Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019 11:34

Αεροπορική τραγωδία: Η Αυστραλία αναστέλλει όλες τις πτήσεις με Boeing 737 ΜΑΧ

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει μέχρι στιγμής τις πτήσεις του Boeing 737 Max 8

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι αναστέλει όλες τις πτήσεις από ή προς την χώρα που ήταν προγραμματισμένες να εκτελεστούν με Boeing 737 MAX 8, το αεροσκάφος που εμπλέκεται σε δύο πολύνεκρες αεροπορικές τραγωδίες το τελευταίο εξάμηνο.

"Πρόκειται για μια προσωρινή αναστολή ενώ αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες για την αναθεώρηση των κινδύνων ασφαλείας των συνεχιζόμενων πτήσεων του Boeing 737 MAX προς και από την Αυστραλία", αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας ασφαλείας πολιτικής αεροπορίας Σέιν Καρμόντι.

Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει τις πτήσεις του Boeing 737 Max 8
Η συντριβή του 737 Max 8 της Ethiopian Airlines κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες μετά από παρόμοιο δυστύχημα στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία, οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.

Σύμφωνα με το Flightglobal, σχεδόν το 40% των 371 Boeing 737 Max 8 που χρησιμοποιούνταν έχει καθηλωθεί στο έδαφος, περιλαμβανομένων 97 αεροσκαφών στην Κίνα.

Οι χώρες που αναστέλλουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 είναι οι εξής:

Κίνα

Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων.

Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.

Ινδονησία

Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.

Αυστραλία

Η υπηρεσία ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας της Αυστραλίας ανέστειλε όλες τις πτήσεις από και προς την χώρα των αεροσκαφών τύπου Boeing Co 737 MAX.

Η απόφαση της Αυστραλίας επηρεάζει μόνο τις εταιρείες Singapore Airlines, Silk Air και Fiji Airways καθώς προς το παρόν καμία αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία δεν διαθέτει αυτό το μοντέλο στον στόλο της.

Βιετνάμ

Ο διευθυντής της υπηρεσίας ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας του Βιετνάμ Ντιν Βιέτ Θανγκ δήλωσε ότι οι βιετναμέζικες αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρησιμοποιήσουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους της Μπόινγκ.

Ο ίδιος είπε ότι η Υπηρεσία αποφάσισε να μην χορηγήσει άδεια πτήσης σε Boeing 737 Max μέχρι να αποσαφηνιστεί η αιτία του δυστυχήματος και μέχρι η Αμερικανική Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας να ανακοινώσει ποιά μέτρα πρόκειται να λάβει.

Νότια Κορέα

Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.

Μεξικό

Ο μεξικανικός αερομεταφορέας Aeroméxico ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πτήσεις των έξι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει στον στόλο του ωσότου να λάβει σαφείς πληροφορίες σχετικά με την έρευνα για τη συντριβή αεροπλάνου της Ethiopian Airlines.

Αργεντινή

H αεροπορική εταιρεία της Αργεντινής Aeorlineas Argentinas ανακοίνωσε "την προσωρινή αναστολή της εμπορικής εκμετάλλευσης" των πέντε Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει.

Μογγολία

Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines

Ινδία

Οι αρχές έχουν επιβάλει επιπλέον μέτρα ασφαλείας στις ομάδες συντήρησης εδάφους και στο πλήρωμα των αεροσκαφών. Δύο ινδικές εταιρείες χρησιμοποιούν το Boeing 737 MAX 8: η Spicejet (12 αεροσκάφη) και η Jet Airways (5 αεροσκάφη), όμως η εταιρεία αυτή έχει διαβεβαιώσει ότι κανένα από τα συγκεκριμένα αεροπλάνα δεν είναι σε λειτουργία αυτή την περίοδο.

Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:

Ethiopian Airlines (Αιθιοπία) , Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν), Gol (Βραζιλία)
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019 12:06

Σχετικά Άρθρα

  • Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί
    Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί

    Η Voepass αναθεώρησε τον αριθμό των θυμάτων - Υπήρχε προειδοποίηση για παγοποίηση αλλά ήταν στα αποδεκτά όρια, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας

    Απαντήσεις για τα αίτια της πτώσης και συντριβής του αεροπλάνου ATR-72 της Voepass από την οποία έχασαν τη ζωή τους 61 άτομα - σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας - αναζητούν οι αρχές της Βραζιλίας καθώς έχει εντοπιστεί και το μαύρο κουτί.

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.

    Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.

    Από την πλευρά του ο διεθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.

    Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».

    Το δικινητήριο ATR-72 εκτελούσε πτήση από το Κασκαβέλ της πολιτείας Παρανά με προορισμό το αεροδρόμιο Γκουαρούλος στο Σάο Πάολο.

    Το τελευταίο σήμα που ελήφθη από το αεροσκάφος, ήταν περίπου μιάμιση ώρα μετά την απογείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 60 δευτερολέπτων της πτήσης, ο αναμεταδότης του μετέδιδε την κατακόρυφη πορεία προς το έδαφος, καθώς έχανε ύψος από 8.000 μέχρι 24.000 πόδια το λεπτό.

    Σημειώνεται πως το αεροπλάνο έπεσε στην αυλή ενός σπιτιού αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τν πτώση. Μόνο ένα σπίτι υπέστη ζημιές στην κατοικημένη περιοχή όπου συνέβη το δυστύχημα, δήλωσαν αξιωματούχοι της πόλης στη γειτονική Valinhos.

    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Isaac Fontana

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται

    Κλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.

    Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16

    Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.

    Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.

    Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες

    Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».

    Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.

    Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης

    Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα

    «Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.

    Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος
    Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου, ο οποίος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.

    Στη συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

    Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.

    Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο.

    Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.

    Το χρονικό της υπόθεσης

    Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια.

    Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.

    Οι ανακοινώσεις του ΓΕΑ

    «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Η δεύτερη ανακοίνωση: «Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας».

    Αυτό είναι το F-16C/D Block 52+

    Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

    Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

    Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
    Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
    Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.96μ
    Μήκος: 15.06μ
    Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
    Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας

    Ένα θρίλερ εξελίχθηκε από τη ώρα που ο πιλότος του F-16 κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) στη νήσο Ψαθούρα, μεταξύ της Αλοννήσου και της Χαλκιδικής μέχρι να εντοπιστεί από Super Puma και να μεταφερθεί στη συνέχεια στο νοσοκομείο.

    Το θρίλερ των 89 λεπτών

    Επί μιάμιση ώρα ο πιλότος του F-16 βρισκόταν στη θάλασσα. Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε εγκαίρως να ενεργοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του μαχητικού.

    Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 και ο πιλότος περισυνελλέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma στις 15:02 και κατευθύνθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Τι λέει ο πατέρας του πιλότου

    Μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας του πιλότου ανέφερε: ««παραπέρα δεν γνωρίζω κι εγώ. Τώρα κατεβαίνω από Λάρισα – Αθήνα, να δω το παιδί μου. Σε μια επικοινωνία που είχα μαζί του μου είπε ότι είναι καλά, αλλά είχα κακό σήμα. Είμαι καθοδόν για Αθήνα, εύχομαι να πάνε όλα καλά. Δεν μπορώ να σας μιλήσω, είμαι σε όχι καλή ψυχολογική κατάσταση και κινούμαι προς Αθήνα».

    Η ανακοίνωση του ΓΕΑ

    Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας στις 15:02 και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Ευχές Δένδια στον πιλότο για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον πιλότο και άμεση επάνοδο στα καθήκοντά του ενώ συνεχάρη όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης.

    Συγκεκριμένα με μήνυμα του στα social media ανέφερε:

    «Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F - 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».

    Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-16

    Στο σημείο της πτώσης του F-16 επιχειρούν 7 πλωτά, 1 τορπιλάκατος του Λιμενικού από τη Λέσβο και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Βρισκόταν σε σχηματισμό με άλλα μαχητικά

    Σημειώνεται πως το F-16 είχε απογειωθεί από την 337 μοίρα της 110 πτέρυγας μάχης, στη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη.

    Όπως έγινε γνωστό, το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση και πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην άσκηση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή.

    Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο τι συνέβη με το F-16 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο πιλότος, όσο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες.

    Η ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας

    Ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την πτώση του F-16.

    Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)
    Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)

    Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ η κηδεία του αδικοχαμένου επισμηναγού στη Μάνη

    Τον αδικαχαμένο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, που σκοτώθηκε κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, αποχαιρέτισαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην εξόδιο ακολουθία που τελείται στον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Μεγάλη Μαντίνεια, του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    Συντετριμμένη, η σύζυγος του άτυχου επισμηναγού συνόδευσε το φέρετρο με τη σορό του, που ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, στον τόπο της ταφής. Στο πλευρό της βρισκόταν και η τραγική φιγούρα της μητέρας του, που λύγισε λίγη ώρα αργότερα πάνω από το φέρετρο.

    Πλήθος κόσμου προσήλθε σήμερα στον ιερό ναό για να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του, αλλά και για να συμπαρασταθούν στα μέλη της οικογένειάς του, ενώ στρατιωτικό άγημα απέδωσε τιμές.

    Ο εφημέριος της εκκλησίας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία γνώριζε 25 χρόνια τον Επαμεινώνδα Κωστέα. «Χάσαμε τον Νώντα μας ένα άξιο παλικάρι, ένα διαμάντι για το χωριό μας. Είμαστε καταρρακωμένοι από τη στεναχώρια. Τον ξέρω εδώ και 25 χρόνια. Άξιος οικογενειάρχης. Για την πατρίδα τα έδινε όλα. Ήθελε να πετάξει και τελικά εκεί που ήθελε να πετάξει, πέταξε» δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Μη μπορώντας να πιστέψουν το κακό που χτύπησε την οικογένειά τους, οι γονείς και η σύζυγος του επισμηναγού συνόδευσαν νωρίτερα τη σορό του στην εκκλησία με λουλούδια στα χέρια.

    Στην κηδεία έδωσαν το παρών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί και των τριών Όπλων αλλά και ο Τομεάρχης 'Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης. Από το ΠΑΣΟΚ το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης ο οποίος τόνισε πως «οι Ένοπλες Δυνάμεις μας αποτελούνται από ανθρώπους, που βάζουν πάνω απ' όλα την πατρίδα και το καθήκον. Δυστυχώς, αυτό κάποιες φορές επιβεβαιώνεται με επώδυνο και τραγικό τρόπο. Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του ηρωικού πιλότου, την οποία η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα και ηθικά».

    Η συγκινητική τελετή στο Πεντάγωνο

    Ράγισαν καρδιές το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.

    Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.

    Απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επαμεινώνδα Κωστέα


    Την απονομή του Ανώτατου Βαθμού στον Επαμεινώνδα Κωστέα ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ. Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι στον άτυχο πιλότο απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου, καθώς έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

    Ειδικότερα, με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, «με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο».

    Πηγή: Protothema.gr - TharrosNews.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ/ EUROKINISSI

  • Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»
    Καλαμάτα: Σήμερα η κηδεία του επισμηναγού - «Μου έλεγε είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι ακόμα αξιόπιστα»

    «Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα» λέει ο πατέρας του

    Το τελευταίο αντίο θα πουν σήμερα συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι στον επισημηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, τον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του όταν συνετρίβη το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ2 σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Η κηδεία του επισμηναγού, που αφήνει πίσω του δύο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του που ήταν αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας, θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    «Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».

    Όπως είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού ο 40χρονος πιλότος «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».

    Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».



    Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η πιθανότητα εξαιτίας των βίαιων ελιγμών του αεροσκάφους, στο πλαίσιο της άσκησης και της επιβάρυνσης του με πολλά G, να αποκολλήθηκε κάποιο εξάρτημά του το οποίο εν συνεχεία μπορεί να χτύπησε κάποιο ζωτικό κομμάτι του, όπως π.χ το κάθετο ουραίο φτερό του.

    Παράλληλα, όπως αναφέρουν έμπειροι αεροπόροι, δεν θα πρέπει να αποκλείεται και το ενδεχόμενο ο πιλότος να δοκίμασε να φτάσει το αεροσκάφος στα όριά του. Κάτι το οποίο πιθανόν θα μπορούσε να συμβεί στο πλαίσιο μίας επίδειξης των δυνατοτήτων του Τ-2, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των ελιγμών του, αυτό να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις εντολές του κυβερνήτη του, και τελικά να συντριβεί.

    Πηγή: Protothema.gr

  • Πτώση αεροπλάνου στην Καλαμάτα: Συγκλονίζει ο πατέρας του νεκρού επισμηναγού
    Πτώση αεροπλάνου στην Καλαμάτα: Συγκλονίζει ο πατέρας του νεκρού επισμηναγού

    Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    «Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»

    Θρήνος επικρατεί στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης, τόπο καταγωγής του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος πραγματοποιούσε με το T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας την τελευταία του πτήση, όταν το αεροσκάφος κατέπεσε στην Καλαμάτα. Η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    «Έφυγε έτσι όπως ήθελε, να πετάει…»

    Συντετριμμένη η οικογένειά του, η σύζυγος και οι γονείς αλλά και φίλοι από τη τραγική κατάληξη. Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πατέρας του αδικοχαμένου επισμηναγού είπε πως «έφυγε με τη μεγάλη του αγάπη, έτσι όπως ήθελε, να πετάει… Οι ήρωες πρέπει να είναι ζωντανοί και όχι σε φέρετρα με την γαλανόλευκη…»

    Την ίδια ώρα σύμφωνα με την ΕΡΤ, εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Εξετάζεται το ενδεχόμενο, ο ίδιος ο πιλότος να επέλεξε το συγκεκριμένο σημείο να ρίξει το αεροσκάφος χωρίς να προλάβει να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό εκτίναξης, καθώς πολύ κοντά υπήρχε κατοικημένη περιοχή το χωριό του Άρι αλλά και η Μονάδα της 120 Πτέρυγας εκπαιδεύσεως της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Το χρονικό

    Αν και θεωρητικά ήταν μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.

    Κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος και χάθηκε από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 έγινε η τραγωδία.

    Η συντριβή σημειώθηκε 900 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρι στη Μικρομάνη και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 40χρονου.

    Κάτοικοι της περιοχής έκαναν λόγο για έναν εκκωφαντικό θόρυβο και στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού να απλώνεται στον ουρανό.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Καλαμάτα: «Ήταν το αποχαιρετιστήριό του», συγκλονίζει η μητέρα του πιλότου - Έπεσε κομμάτι από το αεροπλάνο
    Καλαμάτα: «Ήταν το αποχαιρετιστήριό του», συγκλονίζει η μητέρα του πιλότου - Έπεσε κομμάτι από το αεροπλάνο

    Έρευνες για αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος στην Καλαμάτα. Θρήνος για τον θάνατο του 40χρονου επισμηναγού, Επαμεινώνδα Κωστέα,

    Ο χρόνος για τον 40χρονο επισμηναγό, Επαμεινώνδα Κωστέα σταμάτησε στις 11.28 το πρωί της Τετάρτης, όταν το αεροσκάφος Τ-2E Buckeye που πιλόταρε, συνετρίβη λίγο έξω από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Τραγική ειρωνία, η σύζυγος και το παιδί του παρακολουθούσαν από κοντά τη μοιραία τελευταία πτήση του.

    Η χθεσινή πτήση θα ήταν η τελευταία του Επισμηναγού, με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye, καθώς θα πήγαινε πλέον στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T-6, όμως δεν πρόλαβε.

    Η οικογένειά του είναι απαρηγόρητη, με τη μητέρα του να συγκλονίζει. «Η γυναίκα του που είχε πάει να τον θαυμάσει με τον γιο του... και τα είδαν όλα μπροστά τους» είπε στο Star, η μητέρα του άτυχου πιλότου. «Το παιδί μου... ήταν το αποχαιρετιστήριό του. Αχ...», είπε, «ηταν η μεγάλη του αγάπη τα αεροπλάνα», κατέληξε.

    Η γη της Μάνης θα υποδεχτεί τον πιλότο στην «αγκαλιά» της την Παρασκευή. Η κηδεία του επισμηναγού θα τελεστεί στις 11:00 στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    Την ίδια ώρα οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» την περιοχή, ώστε να διαλευκανθεί η υπόθεση, βρίσκοντας στοιχεία που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας. Τα σενάρια ποικίλουν.

    Εξετάζεται το ενδεχόμενο η πτώση να προκλήθηκε από τον ίδιο τον πιλότο ύστερα από πιθανή βλάβη του αεροσκάφους, ενώ αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή. Αυτόπτες μάρτυρες είδαν ένα κομμάτι του αεροσκάφουςνα φεύγει στον αέρα λίγο πριν την πτώση του και μετά να ακολουθεί έκρηξη.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Star, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει στα χέρια της φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που δείχνουν ένα κομμάτι του μοιραίου αεροσκάφους Τ-2, με μήκος ένα-ενάμισι μέτρο, να είναι πεσμένο στην πίστα του αεροδρομίου. Το κομμάτι αυτό δεν είναι καμμένο και πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανότατα από το κάθετο σταθερό που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης. Το υπόλοιπο αεροσκάφος έχει συντριβεί πολύ μακριά, σε απόσταση περίπου 500 μέτρων έξω από το αεροδρόμιο.

    Ο Επισμηναγός εκτελούσε μια εικονική προσβολή του αεροδρομίου της Καλαμάτας μαζί με ένα δεύτερο Τ-2. Έκανε τη βύθιση και την προσβολή, μετά απαγκίστρωσε, όπως λένε οι Αεροπόροι, και οριζοντίωσε, αλλά κάπου εκεί, περίπου σε ύψος 2.000 ποδών, πρέπει να αποκολλήθηκε το κρίσιμο αυτό κομμάτι του αεροσκάφους.

    Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

    Ο επίλογος για τον 40χρονο Επισμηναγού της Πολεμικής Αεροπορίας γράφτηκε το πρωί της Τετάρτης, λίγο μετά τις 11:00 το μεσημέρι. Μόλις είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με το διθέσιο αεροπλάνο που ανήκε στην 362 Μοίρα Εκπαιδεύσεως Αέρος.

    Ειδικότερα, ήταν 11.28 το πρωί, όταν το αεροσκάφος, τύπου Τ-2E Buckeye κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, λίγο πριν καταπέσει το αεροπλάνο, κοντά στο χωριό Άρι, εξερράγη στον αέρα.

    Να σημειωθεί πως τα Τ-2 είναι παλιά αεροσκάφη. Η Ελλάδα παρέλαβε 40 το 1976, σχεδόν πριν από 50 χρόνια. Είναι κοινό μυστικό επίσης ότι τα Τ-2 έχουν πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, σημειώνει το STAR.

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς