης), είπε ο κ. Λιβανός, επιτρέπει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, μαζί με μια ορθολογική πολιτική, να αλλάξει την αγροτική οικονομία και να γίνει πρωτοπόρος στην αναπτυξιακή προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση. Σημείωσε δε ότι και ο πρωθυπουργός πιστεύει ότι ο πρωτογενής τομέας μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην αλλαγή του οικονομικού μοντέλου της χώρας και να ενισχύσει το ΑΕΠ της Ελλάδας.

    Κλείνοντας, ο κ. Λιβανός τόνισε ότι «ενώνοντας τις δυνάμεις μας και παραμερίζοντας τα μικρά, μόνο αισιόδοξοι μπορούμε να είμαστε για το επόμενο διάστημα με άμεσα ωφελούμενο τον Έλληνα αγρότη».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Παράταση στην προθεσμία τακτικής ΓΣ και στα ΔΣ Συνεταιρισμών
    Παράταση στην προθεσμία τακτικής ΓΣ και στα ΔΣ Συνεταιρισμών

    Η παράταση δίνεται έως τις 31.10.2021.

    Στην παράταση της προθεσμίας διενέργειας της τακτικής γενικής συνέλευσης των αγροτικών συνεταιρισμών και της θητείας των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των διοικητικών και εποπτικών συμβουλίων των αγροτικών συνεταιρισμών, αναγκαστικών συνεταιρισμών και ενώσεων αναγκαστικών συνεταιρισμών έως 31.10.2021, προχωρεί με νομοθετική ρύθμιση το ΥπΑΑΤ.

    Σύμφωνα με διάταξη που κατέθεσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σπήλιος Λιβανός στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Κύρωση της από 24.3.2021 τροποποίησης της από 3.2.2020 επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο I [Παράρτημα 5 του ν. 4564/2018] και της από 13.5.2021 τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας και των παραρτημάτων της, ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή, στο άρθρο 90, προβλέπεται η ρύθμιση της παράτασης.

    Με την διάταξη αυτή αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της αδυναμίας της έγκαιρης και οργανωμένης σύγκλησης γενικής συνέλευσης των Αγροτικών Συνεταιρισμών λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας και συνακόλουθα της αδυναμίας διενέργειας αρχαιρεσιών για την ανάδειξη των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των Διοικητικών και Εποπτικών Συμβουλίων των Αγροτικών Συνεταιρισμών, Αναγκαστικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων Αναγκαστικών Συνεταιρισμών.

    Πηγή: NeaPaseges.gr

  • Στο ΦΕΚ η παράταση θητείας των Διοικήσεων των Συνεταιρισμών
    Στο ΦΕΚ η παράταση θητείας των Διοικήσεων των Συνεταιρισμών

    Παράταση χορηγείται και για την διενέργεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των Συνεταιρισμών.

    Στο ΦΕΚ δημοσιεύτηκε η παράταση των προθεσμιών για τη διενέργεια γενικής συνέλευσης και της θητείας των οργάνων διοίκησης αγροτικών συνεταιρισμών.

    Η προθεσμία διενέργειας τακτικής γενικής συνέλευσης των αγροτικών συνεταιρισμών, παρατείνεται από τη λήξη της, στις 30.4.2021 έως την 30ή.6.2021.

    Επίσης, παρατείνεται από τη λήξη της, στις 30.4.2021 και έως την 30ή.6.2021 η θητεία των τακτικών και αναπληρωματικών μελών των διοικητικών και εποπτικών συμβουλίων των αγροτικών συνεταιρισμών, αναγκαστικών συνεταιρισμών και ενώσεων αναγκαστικών συνεταιρισμών.

    Πηγή: ΝeaPaseges.gr

  • «Διαμάντια» στο Συνεταιρισμό της Σάμου
    «Διαμάντια» στο Συνεταιρισμό της Σάμου

    Στην «κοσμηματοθήκη» των διεθνών χρυσών βραβείων, με τα οποία έχει τιμηθεί για τα εξαίρετα κρασιά του ο Συνεταιρισμός της Σάμου, προστέθηκαν δύο ακόμη ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ.

    Διαμαντένια βραβεία και τιμητικές διακρίσεις απέσπασαν τα λευκά, ξηρά, μοσχάτα κρασιά «Μοσχάτο Άσπρο» και «Ψηλές Κορφές» του ΕΟΣ Σάμου στον 15ο διεθνή διαγωνισμό Femmes et Vins du Μonde Concours International 2021 που διεξήχθη στο Μονακό.

    Συγκεκριμένα, το «Μοσχάτο Άσπρο» έκλεψε τόσο τις εντυπώσεις των κριτών του διαγωνισμού ώστε απέσπασε με υψηλή βαθμολογία το medallie «Diamant» και την τιμητική διάκριση «Τrophee Admirable». Είναι το δεύτερο «διαμάντι» που λαμβάνει το συγκεκριμένο κρασί, καθώς στον ίδιο διαγωνισμό το 2019, είχε χαρακτηριστεί ως το 2ο καλύτερο κρασί της διοργάνωσης και το ΠΡΩΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ μεταξύ των ξηρών λευκών από εκείνα που συμμετείχαν τη χρονιά εκείνη στο 13ο Concours International.

    Οι ονομαστές «Ψηλές Κορφές», το εκλεκτό λευκό ξηρό κρασί από τους καλύτερους ορεινούς αμπελώνες της Σάμου, απέσπασε κι αυτό δικαίως το δικό του «Diamant» στη List de Vins Mention Honorifique. Η αναμφισβήτητη ποιότητά του αλλά και τα φρουτώδη κι ανθώδη του αρώματα, το έχουν άλλωστε τοποθετήσει στην κορυφή της προτίμησης του καταναλωτικού κοινού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΕΟΣ ΣΑΜΟΥ, στον 15ο διαγωνισμό «Femmes et Vins du Monde», έστειλε προς αξιολόγηση μόνο αυτά τα δύο κρασιά, ως αντιπροσωπευτικά δείγματα της ποικιλίας «Άσπρο Μικρόρωγο Μοσχάτο Σάμου» και του τρόπου που αυτή η εκπληκτική ποικιλία βρίσκει την ποιοτική της έκφρασή της και σε ξηρό κρασί.

    Θυμίζουμε πως, με 2 διαμαντένια βραβεία έχει τιμηθεί από τον ίδιο διαγωνισμό και το εκλεκτό, παλαιωμένο γλυκό κρασί του ΕΟΣ Σάμου, το Samos Anthemis. To πρώτο του «διαμάντι», το πήρε στο διαγωνισμό του 2011 και το δεύτερο, στο διαγωνισμό του 2019.

    Στο διεθνή αυτό διαγωνισμό δοκιμάζονται κρασιά αποκλειστικά από γυναίκες- κριτές οι οποίες θεωρούνται ειδήμονες σε παγκόσμια κλίμακα για την οινολογία, το κρασί, τον οινικό τουρισμό και τη γαστρονομία ενώ τα κριτήρια αξιολόγησης είναι πολύ αυστηρά και αδιάβλητα.

    Οι τιμητικές αυτές διακρίσεις για τα κρασιά του Συνεταιρισμού αποτελούν την επιβράβευση του κόπου των αμπελοκαλλιεργητών-μελών του, που συνεχίζουν ακάματα την οικογενειακή παράδοση στα πατρογονικά τους αμπελάκια αλλά και την τεχνογνωσία και εξειδίκευση των οινολόγων του ΕΟΣ Σάμου, που «δημιουργούν» κρασιά-κοσμήματα.

    Πηγή: ΝeaPaseges.gr - Φωτογραφία από Photo Mix από το Pixabay

  • Βασιλόπουλος: Σήμερα η εποχή μας έχει περισσότερο από ποτέ την ανάγκη δημιουργίας Συνεταιρισμών
    Βασιλόπουλος: Σήμερα η εποχή μας έχει περισσότερο από ποτέ την ανάγκη δημιουργίας Συνεταιρισμών

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα

    Το πρώτο Σάββατο του Ιουλίου κάθε έτους( φέτος το Σάββατο 4 Ιουλίου 2020) ορίστηκε ως Παγκόσμια Ημέρα των Συνεταιρισμών, με σκοπό την προβολή του έργου και των αξιών τους, καθώς και την ευαισθητοποίηση των Πολιτικών και Οικονομικών αρχών για τη βιώσιμη οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη μέσω των Συνεταιρισμών, οι οποίοι:

    α) προωθούν τη δημοκρατία, την κοινωνική ενσωμάτωση και λειτουργούν με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος,

    β) λόγω των συνεταιριστικών αρχών, έχουν βασικό στόχο τη βιωσιμότητα και την ενσωμάτωση και

    γ) ενισχύουν την εργασιακή ασφάλεια, τις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και τις επενδύσεις στις τοπικές κοινωνίες.

    Ο θεσμός του αγροτικού συνεταιρισμού έχει τις ρίζες του από τα παλιά χρόνια. Τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα αφορούν σε ιδιαίτερες αρετές που αποδίδονται στην ιδιαίτερη φύση του συνεταιρίζεσθαι:

    Η εμπιστοσύνη, η αμοιβαιότητα, η ταύτιση των παραγωγών με το κοινό τους εγχείρημα, η ανοιχτή, ισότιμη επικοινωνία που διατηρούν μεταξύ τους, αποτελούν παράγοντες που ενθαρρύνουν την αποδοτικότητα, την καινοτομία και την λειτουργικότητα των συνεταιριστικών σχημάτων. Σήμερα η εποχή μας έχει περισσότερο από ποτέ την ανάγκη της συνεργασίας ανθρώπων μέσα από ολοκληρωμένες ομάδες παραγωγών και συνεταιρισμούς . Αυτό επιδιώκουμε και θα τα καταφέρουμε…!

    (Δελτίο Τύπου)

  • Συνεταιρισμοί: Απαλλάσσονται από το φόρο για το αποθεματικό
    Συνεταιρισμοί: Απαλλάσσονται από το φόρο για το αποθεματικό

    Το Β' Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αποφαίνεται ότι δεν εμπίπτουν οι Αγροτικοί Συνεταιρισμού στις διατάξεις του άρθρου 19 του νόμου 4172/2013 και του άρθρου 23 του νόμου 4384/2016 περί ειδικής φορολόγησης του αφορολόγητου αποθεματικού.

    Σύμφωνα με την γνωμοδότηση του Β' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, ανοίγει ο δρόμος για διεκδίκηση επιστροφής του ειδικού φόρου που καταβλήθηκε από τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, ο οποίος είχε επιβληθεί γενικότερα στις επιχειρήσεις.

    Ειδικότερα η με αριθ.239/2019 γνωμοδότηση του Β' Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση των αποθεματικών που σχηματίσθηκαν από τα πλεονάσματα των αγροτικών συνεταιρισμών με βάση τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν.2810/2000 και του άρθρου 23 του ν.4384/2016 αναφέρει τα εξής:

    «Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας κοινοποιούμε την αριθ.239/2019 γνωμοδότηση του Β' Τμήματος του Ν.Σ.Κ., που έγινε αποδεκτή από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με την οποία, το αποθεματικό που σχηματίσθηκε από τα πλεονάσματα των αγροτικών συνεταιρισμών με βάση τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν.2810/2000 και του άρθρου 23 του ν.4384/2016, υπάγεται στην εξαιρετική φορολογική μεταχείριση που προβλέπουν οι διατάξεις των παρ.4 και 13 του άρθρου 35 του ν.2810/2000, της παρ.16 του άρθρου 15 του ν.4015/2011 και του άρθρου 29 του ν.4384/2016 και δεν ρυθμίζεται από τις διατάξεις της περ. θ' της παρ.1 του άρθρου 103 του ν.2238/1994 και επομένως, δεν εμπίπτει στη φορολόγηση, την οποία προβλέπει η διάταξη της παρ.12 του άρθρου 72 του ν.4172/2013. Ομοίως, δεν εμπίπτει στη φορολόγηση την οποία προβλέπει η τελευταία αυτή διάταξη ούτε το μέρος του πλεονάσματος που διανέμεται στα μέλη του συνεταιρισμού είτε αυτό καταβάλλεται στα μέλη είτε διατηρείται ως εξατομικευμένη κατάθεση στον συνεταιρισμό και επομένως αυτό φορολογείται μόνο στο εισόδημα των μελών του συνεταιρισμού και όχι στο εισόδημα του νομικού προσώπου του συνεταιρισμού».

    Πηγή: NeaPaseges.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ