Η JLR θέτει νέους στόχους για τα μελλοντικά της μοντέλα, βλέποντας ότι τα ηλεκτρικά δεν σημειώνουν ανάλογες πωλήσεις.
Πρόσφατα, η General Motors ανακοίνωσε μία παρόμοια κίνηση, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι και η Ford θα αφοσιωθεί περισσότερο στα υβριδικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της JLR, Adrian Mardell παραδέχεται: «Αυτό που βλέπετε από τους κατασκευαστές αποδεικνύει ότι το κυνήγι για τον πλήρη εξηλεκτρισμό έχει αρχίσει να εκλείπει».
Τα υβριδικά, τύπου PHEV, κερδίζουν σε έναν πολύ βασικό τομέα τα ηλεκτρικά μέχρι στιγμής, την αυτονομία. Κανένας ιδιοκτήτης ενός μοντέλου με την συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει το άγχος μην αδειάσει η μπαταρία, διότι ο θερμικός κινητήρας μπορεί πάντα να ξαναγεμίσει με βενζίνη.
Επιστρέφοντας στην υπόθεση της Land Rover και της Jaguar, τα περισσότερα μοντέλα της πρώτης διατίθενται με plug-in σύστημα, ενώ μόνο οι F-Pace και E-Pace της δεύτερης διατίθενται ως τέτοια.
Στην Ευρώπη, η κατηγορία των PHEV είδε μία συγκλονιστική αύξηση στις πωλήσεις το 2023 που έφτασε σε ποσοστό το 68%, εν αντιθέσει με τα ηλεκτρικά. Στοιχεία σαν και αυτό, ανάγκασαν την Land Rover να ανακοινώσει ότι μέχρι το 2026 θα παρουσιάσει μόλις τέσσερα (και όχι έξι) νέα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η βρετανική μάρκα θέλει να επενδύσει τα χρήματα που θα εξοικονομήσει με αυτήν την κίνηση στα PHEV, βλέποντας πως έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση.
Η Jaguar, από την άλλη, δεν κάνει πίσω. Επιμένει στο πλάνο της να γίνει μία μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025. Ήδη, προετοιμάζει ένα 5θυρο αμιγώς ηλεκτρικό GT, ενώ στην αναμονή είναι άλλο ένα ηλεκτρικό.
Συνολικά, η JLR στοχεύει μέχρι το 2030, το 60% των πωλήσεών της να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα και το ποσοστό να ανέλθει στο 100% μέχρι το 2036.