Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020 17:22

Άτυπη συμφωνία για τον τρόπο χρηματοδότησης των αγροτών

Γράφτηκε από την

Το Συμβούλιο κατέληξε σε μια άτυπη συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τον τρόπο παράτασης των ισχυόντων κανόνων της ΚΑΠ έως το τέλος του 2022 και τη διάδοση των επιπλέον 8,07 δισεκατομμυρίων ευρώ του ευρωπαϊκού μέσου ανάκαμψης στους ευρωπαίους αγρότες.

Αυτή η άτυπη συμφωνία αποτελεί συνέχεια της αρχικής συμφωνίας του Ιουνίου. Η άτυπη συμφωνία περιγράφει τη διάσπαση των χρημάτων ανάκτησης μέσα στα επόμενα δύο χρόνια: το 30% των 8,07 δισεκατομμυρίων ευρώ θα είναι διαθέσιμο το 2021 και το 70% το 2022.

Επίσης, αναθέτει στα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν περίπου το ένα τρίτο του συνολικού προϋπολογισμού (37% ) για μέτρα πράσινης και καλής διαβίωσης των ζώων και περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού προϋπολογισμού (55%) για μέτρα κοινωνικού και ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι διαπραγματευτές αναμένουν ότι αυτά τα μέτρα θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης σε πρακτικές όπως η ακρίβεια και η έξυπνη γεωργία, θα βελτιώσουν την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας ΤΠΕ στις αγροτικές περιοχές και θα ενισχύσουν τις τοπικές αγορές.

Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να επεκτείνουν την εφαρμογή της έκτακτης προσωρινής στήριξης στους αγρότες και τις ΜΜΕ που επλήγησαν από την κρίση COVID-19 κατά έξι μήνες.

Συμφώνησαν επίσης ότι οι εξόχως απόκεντρες περιοχές της ΕΕ και τα μικρότερα νησιά του Αιγαίου θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το 2021 και το 2022 τα ίδια ποσά χρηματοδοτικής στήριξης όπως περιγράφονται στους ισχύοντες κανόνες.

Το κείμενο με διαπραγμάτευση πρέπει ακόμη να εγκριθεί από την Ειδική Επιτροπή Γεωργίας του Συμβουλίου και στη συνέχεια θα υποβληθεί για τελική έγκριση από το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό ΚΗ Επιτροπή χαιρετίζει την πολιτική συμφωνία σχετικά με τους μεταβατικούς κανόνες για την κοινή γεωργική πολιτική (ΚΑΠ).

Πηγή: ΝeaPaseges.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020 10:46

Σχετικά Άρθρα

  • Χρηματοδότηση έως 17.000 ευρώ σε νέες επιχειρήσεις - Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση
    Χρηματοδότηση έως 17.000 ευρώ σε νέες επιχειρήσεις - Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση

    Νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, που στόχο έχει την στήριξη της επιχειρηματικότητας των ανέργων, με χρηματοδότηση που φτάνει τις 17.000 ευρώ θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες μέρες.

    Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου, το πρόγραμμα θα πριμοδοτήσει περίπου 5.800 ωφελούμενους 30 ως 59 ετών, με 17.000 ευρώ για να ιδρύσουν την επιχείρηση τους.

    Η καταβολή του ποσού της επιχορήγησης θα γίνει σε τρεις δόσεις και στόχο έχει να δώσει χρηματοδοτικά «εργαλεία» στους ανέργους που θέλουν να ιδρύσουν την δική τους επιχείρηση.

    Σημειώνεται οτι για την συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται και σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

    Έρχεται νέο πρόγραμμα και για υφιστάμενες ΜμΕ

    Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).

    Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί μέχρι και το 50% των επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή έως 200.000 ευρώ και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και της αλλαγής παραγωγικού μοντέλου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 4 χρόνια, έχουν εγκριθεί πάνω από 48.500 νέα δάνεια για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ύψους 10,3 δισ. ευρώ, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

    Το 40% του δανείου είναι άτοκο και το 60% έχει επιδοτούμενο επιτόκιο. Παράλληλα, ξανανοίγει το δανειοδοτικό ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ με 100 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες
    Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες

    Στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες

    Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι αυξημένες τιμές των εισροών και οι ασταθείς τιμές των αγροτικών προϊόντων, αποτελούν τις τρεις βασικές προκλήσεις, όχι μόνο για τους Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους, αλλά για τους παραγωγούς σε όλη τη γη.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που διενήργησε η McKinsey & Company, στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και θέτουν προτεραιότητες προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πολλοί στρέφονται στην υιοθέτηση νέων προϊόντων, βιώσιμων πρακτικών και νέων τεχνολογιών.

    Για να κερδηθεί το «στοίχημα» των βιώσιμων και κερδοφόρων εκμεταλλεύσεων, οι φορείς που παρέχουν τεχνολογία και υπηρεσίες σε αγρότες, έχουν την ευκαιρία να επεκτείνουν τη δράση τους και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να προτείνουν λύσεις προσαρμοσμένες ανάλογα με τις ανάγκες των αγροτών, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαφορετικά μοναδικά χαρακτηριστικά των χωρών και της υπαίθρου.

    Οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα

    Τα περιθώρια κέρδους για τους αγρότες

    Η Παγκόσμια Έρευνα Αγροτών του 2024 της McKinsey, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2024 με τη συμμετοχή 4.400 αγροτών, από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία), την Ινδία, τη Λατινική Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία και Μεξικό) και τη Βόρεια Αμερική (Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες).

    Οι συμμετέχοντες είναι ιδιοκτήτες αγροκτημάτων μεγέθους από 120 στρέμματα ή λιγότερο (το 100% των 1.031 ερωτηθέντων της Ινδίας) έως περισσότερα από 6.000 στρέμματα (το 15% των ερωτηθέντων από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες). Όσον αφορά την παραγωγή, κυριάρχησαν οι καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι και το σιτάρι, που κυμαίνονταν από το 46% του δείγματος στην Ινδία έως το 80% στη Λατινική Αμερική, ακολουθούμενες από ειδικές καλλιέργειες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

    Η νέα αυτή παγκόσμια έρευνα περιγράφει μια «προσεκτικά αισιόδοξη» προοπτική, η οποία επικεντρώνεται στο γεγονός να καταφέρει ο πρωτογενής τομέας να αυξήσει τα κέρδη του τα επόμενα χρόνια.

    Από την πλευρά τους, οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα, τα οποία αυξάνουν τις αποδόσεις στις καλλιέργειές τους, προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους και μάλιστα σε συνθήκες πίεσης που ασκούν τα «πράσινα» και περιβαλλοντικά μέτρα.

    Ωστόσο, οι προσδοκίες για αύξηση των περιθωρίων κέρδους διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Για παράδειγμα οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής αναμένουν συνολικά τα κέρδη φέτος να είναι χαμηλότερα κατά 64% και της Ευρώπης κατά 55%.

    Στον αντίποδα, οι αγρότες στη Λατινική Αμερική και την Ινδία αναμένουν υψηλότερα κέρδη τα επόμενα δύο χρόνια, 58% και 76% αντίστοιχα, από 42% και 37% το 2022.

    Οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες

    Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα οι αγρότες

    Η αειφορία είναι ένας τομέας όπου οι αγρότες επενδύουν προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

    Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ινδία, τη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, οι αγρότες εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές για την αύξηση της απόδοσης, ενώ οι Ευρωπαίοι αγρότες ενδιαφέρονται για πρόσθετες ροές εσόδων.

    Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες.

    Όσον αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας που εφαρμόζουν οι αγρότες, οι κορυφαίες πρακτικές είναι οι αμειψισπορές (68%), η μειωμένη ή καθόλου άροση (56%) και ο ψεκασμός ή η λίπανση με μεταβλητό ρυθμό (40%). Γενικά, η Ινδία και το Μεξικό υστερούν στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών σε σύγκριση με την Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

    Σημαντική αύξηση παγκοσμίως καταγράφεται στην υιοθέτηση βιοελέγχων και βιοθρεπτικών συστατικών ως πρακτικών για την υγεία του εδάφους και την βελτίωση της απόδοσης. Περίπου το 31% των αγροτών χρησιμοποιεί βιοθρεπτικά συστατικά, ενώ το 20% χρησιμοποιεί βιοελέγχους.

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία των αγροτών

    Υιοθέτηση τεχνολογίας

    Μέσω της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών, πολλοί αγρότες φιλοδοξούν να ενισχύσουν τα μελλοντικά τους κέρδη.

    Ωστόσο, η υιοθέτηση της τεχνολογίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος του αγροκτήματος – τα μεγάλα αγροκτήματα (πάνω από 2.500 στρέμματα) έχουν 45% περισσότερες πιθανότητες να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες σε σύγκριση με τα μικρά αγροκτήματα (λιγότερα από 100 στρέμματα).

    Η υιοθέτηση όμως της τεχνολογίας γίνεται με αργό ρυθμό, καθώς σύμφωνα με την έρευνα αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2022 ο αριθμός των αγροτών που χρησιμοποιούν ή επιθυμούν τουλάχιστον μία νέα ψηφιακή τεχνολογία.

    Οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής πρωτοστατούν στην υιοθέτηση της τεχνολογίας, ενώ η Λατινική Αμερική γνώρισε την ταχύτερη ανάπτυξη (αύξηση δέκα ποσοστιαίων μονάδων από το 2022 έως το 2024).

    Οι τρεις κίνδυνοι

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία, με το 48% των αγροτών να επισημαίνει τις αυξήσεις των τιμών ως τον κύριο κίνδυνο για τα κέρδη, σε σύγκριση με το 63% το 2022. Παρά τη γενική μείωση του κόστους για τα λιπάσματα και τα ενεργά συστατικά για την προστασία των καλλιεργειών το περασμένο έτος, οι αγρότες αναφέρουν μια μέση αντιληπτή αύξηση στο συνολικό κόστος κατά 13% τους τελευταίους 12 μήνες.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα τα λιπάσματα έχουν τον υψηλότερο πληθωρισμό τους τελευταίους 12 μήνες: το 24% των καλλιεργητών ανέφεραν ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20% το περασμένο έτος. Ακολουθούν οι αυξήσεις στο κόστος εργασίας (14%) και στην προστασία των καλλιεργειών (13%).

    Επιπλέον, τα ακραία καιρικά φαινόμενα παραμένουν ένας από τους κύριους «πονοκεφάλους» των αγροτών, με τους ευρωπαίους και τους αγρότες της Λατινικής Αμερικής να σημειώνουν ιδιαίτερα τις επιπτώσεις που έχουν στα κέρδη τους.

    Οι καλλιεργητές που πιστεύουν ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ένας από τους κορυφαίους κινδύνους δήλωσαν ότι ξοδεύουν περίπου 30% περισσότερα από τους ομολόγους τους. Σε αυτό περιλαμβάνονται πρόσθετες δαπάνες όπως η ασφάλιση των καλλιεργειών.

    Οι ασταθείς τιμές των εμπορευμάτων είναι ο τρίτος σημαντικός κίνδυνος για τα κέρδη που ανέφεραν οι αγρότες. Το 30% των αγροτών, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, το θεώρησαν ως έναν από τους κορυφαίους κινδύνους.

    Και οι τρεις ευκαιρίες για τους αγρότες

    Παρά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν παγκοσμίως, οι αγρότες βλέπουν επίσης την ευκαιρία να αποκομίσουν κέρδη τα επόμενα χρόνια. Οι οικονομικές προοπτικές ποικίλλουν ανά περιοχή, με τους ευρωπαίους και βορειοαμερικανούς αγρότες πιο απαισιόδοξους να αυξήσουν το εισόδημά τους στο μέλλον.

    Όταν ερωτήθηκαν, οι αγρότες είπαν ότι οι τρεις πρώτες ευκαιρίες για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα επόμενα δύο χρόνια ήταν οι βελτιωμένες αποδόσεις, οι υψηλότερες τιμές των αγροτικών προϊόντων και οι χαμηλότερες τιμές για τις εισροές.

    Για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες, οι αγρότες προβλέπουν τη λήψη τριών βασικών ενεργειών: τη δοκιμή νέων προϊόντων αύξησης της απόδοσης, τη δοκιμή νέων προϊόντων προστασίας των καλλιεργειών και την αγορά καινοτόμου εξοπλισμού, προϊόντων ή τεχνολογίας.

    Οι περισσότεροι αγρότες σε όλο τον κόσμο είπαν ότι η δοκιμή νέων προϊόντων για την αύξηση των αποδόσεων αποτελεί πρώτο στη λίστα των προτεραιοτήτων τους για αύξηση των κερδών. Όμως, το ποσοστό των αγροτών που σχεδίαζαν να προχωρήσουν σε αυτή τη δράση διέφερε σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι αγρότες στη Βόρεια Αμερική είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τους αγρότες στην Ευρώπη να δοκιμάσουν νέα προϊόντα αύξησης της απόδοσης.

    Πηγή: ΟΤ - Ιn.gr

  • Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
    Χρηματοδότηση έως 17.000 για νέες επιχειρήσεις - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Θέμα ημερών είναι πλέον να ανακοινωθούν οι πληροφορίες για το νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ, που στόχο έχει την στήριξη της επιχειρηματικότητας των ανέργων, με χρηματοδότηση που φτάνει τις 17.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου, το πρόγραμμα θα πριμοδοτήσει περίπου 5.800 ωφελούμενους 30 ως 59 ετών, με 17.000 ευρώ για να ιδρύσουν την επιχείρηση τους.

    Η καταβολή του ποσού της επιχορήγησης θα γίνει σε τρεις δόσεις και στόχο έχει να δώσει χρηματοδοτικά «εργαλεία» στους ανέργους που θέλουν να ιδρύσουν την δική τους επιχείρηση.

    Σημειώνεται οτι για την συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται και σύνταξη επιχειρηματικού σχεδίου.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ.

    Έρχεται νέο πρόγραμμα και για υφιστάμενες ΜμΕ

    Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).

    Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί μέχρι και το 50% των επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή έως 200.000 ευρώ και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, με γνώμονα την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και της αλλαγής παραγωγικού μοντέλου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 4 χρόνια, έχουν εγκριθεί πάνω από 48.500 νέα δάνεια για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ύψους 10,3 δισ. ευρώ, μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

    Το 40% του δανείου είναι άτοκο και το 60% έχει επιδοτούμενο επιτόκιο. Παράλληλα, ξανανοίγει το δανειοδοτικό ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ με 100 εκατ. ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές
    Ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση: 1.000.000 ευρώ στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές

    Ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης λαμβάνει και επίσημα ακόμα μία νέα, υψηλή χρηματοδότηση, ύψους 1.000.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης βρίσκεται ανάμεσα στους 35 Δήμους όλης της Ελλάδας που εγκρίθηκαν προς χρηματοδότηση από το Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να υποβάλουν πρόταση στο «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Α) ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ» - ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: 2.4 «Πρόληψη & διαχείριση κινδύνων» ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ-ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ2.24».

    Στην απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης χρηματοδοτείται με 1.000.0000 ευρώ για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα και υποδομές από καιρικά φαινόμενα.

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή του για την χρηματοδότηση, τόνισε: «Τα αποτελέσματα του προγραμματισμού, της δουλειάς και των χρηματοδοτήσεων αποτυπώνονται σε έργα. Η Δημοτική Αρχή με συγκεκριμένο σχέδιο και ορίζοντα διεκδίκησης πετυχαίνει σταδιακά όλους τους στόχους της. Εξασφάλισε ακόμα μια χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ, , ώστε να προχωρήσει ο Δήμος σε έργα αποκατάστασης ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά ώστε να συνεχίσει ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης να σχεδιάζει ένα καλύτερο μέλλον για τους δημότες του».

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης ευχαριστεί τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο για την υπογραφή της απόφασης, ενώ εκφράζει ιδιαίτερες ευχαριστίες προς τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο και τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλο, καθώς και οι δυο τους στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθεια έγκρισης της χρηματοδότησης, με συνεχή υποστήριξη των αιτημάτων του Δήμου.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα
    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής για την λειψυδρία: Ζητούν άμεσα μέτρα

    Οι αγρότες στον κάμπο του Μαραθώνα ζητούν την δημιουργία υποδομών ενάντια στην λειψυδρία που καταστρέψει τα φυτά τους - Μείζον πρόβλημα και για τους μελισσοκόμους

    Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες της Αττικής, που βλέπουν τις καλλιεργειές τους να καταστρέφονται από το αλμυρό νερό που βγαίνει από τις γεωτρήσεις.

    Όπως τόνισαν αγρότες, μιλώντας στον Ant1 tο χώμα έχει στεγνώσει και τα φυτά δεν αναπτύσσονται στην Αττική, με παραγωγούς να σημειώνουν ότι αυτό συμβαίνει εξαιτίας της λειψυδρίας που έχει ως αποτέλεσμα το αλμυρό νερό να εισχωρεί στις γεωτρήσεις. Με αποτέλεσμα να καταστρέφονται ρίζες και φύλλα των φυτών.

    Όπως καταγγέλλει αγρότης, την ίδια στιγμή που η παραγωγή του καταστρέφεται, από τους γύρω ορεινούς όγκους εκατομμύρια κυβικά νερού πάνε κατευθείαν στην θάλασσα. Και ζητά να γίνουν έργα υποδομής, όπως ταμιευτήρες αλλά και άλλα, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

    Πρόβλημα και με τις μέλισσες

    Σοβαρό πρόβλημα όμως αντιμετωπίζουν και οι μελισσοκόμοι, καθώς η έλλειψη νερού δεν επιτρέπει στις μέλισσες να «δουλέψουν» στα μελίσσια τους.

    «Δεν έβρεξε, έκανε 120 ημέρες καύσωνα από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα η βασίλισσα να μην βρίσκει γύρες για να γεννήσεις».

    Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ant1 στην πληγείσα από λειψυδρία Αττική, μόνον από την άρδευση με παλιά μηχανήματα χάνονται 4 δισεκατομμύρια κυβικά νερού.

    Εκεί όμως που ειδικοί επιστήμονες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα είναι τα δίκτυα νερού στις πόλεις αλλά και ο υπερτουρισμός.

  • Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ
    Κρήτη: Αργεί η προκαταβολή της επιδότησης στους αγρότες, λόγω του μπάχαλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή της πρώτης δόσης της επιδότησης στους αγρότες της Κρήτης να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, όμως, αυτή η εκδοχή φαίνεται να απομακρύνεται.

    Καθυστερημένα θα λάβουν εφέτος οι αγρότες της Κρήτης την πρώτη δόση της ενιαίας επιδότησης. Η πρώτη δόση θα καταβληθεί την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η δεύτερη τον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση αναμένεται να συμβεί εντός του Απριλίου, σύμφωνα με πληροφορίες του neakriti.gr, τις οποίες επιβεβαίωσε και ο Πρόεδρος των Μικρών Συνεταιρισμών της Εθνικής Ένωσης, Μύρων Χιλετζάκης.

    Το αρχικό σενάριο προέβλεπε η καταβολή να πραγματοποιηθεί πριν από την 28η Οκτωβρίου, το οποίο, απομακρύνεται ως εκδοχή όπως φαίνεται, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά οι πληρωμές της ενίσχυσης να πραγματοποιούνται τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Χιλετζάκης υπογράμμισε ότι «εφέτος, οι αγρότες της Κρήτης θα λάβουν την πρώτη δόση της ενίσχυσης υπό τη μορφή μίας ταμειακής διευκόλυνσης το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Μέχρι τώρα, η πρώτη δόση καταβαλλόταν στα τέλη του Οκτώβρη, ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν κάποιες αλλαγές στο πλαίσιο.

    Η προκαταβολή αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο, ενώ, η εκκαθάριση θα γίνει τον Απρίλιο. Επίσης, θα δούμε μέσα από τις διασταυρώσεις των αιτήσεων που πραγματοποιούνται αν υπάρχουν λάθη και παραλείψεις, ώστε να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις».

    Πάντως, οι παραγωγοί δεν προβληματίζονται τόσο για τη μικρή παράταση των πληρωμών, όσο για τα χρήματα που αναμένεται να λάβουν στους λογαριασμούς τους, καθώς υπάρχει έντονη η ανησυχία ότι οι πιστώσεις δεν θα είναι οι σωστές.

    Τα δείγματα που προκύπτουν μέσα από τις δοκιμαστικές πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν «γεννούν» μεγάλη αισιοδοξία στους αγρότες. Αυτήν την περίοδο, διεξάγονται διασταυρωτικοί έλεγχοι, ενώ, υπάρχουν πληροφορίες ότι σε πολλές αιτήσεις εντοπίζονται σημαντικά λάθη τόσο στα στοιχεία που αφορούν τη βασική ενίσχυση, όσο και στα στοιχεία που αφορούν τα eco–schemes (οικολογικά σχήματα), κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει στην απώλεια πολύτιμων κοινοτικών ενισχύσεων για τους παραγωγούς της χώρας μας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία
    Χρηματοδότηση 9,58 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την σχολική στέγη σε Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία

    Τη δυνατότητα να εκσυγχρονίσουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις τους τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας, την προσβασιμότητά για μαθητές με αναπηρία, αλλά και την υλικοτεχνική τους υποδομή, δίνει η Περιφέρεια, αφού με απόφαση του Περιφερειάρχη, Νεκτάριου Φαρμάκη, εκδόθηκε πρόσκληση με τίτλο «Εκσυγχρονισμός και βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής και κτιριακών εγκαταστάσεων Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης».

    Με χρηματοδότηση ύψους 9,58 εκ ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2021-2027 επιδιώκεται η κάλυψη των αναγκών για βελτίωση των κτιριακών υποδομών καθώς και του εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ). Προηγήθηκε διαβούλευση με τους συναρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και τέθηκαν προτεραιότητες.

    Δίνεται έμφαση στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση σχολικών μονάδων και σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών προσχολικής εκπαίδευσης, όπως νηπιαγωγεία, καθώς η χαρτογράφηση αποτύπωσε την ανάγκη ανέγερσης νέων διδακτηρίων και προσθήκη νέων αιθουσών για την κάλυψη των αναγκών της προσχολικής εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή Νηπιαγωγείων σε Δήμους με έντονο πρόβλημα κτιριακών υποδομών και ειδικότερα σε όσους λειτουργούν Νηπιαγωγεία τα οποία στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια και σε προκατασκευασμένες αίθουσες είτε εξ' ολοκλήρου είτε τμηματικά αλλά και σε συστεγαζόμενα.

    Παράλληλα χρηματοδοτούνται έργα και δράσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, καθώς προβλέπεται:

    • Ανέγερση νέων κτιρίων ή επεμβάσεις για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων με αδυναμία στέγασης λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών τους.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες.
    • Ανέγερση κτιρίων για σχολικές μονάδες της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης οι οποίες στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια/αίθουσες.
    • Αναβάθμιση, επεμβάσεις σε σχολικές μονάδες με έντονα προβλήματα ακαταλληλότητας λόγω παλαιότητας.
    • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών και εξοπλισμού λειτουργίας (είδη σχολικής αίθουσας όπως θρανία, καρέκλες κλπ) Α & Β βάθμιας Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένου και εξοπλισμού για ΑμεΑ).

    Ακόμη, για τη βελτίωση της ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες εκπαίδευσης, δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη προσβάσιμων υποδομών για μαθητές/τριες με αναπηρία σε υφιστάμενες υποδομές. Ειδικότερα προβλέπεται κατασκευή ραμπών, WC ΑΜΕΑ και άλλων υποδομών πρόσβασης σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

    Στο πλαίσιο της πρόσκλησης, καλούνται οι δυνητικοί δικαιούχοι που είναι κυρίως οι Δήμοι που διαχειρίζονται στη σχολική στέγη αλλά και η εταιρεία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε.», να υποβάλλουν τις προτάσεις τους έως 28 Φεβρουαρίου 2025, προκειμένου να ενταχθούν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και να χρηματοδοτηθούν.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ