5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος

5+1 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος

Το ηλεκτρονικό εμπόριο επεκτείνεται χρόνο με τον χρόνο και προτιμάται από όλο και περισσότερους επιχειρηματίες.

Σήμερα, με την κατασκευή ενός οικονομικού e-shop μπορείτε να αποκτήσετε πολλές νέες ευκαιρίες και διεξόδους, οι οποίες - τις περισσότερες φορές - δεν προσφέρονται από ένα φυσικό κατάστημα. Ωστόσο, γνωρίζετε ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει το e-shop σας για να είναι επιτυχημένο;

Πάμε να δούμε μαζί κάποια από τα πιο σημαντικά!

  1. Καλός σχεδιασμός ιστοσελίδας

Αν η περιήγηση στον ιστότοπό σας δεν αποτελεί μια ευχάριστη διαδικασία για τον επισκέπτη, τότε, πιθανότατα, αυτός να μην ολοκληρώσει τις αγορές του και να τον “χάσετε”. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι καλά σχεδιασμένο διευκολύνει τους πελάτες να αναζητήσουν και να βρουν το προϊόν που επιθυμούν.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, να διαθέτετε ένα οργανωμένο, σύγχρονο και υψηλής αισθητικής e-shop, προκειμένου να μπορέσετε να κρατήσετε τους χρήστες, αλλά και να προσελκύστε περισσότερους σε αυτό.

Ακόμα, προσπαθήστε να διατηρείτε γρήγορη τη σελίδα σας, αλλά και να ελέγχετε συχνά την επισκεψιμότητα που έχει το e-shop σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος μπορεί να ανταποκριθεί στον εκάστοτε όγκο επισκεπτών.

  1. Καλή υποστήριξη πελατών

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να παρέχει μια καλή υποστήριξη πελατών! Πρέπει τα άτομα που αναλαμβάνουν αυτό το πόστο να έχουν τις απαραίτητες τεχνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.

Επομένως, αν επιθυμείτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι επιτυχημένο, είναι απαραίτητο να έχετε μια καλά οργανωμένη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών, η οποία θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται στους πελάτες και να απαντά σε κάθε ερώτημα και απορία αποτελεσματικά.

  1. Πολλαπλές επιλογές πληρωμής

Η ύπαρξη μόνο μιας μεθόδου πληρωμής, πιθανότατα, να απωθήσει τους επισκέπτες του e-shop σας. Δεν προτιμούν όλοι οι πελάτες την αντικαταβολή, ούτε όλοι την προπληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Ο εκάστοτε πελάτης νιώθει πιο σίγουρος να πραγματοποιεί τις αγορές του με συγκεκριμένο τρόπο και είναι ορθό να του δίνετε την επιλογή για πολλές μεθόδους πληρωμής.

Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες θα νιώθουν σίγουροι και ευχαριστημένοι, αλλά και εσείς - προφανώς - δε θα ρισκάρετε να χάσετε κάποιον επισκέπτη, ο οποίος αποθαρρύνθηκε επειδή δε βρήκε τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής στο e-shop σας.

  1. Απλή και εύκολη διαδικασία αγοράς

Ένας πελάτης θα επισκεφτεί ξανά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μόνο αν έχει μείνει ικανοποιημένος από την όλη αγοραστική διαδικασία. Συνεπώς, οφείλετε να του την κάνετε όσο πιο απλή και εύκολη γίνεται, χωρίς να απαιτούνται περιττές ενέργειες που μπορεί να του δημιουργήσουν σύγχυση.

Πάμε να δούμε όμως πιο συγκεκριμένα μερικές συμβουλές!

Για αρχή, είναι καλό η ολοκλήρωση της αγοράς να γίνεται σε μια μόνο σελίδα (single page checkout) και να μην υπάρχει ανακατεύθυνση σε νέες σελίδες, γιατί μπορεί να μπερδέψει τον επισκέπτη.

Εξίσου σημαντικό είναι να μπορούν να γίνουν αγορές και από κάποιον ο οποίος δεν έχει εγγραφεί με το email του και είναι απλός επισκέπτης (guest checkout). Αν υπάρχει αυτός ο περιορισμός, είναι πολύ πιθανό ο πελάτης να μην μπει σε αυτή την διαδικασία και να τον χάσετε.

Επιπλέον, είναι απαραίτητο να αναφέρονται από την αρχή όλες οι χρεώσεις, έτσι ώστε ο πελάτης να γνωρίζει ακριβώς το ποσό που θα δώσει και να μην εκπλαγεί και αποθαρρυνθεί από επιπλέον χρεώσεις για τις οποίες δε θα είναι εξαρχής ενήμερος.

  1. Φιλικός σχεδιασμός για κινητά

Οι περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω κινητού.

Επομένως, είναι σημαντικό το e-shop σας να είναι με τέτοιο τρόπο διαμορφωμένο, ώστε να μπορεί να περιηγηθεί κανείς εύκολα και ανεμπόδιστα και από την κινητή του συσκευή.

  1. Καλές εικόνες και περιγραφή των προϊόντων

Μέσω της εικόνας σχηματίζεται μια πρώτη εντύπωση για το προϊόν. Επομένως, οι εικόνες που θα βάλετε στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχουν εξαιρετική ποιότητα, προκειμένου να μπορεί να διακρίνει καθαρά ο πελάτης το προϊόν, αλλά - ταυτόχρονα - να είναι και δελεαστικές για να τον πείσουν.

Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχει κάτω από κάθε προϊόν περιγραφή που να γνωστοποιεί τα χαρακτηριστικά του.

Εσείς διαθέτετε e-shop; Και αν ναι, μπορείτε να διακρίνετε αυτά τα έξι χαρακτηριστικά στην επιχείρησή σας;

Αν όχι, φροντίστε να εφαρμόσετε όσο περισσότερα απ’ αυτά γίνεται, ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να επιτυχημένο!

Κεντρική φωτογραφία από ijeab στο Freepik

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις