Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018 15:46

Μετά από εντατική διαβούλευση έτοιμος ο νέος χάρτης των μειονεκτικών περιοχών της χώρας μας

Γράφτηκε από τον

Ολοκληρώθηκε από τη χώρα μας η κανονιστικά προβλεπόμενη οριοθέτηση των περιοχών με φυσικούς περιορισμούς και ειδικά μειονεκτήματα και στέλνεται προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είχε γίνει γνωστό, λήφθηκαν υπόψη οι θέσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης.

Ασφαλώς, η Ελλάδα ακολούθησε όσα προβλέπονταν από τον Καν. (ΕΕ) 1305/2013 και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχει επανειλημμένα τονίσει ότι δεν πρόκειται να κινδυνεύσουν οι ενισχύσεις στήριξης των Ελλήνων αγροτών και δεν πρόκειται να υπάρξουν αδικίες σε καμία περιοχή. Αυτό ήταν και το πνεύμα της διαδικασίας διαβούλευσης που προηγήθηκε, με βάση την πρόταση για την οριοθέτηση των μειονεκτικών περιοχών της αρμόδιας Υπηρεσίας και τη μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών.

Η πιστή εφαρμογή των παραπάνω κανονιστικών κριτηρίων προκύπτει και από την έγκριση που έχει λάβει η εφαρμοσθείσα μεθοδολογία της μελέτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η τελική μεθοδολογία οριοθέτησης είχε σαν αποτέλεσμα, οι εκτάσεις που χαρακτηρίζονται ως υποκείμενες σε φυσικούς περιορισμούς και ειδικά μειονεκτήματα να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με την υφιστάμενη οριοθέτηση. Στην πρόταση της διαβούλευσης οι εκτάσεις αυτές ανέρχονταν σε 0,78 εκατ. εκτάρια, ενώ στον τελικό χάρτη φτάνουν τα 1,3 εκατ. εκτάρια.

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία του ΟΣΔΕ 2017, ο αριθμός των δικαιούχων Εξισωτικής Αποζημίωσης στις μειονεκτικές περιοχές με τη νέα οριοθέτηση θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Κατ’ επέκταση και οι πόροι που θα απαιτηθούν για την εξυπηρέτηση των χρηματοδοτικών απαιτήσεων του μέτρου της εξισωτικής αποζημίωσης αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια σημερινά επίπεδα ή και ακόμη υψηλότερα, δεδομένου ότι οι δικαιούχοι των περιοχών που χάνουν το χαρακτηρισμό τους και δεν περιλαμβάνονται στη νέα οριοθέτηση θα συνεχίσουν να λαμβάνουν μέρος της ενίσχυσης έως το 2020.

Επισημαίνεται ότι η νέα οριοθέτηση θα τεθεί σε εφαρμογή μετά την έγκρισή της από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να ισχύσει με την πρόσκληση του μέτρου της Εξισωτικής Αποζημίωσης το 2019.

Ο νέος χάρτης επιβεβαιώνει ότι η συμμετοχή στη διαβούλευση, η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα της διοίκησης και ιδιαίτερα με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μπορεί να επιφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τη χώρα μας.

xartis2

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018 17:18

Σχετικά Άρθρα

  • Εξισωτική αποζημίωση: Στα 255 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για την ετήσια ενίσχυση των γεωργών
    Εξισωτική αποζημίωση: Στα 255 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για την ετήσια ενίσχυση των γεωργών

    Ξεπερνά τα 255 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της Εξισωτικής Αποζημίωσης για το 2024 όπως αναφέρεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εξέδωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Η υποβολή των αιτήσεων χορήγησης ενίσχυσης πραγματοποιείται έως και την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024 (καταληκτική ημερομηνία υποβολής της ενιαίας αίτησης ενίσχυσης).

    Η υποβολή της ενιαίας αίτησης ενίσχυσης από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 έως και την Δευτέρα 07 Οκτωβρίου 2024 επιφέρει ποινή 1% επί του ποσού της ενίσχυσης για κάθε εργάσιμη ημέρα. Μετά την λήξη του ανωτέρου χρονικού διαστήματος η αίτηση θεωρείται απαράδεκτη.

    Δείτε εδώ την πρόσκληση του ΥΠΑΑΤ:

    ΥΠΑΑΤ

    Όπως αναφέρεται στη πρόσκληση στόχος της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η ετήσια ενίσχυση των γεωργών των ορεινών περιοχών και άλλων περιοχών που αντιμετωπίζουν φυσικούς περιορισμούς ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα.

    Με τη χορήγηση της εν λόγω αντισταθμιστικής ενίσχυσης, η παρέμβαση συμβάλλει στη δημιουργία βιώσιμου γεωργικού εισοδήματος, στην ανθεκτικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στις περιοχές αυτές, καθώς επίσης και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας στις γεωργικές γαίες των περιοχών αυτών, λόγω της μη εγκατάλειψης αυτών και τη συνέχιση των γεωργικών δραστηριοτήτων.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Εξισωτική Αποζημίωση: Τι θα συμβεί σε περίπτωση δήλωσης έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική
    Εξισωτική Αποζημίωση: Τι θα συμβεί σε περίπτωση δήλωσης έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική

    Σε 2η Τροποποίηση της υπ’ αρ. 1067/243916/ 01-08-2023 απόφασης για την «Υλοποίηση της Παρέμβασης Π3-71 “Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα” του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027» (Β’ 4883) προχώρησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 10%, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 10% για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται βάσει της προσδιορισθείσας έκτασης με μείωση κατά 1,5 φορά μεγαλύτερη από τη διαφορά έκτασης που διαπιστώθηκε.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και μικρότερο ή ίσο του 30%, η ενίσχυση υπολογίζεται βάσει της προσδιορισθείσας έκτασης με μείωση κατά 1,5 φορά μεγαλύτερη από τη διαφορά που διαπιστώθηκε.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και μικρότερο ή ίσο του 30%, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται βάσει της προσδιορισθείσας έκτασης, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας διαφοράς.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και μικρότερο ή ίσο του 50%, η ενίσχυση υπολογίζεται βάσει της προσδιορισθείσας έκτασης, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας διαφοράς.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και μικρότερο ή ίσο του 50% για δεύτερη συνεχή χρονιά, δεν χορηγείται καμία ενίσχυση για την σχετική Δράση.
    • Εάν η έκταση που δηλώνεται υπερβαίνει την προσδιορισθείσα σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% δεν χορηγείται καμία ενίσχυση βάσει της έκτασης για την σχετική Δράση.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • Εξισωτική αποζημίωση 2024: Έρχεται η πρόσκληση – Οι δικαιούχοι και το ύψος ενίσχυσης
    Εξισωτική αποζημίωση 2024: Έρχεται η πρόσκληση – Οι δικαιούχοι και το ύψος ενίσχυσης

    Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γνωστοποίησε ότι προτίθεται να προκηρύξει την Παρέμβαση Π3-71 «Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027» για το έτος 2024.

    Οι δυνητικοί δικαιούχοι που πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας, θα υποβάλλουν αιτήσεις χορήγησης αντισταθμιστικής ενίσχυσης στο πλαίσιο των Δράσεων 1, 2 και 3 της Παρέμβασης Π3-71 για το έτος 2024, μέσω της εφαρμογής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2024 του ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Περιοχές εφαρμογής

    α) Δράση 1: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε ορεινές περιοχές.

    Η Δράση εφαρμόζεται σε όλες τις περιοχές που είναι χαρακτηρισμένες ως ορεινές με βάση την Οδηγία του Συμβουλίου 81/645/ΕΟΚ, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, όπως αυτές αποτυπώνονται στο ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027) και είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΕΥΔ – ΣΣ ΚΑΠ.

    β) Δράση 2: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών.

    Η Δράση εφαρμόζεται στις περιοχές, που αντιμετωπίζουν φυσικούς περιορισμούς [μειονεκτήματα], εκτός των ορεινών περιοχών [σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 1 στοιχείο β) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1305/2013], όπως αυτές αποτυπώνονται στο ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023- 2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027) και είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΕΥΔ – ΣΣ ΚΑΠ.

    γ) Δράση 3: Αντισταθμιστική ενίσχυση για τις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα.

    Η Δράση εφαρμόζεται στις περιοχές που επηρεάζονται από ειδικούς ανά περιοχή περιορισμούς [μειονεκτήματα] [σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 1 στοιχείο γ) του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1305/2013], όπως αυτές αποτυπώνονται στο ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027), αφορούν:

    • παραμεθόριες περιοχές,
    • νησιωτικές περιοχές,
    • περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο εγκατάλειψης γεωργικών γαιών, που θα αυξηθεί περαιτέρω, καθώς η λιγνιτική δραστηριότητα θα καταργηθεί σταδιακά,

    και είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΕΥΔ – ΣΣ ΚΑΠ.

    Δικαιούχοι – Κριτήρια επιλεξιμότητας

    Δικαιούχοι του μέτρου μπορούν να κριθούν φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία:

    α) Είναι ενεργοί γεωργοί κατά την έννοια της παρ. 5 του άρθρου 4 του Καν (ΕΕ) 2021/2115, όπως εξειδικεύεται με τη παρ. 4.1.4 του εγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027) και περιγράφεται στο άρθρο 3 της αριθ. 519/135068/05-05-2023 (Β΄3071) υπουργικής απόφασης.

    β) Ασκούν γεωργική δραστηριότητα κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 4 του Καν (ΕΕ) 2021/2115, όπως εξειδικεύεται με τη παρ. 4.1.1 του εγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023- 2027) και περιγράφεται στο άρθρο 3 της αριθ. 519/135068/05-05-2023 (Β΄3071) υπουργικής απόφασης, εντός των περιοχών του άρθρου 4 της ιδίας απόφασης.

    γ) Είναι ενήλικα άτομα (στην περίπτωση δικαιούχων φυσικών προσώπων) και δεν έχουν αποχωρήσει από την ενεργό απασχόληση.

    Ύψος Ενίσχυσης

    Η ενίσχυση έχει την μορφή ετήσιων πληρωμών ανά εκτάριο γεωργικής γης στην οποία ασκείται γεωργική δραστηριότητα εντός των περιοχών της παραγράφου 1 της παρούσας ανακοίνωσης και καθορίζεται από την υπ’ αριθ. 1067/243916/01- 08-2023 (Β΄4883) Υπουργική Απόφαση, όπως κάθε φορά αυτή ισχύει.

    Και στις τρεις Δράσεις, το ύψος της ενίσχυσης εξαρτάται από την έκταση της εκμετάλλευσης, το οποίο μετά τα 20 ha μειώνεται προοδευτικά ως ακολούθως:

    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης έως και 20 ha : χορηγείται το 100% της ενίσχυσης,
    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης μεγαλύτερο από 20 ha έως και 25 ha : χορηγείται 80% της ενίσχυσης,
    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης μεγαλύτερο από 25 ha έως και 30 ha : χορηγείται 50% της ενίσχυσης,
    • Για το τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης πέραν των 30 ha εκταρίων δεν χορηγείται ενίσχυση.

    Σε εκμεταλλεύσεις μεγαλύτερες των 30 ha, θα ενισχύεται η έκταση μόνο μέχρι τα 30 ha, ως ανωτέρω.

    Δεσμεύσεις των δικαιούχων

    Οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση:

    α) Να διατηρούν την έκταση με την οποία εντάσσονται στην παρέμβαση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ενίσχυσης.

    β) Ανάλογα με τα στοιχεία φυτικού και ζωικού κεφαλαίου που περιλαμβάνει η εκμετάλλευσή τους, να τηρούν τις υποχρεώσεις στο πλαίσιο της «ενισχυμένης αιρεσιμότητας», σύμφωνα με την αριθ. 1313/178948/09-06-2023 (Β΄3737) υπουργική απόφαση.

    γ) Να δέχονται και να διευκολύνουν όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους από τα αρμόδια Εθνικά και Κοινοτικά Όργανα.

    Περίοδος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων στήριξης/πληρωμής

    Η υποβολή των αιτήσεων στήριξης/πληρωμής πραγματοποιείται έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης 2024.

    Για την εκπρόθεσμη υποβολή της αίτησης χορήγησης ενίσχυσης/πληρωμής,εκτός περιπτώσεων ανωτέρας βίας, όπως αναφέρονται στο άρθρο 14 της 1067/243916/01-08-2023 (Β΄4883) Υπουργικής απόφασης, η υποβολή αίτησης χορήγησης ενίσχυσης/πληρωμής μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής, οδηγεί σε μείωση του ποσού που ο δικαιούχος θα είχε δικαίωμα να λάβει κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, εάν η αίτηση είχε υποβληθεί εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 25 ημερολογιακών ημερών η αίτηση θεωρείται μη αποδεκτή.

    Ο γεωργός μπορεί να υποβάλλει την αίτησή του διαδικτυακά, είτε ο ίδιος, είτε με τη συνδρομή των πιστοποιημένων Κέντρων Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ), στην πλατφόρμα που διατίθεται στο gov.gr. Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται μέσω του https://eae2024.opekepe.gov.gr , με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

    Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα κάτωθι:

    α) Αντίγραφο και των δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας ή των κρίσιμων σελίδων του διαβατηρίου (μόνο για φυσικά πρόσωπα).

    β) Αποδεικτικό ταυτοποίησης Τραπεζικού λογαριασμού.

    γ) Για την τεκμηρίωση της περ. γ της παρ.1 του άρθρου 5 της 1067/243916/01- 08-2023 (Β΄4883) Υπουργικής απόφασης, θα ορίζονται δικαιολογητικά και τρόπος υποβολής, κατόπιν εκδόσεως εγκυκλίου από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε..

    Η υποβολή των α) και β) δεν είναι απαραίτητη σε περίπτωση που έχουν ήδη υποβληθεί και καταχωρηθεί ηλεκτρονικά στο πλαίσιο της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης του έτους ή σε αίτηση προγενέστερου έτους και δεν υπάρχουν μεταβολές.

    Διοικητικοί Έλεγχοι πληρωμής – Ένταξη πράξεων

    Αρμόδιος Φορέας για τη διενέργεια των ελέγχων είναι ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. με τις Περιφερειακές του Διευθύνσεις.

    Ο διοικητικός έλεγχος διενεργείται στο σύνολο των παραδεκτών αιτήσεων, διεξάγεται μηχανογραφικά και περιλαμβάνει διασταυρωτικούς ελέγχους με άλλες βάσεις δεδομένων (πχ. ΟΣΔΕ, Κτηνιατρική Βάση δεδομένων, κ.α.) μεταξύ των αιτούμενων στοιχείων και των αποτελεσμάτων των ελέγχων ως προς την προσδιορισθείσα έκταση με στόχο:

    • Την επαλήθευση της ορθότητας των πληροφοριών που περιέχονται στην αίτηση πληρωμής,
    • Τον έλεγχο της συμμόρφωσης με όλα τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τις δεσμεύσεις και τους όρους χορήγησης της ενίσχυσης στο δικαιούχο,
    • Την εκπλήρωση των απαιτήσεων και των προτύπων που σχετίζονται με την αιρεσιμότητα,
    • Τον προσδιορισμό του τελικού ποσού ενίσχυσης για το έτος ενίσχυσης.

    Μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων διοικητικών ελέγχων, η Δ/νση Προγραμματισμού και Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΥΠΑΑΤ ως Ενδιάμεσος Φορέας (ΕΦ) εκδίδει Απόφαση Ένταξης, με βάση τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις που έχουν επιλεγεί προς ενίσχυση.

    Λεπτομέρειες για τον τρόπο και το τόπο υποβολής των αιτήσεων χορήγησης αντισταθμιστικής ενίσχυσης και δικαιολογητικών, το συνολικό ποσό της δημόσιας δαπάνης της Παρέμβασης για το έτος 2024, τα ύψη ενίσχυσης ανά Δράση, τη διαδικασία χορήγησης της, την ακριβή προθεσμία υποβολής αιτήσεων στήριξης/πληρωμής, τους ελέγχους, τις εφαρμοζόμενες μειώσεις − κυρώσεις και τη διαδικασία υπολογισμού πληρωμής και τις αρμόδιες υπηρεσίες για την παροχή πληροφοριών, θα καθοριστούν επακριβώς στην Πρόσκληση της Παρέμβασης Π3-71.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Εξισωτική αποζημίωση: Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα με τους δικαιούχους
    Εξισωτική αποζημίωση: Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα με τους δικαιούχους

    Εκδόθηκαν οι πίνακες με όλα τα αποτελέσματα

    Ολοκληρώθηκε σήμερα 22 Δεκεμβρίου 2023 η τελική κατάταξη των αγροτών που αιτήθηκαν την παρέμβαση Π.3-71 «Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα» (εξισωτική αποζημίωση για το 2023), του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027.

    Μετά την πραγματοποίηση όλων των προβλεπόμενων ελέγχων και την αξιολόγηση των υποβαλλόμενων ενδικοφανών προσφυγών εκδόθηκαν οι πίνακες παραδεκτών αιτήσεων (εγκεκριμένων) και μη παραδεκτών αιτήσεων (απορριπτόμενων), οι οποίοι έχουν αναρτηθεί και είναι διαθέσιμοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eae2023.opekepe.gov.gr/csa/measures/m13/results.

    Η τελική κατάταξη των παραγωγών που αιτήθηκαν την εξισωτική αποζημίωση

    Στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση είναι διαθέσιμη και η προσωποποιημένη πληροφόρηση των παραγωγών, με την κατάλληλη επιλογή της παρέμβασης Π.3-71, όπως φαίνεται παρακάτω.

    Να σημειωθεί ότι η ενημέρωση γίνεται με χρήση κωδικών taxisnet.

    Επισημαίνεται ότι η τελική κατάταξη προέκυψε μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών και ο χαρακτηρισμός της ιδιότητας του «ενεργού γεωργού» έχει προκύψει από το τελευταίο αρχείο της ΑΑΔΕ.

    Πηγή: In.gr
  • Εξισωτική αποζημίωση: Μέχρι τις 18/12 η υποβολή ενστάσεων
    Εξισωτική αποζημίωση: Μέχρι τις 18/12 η υποβολή ενστάσεων

    Oλοκληρώθηκε η πρώτη κατάταξη των παραγωγών που αιτήθηκαν στην Παρέμβαση Π3-71 «Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα» του ΣΣ της Νέας ΚΑΠ (Εξισωτική Αποζημίωση), για το έτος 2023.

    Μετά την πραγματοποίηση όλων των προβλεπόμενων ελέγχων εκδόθηκαν οι πίνακες Παραδεκτών Αιτήσεων (Εγκεκριμένων) και Μη Παραδεκτών Αιτήσεων (Απορριπτόμενων), οι οποίοι έχουν αναρτηθεί και είναι διαθέσιμοι για προσωποποιημένη πληροφόρηση των παραγωγών στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eae2023.opekepe.gov.gr, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών και με την κατάλληλη επιλογή της Παρέμβασης Π.3-71 (Π3-71). Η ενημέρωση μπορεί να γίνεται, είτε μέσω του ΚΥΔ στο οποίο υποβλήθηκε η αίτηση, είτε μέσω χρήσης κωδικών Taxisnet, εφόσον η αίτηση υποβλήθηκε απευθείας online από τον δικαιούχο.

    Κατά των αποτελεσμάτων των πινάκων οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί δύναται να υποβάλουν ενδικοφανή προσφυγή (ένσταση) εντός 10 εργάσιμων ημερών, από σήμερα, Τρίτη 05.12.2023, μέχρι και τη Δευτέρα 18.12.2023.

    Επισημαίνεται ότι:

    • Οι παραγωγοί που διαφωνούν με το αποτέλεσμα της κατάταξης έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σχετική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ,
    • O χαρακτηρισμός της ιδιότητας του «ΕΝΕΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΟΥ» έχει προκύψει από το τελευταίο αρχείο της ΑΑΔΕ,
    • Oι παραγωγοί που απορρίπτονται ως «Ο ΑΙΤΩΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ» και προβαίνουν σε υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής απαιτείται να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά (Βεβαίωση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους).

    Για τις υπόλοιπες κατηγορίες απόρριψης, δεν είναι δυνατή η επισύναψη δικαιολογητικού και οι ενδικοφανείς προσφυγές ελέγχονται μηχανογραφικά.

    Περαιτέρω λεπτομέρειες και διευκρινίσεις που αφορούν τη διαδικασία υποβολής των προσφυγών ορίζονται με σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Πηγή: Εtheas.gr

  • Μειονεκτικές περιοχές: Κινδευνεύουν με ερήμωση χωρίς τις πληρωμές της ΚΑΠ
    Μειονεκτικές περιοχές: Κινδευνεύουν με ερήμωση χωρίς τις πληρωμές της ΚΑΠ

    Σοβαρές οι συνέπειες στην παραγωγή αν βγουν «εκτός» οι μειονεκτικές περιοχές

    Με εγκατάλειψη θα κινδύνευαν μεγάλες περιοχές με φυσικούς περιορισμούς – όπως βουνά ή εδάφη σε ξηρές ή ψυχρές περιοχές – στις οποίες δραστηριοποιούνται αγρότες και κτηνοτρόφοι, αν δεν υπήρχαν οι πληρωμές από την ΚΑΠ.

    Η εισοδηματική στήριξη της ΚΑΠ στις μειονεκτικές περιοχές είναι ζωτικής σημασίας, καθώς στο ενδεχόμενο οι περιοχές αυτές να βγουν από την παραγωγή θα είχε πιθανώς ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση της παραγωγής τροφίμων, αλλά και την εντατικοποίηση – σε ήδη εντατικά διαχειριζόμενες – αγροτικών εκτάσεων.

    Οι άμεσες πληρωμές και οι επενδύσεις στο πλαίσιο των ταμείων αγροτικής ανάπτυξης συμβάλλουν στη διατήρηση της γεωργίας και της αγροτικής ζωής σε αυτές τις ειδικές περιοχές.

    Σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς είναι κατά μέσο όρο λιγότερο εντατικές, με περισσότερες χρήσεις γης ωφέλιμες για το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα, όπως λιβάδια, πρωτεϊνούχες καλλιέργειες και αγρανάπαυση.

    Οι περιοχές που αντιμετωπίζουν φυσικούς ή άλλους ειδικούς περιορισμούς (ANC) είναι εκείνες όπου η καλλιέργεια είναι πιο δύσκολη λόγω δυσμενών συνθηκών όπως το υψόμετρο, η κλίση, η ξηρότητα, η χαμηλή θερμοκρασία, η δυσμενής υφή και η πέτρα.

    Διαδεδομένες οι ορεινές αγροτικές περιοχές

    Οι περιοχές με φυσικούς περιορισμούς καλύπτουν το 59% της χρησιμοποιούμενης γεωργικής έκτασης της ΕΕ. Οι γεωργικές ορεινές περιοχές είναι διαδεδομένες (πάνω από το 30% του συνόλου) στην Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστρία, τη Σλοβενία και τη Φινλανδία.

    Οι γεωργοί που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε μια τέτοια καθορισμένη περιοχή μπορούν να λάβουν εισοδηματική στήριξη από την ΚΑΠ, επιπλέον της μέσης ετήσιας πληρωμής ανά εκτάριο, για να αντισταθμίσουν τα μειονεκτήματα, που προκαλούν οι υφιστάμενοι περιορισμοί.

    Την περίοδο 2023-27, η στήριξη του ANC παρέχεται από 23 Στρατηγικά Σχέδια της ΚΑΠ με προγραμματισμένη δημόσια δαπάνη 18,7 δισ. ευρώ, καλύπτοντας 47 εκατ. εκτάρια.

    Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει το 17% της συνολικής δημόσιας χρηματοδότησης για την αγροτική ανάπτυξη και το 6% της συνολικής δημόσιας χρηματοδότησης της ΚΑΠ. Συνολικά, οι πληρωμές ANC συμβάλλουν στη διατήρηση εκτατικών και χαμηλών εισροών γεωργικών συστημάτων τα οποία, αν και έχουν μικρότερη οικονομική απόδοση, παράγουν τρόφιμα και ζωοτροφές σε πιο μειονεκτικές περιοχές.

    Χαμηλότερες επιδόσεις

    Από οικονομική άποψη, οι εκμεταλλεύσεις στο ANC έχουν κατά μέσο όρο χαμηλότερες επιδόσεις, με χαμηλότερο εισόδημα, χαμηλότερο οικονομικό μέγεθος και λαμβάνουν υψηλότερες επιδοτήσεις ανά εκτάριο σε σύγκριση με άλλες εκμεταλλεύσεις.

    Παρά τη σημαντική στήριξη της ΚΑΠ, το εισοδηματικό χάσμα μεταξύ των εκμεταλλεύσεων που βρίσκονται σε ANC και μη ANC παραμένει μεγάλο, καθώς ανέρχεται σε 20,4% λιγότερο στις ορεινές περιοχές και 26,5% λιγότερο σε ANC εκτός από τα βουνά.

    Λιγότερες εισροές

    Από περιβαλλοντική άποψη, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι εκμεταλλεύσεις στο ANC χρησιμοποιούν λιγότερες εισροές, όπως ορυκτά λιπάσματα και φυτοφάρμακα.

    Για παράδειγμα, οι εκμεταλλεύσεις που ειδικεύονται σε καλλιέργειες αγρού σε ορεινές και μη ορεινές ANC χρησιμοποιούν αντίστοιχα 55% και 26% λιγότερα ορυκτά λιπάσματα αζώτου σε σύγκριση με το ίδιο είδος αγροκτημάτων εκτός ANC.

    Ομοίως, μεταξύ των εκμεταλλεύσεων που ειδικεύονται σε μόνιμες καλλιέργειες, οι δαπάνες ανά εκτάριο για φυτοφάρμακα και άλλα φυτοπροστατευτικά προϊόντα σε ορεινές και μη ορεινές εκμεταλλεύσεις ANC είναι αντίστοιχα 56% και 49% χαμηλότερες από ό,τι στις εκμεταλλεύσεις εκτός ANC.

    Χρήσεις γης

    Υπάρχουν επίσης στοιχεία ότι τα αγροκτήματα στο ANC έχουν μεγαλύτερα μερίδια πρωτεϊνούχων καλλιεργειών, λιβαδιών και αγρανάπαυσης, που είναι χρήσεις γης που αποδεδειγμένα είναι πιο ωφέλιμες για το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα.

    Οι πρωτεϊνούχες καλλιέργειες βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους και μειώνουν την ανάγκη για συνθετικά λιπάσματα. Αντίστοιχα, η αγρανάπαυση και τα λιβάδια μειώνουν τον κίνδυνο διάβρωσης του εδάφους, υποστηρίζουν τη βιοποικιλότητα, βελτιώνουν τις βιοφυσικές ιδιότητες του εδάφους και συμβάλλουν στη διατήρηση των τοπίων.

    Ομοίως, η διαφοροποίηση των καλλιεργειών είναι μια σημαντική αγρο-οικολογική πρακτική με θετικές επιπτώσεις σε διάφορες περιβαλλοντικές πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της βιοποικιλότητας, της επικονίασης, του ελέγχου παρασίτων, του κύκλου των θρεπτικών ουσιών, της γονιμότητας του εδάφους και της ρύθμισης του νερού.

    Πηγή: In.gr

  • ΥπΑΑΤ- Εξισωτική αποζημίωση: 255.076.923 ευρώ σε 380.000 δικαιούχους
    ΥπΑΑΤ- Εξισωτική αποζημίωση: 255.076.923 ευρώ σε 380.000 δικαιούχους

    Αυγενάκης: Στηρίζοντας τους παραγωγούς μας στηρίζουμε την ελληνική περιφέρεια

    Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, ο αρμόδιος Υφυπουργός, Διονύσης Σταμενίτης σε συνεργασία με τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Παπαγιαννίδη ανακοινώνουν την Πρόσκληση για την Παρέμβαση Π3-71 «ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ Ή ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ» (ΕΞΙΣΩΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ) του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027, Έτους 2023.

    Η Δημόσια Δαπάνη της Παρέμβασης Π3-71 ανέρχεται σε 255.076.923 €, και κατανέμεται στις τρεις Δράσεις ως εξής :

    Δράση 1 : 185.076.923 Ευρώ (ορεινές περιοχές)

    Δράση 2 : 60.000.000 Ευρώ (περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών)

    Δράση 3 : 10.000.000 Ευρώ (περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα)

    Από τις τρεις δράσεις αναμένεται να λάβουν οικονομική ενίσχυση 380.000 κάτοχοι αγροτικών εκμεταλλεύσεων.

    Ο ΥπΑΑΤ Λευτέρης Αυγενάκης, ευχαρίστησε για την εξαιρετική συνεργασία τα στελέχη της ΕΥΔ ΣΣΚΑΠ και της Δ/νσης Προγραμματισμού & Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΥΠΑΑΤ, καθώς και τα στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ και δήλωσε:

    «Η κυβέρνηση στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027, έτους 2023, συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της για στήριξη των παραγωγών, ιδιαίτερα δε, εκείνων που δραστηριοποιούνται με ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, αλλά και σε περιοχές που αποτελούν φυσικούς προορισμούς.

    Στόχος μας είναι, όχι μόνο να ανταπεξέλθουν οι παραγωγοί στα οξυμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί λόγω εξωγενών διεθνών εξελίξεων, αλλά και η στήριξη εκείνων που δραστηριοποιούνται σε περιοχές ευαίσθητες, τις οποίες οφείλουμε να κρατήσουμε οικονομικά ενεργές. Στηρίζοντας τους παραγωγούς μας, στηρίζουμε την ελληνική περιφέρεια και την ελληνική οικονομία».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Στο ΦΕΚ η Εξισωτική – Τα ποσά και οι δικαιούχοι
    Στο ΦΕΚ η Εξισωτική – Τα ποσά και οι δικαιούχοι

    Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με θέμα «Υλοποίηση της Παρέμβασης Π3-71 “Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 με την οποία το υπουργείο προχωρά στη θέσπιση του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου, καθώς και στις λεπτομέρειες εφαρμογής για τη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα.

    Η ενίσχυση αποσκοπεί στην αντιστάθμιση του πρόσθετου κόστους ή/και του διαφυγόντος εισοδήματος που προκαλείται από την άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας στις περιοχές αυτές.

    Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, οι περιοχές εφαρμογής έχουν ως εξής:

    Δράση 1: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε ορεινές περιοχές. Η Δράση εφαρμόζεται σε όλες τις περιοχές που είναι χαρακτηρισμένες ως ορεινές.

    Δράση 2: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών. Η Δράση εφαρμόζεται στις περιοχές που αντιμετωπίζουν φυσικούς περιορισμούς [μειονεκτήματα], εκτός των ορεινών περιοχών.

    Δράση 3: Αντισταθμιστική ενίσχυση για τις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα. Η Δράση εφαρμόζεται στις περιοχές που επηρεάζονται από ειδικούς ανά περιοχή περιορισμούς [μειονεκτήματα], όπως αυτές αποτυπώνονται στο ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027), αφορούν:

    • παραμεθόριες περιοχές,
    • νησιωτικές περιοχές,
    • περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο εγκατάλειψης γεωργικών γαιών, που θα αυξηθεί περαιτέρω, καθώς η λιγνιτική δραστηριότητα θα καταργηθεί σταδιακά και είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΕΥΔ – ΣΣ ΚΑΠ.

    Δικαιούχοι του μέτρου μπορούν να κριθούν φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία:

    α) Είναι ενεργοί γεωργοί

    β) ασκούν γεωργική δραστηριότητα

    γ) είναι ενήλικα άτομα (στην περίπτωση δικαιούχων φυσικών προσώπων) και δεν έχουν αποχωρήσει από την ενεργό απασχόληση.

    Οι δικαιούχοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση:

    α) Να διατηρούν την έκταση με την οποία εντάσσονται στην παρέμβαση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ενίσχυσης,

    β) ανάλογα με τα στοιχεία φυτικού και ζωικού κεφαλαίου που περιλαμβάνει η εκμετάλλευσή τους, να τηρούν τις υποχρεώσεις στο πλαίσιο της «ενισχυμένης αιρεσιμότητας».

    γ) να δέχονται και να διευκολύνουν όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους από τα αρμόδια Εθνικά και Κοινοτικά Όργανα.

    Ύψος της Ενίσχυσης

    1. Δράση 1: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε ορεινές περιοχές.

    Η ενίσχυση έχει την μορφή ετήσιων πληρωμών ανά εκτάριο γεωργικής γης στην οποία ασκείται γεωργική δραστηριότητα εντός των περιοχών της παρ. 1 του άρ- θρου 4 της παρούσας και καθορίζεται στα 122,20 ευρώ ανά εκτάριο, υπό τη ρητή αίρεση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.

    1. Δράση 2: Αντισταθμιστική ενίσχυση σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών.

    Η ενίσχυση έχει την μορφή ετήσιων πληρωμών ανά εκτάριο γεωργικής γης στην οποία ασκείται γεωργική δραστηριότητα εντός των περιοχών της παρ. 2 του άρ- θρου 4 της παρούσας και καθορίζεται στα 89,90 ευρώ ανά εκτάριο, υπό τη ρητή αίρεση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.

    1. Δράση 3: Αντισταθμιστική ενίσχυση για τις περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα.

    Η ενίσχυση έχει την μορφή ετήσιων πληρωμών ανά εκτάριο γεωργικής γης στην οποία ασκείται γεωργική δραστηριότητα εντός των περιοχών της παρ. 3 του άρ- θρου 4 της παρούσας και καθορίζεται στα 89,90 ευρώ ανά εκτάριο, υπό τη ρητή αίρεση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.

    1. Σε όλες τις κατηγορίες περιοχών των παραγράφων 1 έως 3, το ύψος της ενίσχυσης εξαρτάται από την έκταση της εκμετάλλευσης, το οποίο μετά τα 20 ha μειώνεται προοδευτικά ως ακολούθως:
    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης έως και 20 ha: χορηγείται το 100% της ενίσχυσης,
    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης μεγαλύτερο από 20 ha έως και 25 ha: χορηγείται 80% της ενίσχυσης,
    • Για τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης μεγαλύτερο από 25 ha έως και 30 ha: χορηγείται 50% της ενίσχυσης,
    • Για το τμήμα της έκτασης της εκμετάλλευσης πέραν των 30 ha εκταρίων δεν χορηγείται ενίσχυση.

    Σε εκμεταλλεύσεις μεγαλύτερες των 30 ha, θα ενισχύεται η έκταση μόνο μέχρι τα 30 ha, ως ανωτέρω.

    Αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες, στο σχετικό ΦΕΚ, εδώ.

    Πηγή: Etheas.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ