Για να πιέσει την Ευρωπαϊκή Ένωση
«Νομίζω ότι ο πρόεδρος κλίνει προς το να το κάνει», είπε ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής της Άιοβας σε δημοσιογράφους. «Νομίζω (ότι) η Ευρώπη (είναι) πάρα πολύ ανήσυχη για αυτούς τους δασμούς (...). Νομίζω πως αυτό μπορεί να είναι το εργαλείο που θα αναγκάσει την Ευρώπη να διαπραγματευτεί», πρόσθεσε.
Η εισήγηση του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ για το κατά πόσον ο Τραμπ πρέπει να επιβάλλει επιπρόσθετους δασμούς έως και 25% στα εισαγόμενα οχήματα και ανταλλακτικά για λόγους εθνικής ασφαλείας αναμένεται να επιδοθεί στον Λευκό Οίκο ως τα μέσα Φεβρουαρίου.
Εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου απέφυγε να σχολιάσει τη δήλωση του γερουσιαστή.
Ο Γκράσλεϊ, ο οποίος συζητά συχνά με τον Τραμπ και με τον αντιπρόσωπο των ΗΠΑ για το εμπόριο (USTR), τον Ρόμπερτ Λαϊτχάιζερ, συμπλήρωσε ότι δεν του αρέσουν οι δασμοί, αλλά αυτή η πρακτική ακολουθείται αφότου ο μεγιστάνας έγινε ένοικος του Λευκού Οίκου και εκτίμησε πως αποτέλεσαν «αποτελεσματικό εργαλείο» για να πειστούν η Κίνα, ο Καναδάς, το Μεξικό και άλλοι να διαπραγματευτούν.
Ο Γκράσλεϊ σημείωσε επίσης πως θέλει η ΕΕ να συμφωνήσει να τεθούν στο τραπέζι ζητήματα που αφορούν τη γεωργία -- παρότι η ευρωπαία επίτροπος Εμπορίου Σεσίλια Μάλμστρεμ επανέλαβε την περασμένη εβδομάδα ότι οι Βρυξέλλες δεν προτίθενται να διαπραγματευτούν για ζητήματα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα.
Ο Λευκός Οίκος έχει δεσμευτεί ότι δεν θα προχωρήσει στην επιβολή νέων δασμών σε αγαθά που εισάγονται από την ΕΕ και την Ιαπωνία όσο καταγράφεται πρόοδος στις διμερείς συνομιλίες για το εμπόριο. Ο Τραμπ αξιώνει η ΕΕ να μειώσει τους δικούς της δασμούς (10%) στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Η Ουάσινγκτον επιβάλλει δασμό 2,5% στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, αλλά 25% στα ανοικτά ημιφορτηγά.
Οι επικεφαλής των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας δέχθηκαν να δουν τον Τραμπ τον Δεκέμβριο για να τον προτρέψουν να μην επιβάλλει πρόσθετους δασμούς.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν ότι αν επιβληθούν πρόσθετοι δασμοί 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, αυτό θα αυξήσει αθροιστικά κατά 83 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως το κόστος των οχημάτων που διατίθενται στις ΗΠΑ, ενώ θα σημάνει πως θα χαθούν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Προσθέτουν ότι δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη πως τα αυτοκίνητα που εισάγονται στις ΗΠΑ απειλούν την εθνική ασφάλεια της χώρας με οποιονδήποτε τρόπο.