Παρασκευή, 09 Αυγούστου 2024 21:23

Νέο πρόγραμμα αγροτικής οδοποιίας για Δήμους, ύψους 65 εκατ. ευρώ

Γράφτηκε από

Προδημοσίευση πρόσκλησης στο πλαίσιο της παρέμβασης Π3-73-1.2: «Βελτίωση Πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027).

Ύστερα από συνεργασία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα, με τον ΥφΑΑΤ, Διονύση Σταμενίτη και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Δημήτρη Οδ. Παπαγιαννίδη, εκδόθηκε την Παρασκευή 09/08/2024 προδημοσίευση πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της παρέμβασης Π3-73-1.2:«Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027).

Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 100%.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της παρέμβασης ανέρχεται σε 65.000.000,00 €.

Δικαιούχοι για την υποβολή των σχετικών προτάσεων είναι οι Δήμοι της Χώρας.

Με τις πιστώσεις της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν έργα τα οποία αφορούν βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη ή κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, υλοποιούνται σε εκτός σχεδίου περιοχές, προβλέπουν τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωση, δεν περιλαμβάνουν δαπάνες που αφορούν συνήθεις παρεμβάσεις συντήρησης, κλπ.

  • Ως ελάχιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Ως μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατ΄ εξαίρεση μπορεί να υποβληθεί πρόταση με προϋπολογισμό μέχρι το ποσό του 000.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) μόνο στις περιπτώσεις που η πρόταση αφορά φυσικό αντικείμενο συνεχόμενο (μία αγροτική οδός), λειτουργικό και λόγοι οδικής ασφαλείας επιβάλλουν την ολοκλήρωσή της μέχρι το ποσό αυτό.

Με τα έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των γεωργών και κτηνοτρόφων στις εκμεταλλεύσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η προδημοσίευση της πρόσκλησης της παρέμβασης Π3-73-1.2: «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις», κοινοποιείται στους Δήμους της χώρας και αναρτάται στις ιστοσελίδες του ΥΠ.Α.Α.Τ., www.agrotikianaptixi.gr και www.minagric.gr.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 09 Αυγούστου 2024 20:37

Σχετικά Άρθρα

  • Εκδόθηκε η προδημοσίευση χρηματοδότησης συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης καινοτομίας, του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027
    Εκδόθηκε η προδημοσίευση χρηματοδότησης συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης καινοτομίας, του ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027

    Ύστερα από συνεργασία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, με τον Υφυπουργό ΥπΑΑΤ Διονύση Σταμενίτη και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Δημήτρη Παπαγιαννίδη, εκδόθηκε σήμερα η προδημοσίευση πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της παρέμβασης Π3-77-3.1 «Ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων (ΕΟ) της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης Καινοτομίας, του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΣΣ ΚΑΠ) 2023 – 2027», προϋπολογισμού 70.926.471 €.

    Η Παρέμβαση Π3-77-3.1 συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης - Ε.Γ.Τ.Α.Α.) και από το Ελληνικό Δημόσιο (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Π.Δ.Ε.),με ποσοστό 100%.

    Η δράση Π3-77-3.1 του ΣΣ ΚΑΠ εφαρμόζεται σε όλη τη χώρα.

    Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι τα μέλη Επιχειρησιακών Ομάδων. Τα μέλη δύναται να είναι φυσικά πρόσωπα (ατομικές επιχειρήσεις) ή νομικά πρόσωπα οποιασδήποτε μορφής τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με συμφωνητικό συνεργασίας.

    Με τις πιστώσεις της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν πιλοτικά έργα τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη του οριζόντιου στόχου της ΚΑΠ για εκσυγχρονισμό του τομέα με την προώθηση και την ανταλλαγή γνώσεων, καινοτομίας και ψηφιοποίησης στη γεωργία και τις αγροτικές περιοχές και την ενθάρρυνση της υιοθέτησής τους καθώς και στη διασύνδεση της έρευνας με την πράξη μέσω της χρηματοδότησης υλοποίησης πιλοτικών εφαρμογών για το σκοπό αυτό.

    • Ως ελάχιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 000,00 €.
    • Ως μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 000,00 €.

    Ειδικότερα, μέσω της παρέμβασης χρηματοδοτούνται Επιχειρησιακές Ομάδες με στόχους την:

    • ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων στην πρωτογενή παραγωγή (γεωργικές εκμεταλλεύσεις), στο δασικό τομέα και στον τομέα των τροφίμων (μεταποίηση),
    • αναζήτηση νέων καλλιεργητικών πρακτικών και πρακτικών παραγωγής που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή,
    • αξιοποίηση τεχνολογικών γνώσεων, νέων ή παραδοσιακών πρακτικών, ερευνητικών αποτελεσμάτων και οργανωτικών καινοτομιών και την ενσωμάτωσή τους στην πράξη μέσω πιλοτικών εφαρμογών.

    Η προδημοσίευση της πρόσκλησης της παρέμβασης Π3-77-3.1 «Ανάπτυξη συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων (ΕΟ) της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης Καινοτομίας», αναρτάται στις ιστοσελίδες του ΥΠΑΑΤ www.agrotikianaptixi.gr και www.minagric.gr και στις σχετικές ιστοσελίδες των Περιφερειών.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΚΑΠ: Επιβολή κυρώσεων αν δηλωθεί μεγαλύτερη έκταση ή περισσότερα ζώα
    ΚΑΠ: Επιβολή κυρώσεων αν δηλωθεί μεγαλύτερη έκταση ή περισσότερα ζώα

    Με τροποποιητική απόφαση καθορίζονται οριζόντια θέματα για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων της ΚΑΠ

    Αλλαγές ως προς την επιβολή κυρώσεων κατά την εφαρμογή μιας παρέμβασης που σχετίζεται με το φυτικό ή το ζωικό κεφάλαιο, αλλά και ως προς τον ορισμό του νεοεισερχόμενου αγρότη, προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία καθορίζονται οριζόντια θέματα για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το φυτικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις που η έκταση που δηλώνεται είναι μεγαλύτερη από την πραγματική, ενώ στην περίπτωση παρεμβάσεων που σχετίζονται με το ζωικό κεφάλαιο, όταν μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων παρατηρούνται αποκλίσεις.]

    Δεν επιβάλλονται κυρώσεις όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε ανωτέρα βία και έκτακτες ή εξαιρετικές περιστάσεις

    Να σημειωθεί ότι δεν επιβάλλονται κυρώσεις όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε ανωτέρα βία και έκτακτες ή εξαιρετικές περιστάσεις και όταν η μη συμμόρφωση οφείλεται σε σφάλμα της αρμόδιας αρχής ή άλλης αρχής και εφόσον το σφάλμα δεν μπορούσε να εντοπιστεί εύλογα από το πρόσωπο το οποίο αφορά η κύρωση.

    Για το φυτικό κεφάλαιο

    Συγκεκριμένα, στην εφαρμογή παρέμβασης που αφορά το φυτικό κεφάλαιο επιβάλλονται κυρώσεις ότι υπάρχει:

    α) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως εξής:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση ήτοι «η μικρότερη έκταση που προκύπτει μετά από όλους τους ελέγχους διοικητικούς, επιτόπιους και κεντρικούς μηχανογραφικούς διασταυρωτικούς» για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό από 0% έως και 10%.

    β) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% και έως 30%.

    γ) Δήλωση έκτασης μεγαλύτερης από την πραγματική, ως ακολούθως:

    • Εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η ενίσχυση υπολογίζεται με βάση την προσδιορισθείσα έκταση, μειωμένη κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,
    • εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση για δεύτερη χρονιά, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση κυμαίνεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% και έως 50%,

    δ) εάν η έκταση που δηλώνεται για στρεμματική ενίσχυση υπερβαίνει την προσδιορισθείσα έκταση για τη συγκεκριμένη παρέμβαση, δεν χορηγείται καμία στρεμματική ενίσχυση βάση της έκτασης, εφόσον η εν λόγω υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το ποσοστό του 50%.

    Για το ζωικό κεφάλαιο

    Κατά την εφαρμογή μίας παρέμβασης που σχετίζεται με το ζωικό κεφάλαιο, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις απόκλισης μεταξύ των δηλωθέντων και των προσδιορισθέντων επιλέξιμων ζώων ή μη συμμόρφωσης ως προς τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τις δεσμεύσεις ή άλλες υποχρεώσεις που απορρέουν από την μη συμμόρφωση του γεωργού, στο πλαίσιο των συνδεδεμένων ενισχύσεων σχετικά με το ζωικό κεφάλαιο, ως ακολούθως:

    α) Εάν διαπιστωθεί διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης, το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος στο πλαίσιο της συνδεδεμένης ενίσχυσης, υπολογίζεται από τα προσδιορισθέντα ζώα εφόσον οι περιπτώσεις μη συμμόρφωσης δεν αφορούν περισσότερα από τρία (3) ζώα. Εάν διαπιστωθεί ότι η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι μέχρι τρία (3) ζώα, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το ποσό το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου,

    β) εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα, το συνολικό ποσό της ενίσχυσης το οποίο δικαιούται ο κτηνοτρόφος, μειώνεται κατά το ποσοστό που καθορίζεται σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 4 του παρόντος άρθρου, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%. Εάν η διαφορά μεταξύ δηλωθέντων και προσδιορισθέντων ζώων είναι περισσότερα από τρία (3) ζώα για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης, εφόσον η υπέρβαση δεν υπερβαίνει το 10%,

    γ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30%, η ενίσχυση μειώνεται κατά μιάμιση (1,5) φορά της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 10% έως και 30% για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης,

    δ) εάν η υπέρβαση κυμαίνεται από 30% έως και 50%, η ενίσχυση μειώνεται κατά το διπλάσιο της διαπιστωθείσας υπέρβασης. Εάν το ποσοστό αυτό κυμαίνεται από 30% έως και 50% για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της ενίσχυσης,

    ε) εάν το ποσοστό υπερβαίνει το 50 %, ο κτηνοτρόφος αποκλείεται της χορήγησης ενίσχυσης.

    Εάν η διαφορά μεταξύ της συνολικής προσδιορισθείσας έκτασης και της συνολικής έκτασης που δηλώνεται για ενίσχυση, στο πλαίσιο των παρεμβάσεων των άμεσων ενισχύσεων βάσει της έκτασης, είναι ίση με 0,1 εκτάριο ή μικρότερη, η προσδιορισθείσα έκταση θεωρείται ίση με τη δηλωθείσα.

    Για τον καθορισμό των ποσοστών που αναφέρονται ανωτέρω, ο αριθμός των δηλωθέντων ζώων για τα οποία διαπιστώνονται περιπτώσεις μη συμμόρφωσης διαιρείται με τον αριθμό των προσδιορισθέντων ζώων [(Δηλωθέντα Ζώα – Προσδιορισθέντα Ζώα)/(Προσδιορισθέντα Ζώα)].

    Οι νεοεισερχόμενοι αγρότες

    Ειδικότερα, σε ως «νεοεισερχόμενος γεωργός» νοείται:

    α) Ο γεωργός για τον οποίο δεν συντρέχει το ηλικιακό όριο και ο οποίος:

    • Είναι για πρώτη φορά αρχηγός γεωργικής εκμετάλλευσης – Υπεύθυνος Εκμετάλλευσης,
    • διαθέτει, κατ’ ελάχιστο, επίπεδο γνώσεων 4 (επαγγελματική σχολή ή λύκειο) ή εναλλακτικά εκπαίδευση γεωτεχνικής κατεύθυνσης, κατ’ ελάχιστο 150 ωρών, που δεν αποτελεί μέρος πιστοποιητικού ή διπλώματος (μη τυπικής εκπαίδευσης – βεβαίωση από την αρμόδια αρχή) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου),
    • εάν δεν διαθέτει τα ελάχιστα εκπαιδευτικά προσόντα, διαθέτει επαρκή επαγγελματικά προσόντα, όπως η άσκηση του επαγγέλματος του αγρεργάτη με πλήρη απασχόληση επί τρία (3) συναπτά έτη ή επί ισοδύναμο χρονικό διάστημα με μειωμένο ωράριο, κατά την τελευταία δεκαετία (πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί από αρμόδια αρχή, δελτία μισθοδοσίας ή εργόσημο ή άλλα σχετικά έγγραφα, εφόσον διευκρινίζουν σαφώς τις επαγγελματικές δραστηριότητες) και επίπεδο γνώσεων επιπέδου 2 (απολυτήριο γυμνασίου).

    β) Το νομικό πρόσωπο, το οποίο ανήκει κατά κύριο λόγο σε νεοεισερχόμενο γεωργό (ο νεοεισερχόμενος γεωργός μετέχει στο κεφάλαιο του νομικού προσώπου τουλάχιστον κατά 51%). Στο πρόσωπο του νεοεισερχόμενου γεωργού συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις των νεοεισερχόμενων γεωργών που είναι φυσικά πρόσωπα.

    Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr
  • Δημοτική Κοινότητας Γουμέρου: Παρεμβάσεις ζωτικής σημασίας στην αγροτική οδοποιία
    Δημοτική Κοινότητας Γουμέρου: Παρεμβάσεις ζωτικής σημασίας στην αγροτική οδοποιία

    Σε παρεμβάσεις ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους της Δημοτικής Κοινότητας Γουμέρου προχωρά η Δημοτική Αρχή με την υλοποίηση του έργου αγροτικής οδοποιίας που ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες.

    Οι εργασίες που έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο εργολάβος, ο οποίος εγκαταστάθηκε από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Βασίλη Παναγόπουλο, αφορούν αγροτικό δρόμο πλάτους 3,5 μέτρων και μήκους 950 μ.

    Ο συγκεκριμένος δρόμος διευκολύνει την πρόσβαση των αγροτών της περιοχής προς τις καλλιεργούμενες εκτάσεις που έχουν στην ιδιοκτησία τους καθώς και γενικότερα τη διαδικασία της πρωτογενούς παραγωγής.

    Ειδικότερα θα γίνει καθαρισμός φυτικών και εκσκαφή του υπάρχοντος δρόμου σε βάθος έως και 0,8 μ., κατασκευή σωληνωτών οχετών εκτόνωσης τάφρων, τοιχίων αντιστήριξης, κρασπέδου, σκυροδέματος, επενδύσεις σε τάφρους και εισόδων αγροτικών ιδιοκτησιών με μεταλλικά στοιχεία.

    Προβλέπεται το αργότερο μέσα σε διάστημα 12 μηνών να έχει ολοκληρωθεί το έργο αυτό που έχει ενταχθεί και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Φιλόδημος».

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου αυτού μαζί με τις παρεμβάσεις που θα γίνουν σε Χανάκια και Μυρτιά-Άγιο Ηλία, ανέρχεται στο ποσό των 699.980,41€ .

    (Δελτίο Τύπου)

  • Στο τραπέζι νέες ρυθμίσεις και απλούστευση των διαδικασιών στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ
    Στο τραπέζι νέες ρυθμίσεις και απλούστευση των διαδικασιών στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ

    Στόχος των προωθούμενων ρυθμίσεων στην εφαρμογή της νέας ΚΑΠ «να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα»

    Νέες «αρχές» για τη χορήγηση των άμεσων ενισχύσεων στους αγρότες, αναδιανομή των ενισχύσεων, που θα εξασφαλίζει τη «δίκαιη κατανομή» των πόρων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα, καθώς και απλούστευση των διαδικασιών για την άσκηση της αγροτικής δραστηριότητας, βάζει στο «τραπέζι» των συζητήσεων για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), που έρχεται μετά το 2027, γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ).

    Ταυτόχρονα εντοπίζει τα «κακώς κείμενα» της ισχύουσας ΚΑΠ 2023-27, χαρακτηρίζοντας διατάξεις ως ανεπαρκείς, όπως αυτές που αφορούν «τη φιλική προς το κλίμα διαχείριση της γης», συνιστώντας επίσης να λαμβάνεται υπόψη στη νέα ΚΑΠ ο κλάδος εκείνος του πρωτογενούς τομέα, που αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Σημείο «αιχμής» αποτελεί η προσαρμογή των παρεμβάσεων της νέας ΚΑΠ ανάλογα με τις ανάγκες και την ποικιλομορφία των αγροτικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της ΕΕ.

    Αλλαγές στη νέα ΚΑΠ, υπό την πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων στην Ευρώπη, έχουν ήδη προταθεί στην έκθεση του Στρατηγικού Διαλόγου για το μέλλον της γεωργίας της ΕΕ, που παρουσιάστηκε στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην οποία περιλαμβάνονται σειρά συστάσεις για αλλαγές στον αγροτικό τομέα. Σε αυτήν, προτείνεται ανάμεσα σε άλλα αντί να δίνεται απευθείας στήριξη στους αγρότες με βάση τη γη που διαθέτουν, να χορηγούνται οι επιδοτήσεις «σε ενεργούς αγρότες που τις χρειάζονται περισσότερο», με τις σχετικές αποφάσεις να βασίζονται στην «οικονομική βιωσιμότητα» των αγροτών αυτών.

    «Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο όσον αφορά την εφαρμογή νέων ρυθμίσεων προκειμένου να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα», τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών

    Οι άμεσες ενισχύσεις στη νέα ΚΑΠ
    Με το επιχείρημα ότι «δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο όσον αφορά την εφαρμογή νέων ρυθμίσεων προκειμένου να καταστεί η ευρωπαϊκή γεωργία εκ νέου κερδοφόρα», η ΕτΠ, τονίζει ότι θα απαιτηθούν νέες αρχές ως προς τη χορήγηση άμεσων ενισχύσεων και την καλύτερη ρύθμιση της αγοράς.

    Αυτό περιλαμβάνει επανεξέταση των κανόνων για τον καθορισμό ανώτατου ορίου για τις ενισχύσεις προς αποφυγή της περαιτέρω αποδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

    «Κρούει» μάλιστα το καμπανάκι, η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις που απορρέουν από την Πράσινη Συμφωνία να πραγματοποιηθεί εγκαίρως. Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αποφυγή πρόσθετων διοικητικών διατυπώσεων.

    «Δίκαιο εγγυημένο εισόδημα» στη νέα ΚΑΠ

    Στο ίδιο μήκος κύματος, η ΕτΠ, καλεί την Κομισιόν να σχεδιάσει ένα μέσο «δίκαιου εγγυημένου εισοδήματος» για τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που δεν αποκομίζουν εισόδημα ικανοποιητικού επιπέδου από τις γεωργικές τους δραστηριότητες. Το μέσο αυτό, όπως προτείνεται, θα πρέπει να συμπληρώνει το αγροτικό εισόδημα, καθιστώντας το συγκρίσιμο με άλλους τομείς.

    Να προβλεφθούν υποχρεωτικές και αυξημένες αναδιανεμητικές ενισχύσεις (ενισχύσεις για μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις)

    Ταυτόχρονα, το μέσο αυτό, θα μπορεί δε να χρησιμοποιείται σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση γεωργικών εκτάσεων πολλαπλών χρήσεων, όπως οι γεωργικές εκτάσεις υψηλής φυσικής αξίας, σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που εφαρμόζουν παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής και σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις που είναι απαραίτητες για την πρόληψη της εγκατάλειψης των γεωργικών δραστηριοτήτων και της συρρίκνωσης του πληθυσμού των αγροτικών περιοχών, καθώς και για τη διατήρηση οικοσυστημάτων υψηλής φυσικής αξίας, όπως αυτά που είναι αφιερωμένα στην εκτατική ή ορεινή κτηνοτροφία ή στην εκτροφή αυτόχθονων φυλών ζώων.

    Αναδιανομή των ενισχύσεων στη νέα ΚΑΠ

    Μάλιστα, προκειμένου να καταστεί δυνατή η αναδιανομή των ενισχύσεων ανά τους διάφορους τύπους και μεγέθη γεωργικών εκμεταλλεύσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε τόπου, προτείνεται να συνεκτιμηθούν οι υπό τις οποίες ασκούνται οι γεωργικές δραστηριότητες.

    Ειδικότερα, θα πρέπει να προβλεφθούν υποχρεωτικές και αυξημένες αναδιανεμητικές ενισχύσεις (ενισχύσεις για μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις), με παράλληλο καθορισμό ανώτατου ορίου για τις επιδοτήσεις της ΚΑΠ, με μέλημα την αύξηση των εσόδων όλων των γεωργών.

    Επιπλέον, καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αυξήσει τη χρήση των χρηματοδοτικών μέσων ώστε να μπορούν οι γεωργοί να έχουν πρόσβαση σε πιστώσεις.

    Εξισορρόπηση πρώτου και δεύτερου πυλώνα

    Συστήνει να διατηρηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει η ΚΑΠ στα κράτη μέλη προκειμένου να εξισορροπούν τις ενισχύσεις και τις παρεμβάσεις του πρώτου πυλώνα με αυτές του δεύτερου.

    Στο πλαίσιο αυτό, συνιστά τη μετατόπιση των άμεσων ενισχύσεων από μια προσέγγιση βασισμένη στη γεωργική έκταση σε ένα σύστημα που θα συνδυάζει πολλαπλούς παράγοντες: την ένταση εργασίας, το μέγεθος της γεωργικής εκμετάλλευσης, την κατηγορία του ιδιοκτήτη (στήριξη ιδίως των νέων γεωργών), τη γεωργική προστιθέμενη αξία, τις περιοχές στις οποίες εφαρμόζονται μέτρα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, τις περιοχές στις οποίες ασκείται βιώσιμη γεωργία και τον βαθμό χρήσης και προστασίας των περιβαλλοντικών πόρων (αντίκτυπος των δραστηριοτήτων στο περιβάλλον).

    Η μετατόπιση αυτή πρέπει να είναι σταδιακή προκειμένου να μπορέσουν οι γεωργοί να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες.

    Απλούστευση της νέας ΚΑΠ

    Τα αιτήματα περί απλούστευσης των διαδικασιών για την άσκηση των αγροτικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΚΑΠ 2027+, υποστηρίζει η ΕτΠ. Η μείωση του διοικητικού φόρτου για τους γεωργούς και η θέσπιση πιο συνεπών και εύκολα εφαρμόσιμων κανόνων για τον ηλεκτρονικό έλεγχο της εκπλήρωσης αυτών των διατυπώσεων θα καταστήσει τις δραστηριότητές τους πιο αποτελεσματικές, μειώνοντας τις περιττές διαδικασίες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να επικεντρωθούν στην παραγωγή, στην καινοτομία και στις επενδύσεις, και βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του γεωργικού τομέα.

    Μάλιστα, ζητεί να απλουστευθούν οι απαιτήσεις της ΕΕ για τα εθνικά στρατηγικά σχέδια για την επόμενη περίοδο χρηματοδότησης και να εγκρίνονται ταχύτερα οι εκτελεστικοί κανονισμοί της ΕΕ, καθώς, ορισμένες φορές, εγκρίθηκαν πολύ αργά κατά την τρέχουσα περίοδο χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να καταστεί δυσχερέστερη η εφαρμογή τους. Παρόμοιες απλουστεύσεις θα πρέπει να εφαρμόζονται σε όλους τους τομείς της ΚΓΠ, συμπεριλαμβανομένης της αγροτικής ανάπτυξης.

    Υποστηρίζεται η απλούστευση των διαδικασιών για την άσκηση των αγροτικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΚΑΠ 2027+

    Έκτακτο σχέδιο για ανανέωση των γενεών

    Στη γνωμοδότηση της ΕτΠ, υπάρχει επίσης εισήγηση για διάθεση στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ πρόσθετων κονδυλίων και εφαρμογή ειδικών πολιτικών ανά περιοχή, όπου το μέλλον της γεωργίας είναι αμφίβολο, λόγω της πληθυσμιακής συρρίκνωσης, της γήρανσης του πληθυσμού ή του συνδυασμού των δύο.

    Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της γήρανσης του αγροτικού πληθυσμού, προτείνεται η στήριξη των νέων αγροτών, για παράδειγμα, όσον αφορά την εξαγορά επιχειρήσεων και τη μετάδοση της γνώσης. Οι νέοι αγρότες είναι άλλωστε εκείνοι που διατηρούν ζωντανό τον πολιτισμό, συμβάλλουν στην κοινωνικοοικονομική συνοχή των αγροτικών περιοχών και είναι ανοικτοί σε καινοτόμες λύσεις.

    Στο πλαίσιο αυτό, ζητεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει και να διευκολύνει την ενεργοποίηση ενός έκτακτου σχεδίου ανανέωσης των γενεών, το οποίο θα ευνοεί την πρόσβαση των νέων σε εκτάσεις γης, τη διάδοση της καινοτομίας και των υπηρεσιών στις γεωργικές επιχειρήσεις, ώστε να καταστούν πιο αποτελεσματικές, ζωτικές και βιώσιμες. Η στήριξη θα πρέπει επίσης να παραταθεί πέραν των πρώτων πέντε ετών από το άνοιγμα της εκμετάλλευσης για νέους γεωργούς που εφαρμόζουν αγροοικολογικές μεθόδους, προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητά της με σταθερό τρόπο και να ενθαρρυνθεί η διαδοχή των γενεών στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις με την ίδρυση δημόσιων τραπεζών γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • ΚΑΠ: Στο ΦΕΚ η μετατροπή σε βιολογικά – Τα ποσά
    ΚΑΠ: Στο ΦΕΚ η μετατροπή σε βιολογικά – Τα ποσά

    Η οικονομική στήριξη στο πλαίσιο της παρέμβασης του ΣΣ ΚΑΠ παρέχεται για την εφαρμογή των πρακτικών της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας

    Από τα 21,6 ευρώ/στρέμμα έως τα 195 ευρώ/στρέμμα ανάλογα με την καλλιέργεια και από 23,2 ευρώ έως 35 ευρώ ανάλογα με το ζώο, καθορίζεται το ύψος της ενίσχυσης για τη μετατροπή της παρέμβασης για τη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, του ΣΣ της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ).

    Σύμφωνα με την ΥΑ, που καθορίζει το θεσμικό πλαίσιο της παρέμβασης Π3-70-2.1 – «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους (νεοεισερχόμενοι στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία)», του ΣΣ ΚΑΠ, το οποίο δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, οι διατάξεις αφορούν τη δράση 1 (Π3-70-2.1.1): «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία» και τη δράση 2 (Π3-70-2.1.2): «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία».

    Να σημειωθεί ότι η οικονομική στήριξη στο πλαίσιο της παρέμβασης παρέχεται για την εφαρμογή των πρακτικών της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας με σκοπό την ενθάρρυνση των αγροτών να συμμετάσχουν σε τέτοια συστήματα, απαντώντας έτσι στη ζήτηση της κοινωνίας για τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον γεωργικών πρακτικών.

    Δικαιούχοι είναι γεωργοί φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών

    Οι δικαιούχοι

    Δικαιούχοι της παρέμβασης μπορούν να κριθούν γεωργοί φυσικά και νομικά πρόσωπα ή ομάδες αυτών.

    Όμως, δεν μπορούν να κριθούν δικαιούχοι των ενισχύσεων, έστω κι αν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, οι ακόλουθες κατηγορίες υποψηφίων:

    • Διάδοχοι πρόωρης συνταξιοδότησης για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση αποκλεισμού από τη λήψη οποιασδήποτε ενίσχυσης στον αγροτικό τομέα για δέκα έτη.
    • Όσοι έχουν αποβληθεί από γεωργοπεριβαλλοντικό μέτρο ή δράση στη Προγραμματική Περίοδο 2014-2022 ή από παρέμβαση της προγραμματικής περιόδου 2023-2027, λόγω υποβολής εκ προθέσεως ανακριβών στοιχείων και δεν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα δύο ημερολογιακών ετών από την αποβολή. Επίσης, περιπτώσεις κατ’επανάληψη μη συμμορφώσεων από πλευράς δικαιούχου χωρίς αιτιολόγηση θεωρούνται εκ προθέσεως μη συμμορφώσεις.

    Επίσης, επιλέξιμοι προς ένταξη στις δράσεις της παρέμβασης Π3-70-2.1 είναι οι νεοεισερχόμενοι (υποψήφιοι που κατέχουν νεοεντασσόμενα αγροτεμάχια, βοσκότοπους ή εκτροφές στο σύστημα ελέγχου για τη βιολογική γεωργία).

    Να σημειωθεί ότι ένας υποψήφιος δύναται να υποβάλει αίτηση στήριξης σε όσες δράσεις της παρέμβασης Π3-70-2.1 επιθυμεί.

    Πώς καθορίζεται το ύψος ενίσχυσης

    Τα ετήσια ύψη ενίσχυσης για τη δράση 1 της Παρέμβασης Π3-70-2.1: «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στη γεωργία», χορηγούνται ανά εκτάριο γεωργικής έκτασης για να αποζημιώνουν τους δικαιούχους για το διαφυγόν εισόδημα, τις πρόσθετες δαπάνες (εργαστηριακές αναλύσεις) και το κόστος συναλλαγής (δαπάνες πιστοποίησης) ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν.

    Ειδικότερα, τα ετήσια ύψη ενίσχυσης ανά είδος καλλιέργειας περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

    Αντίστοιχα, για τη δράση 2 της Παρέμβασης Π3-70-2.1: «Ενισχύσεις για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους παραγωγής στην κτηνοτροφία», οι ενισχύσεις χορηγούνται ετησίως ανά εκτάριο βοσκοτόπου για να αποζημιώνουν τους δικαιούχους για το διαφυγόν εισόδημα και το κόστος συναλλαγής (δαπάνες πιστοποίησης) ως αποτέλεσμα των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν.

    Τα ετήσια ύψη ενίσχυσης για πυκνότητα βόσκησης 1 ΜΖΚ/Ha περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

    ΚΑΠ

    Τα παραπάνω ποσά έχουν υπολογιστεί για πυκνότητες βόσκησης 1 ΜΖΚ ανά εκτάριο (Ha). Αν η πυκνότητα βόσκησης για την ενταγμένη εκμετάλλευση είναι μικρότερη του 1 ΜΖΚ ανά εκτάριο, η ενίσχυση ανά εκτάριο υπολογίζεται με τον πολλαπλασιασμό της πυκνότητας βόσκησης με την αντίστοιχη ενίσχυση του σχετικού πίνακα.

    Οι εκτάσεις μη παραγωγικών βοσκοτόπων με πυκνότητα βόσκησης κάτω από 0,2 ΜΖΚ/ha είναι μη επιλέξιμες.

    Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Δήμος Πύργου: Υπεγράφη η σύμβαση για τον αγροτικό δρόμο που συνδέει το Κολίρι με το Λάνθι 
    Δήμος Πύργου: Υπεγράφη η σύμβαση για τον αγροτικό δρόμο που συνδέει το Κολίρι με το Λάνθι 

    Υπεγράφη από τον Δήμαρχο Πύργου κ. Στάθη Καννή η σύμβαση για την υλοποίηση ενός κομβικού έργου στη Δημοτική Κοινότητα Κολιρίου, το οποίο θα διευκολύνει την πρόσβαση των κατοίκων στις περιουσίες τους.

    Πρόκειται για τον αγροτικό δρόμο που συνδέει το Κολίρι με το Λάνθι μέσω της υφιστάμενης επαρχιακής οδού.

    Ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει περίπου τις 700.000 ευρώ με ΦΠΑ, με τον ανάδοχο του έργου κ. Αθανάσιο Γκουλιούμη να έχει την υποχρέωση να το παραδώσει μέσα σε 18 μήνες, βάσει του χρονοδιαγράμματος που προβλέπει η σύμβαση.

    Το συνολικό μήκος του δρόμου, είναι 4.540μ και διέρχεται από τις αγροτικές περιοχές του Κολιρίου, του Λαμπετίου αλλά και του Λανθίου.

    Σκοπός του έργου είναι η αποκατάσταση της βατότητας στον κυριότερο αγροτικό δρόμο της κοινότητας που επλήγη από τις φωτιές του καλοκαιριού του 2021, διευκολύνοντας την πρόσβαση καλλιεργητών και κτηνοτρόφων στις ιδιοκτησίες τους, γεγονός που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία και για το περιβάλλον.

    Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι η βελτίωση αυτού του δρόμου, αποτελεί κομβικής σημασίας έργο για την γρήγορη και αποτελεσματική παρέμβαση των δυνάμεων της πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας, σε περίπτωση φωτιάς.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΣΣ ΚΑΠ: Προδημοσίευση πρόσκλησης «Βελτίωση Πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις»
    ΣΣ ΚΑΠ: Προδημοσίευση πρόσκλησης «Βελτίωση Πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις»

    Eκδόθηκε, εχθές Παρασκευή 09/08/2024 η προδημοσίευση πρόσκλησης για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της Παρέμβασης Π3-73-1.2: «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027 (ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027).

    Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 100%.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός της παρέμβασης ανέρχεται σε 65.000.000,00 €. Δικαιούχοι για την υποβολή των σχετικών προτάσεων είναι οι δήμοι της χώρας.

    Με τις πιστώσεις της πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν έργα τα οποία αφορούν βελτίωση της πρόσβασης σε γεωργική γη ή κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, υλοποιούνται σε εκτός σχεδίου περιοχές, προβλέπουν τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωση, δεν περιλαμβάνουν δαπάνες που αφορούν συνήθεις παρεμβάσεις συντήρησης, κλπ.

    • Ως ελάχιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 150.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
    • Ως μέγιστος προϋπολογισμός των υποβαλλόμενων προτάσεων ορίζεται το ποσό των 500.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
    • Κατ’ εξαίρεση μπορεί να υποβληθεί πρόταση με προϋπολογισμό μέχρι το ποσό του 1.000.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) μόνο στις περιπτώσεις που η πρόταση αφορά φυσικό αντικείμενο συνεχόμενο (μία αγροτική οδός), λειτουργικό και λόγοι οδικής ασφαλείας επιβάλλουν την ολοκλήρωσή της μέχρι το ποσό αυτό.

    Με τα έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των γεωργών και κτηνοτρόφων στις εκμεταλλεύσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

    Δείτε εδώ την προδημοσίευση της Πρόσκλησης.

    Πηγή: Etheas.gr

  • Δήμος Ήλιδας: Ξεκίνησαν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στον αγροτικό δρόμο που ενώνει τα χωριά Βάλμη και Απιδούλα Πηνείας
    Δήμος Ήλιδας: Ξεκίνησαν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στον αγροτικό δρόμο που ενώνει τα χωριά Βάλμη και Απιδούλα Πηνείας

    Πυρετωδώς συνεχίζονται από το Δήμο Ήλιδας οι εργασίες ασφαλτόστρωσης, του αγροτικού δρόμου που ενώνει τα χωριά Βάλμη της Τοπικής Κοινότητας Αγραπιδοχωρίου, με την Απιδούλα της Τοπικής Κοινότητας Μαζαρακίου.

    Πρόκειται για έργο που εντάσσεται στις εργασίες αγροτικής οδοποιίας της Δημοτικής Ενότητας Πηνείας και μέσω του οποίου βελτιώνονται σημαντικά οι υποδομές της περιοχής, εξυπηρετώντας αγρότες, κτηνοτρόφους και κατοίκους των χωριών.

    Στο σημείο των εργασιών βρέθηκαν κατά την έναρξή τους, οι αντιδήμαρχοι: Πηνείας και Πρωτογενούς Τομέα κ. Κώστας Αναγνωστόπουλος και Τεχνικών Έργων, Υποδομών, Πολιτικής Προστασίας και Υδάτινων Πόρων κ. Κώστας Τσεριώνης.

    Εκτός του δρόμου Βάλμη – Απιδούλα, ανάλογες εργασίες ασφαλτόστρωσης θα πραγματοποιηθούν στην Κάπελη στην περιοχή Άγιος Ιωάννης, στο δρόμο που οδηγεί στην Αγία Παρασκευή στην Εφύρα και στον δρόμο που ενώνει την Τ.Κ. Δάφνης με την Τ.Κ. Αγίου Δημητρίου.

    ilida asfa agr 2

    ilida asfa agr 3

    ilida asfa agr 4

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ