Οικονομία

Oι 4 επιχειρηματικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το 2019

Oι 4 επιχειρηματικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το 2019

Η Έκθεση Διεθνών Τάσεων για το 2019 δημιουργήθηκε από τη Vodafone βάσει εκτεταμένης πρωτογενούς έρευνας στην οποία συμμετείχαν επιχειρηματίες, διεθνείς αναλυτές της παγκόσμιας αγοράς, συμβουλευτικές εταιρίες, προμηθευτές καθώς και ειδικοί ερευνητές.

Οι 4 βασικές τάσεις που αναδεικνύονται από την έκθεση και τις οποίες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη οι επιχειρήσεις για το 2019, είναι οι παρακάτω:
  • Η εμπιστοσύνη στο ψηφιακό περιβάλλον είναι το παν
Σε μια αγορά που χαρακτηρίζεται από διαρκείς αλλαγές στο οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον, η αξιοπιστία θεωρείται πια ως μια απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία των επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές είναι πιο ενημερωμένοι και συνειδητοποιημένοι από ποτέ για την αξία των προσωπικών τους δεδομένων - και πολλές επιχειρήσεις εισπράττουν αυτήν την τάση και εργάζονται καθημερινά ώστε να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους.

Οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν την ανάπτυξή τους και την αφοσίωση των πελατών τους δεν είναι λίγες και ποικίλλουν: Από την ανάγκη να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους και να συμβαδίζουν με την τεχνολογία μέχρι και την αντιμετώπιση πιθανών αστοχιών και λαθών σε εγκαταστάσεις ή στην παροχή των υπηρεσιών προς τους πελάτες τους.
Συγκεκριμένα:
  • Το 55% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα.
  • 4 στους 5 επιχειρηματίες δηλώνουν ότι η προσαρμογή στον ρυθμό αλλαγής των επιχειρήσεων και των καταναλωτικών προτιμήσεων αποτελεί πρόκληση. Οι αλλαγές αυτές μάλιστα αναμένεται να είναι ακόμα πιο έντονες μέσα στην επόμενη πενταετία.
  • Η ηθική ως κινητήριος δύναμη
Η επιχειρηματική ηθική αποτελεί βασική προτεραιότητα για μία εταιρεία που επιθυμεί να διαφοροποιηθεί μέσα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι κοινωνικοί, οικονομικοί και οι πολιτικοί παράγοντες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αναπόφευκτα, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει αρχίσει να αναγνωρίζει τον συσχετισμό μεταξύ κέρδους και του εταιρικού σκοπού. Εξάλλου, έχει αποδειχθεί ότι οι επιχειρήσεις που έχουν πιο ηθική συμπεριφορά απέναντι στους πελάτες τους, είδαν σημαντική αύξηση στα κέρδη τους.

Είναι σημαντικό να τονιστεί πως:
  • Το 93% των οργανισμών σημειώνει ότι οι πελάτες τους προσδοκούν λειτουργική υπευθυνότητα ενώ το 92% έχει αντίστοιχη προσδοκία για τους δικούς τους προμηθευτές.
  • Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η επιχειρηματική ηθική είναι παράγοντας κερδοφορίας.
  • Η ισορροπία μεταξύ ανθρώπων και Τεχνητής Νοημοσύνης
Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως έχουν αρχίσει να βρίσκουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ των δεξιοτήτων των εργαζομένων τους και των δυνατοτήτων που προκύπτουν από την αυτοματοποίηση και τις μηχανές.
Συνακόλουθα, οφείλουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να εργάζονται και να εξελίσσονται σε αρμονία με την αυτοματοποίηση που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, οι επιχειρηματικοί ηγέτες σε ποσοστό
  • 86% θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
  • 83% πιστεύει ότι οι συγκεκριμένες θέσεις θα είναι πιο παραγωγικές και το 85% εκτιμά ότι οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να συνεργάζονται με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.
  • 54% αναφέρει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργήσει διακρίσεις, ενδεχόμενο που δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας στο εργατικό δυναμικό.
  • Ο τεχνολογικός μετασχηματισμός βάζει τους ανθρώπους στην καρδιά των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την Έκθεση Διεθνών Τάσεων, οι επιχειρήσεις πλέον γνωρίζουν καλά πως για να ανταποκριθούν πλήρως στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους και της αγοράς οφείλουν να είναι ενημερωμένες για τις εξελίξεις ώστε να μπορούν να είναι συνεχώς ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Αναλυτικότερα:
  • Το 85% των επιχειρήσεων αναγνωρίζει πως οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς.
  • Το 76% των επιχειρήσεων συμφωνεί πως γίνονται πιο ισχυρές και το 93% θεωρεί πως οι προσδοκίες των πελατών βρίσκονται σε ανοδική πορεία.
Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε πως η κάθε μία από τις παραπάνω τάσεις θα ασκήσει διαφορετική επιρροή σε κάθε εταιρία. Παρόλα αυτά, η βασικότερη αλλαγή για το 2019, είναι κοινή για όλες. Πρόκειται για την υιοθέτηση ανθρωποκεντρικής στρατηγικής η οποία θέτει τον πελάτη σε προτεραιότητα με ότι αυτό συνεπάγεται. Άλλωστε, είναι γεγονός πως η εποχή των ραγδαίων εξελίξεων που διανύουμε, απαιτεί την κατανόηση και την προσαρμογή στις νέες τάσεις ώστε να εξασφαλιστούν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Η Vodafone συνεχίζει να δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα της Έκθεσης Διεθνών Τάσεων από το 2017 ενισχύοντας τη γνώση για την αγορά και προωθώντας την εποικοδομητική πληροφορία με σκοπό την ενημέρωση και την ενίσχυση επιχειρηματιών παγκοσμίως.

Δείτε την πλήρη Έκθεση εδώ: Vodafone Global Trends Barometer 2019

Infographic

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup