Η αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων τα τελευταία τρία χρόνια έχει ξεπεράσει το 25%. Στα μεταχειρισμένα δε, το 35% και μάλιστα πολλά από αυτά είναι αμφιβόλου ποιότητας και ιστορικού. Και όμως υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα σήμερα που είναι πιο οικονομικά και από μεταχειρισμένα.
Παρά τα όποια οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας, ένα νέο αυτοκίνητο είναι μια αναγκαιότητα που δε θα μπορούμε να παραβλέπουμε διαρκώς.
Είτε για να αντικαταστήσουμε το παλιό που έχουμε ήδη, είτε για να αγοράσουμε ένα για κάποιο από τα μέλη της οικογένειάς μας, η απόκτηση ενός καινούργιου μοντέλο είναι ένα σημαντικό γεγονός.
Εξίσου σημαντικό, όμως, είναι και το κόστος του και το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλουμε για να το πάρουμε στα χέρια μας. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αυξάνονται.
Συνεπώς, η απόφαση για την αγορά πρέπει να γίνει έπειτα από ενδελεχή έρευνα για το τι θα μας προσφέρει στην καθημερινότητά μας και κατά πόσο θα ικανοποιεί τις μεταφορικές μας ανάγκες, αλλά και την οικονομία σε καύσιμο και συντήρηση.
Σε πολλές περιπτώσεις, αν όχι στις περισσότερες, θέτουμε ένα όριο χρημάτων το οποίο έχουμε τη δυνατότητα να διαθέσουμε. Συχνά, στρεφόμαστε στα πιο φτηνά που υπάρχουν στην ελληνική αγορά, είτε από ανάγκη είτε επειδή θέλουμε ένα πιο οικονομικό καινούργιο αυτοκίνητο.
Κατά συνθήκη, αυτά ανήκουν στη μίνι και τη supermini κατηγορία οχημάτων. Όμως, εσχάτως, έχουν αρχίσει να εντάσσονται και λίγο μεγαλύτερα.
Αυτή τη φορά θέσαμε το «ψυχολογικό όριο» (sic) των 19.000 ευρώ ως το ποσό που κάποιος είναι σε θέση να πληρώσει για να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Παρακάτω, μπορούμε να δούμε ποια μοντέλα είναι διαθέσιμα αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά μέχρι το συγκεκριμένο ποσό. Να σημειώσουμε ότι οι τιμές που αναγράφονται αφορούν σε αυτές που υπάρχουν στον τιμοκατάλογο κάθε εταιρείας.
Δεν συμπεριλαμβάνουν την όποια έκπτωση ή προσφορά κάνουν κάποιες από αυτές τη στιγμή της δημοσίευσης. Επίσης, οι τιμές αφορούν στη βασική έκδοση εξοπλισμού των μοντέλων, όπως την ορίζει η κάθε επίσημη αντιπροσωπεία.
15. MG Motor MG ZS – Από 18.950 ευρώ
Πριν από λίγες εβδομάδες, η MG Motor άρχισε και πάλι την εμπορική αντιπροσώπευση στη χώρα μας, με δυναμικό τρόπο ομολογουμένως, Υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, η βρετανική εταιρεία έχει δημιουργήσει καινούργια μοντέλα τα οποία πληρούν τις νόρμες ασφαλείας και είναι σύγχρονα.
Το MG ZS είναι το crossover μοντέλο της το οποίο προορίζεται και για την ελληνική αγορά. Προφέρει μεγάλο εσωτερικό χώρο, καλό επίπεδο εξοπλισμού και επίσημη εγγύηση επτά ετών. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου αποδίδει 106 ίππους και η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 6,6 λίτρα/100 χλμ.
14. Dacia Sandero Streetway – Από 17.920 ευρώ
Το καινούργιο Sandero είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οχήματα και αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης την οποία καλό θα είναι να εξετάσουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με το λεγόμενο «τελικό προϊόν» και το κέρδος. Η τρίτη γενιά τού ρουμανικού supermini είναι πιο σύγχρονη και ευρύχωρη από πριν και διατίθεται με τον 1.0 TCe των 90 ίππων.
13. Hyundai i20 – Από 17.890 ευρώ
To supermini μοντέλο της Hyundai ανανεώθηκε πριν από λίγους μήνες και συνεχίζει την καλή εμπορική πορεία του. Η επανασχεδίαση του το έκανε να δείχνει πιο σπορτίφ, αποκτώντας μια πιο σύγχρονη αλλά και πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση συγκριτικά με πριν.
Στη βασική έκδοσή του, το i20 διαθέτει τον 1.2 ατμοσφαιρικό κινητήρα ο οποίος αποδίδει 84 ίππους. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα και αξιόπιστα της κατηγορίας του και επωφελείται από τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, χωρίς όριο χιλιομέτρων, όπως και από την πενταετή δωρεάν οδική βοήθεια.
12. Renault Twingo – Από 17.600 ευρώ
Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Renault τα τελευταία 30 χρόνια. Το Twingo προσαρμόστηκε στη σύγχρονη εποχή. Το στυλ του και η χαρακτηριστική σχεδίασή του το κάνουν ένα από τα πιο ιδιότυπα και χαρακτηριστικά supermini.
Ο κινητήρας των 65 ίππων και η πρακτικότητα στο εσωτερικό του είναι τα βασικά στοιχεία του. Να αναφέρουμε ότι το Twingo ενέπνευσε τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρείας να το προσφέρουν και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, πλέον.
11. Mazda 2 – Από 17.140 ευρώ
Η Mazda, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινητοβιομηχανίας και η φιλοσοφία της που ονομάζεται «Jinba Ittai» αντικατοπτρίζεται σε όλα τα μοντέλα της. Το ίδιο ισχύει και για το Mazda 2 το οποίο χαρακτηρίζεται για τη σχεδίασή του, για την αναλογία των όγκων του και για την ποιότητα κατασκευής του.
Κάποιος πρέπει να το δει από κοντά για να καταλάβει γιατί αυτή η εταιρεία επιμένει να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο. Ο 1.5 SkyActiv κινητήρας του αποδίδει 75 ίππους στη φτηνότερη έκδοση του μοντέλου.
10. Citroen C3 – Από 17.000 ευρώ
Το supermini μοντέλο της Citroen διατίθεται πλέον σε μια νέα εξοπλιστική γκάμα η οποία έχει αναβαθμισμένο επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Το C3 έχει τον 1.2 PureTech κινητήρα που είναι οικονομικός σε κατανάλωση, ενώ το στυλ και η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι ιδιότυπα και το πιστοποιούν ως ένα γνήσιο Citroen.
9. Skoda Fabia – Από 16.900 ευρώ
H τέταρτη γενιά του Fabia παρουσιάστηκε πρόπερσι και ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η Skoda στην κατηγορία. Το μοντέλο βασίστηκε στην πλατφόρμα «MQB» του Ομίλου Volkswagen (και συγκεκριμένα στην εκδοχή της «A0») και κατασκευάστηκε με τρόπο που να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή. Η προσιτότερη έκδοση του νέου Fabia έχει τον 1.0 MPI κινητήρα των 80 ίππων.
8. Hyundai i10 – Από 16.690 ευρώ
Η Hyundai είναι μία από τις λίγες εταιρείες που επιμένουν να εκπροσωπούνται στη mini κατηγορία αυτοκινήτων, ευτυχώς. Το i10 είναι ένα όχημα το οποίο θα σε εκπλήξει απρόσμενα και ευχάριστα με τη υπόστασή του, καθώς μόνο «μικρό» δεν είναι.
Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που ένα οικονομικά προσιτό αυτοκίνητο μπορεί να εξυπηρετήσει μεταφορικές ανάγκες που φαντάζουν μεγαλύτερες του προσδοκώμενου. Ο «χιλιάρης» κινητήρας των 67 ίππων είναι οικονομικός σε κατανάλωση.
7. Seat Ibiza – Από 16.490 ευρώ
Για σχεδόν 40 χρόνια, το Ibiza αντιπροσωπεύει την ισπανική αντίληψη και νοοτροπία στα αυτοκίνητα και είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της Seat. Πάντα διακρινόταν για το στυλ και τη φρεσκάδα που έφερνε στην κατηγορία, αλλά και στον Όμιλο Volkswagen στον οποίο ανήκει η εταιρεία.
Χάρη στην επανασχεδίασή του, το Ibiza απέκτησε την εικόνα που επέλεξαν στη Seat για όλα τα μοντέλα τους. Στη βασική έκδοσή του διαθέτει τον κινητήρα 999 κ. εκ. ο οποίος αποδίδει 80 ίππους.
6. Toyota Aygo X – Από 16.270 ευρώ
Το crossover πόλης της Toyota απέκτησε φανατικό κοινό πριν ακόμα παρουσιαστεί επίσημα. Το Aygo X, θεωρητικά, είναι ένα όχημα της mini κατηγορίας οχημάτων, ωστόσο οι διαστάσεις του και ιδίως το ύψος του το κάνουν να είναι μεγαλύτερο αυτής.
Η χαρακτηριστική σχεδίασή του, η φήμη της ιαπωνικής εταιρείας σχετικά με την ποιότητα κατασκευής και την αξιοπιστία της και η προσιτή τιμή του το κάνουν δημοφιλές. Ο κινητήρας του, χωρητικότητας ενός λίτρου, αποδίδει 72 ίππους.
5. Suzuki Ignis 1.2 Hybrid – Από 15.880 ευρώ
Το όχημα πόλης το οποίο έχει το ανάστημα ενός SUV! Ένα από τα πιο εύχρηστα και ευκολοδήγητα μοντέλα για την κίνηση εντός του άστεως. Ο εσωτερικός χώρος του είναι καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και ο εξοπλισμός του.
Η προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος στον χωρητικότητας 1,2 λίτρων και απόδοσης 83 ίππων κινητήρα τού Ignis μείωσε ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου και την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
4. Volkswagen move up! – Από 15.400 ευρώ
Πριν από έντεκα χρόνια, η Volkswagen έδειξε γιατί θεωρείται η εταιρεία που κατασκευάζει «αυτοκίνητα για τον λαό». Το up!, είναι ένα από τα πιο οικονομικώς προσιτά αυτοκίνητα στη χώρα μας και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει με μεγαλύτερη άνεση απ’ όσο υπολογίζεις αρχικά τέσσερις σχετικά υψηλόσωμους επιβάτες. O κινητήρας των 999 κ. εκ. αποδίδει 65 ίππους και το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.
3. Mitsubishi Space Star – Από 15.010 ευρώ
Για περισσότερο από δέκα χρόνια, το Space Star είναι ένα από τα πιο οικονομικώς προσιτά αυτοκίνητα. Η ευρυχωρία του, το καλό επίπεδο εξοπλισμού και η αξιόπιστη κατασκευή του αποτελούν τα βασικότερα πλεονεκτήματά του.
Το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της Mitsubishi επανασχεδιάστηκε ξανά το 2019 και αναβαθμίστηκε τόσο ως εμφάνιση όσο και στα συστήματα που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του. Ο 1.2 ατμοσφαιρικός κινητήρας του, τεχνολογίας MIVEC, αποδίδει 71 ίππους και η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 5,0 λίτρα/100 χλμ. (κατά WLTP).
2. Kia Picanto – Από 14.890 ευρώ
Το «αδελφάκι» του Hyundai i10 έχει πιο ξεχωριστή σχεδίαση, συγκριτικά, και επίσης είναι μεγαλύτερο στο εσωτερικό του απ’ όσο νομίζεις. Το Picanto θα σε εκπλήξει ευχάριστα καθώς είναι ένα τυπικό δημιούργημα της Kia, γεγονός που σημαίνει ότι απευθύνεται σε πιο νεανικό κοινό. Η αξιοπιστία και η επταετής εργοστασιακή εγγύηση είναι στα θετικά του μοντέλου. Και σε αυτό, ο κινητήρας αποδίδει 67 ίππους.
1. Fiat Panda Hybrid – Από 14.077 ευρώ
Το «αειθαλές» Panda δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά τα τελευταία έντεκα χρόνια αλλά δεν χρειάστηκε να γίνει αυτό κιόλας. Για πολλούς, το μοντέλο της Fiat είναι η «απόλυτη συνταγή» για ένα όχημα της κατηγορίας και η καλύτερη απόδειξη ότι οι Ιταλοί είναι μαέστροι στη δημιουργία μικρών οχημάτων.
Το Panda είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ευκολοδήγητο και οικονομικό σε κατανάλωση. Ο κινητήρας του έχει σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης, αποδίδει 70 ίππους και σε αυτή την έκδοση εξαιρείται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Πηγή: newsauto.gr