Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2020 17:14

Χρηματοδότηση έως 25.000 ευρώ χωρίς προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας

Γράφτηκε από

Τροπολογία που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο σχέδιο νόμου «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις».

Συγκεκριμένα με την προτεινόμενη τροπολογία δίνεται η κατ' εξαίρεση δυνατότητα χρηματοδότησης από πιστωτικά και λοιπά χρηματοδοτικά ιδρύματα των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών για ποσά μέχρι 25.000 ευρώ, καθώς και η εκταμίευση σχετικών πιστώσεων, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης από αυτούς ασφαλιστικής ενημερότητας από τον ΕΦΚΑ, για την χρονική περίοδο μέχρι 30.6.2020.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση η θέσπιση της ανωτέρω διάταξης κρίθηκε απαραίτητα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες ρευστότητας των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, οι οποίες είναι ιδιαίτερα αισθητές κατά την περίοδο Μαρτίου - Ιουνίου έκαστου έτους, είτε λόγω της καλλιεργητικής περιόδου (γεωργοί), είτε λόγω ανάγκης ζωοτροφών (κτηνοτρόφοι), λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί από την πανδημία του κορωνοϊού και την ανάγκη αντιμετώπισης των συνεπειών της.

Με δεδομένο ότι οι έκτακτες συνθήκες αντιμετώπισης της πανδημίας και των συνεχιζόμενων συνεπειών της εξακολουθούν να υφίστανται, η προτεινόμενη τροπολογία κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να παραταθεί η κατ' εξαίρεση δυνατότητα χρηματοδοτήσεως από πιστωτικά και λοιπά χρηματοδοτικά ιδρύματα έως και τις 31.12.2020 των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών για ποσά μέχρι 25.000 ευρώ, χωρίς την υποχρέωση προσκομίσεως από αυτούς ασφαλιστικής ενημερότητας.

Δείτε αναλυτικά την Τροπολογία ΕΔΩ

Πηγή: NeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2020 12:41

Σχετικά Άρθρα

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ: Να μπαίνουν και οι ρυθμίσεις δανείων στα πόθεν έσχες των πολιτικών
    Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ: Να μπαίνουν και οι ρυθμίσεις δανείων στα πόθεν έσχες των πολιτικών

    Να καταθέσει τη δήλωση πόθεν έσχες μέχρι τις 30 Ιουνίου κάλεσε τον Στέφανο Κασσελάκη ο Μάκης Βορίδης.

    Σε κατάθεση τροπολογίας με θέμα «Μεταρρύθμιση του νόμου 3213/2003» («Πόθεν Έσχες») προχώρησε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχε προαναγγείλει νωρίτερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

    «Το αυξημένο ενδιαφέρον για την ύπαρξη διαφάνειας γύρω από την περιουσιακή και εν γένει οικονομική κατάσταση και πιθανή οικονομική επιρροή προσώπων που κατέχουν σημαντικές πολιτικές ή θεσμικές θέσεις, επιβάλλει την επέκταση των υποχρεώσεων υποβολής αρχικής ή ετήσιας δήλωσης "πόθεν έσχες" (ν. 3213/2003)», επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας που κατέθεσε το «στρατόπεδο» της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

    Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ στις αλλαγές στο περιεχόμενο των δηλώσεων «πόθεν έσχες» των πολιτικών με βασικότερη εκείνη της συμπερίληψης των ρυθμίσεων των δανείων τους. Για τον λόγο αυτόν εισάγονται ρυθμίσεις σχετικές με τη δήλωση και την προσαγωγή των αποδεικτικών που αφορούν εκμίσθωση, μίσθωση και υπομίσθωση κατοικιών και ακινήτων οποιασδήποτε χρήσης.

    Ιδιαίτερα, όμως, σημειώνεται από την αξιωματική αντιπολίτευση, με την παρούσα τροπολογία προβλέπονται αλλαγές στο περιεχόμενο της δήλωσης «πόθεν έσχες» και στην υποχρέωση ανάρτησης αποδεικτικών εγγράφων, με τις οποίες δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αποτύπωση των δεδομένων που αφορούν σε υποχρεώσεις από δάνεια, ιδίως εκείνα που χορηγούνται από τράπεζες, και στην εξέλιξή τους, με στόχο να αντιμετωπισθούν φαινόμενα έμμεσης επαύξησης περιουσίας ή έμμεσης βελτίωσης της οικονομικής κατάστασης προσώπων που υποχρεούνται σε τήρηση αυξημένων κανόνων διαφάνειας, αφού μέσω αυτής μπορεί να επέρχεται αδικαιολόγητη παροχή ευνοϊκών αντιπαροχών, χαριστικών πράξεων ή ιδιαίτερα ευνοϊκών ρυθμίσεων, διαγραφών υποχρεώσεων, αναστολών καταβολής δόσεων.

    Στην κατατεθείσα τροπολογία προστίθεται και ένα δεύτερο εδάφιο που αφορά στην επιβολή διαφάνειας γύρω από την οικονομική διαχείριση των πολιτικών κομμάτων και την υποχρέωσή τους να δημοσιοποιούν κάθε δαπάνη τους.Για τον σκοπό αυτό, στις διατάξεις του νόμου 3861/2010, όπως αυτός ισχύει μετά την τροποποίηση του, προστίθεται διάταξη στο άρθρο 2 με την οποία υποχρεούνται τα πολιτικά κόμματα να αναρτούν στο διαδίκτυο (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ) τους ισολογισμούς, καθώς και την οριστικοποίηση της πληρωμής, που περιέχει το ακριβές ποσό που θα πληρωθεί για κάθε επιμέρους δαπάνη τους.

    Η τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 για την ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, τη λήψη μέτρων προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με το πιλοτικό καθεστώς υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, ειδικότερες ρυθμίσεις για τα οχήματα και τη δημόσια περιουσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών».

    Βορίδης: Να καταθέσει ο Κασσελάκης την δήλωση πόθεν έσχες μέχρι τις 30 Ιουνίου

    Να προχωρήσει στην κατάθεση της δήλωσης του πόθεν έσχες του μέχρι τις 30 Ιουνίου κάλεσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, παρουσιάζοντας στη Βουλή την υπουργική τροπολογία η οποία προβλέπει παράταση μέχρι τις 31/12/24 την υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης.

    Διευκρινίζοντας πως αυτή δεν αφορά πολιτικά πρόσωπα, ο Μάκης Βορίδης σημείωσε πως «επειδή δεν θέλουμε να μένει καμία σκιά, ο πρωθυπουργός και τα μέλη της κυβερνήσεως θα υποβάλουν δήλωση πόθεν έσχες στις 30/6 τρέχοντος έτους. Θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα μέλη της κυβερνήσεως, για τον πρωθυπουργό και αποτελεί πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα υποβληθούν οι δηλώσεις πόθεν έσχες της κυβέρνησης στις 30/6. Και πρόσθεσε: «Ελπίζουμε ότι και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα, ώστε όλα να είναι καθαρά και να μην υπάρχει κανένα ζήτημα».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • «Καλάθι του νονού»: Σε ισχύ από τις 22 Απριλίου - Στη Βουλή η σχετική τροπολογία
    «Καλάθι του νονού»: Σε ισχύ από τις 22 Απριλίου - Στη Βουλή η σχετική τροπολογία

    Στην βουλή κατατέθηκε η τροπολογία για το «καλάθι του νονού», η οποία αφορά τις πωλήσεις των παιδικών παιχνιδιών σε καλύτερες τιμές, λόγω των εορτών του Πάσχα. Το «καλάθι του νονού» τίθεται σε ισχύ από την προσεχή Δευτέρα 22 Απριλίου έως και τις 4 Μαΐου, Μεγάλο Σάββατο.

    Με την τροπολογία, οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στη διάθεση προς πώληση παιδικών παιχνιδιών στο καταναλωτικό κοινό, των οποίων συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου, αποστέλλουν Υπουργείο Ανάπτυξης, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων παιδικών παιχνιδιών («καλάθι των νονών»), από τις 22 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024.

    Οι υπόχρεοι εντάσσουν ένα (1) τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο «καλάθι των νονών», εφόσον διαθέτουν προϊόντα αυτής της κατηγορίας, και το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας, ενημερώνοντας τους καταναλωτές, που προσέρχονται στα φυσικά ή ψηφιακά καταστήματά τους, ως προς τη σύνθεση του «καλαθιού» που προτείνουν. Η ενημέρωση αυτή γίνεται κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως με λίστες, φυλλάδια και, υποχρεωτικά, με ειδική σήμανση επί των προϊόντων ή του χώρου πώλησής τους.

    Κατάλογο προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι των νονών» μπορούν να αποστέλλουν και άλλες επιχειρήσεις πέραν των υπόχρεων που προαναφέρονται. Εφόσον αποστείλουν κατάλογο προϊόντων, καθίστανται υπόχρεες τήρησης των διατάξεων της εν λόγω τροπολογίας.

    Με την ίδια τροπολογία και με άλλες διατάξεις που έχουν περιληφθεί σε αυτή:

    -Εξασφαλίζεται ότι οι ενισχύσεις που δίνονται βάσει των καθεστώτων στήριξης στο πλαίσιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (Κ.Α.Π.) καταβάλλονται στους δικαιούχους στο ακέραιο.

    -Αποφάσεις επιτροπών για τον καθορισμό αιγιαλών και παραλιών, οι οποίες είχαν ληφθεί πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 5092/2024, μπορούν να εγκρίνονται από τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης και να δημοσιεύονται, για να αποφεύγεται η άσκοπη επανάληψη της διαδικασίας υπό τις νέες επιτροπές.

    -Επιταχύνεται η διαδικασία μετεγκατάστασης της ΕΑΣ. Α.Ε. από τον χώρο, στον οποίο θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο Ανδρέας Λεντάκης. Προς το σκοπό αυτό, παρέχεται η δυνατότητα για πώληση ή διάθεση με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο των κινητών πραγμάτων ΕΑΣ Α.Ε. που βρίσκονται στο χώρο. Με τρόπο αυτό, ο χώρος Θα καταστεί σύντομα διαθέσιμος για έναρξη των εργασιών που απαιτούνται για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου.

    -Επεκτείνονται για το έτος 2024 οι ρυθμίσεις περί απαλλαγής από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων των δικαιωμάτων ακινήτων που έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης. Με τον τρόπο αυτό διατηρείται το υφιστάμενο ευνοϊκό καθεστώς για τα ακίνητα αυτά και εξυπηρετείται καλύτερα ο σκοπός τους, χωρίς την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση του ΕΝ.Φ.Ι.Α..

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει νέα τροπολογία για την νομική αναγνώριση του όρου γυναικοκτονία
    Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει νέα τροπολογία για την νομική αναγνώριση του όρου γυναικοκτονία

    Ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ με αφορμή τη νέα γυναικοκτονία που διεπρράχθη χθες το βράδυ στους Αγίους Αναργύρους με θύμα μια 28χρονη επανέρχεται στη νομική αναγνώριση του όρου «γυναικοκτονία».

    Συγκεκριμένα, 22 Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία κατέθεσαν νέα τροπολογία στη Βουλή με θέμα την αναγνώριση του εγκλήματος με σεξιστικά χαρακτηριστικά και την ενσωμάτωση του όρου «γυναικοκτονία» στην ελληνική έννομη τάξη.

    ΣΥΡΙΖΑ: Κατακόρυφη η αύξηση των περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας

    Εντός της τροπολογίας, η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο της συζήτησης επί νομοσχεδίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με αφορμή ένα ακόμη ειδεχθές έγκλημα με θύμα μια νέα γυναίκα, επισημαίνεται ότι η αύξηση των περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας κατά τα τελευταία έτη είναι κατακόρυφη, ενώ η διεθνής εικόνα της χώρας μας όσον αφορά τα εν λόγω ζητήματα είναι άκρως αποθαρρυντική. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι σύμφωνα με την Έκθεση της GREVIO, η χώρα μας είναι ουραγός στην υποστήριξη θυμάτων και της ενδοοικογενειακής βίας, καθώς της έχουν πραγματοποιηθεί 71 συστάσεις, με τις μισές να είναι επείγουσες και 18 εξ αυτών κατεπείγουσες.

    Παράλληλα, η GREVIO έχει ενθαρρύνει έντονα την Κυβέρνηση να εντείνει τις διαβουλεύσεις με ένα φάσμα οργανώσεων για τα δικαιώματα των γυναικών. Ωστόσο, η αδιαφορία της Κυβέρνησης της Ν.Δ. έχει καταστεί μνημειώδης καθώς, αντί να αναζητούνται βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις για το πρόβλημα, η επίλυσή του μετατίθεται διαρκώς στις καλένδες με τη λήψη επικοινωνιακού χαρακτήρα μέτρων.

    «Καθήκον της Πολιτείας είναι να τεθεί ένας φραγμός στην κακοποιητική συμπεριφορά»

    Όπως επισημαίνουν οι Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία: «Καταθέσαμε εκ νέου τροπολογία για την αναγνώριση του όρου “γυναικοκτονία” και την αναγνώριση των εγκλημάτων με σεξιστικά χαρακτηριστικά. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, η Κυβέρνηση αρνείται επίμονα να αντικρίσει τη σκληρή πραγματικότητα του καταιγισμού περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας, ιδίως εις βάρος γυναικών. Καθήκον της Πολιτείας είναι να τεθεί ένας φραγμός στην κακοποιητική συμπεριφορά. Ελάχιστη υποχρέωσή μας είναι να σηκώσουμε ένα νομοθετικό ανάχωμα απέναντι στις συγκεκριμένες εγκληματικές συμπεριφορές».

    Πηγή: Iefimerida.gr

  • Τροπολογία για τους αγρότες κατέθεσε ο Σκυλακάκης - Τι προβλέπεται για «πράσινο» ρεύμα
    Τροπολογία για τους αγρότες κατέθεσε ο Σκυλακάκης - Τι προβλέπεται για «πράσινο» ρεύμα

    Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για προτεραιότητα σε αγρότες και βιομηχανία για διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο της εκπλήρωσης από την κυβέρνηση των υποχρεώσεών της απέναντι τους και της επιλογής να προφυλάσσει την ανταγωνιστικότητα της ενεργοβόρου βιομηχανίας.

    Πιο συγκεκριμένα με τροπολογία που υπογράφει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, παρέχεται η δυνατότητα σε κατόχους αγροτικών τιμολογίων να συνάψουν μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με χαμηλές τιμές ρεύματος.

    Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση προβλέπεται ότι οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας θα προσφέρουν στους κατόχους αγροτικών τιμολογίων ρεύματος ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό (χαμηλό) τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος, με «πράσινη» ενέργεια, που θα προέρχεται από την παραγωγή νέων φωτοβολταϊκών σταθμών που θα κατασκευαστούν.

    Ανάλογα με το ύψος των αγροτικών καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας που θα εκπροσωπήσει ο κάθε πάροχος θα έχει τη δυνατότητα να συνάψει διμερή σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, οι οποίοι θα λάβουν -κατά απόλυτη προτεραιότητα- όρους σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ και θα υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Η εν λόγω ρύθμιση αποτελεί μία ρύθμιση αμοιβαίου οφέλους (win – win), καθώς θα δώσει τη δυνατότητα σε έργα ΑΠΕ που ανέμεναν την έκδοση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ να προχωρήσουν, άμεσα, την υλοποίησή τους και παράλληλα θα προσφέρει φθηνή ενέργεια στους κατόχους αγροτικών τιμολογίων μέσω των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας (που με τη σειρά τους θα συμβληθούν με τους εν λόγω φ/β σταθμούς).

    Ταυτόχρονα, υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για ευνοϊκή ρύθμιση των αγροτικών οφειλών σε παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος με μακροχρόνια περίοδο αποπληρωμής (δεκαετή) και μηδενικό επιτόκιο.

    Για την ενεργοβόρο βιομηχανία

    Επιπλέον, η προτεινόμενη ρύθμιση εμπεριέχει προβλέψεις και για την ενίσχυση της εγχώριας ενεργοβόρου βιομηχανίας που έχει να αντιμετωπίσει ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις βιομηχανίες των υπόλοιπων χωρών, οι οποίες απολαμβάνουν συνεχώς ιδιαίτερα προνόμια και ευνοϊκές πολιτικές από τις κυβερνήσεις των χωρών τους (πρόγραμμα Μπάιντεν στις ΗΠΑ, πρωτοβουλίες κυβερνήσεων μεγάλων Ευρωπαϊκών χωρών όπως η Γερμανία, κ.λπ.).

    Έτσι με τη ρύθμιση αυτή επιδιώκεται ανάλογη, αμοιβαίου οφέλους (win – win) στρατηγική παρέμβαση, σύμφωνα με την οποία οι κάτοχοι σταθμών ΑΠΕ που αναμένουν την έκδοση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ για να υλοποιήσουν τα έργα τους, εφόσον έχουν συνάψει ή θα συνάψουν διμερή σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με παρόχους, οι οποίοι με τη σειρά τους θα προμηθεύουν εγχώριους βιομηχανικούς καταναλωτές, θα έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν άμεσα τα έργα ΑΠΕ τους στην τιμή που θα συμφωνήσουν με τους παρόχους με τους οποίους θα συμβληθούν.

    Αντίστοιχα, οι εγχώριοι βιομηχανικοί καταναλωτές θα βρουν πρόσβαση σε φθηνή πράσινη ενέργειας μέσω σχετικών διμερών συμβάσεων μεγάλης διάρκειας που θα συνάψουν με τους παρόχους. Κάτι που θα τους βοηθήσει να παράξουν ανταγωνιστικά προϊόντα για την εγχώρια κατανάλωση, αλλά και για τις εξαγωγές τους προς όφελος της ελληνικής οικονομίας, ενώ παράλληλα θα προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων τους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω προτεινόμενες πολιτικές δεν επιβαρύνουν σχεδόν καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά αντίθετα προωθούν συνέργειες και συμβάλλουν στη μείωση των τιμών ενέργειας προς όφελος όλων των τελικών καταναλωτών.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Στη Βουλή το νομοσχέδιο για οπαδική βία και η τροπολογία για κατώτατο μισθό και αγροτικό ρεύμα
    Στη Βουλή το νομοσχέδιο για οπαδική βία και η τροπολογία για κατώτατο μισθό και αγροτικό ρεύμα

    Το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της οπαδικής βίας καθώς και η τροπολογία για το αγροτικό ρεύμα και τον καθορισμό του κατώτατου μισθού για το 2024, εισάγεται σήμερα (31/1) για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

    Συγκεκριμένα, πρόκειται για τοο σχέδιο νόμου «Κύρωση της από 11.12.2023 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα απαγόρευσης διάθεσης εισιτηρίων και παρουσίας θεατών σε αγώνες ποδοσφαίρου για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας τάξης και ασφάλειας» (Α' 203) - Λήψη μέτρων για την αποτροπή και αντιμετώπιση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού».

    Παράλληλα, στο σχέδιο νόμου έχει κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση η υπουργική τροπολογία με τις ρυθμίσεις για την αναστολή είσπραξης για τα έτη 2024 και 2025 των απλήρωτων οφειλών για αγροτικές χρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας των πληγέντων από τον Daniel που αφορούν καταναλώσεις μέχρι και την 30η Σεπτεμβρίου 2023. Διάταξη σχετικά με τον καθορισμό του κατώτατου μισθού για το έτος 2024. Ρύθμιση σχετικά με τις μετεγγραφές αθλητών σε περιπτώσεις ανάκλησης του σωματείου από το «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων καθώς και ρύθμιση για την παράταση προθεσμίας έως την 29η Φεβρουαρίου 2024 για την έκδοση του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας για την κατανομή των ποσοστών της εύλογης αμοιβής στους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης.

    Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Ολομέλεια από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μετά την κατά πλειοψηφία ψήφισή του. Ειδικότερα «υπέρ» του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης - πλην του ΚΚΕ που το καταψήφισε- επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν σήμερα κατά την συζήτησή του στην Ολομέλεια.

    Ο αναπληρωτής υπουργός Γιάννης Βρούτσης, σε νομοθετικές βελτιώσεις- προσθήκες που κατέθεσε κατά την β' ανάγνωση του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή, προβλέπεται ότι από την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024 ανοίγουν για τους φιλάθλους και πάλι τα γήπεδα. Ημέρα όπου η Διαρκής Επιτροπή Αντιμετώπισης της Βίας θα έχει και τις νέες αρμοδιότητες για την εισήγηση και επιβολή των αυστηρών διοικητικών κυρώσεων στα γήπεδα όπου σημειώνονται φαινόμενα οπαδικής βίας.

    Από την Τετάρτη 6 Μαρτίου τίθεται σε ισχύει η λειτουργία των νέων καμερών εποπτείας σε όλα τα γήπεδα της Super League και του μπάσκετ. Από τnν Τρίτη 9 Απριλίου 2024 θα τεθεί σε λειτουργία το σύστημα της πλατφόρμας ταυτοποίησης μέσω κινητού τηλεφώνου των κατόχων αθλητικών εισιτηρίων κατά την είσοδό τους στο γήπεδο.

    Επίσης, με προσθήκη, ο αναπληρωτής υπουργός έκανε δεκτή την πρόταση να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο η ανάπτυξη δράσεων ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας από την Εθνική Επιτροπή Συντονισμού που συστήνεται από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού στο πλαίσιο της συμφωνίας του Συμβουλίου της Ευρώπης που υπεγράφη στο Σαιν Ντενί (Saint-Denis) της Γαλλίας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Από Μάρτιο το πλαφόν στο βρεφικό γάλα - Τα βαριά πρόστιμα για αισχροκέρδεια
    Από Μάρτιο το πλαφόν στο βρεφικό γάλα - Τα βαριά πρόστιμα για αισχροκέρδεια

    Kατατέθηκε η τροπολογία για το βρεφικό γάλα στη Βουλή. Τα βαριά πρόστιμα και τι περιλαμβάνει.

    Η τροπολογία για τον εξορθολογισμό και τη διαφάνεια των τιμών, καθώς και για τις τιμές του βρεφικού γάλακτος, κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

    Το σχέδιο νόμου, με τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», περιλαμβάνει μέτρα για την αναβάθμιση της πλατφόρμας e-katanalotis.

    Αναμένεται η ψήφισή του αύριο, με τα μέτρα που περιλαμβάνονται να βρίσκονται σε ισχύ έως την 31η Δεκεμβρίου 2024.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρονται:
    • Σε ό,τι αφορά στον εξορθολογισμό και της διαφάνεια τιμών, από τη 10η Ιανουαρίου 2024, για τα καταναλωτικά προϊόντα των επιχειρήσεων για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής, δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια κατά τη διάθεσή τους στους καταναλωτές για 3 μήνες από την ημερομηνία κατά την οποία εφαρμόζεται η αύξηση τιμής.
    • Προβλέπεται η μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων, όπως αυτές διαμορφώνονται πριν από κάθε έκπτωση, προσφορά ή άλλη προωθητική ενέργεια. Η μείωση αυτή ισούται, κατ' ελάχιστον, με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023, επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023.
    • Οι επιχειρήσεις που παράγουν ή εμπορεύονται νωπά κρέατα, ψάρια, φρούτα και λαχανικά, πωλούν τα προϊόντα αυτά σε καθαρές τιμές, ήτοι χωρίς να χορηγούν εκπτώσεις, πιστώσεις ή άλλες παροχές σε άλλες επιχειρήσεις, που υπερβαίνουν, αθροιστικά, το 3% επί της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών.
    • Αρμόδιες αρχές για τη λήψη καταγγελιών και τη διαπίστωση παράβασης είναι η γενική γραμματεία Εμπορίου και η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης.
    Οι αρχές δύνανται να:

    α) έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία, δεδομένο και έγγραφο από οιαδήποτε πηγή που διευκολύνει τον έλεγχο οιασδήποτε πιθανολογούμενης παράβασης,

    β) διενεργούν έλεγχο, ο οποίος συμπεριλαμβάνει την πρόσβαση σε κάθε χώρο ή μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί ο προμηθευτής, τον οποίον αφορά ο έλεγχος, ή να παραγγέλλουν ελέγχους που διενεργούνται από άλλες δημόσιες αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται, να εξετάζονται και να κατάσχονται στοιχεία, δεδομένα ή έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ανεξαρτήτως του μέσου αποθήκευσής τους,

    γ) διατηρούν στην κατοχή τους τα στοιχεία, τα δεδομένα και τα έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου για όσο χρόνο και στον βαθμό που απαιτείται για την ομαλή διεκπεραίωση του ελέγχου,

    δ) αναζητούν την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά από κάθε εκπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού του προμηθευτή που ελέγχεται, ο οποίος έχει την υποχρέωση να παρέχει πληροφορίες και εξηγήσεις για τα πραγματικά περιστατικά, τα δεδομένα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου.

    Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα

    Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Αρχής Ελέγχου επιβάλλονται κυρώσεις σε βάρος οποιουδήποτε παραβαίνει τη νομοθεσία, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, σωρευτικά ή διαζευκτικά, ως εξής:

    α) σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και τη συμμόρφωση εντός της οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,

    β) πρόστιμο από 5.000 έως 2.000.000 ευρώ και ανακοίνωση της επωνυμίας του παραβάτη και του επιβληθέντος προστίμου.

    • Με απόφαση του αρμοδίου ελεγκτικού οργάνου, επιβάλλεται σε βάρος του ελεγχόμενου προσώπου, πρόστιμο από 5.000 έως ένα 1.000.000 ευρώ, εάν αυτό αποκρύψει, παραποιήσει ή δεν προσκομίσει τα στοιχεία που ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές ή παρεμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων.
    • Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προωθητικών ενεργειών, οι εκπτώσεις, πιστώσεις ή άλλες παροχές, οι κατηγορίες των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προαναφερόμενων παραγράφων, να καθορίζονται η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της νομοθεσίας.
    • Τα μέτρα ισχύουν μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2024.
    Για τις τιμές στο βρεφικό γάλα

    Για τον εξορθολογισμό των τιμών βρεφικού γάλακτος προβλέπεται αναλυτικά ότι:

    Οι εταιρείες που εισάγουν, παράγουν και διανέμουν σε άλλες επιχειρήσεις τα παρασκευάσματα για βρέφη και τα παρασκευάσματα δεύτερης βρεφικής ηλικίας, των περ. γ' και δ' της παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 609/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Ιουνίου 2013 «για τα τρόφιμα τα οποία προορίζονται για βρέφη και μικρά παιδιά και για τα τρόφιμα που προορίζονται για ειδικούς ιατρικούς σκοπούς, και ως υποκατάστατα του συνόλου του διαιτολογίου για τον έλεγχο του σωματικού βάρους και για την κατάργηση της οδηγίας 92/52/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των οδηγιών της Επιτροπής 96/8/ΕΚ, 1999/21/ΕΚ, 2006/125/ΕΚ και 2006/141/ΕΚ, της οδηγίας 2009/39/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και των κανονισμών της Επιτροπής (ΕΚ) αριθ. 41/2009 και (ΕΚ) αριθ. 953/2009» (L 181), επανακαθορίζουν τις τιμές πώλησης των ως άνω προϊόντων, από την 1η Μαρτίου 2024, ώστε να προκύπτει για την επιχείρηση μικτό κέρδος που δεν είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό της κόστος, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών.

    Τα πρόστιμα ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, σωρευτικά ή διαζευκτικά, μπορεί να επιφέρουν κυρώσεις ως εξής:

    α) σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και τη συμμόρφωση εντός της οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,

    β) πρόστιμο από 5.000 έως 2.000.000 ευρώ και ανακοίνωση της επωνυμίας του παραβάτη και του επιβληθέντος προστίμου με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπονται.

    Επιπλέον, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Αρχής Ελέγχου, επιβάλλονται σε βάρος του ελεγχόμενου προσώπου πρόστιμο από 5.000 έως 1.000.000 ευρώ, εάν αυτό αποκρύψει, παραποιήσει ή δεν προσκομίσει τα στοιχεία που ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές ή παρεμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων.

    Αρμόδιες αρχές για τη λήψη καταγγελιών και τη διαπίστωση παράβασης είναι η γενική γραμματεία Εμπορίου και η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης.

    Οι αρχές δύνανται να:

    α) έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία, δεδομένο και έγγραφο από οιαδήποτε πηγή που διευκολύνει τον έλεγχο οιασδήποτε πιθανολογούμενης παράβασης,

    β) διενεργούν έλεγχο, ο οποίος συμπεριλαμβάνει την πρόσβαση σε κάθε χώρο ή μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί ο προμηθευτής, τον οποίον αφορά ο έλεγχος, ή να παραγγέλλουν ελέγχους που διενεργούνται από άλλες δημόσιες αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται, εξετάζονται και να κατάσχονται στοιχεία, δεδομένα ή έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ανεξαρτήτως του μέσου αποθήκευσής τους,

    γ) διατηρούν στην κατοχή τους τα στοιχεία, τα δεδομένα και τα έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου για όσο χρόνο και στον βαθμό που απαιτείται για την ομαλή διεκπεραίωση του ελέγχου,

    δ) αναζητούν την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά από κάθε εκπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού του προμηθευτή που ελέγχεται, ο οποίος έχει την υποχρέωση να παρέχει πληροφορίες και εξηγήσεις όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά, τα δεδομένα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου.

    • Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης δύναται να τίθενται περιορισμοί στο ύψος του λειτουργικού κόστους, να καθορίζονται η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της νομοθεσίας.

    Τέλος, προβλέπεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεση της σύμβασης για την αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Τροπολογία για Μεταναστευτικό: Μόνο ο Σαμαράς καταψήφισε - Οι απουσίες και η στάση των ανεξάρτητων
    Τροπολογία για Μεταναστευτικό: Μόνο ο Σαμαράς καταψήφισε - Οι απουσίες και η στάση των ανεξάρτητων

    Με την ατάκα που είπε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες «Ό,τι είχα χρέος να πω το είπα, και όποιος θέλει να καταλάβει, κατάλαβε», ο Αντώνης Σαμαράς, έκανε πράξη την εξαγγελία του καταψηφίζοντας την τροπολογία Καιρίδη για τους μετανάστες. Ο πρώην πρωθυπουργός ήταν και ο μόνος «γαλάζιος» βουλευτής που κράτησε τη στάση του, καθώς ουδείς άλλος ξέφυγε από την κομματική γραμμή.

    Σημειώνεται ότι η τροπολογία πέρασε στη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία, καθώς συνολικά ψήφισαν 295 βουλευτές, με τα «Ναι» να είναι 261, τα «Οχι» 32 και 1 «παρών».

    Υπενθυμίζεται πως, η τροπολογία προκάλεσε αντιδράσεις στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας με βουλευτές να δηλώσουν ότι έχουν ενστάσεις αλλά θα την ψηφίσουν καθώς τέθηκε θέμα κομματικής πειθαρχίας. Την αντίθεσή του είχε εκφράσει ανοικτά και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ο οποίος και την καταψήφισε.

    Ποιοι απουσίαζαν και το «παρών» έκπληξη

    Οι βουλευτές που απουσίαζαν από την ψηφοφορία ήταν οι Πέτρος Δημητριάδης, Γιώργος Ασπιώτης, Μιχάλης Γαυγιωτάκης από τους «Σπαρτιάτες», η Έλενα Ακρίτα από τον ΣΥΡΙΖΑ (που έπασχε από Κορωνοϊό) και ο Σταύρος Μιχαηλίδης από το ΠΑΣΟΚ.

    «Παρών» ψήφισε η ανεξάρτητη βουλευτής, Αρετή Παπαιωάννου, προερχόμενη από την Πλεύση Ελευθερίας, ενώ υπερψήφισε ο άλλος ανεξάρτητος βουλευτής προερχόμενος από το κόμμα της Ζωής Κωνσταντοπούλου, Μιχάλης Χουρδάκης. Επίσης, καταψήφισε ο Κωνσταντίνος Φλώρος που προέρχεται από τους «Σπαρτιάτες».

    Παρέμβαση Καιρίδη

    «Με την ρύθμιση αυτή, αποδεικνύουμε ότι ακολουθούμε την μέση οδό, την οδό της λογικής, ανάμεσα στα άκρα, την οδό που φέρνει αποτέλεσμα», ξεκαθάρισε νωρίτερα από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής για την ρύθμιση για τους μετανάστες ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης.

    Ο κ. Καιρίδης τόνισε με έμφαση ότι σε αυτό η Νέα Δημοκρατία έχει και μια μεγαλύτερη ευθύνη ως η μεγαλύτερη παράταξη της ευρωπαϊκής Κεντροδεξιάς, ιδίως «τώρα που το ζήτημα αυτό καίει την Ευρώπη στο δρόμο προς τις ευρωεκλογές».

    Τι ορίζει η τροπολογία

    Στην τροπολογία, να υπενθυμιστεί, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία και παροχή υπηρεσιών ή έργου σε πολίτες τρίτων χωρών που:

    • διαθέτουν προσφορά εργασίας από εργοδότη στην Ελλάδα για την απασχόλησή τους με καθεστώς εξαρτημένης εργασίας και υπηρεσιών ή έργου και, αποδεδειγμένα, στη συνέχεια, εργάζονται,
      διέμεναν στην Ελλάδα έως και την 30η Νοεμβρίου 2023, συνεχίζουν να διαμένουν στη χώρα, και
      συμπληρώνουν τρία τουλάχιστον συνεχή έτη παραμονής πριν την υποβολή αίτησης, σύμφωνα με δημόσια έγγραφα βέβαιης χρονολογίας

    Ως στόχοι της έχουν οριστεί τα εξής:

    Η ρύθμιση εισάγει μια διαδικασία που επιτρέπει στις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν στην πλήρη καταγραφή και ταυτοποίηση των πολιτών τρίτων χωρών, οι οποίοι ευρίσκονται σε καθεστώς παρανομίας για πολλά έτη στην Ελλάδα, διαδικασία που θα ενισχύσει την εσωτερική ασφάλεια της χώρας. Άλλωστε, για όλους τους αλλοδαπούς, οι οποίοι θα εισέλθουν σε διαδικασία υποβολής αιτήματος για άδεια διαμονής, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα προβούν σε όλους τους απαιτούμενους ελέγχους ασφαλείας πριν την έκδοση της άδειας διαμονής, η διάταξη προβλέπει τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της πολιτικής επιστροφών και της καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης μεταναστών, μέσω του διορισμού εθνικών συντονιστών για τα ζητήματα αυτά.

    Σημειώνεται ότι στόχος της θέσπισης των δύο αυτών θέσεων είναι ο συντονισμός των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων των αρχών ασφαλείας και επιβολής του νόμου, και η προώθηση της συνεργασίας στους τομείς αυτούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη, αφενός την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του Ευρωπαίου Συντονιστή Επιστροφών, αφετέρου τις πρόσφατες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της διακίνησης μεταναστών,η παρέμβαση θεσπίζει μια διαδικασία αξιοποίησης του υφιστάμενου στην Ελλάδα εργατικού δυναμικού αλλοδαπών πολιτών που βρίσκονται για πολλά έτη στην Ελλάδα και απασχολείται σήμερα, σε πολλές περιπτώσεις, με μαύρη, αδήλωτη εργασία.

    Στόχος της διάταξης είναι αυτοί οι εργαζόμενοι να βγουν από την ανωνυμία και να τους παρασχεθεί η δυνατότητα νόμιμης απασχόλησης, δεδομένων των αυξημένων αναγκών για εργατικό δυναμικό σε όλους τους τομείς της χαμηλής και μέσης ειδίκευσης της ελληνικής οικονομίας.

    Σημειώνεται πως η ρύθμιση είναι άπαξ, με ισχύ ενός έτους, και δεν αλλάζει σε τίποτα τις πάγιες διατάξεις περί νόμιμης μετανάστευσης, όπως αυτές ισχύουν σήμερα ή διαμορφώνονται με τον νέο Κώδικα Μετανάστευσης.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ