Κόσμος

Αντι- Black Friday»: Όχι στην καταναλωτική φρενίτιδα λένε πολλές γαλλικές εταιρείες

Αντι- Black Friday»: Όχι στην καταναλωτική φρενίτιδα λένε πολλές γαλλικές εταιρείες

Το κίνημα «αντι- Black Friday» εξαπλώνεται στη Γαλλία την ώρα που οι εργαζόμενοι στην Amazon διαμαρτύρονται για τις αντίξοες συνθήκες εργασίας - H «Πράσινη Παρασκευή» τάσσεται κατά της καταναλωτικής μανίας - Εκατόν πενήντα εταιρείες δεν θα κάνουν αύριο εκπτώσεις

Όχι στην καταναλωτική φρενίτιδα της «Black Friday» λένε όλο και περισσότερες γαλλικές εταιρίες την ώρα που στην εταιρεία Amazon οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τις αντίξοες συνθήκες εργασίες.

Αύριο σε πολλές εγκαταστάσεις της εταιρείας οι υπάλληλοι σχεδιάζουν να απέχουν από την εργασία τους.

«Όχι στην υπερκατανάλωση», διατυμπανίζουν γαλλικές εταιρείες που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να εκφράσουν την αντίθεσή της στην καταναλωτική μανία την ημέρα του «Black Friday» σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Η «Πράσινη Παρασκευή», το κίνημα που δημιούργησαν 150 γαλλικές εταιρείες, υψώνει το ανάστημά του απέναντι στο ρεύμα καταναλωτισμού που διαπερνά την αμερικανική και την ευρωπαική ήπειρο κάθε χρόνο την ημέρα του «Black Friday»

Σε συνέντευξή της στην γαλλική εφημερίδα «Liberation», η πρόεδρος του κινήματος, Aνεμόν Μπερές, επισημαίνει ότι 150 γαλλικές εταιρείες δεσμεύτηκαν να μην κάνουν έκπτωση αυτή την Παρασκευή.

«Το κίνημα έλαβε σάρκα και οστά το 2017 ως μία προειδοποίηση για την αλόγιστη κατανάλωση που γίνεται κάθε χρόνο την «Black Friday», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η Μπερές εξηγεί ότι το κίνημα «Πράσινη Παρασκευή» επεκτάθηκε το 2018 με την υποστήριξη της δημάρχου των Παρισίων,Αν Ινταλγκό και πολλών Γάλλων αξιωματούχων.

«Στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό ότι υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις κατανάλωσης που επιτρέπουν στον καθένα μας να εκμεταλλευτεί τη δύναμή του... Οι εταιρείες που ανήκουν στο κίνημα δεσμεύονται να μην κάνουν προσφορές τη «Black Friday».Επιπλέον, μέρος των των εσόδων από τις πωλήσεις τους διατίθεται σε οργανώσεις για τη προστασία του περιβάλλοντος. Προς το παρόν, συμμετέχουν 150 εταιρείες, όπως οι Café Michel και Ordi Solidaire», υποστηρίζει η επικεφαλής του κινήματος.

«Πρέπει να ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να αναρωτηθούν: τι χρειάζομαι πραγματικά; Η ιδέα δεν είναι να κάνουμε τους καταναλωτές να αισθάνονται ένοχοι. Είναι θέμα υπευθυνότητας.Στόχος μας είναι να αποδεικνύουμε σε καθημερινή βάση ότι είναι δυνατόν να κινηθούμε προς ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας, ένα μοντέλο που σέβεται την κοινωνικό και το περιβάλλον», υπογραμμίζει η Ανεμόν Μπερές.

Κι ενώ στη Γαλλία επεκτείνεται το κίνημα Πράσινη Παρασκευή, στη Βρετανία και την Ισπανία, οι εργαζόμενοι της Αmazon κατεβαίνουν αύριο σε απεργία διαμαρτυρόμενοι για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας.

«Οι απεργίες θα πραγματοποιηθούν σε εγκαταστάσεις της Βρετανίας και στο San Fernando de Henares στη Μαδρίτη, με το προσωπικό να ζητά καλύτερες εργασιακές συνθήκες.

«Σε εγκαταστάσεις της Amazon στη Βρετανία υπάρχουν μαρτυρίες εργαζομένων για «σπασμένα κόκαλα» και τραυματισμούς... Τα ασθενοφόρα έχουν κληθεί 600 φορές σε τρία χρόνια, ισχυρίστηκαν υπάλληλοι της εταιρείας του δισεκατομμυριούχου Τζεφ Μπέζος», όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

Οι πωλήσεις της Amazon θα μπορούσαν να διαταραχθούν σοβαρά από τις αυριανές απεργίες που σχεδιάζουν οι εργαζόμενοι σε πέντε εγκαταστάσεις της Βρετανίας:στις Rugeley,Milton Keynes,Warrington, Peterborough και Swansea

Ωστόσο, η εταιρεία Amazon προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το ευρωπαϊκό μας δίκτυο πληροφόρησης είναι πλήρως λειτουργικό και συνεχίζουμε να εστιάζουμε στις παροχές των πελατών μας. Οποιεσδήποτε αναφορές για το αντίθετο είναι απλά λανθασμένες».

Οι διαμαρτυρίες των εργαζομένων της Amazon σε πέντε εργοστάσια της Βρετανίας και σ΄ένα στην Μαδρίτη έρχονται την ώρα που υπάλληλοι της Amazon σε Πολωνία, Ιταλία και Γερμανία, σκέφτονται κι αυτοί να ακολουθήσουν το δρόμο της απεργίας, όπως αναφέρει ο ιστότοπος «BuzzFeed».
Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup